Η επιστροφή του Horror θρύλου.
Πριν από μία δεκαετία, σε μία εποχή όπου η κατηγορία των Horror games είχε πάρει την κάτω βόλτα, η Frictional Games, μία μικρή ομάδα από την Σουηδία που ήταν γνωστή τότε για την σειρά Penumbra, κυκλοφόρησε το Amnesia: The Dark Descent. Ο συγκεκριμένος τίτλος όχι μόνο έμεινε στην ιστορία του Horror αλλά και αρκετά games μέχρι και σήμερα παίρνουν στοιχεία από αυτόν. Επίσης έφερε στην μόδα τα Let’s Play videos στο You Tube και ξεκίνησε τις καριέρες από Υoutubers που έχουν σήμερα εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές.
Η συνέχεια της σειράς κυκλοφόρησε το 2013 με τίτλο Amnesia: A Machine for Pigs, του οποίου η ιστορία δεν είχε άμεση σύνδεση με το αρχικό και δεν έλαβε τις ίδιες εξαιρετικές κριτικές. Το συγκεκριμένο αναπτύχτηκε από την αγγλική εταιρεία The Chinese Room, ενώ η Frictional Games ανέλαβε μόνο την κυκλοφορία καθώς δούλευε ήδη επάνω στο επόμενό της project, το εξαιρετικό SOMA, το οποίο κυκλοφόρησε το 2015. Φέτος η Frictional Games επιστέφει στην σειρά που την καθιέρωσε με το Amnesia: Rebirth, το οποίο όχι μόνο πρέπει να φανεί αντάξιο του ονόματος που κουβαλάει, αλλά και να συναγωνιστεί τους δεκάδες τίτλους της κατηγορίας που κυκλοφόρησαν στην δεκαετία που πέρασε.
Το κάστρο Brennenburg ανήκει πλέον στο παρελθόν
Η ιστορία του Amnesia: Rebirth εξελίσσεται στο 1937 (περίπου 100 χρόνια μετά την ιστορία του The Dark Descent) και ακολουθεί την Tasi Trianon, μία μηχανικό η οποία μαζί με τον σύζυγό της και μία ομάδα από συνεργάτες τους, ταξιδεύουν στην Αφρική για να επιβλέψουν μία αρχαιολογική ανασκαφή. Στην πορεία του ταξιδιού το αεροπλάνο που τους μεταφέρει, χαλάει υπό περίεργες συνθήκες και πέφτει στην έρημο της Αλγερίας.
Η Tasi ξυπνάει τραυματισμένη και χωρίς καμία πρόσφατη ανάμνηση, μέσα στα συντρίμμια του αεροπλάνου και ανακαλύπτει ότι όλοι οι υπόλοιποι συνεπιβάτες, συμπεριλαμβανομένου και του άντρα της έχουν εξαφανιστεί. Έτσι στην προσπάθειά της να επιβιώσει αλλά και να μάθει τι ακριβώς συνέβη και στους υπόλοιπους, ξεκινάει ένα τρομακτικό ταξίδι μέσα στην έρημο. Η λεπτομέρειες για το τι συνέβη μετά αλλά και πριν από την συντριβή του αεροπλάνου, αποκαλύπτονται σταδιακά και μας κράτησαν το ενδιαφέρον μέχρι και το τέλος της ιστορίας. Το τέλος, χωρίς να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες, εξαρτάται από τις πράξεις του κάθε παίκτη, καθώς υπάρχουν περισσότερες από μία εκδοχές.
Λιγότερος τρόμος και περισσότερη εξερεύνηση
Στον τομέα του gameplay το Amnesia: Rebirth είναι αρκετά πιστό στο παρελθόν της σειράς. Βασικό επίτευγμα είναι όμως ότι δεν βασίζεται στα φθηνά jumpscares, αλλά χτίζει σταδιακά την τρομακτική του ατμόσφαιρα. Ο χρόνος μοιράζεται σε εξερεύνηση, επίλυση γρίφων και κρυφτό ή κυνηγητό με τους εχθρούς. Η Tasi, μέσα στην διάρκεια της ιστορίας, θα περιπλανηθεί σε αρκετά μέρη από την αφιλόξενη έρημο μέχρι και εξωπραγματικούς κόσμους καθώς ψάχνει για σημειώσεις από τους υπόλοιπους επιζώντες και για πολύτιμα σπίρτα τα οποία αποτελούν την βασική πηγή φωτός, η λάδια για το γνώριμο φανάρι. Λόγω μίας ασθένειας, η ίδια δεν μπορεί να παραμείνει για πολλή ώρα στο σκοτάδι επειδή το φοβάται και καθώς τα λιγοστά σπίρτα σβήνουν μετά από λίγα δευτερόλεπτα, θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε με προσοχή για να φωτίσετε την διαδρομή σας ή να ανάψετε τα κεριά και τους δαυλούς που βρίσκετε στην πορεία σας. Το ίδιο ισχύει και το φανάρι, του οποίου το λάδι τελειώνει επίσης αρκετά γρήγορα.
Οι γρίφοι που συναντήσαμε ήταν μέτριας δυσκολίας, αλλά χρειάζεται να αφιερωθεί λίγη ώρα για να βρεθεί η λύση τους. Στο Amnesia: Rebirth, όπως και στους υπόλοιπους τίτλους της σειράς, δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όπλα για να αμυνθείτε από τους εχθρούς, αλλά μόνο να κρυφτείτε ή να προσπαθήσετε να ξεφύγετε από αυτούς. Οι εχθροί ειδικά στις πρώτες ώρες δεν εμφανίζονται συχνά, πράγμα που κρατάει πάντα την αγωνία στα ύψη καθώς δεν ξέραμε τι μας περιμένει στην επόμενη γωνία. Επειδή το φως που εκπέμπουν τα σπίρτα και το φανάρι σας προσελκύει τους εχθρούς, όταν τους συναντάτε θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί ώστε να σας χάσουν χωρίς όμως να μείνετε πολύ ώρα στο σκοτάδι και ξεκινήσετε να έχετε παραισθήσεις. Όπως είναι αναμενόμενο σας περιμένουν αρκετές στιγμές μεγάλου άγχους και κλειστοφοβίας.
Μην σας ξεγελάσουν τα ηλιόλουστα περιβάλλοντα στην αρχή, διότι αργότερα θα περάσετε αρκετή ώρα στο σκοτάδι.
Κάτι από τα παλία
Τα γραφικά του Amnesia: Rebirth κάνουν καλά την δουλειά τους αλλά είναι ξεπερασμένα για τα σημερινά δεδομένα. Η Frictional Games χρησιμοποιεί για άλλη μία φορά την δική της μηχανή γραφικών HPL Engine (όνομα εμπνευσμένο από τον συγγραφέα H.P. Lovecraft), η οποία έχει αρχίσει να δείχνει αισθητά την ηλικία της. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό παρόλα αυτά και ειδικά αν αναλογιστούμε ότι δημιουργήθηκε από μία τόσο μικρή ομάδα. Τα περιβάλλοντα έχουν μεγάλη ποικιλία και δεν γίνονται επαναλαμβανόμενα, ενώ ο σχεδιασμός κάποιον εχθρών θα σας τρομάξει αρκετά. Αξιοσημείωτο είναι ότι στις 8 ώρες που μας πήρε να το ολοκληρώσουμε δεν συναντήσαμε bug ή πτώσεις στα frames, αλλά τα loading screens, παρόλο που μας αποκαλύπτουν σημαντικές λεπτομέρειες για το παρελθόν της Tasi, θα μπορούσαν να έχουν λίγο μικρότερη διάρκεια.
Ο τομέας του φωτισμού, ο οποίος είναι ίσως και ο σημαντικότερος, είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Οι σκοτεινοί διάδρομοι και οι σπηλιές που θα βρεθείτε, φωτίζονται αρκετά ρεαλιστικά από την φωτιά των σπίρτων σας και οι ακτίνες του ήλιου που μπαίνουν από παράθυρα ή ρωγμές κάνουν την διαφορά μέσα στο σκοτάδι. Το συνολικό αποτέλεσμα των γραφικών ίσως θα σας ζητήσει να χαμηλώσετε λίγο στα standards σας στην αρχή, αλλά δεν θα σας απογοητεύσει.
Κάθε αναπάντεχος ήχος για σας κάνει να ανατριχιάσετε
Στον ηχητικό τομέα δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο παράπονο. Η μουσική υπόκρουση μπορεί να γίνει από καθησυχαστική σε ανατριχιαστική με μεγάλη ευκολία ενώ δεν επαναλαμβάνεται ιδιαίτερα. Τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά αληθοφανή ενώ τα μουσικά κομμάτια που ακούγονται βοηθούν στην δημιουργία μιας πολύ καλής ατμόσφαιρας τρόμου. Τα ουρλιαχτά που κάνουν κάποιοι από τους εχθρούς είναι αρκετά διαπεραστικά και μπορούν να σας κάνουν να ανατριχιάσετε.
Οι ηθοποιοί κάνουν αρκετά καλή δουλειά και ειδικά η Alix Wilton Regan που ερμηνεύσει την Tasi. Οι αντιδράσεις της πρωταγωνίστριας και η απόγνωση που νιώθει ορισμένες φορές έχουν αποδοθεί αρκετά καλά χωρίς να γίνονται υπερβολικές, αλλά ούτε δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για ηθοποιό που διαβάζει από ένα σενάριο. Το παράπονο που μας άφησε είναι ότι ίσως μιλάει υπερβολικά πολύ, πράγμα που μπορεί να αλλοιώσει λίγο την ατμόσφαιρα. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες όμως, είναι αρκετοί και δεν έχουν αρκετό χρόνο για να μας κάνουν να δεθούμε μαζί τους, όπως έγινε με την Tasi.
Η Frictional Games απέδειξε τις ικανότητές της για άλλη μία φορά
Το Amnesia: Rebirth είναι ένας τίτλος ο οποίος δεν έχει σκοπό να τρομάζει κάθε λίγα λεπτά τον παίκτη, αλλά να τον κάνει να φοβάται το τι τον περιμένει στο τέλος του κάθε διαδρόμου. Οπτικά ίσως έχει μείνει λίγα χρόνια πίσω, όμως καταφέρνει να προσφέρει περισσότερες στιγμές μεγάλης αγωνίας από αρκετά games του είδους. Μπορεί να μην αποτελέσει την καλύτερη δουλειά της σουηδικής εταιρείας, αλλά έχει πάρει τα καλύτερα στοιχεία από όλες τις προηγούμενες. Το προτείνουμε άνετα σε όλους τους φανς της σειράς αλλά και σε όσους δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα γραφικά και θέλουν να απολαύσουν ένα horror game. Το σίγουρο είναι ότι θα περιμένουμε με ανυπομονησία τα επόμενα projects της Frictional Games.
Θετικά:
- Αρκετά ενδιαφέρουσα ιστορία
- Εξαιρετική Horror ατμόσφαιρα
- Ικανοποιητικοί γρίφοι
- Μεγάλες δώσεις τρόμου
Αρνητικά:
- Ξεπερασμένα γραφικά
- Πολύ μεγάλα σε διάρκεια loading screens
- Απλοϊκό gameplay
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.3
Ένας Horror τίτλος, ο οποίος αν και λιγότερο τρομακτικός από τους προκάτοχούς του, είναι άξιος του ονόματος που κουβαλάει.
Ερμής Δερβίσης
Comments