RIVE

Hot
REVIEWED ON PC (Primary version tested)    PS4   Switch  

Ο σκουπιδιάρης του διαστήματος.

Ο σκουπιδιάρης του διαστήματος.

Ο σκουπιδιάρης του διαστήματος.

Τα τελευταία χρόνια οι ΑΑΑ τίτλοι σε κονσόλες και PCs έχουν θαμπώσει τους gamers με τα απίστευτου κάλλους γραφικά και την κινηματογραφική πλοκή και δομή τους. Παράλληλα παρατηρείται και μια διάθεση πολλών μικρότερων εταιρειών ανάπτυξης, να δουλεύουν σε projects τα οποία κοιτώντας στο παρελθόν, έχουν μια πιο χαλαρή προσέγγιση στο τελικό αποτέλεσμα. Η Two Tribes αφουγκραζόμενη την ανάγκη αυτή για απλούστερο gameplay και γραφικά κυκλοφόρησε στις 13 Σεπτεμβρίου του 2016 για PC και PS4 και στις 17 Νοεμβρίου του 2017 για Switch, το Platform Shooter, RIVE.

Η Ολλανδική εταιρεία έπαυσε την βασική ομάδα ανάπτυξης το 2013 και το RIVE είναι το πρώτο παιχνίδι της μετά την επανέναρξή της. Αρχικά προοριζόταν να κυκλοφορήσει το μακρινό 2005 ως 3D Shooter για το Nintendo DS, αλλά τελικά έκανε την πρώτη του εμφάνιση στις αρχές του 2014 με τη μορφή που κυκλοφόρησε για τα προαναφερθέντα formats. Χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή γραφικών με το Toki Tori 2+ και ο πυρήνας της ομάδας που το ανέπτυξε αποτελείται από τρεις developers.

RIVE 1

Άλλη μια μέρα στη δουλειά
Στο RIVE αναλαμβάνετε τον ρόλο του Roughshot, του redneck σκουπιδιάρη με την αντίστοιχη ντοπιολαλιά, ο οποίος βγάζει τα προς το ζην μαζεύοντας διαστημικά σκουπίδια με το πιστό του λιλιπούτειο σκάφος. Μια πληροφορία για ένα διόλου ευκαταφρόνητο απόθεμα σε ένα τεράστιο διαστημόπλοιο, τον οδηγεί να το εξερευνήσει για να συνειδητοποιήσει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Η αρχική σκηνή είναι ένας φόρος τιμής στο Asteroids αφού τεράστιες πέτρινες μάζες έρχονται καταπάνω σας για να τις πετσοκόψετε σε μικρότερες. Το σενάριο είναι απλά το όχημα που θα σας οδηγήσει στις ατελείωτες μάχες με κάθε λογής εχθρούς, παρόλο που οι developers του Platform Shooter προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα σχετικό υπόβαθρο εμπλουτίζοντάς το με twist το οποίο ξετυλίγεται λίγο άγαρμπα όμως. Νωρίς κατά την εξερεύνηση του διαστημικού σκάφους, θα συναντήστε τον Dariel Lloyd Lancaster (ναι, DLL είναι το ακρωνύμιό του), ο οποίος είναι το ρομπότ-ιθύνων νους κάθε λογής εχθρών και παγίδων που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και είναι ο κινητήριος μοχλός του σεναρίου.

Ο DLL λειτουργεί σαν ένα alter ego του Wheatley από το πρώτο Portal, χωρίς όμως να μοιράζεται την ίδια ευστροφία στους διαλόγους ή φυσικά το υψηλό επίπεδο voice acting του Stephen Merchant. Γενικά οι αναφορές σε άλλα games διαφόρων genres είναι ένα αξιοσημείωτο στοιχείο το οποίο αν μη τι άλλο δείχνει ότι τα μέλη της Two Tribes είναι πρώτα gamers και μετά developers. Ενδεικτικά θα αναφέρω το σχόλιο για το BFG, την ατάκα ορόσημο ''Would you kindly'' του Andrew Ryan από το πρώτο Bioshock την οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον και ο DLL, το ''Guru Meditation'' όταν χάνετε (εποχές Amiga), αλλά και μια ολόκληρη πίστα όπου κοντέινερς ίδια με τα τουβλάκια του Tetris πέφτουν επάνω σας υπό τους ήχους του κλασικού Puzzle του Αλεξέι Πάζιτνοβ.

Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας θα έρθετε αντιμέτωποι με διαφόρων ειδών εχθρούς όπως μεταλλικές νυχτερίδες και καλαμάρια, νάρκες πλατφόρμες ενώ στο τέλος αρκετών levels κάνουν την εμφάνισή τους, bosses με ευφάνταστα ονόματα όπως Willy Walker, Super Skywhale και Mega Smashbot μεταξύ άλλων. Αντίστοιχα θα πρέπει να είστε και πολύ προσεκτικοί και με το ίδιο το περιβάλλον του αφιλόξενου, γεμάτου παγίδες, διαστημικού σκάφους αφού ο DLL έχει σκαρφιστεί αρκετούς τρόπους για να σας κάνει τη ζωή δύσκολη.

Παλιά τα λέγαμε Shoot ‘em up και δεν ήταν τυχαίο
Τα modes που κάνουν την εμφάνισή τους στο μενού του παιχνιδιού είναι τρία, με το regular να είναι το βασικό, το speedrun στο οποίο εκτός των άλλων έχετε να αντιμετωπίσετε και το χρόνο και το single credit στο οποίο σας δίνεται μόνο μια ζωή για να δείτε μέχρι που μπορείτε να φτάσετε, υπογραμμίζοντας την retro νοσταλγία του παιχνιδιού. Τα challenges είναι ένα mode με διάφορα tasks του τύπου σκοτώστε τόσες κατσαρίδες (ναι έχει και κατσαρίδες με πράσινα ζουμιά) μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο, τα οποία και αναβαθμίζονται καθημερινά. Το Battle Arenas χαρακτηρίζεται ως endless fighting, αντιμετωπίζοντας εχθρούς μέχρι τελικής πτώσης.

RIVE 2

Το gameplay του RIVE ουσιαστικά χωρίζεται σε δυο σκέλη. Το πρώτο έχει τη μορφή Shooter με δυνατότητα περιστροφής του σκάφους σας 360 μοίρες και το δεύτερο που είναι και το πιο βασικό, έχει τη λογική ενός καθαρόαιμου Platform Shooter, όπου η βαρύτητα κάνει την εμφάνισή της και το double jump είναι η βασική σας κίνηση. Κάθε εχθρός αφήνει πίσω του παξιμάδια τα οποία έχουν την λογική του currency και τα ξοδεύετε για τα upgrades του σκάφους σας. Μπορείτε να αναβαθμίσετε όπλα, armor, την δυνατότητα να προσελκύετε τα παξιμάδια από μακρύτερη απόσταση και θα τα χρειαστείτε όλα, γιατί ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται απότομα και λίγο άνισα.

Ένα χαρακτηριστικό του RIVE το οποίο δίνει μια ανάσα διαφορετικότητας στο genre, είναι η δυνατότητα να ''πειράξετε'' με hack, εχθρικά drones ώστε να τα στρατολογήσετε στις ατελείωτες μάχες σας. Τα nurse drones σας ακολουθούν σαν πιστοί νοσοκόμοι γεμίζοντάς σας ενέργεια, τα turret drones λειτουργούν ως έξτρα γραμμή πυρός και τα kamikaze δημιουργούν gravity bubbles, φούσκες δηλαδή κενές βαρύτητας που μπορούν να σας μεταφέρουν σε δύσβατα μέρη των levels. Αυτό που είναι σίγουρο πάντως είναι η φρενήρης δράση τύπου….R-Type και τον δείκτη κολλημένο στο αριστερό πλήκτρο του mouse για ακατάπαυστους πολυβολισμούς. Το δεξιό πλήκτρο χρησιμεύει για το έξτρα όπλο που το περισυλλέγετε από κιβώτια που αφήνουν οι εχθροί. Shotguns, ρουκέτες και χειροβομβίδες, όλα στη φαρέτρα σας για να κατατροπώσετε τους μεταλλικούς θαμώνες του διαστημόπλοιου.

Trial and Error λέγεται και είναι απλό.

Όπως κάθε Platform Shooter που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το RIVE αναγάγει το trial and error σε βασικό πυλώνα του gameplay με ότι αυτό συνεπάγεται για τα νεύρα σας και την υπομονή σας, ειδικά σε οριακές στιγμές εν μέσω μαχών. Τουλάχιστον η Two Tribes επιδεικνύει μια σαρκαστική διάθεση και κάθε φορά που χάνετε, εμφανίζεται και ένα μήνυμα τέλους το οποίο σχετίζεται με τον τρόπο θανάτου σας. Για παράδειγμα, το ''Burn, baby burn'' εμφανίζεται όταν πέφτετε σε λάβα, το ''Really?'' όταν χάνετε σε άκυρη στιγμή ενώ όταν έχετε κολλήσει και πεθαίνετε στο ίδιο σημείο σας προτείνει να… ''Deal with it!'' . Οι υποβρύχιες μάχες είναι ένα ευπρόσδεκτο κομμάτι του gameplay αφού δεν μπορείτε να βάλετε κατά των εχθρών, ευνοώντας έτσι την χάραξη κάποιου είδους στρατηγικής.

Στην κοιλιά του κήτους 
Το τεράστιο διαστημόπλοιο στο οποίο διαδραματίζεται το μεγαλύτερο μέρος του RIVE απεικονίζεται με έναν απλό αλλά ταιριαστό τρόπο. Τεράστιοι σκουριασμένοι σωλήνες που στάζουν και δεν καταλήγουν πουθενά, φώτα που τρεμοσβήνουν, έλικες που γυρίζουν αλόγιστα στο background, κοντέινερς τα όποια έμειναν στην μέση της μεταφοράς τους, συνθέτουν το πεδίο το όποιο θα συνοδεύει το βλέμμα σας κατά τις μάχες που θα δώσετε. Τα γραφικά χαρακτηρίζονται από μια διαστημική ημι -καρτουνίστικη χροιά και χωρίς να είναι κάτι τρομερό κάνουν την δουλειά σωστά εν τέλει, αποδίδοντας και τον retro χαρακτήρα του παιχνιδιού. Εκρήξεις, φωτισμοί, τεράστια bosses έχουν εντυπωθεί σωστά στην γενικότερη κατεύθυνση του RIVE, αλλά εννοείται ότι λειτουργούν συνοδευτικά της φρενήρης, τις περισσότερες φορές, δράσης.

RIVE 3

Στο διάστημα κανείς δεν μπορεί να σε ακούσει όταν ουρλιάζεις
Η Sonic Picnic η οποία μεταξύ άλλων είχε αναλάβει και τον ηχητικό τομέα του Horizon Zero Dawn, είναι υπεύθυνη (προφανώς με μικρότερα production values, συγκριτικά με το παιχνίδι της Guerilla) για τη μουσική και τα ηχητικά εφέ του RIVE. Η μουσική πλημμυρίζει με έντονα ηλεκτρονικά κομμάτια τα ηχεία σας κατά την διάρκεια των μαχών εντείνοντας την αγωνία σας, ενώ είναι πιο χαλαρή στα αντίστοιχα αποσπάσματα του παιχνιδιού. Tα voice acting του Roughshot αλλά και του DLL είναι απλά αλλά καλοδουλεμένα. Ο ήρωας σας με την οδοντόβουρτσα στο στόμα, πετάει ατάκες για άλλα games με την χαρακτηριστική προφορά του Αμερικάνικου Νότου, ενώ το ρομπότ το οποίο είναι και ο μόνος NPC με τον οποίο συνομιλείτε σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, έχει την χαρακτηριστική μεταλλική χροιά η οποία χρωματίζεται από την αφέλεια της ίδιας του της ύπαρξης.

 Ένα μικρό διάλειμμα για δράση στο διάστημα
Οι έξι με εφτά ώρες που θα χρειαστείτε για τα 12 chapters και τον επίλογο του regular mode σε συνδυασμό με τα 15 ευρώ σε Steam και PS Store, ανεβάζουν τον πήχη απόκτησης του RIVE, στο πιο οριακό του σημείο. Η Two Tribes έχει προσθέσει και άλλα modes με σκοπό να επεκτείνουν την διάρκεια ενασχόλησης αλλά δύσκολα θα επιστρέψετε μετά τους τίτλους τέλους.

Θετικά:
- Καταιγιστική δράση
- Retroception με άλλα games διαφόρων ειδών
- Απλό αλλά διασκεδαστικό gameplay
- Το hacking ως ιδέα και υλοποίηση

 Αρνητικά:
- Trial and error
- Μικρή διάρκεια
- Επαναλαμβανόμενα levels
- Δυσκολία άνισα και απότομα αυξανόμενη

 Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Σενάριο: 6
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 6.8

Ο Roughshot έχει βγει προς άγρα διαστημικών σκουπιδιών με το πιστό του σκάφος-χελώνα. Θα τον ακολουθήσετε έστω και για λίγο;


Φίλιππος Κανελλόπουλος

 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  6.8
6.3 User Score
(5  votes)
User Reviews 0
Genre: 2D Platform, Shooter
Developer: Two Tribes
Publisher: Two Tribes Publishing B.V
Διάθεση: Two Tribes Publishing B.V
Players: 1,2 (Switch)
Requirements: 4 GB RAM, Επεξεργαστής: Dual Core 2.5Ghz, Κάρτα Γραφικών: Geforce 8000, 1 GB διαθέσιμος χώρος, Λειτουργικό Σύστημα: Windows 7 (64-bit)
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-09-13
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)