- Reviews
- Gunpoint
Gunpoint
HotΚατάσκοπος δύο διαστάσεων.
Κατάσκοπος δύο διαστάσεων.
Η εταιρεία ανάπτυξης, Suspicious Developments, δημιουργεί το 2013 ένα 2D Stealth-based Puzzle το οποίο απευθύνεται στους λάτρεις του μυστηρίου. Το Gunpoint είναι ένα Platform Puzzle, το οποίο μας δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσουμε να μπούμε στο ρόλο του κατάσκοπου και να εξιχνιάσουμε διάφορα μυστήρια λύνοντας παράλληλα διάφορους γρίφους.
Το αξιοσημείωτο του Gunpoint είναι ότι ο indie developer του, Tom Francis, δεν είχε την τρομερή εμπειρία και το υπόβαθρο όσον αφορά την ανάπτυξη πάνω στα video games. Η αποφασιστικότητα όμως του Tom Francis, καθώς η αγάπη του για τα games τον έκαναν να εισέλθει σε έναν κόσμο που είχε πολλά να του μάθει. Την πρώτη του προσπάθεια την ξεκίνησε το 2010 με τον τίτλο Private Dick χρησιμοποιώντας σαν μηχανή ανάπτυξης το Game Maker 8, με την οποία δημιούργησε και το Gunpoint. Ο Tom Francis, εργαζόταν ως editor σε γνωστό περιοδικό για games και παράλληλα στον ελεύθερο του χρόνο δούλευε πάνω στην ανάπτυξη του Puzzle. Τέλος ο Francis μετά την επιτυχία που είχε με αυτή την προσπάθεια του και το κέρδος που το απέφερε, αφού ο προϋπολογισμός για την ανάπτυξη του Gunpoint του κόστισε μόνο τριάντα δολάρια αποφάσισε να ασχοληθεί με την ανάπτυξη video games ως κύρια δουλειά.
Κάθαρση μέσα από την εξιχνίαση του εγκλήματος
Η κεντρική ιστορία συναντά τον πρωταγωνιστή μας Richard Conway, με το οποίο λειτουργούμε ο ελεύθεροι κατάσκοποι που αναλαμβάνουμε να λύσουμε μυστήρια και εγκλήματα επί πληρωμή. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να ξεγελάσουμε και να περάσουμε μέσα από φύλακες, εμπόδια και συστήματα υψηλούς ασφαλείας. Όλα αυτά τα πετυχαίνουμε φυσικά με την χρήση υψηλής τεχνολογίας gadgets. Στην τελευταία μας αποστολή εργαζόμαστε για λογαριασμό ενός βιομήχανου που ασχολείται με την παραγωγή όπλων. Σκοπός μας να καθαρίσουμε το όνομα και το κύρος του, μέχρι που ανακαλύπτουμε ότι πίσω από όλα αυτά κρύβεται μια μυστήρια δολοφονία.
Υψηλής τεχνολογίας Gadgets αποτελούν τα κύρια όπλα στον κατασκοπευτικό μας αγώνα
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του gameplay για τον κατάσκοπο μας είναι το εξαιρετικό mobility που διαθέτει. Μπορούμε πολύ εύκολα να πηδάμε από κτίριο σε κτίριο και από όροφο σε όροφο χωρίς να γινόμαστε αντιληπτοί από τους εχθρούς μας. Το θετικό σε αυτή την υπόθεση ο χαρακτήρας μας δεν δέχεται καθόλου damage σε πιθανή πτώση από κτίριο, έτσι κάνει πιο ξεκούραστη και πιο εύκολη την μετάβαση μας στις επόμενες αποστολές.
Τα Puzzles και οι γρίφοι που συναντάμε στο Gunpoint μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε αρκετά ευφυή και δυσκολεύουν όσο προχωράμε τις αποστολές της κεντρικής ιστορίας. Δεχόμαστε εντολές και πληροφορίες από τον πληροφοριοδότη μας μέσω μηνυμάτων για να μπορέσουμε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις. Επιπλέον, ένα σημαντικό στοιχείο στο gameplay είναι ότι έχουμε την δυνατότητα να μπούμε σε stealth mode με τα διάφορα εργαλεία που διαθέτουμε χωρίς να χρειαστεί να σκοτώνουμε και πολεμάμε με όλους τους εχθρούς μας. Το Gunpoint μας δίνει την δυνατότητα και την ελευθερία να παίξουμε με διαφορετική προσέγγιση βάζοντας μας ταμπέλες όπως «Psychopath” και “Gentleman” ανάλογα με τις αποφάσεις που παίρνουμε στην κάθε αποστολή μας.
Όλοι θα ανακαλύψουμε τον Sherlock Holmes που κρύβουμε μέσα μας
Οι εχθροί που αντιμετωπίζουμε είναι οι απλοί φρουροί, οι εκτελεστές και οι επαγγελματίες δολοφόνοι. Οι απλοί φρουροί είναι αρκετά εύκολο να τους αντιμετωπίσουμε καθώς έχουν στην κατοχή τους ως άμυνα μόνο ένα απλό πιστόλι, όπου το χρησιμοποιούν σε περίπτωση που μας αντικρίσουν πρόσωπο με πρόσωπο. Τους υπόλοιπους αντιπάλους μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως το Boobytrap ένα είδος παγίδας, πυροβολώντας τους με το Resolver πιστόλι μας, καθώς και να πηδήξουμε πάνω τους όταν βρίσκονται στην εξοχή των κτιρίων. Μερικές από τις πιο βασικές λειτουργίες και gadgets που χρησιμοποιούμε σε όλες τις αποστολές είναι το Crosslink, όπου το χρησιμοποιούμε για την απενεργοποίηση ηλεκτρονικές συσκευών. Για παράδειγμα αν χρειαστεί να εισέλθουμε σε κλειδωμένες πόρτες μπορούμε να κάνουμε τη χρήση του Crosslink, ενώ με το Wirejack gadget μπορούμε να απενεργοποιήσουμε υψηλής ασφαλείας κυκλώματα. Τέλος οι λειτουργίες όπως το dropshot με το οποίο δεν ακουγόμαστε όταν πέφτουμε από κάποιο ύψος, το Hushcraker με το οποίο μπορούμε να σπάσουμε τζάμια με ευρηματικό τρόπο χωρίς να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας στους φύλακες και έχοντας στην κατοχή μας πληθώρες παγίδες όπως το Prankspam ένας είδος ηλεκτρικής συσκευής όπου ηλεκτρίζει και κάνει stun τους αντιπάλους μας δίνουν μια διαφορετική νότα στον κατασκοπευτικό μας αγώνα.
Ένα χαρακτηριστικό του Gunpoint είναι ότι διαθέτει autosave επιλογή και μας δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσουμε από εκεί που σταματήσαμε χωρίς να παίξουμε από την αρχή όλη την αποστολή. Βέβαια το αρνητικό σε αυτό το κομμάτι είναι ότι καθώς γίνεται restart το σημείο που θέλουμε να εμφανιστούμε υπάρχει περίπτωση να κολλήσουμε καθώς υπάρχουν κάποια hitches και glitches που μπορεί να μας στοιχίσουν σε κάποιον πιθανό αντίπαλο.
Κατασκοπευτική μουσική περιπέτεια δύο διαστάσεων
Τα γραφικά του Gunpoint σίγουρα δεν αποτελούν το δυνατό του σημείο. Η ανάπτυξη του Puzzle έχει πραγματοποιηθεί στην μηχανή ανάπτυξης Game Maker 8. Βέβαια ο σχεδιασμός του animation στις κινήσεις του χαρακτήρα μας καθώς και των αντιπάλων είναι αρκετά έφυες και δίνουν μια διαφορετική νότα σε όλη την εμπειρία της κεντρικής ιστορίας. Η μουσική επένδυση έχει πραγματοποιηθεί από τους John Robert Matz, Ryan Ike και Francisco Cedra και πραγματικά έχουν πετύχει σε αυτό το τομέα. Στο main theme και στα υπόλοιπα soundtracks του game συναντάμε ένα είδος jazz μουσικής με χρήση αρκετών οργάνων όπως είναι το σαξόφωνο, το μπάσο, το πιάνο και τα κρουστά μας βυθίζουν στην κατασκοπευτική περιπέτεια με ήχους μυστηρίου που ταιριάζουν απόλυτα στο κατασκοπευτικό αυτό Puzzle. Όλος αυτός ο συνδυασμός μας συγκεντρώνει απόλυτα στις αποστολές και ο τερματισμός της ιστορίας αν και όντως είναι μικρής διάρκειας φαίνεται σαν να πέρασε νερό. Τέλος, οι φωνές ηθοποιών λείπουν από το παιχνίδι, αλλά σίγουρα οι χιουμοριστικοί διάλογοι και το καλοφτιαγμένο σενάριο αντικαθιστούν αντάξια αυτήν την απουσία.
Η περιπέτεια τελειώνει σύντομα
Το Gunpoint χρειάστηκε για την ολοκλήρωση της κεντρικής του ιστορίας περίπου στις 2 με 3 ώρες και αυτό ίσως είναι και ένα από τα αρνητικά του, καθώς την στιγμή που έχουμε εξοικειωθεί με τα mechanics του και το gameplay του αντικρίζουμε και τους τίτλους τέλους. Βέβαια η καταπληκτική μουσική επένδυση σε συνδυασμό με τους χιουμοριστικούς διαλόγους προσφέρουν μια ευχάριστη νότα στην κατασκοπευτική μας περιπέτεια. Τέλος, η τιμή του κυμαίνεται γύρω στα 10 δολάρια, όπου για την μικρή διάρκεια εμπειρίας που μας προσφέρει θα την χαρακτηρίζαμε λίγο τσιμπημένη. Παρόλα αυτά σίγουρα αξίζει να το δοκιμάσετε.
Θετικά:
- Χιουμοριστικοί διάλογοι
- Εντυπωσιακά μουσικά soundtracks και themes
- Πληθώρα mechanics για Puzzle-Platform είδος
- Αρκετά έξυπνη και καλοφτιαγμένη ιστορία
Αρνητικά:
- Μικρής διάρκεια ιστορία
- Hitches και glitches στα γραφικά
- Έλλειψη voice acting
- Επαναλαμβανόμενο μοτίβο σε μερικές αποστολές
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7
Σενάριο: 7
Αντοχή: 4.5
Γενικά: 7
Μια κατασκοπευτική περιπέτεια σε ένα κόσμο δύο διαστάσεων που αξίζει να δοκιμάσετε.
Μανώλης Σαρικλόγλου