- Reviews
- Kingdom Under Fire II
Kingdom Under Fire II
HotΚανένα βασίλειο δεν θα γλιτώσει από τις φλόγες της οργής μας.
Κανένα βασίλειο δεν θα γλιτώσει από τις φλόγες της οργής μας.
Το Kingdom Under Fire II είναι το game “που έβλεπε τα χρόνια να περνούν”. Ο αρχικός προγραμματισμός του από την κορεάτικη εταιρεία ανάπτυξης Blueside ήταν να κυκλοφορήσει το 2009 σε PC και κονσόλες. Το φιλόδοξο πλάνο του υποσχόταν μια ιδανική μίξη MMO και RTS, με πλούσιο single player campaign. Η multiplayer διάσταση μιλούσε για persistent world με users από όλο τον κόσμο να δίνουν τα χέρια, ενώνοντας τις δυνάμεις τους σε guilds και συμμετέχοντας σε πολιορκίες και μάχες μαζικής κλίμακας.
Οι προβλέψεις για την κυκλοφορία του έπεσαν έξω μόλις μια δεκαετία εξαιτίας οικονομικών διαμαχών των υπαλλήλων της Blueside και αδυναμία της να ολοκληρώσει το game με μειωμένο προσωπικό εντός του υποσχεθέντος χρόνου. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο και το Kingdom Under Fire II, ανεξάρτητα από την παραμονή του στην “αναπτυξιακή κόλαση” για μια δεκαετία, είναι μια ευκαιρία να πάρουμε το αίμα μας πίσω γιατί δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε το Kingdom Under Fire: The Crusaders που παίξαμε στo Xbox στο μακρινό παρελθόν.
Το καράβι από την Bersia, ρίχνει μια ομοβροντία
Η επιστροφή μας στην φανταστική και πελώρια ήπειρο της Bersia περνά από την επιλογή ενός εκ των πέντε classes (gunslinger, spellsword, berserker, ranger, elementalist) που μας προσφέρονται με το... καλημέρα. Δοκιμάσαμε τα skills και των πέντε στο εντυπωσιακό tutorial που προηγείται του κυρίως περιεχομένου και καταλήξαμε στο class της spellsword. Τα animations και η αποτελεσματικότητα-μαζικότητα των skills της ωραίας μας κυρίας, έγειρε στα γρήγορα την πλάστιγγα υπέρ της. Η διαδικασία του character creation είναι ικανοποιητική αλλά όχι υπερβολικά αναλυτική δηλαδή δεν περιέχει τις άπειρες επιλογές για να χτίσουμε τον χαρακτήρα μας ακριβώς όπως τον θέλουμε.
Τα θετικά σημάδια της νέας εμπειρίας μας άρχισαν να εμφανίζονται το ένα μετά το άλλο. Το περιεχόμενο του Kingdom Under Fire II δικαιολογεί την όποια κοστολόγηση δοθέντος του ότι μπορεί να ξετυλίγεται για μήνες. Οι δεκάδες ώρες που καταναλώσαμε για την πάρτη του, έξυσαν την επιφάνεια ενός γιγαντιαίου κόσμου με πλούσιο lore και χιλιάδες quests. Τα συναισθήματά μας προς τα quests είναι αλληλοσυγκρουόμενα. Γουστάρουμε να συναντούμε διαρκώς νέους NPCs, να ταξιδεύουμε σε διαφορετικά σημεία της ηπείρου και να μελετούμε τον τρόπο ζωής τους, να βοηθούμε με το πολεμικό μας ταλέντο στην απελευθέρωση ολόκληρων περιοχών από την καταπίεση και το θανατικό. Διαβάζουμε με ενδιαφέρον τις ιστορίες που μας αφηγούνται και δεν έχουμε πρόβλημα στην απορρόφησή μας στον κόσμο του game.
Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός των quests και των NPCs ανάγκασε προφανώς τους σχεδιαστές της εμπειρίας σε πολλά προχειροφτιαγμένα περιστατικά. Όταν ένας αξιωματικός, μια assassin, ένας ευγενής κ.τ.λ. μας αναθέτει να μιλήσουμε με ένα άτομο που απέχει από αυτόν δύο μέτρα και αυτό γίνεται ξανά και ξανά, βρισκόμαστε μπροστά σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια δημιουργίας ανούσιου περιεχομένου. Στο ίδιο (κακό) μήκος κύματος εκπέμπει και η αλληλεπίδρασή μας με τους quest givers. Για να δημιουργηθεί ένα πλαστό κλίμα αφθονίας, πολλά quests χωρίζονται σε αρκετά μέρη χωρίς λόγο. Οι quest givers λένε μερικές προτάσεις, το quest παρέχει κάποιες υλικές απολαβές χωρίς να τελειώνει οριστικά, επιστρέφουμε στον quest giver, αυτός αραδιάζει μερικές ακόμα λέξεις και η διαδικασία επαναλαμβάνεται και τρεις και τέσσερις φορές.
Το πνεύμα του game είναι ο συγκρουσιακός χαρακτήρας, η αντιμετώπιση ατελείωτων κινδύνων με το μυαλό και τα ρεφλέξ μας.
Ο χειρισμός του χαρακτήρα αλλά και των στρατευμάτων μας είναι πανεύκολος. Αρκεί να έχουμε παίξει ένα MMORPG και ένα RTS για να προσαρμοστούμε άμεσα στα shortcut keys των skills, των οδηγιών προς τις μονάδες, στον πετυχημένο συνδυασμό πλήκτρων και mouse σε κάθε μάχη. Με τα F keys επιλέγουμε τις μονάδες, με το mouse τις στέλνουμε για επίθεση ή για μανούβρες, με τα z, x, c ομαδοποιούμε την συμπεριφορά τους. Με το tab αλλάζουμε μεταξύ χαρακτήρα και στρατού. Τα skills μπορεί να μεταβάλλονται ανά class, το σύστημα χειρισμού όμως παραμένει το ίδιο με αποτέλεσμα να εκτελούμε εύκολα τα, ολοένα και πολυπλοκότερα, combos.
Η παραμετροποίηση του χαρακτήρα που επιλέξαμε είναι λιγότερο σημαντική από την ανάπτυξη των στρατευμάτων μας. Η spellsword μας ανεβαίνει levels, ανοίγουμε νέα skills, ενισχύουμε τα παλιότερα, τα τοποθετούμε στην shortcut bar, αναζητούμε quests που αποδίδουν καλύτερο εξοπλισμό, κάνουμε enchantment και crafting. Έχουμε παίξει Tera, Rappelz και άλλα κορεάτικα MMOs συνεπώς αισθανόμαστε πολύ οικείο το farmάρισμα των αδέσποτων mobs, την ολοκλήρωση απανωτών quests, το ξεδιάλεγμα των αντικειμένων και την αναβάθμιση των ηρώων μας.
Οι πρώτες ώρες του Kingdom Under Fire II είναι αποκλειστικά MMORPG, με δύο μόνο quests να εμπλέκουν μονάδες και RTS απολαύσεις. Στην συνέχεια, το περιεχόμενο χωρίζεται σε MMO και RTS, επιτρέποντάς μας να ασχοληθούμε περισσότερο με όποιο είδος γουστάρουμε. Φυσικά εμείς ασχολούμαστε και με τα δύο διότι δεν αφήνουμε ούτε μισό xp ή ασήμαντο αντικείμενο να πάει χαμένο. Από την MMO διάσταση του game αγαπούμε περισσότερο το σχεδόν αστραπιαίο respawning των mobs. Καθαρίζουμε μια ομάδα αδέσποτων τεράτων και αρκεί να μείνουμε στο ίδιο σημείο για ελάχιστο χρονικό διάστημα μέχρι να... ξαναφυτρώσουν από το πουθενά.
Μεθώντας με τα στρατιωτικά μας κατορθώματα
Αν οι μονάδες που αναπαύονται στους στρατώνες μας είναι... σαπάκια, δεν πρόκειται να την βγάλουμε καθαρή στις RTS σφαγές, το ζουμί του game, το ωραιότερο συστατικό του. Για να τους προσθέσουμε αστέρια, καλύτερα όπλα, πολυτιμότερα skills κυνηγάμε με λύσσα τα visionstones αλλά και τα barracks xps, παίζοντας σε δυσκολότερα επίπεδα τις μάχες. Συνειδητοποιήσαμε την ισχύ των heroic μονάδων ρίχνοντας στον αγώνα τους crusaders που επιλέξαμε από το αγορασμένο πακέτο. Οι σιδερόφραχτοι σφάχτες διέλυαν με ευκολία τις εχθρικές μονάδες, ξεκοίλιαζαν σκορπιούς και ogres, μας στήριξαν απόλυτα στην εξολόθρευση των bosses που αποτελούν την κορύφωση κάθε μάχης. Οι μονάδες διαθέτουν active και passive skills που πρέπει να λάβουμε υπόψη προτού τις επιλέξουμε. Μας εκνευρίζει το ότι δεν μπορούμε να πάρουμε μαζί μας τεράστιες μονάδες σε όποιο battlefield γουστάρουμε. Είχαμε στα barracks να κάθεται ένα σκορπιό σε μέγεθος... βουνού και δεν συμμετείχε παρά μόνο σε siege battles. Δώσαμε μια τεράστια μάχη στην πρώτη μας climax mission και δεν τον είχαμε στο πλευρό μας για να κεντρίζει και να ποδοπατά τα εχθρικά κύματα από τέρατα που μας είχαν, κυριολεκτικά, σκεπάσει.
Στα RTS missions νιώθουμε αυτόματα στο στοιχείο μας. Διατάζουμε τις μονάδες να μας προστατεύουν και δίνουμε το καλό παράδειγμα σαν άλλοι Ναπολέοντες, πέφτοντας με τα μούτρα πρώτοι στις εχθρικές δυνάμεις. Η σφαγή είναι εφάμιλλη των Dynasty Warriors και δεν πρόκειται να την βαρεθούμε ποτέ. Η γρήγορη εναλλαγή μεταξύ χαρακτήρα και στρατευμάτων μας καθιστά ικανούς να μοιράζουμε και να εφαρμόζουμε εντολές απρόσκοπτα. Οι στρατηγικές μας ικανότητες δοκιμάζονται στους ελιγμούς των ranged σωμάτων μας για να πάρουν την κατάλληλη θέση και να εκτελέσουν εύκολα τις εχθρικές μάζες. Επίσης, στην επιλογή στόχων για να διευκολύνουν την συστηματική εκκαθάριση των εχθρικών ορδών από τις ατομικές μας ενέργειες.
Το Kingdom Under Fire II σέβεται εξίσου τον λάτρη των single player games και τον οπαδό των MMOs. Αν ψαχνόμαστε για κοινωνικοποίηση και κοινές δραστηριότητες με gamers του επιπέδου μας, φτιάχνουμε ένα guild και αρχίζουμε να το επανδρώνουμε με τυχαία άτομα τα οποία προορίζονται να γίνουν γνωστοί μας. Αν δεν μας αρέσουν οι ευθύνες, προσχωρούμε σε ένα από τα ενεργά guilds ή πάμε στο party bulletin board και δανείζουμε τις πολεμικές μας αρετές σε ποικίλες μάχες με πολλούς συμμετέχοντες. Σε περίπτωση που προτιμούμε το μοναχικό μονοπάτι του πολεμιστή, μπορούμε να παίξουμε όλα τα RTS missions μόνοι μας. Θα ζοριστούμε, θα παλέψουμε σαν θηρία που τα έχουν στριμώξει στην γωνία, κάποιες φορές θα λυγίσουμε υπό το βάρος των πιθανοτήτων. Στο τέλος, θα επιβραβευτούμε από ένα ποτάμι ενδορφίνες για πολεμικά κατορθώματα που θα μας μείνουν αξέχαστα.
Συναντήσαμε μόνο ένα bug σε όλη την εκστρατεία μας και αυτό λέει πολλά για την τεχνική υποστήριξη και την προσοχή που έχει δώσει η Blueside στο έπος της. Το customization επίσης είναι πραγματικά υποδειγματικό με τα frames να παραμένουν σταθερά ακόμα και όταν βρισκόμαστε στο κέντρο ενός “λιβαδιού” από τέρατα και εκτελούμε τις πιο περίτεχνες και θανάσιμες χορογραφίες που διαθέτουμε. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για soundtrack, ηχητικά εφέ ή voice acting αλλά για βομβαρδισμό από ακουστικά ερεθίσματα τα οποία ταιριάζουν απόλυτα με το κλίμα, είναι λειτουργικά χωρίς να ξεχωρίζουν ή να καινοτομούν. Φυσικά δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από ένα game που αναπτύσσεται επί μια δεκαετία αλλά και πάλι, εκτιμήσαμε πολύ τις αρετές του.
Η δράση επισκιάζει τα πάντα
Η εκτίμησή μας είναι ότι το μεγάλο στοίχημα της Blueside απέδωσε, παρά τα όποια προβλήματα παρουσιάζει σε επιμέρους τομείς. Η περιφρόνηση του Kingdom Under Fire II προς τις μικροσυναλλαγές μας κάνει να ξεχνούμε τα μονότονα quests και το υποχρεωτικό grinding προς ανάπτυξη των στρατευμάτων. Η τεράστια ποικιλία σε μονάδες και οι πολλαπλές δυνατότητες ενδυνάμωσης τους υπόσχονται ατελείωτους αγώνες έως ότου γεμίσουμε τους στρατώνες μας με πολεμιστές ικανούς να αφανίσουν ολόκληρες χώρες.
Θέλαμε να κοντρολάρουμε περισσότερες από τρεις μονάδες στα missions και να είναι διαθέσιμες όλες οι δυνάμεις μας αλλά δεν έγινε κατορθωτό. Εντούτοις έχουμε δύο πανίσχυρα κίνητρα για να το αγοράσουμε. Το ένα είναι το απεριόριστο περιεχόμενό του. Άφθονο lore, άπειρα quests, πολλές περιοχές, χαρακτήρες και factions για να γνωρίσουμε. Το δεύτερο κίνητρο είναι οι μαζικές συγκρούσεις, απολαυστικές μάχες ευρείας κλίμακας που θα διαρκέσουν εκατοντάδες ώρες αν δεν προκύψει στην πορεία η κατάρα που ονομάζουμε “βαρεμάρα”.
Θετικά:
- Η μίξη MMO και RTS συστατικών είναι προικισμένη από τα καλύτερα χαρακτηριστικά τους
- Αποδίδει τα μέγιστα σε όλα τα υπολογιστικά συστήματα
- Συχνή αναβάθμιση του άφθονου περιεχομένου με patches
- Αφθονία μονάδων και προοπτικών ενίσχυσης τους
- Κατάλληλο για κοινωνικούς και μοναχικούς gamers
- Δεν υποστηρίζει το απεχθές μοντέλο pay-to-win των MMOs
Αρνητικά:
- Αδιάφορα quests που τρώνε τζάμπα τον χρόνο
- Αρκετά λάθη στην μετάφραση των κειμένων από τα κορεάτικα
- Μικρός αριθμός classes και δυνατοτήτων παραμετροποίησης τους
- “Κλείδωμα” των μονάδων με βάση το είδος των missions
- Παλαιομοδίτικα γραφικά, κατώτερης ποιότητας των ανταγωνιστικών MMOs
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.5
Γουστάρουμε την καταιγιστική του δράση και συγχωρούμε τις ατέλειες.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Kingdom Under Fire II
Ύστερα από αρκετό καιρό απουσίας η σειρά Kingdom Under Fire αναμένεται να επιστρέψει στις οθόνες μας. Παράλληλα, η νέα δημιουργία της Blueside σηματοδοτεί την επιστροφή στο παραδοσιακό Action/Strate...Posted (18 Nov 2013)