- Reviews
- Ratchet & Clank: Going Commando
Ratchet & Clank: Going Commando
HotΑπίθανο δίδυμο σε διαστημικό ταξίδι με μπόλικη δράση.
Απίθανο δίδυμο σε διαστημικό ταξίδι με μπόλικη δράση.
Η Insomniac Games αναμφίβολα έχει δημιουργήσει από τα πιο εμβληματικά IP. Από τα επικά Platform Ratchet and Clank και Spyro μέχρι το πιο πρόσφατο Spider Man, ότι πιάνει στα χέρια της γίνεται χρυσός. Το σημαντικό είναι ότι κατάφερε σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος, και ειδικά στο genre των Platform, να κερδίσει το ενδιαφέρον των gamers και να μεγαλώσει γενιές ολόκληρες με τα διασκεδαστικά της game. Η σειρά Ratchet and Clank ίσως είναι το κύριο franchise για το οποίο οι περισσότεροι να αναγνωρίζουν την εταιρία, και όχι άδικα. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το Ratchet and Clank, είδαμε ένα καινούργιο δίδυμο σε ένα φουτουριστικό setting με μπόλικα όπλα και χιούμορ. Ήταν διασκεδαστικό και έφερνε κάτι καινούργιο στο τραπέζι. Αξιοποιούσε την τεράστια (για τότε) ισχύ του PS2 και μας έφερνε ολόκληρους γαλαξίες στην οθόνη μας.
Από τότε είχε έναν ισχυρό αντίπαλο, το Jax and Daxter. Αντίπαλος στα μάτια των fans, γιατί τόσο η Insomniac όσο και η Naughty Dog κάνουν αναφορές με easter eggs μέσα στα games τους για το άλλο. Έτσι έπρεπε να προσπαθεί να βελτιώνετε συνέχεια για να μην μονοπωλεί το ένα franchise το ενδιαφέρον των gamers. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η κυκλοφορία του Ratchet and Clank 2 (ή Going Commando όπως το λένε στην Αμερική) ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του πρώτου. Το δεύτερο μέρος ήρθε και βελτίωσε σε υπερθετικό βαθμό τον πρώτο τίτλο. Από έντονη δράση σε μουσική σε χιούμορ, το sequel τα είχε όλα. Ακόμα κατάφερε και βελτίωσε μερικά τεχνικά θέματα που είχε το πρώτο, καθώς και εισήγαγε νέα στοιχεία που θα το ξεχώρισαν ακόμα περισσότερα από τα άλλα Platform. Ας κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν για να δούμε τι μας άφησε το Ratchet and Clank 2.
Για τις ανάγκες του δια γαλαξιακού καπιταλισμού
In a galaxy far far away…. Η ιστορία ξεκινάει ακριβώς μετά τα γεγονότα του πρώτου game. Το δίδυμο Ratchet και Clank κατάφερε να γίνει γνωστό σε όλο το σύμπαν, αφού είχαν καταφέρει να κατατροπώσουν τον κακό Chairman Drek. Ωστόσο φαίνεται πως οι άνθρωποι γρήγορα τους ξέχασαν. Ξαφνικά τους καλεί ο CEO της MEGACORP, ο Fizzwidget (που μοιάζει απελπιστικά με τον Einstein). Τους ενημερώνει ότι ένα top secret πείραμα έχει κλαπεί και ότι τους χρειάζονται να το σώσουν. Ο Ratchet απελπισμένος για δράση αναλαμβάνει την αποστολή στο δευτερόλεπτο.
Μετά από εκτενή προετοιμασία, ο Ratchet και ο Clank είναι πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουν το ταξίδι τους και να σώσουν το πείραμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η MEGACORP είναι η εταιρία που έχει το μονοπώλιο στο εμπόριο των όπλων σε όλο το γαλαξία και κατά την διάρκεια του game θα δούμε ότι έχει κάπως τυραννικό χαρακτήρα. Ακόμα στη διάρκεια του ταξιδιού τους οι Ratchet και Clank θα γνωρίσουν αρκετούς νέους και παλιούς χαρακτήρες και θα μάθουν όλες τις σκοτεινές λεπτομέρειες που περιτριγυρίζουν το πείραμα αυτό.
Μπαίνουμε, θερίζουμε, γειά σας
Περνώντας στο ψητό τώρα. Τι κάνουμε σε αυτό το game; Ότι θέλετε! Αρχικά βλέπουμε ότι θα έχουμε πολύ platforming και μπόλικο ξυλίκι. Στο μεγαλύτερο μέρος του game θα ελέγχετε τον Ratchet, ο οποίος θα έχει τον Clank στην πλάτη. Ενώ θα μπορείτε και σε μερικά segments να ελέγχετε τον Clank προκειμένου να μπείτε σε κάποιον μικρό αεραγωγό και να ανοίξετε πέρασμα για τον Ratchet. Στην διάθεσή σας, ως Ratchet, θα έχετε το πιστό σας wrench για επιθέσεις από κοντά, καθώς και μια τεράστια γκάμα από περίεργα όπλα. Στην αρχή ξεκινάτε με δύο, ένα “αυτόματο” και έναν εκτοξευτή βομβών. Καθώς μαζεύετε bolts σπάζοντας κουτιά ή σκοτώνοντας εχθρούς, θα μπορείτε να επισκεφτείτε έναν vendor και να αγοράσετε ένα καινούργιο όπλο ή να αγοράσετε ammo για τα όπλα σας.
Κύριος στόχος σας είναι να πιάσετε τον “κλέφτη” του πειράματος, έτσι θα προσπαθείτε να τον εντοπίσετε σε κάθε πλανήτη του γαλαξία και να βρείτε που θα πηγαίνει για να τον πιάσετε. Κάθε πλανήτης που θα πηγαίνετε έχει συνήθως δύο routes που οδηγούν σε δύο events. Συνήθως ένα θα είναι το φαινομενικά “κύριο” quest, ενώ το άλλο route θα σας δίνει κάποιο gadget ή αναβάθμιση. Το φαινομενικά το έγραψα, γιατί θα χρειαστεί ουσιαστικά να “ολοκληρώσετε” τον πλανήτη για να πάτε στον επόμενο. Δηλαδή αν πάτε μόνο στο ένα route, πάρετε πληροφορίες για τον επόμενο προορισμό σας και φύγετε, σίγουρα θα αντιμετωπίσετε κάποιο εμπόδιο στο δρόμο σας, αφού θα χρειάζεστε κάποιο gadget το οποίο δεν θα έχετε. Άρα θα πρέπει να επιστρέψετε και να πάτε και στο άλλο route.
Απίστευτο γέλιο με όχι και τόσο “παιδικό” χιούμορ.
Γενικά οι πλανήτες είναι αρκετοί και ξεχωριστοί με τεράστια ποικιλία στους εχθρούς και τα όπλα, καθώς και τα διάφορα gadgets. Δεν θα βαρεθείτε ποτέ με τους Ratchet and Clank στο πλάι σας. Υπάρχει μια τέλεια χημεία μεταξύ του διδύμου αυτού και το χιούμορ τους θα σας κρατάει συντροφιά για ώρες και μερικές φορές θα σπάει και το fourth wall. Ακόμα, όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε τα όπλα σας, αυτά θα αναβαθμίζονται (μόνο μια φορά) και θα κάνουν περισσότερο damage ή θα έχουν κάποιο άλλο effect. Αργότερα θα μπορείτε να αναβαθμίσετε και το armor σας σε έναν ξεχωριστό vendor. Στους διάφορους πλανήτες οι NPCs που θα συναντήσετε θα είναι λίγοι, συνήθως ένας με δύο ανά πλανήτη. Οι minimum δηλαδή για να παίξει κάποιο cinematic ώστε να προχωρήσει η ιστορία.
Εκτός από το κλασικό ξύλο που θα μοιράζετε στους εχθρούς σας, θα συναντήσετε αρκετά minigames και γρίφους στην περιπέτειά σας. Υπάρχουν πλανήτες που θα μπορείτε να ανεβείτε πάνω σε ένα hover bike και να αγωνιστείτε, πλανήτες-Arenas που θα μπαίνετε μέσα και θα πρέπει να επιβιώσετε, καθώς και πλανήτες που ο Clank θα γίνετε τεράστιος και θα παίζετε ξύλο με κακοποιούς. Όλα αυτά θα χρειαστεί να τα κάνετε τουλάχιστον μια φορά για να ξεκλειδώσετε κάποιο gadget, και αν επιθυμείτε μπορείτε να αγωνιστείτε περισσότερες φορές για να κερδίσετε bolts. Μέχρι και ο τρόπος που κάνει loading είναι πρωτότυπος, αφού δείχνει ένα αεροσκάφος να πηγαίνει από πλανήτη σε πλανήτη.
Άλλες φορές ωστόσο δεν θα βλέπετε απλά το αεροσκάφος, αλλά θα πρέπει να το ελέγξετε κιόλας για να νικήσετε τους εχθρούς σας. Οι διαστημικές μάχες είναι διασκεδαστικές, ωστόσο ο χειρισμός είναι αρκετά δύσκολος και θα σας νευριάσει σε στιγμές. Το ίδιο θα κάνει και η κάμερα καθώς ελέγχετε τον Ratchet. Παρά το γεγονός ότι συγκριτικά με τον πρώτο τίτλο, προστέθηκε η χρήση του strafe (που διευκολύνει άπειρα το shooting), η κάμερα γυρνάει αργά ακόμα και στο πιο γρήγορο setting, ενώ σε μερικούς κλειστούς χώρους σα να κολλάει σε φυσικά σημεία και δεν μπορείτε να την ελέγξετε μέχρι να βγείτε από εκεί. Ακόμα κάτι που δεν θα φτιαχτεί μέχρι τον τρίτο τίτλο είναι η δεύτερη καρτέλα στο quick select των όπλων.
Συνολικά μπορείτε να έχετε στο quick select οκτώ όπλα και να τα διαλέγετε κρατώντας πατημένο το τρίγωνο, ωστόσο τα όπλα και τα gadget που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε ανά πλανήτη μεταβάλλονται. Έτσι αν δεν τα έχετε στο quick select θα πρέπει κάθε φορά να ανοίγετε το μενού και να διαλέγετε από την καρτέλα weapons. Τέλος, όσο περισσότερους εχθρούς σκοτώνετε, τόσο περισσότερο xp θα μαζεύετε και θα αναβαθμίζεται το nanotech σας, δηλαδή θα ανεβαίνει το health bar σας.
Εικόνα από… άλλο γαλαξία
Οι πλανήτες του Bogon galaxy αποκτούν ζωή, το ίδιο και οι αγαπητοί μας χαρακτήρες. Για το 2002 που κυκλοφόρησε το Ratchet and Clank 2, τα γραφικά είναι υπέροχα. Έχουμε λεπτομερή τρισδιάστατα μοντέλα, πολύχρωμα όπλα και εφέ, καθώς και ιδιαίτερους πλανήτες. Κάθε πλανήτης είναι ξεχωριστός, όπως και κάθε εχθρός που θα αντιμετωπίσετε. Κάθε πλανήτης έχει ένα theme που το χαρακτηρίζει. Άλλοι είναι έρημοι, άλλοι είναι σαν πόλεις και άλλοι είναι παγωμένοι. Κάθε εχθρός που θα αντιμετωπίζετε θα ταιριάζει απόλυτα με το theme του κάθε πλανήτη. Το level design είναι πανέμορφο, ωστόσο μερικές φορές μας νευριάζει στο platforming.
Τα εφέ των όπλων είναι ξεχωριστά και μας δίνουν να καταλάβουμε πλήρως το τι κάνει κάθε όπλο. Παρά το γεγονός ότι η τριλογία έγινε remastered για το PS3 και τα γραφικά προφανώς βελτιώθηκαν, τα cinematic παρέμειναν σε 4:3 και αρκετές φορές παρουσίασαν κάποια stutters.
Ear worms
Αχ αυτά τα soundtrack των παλιών games, τόσο δύσκολα ξεπερνιούνται και δυστυχώς τα είχαμε για δεδομένα. Κάθε game που έβγαινε εκείνη την εποχή συνήθως είχε υπέροχο soundtrack που σου χαράσσονταν στο μυαλό. Πλέον τα περισσότερα games έχουν μουσική για κλάματα, ενώ αυτά που έχουν κάνει καλή δουλειά βρίσκονται στην κορυφή. Το Ratchet and Clank 2 συνεχίζει την πορεία του πρώτου τίτλου και προσθέτει ακόμα καμιά 15αριά μουσικά κομμάτια που δεν θα βγαίνουν από το μυαλό σας. Κάθε πλανήτης έχει το δικό του ξεχωριστό και με κάποιο τρόπο τα κάνει όλα αξιομνημόνευτα και με το που τα ακούς έχεις συνδέσει τον πλανήτη με αυτό.
Τα ηχητικά εφέ όσον αφορά τα όπλα είναι ξεχωριστά, ενώ αντικείμενα όπως κουτιά βόμβες κλπ είναι επαναλαμβανόμενα. Φανταστική δουλειά έχουν κάνει οι James Arnold Taylor και David Kaye, ως το τρομερό δίδυμο Ratchet και Clank αντίστοιχα. Φοβερή είναι και η φωνή που ακούγετε στα χιουμοριστικά “διαφημιστικά” της MEGACORP, ενώ γενικά όλες οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές και φέρνουν τους χαρακτήρες στην ζωή.
Ποιος είπε ότι είναι για παιδιά;
Όσοι δεν έχουν παίξει κανέναν τίτλο Ratchet and Clank ή γενικά της αρχικής τριλογίας, θερμή παράκληση να το ξανασκεφτούν. Τα τρία πρώτα games είναι από τα πιο σημαντικά της εποχής 2002-2005 και καταφέρνουν να μένουν relative ακόμα και σήμερα. Το Ratchet and Clank 2 συγκεκριμένα, μας προσφέρει 6-10 ώρες gameplay, ενώ μετά τον τερματισμό μπορούμε να παίξουμε το challenge mode και να εξερευνήσουμε τον γαλαξία ξανά σε ανώτερο επίπεδο δυσκολίας. Είναι ένα Platform που συνδυάζει πολλά διαφορετικά στοιχεία και καταφέρνει να τα κάνει όλα τέλεια, πλην κάποιων τεχνικών προβλημάτων που μας ενοχλούν πολύ λίγο.
Θετικά:
- Απίστευτα διασκεδαστικό
- Τεράστια ποικιλία σε όπλα και εχθρούς
- Αρκετά μη-επαναλαμβανόμενα minigames
- Έξυπνο χιούμορ
- Φοβερές ερμηνείες και αξιομνημόνευτο soundtrack
- Μπόλικοι ιδιαίτεροι πλανήτες
Αρνητικά:
- Μερικά τεχνικά προβλήματα
- Σύντομη ιστορία
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Σενάριο: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.7
Ένα υπερδιασκεδαστικό Platform με μπόλικο χιούμορ, δράση και συγκίνηση. Όσα χρόνια και αν περάσουν, δεν θα χάσει την αξία του. Φέρνει τεράστιες βελτιώσεις συγκριτικά με το πρώτο και θέτει πανίσχυρα θεμέλια για το τρίτο μέρος.
Σταμάτης Καράμπογας