Deep Sky Derelicts

Hot
REVIEWED ON PC  

Τι μυστικά κρύβονται στα λείψανα του διαστήματος;

Τι μυστικά κρύβονται στα λείψανα του διαστήματος;

Τι μυστικά κρύβονται στα λείψανα του διαστήματος;

Από την μακρινή Φινλανδία προέρχεται το επόμενο ψηφιακό “γεύμα” που βρήκε τον δρόμο του προς το “τραπέζι” μας. Η εταιρεία ανάπτυξης Snowhound Games θα γιορτάσει φέτος τα γενέθλιά της σβήνοντας μια τούρτα με πέντε κεράκια. Τα έξι άτομα που την αποτελούν είναι παθιασμένοι gamers και αφοσιωμένοι επαγγελματίες της αγαπημένης μας βιομηχανίας, με φιλόδοξα όνειρα. Στο Deep Sky Derelict διακρίναμε το ταλέντο της εξαμελούς ομάδας αλλά και την έλλειψη διαθέσιμων πόρων ή ίσως την βιασύνη για την κυκλοφορία του, η οποία το εμπόδισε να γίνει πραγματικά αξιομνημόνευτο.

Το σημαντικότερο πράγμα που μας δίδαξαν οι πειρατικές ιστορίες είναι ότι, το ψαχούλεμα ενός ναυαγίου, θα αποκαλύψει αμύθητους θησαυρούς να αναπαύονται στο σκαρί του. Στην δυστοπία του Deep Sky Derelict έχουμε έναν επιπλέον λόγο για να θέλουμε να χώσουμε την μύτη μας στα (διαστημικά) ναυάγια. Οι τοπικές αρχές του διαστημικού σταθμού στον οποίο προσαράξαμε με το αστρόπλοιο μας μοιράζουν υποσχέσεις για επίσημη γαλαξιακή υπηκοότητα και μια άνετη ζωή σε παραδεισένιο πλανήτη της αρεσκείας μας. Ήταν δυνατόν να αρνηθούμε όταν είμαστε ουσιαστικά σκουπιδιάρηδες του διαστήματος που μαζεύουν σαβούρα ανάμεσα στα άστρα;

deep sky derelicts 1

Καταδιώκοντας το μητρικό σκάφος
Λέμε το μεγάλο ναι και μαθαίνουμε ότι ο στόχος μας είναι να ανακαλύψουμε το μυστηριώδες Mothership, ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο που αναζητούν οι αρχές για απροσδιόριστο λόγο. Πληροφορούμαστε πως δεν είμαστε οι μοναδικοί τυχοδιώκτες οι οποίοι αναζητούν το Mothership και, in game, αυτό μεταφράζεται σε ομάδες αντιπάλων τους οποίους θα χρειαστεί να πετσοκόψουμε, πέραν των φρικαλεοτήτων που ελοχεύουν στα διαστημικά ναυάγια. Αναγκαζόμαστε να ταξιδέψουμε στα πεθαμένα διαστημόπλοια που μας κατευθύνει ο κυβερνητικός αξιωματούχος διότι, στις μνημονικές τράπεζες των υπολογιστών τους κρύβονται οι πληροφορίες για τις ακριβείς συντεταγμένες του Mothership.

Η πλοκή δεν έχει την πυκνότητα ενός RPG αλλά περιέχει αρκετές ενδιαφέρουσες πινελιές στην προσπάθεια να δώσει νόημα στον κόσμο που μας περιβάλει. Οι ημερολογιακές καταγραφές που ανακαλύπτουμε έχουν ένα σωρό ιστορίες όπου το χιούμορ και το δράμα συναγωνίζονται μεταξύ τους. Ένα πρόχειρο φιλτράρισμα των main και side quests αποκάλυψε συναρπαστικά σκηνικά με γρίφους, ηθικές επιλογές και αλλόκοτους χαρακτήρες. Για παράδειγμα, ένας μισθοφόρος είχε λυσσάξει να σκοτώσουμε ένα άκακο διαστημικό σκουλήκι αλλά εμείς προτιμήσαμε να το ταΐσουμε με συνέπεια να γίνει αναίμακτα η δουλειά. Προσφέραμε την βοήθειά μας, συνοδευόμενη από πολλά γέλια, σε ένα πάτωμα που... μιλάει. Λύσαμε γρίφους με αναγραμματισμούς, κάναμε τους courier για τεχνητές νοημοσύνες, αγοράσαμε όπλα από περιφερόμενους μισθοφόρους και κατόπιν τους στείλαμε στον αγύριστο.

Οι γερές δόσεις περιπέτειας στο Deep Sky Derelict πηγάζουν φυσικά από το gameplay και όχι από την ιστορία του. Η ομάδα που θα εκτελέσει τις οδηγίες μας στο απέραντο κενό αποτελείται από τρία άτομα και τα classes στα οποία μπορούν να ανήκουν είναι μόλις έξι, Tracker, Bruiser, Technician, Medic, Leader και Scrapper. Είναι απίθανο να πάρουμε την καλύτερη δυνατή απόφαση όσον αφορά την σύνθεση της ομάδας μας εφόσον δεν υπάρχει tutorial ή κάποια in game εγκυκλοπαίδεια για να μας πληροφορήσει σχετικά με τους κατάλληλους συνδυασμούς. Τα χαρακτηριστικά των classes και τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους που μπορούμε να επιλέξουμε εμφανίζονται άμεσα με το πέρασμα του κέρσορα από πάνω τους.

Πιστεύουμε πως οι δημιουργοί του game επίτηδες μας αφήνουν να ανακαλύψουμε τις σχέσεις μεταξύ των classes μόνοι μας για να δώσουν λόγο ύπαρξης στο Arena mode. Η επιλογή του προτού επιτεθούμε στο single player campaign είναι μια έξοχη στρατηγική επιλογή. Στο εν λόγω mode μπορούμε να ανακατέψουμε άφοβα τα classes, μελετώντας τις ικανότητές τους σε διαδοχικούς αγώνες. Βλέπουμε ποια skills μας αρέσουν, ποια classes συνεργάζονται τέλεια, δοκιμάζουμε τον πλούσιο εξοπλισμό, μαθαίνουμε αργά αλλά σταθερά τις ιδιότητες του θηριοτροφείου που μας περιμένει στο single player. Οι αγώνες στην Arena απορροφούν γοργά το health των πολεμιστών μας αλλά μπορούμε να τους θεραπεύσουμε δωρεάν σε ειδικά σημεία, αρκεί να κατορθώσουμε να τα φτάσουμε. Η μεταφορά εξοπλισμού από την Arena στο campaign θα ήταν μια έξυπνη σχεδιαστική κίνηση για να μην τα βροντήξουμε από το mode μόλις μάθουμε τα μοτίβα των classes.

Το game μοιάζει περισσότερο με διερευνητική προσπάθεια των developers για να δοκιμάσουν τα όρια των δυνατοτήτων τους παρά με ολοκληρωμένο όραμα.

Η εμπειρία μας στα συντρίμια του διαστήματος μας έκανε να αγαπήσουμε τα classes Tracker, Leader και Medic. O Medic υπήρξε ο σωτήρας μας σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ανανεώνοντας την shield και το health των συμπολεμιστών του. Στην επίθεση καταφέρνει γερά χτυπήματα υπό την προϋπόθεση να τον εξοπλίσουμε με το κατάλληλο όπλο φυσικά. Ο Leader είναι πρώτης τάξεως buffer της ομάδας και τα mental attacks του θερίζουν κυριολεκτικά κορμιά. Ο Tracker είναι η αγαπημένη μας πολεμική μηχανή. Με ιδιότητες που αρμόζουν σε ακροβολιστή, ο Tracker χτυπά αλύπητα με το ranged weapon του και διαθέτει το πωρωτικότερο skill που αποκτήσαμε, το assassination. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση που νοιώθουμε στην μάχη είναι όταν ο Tracker ρίχνει την κάρτα του assassination στον εχθρό, πετυχαίνει critical, του θερίζει ένα κατοστάρι health, το τέρας πεθαίνει και η κάρτα επιστρέφει στην κατοχή μας, πανέτοιμη προς χρήση.

Τυχοδιώκτες και χαρτόμουτρα
Το battle system είναι εύκολα κατανοήσιμο και διαχειρίσιμο. Οι μάχες είναι turn-based και τα skills-όπλα των μαχητών έχουν την μορφή καρτών. Αμέσως εισέρχεται στο gameplay το στοιχείο του deck-building και η διαχείριση των αντικειμένων αλλά και των skills-όπλων απαιτεί σοβαρή μελέτη. Δεν μας απασχολούν μόνο τα στατιστικά ενός όπλου-skill αλλά και ο αριθμός των καρτών που θα προσθέσει στο deck μας. Ένα όπλο με δύο κάρτες που κόβουν από 20 health έκαστη θα πάει στα... αζήτητα και θα αντικατασταθεί από όπλο με πέντε κάρτες που κόβουν μέχρι 15 health. Πέφτει πολύ διάβασμα στην προσπάθεια μας να δυναμώσουμε την ομάδα και το μέτριο artwork των καρτών δεν μας διευκολύνει ιδιαίτερα.

deep sky derelicts 2

Στον αντίποδα έχουμε τα cel-shaded γραφικά με την σκληρή χρωματική παλέτα η οποία μας υπενθυμίζει την σήψη που βασιλεύει στον κόσμο μας. Οι χειροποίητοι χαρακτήρες είναι απολαυστικό θέαμα. Τα combat animations είναι ελαχιστοποιημένα, όμως αρκετές εικόνες των χτυπημάτων που εκτελούνται σε slow motion καταφέρνουν να μας μεταδώσουν την ένταση της επίθεσης. Θα ήμασταν περισσότερο ικανοποιημένοι δε αν η στόχευση των αντιπάλων δεν ήταν ελαφρώς προβληματική. Υπάρχουν φορές που οι βολές μας πετυχαίνουν τον λάθος στόχο επειδή ο κέρσορας έπεσε έξω για μερικά χιλιοστά. Τα ηχητικά εφέ εναρμονίζονται με το περιβάλλον και είναι απαρχαιωμένα, εκεί όμως έρχεται το εξαιρετικό soundtrack με τις synthwave νότες του να χαρίσει αρκετά λεπτά γνήσιας ακουστικής απόλαυσης.

Το εσωτερικό των διαστημοπλοίων είναι εξαιρετικά φτωχό αλλά λειτουργικό. Ένα πλέγμα από εφαπτόμενα τετράγωνα καλύπτουν τον κυμαινόμενο χάρτη τους που ανοίγει όσο τον περπατάμε. Η πληροφόρηση είναι πολύ ικανοποιητική καθώς βλέπουμε που βρίσκονται περίπου οι εχθροί, το ποιόν τους αν έχουμε σκανάρει το μέρος, τα σημεία που καλύπτονται από εμπόδια, ραδιενέργεια και δηλητηριώδη αέρια. Τα σημαντικότερα σύμβολα είναι τα τρίγωνα που υποδυκνείουν τα missions που έχουμε αναλάβει.

Το σύστημα της ενέργειας δίνει μια συναρπαστική δυναμική στους αγώνες μας. Το άγχος μας κυριεύει βλέποντας την ενεργειακή μπάρα να κατέρχεται όσο προχωράμε, παραμερίζουμε εμπόδια και μαχόμαστε σκληρά με θανάσιμους εχθρούς. Υπολογίζουμε τις αποστάσεις ώστε, όταν η ενέργεια φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα, να την κοπανήσουμε από τον πλησιέστερο αεραγωγό προς τον διαστημικό σταθμό. Η ενέργεια είναι εξίσου πολύτιμος πόρος με τα διαστημικά χρήματα που ξοδεύουμε και η διαχείρισή της διαμορφώνει ένα σωρό αποφάσεις και συγκρούσεις.

Η μυρμηγκοφωλιά των περιθωριακών του διαστήματος
Η βάση των επιχειρήσεων μας είναι ένας διαστημικός σταθμός χωρισμένος σε διαμερίσματα που φαίνονται όλα στην οθόνη μας και έχουμε πρόσβαση σε αυτά με ένα μόνο κλικ του mouse. Η ιατρική μονάδα του σταθμού και το ενεχυροδανειστήριο είναι οι μόνιμοι σταθμοί μας. Στην πρώτη καταθέτουμε τα credits μας για να επιδιορθώσουμε τα χαλασμένα μας κορμιά, τα χτυπημένα άγρια από τις επιθέσεις των τεράτων. Στο ενεχυροδανειστήριο, η αλληλεπίδρασή μας είναι συνθετότερη. Για να πουλήσουμε την σαβούρα που μαζέψαμε ψάχνοντας διαστημικές καμπίνες και ξαφρίζοντας εξωγήινα πτώματα, πρέπει πρώτα να βεβαιωθούμε ότι πρόκειται περί… σαβούρας. Το ξεδιάλεγμα των αντικειμένων που μαζεύουμε το θέλαμε ευκολότερο. Αρχικά ενθουσιαζόμαστε με την διαλογή των αντικειμένων που μας ενδιαφέρουν.

Πατώντας το όπλο, το mod ή το core που επιθυμούμε να αντικαταστήσουμε, βλέπουμε στο inventory τα αντικείμενα που μπορούν να το αντικαταστήσουν. Επιθυμούσαμε την εύκολη σύγκριση μεταξύ του διαθέσιμου αντικειμένου και του πιθανού αντικαταστάτη του με ένα απλό πέρασμα του mouse αλλά δεν υφίσταται. Η παραμετροποίηση του εξοπλισμού είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για τους τυχοδιώκτες μας έτσι περνάμε μπόλικο χρόνο ξεδιαλέγοντας τα τιμαλφή μας. Η διαλογή είναι ζόρικη. Λαμβάνουμε υπόψη τα level τους, τα bonus που προσφέρουν και τις κάρτες που πάνε πακέτο μαζί τους. Η διαδικασία είναι χρονοβόρα όμως μας χαρίζει αρκετή απόλαυση όταν οδηγεί στην αναβάθμιση του οπλοστασίου μας.

deep sky derelicts 3

Τα αποτελέσματα που απολαμβάνουμε στην μάχη είναι ένα γερό τονωτικό για να συνεχίσουμε την διαλογή ακόμα και όταν, όλα τα αντικείμενα που ψαρεύουμε σε ένα διαστημόπλοιο, είναι για πέταμα. Μπαίνοντας στο μπαρ των παρανόμων αισθανόμαστε λίγο σαν τον Han Solo παρότι η αλληλεπίδρασή μας περιορίζεται στην αποδοχή λιγοστών missions και στην αγορά μισθοφόρων για να αναπληρώσουμε τους πεσόντες. Το θέαμα του ερευνητικού εργαστηρίου του σταθμού είναι αποκαρδιωτικό. Οι αναβαθμίσεις που αγοράζουμε είναι λίγες αν και ουσιαστικές, ειδικά εκείνες που αφορούν το energy. Εντούτοις ο αριθμός τους μας προϊδεάζει με το καλημέρα για μια περιπέτεια μικρής διάρκειας. Τα σούρτα φέρτα στο γραφείο του κυβερνητικού αξιωματούχου γίνονται μετά το πέρας των main missions και αποτελούν τυποποιημένη διαδικασία.

Ρηχή περιπέτεια στο βαθύ διάστημα
23 ευρώ για 23 ώρες ενασχόλησης περίπου, ιδού μια τίμια συναλλαγή που μας προτείνει το Deep Sky Derelicts. Η περιορισμένη του μορφή επεκτείνεται αδιάκοπα με νέα DLC που θα θέλαμε να διατίθενται δωρεάν και όχι να κοστολογούνται στο ένα τέταρτο περίπου της τιμής του. To gameplay του είναι άκρως εθιστικό για τις λίγες ώρες που διαρκεί και ο συνδυασμός turn-based συγκρούσεων και χτισίματος μιας πανίσχυρης τράπουλας αποδεικνύεται αρκετά δυνατός για να μας κρατήσει δέσμιους στον ρυθμό της περιπέτειας. Το μυστήριο που τυλίγει τα καταστρώματα των ξεχασμένων διαστημοπλοίων και η ατμοσφαιρική μουσική που μας συντροφεύει, δημιουργούν ένα όμορφο κλίμα που μας καθοδηγεί από νίκη σε νίκη. Πιστεύουμε ότι είναι μια καλή αρχή για τους Φινλανδούς μας φίλους η οποία θα οδηγήσει σε εντυπωσιακά projects στο μέλλον.

Θετικά:
- Κόσμος σκιαγραφημένος σαν cyberpunk graphic novel
- Ικανοποιητικός αριθμός συνδυασμών classes και skills
- Απολαυστικός συνδυασμός turn-based και deck building
- Ατμοσφαιρικό soundtrack
- Εθιστική εξερεύνηση των διαθέσιμων χαρτών
- Αξιόλογο combat system

Αρνητικά:
- Φτωχικά animations και ηχητικά εφέ
- Μέτρια πλοκή και lore
- Προβληματική στόχευση κατά καιρούς
- Δυσκολία διαλογής των εκατοντάδων αντικειμένων
- Ελάχιστες τεχνολογικές αναβαθμίσεις
- Αδυναμία μεταφοράς του αποκτηθέντος εξοπλισμού στην Arena

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.5

Ένα διαστημικό ταξίδι με υβριδικά χαρακτηριστικά και σύντομη ημερομηνία λήξης.

Γιάννης Μοσχονάς 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  6.5
6.3 User Score
(5  votes)
User Reviews 0
Genre: Strategy, RPG
Developer: Snowhound Games
Publisher: 1C Entertainment
Διάθεση: 1C Entertainment
Players: 1
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i3 ή αντίστοιχος, Κάρτα γραφικών Intel HD Graphics 4400 ή αντίστοιχη, Χώρος στο σκληρό δίσκο 4GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7/8/10 64μπιτα
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2018-09-26
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)