- Reviews
- Star Wars Jedi: Fallen Order
Star Wars Jedi: Fallen Order
HotΈνας Jedi φέρνει την άνοιξη στον γαλαξία.
Ένας Jedi φέρνει την άνοιξη στον γαλαξία.
To 2010 συστάθηκε η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Respawn Entertainment. Προτού ακόμα αρχίσει την παραγωγή Video Games, η εν λόγω εταιρεία είχε μια τεράστια περιουσία στο ενεργητικό της, ένα μικρό αριθμό από ταλαντούχους υπαλλήλους, υπεύθυνους για την δημιουργία της σειράς Call of Duty. Το συσσωρευμένο ταλέντο άρχισε μάνι μάνι την δημιουργία ενός τρομερά φιλόδοξου project που εξελίχτηκε στην γνωστή σειρά FPS Titanfall.
Αφήνοντας πολλούς gamers με ανοιχτά στόματα να θαυμάζουν και να συμμετάσχουν στο δημιούργημά τους, η Respawn Entertainment εκμεταλλεύτηκε την απορρόφησή της από την Electronic Arts και απόκτησε πρόσβαση στην IP του Star Wars. Η παρουσία του Stig Asmussen σε ρόλο game director της εταιρείας το 2014 εξασφάλισε το ότι ο Star Wars τίτλος που βρισκόταν στα σκαριά, θα προσφέρει 3rd Person προοπτική. Έχοντας απολαύσει την δουλειά του Asmussen στο God of War III, κάτι μέσα μας έλεγε ότι το νέο Star Wars game θα μας θαμπώσει, όπερ και εγένετο.
Η κυνηγετική περίοδος για τους Jedi άρχισε
Βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα που σημάδεψαν το σύμπαν του Star Wars στο Episode III: Revenge of the Sith. Ο Cal Kestis είναι ένας έκπτωτος άγγελος, ένα μέλος του πάλαι ποτέ κραταιού τάγματος των Jedi το οποίο απειλείται πλέον από ολοκληρωτικό αφανισμό εξαιτίας της διαβολικής εντολής 66 του αυτοκράτορα Palpatine. Η εξολόθρευση του συμβουλίου των Jedi και του μεγαλύτερου αριθμού των μελών του τάγματος, έχει αναγκάσει τους ελάχιστους επιζήσαντες να περάσουν στην αφάνεια, κυνηγημένη από τις αδυσώπητες αυτοκρατορικές δυνάμεις. Ο Cal δουλεύει σε μια μάντρα κατεστραμμένων διαστημοπλοίων, ανακυκλώνοντας τα υλικά απομεινάρια των Clone Wars και του αγώνα της γαλαξιακής αυτοκρατορίας για ολοκληρωτική επικράτηση.
Ένα εργατικό ατύχημα υποχρεώνει τον ήρωά μας να χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις του για να σώσει τον συνάδελφό του, βάζοντας σε κίνηση της αυτοκρατορικές αρχές και αναγκάζοντάς τον να το σκάσει με το αστρόπλοιο Stinger Mantis. Εκεί κάνει δύο νέους φίλους, μια έκπτωτη Jedi και έναν έμπειρο εξωγήινο πιλότο. Οι τρεις παράνομοι εξυφαίνουν ένα παράτολμο, σχεδόν απίθανο σχέδιο, την ανασύσταση του τάγματος των Jedi. Κυνηγώντας μια σειρά από στοιχεία που άφησε πίσω του ένας δάσκαλος Jedi, ταξιδεύουν σε διάφορα πλανητικά συστήματα, αντιμετωπίζοντας τις αυτοκρατορικές ορδές, και βοηθώντας τις επαναστατικές δυνάμεις στον αγώνα για την ελευθερία.
Το Jedi: Fallen Order πιάνει εύκολα τον σφυγμό της επικής διαστημικής όπερας του George Lucas, ενσωματώνοντας όλα τα χαρακτηριστικά που την κατέστησαν το διασημότερο franchise επιστημονικής φαντασίας όλων των εποχών. Ο πρωταγωνιστής, που είναι και ο μοναδικός playable χαρακτήρας, βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των ενεργειών όμως η προσωπικότητά του παραμένει αναλλοίωτη στο σύνολο της περιπέτειας. Είναι ο κλασικός καλός Jedi με άμεμπτη ηθική που δεν πέφτει ποτέ θύμα της γοητείας της σκοτεινής πλευράς ή όποιων αρνητικών συναισθημάτων. Στους NPC παρατηρούμε μια αξιόλογη προσπάθεια εσωτερικής τους ανάπτυξης. Η Cere Junda κουβαλάει βαρύ τραύμα στην ψυχή της και απολαμβάνουμε τις προσπάθειές της να ανανήψει. Ο πιλότος του μεταφορικού μας μέσου, ο Greez Dritus παρουσιάζεται αρχικά κακότροπος και προβληματικός αλλά η στάση του αλλάζει όσο περνά ο καιρός.
Στο πεδίο της μάχης μας συντροφεύει το απαραίτητο “εξάρτημα” σε κάθε Star Wars ιστορία, ένα χαριτωμένο ρομποτάκι που ακούει στο όνομα BD-1. Ο BD επικοινωνεί μαζί μας με δύο τρόπους, με αστείους μηχανικούς ήχους σαν τον θρυλικό R2-D2 και με τις κινήσεις του σώματος του, ένα είδος ξεκαρδιστικής παντομίμας που μας κάνει να τον αγαπήσουμε σαν κατοικίδιο. Αν και δεν αναπτύσσεται σαν χαρακτήρας, είναι μια αστείρευτη πηγή θετικών συναισθημάτων και πολύτιμος βοηθός στην εξερεύνηση. Η βασική ανταγωνίστρια μας εν ονόματι Second Sister είναι μια αντί-ηρωίδα με σοκαριστικό παρελθόν, ένας χαρακτήρας με βάθος που εμπλουτίζει την αφήγηση.
Το όχημα που μας μεταφέρει από πλανήτη σε πλανήτη, το Stinger Mantis, είναι ένα κομβικό σημείο της περιπέτειας που μας ενθουσιάζει με την αισθητική του αλλά δεν προσφέρει και πολλά πράγματα για να αλληλεπιδράσουμε. Το φύτεμα εξωγήινων σπόρων στο θερμοκήπιο του Greez δεν μας λέει τίποτα. Η παραμετροποίηση του φωτόσπαθου στον σχετικό πάγκο έχει κάποια αισθητική αξία αλλά δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό. Το Holotable είναι το κεντρικό σημείο του σκάφους απ’ όπου επιλέγουμε τον επόμενο πλανήτη που θα κατακτήσουμε και οι κουβέντες με τους συμπολεμιστές μας είναι λιγοστές. Χωρίς να προσφέρει πολλά πράγματα πλην της νοσταλγίας που αισθανόμαστε για αστρόπλοια με παρόμοιο εσωτερικό όπως το Millennium Falcon, μας κάνει να αισθανόμαστε σαν μέλη του πληρώματος και πραγματικοί ταξιδιώτες του διαστήματος.
Μάρτυρες ενός ασύλληπτου γαλαξία
Το μέγεθος των επιπέδων είναι απίστευτο, δεν μπορούμε να το συλλάβουμε την πρώτη φορά που προσγειωνόμαστε σε έναν πλανήτη. Απροσπέλαστα σημεία μας ειδοποιούν για ανεξερεύνητες περιοχές στις οποίες θα μας δώσουν πρόσβαση τα Force abilities, οι αναβαθμίσεις του BD-1 και τα λιγοστά navigation abilities που προκύπτουν στην πορεία. Ο Cal παρουσιάζει υπερφυσικές ικανότητες ψυχομετρίας και είναι ικανός να αναπαραστήσει περιστατικά του παρελθόντος “διαβάζοντας” τα ψυχικά κατάλοιπα που άφησαν οι πρωταγωνιστές τους. Ο εμπλουτισμός της αφήγησης από αυτά και τα κιβώτια με διακοσμητικά αντικείμενα και αναβαθμίσεις των health και force μας σπρώχνουν στην εξερεύνηση των πάντων.
Τα game mechanics που μας επιτρέπουν να κατακτήσουμε όλους τους χώρους είναι υποδειγματικά. Τα τελειότερα Platform και Action Adventure mechanics τίθενται στην διάθεσή μας για να φτάσουμε παντού και να δούμε τα πάντα. Αρπάζουμε την βλάστηση και τις σιδερένιες κατασκευές των αυτοκρατορικών δυνάμεων και σκαρφαλώνουμε ολόκληρα βουνά σαν τον Spider-Man. Γαντζωνόμαστε σε βράχια με νεοαποκτηθέντα νύχια. Αναπνέουμε κάτω από την επιφάνεια του νερού αναζητώντας υποθαλάσσιες σπηλιές. Στριμωχνόμαστε σε περάσματα τόσο στενά που ίσα ίσα χωράει το σώμα μας τοποθετημένο πλάγια.
Εκτελούμε διπλά άλματα για να αρπάξουμε την τελευταία στιγμή μια προεξοχή προτού σκάσουμε σαν καρπούζι στο τσιμέντο. Τρέχουμε πάνω σε τοίχους και χρησιμοποιούμε την επιφάνειά τους για να πηδήξουμε ψηλότερα και μακρύτερα. Το πιο cool game mechanic είναι το σλάλομ που κάνουμε κατεβαίνοντας γλιστερές πλαγιές σαν παγκόσμιοι πρωταθλητές του snowboarding. Πολύ θα θέλαμε να μας έβλεπαν η Lara Croft και ο Nathan Drake από μια γωνιά για να σκάσουν από το κακό τους. Όχι μόνο διαθέτουμε τα καλύτερα game mechanics του είδους, τα συνδυάζουμε κιόλας σε αρκετές περιπτώσεις, ρίχνουμε και τα Force powers και δημιουργείται ένα ηφαιστειακό μείγμα συναρπαστικής δράσης.
Ο Cal Kestis έχει παράξενο όνομα που παραπέμπει σε εκ διαμέτρου αντίθετα πράγματα. Εμείς προτιμήσαμε να γαντζωθούμε από το Cal, εμπνευσμένοι από τον Superman Kal-El και επιχειρώντας να τον μετατρέψουμε σε νέο Skywalker. Το επώνυμό του το αγνοούμε γιατί ποιος θα ήθελε ποτέ έναν Jedi… χέστη; Για να τον μεταμορφώσουμε σε Skywalker μαζεύουμε xp από τις μάχες και τα μυστικά που βρίσκουμε και τα εναποθέτουμε στο μικρό αλλά περιεκτικό skill tree του. Χωρισμένο σε τρία παρακλάδια, μας καλεί να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες μας έως ότου ξεκλειδώσουμε τα πάντα.
Παρ’ όλη την αγάπη μας για τα φωτόσπαθα, σταθήκαμε μακριά από το μεσαίο παρακλάδι του Lightsaber, επιλέγοντας να ενισχύσουμε τα Survival και Force. Η ενίσχυση των Grasping Pull και Howling Push είναι παντοδύναμα όπλα για πολυάριθμους αλλά και μεμονωμένους αντιπάλους. Το παραπανίσιο health και force εξασφαλίζει ότι δεν θα μείνουμε ποτέ από τις δύο μπάρες που αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά την υγεία μας. Από τα skills της Lightsaber κατηγορίας, αγαπήσαμε το Lightsaber Throw και τα χτυπήματα που σχετίζονται με το dash, με τα οποία καλύπτουμε γρήγορα την απόσταση από τον αντίπαλο και τον πετσοκόβουμε, υποχωρώντας στην συνέχεια και επαναλαμβάνοντας την κίνηση. Επειδή τα xp δεν είναι άφθονα, επικεντρωνόμαστε στα πολυτιμότερα skills και αφήνουμε τα υπόλοιπα σε περίπτωση που έχουμε πλεόνασμα xp.
Δεν μας αρέσουν καθόλου οι σκοτούρες γιατί ασχολούμαστε με το Jedi: Fallen Order με σκοπό την διασκέδαση. Το κόλλημα σε μια περιοχή επειδή ο αντίπαλος μοιάζει ανίκητος με αποτέλεσμα να τρώμε συνέχεια τα μούτρα μας, μπορεί να αποβεί μοιραίο για την εμπειρία. Τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας εξασφαλίζουν το ότι δεν θα παρατήσουμε ποτέ τον αγώνα ενάντια στην Γαλαξιακή αυτοκρατορία. Τα πρώτα δύο κάνουν την μάχη παιχνιδάκι και τους αντίπαλους να εξοντώνονται εύκολα και με μεγάλη ταχύτητα. Τα επόμενα δύο την καθιστούν ένα Γολγοθά από συγκρούσεις ολοένα και δυσκολότερες και απευθύνονται μόνο σε εκείνους που θέλουν να ακονίσουν στο έπακρο τις ικανότητές τους. Η δυνατότητα να αλλάξουμε το επίπεδο δυσκολίας ανά πάσα στιγμή μέσω του μενού, μας βοηθά να παίζουμε σε πολλά επίπεδα ανάλογα με την περίσταση.
Αν κινηθούν, σκοτώστε τους
Ο Cal είναι ο πιο παραδοσιακός Jedi που έχουμε συναντήσει στις Star Wars περιπέτειες μας. Σαν άλλος Obi-Wan, περιφρονεί την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας των φονικών λέιζερ και επαναπαύεται στις ιδιότητες του φωτόσπαθού του για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις δύσκολες καταστάσεις. Κατά συνέπεια, οι μάχες που δίνει στο Jedi: Fallen Order είναι όλες σώμα με σώμα. Η αγριότητα και η ακρίβεια τους, σε συνδυασμό με τα φανταστικά οπτικοακουστικά εφέ και την δόνηση του χειριστηρίου, μας μεταδίδουν την αυθεντική εμπειρία του να είμαστε ένας γενναίος ιππότης Jedi.
Τα game mechanics και οι επικές περιστάσεις στις οποίες τα αξιοποιούμε μας κάνουν να νιώθουμε ανώτερα όντα, άξιοι συνεχιστές της Jedi παράδοσης.
Η πράσινη φωτεινή λεπίδα μας (επιλέξαμε το χρώμα της με βάση το φωτόσπαθο του Luke Skywalker στο λατρεμένο Return of the Jedi) συγκρούεται μανιωδώς με τις λεπίδες, τα ατσάλινα νύχια και τα λέιζερ των εχθρών μας. Τα γρήγορα και εύστοχα χτυπήματά μας κατακαίουν σάρκες τεράτων, σκίζουν θώρακες αυτοκρατορικών και λιανίζουν ανδροειδή και μηχανές. Γουστάρουμε να επιστρέφουμε τα λέιζερ των Stormtroopers στον αποστολέα με μια κίνηση του φωτόσπαθου και να τους καθαρίζουμε έτσι εύκολα και από μακρινή απόσταση. Δεν υπάρχει ούτε μια μάχη που να μην περιέχει το στοιχείο της πρόκλησης, που να μην απαιτεί την προσοχή μας. Οι εχθροί έχουν μεγάλη γκάμα κινήσεων, μπλοκάρουν συνέχεια τις επιθέσεις και ψάχνουν να βρουν άνοιγμα στην άμυνα για να μας βλάψουν.
Το timing κυριαρχεί σε όλες τις μανούβρες. Αν δεν πατήσουμε το block την σωστή στιγμή, το health bar δέχεται άγριο πλήγμα. Αν δεν εκτελέσουμε αποφυγή προς κατεύθυνση αντίθετη του χτυπήματος που πλησιάζει, την κάτσαμε. Η σωστή χρήση του block, το πάτημα ένα κλάσμα δευτερολέπτου πριν την επαφή του φωτόσπαθου με την εχθρική βολή ή όπλο, φέρνει τον εχθρό σε δύσκολη θέση. Μια ποικιλία από εντυπωσιακά animations ξεπηδά από το πετυχημένο block και η δυνατότητα να ξεκάνουμε γρήγορα τις απειλές αντί να περιμένουμε υπομονετικά πότε θα τους ροκανίσουμε την ενέργεια. Η χορογραφία της μάχης είναι τέλεια, αντάξια ενός Jedi σε οποιαδήποτε ιστορία του μύθου. Οι μάχες με υποψήφια θύματα που κραδαίνουν φωτόσπαθα διαθέτουν το μεγαλείο της ιστορικής πάλης μεταξύ Luke και Darth Vader.
Η προσθήκη του δίκοχου φωτόσπαθου στο οπλοστάσιο μας αυξάνει άμεσα την πώρωση. Το κρατάμε στα χέρια και το περιστρέφουμε σαν έλικα αποκρούοντας τα λέιζερ. Τα νέα animations μας κάνουν να χτυπάμε διαδοχικά και με τα δύο μέρη του φωτόσπαθου, θερίζοντας εύκολα αντίπαλους που στέκονται κοντά ο ένας με τον άλλο. Η σύγκρουση με μεγαλόσωμους εχθρούς είναι μια μοναδική εμπειρία. Οι δύο κόψεις του ξίφους μας χαράζουν πύρινες πληγές στο κορμί του αντιπάλου, τον γεμίζουν τραύματα που διακρίνονται καθαρά. Συνδυάζοντας τις Force powers με το φωτόσπαθο ολοκληρώνεται η ψυχολογική μας μεταμόρφωση σε Jedi.
Κοπιάστε να σας δείξουμε τι σημαίνει Δύναμη
Οι αθλητικές ικανότητες του Cal, οι γνώσεις του στις πολεμικές τέχνες και στην χρήση του φωτόσπαθου είναι αδιαμφισβήτητες και τις αποδεικνύουμε σε κάθε μας βήμα, κόβοντας τους εχθρούς μας σε πολύ λεπτές φέτες. Δυστυχώς, όσο περνά η ώρα, οι εχθροί δυναμώνουν, κινούνται γρηγορότερα, χτυπούν δυνατότερα, μπλοκάρουν ευκολότερα τις επιθέσεις μας. Η Force, η αόρατη δύναμη που χειριζόμαστε σαν Jedi, έρχεται για να μας βγάλει από την δύσκολη θέση. Οι εχθροί που ξέρουν να μπλοκάρουν έχουν ανάγκη ένα Force Slow για να αρχίσουν να κινούνται σαν να βρίσκονται στον πάτο του ωκεανού. Ομάδες από εχθρούς, που μας εμποδίζουν τον δρόμο σε στενά μονοπάτια πάνω από γκρεμούς, έχουν ανάγκη από ένα Force Push για να πάνε να βρουν το δίκαιο πεπρωμένο τους στον πάτο ενός φαραγγιού. Αυτά τα άτιμα τα probe droids ποιος τα έχει αμολήσει και μας πρήζουν ρίχνοντας ευθύβολα λέιζερ από μεγάλη απόσταση; Με το Force Pull τα φέρνουμε σε απόσταση αναπνοής και τα κόβουμε στα δύο με το φωτόσπαθό μας.
Οι Force powers που διαθέτουμε και αναπτύσσουμε μας διευκολύνουν στην μάχη και μας ανοίγουν την πρόσβαση σε όλα τα μέρη ενός πλανήτη. Τραβάμε από μακριά σχοινιά και κληματσίδες και το παίζουμε Ταρζάν πετώντας πάνω από τεράστια χάσματα. Ελαχιστοποιούμε την ταχύτητα ανεμιστήρων και λοιπών περιστρεφόμενων μηχανισμών και περνάμε αλώβητοι από μέσα τους. Σηκώνουμε την παλάμη μας και, με μια μεγαλοπρεπή κίνηση, χωρίς άμπρα κατάμπρα και μαγικά ξόρκια, ρίχνουμε ένα Force Pull σε ραγισμένες επιφάνειες και τις κάνουμε σκόνη.
Είναι ευτύχημα η κατανομή των Force powers στα shoulder buttons του χειριστηρίου για εύκολη πρόσβαση και συνδυασμό με την κίνηση και τα χτυπήματά μας. Το Force meter είναι ένας δείκτης που εμποδίζει την υπερβολική χρήση των υπερφυσικών μας δυνάμεων. Δεν μας αρέσει καθόλου φυσικά γιατί γουστάρουμε να χειριζόμαστε την Force ασταμάτητα αλλά έπρεπε να υπάρχει αλλιώς οι ξιφομαχίες δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης. Χτυπώντας τους εχθρούς και με λίγη ανάπαυση στα meditate points ανανεώνουμε το Force meter εύκολα.
Η επίλυση των περιβαλλοντικών γρίφων δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των Force powers μας όμως αυτές είναι το μεγάλο μας όπλο. Για παράδειγμα, ο γρίφος με τις τεράστιες σιδερένιες σφαίρες και τις υποδοχές τους, μας βρίσκει να αλλάζουμε πατώματα σπρώχνοντας και έλκοντας τες μέχρι να φτάσουν στην θέση που θέλουμε. Στην κορύφωσή του, αρπάζουμε μια σφαίρα στον αέρα με το Force Slow και την ανακατευθύνουμε εκεί που θέλουμε. Ο κολλητός μας ο BD-1 και η παρατηρητικότητά είναι τα επόμενα όπλα που χρησιμοποιούμε για να τους λύσουμε. Ο BD-1 χακάρει με άνεση τις αυτοκρατορικές συσκευές ανοίγοντας πολύτιμα κιβώτια, σφραγισμένες πόρτες, απενεργοποιώντας ενεργειακά πεδία. Μας επιτρέπει να τσουλάμε σε σχοινιά που γεφυρώνουν απροσπέλαστα χάσματα, λειτουργώντας σαν τροχαλία. Χακάρει ακόμα και τα εχθρικά droids σε προχωρημένο στάδιο, προσθέτοντας νέους συντρόφους στην αποστολή μας.
Αν αμφιβάλουμε ακόμα για την αξία του BD-1 και την συμβολή του στην νίκη αρκεί να κοιτάξουμε τον χάρτη, τα healing items και την ικανότητα να σκανάρει το περιβάλλον. Το πιστό μας ρομπότ είναι η καλύτερη πληροφοριακή πηγή του παιχνιδιού. Μας δίνει πρόσβαση σε έναν τρισδιάστατο χάρτη με πολλά επίπεδα ο οποίος, χωρίς να είναι απόλυτα αναλυτικός, μας βοηθά να βρούμε τον δρόμο μας προς τα βασικά objectives και να σημειώσουμε τις περιοχές που δεν έχουμε εξερευνήσει. Ο ζωηρός BD-1 κατεβαίνει συνέχεια από την πλάτη μας όπου φωλιάζει και πηγαίνει να σταθεί στα σημεία που μπορούν να σκαναριστούν. Τον ακολουθούμε, πιέζουμε το κάτω button του σταυρού και αποκτούμε αμέσως χρήσιμες πληροφορίες για το lore του πλανήτη και των κατοίκων του. Στην μάχη, ο BD-1 μας σώζει την ζωή. Αρκεί να απομακρυνθούμε για δύο δευτερόλεπτα από τον εχθρό για να μας ρίξει ένα διεγερτικό που θα γεμίσει το άδειο health bar μας.
Επιστροφή στους γρίφους και την παρατηρητικότητά μας. Με την χρήση της λογικής αποφασίζουμε ποιο καλώδιο θα τοποθετηθεί που για να ενεργοποιήσει το τερματικό που θα μας ανοίξει την έξοδο. Βρίσκουμε τους μηχανισμούς που ανεβάζουν την αλυσίδα μιας παγιδευμένης σφαίρας σε αρκετό ύψος ώστε, η πτώση της να σπάσει το περίβλημα και να την καταστήσει αξιοποιήσιμη. Η παρατήρηση και η ανάλυση των οπτικών δεδομένων είναι συνώνυμο της επιτυχίας μας σαν Jedi.
Στριμώχνοντας μια γαλαξιακή αυτοκρατορία
Είμαστε Jedi, οι υπεράνθρωποι του Star Wars universe και τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την πορεία μας. Το A.I. επιστρατεύει μια μεραρχία από Stormtroopers, αυτοκρατορικό εξοπλισμό και γηγενή πλανητικά τέρατα για να το πετύχει. Οι Stormtroopers είναι τα αγαπημένα μας θύματα γιατί είναι και τα πιο εύκολα. Αναφερόμαστε στους απλούς φαντάρους γιατί οι αξιωματικοί τους και διάφορα είδη από heavy troopers δυσκολεύουν τα πράγματα. Η αντιμετώπιση των AT-ST εξελίσσεται σε περιπέτεια. Καλυπτόμαστε πίσω από φυσικά εμπόδια, τους τα πετάμε με το Force push, πηδάμε δεξιά και αριστερά για να αποφύγουμε τις βολές, προσπαθούμε να τα παρασύρουμε για να ρίξουν τις νάρκες κοντά στα πόδια τους. Τι χαρά να κομματιάζεις τα αδύνατα ποδαράκια τους με ένα φωτόσπαθο.
Οι bounty hunters είναι ζόρικοι, μόνο η Force μπορεί να μας δώσει το προβάδισμα ενάντια στην ταχύτητά και την ευστοχία τους. Από την εξωγήινη πανίδα ξεχωρίσαμε τα ογκώδη πλάσματα που μοιάζουν με Trolls και Ogres αλλά και τις σιχαμερές αράχνες που μας παγιδεύουν στον ιστό τους και μετά πάνε να μας φάνε σαν μύγες. Οι Inquisitors είναι τα bosses που μας φοβερίζουν περισσότερο αλλά βγαίνει τελικά η... προπόνηση αφού μάθουμε το επιθετικό μοτίβο και αναπτύξουμε αντίμετρα. Είναι τόσο ζόρικες που τις χαρακτηρίζουμε ότι πιο κοντινό σε αληθινό user αντιμετωπίσαμε στην περιπέτεια.
Η οπτικοακουστική στρατηγική του Jedi: Fallen Order είναι αντάξια ενός game designer με την ιδιοφυΐα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη. Οι πλανήτες που επισκεπτόμαστε δεν είναι απλά και μόνο μια σειρά από γραμμικά levels αλλά ολοκληρωμένα οικοσυστήματα, κατασκευασμένα με ασύλληπτη προσοχή στην λεπτομέρεια και σεβασμό στο Star Wars lore. Ο πιο ζωντανός κόσμος είναι ο Kashyyyk, η πατρίδα των αγαπημένων μας Wookiees. Η πυκνή ζούγκλα μας κάνει να νιώθουμε σαν εξερευνητές του Αμαζονίου και η επιθετική χλωρίδα και πανίδα να προσέχουμε το κάθε βήμα που κάνουμε. Εκτός από τα ανθρωποφάγα τέρατα και φυτά όμως ερχόμαστε σε επαφή με πλάσματα μυθικής ομορφιάς και μαθαίνουμε πολλά για τις τελετές ενηλικίωσης των Wookiees και τον σεβασμό που δείχνουν προς την υπέροχη φύση που τους περιβάλλει.
Δεν έλειψαν οι σκληρές μάχες στο αποστειρωμένο εσωτερικό των αυτοκρατορικών εγκαταστάσεων. Πέραν της γνώριμης σύνθεσής τους , απολαύσαμε την αντίθεση με τους ζωντανούς οργανισμούς και κόσμους που έχουν σκλαβώσει. Οι αυτοκρατορικές δυνάμεις είναι μια ανίερη ένωση ζωικών συστημάτων με άψυχες μηχανές, αλλοτριωμένα πλάσματα χωρίς ελπίδα εξιλέωσης άρα δίκαιοι αποδέκτες της οργής μας. Τι να πρωτοθαυμάσουμε στον νεκρικό κόσμο του Dathomir, ένα εντελώς Αρειανό τοπίο με την κόκκινη σκόνη να έχει καταβροχθίσει τα πάντα. Το Jedi: Fallen Order μας κόβει κυριολεκτικά την ανάσα επιστρατεύοντας μια προοπτική αντάξια του διαστημικού έπους. Ο δεξιός μοχλός του χειριστηρίου που ελέγχει την κάμερα κινείται συνέχεια πάνω κάτω σαν να παρακολουθούμε κατακόρυφο αγώνα τένις. Την μια χαζεύουμε τεράστια αγάλματα σκαλισμένα θαρρούμε από μεγαλοφυείς γλύπτες. Την άλλη αντικρίζουμε οικοδομήματα που φτάνουν μέχρι τα σύννεφα σαν τον Πύργο της Βαβέλ και μας πιάνει υπαρξιακός τρόμος.
Η αποθέωση της πετυχημένης προοπτικής παρουσιάζεται στο σκαρφάλωμα μας πάνω σε ένα θεόρατο AT-AT walker των αυτοκρατορικών. Αισθανθήκαμε σαν ψύλλοι στο τρίχωμα μεγάλου σκύλου σκαρφαλώνοντας στο θωρακισμένο κορμί του αυτοκρατορικού θηρίου. Θυμηθήκαμε δε αντίστοιχες συναρπαστικές στιγμές από το θρυλικό Shadow of the Colossus. Το σκαρφάλωμα και η διείσδυση στο εσωτερικό του AT-AT ήταν το πρώτο μισό της εμπειρίας, το άλλο μισό ήταν που μας ξετρέλανε. Μπήκαμε στην καμπίνα των πιλότων, τους εξουδετερώσαμε και πήραμε τον έλεγχο. Βιώσαμε μια αυθεντική Star Wars εμπειρία οδηγώντας το μεγαθήριο ενάντια σε άλλο AT-AT και στην συνέχεια, στην βάση των αυτοκρατορικών. Το μέρος άρχισε να ξερνά Stormtroopers. Laser turrets και AT-ST άνοιξαν πυρ εναντίον μας. Αρχίσαμε να ρίχνουμε ενεργειακές βόμβες και να θερίζουμε με λέιζερ οτιδήποτε έδινε έστω και την υποψία της κίνησης στο οπτικό μας πεδίο. Εκρήξεις και καταστροφή κυριάρχησαν μέσα σε δευτερόλεπτα.
To Jedi: Fallen Order παίζεται με τα ηχεία της τηλεόρασης ή το surround σύστημα που ενδεχομένως διαθέτουμε στην διαπασών. Η ορχηστρική μουσική που τόσο αγαπήσαμε στα Star Wars πιέζει τα τύμπανα μας από παντού. Όταν χαμηλώνει, διακρίνουμε τους ήχους του περιβάλλοντος και ανατριχιάζουμε από τον ρεαλισμό τους. Οι χαρακτηριστικές φωνές των Stormtroopers και των Inquisitors που φιλτράρονται από τα μηχανικά προσωπεία είναι απόκοσμες και τονίζουν το χάσμα που τους χωρίζει από την βιολογική ταυτότητα.
Οι ήχοι των φωτόσπαθων που συγκρούονται γεμίζοντας σπίθες το περιβάλλον μας ταξιδεύουν στην παιδική ηλικία και αναζωπυρώνουν την αγάπη μας για το Star Wars universe. Σαν κερασάκι στην ακουστική τούρτα καταναλώνουμε τις φωνές των ταλαντούχων voice actors οι οποίοι έχουν πάρει στα σοβαρά τους ρόλους τους. Φυσικά ξεχωρίζουμε τον αγαπημένο μας ηθοποιό Forrest Whitaker στον ρόλο του επαναστάτη Saw Gerrera (είναι η εντύπωσή μας ή το όνομα του θυμίζει πολύ τον ιστορικό επαναστάτη Τσε Γκεβάρα;). Η Elizabeth Grullon παραδίδει μαθήματα voice acting ερμηνεύοντας με πάθος τις γραμμές διαλόγου της Second Sister.
Αφού περάσαμε τόση ώρα μετρώντας τις χαρές που μας προσέφερε το Jedi: Fallen Order καιρός να λογαριάσουμε και τις λύπες που προήλθαν από αυτό. Ο θάνατος του Cal στα χέρια των εχθρών τον οδηγεί σε respawn στο πλησιέστερο meditation point ή checkpoint για να ακριβολογούμε. Σε κάποιες περιπτώσεις το checkpoint μας υποχρέωσε να το ρίξουμε στον ποδαρόδρομο για αρκετή ώρα έως ότου φτάσουμε εκεί που ήμασταν. Η διάρκεια του loading μετά τον ψηφιακό μας θάνατο είναι υπερβολική, χαλάει τον γρήγορο ρυθμό της περιπέτειας. Πάλι καλά που ο Cal δεν πεθαίνει διαμιάς αλλά χάνει ένα ποσοστό του health όταν, μια απρόσεκτη μας κίνηση, τον στέλνει... σούμπιτο σε πτώση από τεράστιο ύψος.
Στην πλειονότητα των μαχών τα frames διατηρούνται σε σταθερό επίπεδο. Αναθεματίσαμε τις περιστάσεις που το PS4 λύγισε από το βάρος των μυριάδων πολυγώνων και άρχισε να χάνει frames. Η χειρότερη εικόνα που αντικρίσαμε ήταν στην έξοδο μας από ανελκυστήρα αυτοκρατορικής εγκατάστασης. Προτού ακόμα βγούμε στο ανοικτό πλατό, η graphic engine έδειχνε ανίκανη να μορφοποιήσει τα πολύγωνα, να φωτίσει και να βάψει τον κόσμο γύρω μας. Το αποτέλεσμα ήταν να “απολαύσουμε” για μερικά δευτερόλεπτα έναν πίνακα αφηρημένης τέχνης όπου τα χρώματα, τα μοντέλα των χαρακτήρων, ο φωτισμός και τα αντικείμενα είχαν γίνει αχταρμάς.
Η πώρωση μας κρατά δεμένους στον μακρινό γαλαξία
Η καρδιά μας δεν παύει να σφυροκοπάει στο στήθος σε όλη την διάρκεια του νέου Star Wars έπους, η οποία αγγίζει τις 20 ώρες. Φωτόσπαθα, λέιζερ, χαζοί Stormtroopers, τσαχπίνικα ρομπότ, σατανικοί αυτοκρατορικοί αξιωματούχοι και τυχοδιώκτες, τεράστιες μηχανές καταστροφής, χαριτωμένοι εξωγήινοι και φοβερά τέρατα. Όλα τα συστατικά μιας ιδανικής Star Wars ιστορίας σερβίρονται στο Jedi: Fallen Order και τα καταβροχθίζουμε με βουλιμία.
Το cast είναι εξαιρετικό, το σενάριο συναρπαστικό και πιστό στο lore της σειράς. Η προοπτική των πλανητών μας αφήνει με ανοικτό το στόμα, τα οικοσυστήματα βρίθουν από εξωγήινη ζωή. Οι αδιάκοπες μάχες και η συστηματική εξερεύνηση ξεχειλίζουν από ενέργεια. Οι γρίφοι έχουν το σωστό επίπεδο δυσκολίας ώστε να λειτουργούν το μυαλό μας χωρίς να μας απελπίζουν. Αν δεν γονάτιζε το PS4 σε αρκετά σημεία και απουσίαζαν κάποιες γραφικές ατέλειες και bugs, το Jedi: Fallen Order θα ήταν σχεδόν τέλειο στο είδος του.
Θετικά:
- Σκοτεινή πλοκή πιστή στην λαογραφία του Star Wars
- Eνδιαφέρουσα ανάπτυξη καλοσχεδιασμένων χαρακτήρων
- Δυναμικό σύστημα μάχης
- Αξιόλογο A.I. και μεγάλη γκάμα αντιπάλων
- Η χρήση της Δύναμης μας κάνει να νιώσουμε σαν τον ήρωα
- Καλοφτιαγμένα game mechanics που οδηγούν σε απίστευτα σκηνικά δράσης
- Εκπληκτικά γραφικά και ήχος, αντάξια του Star Wars universe
Αρνητικά:
- Το PS4 γονατίζει κατά καιρούς σαν βαρυφορτωμένο μουλάρι από τον όγκο και την ποιότητα των γραφικών
- Σποραδικά bugs
- Οριακά ικανοποιητική διάρκεια
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 8
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 8
Μετά από αυτή την εμπειρία μπορούμε να μιλήσουμε για δυναμική επιστροφή των Jedi στην gaming κουλτούρα.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Χωρίς free EA Access trial το Star Wars: Jedi Fallen Order
To Star Wars Jedi: Fallen Order που αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτή την Παρασκευή είχε το EA Access trial απενεργοποιημένο εξαιτίας, σύμφωνα με την εταιρία παραγωγής, του πλούσιου story στον τίτλο. Σ...Posted (12 Nov 2019)
Star Wars: Jedi Fallen Order
[Αρχική δημοσίευση: 5/5/16] Η Respawn Entertainment ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα νέο Third-Person Action Adventure που θα βασίζεται στο σύμπαν του Star Wars, σε συνεργασία με την EA και την Lucasfilm...Posted (29 Oct 2019)
Star Wars: Jedi Fallen Order: Οι απαιτήσεις στα PC
[Αρχική δημοσίευση: 8/10/19] Η Electronic Arts ανακοίνωσε τις απαιτήσεις του Star Wars Jedi: Fallen Order. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις προτεινόμενες απαιτήσεις χρειάζονται 32GB RAM! Οι ε...Posted (09 Oct 2019)
Star Wars Jedi: Fallen Order Collector's Edition
Αποκαλύφθηκε η συλλεκτική έκδοση του Star Wars Jedi: Fallen Order. Το επερχόμενο Action-Adventure της Respawn Entertainment πλησιάζει και με το hype γύρω από το όνομά του ήταν φυσικό και επόμενο να δ...Posted (04 Oct 2019)
Star Wars Jedi: Fallen Order gameplay videos
Η EA ανακοίνωσε ότι σύντομα θα αποκαλύψει το πρώτο gameplay του Star Wars Jedi: Fallen Order. Αν και δεν εκπλήσσει κανένα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα κάνει τα αποκαλυπτήρια του gameplay τον επόμενο...Posted (26 Jun 2019)
Respawn: "Η εξερεύνηση στο Star Wars Jedi: Fallen Order θυμίζει αυτή του Metroid"
Οι developers του Star Wars Jedi: Fallen Order εξήγησαν την επιρροή τους από την σειρά Metroid. O Jeff Magers, level designer του παιχνιδιού, μίλησε στο Game Informer για το νέο Star Wars game και...Posted (22 Jun 2019)
Το Star Wars Jedi: Fallen Order δεν θα περιέχει multiplayer ή μικροσυναλλαγές
Το νέο Star Wars game θα είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από το Battlefront II αφού δεν θα περιλαμβάνει multiplayer ή μικροσυναλλαγές. Ο Vince Zampella, συνδημιουργός και κάτοχος της Respawn Entertain...Posted (13 Apr 2019)
Comments
αυτό μόνο...
Το gameplay είναι σαν αυτό του PES με το FIFA... Μοιάζει πιο πολύ με του PES, δηλαδή υποτυπώδης χειρισμός.
Συγκριτικά με Witcher III, Assassins Creed: Origins και Odyssey ο χειρισμός είναι μάπα...
Αν είσαι λάτρης των sci-fi ταινιών/παιχνιδιών θα σου αρέσει... Αν όχι, μείνε μακριά...
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΑΑΑΑ διαβάζω το αρχικό μου σχόλιο από την πρώτη πίστα...
ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΙΡΕΣΩ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ... Η ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗ ΔΕΙΞΕΙ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΕΙ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.
ΑΛΛΑ
αν και αρχικά το παιχνίδι μου άνηκε αδιάφορο, όσο προχωρούσε η ιστορία, οι αποστολές και οι δυνατότητες που αποκτά ο χαρακτήρας τόσο πιο εθιστικό γινόταν...
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΓΡΑΦΙΚΑ χωρίς να χρειάζεσαι φοβερή κάρτα γραφικών...