Indivisible

Hot
Τρελοκόριτσο σε αποστολή υψηλού κινδύνου.

Τρελοκόριτσο σε αποστολή υψηλού κινδύνου.

Τρελοκόριτσο σε αποστολή υψηλού κινδύνου.

Η δημιουργική ομάδα της εταιρείας ανάπτυξης Lab Zero Games έχει τις ίδιες gaming καταβολές με εμάς, τους βετεράνους του χώρου. Το δισδιάστατο Fighting, Skullgirls, του 2012 είναι η απόδειξη της βαθιάς αγάπης τους προς τα υπέροχα retro Fighting με τα οποία μεγαλώσαμε όπως τα Street Fighter, Fatal Fury και King of Fighters. Το 2015 η Lab Zero Games άρχισε την εκστρατεία χρηματοδότησης του επόμενου project της εν ονόματι Indivisible.

Ο φιλόδοξος στόχος του ενάμιση εκατομμυρίου δολαρίων δεν επιτεύχθηκε εντός της προθεσμίας που τέθηκε αλλά, μια μικρή παράταση, οδήγησε στο ποθητό αποτέλεσμα. Με τα λεφτά στην τσέπη, η ταλαντούχα ομάδα της Lab Zero Games άρχισε να σχεδιάζει το ένα απίθανο πλάσμα μετά το άλλο, ένα σωρό εξωτικά τοπία και αντιπάλους, μια σειρά από έξοχα game mechanics. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό όπως διαπιστώσαμε με χαρά, οργώνοντας το Indivisible.

indivisible 1

Η εκδίκηση είναι δική της
Η Ajna, το αντιδραστικό αγοροκόριτσο που βρίσκεται στο επίκεντρο της ιστορίας και αποτελεί τον πρώτο playable χαρακτήρα, δεν θα μας έπειθε ποτέ να την χειριστούμε αν δεν έτρωγε με το “καλημέρα” ένα άγριο χτύπημα της μοίρας. Τα τσιράκια ενός σατανικού μάγου εισβάλλουν στο χωριό της σκοτώνοντας τους πάντες. Ανάμεσα στα θύματα είναι και ο πατέρας της. Η δικαιολογημένη οργή που την κυριεύει απαιτεί να ξεπληρωθεί ο λογαριασμός με αίμα και η Ajna, υπό τις οδηγίες μας πλέον, αρχίζει ένα πολύωρο ταξίδι στον κόσμο της παίρνοντας εκδίκηση και αναζητώντας απαντήσεις.

Το παρελθόν της δεν είναι και πολύ διαφανές, αφήνοντας χώρο για ένα σωρό απίθανες αποκαλύψεις και ανατροπές που μας περιμένουν στην εξέλιξη του σεναρίου. Η θαρραλέα μας πολεμίστρια, ακόμα και υπό την έμπειρη καθοδήγησή μας είναι αδύνατον να ξεφορτωθεί εχθρούς και μαγικά εμπόδια μόνη της. Η περιπλάνηση μας φέρνει σε επαφή με ένα φανταστικό cast χαρακτήρων οι οποίοι μας πλαισιώνουν αυτόματα, ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

Οι ήρωες και οι ηρωίδες που θα μοιραστούν τα... βάρη μας δεν περπατάνε δίπλα μας αλλά τους κουβαλάμε μέσα στο κεφάλι μας. Ούτε η τσάντα του Sport Billy δεν είχε τόσο χώρο όσο το κεφαλάκι της Ajna και αυτό μας κάνει να τη θεωρούμε εντελώς... ελαφρόμυαλη. Η Ajna είναι το avatar μας στις περιπλανήσεις και στις Platform ακροβασίες και οι συνοδοιπόροι μας εμφανίζονται μόνο στις οθόνες των συζητήσεων και στην διάρκεια της μάχης. Η συμμετοχή τους στους διαλόγους εμπλουτίζει σφόδρα το σενάριο και βάζει τις βάσεις για άφθονες χιουμοριστικές καταστάσεις. Η προσωπική ιστορία του καθενός προστίθεται στο αφηγηματικό ψηφιδωτό που υλοποιείται από ώρα σε ώρα.

Η Ajna είναι το κλασικό ζωηρό και αθυρόστομο κορίτσι που συναντούμε στα anime οπότε οι πιο σοβαροί σύντροφοι της πρέπει να την καθησυχάζουν όταν τα πράγματα οδεύουν προς εκτροχιασμό. Η Rajmi είναι η καταθλιπτική μάγισσα της παρέας και το πιο διασκεδαστικό άτομο που μας ακολουθεί. Την τραβάει η δυστυχία, η βρώμα, η σήψη και η δυσωδία. Βλέπουμε το λάγνο βλέμμα της όταν επίκειται σύγκρουση και τα σχόλια που παροτρύνουν την Ajna να τα κάνει όλα μπάχαλο και πέφτουμε στο έδαφος από τα γέλια.

indivisible 2

Στο πλήρωμά μας ενσωματώνεται σταδιακά κάθε καρυδιάς καρύδι. Εξαπατημένοι στρατιωτικοί, καυχησιάρες πειρατίνες, φουκαριάρες βοτανολόγοι, αετομάτηδες τοξότες και πολλοί άλλοι ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της περιπέτειας. Τους συμπαθήσαμε όλους, εκτιμήσαμε το βάθος που προσδίδουν στο σενάριο και στον κόσμο του παιχνιδιού και τους τοποθετήσαμε ήδη νοητικά στους πιο καλοσχεδιασμένους που έχουμε συναντήσει ποτέ. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει η πιο συμπαθητική companion από όλους, η μαγευτική Thorani, μια πραγματική θεότητα που μας σκλαβώνει με την τρυφερότητα και την ομορφιά της.

Το ένα χέρι νίβει το άλλο
Οι game designers έδειξαν πολύ γρήγορα το ταλέντο τους, απαντώντας σε ερωτήματα που ακροβατούσαν στην άκρη της γλώσσας μας. Ας πούμε, είναι δυνατόν να έχουμε τόσους πανίσχυρους companions και οι δυνάμεις τους να μην επηρεάζουν καθόλου το περιβάλλον εκτός μάχης; Γιατί να φορτώνεται το βάρος των αλμάτων και την συντριβή των φυσικών εμποδίων μόνο η μικρή Ajna; Η απάντηση στα ερωτήματα μας υπήρξε γρήγορη και αποφασιστική. Η “μικρή” Ajna αποκτά τρομακτικά skills σε ανύποπτο χρόνο, μαγικές δυνάμεις που ήταν κρυμμένες μέσα της. Αρχίζει να τρέχει σαν τον άνεμο, να συντρίβει βράχους και να ενεργοποιεί μυστικιστικές πύλες. Τα μέλη της παρέας δίνουν σταδιακά το ένα μετά το άλλο χρήσιμα skills για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε απάτητες περιοχές.

indivisible 3

Τα νέα game mechanics που παρέχονται ασταμάτητα ενδυναμώνουν το έντονο Platform στοιχείο που μας πωρώνει ολοένα και περισσότερο. Levels χωρισμένα σε πατώματα απαιτούν να τα σκαρφαλώσουμε για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Μικροσκοπικά ανοίγματα σε τοίχους απ’ όπου θα χωρούσε μόνο ο Μίκυ Μάους χάσκουν κάνοντας μας να αναρωτιόμαστε τι κρύβεται στο διπλανό δωμάτιο. Στην αρχή η διαδικασία απαιτεί άλματα ακριβείας και γκέλες από τοίχο σε τοίχο. Οι άκακες επιφάνειες αντικαθίστανται σύντομα από ηλεκτροφόρα πατώματα και μυτερά καρφιά.

Η Ajna έχει πολλές ικανότητες αλλά ανάμεσά τους δεν βρίσκεται η ικανότητα του φακίρη για να περπατήσει ατιμωρητί πάνω στα καρφιά Αμέσως ο τοξότης της παρέας μαγεύει τα βέλη μας και εκείνα δημιουργούν ένα ασφαλές στρώμα για να πιανόμαστε. Οι συνδυασμοί των skills με τις Platform – Adventure προκλήσεις που κλιμακώνονται από ώρα σε ώρα αποκαλύπτει τον ιδιοφυή σχεδιασμό των game mechanics και των εμποδίων. Με ένα τσεκούρι κερδίζουμε απόσταση πάνω σε κατακόρυφους τοίχους και φθάνουμε σε απλησίαστα σημεία. Με το ίδιο τσεκούρι αρπαζόμαστε τελευταία στιγμή από μακρινές πλατφόρμες, σπάμε μαγικούς τοίχους και αρχίζουμε την διαδικασία της μάχης χτυπώντας το avatar εχθρικής ομάδας. Με το ακόντιο πλήττουμε τα εχθρικά avatar, το τεντώνουμε και μας πετάει ψηλά σαν άλμα επί κοντό, το χρησιμοποιούμε για να αναπηδούμε σε ηλεκτροφόρες πλατφόρμες, για να γαντζωνόμαστε στο ταβάνι. Το τόξο χτυπάει εχθρούς, λειαίνει καρφιά, επιλύει γρίφους.

indivisible 4

Οι γρίφοι δεν είναι πολλοί αλλά υπάρχουν για να απομακρύνουν το μυαλό μας από το δίπτυχο μάχη – άλματα, να αλλάζουν τον τρόπο σκέψης μας. Ιδού ένας έξοχος γρίφος. Θέλουμε να χτυπήσουμε την ουρά ενός κόκκινου σκουληκιού που μας μπλοκάρει τον δρόμο αλλά είναι εκτός της εμβέλειας των όπλων μας. Επίσης είναι αδύνατον να την φτάσουμε στο σημείο που βρίσκεται με άλματα. Για να το πετύχουμε σπάζουμε τρία σημεία στους γύρω βράχους κατευθύνοντας τα βέλη μας με την φορά του αέρα. Σπάει μια πέτρα, ξεχύνεται αέρας, ρίχνουμε το βέλος στην σωστή γωνία και πάει στον επόμενο στόχο. Στο τέλος, πετυχαίνουμε την ουρά εκμεταλλευόμενοι την ισχύ του ανέμου και την τροχιά του βέλους.

Ένα αμάλγαμα διαφορετικών genres κατασκευασμένο με ζήλο από φανατικούς gamers.

Παρατηρούμε ότι η ποικιλία των game mechanics και το αναπτυσσόμενο περιβάλλον συνθέτει μια περιπέτεια όπου η ανακάλυψη νέων δωματίων και περιοχών είναι απίστευτα συναρπαστική και ωθεί το μυαλό μας να δοκιμάζει αδιάκοπα νέους τρόπους αλληλεπίδρασης. Ο χάρτης των levels είναι άμεσα προσβάσιμος κατευθύνοντας τον μοχλό προς τα πάνω και μέσω του μενού για να τον μελετήσουμε καλύτερα, scrollάροντας από άκρη σε άκρη του. Τα μέρη των side quests (υπάρχουν και τέτοια αν και λιγοστά) και των story missions είναι ευδιάκριτα για να ξέρουμε που θα κατευθυνθούμε.

Τα μυστικά δωμάτια και οι απροσπέλαστες περιοχές που περιμένουν την απόκτηση νέων δυνάμεων για να τις διασχίσουμε έχουν διαφορετικό χρώμα και ερωτηματικά ώστε να μας υπενθυμίζουν τους ανοικτούς λογαριασμούς στους οποίους θα επιστρέψουμε. Αντίστοιχα, η σύγκρουση με αντίπαλο που ανήκει σε side quest μπορεί να παρακαμφθεί έως ότου είμαστε αρκετά ισχυροί για να τον καταβάλλουμε. Σπεύσαμε να επιτεθούμε σε ένα γιγαντιαίο πτηνό ελπίζοντας να προσθέσουμε ένα ισχυρό ζεύγος διδύμων στην παρέα μας, φάγαμε το ξύλο της χρονιάς και υποχωρήσαμε, περιμένοντας την κατάλληλοι ευκαιρία για να επιστρέψουμε.

indivisible 5

Η ενδοσκόπηση κάνει πολύ καλό
Ενίοτε, θέλοντας να ξεφύγουμε από τα βάσανα της γήινης σφαίρας, ταξιδεύουμε στον εσωτερικό μας κόσμο κρατώντας πατημένο το σχετικό κουμπί και σπρώχνοντας τον μοχλό προς τα πάνω. Διαπιστώνουμε ότι, το μέχρι πρότινος ακατοίκητο κεφάλι της Ajna, είναι γεμάτο από τους ήρωες και τις ηρωίδες της ομάδας μας οι οποίοι περιμένουν να μιλήσουμε μαζί τους. Οι συζητήσεις είναι σύντομες και αρκετά διασκεδαστικές αλλά δεν μας απασχολούν πάνω από ένα λεπτό. Ενδιαφερόμαστε περισσότερο να μιλήσουμε με δύο NPC που δυναμώνουν το attack και το defense μας αν τους παρέχουμε τα πολύτιμα Ringsels, κόκκινα πετράδια που βρίσκουμε στις περιπλανήσεις μας. Η ανακάλυψή τους δεν είναι πάντα εύκολη, πολλά βρίσκονται χωμένα σε μυστικά δωμάτια και σε απρόσιτα σημεία, δίνοντας μας ένα πανίσχυρο κίνητρο για να μελετούμε τα σκοτεινά σημεία του χάρτη και να τα προσεγγίζουμε πάση θυσία. Το ρητό “η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση” δεν ισχύει για εμάς στο Indivisible. Προτιμούμε να δίνουμε τα πετράδια μας για την ενίσχυση της άμυνας και να απορροφούμε το μέγιστο ποσοστό damage με τα block μας.

Οι περιπετειώδεις αναζητήσεις, τα σκαρφαλώματα και τα ακροβατικά εξαφανίζονται απότομα μόλις εμφανίζεται ένα εχθρικό πλάσμα στην οθόνη. Η απόκτηση του τόξου και του ακοντίου μας δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα στην επερχόμενη σύγκρουση. Εκτοξεύουμε μετά μανίας τα βλήματα μας αφήνοντας τον αντίπαλο με το ένα τρίτο του health που θα είχε αν συμπλεκόμασταν άμεσα μαζί του. Τότε πλησιάζουμε, τον κοπανάμε με το τσεκούρι μας και αρχίζει η μάχη.

indivisible 6

Η επιλογή του πεδίου της μάχης είναι σημαντική ώστε να μην υποφέρουμε από το μοναδικό bug του Indivisible. Αν επιτεθούμε σε εχθρό που βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού θα βιώσουμε σπαστικές εμπειρίες. Σε μια περίπτωση βλέπαμε τον χαρακτήρα που είχαμε τοποθετήσει στην οπισθοφυλακή να πέφτει διαρκώς στον γκρεμό που ανοίγει πίσω του και να ανεβαίνει στην επιφάνεια. Το loop δεν ήταν απλά γελοίο αλλά μας εμπόδιζε και να χρησιμοποιήσουμε τον ήρωα που ανεβοκατέβαινε στο κενό. Σε μια δεύτερη περίσταση, η μισή ομάδα των εχθρών ήταν στημένη σε χαμηλότερο πάτωμα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε ούτε να στοχεύσουμε σωστά, ούτε να υπολογίσουμε το health τους.

Το εκκρεμές του τρόμου
Το battle system του Indivisible μας εντυπωσίασε με την περιπλοκότητα του. Θα το συγκρίνουμε με ένα τεράστιο εκκρεμές που κινείται πέρα δώθε, από την μεριά μας στην μεριά του εχθρού και τούμπαλιν. Οι ομάδες παρατάσσονται σε σταυροειδή διάταξη στον χώρο και η θέση των μαχητών μας είναι ο πρώτος παράγοντας που λαμβάνουμε υπόψη. Ανάλογα με την φορά που κινούμαστε σε ένα επίπεδο, τοποθετούμε τους χαρακτήρες με άφθονο health μπροστά και τους ranged στην δεύτερη και τρίτη γραμμή. Οι εχθροί είναι αμείλικτοι και δεν χαρίζονται σε κανέναν, δείγμα του προηγμένου A.I. Επιτίθενται και στα μετόπισθεν αλλά με μικρότερη συχνότητα ενώ δεν παραλείπουν και τα απεχθή area attacks.

indivisible 7

Η σειρά με την οποία δρουν τα πιόνια μας καθορίζεται από το ability της ταχύτητας. Ένας γρήγορος χαρακτήρας θα γεμίσει ταχύτατα τα τρία action points που διαθέτει και θα χώσει περισσότερα χτυπήματα στον αντίπαλο. Συνήθως τέτοιοι χαρακτήρες δεν προξενούν ικανοποιητικό damage και τους έχουμε για άλλη δουλειά. Για παράδειγμα, σε ένα τρομερό boss fight στις πρώτες ώρες του gameplay, που μας έβγαλε την πίστη μέχρι να το ολοκληρώσουμε, το boss ήθελε συγκεκριμένο αριθμό χτυπημάτων για να γίνει τρωτό. Βάλαμε τον ταχύτατο Zebei να τον ραντίσει με τα βέλη του που προκαλούν ελάχιστο damage. Με την ολοκλήρωση των τριών actions, το boss γίνεται τρωτό και δέχεται τον καταιγισμό των ισχυρών χτυπημάτων της υπόλοιπης ομάδας.

Τα combos είναι η καρδιά της μάχης, ο ύψιστος στόχος των ενεργειών μας. Στις πρώτες συγκρούσεις δρούμε άγαρμπα, μας μπερδεύουν τα τέσσερα κουμπιά που ελέγχουν τις επιθέσεις των ισάριθμων μαχητών. Για να προξενήσουμε αποφασιστικό damage χρειάζεται σωστό timing στο πάτημα των κουμπιών, στις συνδυασμένες κατευθύνσεις του αριστερού μοχλού και στο R1 που ενεργοποιεί την special bar, αυτή που εκτινάσσει τις δυνάμεις μας στα ύψη. Ενόσω ασχολούμαστε με τις επιθετικές ενέργειες έχουμε το νου μας και στις εχθρικές επιθέσεις προκειμένου να τις μπλοκάρουμε εγκαίρως. Το παραμικρό λάθος στο block, στοιχίζει πανάκριβα σε health και γυρίζει απότομα την πλάστιγγα προς την ήττα.

indivisible 8

Η τετραμελής ομάδα που ρίχνουμε στην μάχη λειτουργεί σαν γροθιά, ένας να σκοτωθεί, αποδυναμώνεται αυτόματα και η συντριβή της επίκειται. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να προσαρμόσουμε το μυαλό μας στο μοτίβο του συστήματος χειρισμού, μαθαίνοντας καλά τα abilities των ηρώων και τα game mechanics. Αφού το πετύχουμε, τα πάντα τοποθετούνται μαγικά στην θέση τους. Τα θανατηφόρα χτυπήματα των αντιπάλων συναντούν τα block μας και η ορμή τους τσακίζεται. Η ομάδα μας επιτίθεται ταυτόχρονα με full action points ανεβάζοντας το combo meter σε δεκάδες χτυπήματα και το damage σε δεκάδες χιλιάδες hit points. Η rage bar γεμίζει και αδειάζει με ταχύτητα αστραπής άλλοτε χρησιμοποιούμενη για την θεραπεία των μαχητών και άλλοτε για να καταφέρει συντριπτικά χτυπήματα με ιδιαίτερα εντυπωσιακά animations.

Πετυχαίνουμε όλα τα παραπάνω αλλά το battle system συνεχίζει να βαθαίνει από καιρού εις καιρόν. Γιατί; Διότι οι νέοι χαρακτήρες φέρνουν νέα skills στο παιχνίδι μας, νέους τρόπους για να πλήξουμε τους εχθρούς, διαφορετικούς συνδυασμούς από εκείνους που είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε. Κανείς δεν μας αναγκάζει να προσθέτουμε στην ενεργή τετράδα κάθε χαρακτήρα που αποφασίζει να ενταχθεί στην παρέα μας. Αν μας βολεύει μια στρατηγική μπορούμε να μείνουμε σε αυτή. Φυσικά αυτό είναι μέγιστο τακτικό σφάλμα. Οι νέοι χαρακτήρες είναι ισχυρότεροι, κάνουν καλύτερο healing, μπορούν να σπάσουν το κοντέρ των combos. Μερικοί έχουν ειδικές ικανότητες, πετούν στην πλάτη τεράστιων πουλιών, βομβαρδίζουν τους εχθρούς χωρίς να το κουνήσουν από την θέση τους. Μια ηρωίδα είναι πρακτικά αθάνατη καθώς ξαναγεννιέται λίγη ώρα μετά τον εκμηδενισμό της health bar. Η ανυπομονησία μας κυριεύει προσθέτοντας νέο αίμα στο στρατό μας, ανυπομονησία να μάθουμε τι και πόσα μπορεί να προσφέρει ο νεοσύλλεκτος στην ομάδα κρούσης που έχουμε στήσει.

indivisible 9

Εκτελεστικό απόσπασμα τεράτων
Με αδιάκοπη εξάσκηση και ανακάτεμα της “τράπουλας” είναι δυνατόν να συνθέσουμε μια ομάδα ικανή να αντιμετωπίσει τους πάντες. Οι αδέσποτοι εχθροί των levels είναι εύκολο να καταβληθούν από μια καλά οργανωμένη τετράδα. Τα bosses επιβάλλουν αλλαγή στρατηγικής με βάση το δικό τους τρόπο λειτουργίας. Στην συμπεριφορά των εχθρών συναντούμε ένα ακόμα στρώμα του πολύπλοκου battle system. Οι αντίπαλοι έχουν area attacks και μεμονωμένες επιθέσεις. Σπανίως επιτίθενται όλοι ταυτόχρονα όπως εμείς αλλά και να το πράξουν, έχουμε το ομαδικό block για να τους φρενάρουμε. Ανεξάρτητα από το είδος της επίθεσης, η δυσκολία απόκρουσης εξαρτάται από το animation της. Άλλο να μας πλησιάζει ο αντίπαλος σε ένα δευτερόλεπτο και στο επόμενο να μας κοπανάει και άλλο να φορτίζει το χτύπημα του για δευτερόλεπτα, να παίρνει φόρα στον αέρα, να μας πλήττει με μαγεία που ξεφυτρώνει από το πάτωμα αιφνιδιάζοντάς μας. Είναι φανερό ότι πρέπει να μελετούμε προσεκτικά κάθε νέο αντίπαλο για να συνεχίσουμε την προέλασή μας χωρίς σταματημό.

Τα RPG χαρακτηριστικά υπάρχουν για να συνδράμουν την περιπετειώδη περιπλάνηση με τα πισωγυρίσματα αλά Castlevania και τις σκληρές τακτικές συγκρούσεις. Οι νίκες είναι η πηγή των xp που θα ανεβάσουν τους χαρακτήρες μας δυναμώνοντας αισθητά τις επιθετικές και αμυντικές τους ικανότητες. Τα ξεχωριστά skills που επιδεικνύουν στην μάχη μας τοποθετούν προσωρινά στους ρόλους του εκάστοτε ήρωα και ηρωίδας, μας βοηθούν να μπούμε στην θέση τους. Τα τρία γενικά στατιστικά (hit points, attack, speed) καθορίζουν την θέση των χαρακτήρων στην βασική τετράδα και την εναλλαγή τους ανάλογα με την επερχόμενη μάχη.

Όσα χρόνια και αν περάσουν, ουδέποτε θα αντισταθούμε στην ακαταμάχητη γοητεία των χειροποίητων γραφικών. Τα γραφικά που μοιάζουν με ζωντανεμένους πίνακες ζωγραφικής, με κόμικς που τους εμφυσήθηκε ζωική ενέργεια, με τα αγαπημένα μας cartoons, μας μαγεύουν από την πρώτη ματιά. Το Indivisible είναι όλο σχεδιασμένο με γνώμονα την αισθητική μας απόλαυση. Το πανέμορφο ντεκόρ και οι χαρακτήρες είναι βουτηγμένοι στα χρώματα. Το περιβάλλον αλλάζει συνέχεια φωτισμό και μορφή. Οι πόλεις, οι εσωτερικοί χώροι, οι ενδυμασίες των χαρακτήρων πηγάζουν από τον τεράστιο και ποικιλόμορφο ασιατικό πολιτισμό.

Στους ήρωες, στις ηρωίδες και στα τέρατα κυριαρχεί η ευφάνταστη πολυμορφία. Συναντούμε κλασικές anime φιγούρες, χαρακτήρες βγαλμένους θαρρούμε από κλασικές ταινίες της Disney σαν τα Pocahontas και The Little Mermaid, απροσδιορίστου ταυτότητας πτηνά, έντομα και σιδερόφρακτα όντα. Όπου και να ρίξουμε το βλέμμα μας υπάρχει ένα φανταστικό πλάσμα για να το θαυμάσουμε και να διασκεδάσουμε μαζί του. Στην πλειονότητά τους όλα τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι χαριτωμένα και έχουν χιουμοριστικές κινήσεις. Μας συγκίνησε μέχρις δακρύων η εναλλαγή της Nuna από ταπεινή κοπέλα με τα χέρια της πλεγμένα στο στήθος σε ενθουσιώδη cheerleader των προσπαθειών μας με υψωμένη την γροθιά.

Η γοητεία της εικόνας επεκτείνεται και στον τομέα του ήχου. Ανάμεσα στα ταλέντα που δανείζουν τις φωνές τους στους χαρακτήρες προσδίδοντας τους την απαραίτητη προσωπικότητα βρίσκουμε τον Michael Dorn, τον αξέχαστο Κλίνγκον που υπηρέτησε σαν αξιωματικός στο enterprise του Star Trek: The Next Generation. Η φωνή του δίνει άλλη διάσταση στον μάγο Ravannavar αλλά και οι υπόλοιποι voice actors δεν πάνε πίσω. Οι χαρακτήρες είναι ολιγόλογοι αλλά οι ατάκες τους τσακίζουν κόκαλα, προξενούν γέλιο και έντονη συμπάθεια, γίνονται εύκολα οικείοι. Η μουσική και τα ηχητικά εφέ συντροφεύουν τις περιπετειώδεις περιπλανήσεις μας και ενεργοποιούν συναισθηματικές διακυμάνσεις.

indivisible 10
Παραδινόμαστε στην φαντασία
Για τους gamers που φοράνε παρωπίδες, κοιτούν μόνο ευθεία και δεν ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν όλα τα μέρη ενός φανταστικού κόσμου, το Indivisible είναι μια εμπειρία που διαρκεί κοντά στις 20 ώρες. Για εμάς που αναζητούμε “θησαυρούς” στα πιο απίθανα μέρη, προστίθενται άλλες δέκα ώρες διασκέδασης. Εκτός από την προφανή αύξηση του περιεχόμενου που καθιστά επικερδέστερη την επένδυση χρόνου και χρήματος, ενισχύουμε και την ομάδα μας σε σημείο να γίνεται ασταμάτητη.

Το Indivisible είναι φτιαγμένο για να θαυμάζεται από τους gamers κάθε ηλικίας. Έχει χιούμορ, ομορφιά, απαιτεί υψηλό επίπεδο gaming skills και μας επιβραβεύει με λαχταριστούς ήχους και εικόνες. Τα κακώς κείμενα δεν λείπουν δυστυχώς. Τα τεχνικά προβλήματα είναι κάμποσα, το backtracking είναι πραγματικά ανυπόφορο. Στα Metroidvania, τα προηγηθέντα δωμάτια των levels διαθέτουν πάντοτε εχθρούς και ενδιαφέρουσες πλατφόρμες για να ακονίσουμε τις ικανότητές μας. Στο Indivisible η επιστροφή σε περασμένο επίπεδο μοιάζει με βαρετή κατάβαση. Ούτε λόγος φυσικά να συμπλακούμε με τους περιφερόμενους εχθρούς και να χάσουμε αρκετά λεπτά χωρίς σοβαρή ανταμοιβή. Τα συγχωρούμε όλα για την αναφορά στο Shovel Knight που μας άρεσε πολύ.

Θετικά:
- Πετυχημένη μίξη πολλών game genres
- Καινοτόμο και διασκεδαστικό battle system
- Μεγάλη ποικιλία playable χαρακτήρων που γίνονται εύκολα συμπαθείς
- Μπόλικο χιούμορ και ξεκαρδιστικοί διάλογοι
- Συναρπαστική αλληλεπίδραση των game mechanics με το καλοσχεδιασμένο περιβάλλον, ειδικά στα Platform sections.
- Καλαίσθητα γραφικά

Αρνητικά:
- Τεχνικά προβλήματα
- Σύστημα χειρισμού που απαιτεί gaming skills, εκμάθηση και αρκετή υπομονή για να μην απελπιστούμε και τα παρατήσουμε
- Βαρετό backtracking που μας ρουτινιάζει

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7.8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5

Ένα έντονο, έξυπνο και περιπετειώδες “έργο τέχνης” με ορισμένα σχεδιαστικά λαθάκια.

Γιάννης Μοσχονάς

 

NEWS   VIEW ALL

Indivisible

[Αρχική δημοσίευση: 2/7/15] Η εταιρεία ανάπτυξης Lab Zero Games, γνωστή για το Skullgirls, ανακοίνωσε ένα Action RPG με την ονομασία Indivisible. Σε αυτό θα πρωταγωνιστεί η Ajna, ένα κορίτσι που ξε...
Posted (23 Sep 2019)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  7.5
7.4 User Score
(5  votes)
User Reviews 0
Genre: Action, Platform, RPG
Developer: Lab Zero Games
Publisher: 505 Games
Διάθεση: 505 Games
Players: 1
Requirements: 2GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core 2 Duo E4400 στα 2.0GHz ή AMD Athlon II X2 280, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce 210 ή Intel HD Graphics 3000 Desktop , Χώρος στο σκληρό δίσκο 500MB, Λειτουργικό σύστημα Windows XP/7/10
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2019-10-11
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)