- Reviews
- GRID
GRID
HotO ορισμός της οδηγικής διασκέδασης.
O ορισμός της οδηγικής διασκέδασης.
Έχοντας παίξει και αναλύσει τα περισσότερα racing games της φετινής χρονιάς μπορώ να πω ότι με το Grid ένιωσα τι πάει να πει διασκέδαση οδηγώντας. Τα περισσότερα από τα racing games τα οποία συνήθως βγαίνουν με σκοπό να διαφημίσουν τα δημοφιλέστερα πρωταθλήματα, είναι σοβαροφανή, λεπτομερή και μετρημένα. Όλα αυτά όμως αφαιρούν ένα μεγάλος μέρος της διασκέδασης που μπορεί να σου προσφέρει η οδήγηση. Η Codemasters μετά από αρκετά χρόνια αποφάσισε να κυκλοφορήσει μια remaster ουσιαστικά, έκδοση του Grid, προσθέτοντας ένα ακόμα κεφάλαιο στην σειρά racing games της εταιρίας, TOCA.
Στις 11 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε το racing game Grid, κάνοντας ουσιαστικά ένα reboot στην σειρά του παιχνιδιού, για PC, PS4, Xbox One και μεταγενέστερα για Google Stadia. Σαν βασική ιδέα έχει παραμείνει η ιδία, μόνο που αυτή την φορά η Codemasters αποφάσισε να κάνει πολύ δυναμικό comeback, προσλαμβάνοντας τον Φερνάντο Αλόνσο να συμμετέχει στο παιχνίδι αλλά και να δώσει τα φώτα του για τα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι developers.
Μια απλή γκαζιά χρειάζεται
Ο Φερνάντο Αλόνσο αποτέλεσε έναν τρομερό οδηγό της F1, ενώ πρόσφατα εντάθηκε στο πρωτάθλημα NASCAR. Η φιλοσοφία ενός οδηγού παγκόσμιας κλάσης φαίνεται ότι επηρεάζει την δημιουργία ενός παιχνιδιού έστω με μερικές συμβουλές που μπορεί να έδωσε στην εταιρία ανάπτυξης του παιχνιδιού. Η απλότητα στην οδήγηση είναι το παν. Δεν χρειάζονται πολλές και απότομες κινήσεις. H οπτική ενός αγώνα ταχύτητας πρέπει να φαντάζει σαν χορευτικό νούμερο.
Μπαίνοντας στο μενού του Grid δεν θα δείτε κάτι το εκπληκτικό και πρωτότυπο, αλλά αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό. Διαθέτοντας σας Career mode, Multiplayer και Custom Racing σας παρουσιάζει όλα όσα χρειάζονται σε ένα κλασσικό racing game. Μπορεί σε κάποιους να θυμίσει παλιές εποχές PS2 και αυτό να σας κάνει λίγο διστακτικούς. Πιστέψτε με όμως ότι οι αγώνες θα σας αλλάξουν γνώμη.
Ένα mixer ιδεών
Πιστεύω ότι το GRID αποτέλεσε μια μίξη ιδεών από άλλα racing games αλλά και από τις παλαιότερες εκδόσεις του ιδίου του παιχνιδιού. Ξεκινώντας θα παρατηρήσετε ότι το παιχνίδι σας παραθέτει διάφορες νέες επιλογές σε σχέση με άλλα games όπως το grid, το είδος αυτοκινήτων που θέλετε να χρησιμοποιήσετε αλλά και το πώς θέλετε να σας αντιμετωπίζουν οι αντίπαλοι σας. Όπως όλα τα αγωνίσματα, έτσι και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει τρομερό ανταγωνισμό. Πάντα θα υπάρχουν κοκορομαχίες για την κορυφή και αυτό δεν αλλάζει. Το παιχνίδι σε ρωτά και σου απαντά μόνο του. Θες να διασκεδάσεις; Ξέρουμε ότι θα πεις ναι αλλά πρέπει πρώτα να προσπαθήσεις. Όχι και θα προσθέσω εγώ.
Δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη προσπάθεια για προσαρμοστείτε στο παιχνίδι ωστόσο υπάρχουν μερικές πινελιές που βάζουν φωτιά στα μπατζάκια σας. Αρχίζοντας λοιπόν έναν αγώνα θα παρατηρήσετε μια ωραία γυναικεία φωνή να συμπληρώνει τον βασικό σχολιαστή των αγώνων. Το να υπάρχει σχολιαστών σε έναν τέτοιου είδους racing με ενθουσίασε, καθώς δίνει μια άλλη οπτική στο όλο project. Ωστόσο οι developers προσέθεσαν και ενδοεπικοινωνία με την ομάδα την οποία εκπροσωπείτε, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν pit stops και πολυποίκιλες αλλαγές τακτικών.
Προσέξτε με ποιον τα βάζετε
Ως βασικός χαρακτήρας του παιχνιδιού αποτελείτε και τον πρωταγωνιστή της ομάδας σας. Παρ όλα αυτά σε κάθε αγώνα έχετε και συμπαίκτη οποίος μπορεί να λάβει οδηγίες από την ομάδα με βάση τις δίκες σας ανάγκες. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι πολύ βολική και έξυπνη, βοηθώντας σας να ολοκληρώνετε τους αγώνες σας χωρίς νεύρα και ξαφνικά σκαμπανεβάσματα. Το δεύτερο βασικό πράγμα που πρέπει αν προσέξετε κατά την διάρκεια ενός αγώνα, είναι οι συγυρίσεις και οι προσπεράσεις των αντιπάλων σας. Σε περίπτωση που βγάλετε εκτός πορείας ή περάσετε τελευταία στιγμή έναν αντίπαλο, εκείνος γίνετε η Nemesis σας. Με λίγα λόγια ο AI οδηγός (ή ακόμα και εσείς) αποκτά προσωπικότητα και δίψα για εκδίκηση.
Προσοχή! Μην σας περάσει από το μυαλό ότι κάποιος από τους 400 διαφορετικούς AI αντιπάλους σας θα σας φερθεί ημέρα και μετρημένα. Το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει μαζί με την εμπειρία του χαρακτήρα σας και έτσι οι ανταγωνιστές σας γίνονται πιο σκληροί. Εάν τους αφήσετε να σας πλησιάσουν, δεν πρόκειται να σας αφήσουν χωρίς κάποιο ύπουλο χτύπημα. Σε αυτό το σημείο έρχεται και το δεύτερο μέλος της ομάδας, στο οποίο μπορείτε να δώσετε δυο βασικές εντολές. Είτε να πιέσει τον αντίπαλο που σας καταδιώκει ή είναι ο βασικός σας ανταγωνιστής στο πρωτάθλημα είτε να παίξει αμυντικά με σκοπό να καθυστερήσει τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα εσείς να αποκτάτε μεγαλύτερη διάφορα.
Δεν σε αφήνει να βαρεθείς
Το καλό με το Grid είναι ότι δεν σε αφήνει να βαρεθείς ούτε λεπτό. Διαθέτει έξι κατηγορίες αυτοκινήτων, με ανάλογα τουρνουά. Τo Career mode θα σας παρουσιάσει έξι κατηγορίες οι οποίες είναι τα Touring, τα GT, τα Tuner,τα Stock, τα Fernando Alonso και τα Invitational events. Κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες αποτελείτε από μια ποικιλία από περιοχές και πίστες που μπορείτε να εξερευνήσετε. Επιπλέον θέλω να σημειώσω μια πολύ σημαντική παρατήρηση όσον αφορά τις κάμερες του παιχνιδιού που βοήθησαν πολύ ώστε να διασκεδάσω με αυτό. Πιστεύω ότι φέρει την καλύτερη και πιο ξεκάθαρη εσωτερικά στο αυτοκίνητο κάμερα από κάθε άλλο game. Προφανώς αυτό αλλάζει ανάλογα το αυτοκίνητο, αλλά έπιασα τον εαυτό που να κερδίζει (και να απολαμβάνει) αγώνες από την τελευταία θέση με την συγκειμένη κάμερα. Κάτι που όχι μόνο δεν το έχω ξανά κάνει, αλλά ίσως δεν μπορώ και να τελειώσω αγώνα σε άλλα games.
Κάθε ένα από τα event έχει διαφορετικούς αντιπάλους ενώ αλλαζει ο αριθμός των γύρων τόσο του τουρνουά όσο και της κάθε πίστας. Επιπλέον θα παρατηρήσετε ότι οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν όχι ωστόσο να υπάρχει η επιλογή του Dynamic Weather. Τα γραφικά τόσο σε ηλιοφάνεια όσο και σε βροχόπτωση είναι αξιοπρεπέστατα χωρίς καμία έλλειψη. Η ολισθηρότητα των αυτοκινήτων επηρεάζεται κανονικά κατά την ώρα των βροχοπτώσεων.
Το ρίσκο μερικές φορές πρέπει να ανταμείβεται.
To Grid έχει ως βάση του ιδέες από έναν επαγγελματία και εξαιρετικό οδηγό, τον Fernando Alonso . Φαίνεται ότι ο ίδιος πέρασε την νοοτροπία ότι το ρίσκο πρέπει να ανταμείβεται μέσα στο παιχνίδι, προωθώντας στους παίκτες μια πιο συναρπαστική οπτική. Όσο περισσότερο πιέζετε το αμάξι σας να κάνει απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα ή να μπλοκάρουν τα φρένα και να κάνετε ένα ατελείωτο drifting στις στροφές, τόσο περισσότερους πόντους θα μαζεύετε. Δεν υπάρχει κανένας που θα σας υποδείξει ποιος είναι ο σωστός τρόπος να κερδίσετε έναν αγώνα, εσείς είστε το αφεντικό και παίρνετε τις ανάλογες αποφάσεις. Ακόμα και όταν προσπερνάτε κάποιος στην στροφή και τον πετάτε εκτός πίστας, ανταμείβεστε για την ριψοκίνδυνη σας κίνηση και για την κερδισμένη θέση στο βάθρο.
Οι ανταμοιβές σας μπορεί να προέρθουν και από την ακριβώς αντίθετη οπτική, κάτι που κάνει το παιχνίδι πολυδιάστατο και συναρπαστικό. Εάν θέλετε να κάνετε την τέλεια οδήγηση και να μην σας φύγει ούτε πόντος στην στροφή, το Grid σας επιβραβεύει με πόντους για την επαναλαμβανόμενη κίνηση σας στις σωστές οδηγικές γραμμές της πίστας. Η εταιρία ξεκάθαρα με αυτή την λειτουργία προσπάθησε να μαζέψει κάθε είδους κοινό το οποίο του αρέσει η οδήγηση και να το συγκεντρώσει σε ένα παιχνίδι. Προσωπικά θέλω να τους συγχαρώ για αυτή τους την πρόθεση, αν και πρέπει να βελτιώσουν πολλά ακόμα στο παιχνίδι.
Κοκκίνισαν τα φρένα και κάηκαν τα λάστιχα
Ναι μεν είναι και απλό αλλά δεν παύει να χρειάζεται αρκετές προσθήκες σας παιχνίδι. Δεν μπορώ να βλέπω μια οπτική 2006 μέσα σε ένα game του 2019 με τιμή πάνω από 50 ευρώ. Το GRID είναι ο ορισμός μιας περίπτωσης " ναι μεν, αλλά". Ναι μεν έχει πολλά αυτοκίνητα αλλά τα περισσότερα είναι legends και all time classics από τα 90’s. Ναι μεν διασκεδάζω παρά πολύ οδηγώντας το Ford Sierra Cosswarth και την Alpha Romeo 155 TS αλλά θέλω και την νέα γένια μέσα στις επιλογές. Οι μόνες σύγχρονες επιλογές σας είναι στα GT και Touring cars. Βαριέστε να παίξετε με σύγχρονα GT, υπάρχουν αγώνες με Mini Cooper.
Το βαριέστε και αυτό; Μπορείτε να συγκρουστείτε μέχρι τελικής πτώσεως με αγροτικά racing cars. Η ποικιλία είναι όντως μεγάλη και η κάθε μια κατηγορία απέχει δραματικά από την άλλη. Επιπροσθέτως θα παρατηρήσετε ότι έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε χρώμα αλλά και σχέδια στα αυτοκίνητα σας, προσθέτοντας μια προσωπική υπογραφή στο κάθε αυτοκίνητο. Δεν σας προσφέρει κάτι τρομερό, όμως αποτελεί μια οπτική εναλλαγή που θα σας χρειαστεί.
Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι το Multiplayer είναι μια πολύ διασκεδαστική λειτουργία για το συγκεκριμένο racing, σε αντίθεση με πολλά άλλα. Είναι δυσάρεστο το γεγονός ότι παρόλο που οι developers κινήθηκαν με βάση τα παλιά τους σχέδια δεν έβαλαν offline multiplayer mode. Η προσθήκη της λειτουργίας του rewind ρε περίπτωση που κάνετε ένα τραγικό λάθος χρειάζεται στο συγκεκριμένο παιχνίδι, αφού μην ξεχνάτε ότι στόχος του είναι να σας διασκεδάσει και όχι σας εκνευρίσει. Βέβαια η βοήθεια έχει και τα όρια της, με τα rewind να περιορίζονται πέντε ανά αγώνα. Οι αγορές των αυτοκινήτων δεν παίζουν τεράστιο ρόλο στην πορεία των αγώνων ενώ δεν υπάρχει ίχνος μικροσυναλλαγών εκτός του store που είναι παντελώς αδιάφορο για την εξέλιξη του παιχνιδιού, πράγμα σπάνιο στις μέρες μας. Ο μόνος τρόπος in game αγοράς είναι τα G coins που αποκτάτε όσο παίζετε, γι αυτό και πρέπει να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στην Codemasters.
Θετικά:
- Ποικιλία επιλογών στα είδη αγώνων
- Ρεαλιστικός ήχος
- Αρκετοί αγώνες στο Career mode
- Ρεαλιστικό εσωτερικό των αυτοκινήτων
- Αλλαγή χρωμάτων και σχεδίων των αυτοκινήτων
- Δεν υπάρχουν μικροσυναλλαγές
- Βολικές κάμερες θέασης
Αρνητικά:
- Έλλειψη offline multiplayer
- Ξεπερασμένα αυτοκίνητα
- Έλλειψη story
- Περισσότερο customization στα αυτοκίνητα
Βαθμολογία:
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.3
Καλό είναι να παίρνουμε συμβουλές από αυτούς που ξέρουν το αντικείμενο, παρά να πατάμε γκάζι στην κατηφόρα.
Σταύρος Αντωνόπουλος