- Reviews
- Dirt Rally 2.0
Dirt Rally 2.0
HotΗ οδήγηση έφτασε στα επίπεδα της αληθοφάνειας.
Η οδήγηση έφτασε στα επίπεδα της αληθοφάνειας.
To Dirt Rally επιστρέφει δυναμικά από την Codemasters, την ίδια εταιρεία που μας χάρισε το πρώτο Colin McRae Rally του αείμνηστου οδηγού και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να μας προσφέρει αξιόλογες εμπειρίες Racing. Πλέον η σειρά έφτασε το 13ο μέλος της και συνεχίζει να δίνει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι ένα Rally Simulator. Βέβαια, όταν μπήκε στο τίτλο η λέξη Dirt τα πράγματα άρχισαν να γίνονται ακόμα πιο ζόρικα καθώς η δυσκολία άγγιξε ρεαλιστικά επίπεδα στα οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ο casual gamer.
Καλώς ή κακώς, η Codemasters δεν άλλαξε την δυσκολία και έτσι στο νέο Dirt Rally 2.0 θα «ζορίσει» και τους βετεράνους. Σίγουρα θα ζήσετε ίδιες ή και περισσότερες συγκινήσεις αλλά το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι αν αυτή η κυκλοφορία θα καταφέρει να ξεπεράσει τον προηγούμενο τίτλο της εταιρείας.
Όταν η συνέχεια γίνεται ζόρικη, οι ζόρικοι συνεχίζουν
Χωρίς φρου-φρου και αρώματα το Dirt Rally 2.0 σας παρέχει δύο κατηγορίες αγώνων, το παραδοσιακό Rally και το Rallycross. Δυστυχώς, στη φετινή έκδοση δεν θα βρείτε το Hillclimb που υπήρχε στο προηγούμενο τίτλο και αυτό διότι δεν αποκτήθηκαν οι άδειες για το Pikes Peak από την Codemasters. Μικρό το κακό καθώς πλέον έχετε περισσότερες Rallycross δοκιμασίες.
Έχετε στη διάθεσή σας οκτώ από τις δέκα επίσημες διαδρομές και όλα τα επίσημα οχήματα καθώς και τους οδηγούς του πρωταθλήματος. Στους αγώνες Rally λόγω του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν οι επίσημες άδειες (ανήκουν στη σειρά WRC) οι τοποθεσίες βασίζονται στις χώρες που φιλοξενούν αυτό το θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ευτυχώς θα έχετε και παρέα τον Phill Mills ο οποίος –πέρα από το γεγονός ότι βοήθησε τους developers μαζί με τον Oliver Solberg- θα σας δίνει οδηγίες στους αγώνες Rally.
Το να βλέπεις μακριά είναι ένα πράγμα, το να πηγαίνεις εκεί είναι κάτι άλλο
Το My Team Mode (oυσιαστικά το Career Mode του Dirt Rally 2.0) είναι ίδιο με τον προκάτοχό του και κατηγοριοποιείται σε πέντε διαφορετικά επίπεδα με τελευταίο το Masters. Σε αυτό θα δείτε και θα νιώσετε για τα καλά τι εστί Rally καθώς περιλαμβάνει τις πιο απαιτητικές και μεγάλες διαδρομές που θα τρέξετε. Ξεκινώντας με την κατηγορία Rally έχετε στη διάθεσή σας έξι τοποθεσίες όπως και στο πρώτο τίτλο με διαδρομές σε Αργεντινή, Αυστραλία, Ισπανία, ΗΠΑ, Ν.Ζηλανδία και Πολωνία. Θα δείτε αρκετές τοποθεσίες γεμάτες με απότομες στροφές, εναλλαγές μεταξύ χώματος, ασφάλτου και λάσπης και με διακυμάνσεις στην ταχύτητα.
Κάθε τοποθεσία περιλαμβάνει 12 διαφορετικές διαδρομές στις οποίες μπορείτε να διαγωνιστείτε τη μέρα ή τη νύχτα και με διάφορες καιρικές συνθήκες. Τερματίζοντας στην πρώτη τριάδα ξεκλειδώνετε το επόμενο tier ενώ αν τερματίσετε στις τελευταίες θέσεις μπορεί ακόμη και να “πέσετε” κατηγορία πράγμα που κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα.
Ανά δύο διαδρομές μπορείτε να επισκευάσετε και να «πειράξετε» το όχημά σας. Μπορείτε δηλαδή να επιλέξετε τον τύπο ελαστικών που θέλετε καθώς και να πραγματοποιήσετε upgrades στις αναρτήσεις, στον κινητήρα καθώς και στα φρένα. Βέβαια όλα αυτά μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσω αξιοποίησης credits τα οποία αποκτάτε κερδίζοντας αγώνες. Πέρα από τροποποιήσεις μπορείτε βέβαια και να αποκτήσετε νέους μηχανικούς καθώς και νέα οχήματα.
Ακόμη και οι πιο απαιτητικοί δεν θα έχουν παράπονο αλλά για κάποιο λόγο είναι εμφανής η απουσία διαδρομών σε χιονισμένο τοπίο. Ίσως σε κάποιο επερχόμενο DLC να δούμε κάτι αλλά όπως ήταν αναμενόμενο υπάρχουν δυο Season Pass τα οποία περιλαμβάνουν πίστες από τη Σουηδία, το Μόντε Κάρλο και τη Γερμανία. Για να μη ξεκινήσουμε συζήτηση για το θέμα Season Pass και ανολοκλήρωτων τίτλων εδώ, θα το προσπεράσουμε και θα αναφέρουμε κάτι άσχετο όπως το τερέν που μπορεί να είναι κάπως μονότονο για μερικούς. Μη ξεχνάτε όμως ότι κάθε διαδρομή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και δυσκολίες.
Στο Rallycross το gameplay δεν αλλάζει και τόσο καθώς πέρα από την ύπαρξη real-time αντιπάλων ότι ισχύει στο Rally ισχύει και εδώ. Εδώ έχετε στη διάθεσή σας οκτώ τοποθεσίες/διαδρομές όπου διαγωνίζεστε σε πεντάδες και οι καλύτεροι χρόνοι περνάνε στην επόμενη φάση (ημιτελικά - τελικά) με τη σχετική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι σε αυτές τις κυκλικές διαδρομές υπάρχει και το Joker Lap το οποίο είναι ο ουσιαστικός γύρος που πρέπει οπωσδήποτε να πάρετε μια φορά σε κάθε αγώνα. Με σωστή και καθαρή οδήγηση αλλά και με μια σχετική πονηριά και το κατάλληλο timing θα τον καταφέρετε (να είστε σίγουροι ότι θα χρειαστούν αρκετές απόπειρες βέβαια).
Όσον αφορά τα οχήματα, η λίστα περιλαμβάνει 50+ αυτοκίνητα από διάφορες κατηγορίες. Υπάρχουν τα Historic cars, τα R2, τα Supercars και τα μοντέρνα GT ενώ έχουν γίνει και ορισμένες προσθήκες όπως το Peugeot 208 T16 R5, η Porsche 911 RGT και το Renault Megane RX.
Αν χαθεί η σύνδεση με το RaceNet (το online δίκτυο της Codemasters) δεν μπορείτε προσωρινά να συνεχίσετε την καριέρα σας
Το career mode δεν είναι προσβάσιμο αν δεν είστε συνδεδεμένοι στο RaceNet ή αν αυτό αντιμετωπίζει κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Η Codemasters έχει δηλώσει πως αυτό είναι ένα μέτρο καταπολέμησης των cheaters και της πειρατείας αλλά σίγουρα θα δείτε «περίεργους» χρόνους σε κάποιες άκρως απαιτητικές διαδρομές αλλά και συχνές αποσυνδέσεις, οι οποίες μπορεί να αποβούν και μοιραίες καθώς έτσι διαγράφεται η πρόοδος σας σε κάποια πρωταθλήματα. Εννοείται ότι εφόσον είστε offline δεν έχετε πρόσβαση ούτε στο multiplayer κομμάτι του τίτλου.
Δεν μπορείς να βαδίσεις στο μονοπάτι, αν δεν γίνεις το μονοπάτι
Το καταπληκτικό αλλά και ταυτόχρονα απαιτητικό gameplay που μας έχει συνηθίσει η σειρά είναι ακόμη εδώ και βασίζεται κατά 99% στις ικανότητές σας. Ξεχάστε τα rewind που έχετε δει σε άλλους τίτλους όπως οι σειρές της Milestone, τα Forza και την F1 και ετοιμαστείτε για μια αρκετά γερή δόση ρεαλισμού η οποία είναι άκρως απαιτητική. To πώς γίνεστε καλύτεροι στο Dirt Rally 2.0 είναι καθαρά θέμα εξάσκησης αλλά και αφοσίωσης στους κανόνες του. Πρέπει να πατάτε τη κατάλληλη στιγμή φρένο, να ακούτε τις οδηγίες του συνοδηγού σας και με την κατάλληλη ταχύτητα να εισέρχεστε και να εξέρχεστε σε κάθε στροφή εκμεταλλευόμενοι κάθε δευτερόλεπτο προς όφελός σας.
Κάθε λάθος στοιχίζει και έτσι αν σε μια διαδρομή σπάσετε τα φώτα του οχήματός τότε η επόμενη διαδρομή -που πιθανόν να είναι και βραδινή- θα είναι μακράν ότι χειρότερο για εσάς. Θα οδηγείτε και δεν θα μπορείτε να διακρίνετε σχεδόν τίποτα καθώς ο μοναδικός φωτισμός θα είναι κάποια φλας από το κοινό ή φωτοβολίδες. Αυτό κάνει ακόμα πιο ζόρικο το Dirt Rally 2.0 αλλά ταυτόχρονα ανεβάζει κατακόρυφα τη πρόκληση η οποία δεν απευθύνεται σε έναν casual Racing fan.
Το Track degradation είναι ένα νέο στοιχείο που εισήχθη σε αυτή τη νέα κυκλοφορία όπου το οδόστρωμα υποβαθμίζεται με τον χρόνο. Ανάλογα τα οχήματα που έτρεξαν πριν από εσάς, το οδόστρωμα φθείρεται οπτικά και διαφοροποιείται στο κομμάτι του χειρισμού. Με άλλα λόγια, αν τρέχετε τελευταίοι σε μια διαδρομή θα είναι πιο δύσκολο να οδηγήσετε και να πιάσετε μεγαλύτερες ταχύτητες σε κάποια σημεία. Το ιδανικότερο σε αυτή τη περίπτωση είναι να τρέξετε στις πρώτες θέσεις έτσι ώστε να είναι σε καλύτερη κατάσταση η διαδρομή.
Tα physics δίνουν για ακόμη μια φορά ρεσιτάλ ερμηνείας καθώς όλα αποδίδονται άψογα με την ολισθηρότητα των οχημάτων να κλέβει τη παράσταση. Οι έμπειροι στο tuning μπορούν να κάνουν και τις απαραίτητες παραμετροποιήσεις στο αυτοκίνητό τους αλλά αυτό που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν και οι μη γνώστες μέσω κάποιου tutorial που δυστυχώς απουσιάζει. Να φανταστείτε ότι υπάρχουν και κάποια assists που μπορείτε να ενεργοποιήσετε στον βαθμό που θέλετε αλλά δεν υπάρχει πουθενά –κι όταν λέμε πουθενά εννοούμε πουθενά- κάποια επεξήγηση για το τί και πού χρησιμεύει το καθένα.
Ευχάριστη είναι και η ύπαρξη των Daily και Weekly Challenges τα οποία προσθέτουν μια παραπάνω ποικιλία και παρέχουν διάφορα rewards σε σχέση με τον χρόνο που θα κάνετε. Από την άλλη, αν θέλετε να τρέξετε σε μια συγκεκριμένη διαδρομή υπάρχει το Time Trial mode αλλά και για όσους θέλουν κάτι πιο «συγκεκριμένο» υπάρχουν τα Historical events όπου αγωνίζεστε σε διάφορες ιστορικές διαδρομές με κλασσικά οχήματα ανά δεκαετία όπως, για παράδειγμα, το Mini Cooper του Mr.Bean.
Eπιλογή για split-screen δεν υπάρχει αλλά το Dirt Rally 2.0 διαθέτει online multiplayer mode σε lobbies με τροποποιημένους αγώνες για όλα τα γούστα. Εδώ θα βρείτε επιλογές για Custom Championship και για αγώνες Rallycross, όπου μέχρι και οκτώ παίκτες μπορούν να αναμετρηθούν σε μία από τις οκτώ διαθέσιμες πίστες του RX πρωταθλήματος.
Ήρθε πάλι η Άνοιξη
Το Dirt Rally 2.0 χρησιμοποιεί την EGO Engine που από το 2007 χρησιμοποιεί η Codemasters στους τίτλους της. Παρόλο που είναι κάπως γερασμένη τα τοπία και οι διαδρομές αποδίδονται αρκετά όμορφα και ρεαλιστικά. Σίγουρα δεν ξεπερνά τον οπτικό τομέα του Forza Horizon 4 (σ.σ.για εμένα προσωπικά ο ομορφότερος Racing τίτλος που έχει κυκλοφορήσει ever) αλλά o οπτικός τομέας σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιητικός.
Τα οχήματα διαθέτουν αρκετές λεπτομέρειες και η ζημιά που παθαίνουν (όπως και η βρωμιά που αποκτούν) αποδίδεται άψογα. Ακόμη και το κοινό διαθέτει μια ποικιλία animations -όπως και ο οδηγός σας- και δεν κουράζουν με άσκοπες επαναλήψεις. Υπάρχει υποστήριξη HDR και το frame-rate παρέμεινε σταθερό καθ’όλη τη διάρκεια ενασχόλησής μας με τον τίτλο στα 60 fps. Μοναδικό παράπονο είναι κάποια ανεπαίσθητα pop-ups που εμφανίζονται που και που καθώς και κάποιες σκιές οι οποίες ξεπετάγονται όποτε θέλουν πάνω στη διαδρομή.
Στον ηχητικό τομέα του Dirt Rally 2.0 πρωταγωνιστούν οι ήχοι που παράγουν τα αυτοκίνητα, με το καθένα από αυτά να «μουγκρίζει» διαφορετικά. Έχει γίνει άψογη δουλειά και θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Dirt Rally 2.0 βρίσκεται στην κορυφή στο είδος του, προσφέροντας άκρως ρεαλιστικό και απολαυστικό ήχο στα οχήματα. Τα υπόλοιπα εφέ όπως τα χαλίκια, η εναλλαγή του οδοστρώματος καθώς και οι φωνές του κοινού είναι αρκετά καλά αλλά η έλλειψη κάποιου περαιτέρω soundtrack (παίζει μόνο στα μενού) αφαιρεί κάποιους πόντους στο ηχητικό κομμάτι του τίτλου καθώς από ένα σημείο και μετά –και εφόσον χάνετε- ο Phill Mills θα αρχίσει να σας τσιτώνει τα νεύρα.
Η νίκη δεν είναι ποτέ οριστική
Το Dirt Rally 2.0 είναι Racing Simulation με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν διαθέτει δεκάδες διαφορετικά οχήματα και με ένα σχετικά απλό Career mode καταφέρνει και πιάνει το νόημα του Rally. Ο ρεαλιστικός χειρισμός της σειράς με το απαιτητικό gameplay σε συνδυασμό με τον όμορφο οπτικό τομέα είναι μια συνταγή που λειτουργεί τέλεια αλλά σίγουρα δεν απευθύνεται στους λάτρεις των Arcade Racing. Ακόμη και οι πιο έμπειροι παίκτες θα χρειαστούν αρκετή προπόνηση για να καταφέρουν να κάνουν καλούς χρόνους, αλλά η ανταμοιβή σας είναι η απόλαυση της οδήγησης ενός rally car που μπορεί να σας προσφέρει εκατοντάδες ώρες διασκέδασης.
Το Dirt Rally 2.0 δεν έχει τεράστιες διαφορές από τον προκάτοχό του αλλά προσφέρει ακόμα την πιο ρεαλιστική εμπειρία στο συγκεκριμένο genre. Με την ανακοίνωση της Codemasters για υποστήριξη virtual reality για το ερχόμενο καλοκαίρι καθώς και τα οργανωμένα πρωταθλήματα μέσω RaceΝet να έρχονται σύντομα, αυτή η κυκλοφορία αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις πιο συναρπαστικές και προκλητικές εμπειρίες Racing που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Θετικά:
- Ρεαλιστική συμπεριφορά οχημάτων
- Εθιστικό gameplay
- Μεγάλη πρόκληση
- Τεράστια αντοχή στο χρόνο
- Όμορφος οπτικός και ηχητικός τομέας
- Τεράστια αντοχή στο χρόνο
Αρνητικά:
- Η συνεχής σύνδεση στο RaceNet προκαλεί προβλήματα
- Οι άπειροι θα ζοριστούν αρκετά λόγω της δυσκολίας
- Έλλειψη official τοποθεσιών και σύγχρονων WRC οχημάτων
- Δύο διαφορετικά season passes επί πληρωμή
-Απουσία tutorial
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.2
Ο νέος βασιλιάς στον χώρο των Racing Simulators.
Μάρκος Ασκανιάν
Comments