- Reviews
- Kingdom Hearts III
Kingdom Hearts III
HotΟι κόσμοι της Disney επιτέλους επέστρεψαν.
Οι κόσμοι της Disney επιτέλους επέστρεψαν.
Απίστευτο και όμως αληθινό. Ύστερα από 13 χρόνια ατελείωτης υπομονής, πολλαπλά εμπόδια, προβλήματα, αβεβαιότητες, αλλά και πάθος για ένα από τα πιο αγαπημένα franchises του θρυλικού PS2, το Kingdom Hearts επέστρεψε. Δεν είναι λίγοι οι fans που με το δίκιο τους είχαν σκύψει τα κεφάλια τους απογοητευμένοι με την Square Enix, αφού η κυκλοφορία του Kingdom Hearts III φάνταζε όλο και πιο απίθανη με την πάροδο του χρόνου. Το πάθος το οποίο χαρακτήριζε κάθε φανατικό υποστηρικτή αυτής της σειράς ήταν αρκετό μεν, αλλά κακά τα ψέματα, οι οιωνοί ήταν πάρα πολύ κακοί. Παρόλα αυτά, η “τρέλα” της ιαπωνικής εταιρείας δεν της επέτρεψε να αφήσει με άδεια χέρια τους gamers, που περίμεναν αγωνιωδώς τη νέα περιπέτεια του Sora, όσα χρόνια και αν πέρασαν και έτσι το development του Kingdom Hearts III συνεχίστηκε μέχρι τελικής πτώσης. Δεν περιμέναμε από μία εταιρεία που τόλμησε να μπλέξει το Final Fantasy με τη Disney να διστάσει σε διαδικαστικά και ευτυχώς δεν μας απογοήτευσε, ωστόσο ακόμα και όταν πιάσαμε στα χέρια μας το παιχνίδι, εξακολουθούσαμε να τρίβουμε τα μάτια μας για να διαπιστώσουμε αν είναι κάποιο όνειρο ή όχι.
Η σειρά προκάλεσε για πρώτη φορά τις εντυπώσεις το 2002 με το πρώτο, ομώνυμο παιχνίδι. Μπορεί αυτό το πάντρεμα ανάμεσα στο δημοφιλέστερο JRPG όλων των εποχών και στις αγαπημένες ταινίες κινουμένων σχεδίων να φάνταζε αλλόκοτο, παρόλα αυτά κέρδισε τις καρδιές πολλών gamers εκεί έξω. Έκτοτε μετρήσαμε άλλα 10 games γύρω από το συγκεκριμένο theme, συμπεριλαμβανομένων των remasters, παρόλα αυτά ο απόλυτος πόθος όσων δέθηκαν με όλα τα installments αυτού του ξεχωριστού franchise δεν ήταν καμία επανέκδοση και κανένα Birth By Sleep ή Dream Drop Distance. Όσο ωραία και ευχάριστα και αν ήταν τα προαναφερθέντα, αυτό που όλοι ήθελαν ήταν το Kingdom Hearts III, η επική συνέχεια και ίσως το κλείσιμο μίας τεράστιας, πολύπλευρης ιστορίας αγάπης, συγκίνησης και πολλών ακόμη συναισθημάτων που ούτε μετά από 12 video games δεν θα μπορούσαμε να περιγράψουμε. Τσιμπήστε μία τελευταία φορά τους εαυτούς σας, διότι η κυκλοφορία αυτού του παιχνιδιού είναι ένα πραγματικό θαύμα και οποιοσδήποτε γνωρίζει τι εστί Kingdom Hearts σίγουρα αντιλαμβάνεται πως το 2019 δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα.
Ώρα να αποδείξεις την αξία σου Sora
Ο οποιοσδήποτε θα ανυπομονούσε να γράψει το review του Kingdom Hearts III και να περιγράψει την συγκλονιστική εμπειρία που είναι δυνατό να προσφέρει. Το πρόβλημα βέβαια παρουσιάζεται στην εξήγηση του σεναρίου. Προσωπικά, έχω απολύτως ξεκαθαρισμένη, στο μυαλό μου, την πλοκή που ακολουθεί η σειρά, όσο περίπλοκη κι αν είναι. Θέλοντας να σας συνδέσουμε με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται, θα τονίσουμε πως τα γεγονότα του Kingdom Hearts III ξεκινούν από το παγερό τέλος του Dream Drop Distance. Κοινώς, ο Sora, πρωταγωνιστής των περισσότερων games, μας άφησε άφωνους όταν απέτυχε στο test για να αποδείξει τον ρόλο του ως Keyblade Master. Ακριβώς αντίθετη πορεία ακολούθησε ο Riku, ο οποίος κατάφερε να ανταπεξέλθει των προσδοκιών και έτσι κέρδισε μία θέση δίπλα στον ίδιο τον Mickey. Οι δυο τους ταξίδεψαν στο Realm of Darkness προς αναζήτηση της Aqua.
Ο δύσμοιρος Sora όχι μόνο έχει απογοητευτεί ολοκληρωτικά, αλλά έχασε και σημαντικό μέρος των δυνάμεών του, επομένως δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να ακολουθήσει τους δύο ήρωές μας στα άδυτα της Γης, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα κατέρρεε σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Την λύση έρχεται για να δώσει, για ακόμα μία φορά, ο σοφός μάγος Yen Sid (Fun Fact: αναγραμματισμός του “Disney”) που τον ενημερώνει πως ο μόνος τρόπος να ανακτήσει τις δυνάμεις που έχασε στο σκοτάδι, είναι να βρει το λεγόμενο “Power of Waking”, μία δύναμη που κανείς δεν γνωρίζει τι είναι και πως αποκτάται. Μη έχοντας άλλη επιλογή, ο Sora παίρνει μαζί του τα δύο κολλητάρια, τους Donald και Goofy και ξεκινούν ένα ακόμη τεράστιο ταξίδι για να μάθουν την πραγματική αλήθεια πίσω από το σκοτάδι, το Kingdom Hearts, τα nobodies και οτιδήποτε άλλο απασχολούσε τους πρωταγωνιστές μας στα προηγούμενα games. Τα ερωτήματα τελείωσαν και όπως οι κύριοι χαρακτήρες έτσι και οι fans περιμέναμε καθαρές απαντήσεις αυτή τη φορά.
Μπορεί να ακουστεί αστείο, πάραυτα η Square Enix πράγματι κατάφερε να εξηγήσει πολλά μέσα από το Kingdom Hearts III. Για την ακρίβεια, το παιχνίδι διαθέτει μία εξαιρετική κατεύθυνση στην narrative εμπειρία, παρουσιάζοντας σημαντικές πληροφορίες και καλύπτοντας τεράστια κενά που είχαν δημιουργηθεί από το βάθος του σεναρίου που χαρακτήριζε κάθε προηγούμενη κυκλοφορία της σειράς. Φερειπείν, ο μεγάλος εχθρός που απειλεί την ύπαρξη του φωτός είναι ολόκληρος ο Organization XIII, που πλέον έχει στο δυναμικό του αρκετούς από τους χαρακτήρες που συναντήσαμε αρχικά σε αυτόν, στις όσο δυνατόν πιο ανθρώπινες μορφές τους γίνεται. Φυσικά, το αχτύπητο τρίδυμο δεν θα ήταν αρκετό για να αντισταθεί στις υπέρμετρες μαγικές δυνάμεις τους, οπότε η καλή πλευρά όφειλε να συγκεντρώσει επτά προστάτες του φωτός για να έχουν πιθανότητες νίκης σε μία τέτοια τεράστια σύγκρουση. Οι Keyblade Wars άρχιζαν να θυμίζουν παιδότοπο μπροστά σε αυτό που φαινόταν να έρχεται.
Ήταν σίγουρα απερίγραπτα δύσκολο το να δέσουν μία ιστορία με τόσες πτυχές και διακλαδώσεις, αλλά η Square Enix, πάντοτε με την τεράστια βοήθεια της Disney στο σενάριο, κατάφερε να εξηγήσει πάρα πολλές απορίες που κυκλοφορούσαν γύρω από τα όσα συνέβησαν στα προηγούμενα games και αν μας ρωτούσατε πριν παίξουμε το παιχνίδι θα σας λέγαμε πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Μην παρεξηγηθούμε, ούτε εξηγούνται τα πάντα, ούτε ξαφνικά γίνονται όλα ομαλά και βγάζουν νόημα από το πουθενά. Ακόμα και μετά το Kingdom Hearts III θα ξύνετε σκεπτικά τα κεφάλια σας σχετικά με 2-3 πραγματάκια που έμειναν αναπάντητα εις τον αιώνα των αιώνων, αλλά σίγουρα όσοι έχουν δώσει έμφαση και έχουν εμπειρία με το franchise θα καταλάβουν πολλά περισσότερα από κάποιον που θα χωθεί για πρώτη φορά στο μοναδικό αυτό σύμπαν. Κακά τα ψέματα, αν κάποιος επιλέξει το Kingdom Hearts III για να πάρει το βάπτισμα του πυρός, πιθανότατα θα υποστεί σημαντικές εγκεφαλικές βλάβες, ειδικά όταν κάθε χαρακτήρας έχει περίπου τρεις μορφές.
Υπάρχει βέβαια ένα διακριτικό exposition κατά διαστήματα, ώστε να συνδεθούν όλοι οι fans με τα βασικά γεγονότα των προηγούμενων περιπετειών, αλλά λίγα cutscenes και επαναλήψεις φράσεων σίγουρα δεν μπορούν να συνοψίσουν όλον αυτό τον αχταρμά από άτομα, μάχες, εκπλήξεις και έναν σωρό λεπτομέρειες ακόμα. Μία αλλαγή όμως που βοήθησε εμφανώς το σενάριο του Kingdom Hearts III να λάμψει είναι η σαφέστατη μείωση των cameos από την σειρά Final Fantasy. Μπορεί να βασίστηκε σε αυτό για να γνωρίσει επιτυχία, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ελαχιστοποίησή τους λειτούργησε κατά βάση θετικά, αφού δεν υπάρχουν οι Cloud και Sephiroth για παράδειγμα να αποξενώνουν τους fans από την ιστορία του παιχνιδιού ή να τους μπερδεύουν περισσότερο. Χώρια που όλα τα παραπάνω δεν έδεναν ιδιαίτερα αποτελεσματικά με την όλη πλοκή και ο λαβύρινθος αποκτούσε, μέχρι πρότινος, μεγαλύτερες διαστάσεις. Το Kingdom Hearts έχει πλέον το δικό του τεράστιο κοινό και αποδείχθηκε και στην πράξη, μέσω του τρίτου παιχνιδιού στο main saga, πως δεν έχει ανάγκη κανένα Final Fantasy και κανένα άλλο crossover για να πετύχει.
Παρατηρώντας σφαιρικά τα όσα έγιναν στο Kingdom Hearts III ο καθένας θα έμενε άφωνος με τα όσα θα αντικρίσει. Μπορεί να ταξιδεύουμε ξανά στους κόσμους της Disney, όπου τα πράγματα είναι πάντα χαριτωμένα και όλα αντιμετωπίζονται με χιούμορ, όμως το συγκεκριμένο video game είναι πολύ πιο σοβαρό απ’ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα στο franchise. Το χειροκρότημα πηγαίνει στις εταιρείες που το ανέπτυξαν, αφού κατάφεραν να μεταφέρουν στο έπακρο το συναίσθημα του φόβου και της ανησυχίας που έχουν πια οι πρωταγωνιστές μας, αφού ο Organization XIII ακμάζει και η ώρα να ρισκάρουν τα πάντα έφτασε. Το διασκεδαστικό στοιχείο, στις επιμέρους ιστορίες κάθε κόσμου που θα επισκεφθείτε, είναι η ακριβής μεταφορά ορισμένων γεγονότων και φράσεων από τις ταινίες της Disney. Για κάποιον σαν εμένα που μεγάλωσε με όλα αυτά σίγουρα θα αποτελέσει ξεχωριστή εμπειρία, αφού δεν ήταν λίγες οι στιγμές που έπιασα τον εαυτό μου να ψιθυρίζει τις ατάκες των αγαπημένων μου χαρακτήρων. Μπέρδεμα-ξεμπέρδεμα το Kingdom Hearts III διαθέτει μία άκρως συναισθηματική ιστορία, που λίγα games είχαν την τιμή και τα κότσια να βγάλουν στην δημοσιότητα, πόσο μάλλον με τέτοια επιτυχία.
Νιώστε παιδιά ξανά
Προς ευχαρίστηση όλων, οι δημιουργοί αυτής της ξεχωριστής σειράς αντιλήφθηκαν πως ο παράγοντας Disney αποτέλεσε τον κυριότερο λόγο που οι fans ένιωσαν εξαρχής τόσο κοντά με τις ιστορίες τους. Παράλληλα, διαισθάνθηκαν πως η Disney και η Pixar δεν σταμάτησαν να παράγουν ταινίες το 2005 και υπήρξαν και μετά από αυτή την ημερομηνία εξίσου κορυφαία animated films οσκαρικού βεληνεκούς. The rest is history, με το Kingdom Hearts III να μας προσφέρει ανελλιπώς ένα τόσο μαγικό συναίσθημα όσο οι μαγικοί κόσμοι των Disney και Pixar, με τους οποίους μεγαλώσαμε όλοι και όσες φορές και αν δούμε σε ταινίες, σειρές και video games δεν θα είναι αρκετές. Το νέο αίμα των Big Hero 6 και Frozen, ταινίες κινουμένων σχεδίων που ξεφτίλισαν στο κομμάτι των βραβεύσεων ακόμα και live-action movies, έφερε τον αέρα της ανανέωσης που χρειαζόταν να δροσίσει το αγαπημένο JRPG.
Αν οι πρόγονοι του Kingdom Hearts III μπορούσαν να σχηματίσουν με ευκολία τεράστια χαμόγελα στα πρόσωπά μας, λόγω της παρουσίας των αξιομνημόνευτων χαρακτήρων από τις ταινίες των παιδικών μας χρόνων, η νέα έκδοση είναι το λιγότερο ιδανική για όσους αγαπούν τις ταινίες των Disney και Pixar. Η προσπάθεια που έκανε η Square Enix για να μας ευχαριστήσει όσο περισσότερο γίνεται φάνηκε σε κάθε λεπτό του παιχνιδιού, ενώ η αξιοποίηση του υπέροχου σύμπαντος της Disney πραγματοποιήθηκε σε βαθμό δακρύων. Κάπου εδώ φτάσαμε στην απόλυτη κορύφωση αυτού του παιχνιδιού.
Φυσιολογικά, κάθε φορά που κλειδώνατε έναν κόσμο στο Kingdom Hearts θα λαμβάνατε ένα Keyblade αντίστοιχου θέματος με διαφορετικά στατιστικά. Εδώ όμως το πράγμα σοβάρεψε, αφού κάθε κόσμος που επισκέπτεστε τυγχάνει να ευλογεί τα Keyblades που συλλέγει ο Sora με νέες ικανότητες και φανταστικά abilities. Και όταν λέμε φανταστικά, το εννοούμε στο έπακρο, αφού οι ξαφνικές μεταμορφώσεις των Keyblades προσφέρουν εκθαμβωτικά αποτελέσματα στο πεδίο της μάχης. Τα basic attacks μπορούν να μεταλλαχτούν αλλεπάλληλα combos, μέσω της μετάλλαξης που παθαίνουν και δια αυτού του τρόπου του αποκτάται μία ροή αξιέπαινης ομορφιάς.
Δεν υπάρχει όριο στην φαντασία της Disney και αυτό φάνηκε από την συκλονιστική ενίσχυση των δυνατοτήτων κάθε Keyblade, οι οποίες διατηρούν πάντοτε ένα θέμα από τον εκάστοτε κόσμο. Κατά αυτό τον τρόπο αξιοποιούνται στο maximum τα ισχυρότερα στοιχεία και οι αρετές κάθε διαφορετικού κόσμου. Όσοι δεν χόρτασαν το παγωμένο τοπίο της Arandelle του Frozen ή το προηγμένης τεχνολογίας San Fransokyo του Big Hero 6, μπορούν να απευθυνθούν στα Keyblades τους για να ζήσουν ξανά το ξεχωριστό κλίμα που κάθε κόσμος τους πρόσφερε. Μην στεναχωριέστε επομένως αν σας έλλειψε ο Woody ή ο Ηρακλής, γιατί είναι πάντα κρυμμένοι στο πολεμικό σας εργαλείο και φυσικά στην καρδιά σας. Ευπρόσδεκτη η διάρκεια περιήγησης σε καθέναν από τους κόσμους του παιχνιδιού, αφού θα χρειαστείτε 3-4 ώρες για τον καθένα, οπότε θα τους χορτάσετε και με το παραπάνω. Υπήρξαν κοινές τοποθεσίες όπως η Καραϊβική ή ακόμα και η Twilight Town, αλλά οι κόσμοι των Monsters Inc (από Μπαμπούλας ΑΕ) και Kingdom of Corona (από Μαλλιά Κουβάρια) για παράδειγμα έδωσαν κάτι το καινούριο που όλοι ζητούσαμε και χρειαζόμασταν.
Η ελευθερία που έχετε σε αυτές τις τοποθεσίες επεκτάθηκε περαιτέρω. Περισσότερα διαθέσιμα μονοπάτια, μεγαλύτερος χώρος για να εξερευνήσετε και μία πληθώρα από νέα features σας βοηθούν να πατήσετε σε κάθε δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Σε αυτό βοήθησε το σκαρφάλωμα στους τοίχους, κάτι που δεν ήταν εφικτό στα Kingdom Hearts I και II, αλλά και στην δυνατότητα σας να κάνετε teleport. Κάθε Kingdom Hearts μας έκανε να ανυπομονούμε για το ποιοι κόσμοι θα είναι διαθέσιμοι και το ποιους πρωταγωνιστές θα γνωρίσουμε.
Στο συγκεκριμένο είδαμε ένα πλούσιο ρόστερ, αφού η γλυκιά Ραπουνζέλ, ο αξιαγάπητος Baymax, οι πανέμορφες Elsa και Anna, ταίριαξαν άψογα με τις φανταχτερές προσωπικότητες των Buzz και Woody, Sulley και Mike, ώστε να βλέπουμε εν τέλει ένα ρεσιτάλ από fan-favorites να παρελαύνουν σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Αν τους αγαπούσαμε μία φορά πριν ξεκινήσουμε το παιχνίδι, πλέον τους αγαπάμε 10 φορές περισσότερο και ήρθαμε ακόμα πιο κοντά αποκτώντας ιδιαίτερη θέση στις καρδιές μας. Τα ταξίδια στους κόσμους της Disney θα αποτελούσαν όνειρο του οποιουδήποτε και το Kingdom Hearts III είναι ικανότερο από οποιονδήποτε να σας το πραγματοποιήσει.
Με τα Keyblades για πυξίδα
Το Kingdom Hearts III σίγουρα όφειλε να φέρει καινοτόμες αλλαγές και νέες προσθήκες για να εκσυγχρονιστεί και να προσαρμοστεί στα δεδομένα του 2019 κάτι που εξετλέστη με τεράστια επιτυχία από την Square Enix, χωρίς το παιχνίδι να χάσει την ταυτότητά του στο ελάχιστο. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι πως οι developers δείχνουν να εξέτασαν και να διόρθωσαν σχεδόν όλα τα παράπονα των fans όσον αφορά τα “φτωχά” ξεκινήματα κάθε παιχνιδιού. Για αυτό και σοκαριστήκαμε στην όψη όλων αυτών των abilities που έχετε εξαρχής equipped στην λίστα του Sora. Χίλια ευχαριστώ στην Square Enix που μας έδωσε από την αρχή του παιχνιδιού ικανότητες όπως τα Dodge Roll, Evade και άλλες δεξιότητες που στα άλλα games θα περνούσαν ώρες για να ξεκλειδώσουμε. Καταλαβαίνετε από τα πρώτα πέντε λεπτά κιόλας και χωρίς πολλά-πολλά πως το gameplay του Kingdom Hearts III ήταν σε πολλούς τομείς βελτιωμένο, σχεδόν τελειοποιημένο.
Στο παρόν video game όλα έχουν μία ταχύτητα παραπάνω, έναν ρυθμό, αυτό το κάτι που θέλουμε. Υποδεχτήκαμε με ανοιχτές αγκάλες τις επιστροφές των Flowmotion και Shotlock που γνωρίσαμε στα Dream Drop Distance και Birth By Sleep αντίστοιχα. Για όσους δεν έτυχε να παίξουν αυτά τα “ενδιάμεσα” games της σειράς, το πρώτο δίνει την δυνατότητα στον Sora να περιστρέφεται γύρω από στύλους και να αναπτύσσει τρομερή ταχύτητα, πράγμα που μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει επιθετικά, ενώ το δεύτερο είναι μία μαζική ranged επίθεση που lockάρει και προκαλεί χαμό στους γύρω σας. Η επιστροφή αυτού του feature δεν έμεινε ανεκμετάλλευτη, αφού κάθε Keyblade παράγει διαφορετική επίθεση με κάθε χρήση του Shotlock.
Νόμιζα πως ο Mike Wazowski ήταν το πιο άσχημο πλάσμα που έχω δει ποτέ, μέχρι που αντίκρισα τον μονόφθαλμο Donald Duck.
Αν δεν έχετε ήδη ανατριχιάσει, σίγουρα θα το πάθετε στην πρώτη χρήση των ομαδικών επιθέσεων. Το είδαμε πρώτη φορά στο Kingdom Hearts II, αλλά εδώ η Square Enix το τερμάτισε. Είτε πραγματοποιήσετε ένα combo με τους Goofy και Donald, είτε με κάποιον χαρακτήρα από τους κόσμους που διακοπάρετε, το αποτέλεσμα είναι εξίσου φαντασμαγορικό. Η δημιουργικότητα και η πρωτοτυπία που χαρακτηρίζει κάθε super επίθεση από αυτά τα groups δεν έχει προηγούμενο. Μιας και αναφέραμε την αλληλεπίδραση με τους συμμάχους, στο Kingdom Hearts III είχαμε την ευχαρίστηση να δούμε το όριο των party members να επεκτείνεται στους πέντε χαρακτήρες. Έτσι γλιτώσαμε τους προβληματισμούς και τα διλήμματα για το αν πρέπει να αφήσουμε πίσω τον Donald, τον Goofy ή κάποιον άλλο.
Όλοι οι πρωταγωνιστές είναι on board για περιπέτεια και κανείς δεν μένει πίσω. Πέραν από την γκρίνια μερικών (κάποιων γνωστών από το χωριό) η αλλαγή αυτή οφείλεται στο γεγονός το ότι το Kingdom Hearts III θα εμφανίσει στις οθόνες εκατοντάδες περισσότερα Heartless από τα προηγούμενα entries του franchise. Και όχι μόνο, αφού τα Nobodies και τα Unversed δεν πάνε πίσω σε θέμα αριθμού. Δεν θα ήταν εφικτό να καταστρέψετε τόσους εχθρούς με δύο άτομα στο πλάι σας. Επιστρέφουμε στις ομαδικές επιθέσεις και ακόμα ένα νέο feature ονόματι Attractions. Μακράν ό,τι πιο κάφρικο αλλά και τέλειο έχει υπάρξει σε video game. Πρόκειται για επιθέσεις που βασίζονται σε όσα θα βλέπατε στην περίπτωση όπου σας άγιαζε ο Θεός να πατήσετε στην Disneyland. Όπως κι αν προσπαθήσω να τα περιγράψω δεν γίνεται, για αυτό και τα λάτρεψα. Ακόμα να λύσετε το puzzle; Η Square Enix φρόντισε να εισάγει στο Kingdom Hearts III τα καλύτερα/αγαπημένα gameplay στοιχεία των προηγούμενων games, να διορθώσει ορισμένες δυσλειτουργίες και να εισάγει νέα στοιχεία.
Η διαφορά είναι τεράστια αποδεικνύοντας πως το Hack-and-Slash genre που ανήκει ως δευτερεύουσα κατηγορία μπορεί να επιβιώσει και σήμερα, παρά το σαφέστατο PS2 DNA που ρέει στις φλέβες του παιχνιδιού. Είναι ορισμένα δυσάρεστα features που επέστρεψαν και στο 3, όπως το Mana System ή ο συνδυασμός κάποιων abilities, αλλά τουλάχιστον δεν προέκυψαν νέοι προβληματισμοί. Κλασικές επιθέσεις έδωσαν για ακόμα μία φορά το παρών, ενώ η τελευταία και πιο ευχάριστη προσθήκη που αφορά την μάχη στο KH3 ήταν η εναλλαγή των Keyblades. Φτάνουν οι αχρείαστες, μη βολικές παύσεις που οφείλατε να πραγματοποιείτε για να αλλάξετε Keyblade. Προς ευχαρίστηση όλων, εδώ μπορείτε να έχετε τρία Keyblades διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, αφού έπαψαν να υπάρχει το Drive. Αυτή τη δυνατότητα πολλαπλασιάζει εκπληκτικά το potential της μάχης αφού οι συνδυασμοί αυξάνονται εξίσου.
Αμάν όμως με αυτό το Gummi Ship. Ο καθένας οφείλει να παραδεχτεί πως έγινε σημαντική προσπάθεια να αλλάξει η γνώμη των fans για το διαστημικό όχημα των πρωταγωνιστών. Πλέον η διαδρομή σας δεν έχει ξενέρωτο μοτίβο αρχής-τέλους αλλά κάνετε κανονικότατο free-roam ανάμεσα στους κόσμους. Παράλληλα το διαστημόπλοιό σας είναι πλήρως customizable, από την κορυφή ως τα νύχια. Το σχεδιάζετε όπως θέλετε, το modάρετε όπως γουστάρετε, του περνάτε και ένα Pimp My Ride άμα λάχει και είστε έτοιμοι για ταξίδια. Σίγουρα υπήρξε απόπειρα βελτίωσης της βαρετής διαδρομής ανάμεσα στους κόσμους, αλλά προσωπικά δεν με κέρδισε αυτή η πρόοδος. Έχουμε καμιά 10αριά κόσμους της Disney να ταξιδέψουμε και κόσμο να σώσουμε, επομένως το Gummi Ship για ακόμα μία έκδοση είχε την μορφή της αγγαρείας.
Όσοι εκτιμήσετε παραπάνω την προσπάθεια της Square Enix να του δώσει αξία, να ξέρετε πως το διάστημα κρύβει πολλές εκπλήξεις και σπάνια αντικείμενα, που μπορούν ανά πάσα στιγμή να αξιοποιηθούν για αγορές ή upgrades στα Keyblades. Κόντρα στην συνεχόμενη ροή των ταξιδιών και των over the top μαχών έρχονται τα καθιερωμένα mini games, τα οποία είναι επίσης διαφοροποιημένα. Αρχικά έχουμε την κουζίνα του Ratatouille στην οποία μπορείτε να μαγειρέψετε γεύματα και να φάτε, ώστε να έχετε αυξημένα στατιστικά για λίγη ώρα. Η όλη διαδικασία έχει αρκετό γέλιο, αφού ο μικρόσωμος αρουραίος σκαρφαλώνει στο κεφάλι σας και σας ελέγχει τραβώντας τα μαλλιά σας, ακριβώς όπως συνέβαινε στην ταινία.
Από κει και πέρα, στα παχουλά chests κάθε κόσμου θα βρείτε, εκτός των χαρτών, ορισμένους QR Codes που αντιστοιχούν σε ένα παιχνίδι του Gummiphone. Ναι, έχετε κανονικότατο smartphone που παίζει παιχνίδια, βγάζει seflies και σας βοηθά φυσικά να επικοινωνήσετε με τους άλλου χαρακτήρες ακόμα και όταν βρίσκεστε σε διαφορετικούς κόσμους. Αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος, τα Links (πρώην Summons) μέσω των οποίων ανταλλάσσετε το mana σας για να καλέσετε έναν ήρωα της Disney εκ των Simba, Stitch, Ariel και Ralf για παράδειγμα, ώστε να σας στηρίξουν με τρομερές επιθέσεις και καταπληκτικά εφέ, που κανένα Keyblade δεν μπορεί να προσφέρει. Αν δεν τα χρησιμοποιούσατε στα προηγούμενα games της σειράς αυτή την φορά είναι τόσο εντυπωσιακά που δύσκολα θα μπορέσετε να τους αντισταθείτε.
Φαίνεται σαν όνειρο
Όσοι έχουν παίξει τα μετέπειτα remasters υπό την μορφή των Final Mix τίτλων θα καταλάβουν για ποιο πράγμα μιλάμε. Οπτικά το Kingdom Hearts ήταν ενίοτε εντυπωσιακό, αφού η Square Enix φρόντισε στις φωτεινές τοποθεσίες και στην πλειονότητα των χαρακτήρων να γεμίζει τις οθόνες μας με αμέτρητα χρώματα, αλλά το PS2 διέθετε ένα όριο στο που μπορούσε να φτάσει όλη αυτή η ποιότητα. Έχοντας προσπεράσει μία γενιά κονσολών, το Kingdom Hearts III ήρθε για να ορίσει την λέξη υπερθέαμα στο κομμάτι των σχεδίων. Ξεκινώντας από τους χαρακτήρες, μόνο ένας τυφλός δεν θα παρατηρούσε την απίστευτη ομοιότητα στο design κάθε ήρωα/ηρωίδας της Disney, αφού είναι με διαφορά ότι πιο αντιπροσωπευτικό έχουμε δει, δείχνουν ειλικρινά σας να πάρθηκαν ατόφιοι από τις ταινίες των Disney και Pixar χωρίς κανέναν δισταγμό. Η μετάβασή τους από τις ταινίες στο συγκεκριμένο video game είναι η πιο πιστή που έχουμε δει ποτέ σε animated πλαίσια.
Οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εκεί αφού στο Kingdom Hearts III οι χαρακτήρες παύουν να είναι άψυχες μαριονέτες που απλά ανοιγοκλείνουν το στόμα τους και δεν έχουν πια φτωχές κινήσεις για την έκφραση των συναισθημάτων τους. Έχει δοθεί τρομερή έμφαση στην λεπτομέρεια, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε πρωταγωνιστή, ώστε να μην βλέπετε κανένα απολύτως ψεγάδι σε σύγκριση με τα όσα είδατε στον κινηματογράφο. Τα μοντέλα των χαρακτήρων διαθέτουν ασύγκριτη ομορφιά και σίγουρα δεν θα μπορούσαν να δείχνουν καλύτερα όσο οι σχεδιαστές επιλέγουν το καρτουνίστικο art style. Μία αγαπημένη συνήθεια που προϋπήρχε στο franchise ήταν οι ξεχωριστές μεταμορφώσεις που υφίστανται οι πρωταγωνιστές μας όταν ταξιδεύουν σε κάποιον ιδιαίτερο κόσμο. Οι εν λόγω μεταλλάξεις βρέθηκαν σε άλλο επίπεδο, αφού οι ξεκαρδιστικές αλλαγές των τριών στους κόσμους των Μπαμπούλας ΑΕ, Πειρατών της Καραϊβικής και Toy Story ας πούμε, μας θυμίζουν για πολλοστή φορά έναν από τους αμέτρητους λόγους για τους οποίους αγαπάμε τόσο πολύ αυτή την σειρά.
Τα εκτενή cinematics επέστρεψαν και η αντιμετώπισή σας προς αυτά παίζεται με βάση τον τύπο gamer που είστε. Αν αρέσκεστε στις συνεχείς παύσεις για cutscenes και γεγονότα, δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα, ίσα-ίσα θα ενθουσιαστείτε από τα όσα έχει να δείξει το Kingdom Hearts III, ειδικά με αυτές τις γραφικάρες. Παρόλα αυτά καταλαβαίνουμε πως αυτοί που δεν διατίθενται ιδιαίτερα στο να παρακολουθούν mini ταινίες θα φρίξουν από τις συνεχείς εναλλαγές ανάμεσα στο gameplay και στα cutscenes. Υπόψιν ότι μιλάμε για ένα video game άμεσα συνδεδεμένο με την Disney, επομένως αν δεν κάνουν φιγούρα για το εξαιρετικό storytelling τους και τα μοναδικά σχέδιά τους, όλο αυτό το κίνημα δεν θα είχε ιδιαίτερη ουσία. Επομένως, καλά κάνουν και βάζουν τόσες παύσεις, γιατί πιστέψτε μας αν στις τόσες όμορφες απεικονίσεις επιλέγαμε να αφαιρέσουμε μερικές, αρχικά θα πράτταμε τεράστια ιεροσυλία και στη συνέχεια θα είχαμε πολύ λιγότερο χρόνο για να αντιληφθούμε την πολύπλοκη ιστορία. Εξίσου προσεγμένα ήταν και τα Heartless σε αυτό το παιχνίδι. Η Square Enix συνήθιζε να μας απογοητεύει λίγο σε αυτό το κομμάτι αφού ο σχεδιασμός των εχθρικών minions έδειχνε σα να μην λαμβάνεται ιδιαίτερα υπόψιν.
Αυτό έπαψε να ισχύει σε αυτή την έκδοση, καθώς οι νέοι κόσμοι έφεραν νέους τύπους εχθρών, με πολλές διαφορετικές μορφές, ενώ η εξολόθρευση των πολυγώνων έκανε ακόμα και αυτά τα κάποτε κακοσχεδιασμένα πλάσματα να είναι επιβλητικά στο Kingdom Hearts III. Μεγάλη αίσθηση μας προκάλεσε και το transition από τα cinematics στο gameplay με μία κάμερα που δεν έκοβε σε αυτά τα σημεία, παρά πραγματοποιούσε μία φοβερή στροφή για να επιστρέψει στις πλάτες του Sora και των υπόλοιπων party members. Σε αυτό το video game δεν θα μπορούσε κάτι τέτοιο να γίνεται καθόλη την διάρκεια του, όπως στο God of War, αλλά στις περιπτώσεις στις οποίες γίνεται δεν παύει να είναι smooth και ικανοποιητικό στο μάτι. Αν έπρεπε ντε και καλά να βρούμε ένα ψεγάδι λυπούμαστε γιατί στον οπτικό τομέα το Kingdom Hearts III σχεδόν αριστεύει. Μην μπούμε στην διαδικασία να μιλήσουμε για animations και οπτικά εφέ γιατί δεν περιγράφεται το πόσο συγκλονιστικά δείχνουν σε κάθε κίνηση, κάθε επίθεση, κάθε φιγούρα του Sora. Όταν οι δημιουργοί ρίχνουν σε μία οθόνη κάτι εκατοντάδες Heartless και εσείς έχετε στην διάθεσή σας, τρία Keyblades, Attractions, ομαδικές επιθέσεις και συγκλονιστικά finishers, απλά κάθεστε πίσω και απολαμβάνετε το μεγαλείο.
Βασανιστείτε μυστήρια πλάσματα
Τεράστια βελτίωση παρατηρήθηκε στο κομμάτι του ήχου. Σίγουρα τα προηγούμενα Kingdom Hearts φημίζονταν για το soundtrack τους, αλλά υπήρχαν άλλες πτυχές στον ήχο που πρόδιδαν την ανανέωση που χρειαζόταν να διαβεί το franchise. Καταπληκτική δουλειά από τον συνθέτη Yoko Shinomura, που βοήθησε τους μαγικούς κόσμους της Disney να δείχνουν ένα κλικ πιο παραμυθένιοι με τα κομμάτια του. Συμπληρωματικά, κάθε κόσμος διαθέτει και τα δικά του αυθεντικά soundtracks από τις ταινίες και αν δεν χορτάσατε να τραγουδάτε Let it Go σίγουρα θα το ξανακάνετε. Η συμμετοχή του Skrillex στην πλάση του main theme απέδωσε στα μέγιστα και δείχνει πια το τεράστιο status που έχει αποκτήσει το franchise, όταν τέτοια ονόματα ηγούνται της σύνθεσης και συναντάμε ξανά όλες τις μουσικές που βοήθησαν τίτλους όπως τα Frozen και Big Hero 6 να σαρώνουν στα βραβεία.
Αν υπάρχει κάτι το οποίο δεν έβλεπα την ώρα να περιγράψω σε αυτό το review ήταν οι ερμηνείες των voice actors. Εδώ φάνηκε η αγάπη της Square Enix, η έννοια της για αυτή την σειρά. Όταν βλέπουμε επίσημους ηθοποιούς να χαρίζουν τις φωνές τους σε χαρακτήρες που τόσα χρόνια παριστάνουν, το αποτέλεσμα ήταν αναπόφευκτα συγκινητικό. Και στα προηγούμενα games υπήρχαν μερικοί, αλλά στο τρίτο Kingdom Hearts πολλαπλασιάστηκαν. Οφείλουμε να ξεχωρίσουμε την συμμετοχή της Idina Menzel ως Elsa, που έδωσε μία από τις καλύτερες ερμηνείες σε όλη την ιστορία της σειράς, ενώ οι Haley Joel Osment, ο αείμνηστος Bill Farmer και ο Tony Anselmo έλαμψαν για ακόμα μία φορά ως Sora, Goofy και Donald αντίστοιχα. Η οπτική ανάπτυξη βοήθησε επιτέλους και στην επιτυχή εφαρμογή του lip-sycning και μάλιστα στα πρότυπα της αγγλικής γλώσσας, πράγμα που έκανε το παιχνίδι να δείχνει άπειρες φορές πιο ζωντανό. Τα ηχητικά εφέ ήταν ακριβέστατα, από το παραμικρό βήμα μέχρι τον ανατριχιαστικό θόρυβο που κάνουν τα Heartless κάθε φορά που ξεπροβάλλουν.
Άξιο της αναμονής
Με το Kingdom Hearts III τα 13 ολόκληρα χρόνια υπέρμετρης ανυπομονησίας έλαβαν τέλος. Το δύσκολο για την συγκεκριμένη κυκλοφορία δεν ήταν ούτε να μαζέψει περισσότερους fans, ούτε να συγκινήσει, αλλά να πετύχει στην δυσκολότατη αποστολή του να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια από τους εκατομμύρια fans του. Ο επικός τρόπος με τον οποίο επέλεξαν να κλείσουν το main saga αποτελεί πραγματικό επίτευγμα, αφού μέσω του Kingdom Hearts III καταφέρνουν, σε τέραστιο βαθμό, να συνοψίσουν και να συνδέσουν όλα όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής με τρόπο τέτοιο ώστε να μένουμε έκπληκτοι σε κάθε σκηνή που χρειαζόταν να αφήσουμε το χειριστήριο στο τραπέζι. Τα αλλεπάλληλα delays εν τέλει δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα, εφόσον το παιχνίδι είναι polished όσο δεν πάει. Το κομμάτι Final Fantasy έμεινε στο παρελθόν, αφού οι κόσμοι των Disney και Pixar έπαιξαν τεράστια μπάλα, ταξιδεύοντάς μας σε κόσμους που μόνο μέσω αυτό του τρόπου θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε.
Το Kingdom Hearts III κλήθηκε να εξηγήσει μία από τις πιο σύνθετες πλοκές που έχουν υπάρξει σε franchise της video game βιομηχανίας και τα κατάφερε σε έναν μεγάλο βαθμό, απαντώντας με σθένος σε πολλά ερωτήματα που είχαν μείνει αναπάντητα τόσα χρόνια. Πρόκειται για ένα υπόδειγμα JRPG τίτλου και όχι μόνο, ενώ οι 30-35 ώρες που θα του αφιερώσετε, το λιγότερο, θα πείσουν τον οποιονδήποτε πως πρόκειται για ένα από τα κορυφαία games της γενιάς. Άξιζε πραγματικά κάθε χρόνο, κάθε μέρα, κάθε δευτερόλεπτο, αφού προσφέρει μία εμπειρία που πολύ λίγα games μπορούν να χαρίσουν σε αυτό τον κόσμο. Δεν είναι ότι δεν έχει ελαττώματα, αλλά είναι πολύ πιο μικρά σε σχέση με αυτά των προγόνων του και χάνονται μέσα στις όμορφες περιπέτειες, στις οποίες θα μπορέσετε επιτέλους να συμμετέχετε, αν το επιθυμούσατε βλέποντας όλες αυτές τις ταινίες. Square Enix μας τρόμαξες, μας ανησύχησες, μας έκανες να αμφιβάλλουμε, αλλά το αποτέλεσμα είναι φανταστικό και ένα playthrough δεν είναι αρκετό για να απολαύσουμε το Kingdom Hearts III, που είναι χωρίς καμία αμφιβολία το καλύτερο παιχνίδι όλης της σειράς.
Θετικά:
- Φανταστικοί κόσμοι της Disney προς επίσκεψη
- Παρουσία πολλών αγαπημένων χαρακτήρων
- Εξαιρετικός σχεδιασμός στα μοντέλα των χαρακτήρων
- Ξεκαρδιστικές μεταλλάξεις των πρωταγωνιστών
- Γρήγορο gameplay με τεράστιες προσθήκες
- Ενισχυμένη χρήση των keyblades
- Αύξηση των party members
- Καταπληκτικές ερμηνείες από αυθεντικούς voice actors
- Αποτελεσματική σύνδεση της τεράστιας υπόθεσης
- Εμφανής βελτίωση σε κάθε τομέα του
- Συγκλονιστικά cinematics Disneyκου βεληνεκούς
Αρνητικά:
- Μεγάλο HUD για τα σημερινά δεδομένα
- Βαρετό Gummi Ship παρά την εμβάθυνση σε αυτό
- Ορισμένα cutscenes είναι τεράστια
- Φέρει ακόμα την νοοτροπία του PS2
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Σενάριο: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.7
Οι κόσμοι της Disney δείχνουν πιο μαγικοί από ποτέ και η περιπέτεια των Sora, Donald και Goofy θα συναρπάσει τον οποιοδήποτε μεγάλωσε με όλες αυτές τις ταινίες και όχι μόνο.
Γιάννης Σιδηρόπουλος
Comments
Αλλά τι παινχιδάρα είναι αυτή ρε...