- Reviews
- Raiden V: Director's Cut
Raiden V: Director's Cut
HotΜεταφέρετε τον πόλεμο σε άλλους γαλαξίες.
Μεταφέρετε τον πόλεμο σε άλλους γαλαξίες.
Τα video games είναι φτιαγμένα για ένα συγκεκριμένο σκοπό: να παίζονται. To Raiden V Director's Cut έχει αυτό το «κάτι», την αποφασιστική ατομικότητα, την έντονη αυτοσυγκέντρωση… Σας κάνει να αναρωτιέστε μήπως αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που χρησιμοποιεί κάθε αξιόλογος τίτλος. Το Raiden V κυκλοφόρησε αρχικά στην Ιαπωνία το 2016 και επιτέλους έφτασε και στην Ευρώπη μετά από έναν σχεδόν ολόκληρο χρόνο με κάποια extra levels σαν μπόνους για αυτή την αναμονή.
Το δημιούργημα της MOSS είναι απαλλαγμένο από στολίδια και επιφανειακή λάμψη. Παρασυρμένο από τον τίτλο με το συνοδευτικό Director’s Cut, το βλέμμα σας θα καρφωθεί στην οθόνη και πάνω στο διαστημικό αεροσκάφος Raiden. Ξεχνώντας προσωρινά τον υπόλοιπο κόσμο, πυροβολείτε συνεχώς και αλλάζετε κατεύθυνση για να αποφεύγετε τα εχθρικά πυρά. Όπως και άλλοι τίτλοι του είδους, το Raiden V: Director’s Cut ακολουθεί πιστά το ρητό «αν ανοιγοκλείσεις τα μάτια, μπορεί να χάσεις». Περιλαμβάνει τη χαριστική βολή του Doom, την υπερβολική ταχύτητα του WipeOut καθώς και τη χρήση combos του Street Fighter! Είναι άραγε μια συνεχής μάχη για επιβίωση με την πλάτη στο τοίχο;
Όλα στο σύμπαν έχουν ένα ρυθμό, όλα καταστρέφονται
Το Raiden V: Director’s Cut λαμβάνει χώρα στο μέλλον και σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς διαθέτει μια εκτεταμένη ιστορία. Σε αυτήν θα μάθουμε τι είναι το Fighting Thunder project (χάρη στο οποίο δημιουργήθηκε το σκάφος Raiden), τους crystal-based εχθρούς καθώς και άλλα πράγματα. Λαμβάνοντας διάφορες πληροφορίες από το πλήρωμα του Raiden Fighters Jet καθ’ όλη τη διάρκεια του gameplay (όπου για πρώτη φορά υπάρχει voice-acting στη σειρά) υπάρχει μια σχετικά non-linear πρόοδος στα levels η οποία σας επιτρέπει να μεταφέρεστε σε άλλα -ανάλογα τα objectives που ολοκληρώνετε στα προηγούμενα.
Λόγω της φύσης του Raiden V, το σενάριο ταιριάζει γάντι καθώς αυτό που θέλετε με το που αρπάξετε το controller στα χέρια σας είναι απλά ο αφανισμός εχθρικών αεροσκαφών. Και εφόσον πρόκειται για Arcade Shoot’em up και όχι για κάποια πιο περίπλοκη περιπέτεια μπορεί και στη τελική να μη δώσετε καν βάση στο σενάριο το οποίο υπάρχει για να δικαιολογήσει λίγο τα άπειρα πυρά που παρακολουθείτε στην οθόνη σας.
Χρειάζονται 15.000 απώλειες για να εκπαιδευτεί ένας αρχιστράτηγος
Έχετε στη διάθεσή σας τρία αεροσκάφη για να επιλέξετε τα οποία διαθέτουν διαφορετικό τρόπο πυροβολισμών καθώς και τα δικά τους ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, επιλέγετε μία από τις τρεις κατηγορίες πυρός (spread, laser και homing) με το καθένα από αυτά να ξεχωρίζει με διαφορά από τα υπόλοιπα. Με αυτό τον τρόπο οι developers κατάφεραν έξυπνα να κάνουν το κάθε playthrough να ξεχωρίζει καθώς έχετε αρκετές επιλογές στη διάθεσή σας.
Για να λέμε και την αλήθεια, κάθε Shoot’em up που ξέρει να σέβεται πρώτα τον εαυτό του και μετά το κοινό του οφείλει να διαθέτει και κάποιου είδους βόμβας που αφανίζει τα πάντα. Το Raiden V: Director’s Cut παραδίδει κανονικότατα screen-clearing βόμβες οι οποίες κάνουν σωστά και αποτελεσματικά τη δουλειά τους αλλά έχετε ελάχιστες στη διάθεσή σας. Ακόμη, υπάρχει και το νέο "Cheer Attack" το οποίο ενισχύει την δύναμη του sub-weapon σας για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Υπάρχει μια μπάρα στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης σας που μόλις την γεμίσετε (μέσω πετυχημένων combos) μπορείτε να το εξαπολύσετε.
Nέα προσθήκη είναι και η health bar η οποία εμφανίζεται και αυτή για πρώτη φορά στη σειρά και αντικαθιστά τη χρήση lives. Όσον αφορά γενικότερα το gameplay, το Raiden V: Director’s Cut ακολουθεί πιστά τις αρχές του genre απαιτώντας από εσάς να πυροβολείτε και να παραμείνετε ζωντανοί. Σίγουρα θα φανεί κάπως απαρχαιωμένο αυτό για τους casual gamers αλλά όσοι είναι μεγαλύτερης ηλικίας ή/και απολαμβάνουν το πρότυπο gameplay περασμένων δεκαετιών πιθανόν να «κολλήσουν». Οι υπόλοιποι μάλλον δεν θα αντέξουν πολύ καθώς και η εξαιρετική δυσκολία του ίσως αποθαρρύνει κάποιους από το να επιζητούν παραπάνω τιμωρία.
Αφελής ιδέα να στείλουν τρία σκάφη να σώσουν ολόκληρο τον κόσμο; Όχι, αν λειτουργεί
Στα υψηλά επίπεδα δυσκολίας οφείλουμε να σας προετοιμάσουμε ψυχολογικά για τις bullet hell καταστάσεις που θα συναντήσετε. Βέβαια, ο έξυπνος σχεδιασμός των επιπέδων οργανώνει τους εχθρούς στην οθόνη έτσι ώστε συγκεκριμένοι συνδυασμοί όπλων να είναι πιο αποτελεσματικοί από άλλους σε διαφορετικά σημεία του παιχνιδιού. Για το πρώτο boss για παράδειγμα, ανακαλύψαμε ότι η καλύτερη επίθεση είναι η χρήση laser για καταστροφή των δεξιών και στη συνέχεια των αριστερών πολυβόλων που διαθέτει στα φτερά του.
Ο χειρισμός είναι εύκολος και εύχρηστος και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές σας. Με τον αριστερό μοχλό ή τον σταυρό κατεύθυνσης κινείτε το Raiden σας και έχετε ένα πλήκτρο για τη βόμβα, ένα για το Cheer και ένα για τον καταιγισμό πυρών. Με τα shoulder buttons (R2 και L2) μπορείτε να βλέπετε κάποιες πληροφορίες αλλά και hints στο αριστερό μέρος της οθόνης σας που μπορεί να σας φανούν χρήσιμα. Στο τέλος κάθε scene και level εμφανίζεται το score το οποίο αποτελείται από τους πόντους που συλλέξατε κατά τη διάρκειά του καθώς και το rank της βαθμολογίας σας. Έτσι έχετε τη δυνατότητα να ανταγωνιστείτε άλλους παίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των online rankings.
Πέρα από το story mode υπάρχει το Boss Mission στο οποίο πρέπει να εξοντώσετε τα bosses υπό συγκεκριμένες συνθήκες και να διαγωνιστείτε κι εδώ στα leaderboards. Και εννοείται ότι υπάρχει και το απαραίτητο Gallery όπου θα βρείτε χαρακτήρες καθώς και concept και game art τα οποία ξεκλειδώνετε με τη συμμετοχή σας στις αερομαχίες. Πάντως, o τίτλος της MOSS προσπαθεί και κάνει το κάτι παραπάνω με το να προσθέσει objectives και διάφορα στοιχεία στα ήδη διασκεδαστικά και τίμια levels που διαθέτει. Με τις διακλαδώσεις στα levels και τα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας προσφέρει σίγουρα παραπάνω πόντους στη διάρκεια η οποία όμως παραμένει και πάλι μικρή σε σχέση με άλλα genres. Αν θέλετε να παίξετε και με τα τρία σκάφη θα χρειαστείτε μόλις δυο ώρες αλλά αν θέλετε να το «λιώσετε» προσθέστε αρκετές ακόμη. Το κακό της υπόθεσης όμως είναι ότι αυτό θα εκτιμηθεί μόνο από του hardcore του είδους.
Όσον αφορά το multiplayer κομμάτι του Raiden V: Director’s Cut υπάρχει η δυνατότητα για co-op δυο παικτών το οποίο περιορίζεται μόνο σε couch co-op καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για online. Είναι κάπως περιοριστικό αλλά ευτυχώς υπάρχει και δεν απογοητεύει.
«Άστρα μη με μαλώνετε, άστρα μη με μαλώνετε»
Τα γραφικά του τίτλου θυμίζουν σίγουρα άλλες εποχές με λιτό 3D σχεδιασμό και χωρίς τρομερές λεπτομέρειες. H δράση εκτυλίσσεται με top down κάμερα με τις εκρήξεις και τα πυρά να είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές και παρόλο το γενικό χαμό που επικρατεί στην οθόνη, τα εχθρικά πυρά διακρίνονται εύκολα και μπορείτε να τα αποφύγετε. Τα αεροσκάφη είναι όμορφα αλλά σε κάποια zoom-in φαίνονται pixels με αποτέλεσμα να χαλούν κάπως τη γενικότερη εικόνα καθώς ο σχεδιασμός του Raiden V: Director’s Cut δεν διαθέτει retro αισθητική ή 16-bit καταβολές για να το προσπεράσουμε.
Υπάρχει πτώση των frames όταν επικρατεί χάος αλλά δεν είναι τόσο έντονο ώστε να χαλάει την εμπειρία. Το κυριότερο πρόβλημα πάντως που δεν γίνεται να μην το αναφέρουμε είναι το γεγονός ότι η οθόνη δράσης δεν είναι full-screen με αποτέλεσμα σε κάποια zoom-outs να χάνεται κάπου η μπάλα και να ψάχνετε που είναι το Raiden σας καθώς και που να εστιάσετε για να καταφέρετε να επιζήσετε.
Στον ηχητικό τομέα τα πράγματα ακολουθούν τη πεπατημένη με έντονες ιαπωνικές καταβολές και ροκ ρυθμούς που σίγουρα κάνουν τη δουλειά τους αλλά όχι και τρομερή εντύπωση. Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς έχουμε voice-acting το οποίο αν και καλοδεχούμενο δεν κάνει τη διαφορά καθώς με τον κακό χαμό που επικρατεί στην οθόνη και τις εκρήξεις, δεν θα μπορέσετε να καταλάβετε τι συζητιέται. Στο τέλος θα σας φανεί περισσότερο ενοχλητικό παρά πρωτότυπο ή χρήσιμο.
Οι πυροβολισμοί πέφτουν βροχή
Αν καταφέρετε και αντέξετε το φρενήρη ρυθμό του Raiden V: Director’s Cut, τότε η συνεχής επίθεση εναντίον εχθρικών διαστημόπλοιων προσφέρει συγκινήσεις πέραν του αναμενόμενου. Σίγουρα αποτελεί ένα από τα καλύτερα παραδείγματα του είδους στη γενιά που διανύουμε μόνο που αυτό το είδος είναι κάπως ξεπερασμένο για τους σύγχρονους gamers. Εν κατακλείδι, κάθε σημείο είναι θανατηφόρο και αποπνέει εχθρικότητα, αλλά αυτός είναι ακόμη ο καλύτερος τρόπος για να σώσετε τον κόσμο σε δυο διαστάσεις.
Θετικά:
- Γρήγορο και εθιστικό gameplay
- Αρκετή πρόκληση και ποικιλία
- Εναλλαγή των levels ανάλογα με τις επιδόσεις σας
- Πολλά unlockables
Αρνητικά:
- Κάποια zoom-out δυσκολεύουν την όρασή σας
- Έλλειψη online co-op
- Μικρή διάρκεια
- Δεν απευθύνεται σε όλους
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.7
Διασκεδαστικό και εθιστικό αλλά ιδανικό μόνο για τους fans του είδους.
Μάρκος Ασκανιάν
Comments