- Reviews
- LandFort
LandFort
HotΓκρεμίστε τους δαίμονές σας.
Γκρεμίστε τους δαίμονές σας.
Το 2014, ο Γιώργος Ματαγάρης ίδρυσε την Matasoft. Λίγο αργότερα, η ελληνική εταιρία ανάπτυξης έφερε το πρώτο της Android game, με στόχο να προσφέρει μια «πολύ απολαυστική αλλά και δημιουργική» εμπειρία, όπως θα διαβάσετε στο site της. Οι φιλοδοξίες της είναι ευγενείς και ευπρόσδεκτες. Σε έναν ωκεανό από free mobiles games, διψάμε για καινοτομία και, όσο περιορισμένος κι αν είναι ήδη ο χρόνος μας, καλοδεχόμαστε πάντα ψυχαγωγικές εμπειρίες για να τον επενδύσουμε. Είναι φανερό από το πρώτο της project, ότι η Matasoft είναι πρόθυμη να πειραματιστεί με το πάντρεμα διάφορων στοιχείων gameplay και μπορούμε τουλάχιστον να πούμε, ότι το εγχείρημα έχει μερική επιτυχία.
Bέλος καλό, όλα καλά
Η κεντρική σύλληψη του gameplay είναι απλή. Είστε ένας ιππότης σε ράγες, οπλισμένος με μια βαλλίστρα, ενώ κινείστε αποκλειστικά ευθεία μέχρι να συναντήσετε το επόμενο φρούριο γεμάτο δαίμονες, τους οποίους αντιμετωπίζετε σε turn-based μάχη. To game περιγράφεται ως Platform Shooter, αλλά το shooting στοιχείο είναι συγκρίσιμο κυρίως με τα πασίγνωστα Αngry Birds. Aυτό σημαίνει, ότι ο χαρακτήρας βρίσκεται στάσιμος και εξαπολύει διάφορα projectiles ενάντια όχι μόνο στους εχθρούς του, αλλά και στις physics-based κατασκευές που τους προστατεύουν. Ουσιαστικά το shooting λειτουργεί ως μηχανισμός για επίλυση puzzles. Η βασική διαφορά είναι, ότι ο κίνδυνος της ήττας δεν προκύπτει από την περιορισμένη ποσότητα των πυρών σας, αλλά από τις αντεπιθέσεις των στόχων σας. Κατά τα άλλα το puzzle στοιχείο που προαναφέρθηκε, έγκειται στο να σκεφτείτε πού ακριβώς θα πρέπει να εξαπολύσετε τα πυρά σας, ώστε να κερδίσετε τη μάχη με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Εσείς και οι εχθροί σας ρίχνετε μια φορά ο καθένας εναλλάξ, μέχρι είτε να τους κατατροπώσετε όλους, είτε να σας κατατροπώσουν αυτοί.
Κάθε φορά που στοχεύετε ένα συγκεκριμένο εχθρό, διατρέχετε τον κίνδυνο του να χτυπηθείτε από έναν άλλον. Βέβαια, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να αστοχήσει, αλλά το ίδιο ισχύει και για σας, ενώ ενδεχομένως και το βέλος σας να μην προκαλέσει αρκετό damage για να τον αποτελειώσει. Οι παράγοντες αυτοί, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το health σας δεν ξαναγεμίζει μετά από κάθε μάχη, θα σας αναγκάσουν να αρχίσετε να σκέφτεστε πιο αποτελεσματικά. Ένα επιδέξιο χτύπημα στο αδύναμο σημείο της κατασκευής, μπορεί φέρει τους δαιμονικούς εχθρούς σας αντιμέτωπους με τα ξύλινα και μεταλλικά ντουβάρια που τους προστάτευαν. Σε άλλες περιπτώσεις, οι δύο γύροι που θα χρησιμοποιούσατε για να εκθέσετε έναν μόνο εχθρό και στη συνέχεια να τον εξολοθρεύσετε, θα μπορούσαν με λίγο πιο στρατηγική σκέψη, να αξιοποιηθούν για να φτάσετε με τα πυρά σας ένα εκρηκτικό κουτί. Η έκρηξη όχι μόνο προκαλεί σοβαρό damage, αλλά έχει και μεγάλες πιθανότητες να ρίξει ένα ολόκληρο φρούριο πάνω στους αντιπάλους σας.
Αργά ή γρήγορα όμως θα πεθάνετε. Όπως και πολλά άλλα mobile games του είδους, το LandFort λειτουργεί ουσιαστικά με runs. Κάθε φορά που πεθαίνετε, μπορείτε είτε να ριχτείτε ξανά στη μάχη απευθείας, είτε να κάνετε μια παύση για να ασχοληθείτε με τα upgrades του Ηero σας. Με τον τρόπο αυτό εισάγεται και το RPG στοιχείο του game, μία επιπλέον διάσταση της εμπειρίας, καθώς σας παρέχει τη δυνατότητα να επενδύσετε τα skill points και coins που έχετε κερδίσει πολεμώντας τους δαίμονες, σε Stats, Abilities και Units. Κάθε φορά που ανεβαίνετε level αποκτάτε ορισμένα skill points, τα οποία τοποθετείτε σε τεσσάρων κατηγοριών στατιστικά. Τα Strength και Armor ορίζουν το πόσο damage προκαλείτε και δέχεστε αντίστοιχα. Το Intellect αυξάνει το damage των abilities σας, ενώ το Tactics αυξάνει την συχνότητα με την οποία μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε. Μπορείτε πάντα να μετατρέψετε τα coins σας σε skill points, πράγμα που χρησιμεύει καθώς το απαραίτητο experience για κάθε level αυξάνεται.
Tα coins σας εξαργυρώνονται σε Abilities, Units και στα αντίστοιχά τους upgrades. Οι πρώτες έρχονται σε διάφορες τυπικές μορφές και σχεδόν αποκλειστική τους λειτουργία είναι να προκαλούν damage, είτε με τη μορφή μιας βροχής πυρών, είτε ως buff στον Hero σας. Έχουν cooldowns και κόστος τύπου Mana, που σας αποτρέπει από το να τις κάνετε spam συνεχώς. Παρ’ ότι προσθέτουν κάποια ποικιλία στο οπλοστάσιό σας, οι Abilities δεν είναι ευφάνταστες και δεν αλληλεπιδρούν με τους μηχανισμούς του gameplay με οποιοδήποτε απρόσμενο τρόπο. Επενδύοντας στα Units αποκτάτε συμπολεμιστές που αναβαθμίζονται όπως και οι υπόλοιπες ικανότητές σας. Τους ακολούθους σας ελέγχετε εσείς ακριβώς όπως και τον Hero και μάλιστα είστε υποχρεωμένοι να τους χρησιμοποιείτε αντί αυτού. Δυστυχώς, στην προκειμένη το ρητό «η ισχύς εν τη ενώσει» δεν εφαρμόζεται, καθώς το σύστημα Units παρουσιάζει διάφορα προβλήματα, και σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελεί περισσότερο εμπόδιο παρά πλεονέκτημα.
Λίγο καιρό αφού κυκλοφόρησε το game, προστέθηκε μέσω patch η δυνατότητα να επιλέγετε με ποιον από τους χαρακτήρες σας (Units και Hero) θα επιτίθεστε σε κάθε γύρο. Αν αφιερώσουμε λίγη φαιά ουσία, για να κατανοήσουμε από πού προέρχεται η πρωτοβουλία αυτή, ανακαλύπτουμε και το θεμελιώδες πρόβλημα του παιχνιδιού. Σημειωτέο και πολύ βασικό, ότι η επιλογή σας έχει έναν περιορισμό. Εφόσον ρίξετε μία φορά με τον Hero σας, η επιλογή σας περιορίζεται μόνο στα Units, μέχρι να τα χρησιμοποιήσετε όλα από μία φορά. Αυτή η άβολη συνθήκη, αποτελεί ουσιαστικά την αναγνώριση από το ίδιο το παιχνίδι, ότι τα Units είναι σχεδόν πάντα χειρότερη επιλογή από τον Hero και συνεπώς αν είχαμε την ελευθερία δεν θα τα χρησιμοποιούσαμε καθόλου, τουλάχιστον μέχρι να αναβαθμιστούν αρκετά.
Από τη στιγμή που αρχίζουμε να εισάγουμε Units στο παιχνίδι μας, ο μέσος όρος του damage που προκαλούμε πέφτει και συνεπώς οι εχθροί μας αποκτούν όλο και περισσότερες ευκαιρίες να εξουδετερώσουν το πιο αποτελεσματικό πιόνι μας. Εξάλλου οι χαρακτήρες μας ρίχνουν πάντα ένας-ένας, οπότε όσα Units και να προσθέσουμε, το damage δεν αθροίζεται. Αντιθέτως, μέχρι να ξοδέψουμε αρκετά coins, το κάθε νεόφερτο Unit απλά κάνει το παιχνίδι πιο αργό και βασανιστικό. Ο ήρωας μας στέκεται στην πρώτη γραμμή και δέχεται τα περισσότερα χτυπήματα, θυσιάζοντας τα βέλη και τη ζωή του για το βότσαλο που θα πετάξει ο τελευταίος νεοσύλλεκτος. H μόνη ουσιαστική χρησιμότητα των Units είναι ως έξτρα ζωές, αφού το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πέσει και ο τελευταίος πολεμιστής σας, πράγμα που θα ελπίσετε να συμβεί το συντομότερο δυνατό.
Μια αδυναμία του game είναι ότι εξελίσσεται με ενοχλητικά αργό ρυθμό, όσον αφορά στις μεταβάσεις ανάμεσα στις μάχες και στους γύρους. Ως τα πατατάκια των video games, ένα από τα πλεονεκτήματα των mobile games, είναι ότι δεν απαιτούν χρόνο. Τουλάχιστον όχι σε μια καθισιά. Ευτυχώς, το fast-forward ενεργοποιείται όταν γκρεμίζονται κατασκευές και αργούν να σταθεροποιηθούν, αλλά θα ήταν ευχάριστο να υπάρχει γενικά σαν επιλογή. Γενικά παρά τα προλβήματα που εμφανίζουν τα Units, το RPG στοιχείο εκτιμάται, καθώς η ενσωμάτωσή του είναι σχετικά πρωτότυπη και αυξάνει σημαντικά την αντοχή του game μακροπρόσθεσμα. Αυτό είναι και το κυριότερο θετικό του LandFort, καθώς η ελευθερία να αναβαθμίζετε τον Hero σας και τους ακολούθους του στους τομείς που εσείς προτιμάτε, πρσοσδίδει μακροζωία στην εμπειρία σας, σημαντικό προτέρημα για ένα καλό mobile game.
To να ρίχνετε ένα ολόκληρο φρούριο, με ένα μόνο βέλος, είναι απολαυστικό.
Δε βλέπω, δεν ακούω, δε μιλάω
Στο οπτικοακουστικό κομμάτι δεν έχουμε πολλά να πούμε. Το απλό οπτικό design του LandFort εξυπηρετεί μεν το gameplay, που απαιτεί ακρίβεια και διακριτότητα, αλλά δεν έχει την παραμικρή αίσθηση ταυτότητας. Το game τρέχει με σταθερότητα και σπάνια εμφανίζει προβλήματα, αλλά ο οπτικός τομέας είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Το περιβάλλον αποτελείται από το έδαφος με ένα συνεχόμενο μοτίβο χωρίς παραλλαγές και έναν απόλυτα άδειο, καθαρό ουρανό. Ο πρωταγωνιστής ξεχωρίζει με την μαύρη πανοπλία του, και τίποτε άλλο. Οι δαίμονες που αντιμετωπίζετε εμφανίζονται με μια μικρή ποικιλία 2-3 αμφιέσεων, με μικροδιαφορές μεταξύ τους. Πραγματικά μπορούμε να επαινέσουμε τον οπτικό τομέα μόνο ως προς όσα λάθη δεν κάνει, αντί για τις ενδιαφέρουσες αισθητικές επιλογές του, καθώς οι δεύτερες δεν υφίστανται. Δεν θα αποκαλούσαμε το game άσχημο, απλά δεν έχει παρθεί καμία στιλιστική ή καλλιτεχνική πρωτοβουλία στη σύλληψή του, οπότε δεν έχει στοιχεία προσωπικότητας.
Όσον αφορά στη μουσική επένδυση, το game έχει σύνολο δύο μουσικά θέματα, ένα για το μενού και ένα για τη μάχη, που επαναλαμβάνονται ασταμάτητα. Και πάλι, η ίδια η μουσική δεν είναι ενοχλητική, αλλά δεν είναι και αρκετά ευχάριστη ή ενδιαφέρουσα για να μας κρατήσει έστω για μερικές ώρες, ενώ το loop επαναλαμβάνεται κάπως απότομα. Στον τομέα του sound design τα πράγματα συνεχίζουν με την ίδια λογική. Ναι μεν κάθε δράση συνοδεύεται από ένα sound effect, αλλά μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο game, οπότε αυτού του είδους τα qualifications είναι αυτονόητα. Το συνολικό ακουστικό αποτέλεσμα που συνοδεύει τις μάχες σας είναι αρκετά μονότονο, καθώς οι ίδιες δράσεις θα οδηγούν σε έναν επαναλαμβανόμενο κύκλο από πανομοιότυπα sound effects χτυπημάτων και βογκητών και από τις δύο πλευρές. Μία ευπρόσδεκτη λεπτομέρεια είναι το γεγονός, ότι οι διαφορετικές επιφάνειες παράγουν δικό τους ήχο όταν έρχονται σε επαφή με το βέλος σας.
Το καλό, το κακό και το άσχημο
Το γεγονός ότι διατίθεται δωρεάν, σε συνδυασμό με τα πρωτότυπα χαρακτηριστικά του gameplay, κάνει το LandFort να αξίζει μερικές ώρες από το χρόνο σας. Στη θεωρία το υβριδικό design του παιχνιδιού έχει πολλές δυνατότητες. Στην υλοποίησή του αναδύονται κάποες από αυτές, ενώ ορισμένες άστοχες επιλογές εμποδίζουν τη συνταγή να φτάσει το 100% του δυναμικού της. Τα διάφορα συστήματα δίνουν ποικιλία στο gameplay, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις καταλήγουν να στέκονται εμπόδιο στην απόλαυση του κεντρικού μηχανισμού. Τελικά ενώ το RPG στοιχείο είναι σίγουρα ένα από τα προσόντα του game, ο χρόνος που αφιερώθηκε σε κάποια από τα συστήματά του, θα είχε αξιοποιηθεί περισσότερο στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός ήδη ακέραιου κεντρικού μηχανισμού. Ο οπτικοακουστικός τομέας απογοητεύει, αλλά περισσότερο με τη μετριότητα και την αδιαφορία του παρά με την άσχημια της εικόνας.
Θετικά:
- Διασκεδαστικό core gameplay
- Δωρεάν
-Το RPG στοιχείο προσδίδει στην αντοχή
Αρνητικά:
- Προβληματικό σύστημα Units
- Αδιάφορος οπτικοακουστικός τομέας
Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 6
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7
H ελληνική εταιρεία ανάπτυξης παραδίδει ένα αξιοπρεπές και εθιστικό game, χωρίς όμως ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Γιώργος Δρίτσας
Comments