- Reviews
- Assassin's Creed Odyssey
Assassin's Creed Odyssey
HotΗ Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει με τον καλύτερο τρόπο.
Η Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει με τον καλύτερο τρόπο.
Η σειρά Assassin's Creed μετράει αρκετά games μέχρι στιγμής και αυτό είναι το πρώτο το οποίο διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο παιχνίδι της Ubisoft τόσο στην Ε3 όσο και στην Gamescom και σας μεταφέραμε τις απόψεις μας με εκτενή gameplay videos και συνεντεύξεις. Οι developers της Ubisoft ταξίδεψαν στην Ελλάδα όπου μάζεψαν στοιχεία για την ελληνική φύση και κυρίως την ελληνική ιστορία προκειμένου να δημιουργήσουν το νέο τίτλο της σειράς ο οποίος ακούει στο όνομα Assassin's Creed Odyssey.
Αξίζει να αναφερθεί ότι μετά τα Assassin's Creed Syndicate και Liberation, εδώ έχουμε ξανά γυναίκα πρωταγωνίστρια και μπορούμε εξ αρχής να επιλέξουμε τον ήρωα που θα μας συντροφεύσει για όλο το ταξίδι μας και αυτό σίγουρα είναι ένα από τα θετικά του τίτλου, καθώς εδώ και καιρό πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να είχε προστεθεί η επιλογή να διαλέξουμε το φύλο (σ.σ. κάτι που η Ubisoft υποσχέθηκε για τις επόμενες εκδόσεις). Αφού, λοιπόν, παίξαμε και την τελική έκδοση του παιχνιδιού σας μεταφέρουμε τις απόψεις μας στο παρακάτω review.
Αρχαία Ελληνική Τραγωδία
Το σενάριο του Assassin's Creed Odyssey θα μπορούσε να αποτελεί αρχαία ελληνική τραγωδία. Περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία του δράματος (ανάμεσά τους η ύβρις, η Νέμεσις, η προοικονομία κ.α) με την ιστορία να επικεντρώνεται σε μία οικογενειακή τραγωδία. Μπορούμε να δούμε αυτό το σενάριο μέσα από τα μάτια της Κασσάνδρας ή του Αλέξιου καθώς μας δίνεται η ευκαιρία να παίξουμε εξολοκλήρου το παιχνίδι ως αρσενικός ή θηλυκός χαρακτήρας.
Η παρακάτω παράγραφος περιέχει πληροφορίες που αφορούν το ξεκίνημα του παιχνιδιού και που από κάποιους μπορεί να θεωρηθούν spoilers: Η Κασσάνδρα ή ο Αλέξιος κατάγονται από οικογένεια ευγενών τόσο από πλευράς της μητέρας όσο και από του πατέρα. Η μητέρα τους Μυρρίνη είναι κόρη γνωστού στρατηγού ενώ ο πατέρας, Νικόλαος, είναι άρχοντας στην Σπάρτη. Μετά από ένα τραγικό επεισόδιο, οι πρωταγωνιστές μας μένουν εντελώς μόνοι και μεγαλώνουν στην Κεφαλονιά. Το σενάριο μπλέκει πραγματικά γεγονότα με φανταστικά και δημιουργεί ένα αρκετά ενδιαφέρον αποτέλεσμα το οποίο δύσκολα θα κουράσει κάποιον.
Βρισκόμαστε στο 431 π.Χ. και συγκεκριμένα 400 χρόνια πριν τα γεγονότα του Assassin's Creed Origins. Η Layla Hassan αποτελεί το connection μας με την μοντέρνα εποχή και προσπαθεί να βρει ένα σκήπτρο και την χρήση του βασιζόμενη μονάχα σε ένα βιβλίο του Ηρώδοτου. Μπαίνει μέσα στο animus και βγαίνει σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού όπου και εμείς πρέπει να κάνουμε μια παύση από την αρχαία εποχή, καθώς πρέπει να δούμε πώς πηγαίνει η έρευνα και να ελέγξουμε emails, ηχογραφήσεις και διάφορα στοιχεία.
Χαίρε Μίσθιε
Η πρώτη σκηνή του νέου Assassin's Creed ξεκινάει επικά, με τον γνωστό σε όλους Λεωνίδα της Σπάρτης να εμψυχώνει τους συμπολεμιστές του. Αυτή η σκηνή χρησιμεύει τόσο σαν background story, όσο και σαν tutorial για το σύστημα μάχης. Εδώ να αναφέρω ότι τόσο τα χρώματα όσο και η όλη ατμόσφαιρα μας μεταφέρουν την τεταμένη ατμόσφαιρα στο πεδίο μάχης και ιδανικά της εποχής, όπως την τιμή του στρατιώτη ενώ πεθαίνει στο πεδίο της μάχης.
Στην συνέχεια μεταφερόμαστε στην Κεφαλονιά όπου θα παίξουμε τα πρώτα levels και θα εξοικειωθούμε με το σύστημα μάχης, τον χάρτη, τις αποστολές και τον...Ίκαρο. Αφού διαλέξουμε επίπεδο δυσκολίας, καλούμαστε να επιλέξουμε και αν θέλουμε να έχουμε την κλασική εμπειρία του Assassin's Creed ή την νέα ανανεωμένη έκδοση που περιλαμβάνει λιγότερο guiding και απαιτεί περισσότερη προσπάθεια με τις αποστολές και το pathfinding από πλευράς μας. Προσωπικά δοκίμασα το νέο στυλ και μου αρέσει περισσότερο καθώς δεν έχω αυστηρά guides και waypoints να μου λένε που πρέπει να πάω. Αντιθέτως, έπρεπε να διαβάζω προσεκτικά τις οδηγίες του quest, να ψάξω στον χάρτη το μέρος που πρέπει να πάω και να βάλω τον Ίκαρο (ο αετός) να ψάξει στην γύρω περιοχή όταν βρίσκομαι κοντά. Με αυτόν τον τρόπο ανακαλύπτω νέα, τυχαία quests, bandit camps για έξτρα xp, μυστικές σπηλιές και γενικά άλλα ενδιαφέροντα μέρη.
Ή τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς
Αφού λοιπόν παρατηρήσαμε ότι έχουμε μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στην εξερεύνηση του κόσμου, το δεύτερο σημαντικό στοιχείο, το οποίο επίσης περιλαμβάνει μεγάλο ποσοστό ελευθερίας, είναι το νέο και συγχρόνως ανανεωμένο σύστημα μάχης. Πλέον δεν υπάρχει η ασπίδα που είχαμε στο Origins. Μετράει πάρα πολύ το είδος του όπλου το οποίο κουβαλάει κάθε φορά ο χαρακτήρας καθώς το μέγεθός του παίζει καταλυτικό ρόλο όσον αφορά το range των επιθέσεων μας. Για παράδειγμα, άμα θέλουμε να χτυπήσουμε έναν εχθρό ενώ κουβαλάμε daggers θα πρέπει να τον πλησιάσουμε πολύ περισσότερο από ότι αν κρατούσαμε ένα μακρύ staff. Επίσης, κάθε όπλο έχει δικά του στατιστικά τα οποία αυξάνονται ανάλογα με το level του όπλου αλλά και την σπανιότητα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε όπλα τα οποία είναι common, άλλα τα οποία βρίσκονται στην κατηγορία epic, τα όπλα τα οποία αν και μικρότερα σε level μπορεί να μας δώσουν στατιστικά μεγαλύτερα από αυτά που βρίσκονται σε υψηλότερο επίπεδο και ούτω καθεξής. Τα όπλα μπορούμε να τα αποκτήσουμε τόσο από rewards σε quests τα οποία ολοκληρώνουμε επιτυχώς όσο και με loot αλλά και με απλή εξερεύνηση στον κόσμο του νέου Assassin's Creed. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια της εξόρμησης μας μπορεί να ανακαλύψουμε κρυφές σπηλιές ή bandit camps με πλούσια “καλούδια".
Σε αντίθεση με άλλους τίτλους Assassin's Creed εδώ παρατήρησα ότι δεν φοβάμαι να εμπλακώ σε μάχη με έναν ή περισσότερους αντιπάλους και ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα είναι τα bandit camps όπου έχουν διάφορα επίπεδα εχθρών, με κύριο στόχο να σκοτώσουμε τον αρχηγό και να μαζέψουμε τους οποιουσδήποτε θησαυρούς βρίσκονται σε αυτό το σημείο. Κάθε φορά που καθαρίζουμε ένα bandit camp, ολοκληρώνεται το συγκεκριμένο μέρος μαζί με όλα τα objectives τα οποία περιλαμβάνει και έτσι παίρνουμε παραπάνω XP και ανεβαίνουμε σε level, το οποίο χρειαζόμαστε για να μπορούμε να κάνουμε level up και να ακολουθήσουμε τη βασική αποστολή. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η μάχη έχει γίνει πιο απλοϊκή, αντιθέτως μας δίνονται περισσότερες επιλογές, πράγμα που σημαίνει ότι όταν εξοικειωθείτε με το νέο σύστημα μάχης θα μπορείτε να απολαμβάνετε και εσείς περισσότερο την κάθε αναμέτρηση.
Ως μισθοφόρος της Αρχαίας Ελλάδας έχετε αρκετές αποστολές να σας περιμένουν...φυσικά με το ανάλογο αντίτιμο!
Το hitbox σύστημα μας προσφέρει περισσότερες επιλογές, καθώς όταν γεμίζουν συγκεκριμένες μπάρες μπορούμε να εκτελέσουμε κάποια ειδική επίθεση και φυσικά οποιοδήποτε από τα abilities είναι διαθέσιμο και εκτός cooldown. Τα νέα abilities είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα στοιχεία του Assassin's Creed και κάθε φορά που παίρνουμε level μπορούμε να ξοδέψουμε έναν πόντο σε ένα από τα τρία skill trees. Μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε Hunter, Warrior και Assassin. Το νέο αυτό σύστημα μας επιτρέπει να προσεγγίσουμε την μάχη με τον τρόπο που επιθυμούμε κάθε φορά, καθώς δεν είναι ανάγκη πάντοτε να εμπλακούμε σε μάχη προκειμένου να ολοκληρώσουμε την αποστολή μας. Επίσης υπάρχει επιλογή να μην σκοτώσουμε κανέναν εχθρό εντός του παιχνιδιού παρά μόνο να κάνουμε κάποιο knock out. Ο αετός, ο οποίος είναι και σήμα κατατεθέν της σειράς, συνεχίζει να είναι ο καλύτερος μας σύντροφος καθώς μπορεί να δει από πάνω την κάθε περιοχή, που εμείς δεν θα μπορούσαμε κανονικά να δούμε, να μαρκάρουμε τους εχθρούς, να αναλύσουμε το πεδίο της μάχης και να ακολουθήσουμε με μία πιο έξυπνη επίθεση.
Το Assassin's Creed Odyssey κρατάει όλα τα θετικά στοιχεία από το gameplay του Origins και το εξελίσσει ένα κλικ πιο πάνω. Έχουμε το Exploration Mode το οποίο μας επιτρέπει να παίξουμε χωρίς πολλά guides. Το επέλεξα και εγώ και έχω να πω ότι ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό να ψάχνω το quest μου από το να έχω συνέχεια ένα marker πάνω από το κεφάλι μου για το που να πάω. Φυσικά υπάρχει και το Guided mode σε περίπτωση που δεν θέλετε να πραγματοποιήσετε ψάξιμο. Υπάρχουν επίσης περισσότερες επιλογές για upgrade και engrave σε όπλα και gear για extra stats. Ακόμα, το Odyssey διαθέτει βελτιωμένα RPG στοιχεία και νέες melee κινήσεις. Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι επιστρέφει η εξερεύνηση στην θάλασσα και οι μάχες με τα πλοία, κάτι που σε έκταση παρόμοια με αυτή του Black Flag μας είχε λείψει είναι η αλήθεια. Δεν είναι όμως μόνο μια απλά επιστροφή της ναυμαχίας, αλλά και μια εξέλιξή της, αφού μπορείτε να κάνετε upgrade το πλοίο και να αναθέσετε "αρχηγούς" σε κάθε πόστο του πλοίου για να κάνετε το crew πιο δυνατό. Τέλος, έχουμε το μενού με τους mercenaries οι οποίοι είναι κάτι σαν τους Phylakes από το Origins αλλά εδώ τους έχουμε σε σειρά και σκοτώνοντας τον κάθε έναν εμφανίζεται ένας άλλος. Φυσικά εμείς για κάθε επιτυχημένη εξολόθρευση κερδίζουμε δόξα, χρήματα και loot!
Εξερεύνηση στον αρχαίο κόσμο
Άλλη μία από τις ευχάριστες αλλαγές που φέρνει ο νέος τίτλος είναι το σενάριο των αποστολών, τόσο των κυρίων όσο και των δευτερευόντων, αφού κάθε questline έχει την δική του ιστορία, χαρακτήρες που ξεχωρίζουν, δυνατότητα απάντησης, η οποία θα επηρεάσει την σχέση μας με τους υπόλοιπους χαρακτήρες και φυσικά ενδιαφέρον. Θα τολμούσε να πει κανείς πως η Ubisoft εμπνεύστηκε από τις αποστολές του The Witcher 3 καθώς τα quests έχουν το ίδιο βάθος ενδιαφέροντος και ποικιλία με αυτά του RPG της CD Projekt Red.
Σε ορισμένα quests θα πρέπει απλώς να φέρουμε λουλούδια ή οτιδήποτε ζητήσει ο χαρακτήρας, τα οποία ενώ στην αρχή μπορεί να φαίνονται ενδιαφέροντα κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και σε βάθος χρόνου θα τολμούσαμε να πούμε πως γίνονται λίγο βαρετά. Υπάρχουν άλλα quests όμως τα οποία απαιτούν εμάς να πάμε και να μιλήσουμε σε κάποιον χαρακτήρα, να του αλλάξουμε γνώμη, να τον απειλήσουμε, να μαζέψουμε κάποια χρήματα, ακόμα και να τον σκοτώσουμε. Τελος, υπάρχουν και τα global quests, τα οποία ολοκληρώνονται κατά την διάρκεια όλου του παιχνιδιού και δεν έχουν συγκεκριμένο τόπο και χρόνο εκτέλεσης. Ένα από αυτά είναι το να σκοτώσουμε συγκεκριμένους leaders, να αναβαθμίσουμε ένα ειδικό δόρυ αλλά και να σκοτώσουμε μυθικά τέρατα τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα σε όλη την ελληνική γη.
Το Odyssey, αποτελεί ένα ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα, το οποίο διαδραματίζεται σε όλο τον ελληνικό χάρτη και υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές που λείπουν, όπως για παράδειγμα η Ρόδος, η οποία μοιραζόμαστε ότι θα προστεθεί με DLC αργότερα στο παιχνίδι. Μπορούμε να ταξιδέψουμε σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας, τόσο στην Ηπειρωτική χώρα όσο και στα νησιά και να δούμε τις ομορφιές της ελληνικής γης μαζί με τους ναούς, διάφορες κρυφές σπηλιές και άλλα γνωστά μνημεία, ανάλογα με την κάθε περιοχή φυσικά. Πάντως, ότι και να αποφασίσετε να κάνετε στο Odyssey πάντα θα έχετε κάτι ενδιαφέρον να ανακαλύψετε ακόμα και αν αποφασίσετε να αφήσετε το κύριο quest για λίγο αργότερα και απλώς να εξερευνήσετε και να ολοκληρώσετε κάποια περιοχή.
Ξεκινάμε με κύριο mount μας ένα άλογο, τον Φόβο. Ο Φόβος μπορεί να μας πάει πιο γρήγορα σε περιοχές που θα μας παίρνανε αρκετή ώρα για να φτάσουμε και όσο προχωράτε στο παιχνίδι μπορείτε να ξεκλειδώσετε διάφορες εμφανίσεις, όπως για παράδειγμα εγώ αγόρασα ένα unicorn skin, όπου άλλαξε εντελώς την εμφάνιση του αλόγου μου. Βέβαια, δεν μπορείτε να πάτε παντού με το άλογο σας, καθώς θα πρέπει σε κάποια σημεία να το αφήσετε και να σκαρφαλώσετε με τις τεχνικές που κάναν τον τίτλο διάσημο. Προκειμένου να πάτε στα νησιά θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το πλοίο σας, την Αδράστεια, το οποίο είναι εκεί για να σας πάει παντού. Με το πλοίο, πέρα από περιήγηση στο Αιγαίο αλλά και στο Ιόνιο, μπορούμε επίσης να κάνουμε και μάχες, τις οποίες βλέπουμε να επιστρέφουν με το Odyssey. Οι μάχες με το πλοίο θα λέγαμε ότι είναι αρκετά διασκεδαστικές και εύκολες αρκεί να μάθετε ποτέ να χρησιμοποιείτε το ram ability, τη φωτιά και τα βέλη που ρίχνουνε οι πολεμιστές του πληρώματος μας.
Οπτική ανωτερότητα
Όπως και στο Assassin's Creed Origins, έτσι και στο Odyssey έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά όσον αφορά στο περιβάλλον και τον οπτικοακουστικό τομέα. Η εταιρεία ανάπτυξης του νέου Assassin's Creed ταξίδεψε στην Ελλάδα, όπου χαρτογράφησε τις περιοχές και έχει απεικονίσει σωστά τη χλωρίδα και την πανίδα της χώρας μας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι βλέπουμε το μπλε του Αιγαίου παντού και το δέντρο της ελιάς, το οποίο είναι και σήμα κατατεθέν της Ελλάδας αλλά και των άλλων μεσογειακών χωρών. Αυτό που μου φάνηκε βέβαια περίεργο είναι ότι σε συγκεκριμένα σημεία βρίσκουμε άγρια ζώα όπως λιοντάρια και λεοπαρδάλεις, τα οποία δεν θα έλεγα ότι ταιριάζουν στο κλίμα της Ελλάδας και δεν υπήρχαν τότε σε τέτοια αφθονία. Η αλήθεια είναι πως τα λιοντάρια στην Αρχαία Ελλάδα είναι ένα θέμα που σηκώνει συζήτηση για το αν και πότε υπήρξαν. Οι ισχυρισμοί για την παρουσία τους βασίζονται σε αγάλματα, ψηφιδωτές απεικονίσεις αλλά και στα γραπτά ιστορικών και φιλοσόφων, όπως ο Ηρόδοτος και ο Αριστοτέλης. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι κατά την εισβολή του Ξέρξη στην Ελλάδα, το 480 π.Χ., ο στρατός του αντιμετώπισε συχνά νυχτερινές επιθέσεις λιονταριών, καθώς διέσχιζε τη Μακεδονία. Στη συνέχεια, ο Έλληνας ιστορικός προσδιορίζει ως βιότοπο των λιονταριών μια μεγάλη περιοχή ανάμεσα στους ποταμούς Νέστο και Αχελώο. Ο Πολύβιος σημειώνει ότι στην εποχή του (200 π.χ.) τα λιοντάρια έιχαν ήδη εξαφανιστεί, συνεπώς είναι ένα ερώτημα του κατά πόσο ευσταθεί η παρουσία τους στο παιχνίδι, την στιγμή που θα μπορούσαν να περιοριστούν αποκλειστικά και μόνο σε quest μίας περιοχής. Επίσης υπάρχουν αρκετά αγριογούρουνα, λύκοι σε δάση, αρκούδες σε βουνά και αρκετά ακόμη άγρια ζώα.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει επίσης και με τα μοντέλα των διαφόρων χαρακτήρων που συναντάμε στο Odyssey. Οι κύριοι χαρακτήρες είναι πολύ καλοσχεδιασμένοι. Τόσο ο Αλέξιος όσο και η Κασσάνδρα, καθότι αποτελούν μισθοφόρους, οι οποίοι αναλαμβάνουν διάφορες αποστολές επί πληρωμής, είναι αρκετά γυμνασμένοι, με εμφανείς μύες, ελαφρώς μαυρισμένοι, κάτι που είναι λογικό στο κλίμα της Ελλάδας. Ο σχεδιασμός των μοντέλων είναι το ίδιο καλός και στους δευτερεύοντες χαρακτήρες που συναντάμε στα side quests. Αν και καμιά φορά παρατηρούμε ότι υπάρχει κάποια επανάληψη, τις περισσότερες φορές ο κάθε ήρωας είναι μοναδικός όσον αφορά στην εμφάνιση του, αλλά και στον χαρακτήρα. Μπορεί να συναντήσουμε από τον πιο εύθυμο άνθρωπο μέχρι τον πιο γκρινιάρη, τον πιο επικίνδυνο, την πιο μυστήρια ιέρεια και άλλα.
Ένα από τα αγαπημένα μου χαρακτηριστικά του νέου τίτλου είναι ότι μπορούμε να συναντήσουμε και να μιλήσουμε με ιστορικές φιγούρες της αρχαιότητας όπως ο Ηρόδοτος, ο Περικλής της Αθήνας, ο Αλκιβιάδης, ο Σωκράτης και άλλοι. Ο κάθε χαρακτήρας βρίσκεται στο περιβάλλον που θα περιμέναμε να τον δούμε, για παράδειγμα ο Περικλής της Αθήνας είναι... στην Αθήνα, ορισμένες ιέρειες βρίσκονται στο μαντείο των Δελφών και ο Αλκιβιάδης στα συμπόσια, να κάνει πάρτι και να πίνει πολύ! Για εσάς που σας αρέσει η ιστορία και ιδιαίτερα η αρχαία ελληνική θα ανυπομονείτε να ανακαλύψετε κάθε μέρος του χάρτη προκειμένου να βρείτε ναούς των μεγαλύτερων θεών του ελληνικού δωδεκάθεου, αλλά και γνωστά μνημεία πως για παράδειγμα το κάστρο του Οδυσσέα στην Ιθάκη.
Επίσης στον ηχητικό τομέα έχει πέσει πολλή δουλειά και αυτό το βλέπουμε από την αρχή, όταν βρισκόμαστε στο βασικό μενού, όπου έχουμε αρχαία ελληνική μουσική με την αρχαία κιθάρα. Η προφορά όλων των χαρακτήρων εντός του παιχνιδιού είναι βαριά ελληνική, αλλά συγκεκριμένες λέξεις δεν προφέρονται έτσι όπως θα έπρεπε. Παρατηρούμε ότι συγκεκριμένοι χαρακτήρες έχουν την σωστή προφορά και άλλοι, λάθος. Γνωρίζουμε επίσης ότι η Ubisoft προσέλαβε αρκετούς Έλληνες στον τομέα του voice acting, παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι υπήρχε χώρος για βελτιώσεις. Ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα μου είναι ότι το voice acting δεν είναι όλο στα ελληνικά αλλά στα αγγλικά, κάτι που μία μεγάλη εταιρεία σαν και αυτή θα μπορούσε σίγουρα να φτιάξει. Βέβαια, κατά την περιήγησή μας στον κόσμο του Odyssey ακούμε αρκετές ελληνικές συζητήσεις από NPCs, κάτι που υπήρχε και στο Origins φυσικά, αλλά εδώ οι ομιλίες είναι εξ ολοκλήρου στα ελληνικά και κυρίως στα αρχαία ελληνικά.
Θετικές εντυπώσεις
Το ταξίδι μας στον κόσμο του Odyssey ολοκληρώθηκε έπειτα από 50 με 60 ώρες βασικών και δευτερευόντων αποστόλων, αλλά και εξερεύνησης. Τόσο οι βασικές αποστολές όσο και η περιήγησή μας στην Αρχαία Ελλάδα μας κράτησαν το ενδιαφέρον καθόλη τη διάρκεια του τίτλου και θα λέγαμε σίγουρα πως πρόκειται, αν όχι για τον καλύτερο τίτλο της σειράς, σίγουρα για τον δεύτερο καλύτερο. Αγοράζοντας το Odyssey θα μπορέσετε να συναντήσετε διάφορες ιστορικές φυσιογνωμίες, να συνομιλήσετε μαζί τους, να φιλοσοφίσετε με τον Σωκράτη να, βοηθήσετε τον Αλκιβιάδη με τις ερωτικές του σχέσεις, να συναντήσετε ιέρειες του ναού της Αφροδίτης στην Κόρινθο, να βοηθήσετε τον Περικλή και κυρίως να να βρείτε δικαίωση όσον αφορά την ιστορία της Κασσάνδρας και του Αλεξίου και την οικογενειακή τους τραγωδία.
Το ανανεωμένο σύστημα μάχης και τα νέα διευρυμένα στοιχεία RPG συμβάλλουν στην ευχαρίστηση μας κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και σίγουρα κρατάνε το ενδιαφέρον μας για πολύ περισσότερο από προηγούμενους τίτλους Assassin's Creed. Κάθε φορά που έπαιρνα ένα νέο item ανυπομονούσα να μπω στο Inventory για να ελέγξω τα στατιστικά του και πόσο καλύτερα ήταν σε σχέση με αυτά που έχω ήδη. Επίσης, κάθε φορά που είχα νέο ability point ήθελα να το ξοδέψω σε ένα νέο ability για να δω τι θα μου προσφέρει περισσότερο στη μάχη. Τέλος, το σενάριο παρουσιάζει και αυτό ιδιαίτερο ενδιαφέρον το οποίο είναι ξεκάθαρα βγαλμένο και εμπνευσμένο από αρχαίες ελληνικές τραγωδίες και σίγουρα κάτι αρκετά διαφορετικό από αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, πάντοτε συνδεδεμένο με την βασική ιστορία του Assassin's Creed και το κυνήγι για όπλα βασικού μαζικού manipulation από τους Assassins και τους Templars.
Θετικά:
- Οι ιστορικές αναδρομές και η απεικόνιση αρχαίων Ελλήνων
- Τεράστιο σε περιεχόμενο
- Η επιστροφή των θαλάσσιων μαχών
- Ενδιαφέροντα quests
- Κορυφαίες ερμηνείες με ελληνική χροιά και μεγάλη δόση χιούμορ
- Ανανεωμένο σύστημα μάχης
- Βελτιωμένα RPG στοιχεία
- Μεγάλη διάρκεια
Αρνητικά:
- Κάποια λάθη στην προφορά ορισμένων ηθοποιών
- Ορισμένα μικρά bugs
- Το multiplayer mode απουσιάζει και φέτος
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Σενάριο: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Ίσως το πιο ολοκληρωμένο Assassin's Creed που έχουμε δει μέχρι στιγμής...και ελληνικό.
Χριστιάνα Θάνου
NEWS VIEW ALL
Assassin's Creed Odyssey
[Αρχική Δημοσίευση: 19/3/18] Από τις αρχές της σειράς Assassin's Creed θέλαμε να δούμε έναν τίτλο με θεματολογία την Ελλάδα. Έχουμε ακούσει διάφορες φήμες κατά καιρούς για AC στην Ελλάδα και η αλήθε...Posted (04 Oct 2018)
Assassin's Creed Odyssey: Η λόγχη του Αλέξιου από το Man at Arms: Reforged
Ένα χαρακτηριστικό όπλο του Assassin's Creed Odyssey που διεξάγεται στην Αρχαία Ελλάδα είναι η λόγχη του Αλέξιου (Alexios Spear). Το Man at Arm's: Reforged φρόντισε να την κατασκευάσει, όπως κάνει ά...Posted (01 Oct 2018)
Στα επόμενα Assassin's Creed θα διαλέγετε το φύλο του χαρακτήρα
Στο Assassin's Creed Odyssey επιλέγετε ανάμεσα σε δύο ήρωες διαφορετικού φύλου, κάτι που δεν συμβαίνει στα περισσότερα games της σειράς (το είχαμε δει και στο Assassin's Creed Syndicate). Η Ubisoft...Posted (27 Sep 2018)
Πίστα εμποδίων Assassin's Creed Odyssey
Ubisoft και Microsoft ετοιμάζουν μία ωραία έκπληξη για τους fans του Assassin's Creed.Η Ubisoft Australia ανακοίνωσε πως το Metcalfe Park του Σίδνεϊ θα φιλοξενήσει ένα event με αφορμή την κυκλοφορία τ...Posted (22 Sep 2018)
Συνέντευξη με τους Alexios και Kassandra από το Assassin’s Creed Odyssey
Το GameWorld είχε την χαρά να μιλήσει με τον Μιχάλη Αντωνάκο και την Μελισσάνθη Μάχουτ, τους δύο Έλληνες που έχουν αναλάβει το voice acting των πρωταγωνιστών του Assassin’s Creed Odyssey και συγκεκρ...Posted (21 Sep 2018)
Assassin's Creed Odyssey: "Ακολουθούμε την ιστορία και δίνουμε δική μας προσέγγιση"
Η Ubisoft μίλησε για το ιστορικό υπόβαθρο στο οποίο βασίζεται πλέον η σειρά Assassin’s Creed. Πολλοί είναι οι fans ου συζητούν επανειλημμένα το storyline και τα settings στα οποία στήνονται οι νεό...Posted (12 Sep 2018)
Assassin's Creed Odyssey gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 12/6/18] Η Ubisoft έκανε το θέλημα πολλών Ελλήνων gamers πραγματικότητα καθώς θα μεταφέρει την δημοφιλή σειρά Assassin's Creed για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Κατά την διάρκεια της ...Posted (28 Aug 2018)
User reviews
Ελέγχετε τον Αλέξιο ή την Κασσάνδρα και δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές, το σενάριο ειναι σχεδόν το ιδιο, απλα αλλαζουν οι ηθοποιοι. Μπορειτε να λαβετε ένα πληθος από quests από NPCs ή να ακολουθήσετε το βασικο story. Το συστημα μαχης εχει μπλοκαρισμα, αποφυγη και παιζετε με melee ή ranged όπλα. Τα abilities έχουν τρεις κατηγοριες, Hunter, Warrior, Assassin και σε καθε level up δινετε +1 ποντο σε ability που θελετε.
Οταν αντιμετωπιζετε εχθρους, το AI τους ειναι πολυ καλό αλλά οταν μαθετε το συστημα μαχης και το να χτυπατε μετα απο αποφυγη επιθεσης (εχει bullet-time) τοτε θα ειναι ολα παιχνιδακι.
Στα οπλα υπαρχει μεγαλη ποικιλία, με swords, axes, polearms, τοξο, αλλα και στα armor εχουμε περικεφαλαία, στηθος, προστατευτικα χεριών και ποδιών. Το καθε αντικειμενο ειναι ειτε απλο ειτε σπανιο και δινει bonus π.χ. σε armor, attack damage, critical κτλ. Οι διαλογοι ειναι λιγο φτωχοι με ελαχιστες δυνατοτητες επιλογης, αλλα η πλακα ειναι οτι κανετε φλερτ με αλλους χαρακτηρες (χωρις να δειχνει τολμηρες σκηνες ομως).
Στα γραφικα η Ubisoft εχει δωσει μεγαλη βαση στη λεπτομερεια των τοποθεσιων της αρχαιας Ελλαδας. Βεβαια καποιους NPC τους εκανε πιο μαυρους απ οτι επρεπε αλλα τελος παντων. Η λεπτομερεια με τις στολες, τις ασπιδες και τα οπλα ειναι επισης απιστευτα ρεαλιστικη. Επαθα σοκ οσο το επαιζα και το τερματισα χωρις να κανω πολλα προαιρετικα quests. Εχει πολυ περιεχομενο και με την εξερευνηση μαζι θα ξοδεψετε πανω απο 120-140 ωρες αν θελετε να κανετε τα παντα. Aκομα και η βασικη ιστορια θελει 40-50 ωρες. Ο καλυτερος τομεας για μενα ειναι οι φωνες των ηθοποιων που εκαναν απιστευτη δουλεια. Γενικα τρομερο καστ. Ειδικα απο την συνεντευξη των ηθοποιων που ειδα στο Gameworld καταλαβα οτι πρεπει να ηταν ευχαριστα ατομα , με χιουμορ γιατι γενικα παιζει και πολυ χιουμορ στο παιχνιδι και ατακες (ειδικα το "μαλακα" το παρακαναν :-P )
Για μενα το Assassin's Creed Odyssey ειναι ενα φοβερο ταξιδι που απευθυνεται ακομα και σε οσους δεν ειναι fans του Assassin's Creed, απλα και μονο για να δουν την Αρχαια Ελλαδα. Οι πρωτες ωρες σε νησι οπου θα ειστε θα ειναι λιγο μονοτονες αλλα μετα οταν πατε στην κεντρικη Ελλαδα θα πωρωθειτε με οσα θα δειτε.
Comments
Απο που λείπει η Ασπίδα; μήπως κάνεις λάθος;
Μην περιμένεις απο κανένα συντάκτη να σου πει "τραβα παρτο".
Το σενάριο του και το setting του είναι το μεγάλο "όπλο" του Odyssey, οπότε και ένας Αμερικανός θα το έβρισκε ενδιαφέρον. Και κάτι τελευταίο, ο Μάρτιος δεν πέφτει και τόσο κοντά με Οκτώβρη, καλό μήνα και όσα γράφω φιλικά!
Σε κανένα gameplay βίντεο δεν είδα ασπίδα και είχα διαβάσει πως είχε αφαιρεθεί
Σεναριακά όπως προείπα φαίνεται πιο ενδιαφέρον από το origins
Δεν ρωτάω για ναι η όχι. Αλλά για το κατά πόσο οι διαφορές σε gameplay αξίζουν
Ο Μάρτιος είναι πιο κοντά στον Οκτώβριο από το spiderman και το rdr αν με πιάνεις...
Οι μεγάλες διαφορές με το Origins ξερουμε ποιες ειναι;
Καλησπέρα και σε εσένα γκρινιάρη φίλε μου και θα μου επιτρέψεις να σε πω γκρινιάρη γιατί ο τρόπος σου δείχνει μόνο αυτό και δεν πλησιάζεις ούτε καν την εποικοδομητική κριτική που έαν έκανες θα δεχόμουν με χαρά.
Έχεις άλλες απορίες;
Διαφορές που βρήκα στο παιχνίδι μέχρι στιγμής
1) Έχουμε το Exploration Mode το οποίο μας επιτρέπει να παίξουμε χωρίς πολλά Guides, αυτό διάλεξα και εγώ και έχω να πω ότι ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό να ψάχνω το quest μου από το να έχω συνέχεια ένα marker πάνω από το κεφάλι μου για το που να πάω. Φυσικά υπάρχει και το Guided mode σε περίπτωση που δεν θέλετε να κάνετε ψάξιμο.
2) Περισσότερες επιλογές για upgrade και engrave σε όπλα και gear για extra stats.
3) Βελτιωμένα στοιχεία RPG και νέα melee moves.
4) Επιστρέφει η εξερεύνηση στην θάλασσα και οι μάχες με τα πλοία όποτε έχετε όρεξη εσείς! Επίσης μπορείτε να κάνετε upgrade το πλοίο και να αναθέσετε "αρχηγούς" σε κάθε πόστο του πλοίου για να κάνετε το crew πιο δυνατό.
5) Έχουμε το menu με τους mercenaries οι οποίοι είναι κάτι σαν τους Phylakes από το Origins αλλά εδώ τους έχουμε σε σειρά και σκοτώνοντας τον έναν εμφανίζεται άλλος. Φυσικά εμείς κερδίζουμε δόξα, χρήματα και loot!
Ό,τι άλλο είναι ρωτάς.
Έχεις άλλες απορίες;
Ναι αμε! Κανενα προβλημα να με πεις γκρινιαρη, το ημιμαθής είναι πολύ λάθος όμως.
To the point, μίλησα για immersion. Οταν συνεχώς ο πρωταγωνιστής λεει μαλάκα σε καθε αποστολή ή χρησιμοποιει το περίφημο spartan kick, τοτε αυτο χανεται. Δεν καταλαβα την απάντηση σου πανω στο spartan kick. Οχι, δεν το συναντάμε στην αρχαία Ελλάδα, το συναντάμε μονο στην ταινία 300!
Highlight της απαντησης σου τα λιοντάρια. Έχεις κάνει google αν υπήρχαν λιοντάρια στην αρχαία Ελλάδα και έχεις πάρει τα πρώτα αποτελέσματα και τα έχεις μεταφέρει εδώ με δικά σου λόγια! ορίστε www.e-daily.gr/themata/86759/yphrxan-liontaria-sthn-arxaia-ellada-pics !
Τελικά, εγώ θα ήθελα να διαβάσω για τις αποστολές, για το αν παραμένουν fetch quests και tick points στο χάρτη του τύπου φέρε μου 10 μήλα,καθάρισε αυτό το στρατόπεδο,βρές το χαμένο μου όπλο ή αν έχουν κάποιο νόημα.Απο αλλού έμαθα οτι δεν υπάρχει καμία διάκριση μεταξύ main και side quest,οτι είναι έπαναλαμβανόμενα μέχρι τέλους.
Θα ήθελα να διαβάσω για το ατελείωτο grinding και για τα microtransactions! Αλήθεια, δεν αξίζει αναφοράς αυτό;
Έχει ταυτότητα πλέον αυτή η σειρά; Δεν είναι απλά ένα ακόμα παιχνίδι ubisoft ίδιο τα υπόλοιπα ανεξαρτήτως ονόματος;
Δεν έχω να πώ κάτι άλλο, δεν υπάρχει λόγος να το συνεχίσω, αφού ούτε την άποψη σου θα μου αλλάξεις, ούτε την παρουσίαση σου.
Καλή συνέχεια σε όσους είναι ικανοποιημένοι με αυτό.
2-3 πραγματάκια:
1)Σταμάτα να φτιάχνεις level 1 accounts και να μπαίνεις σε sites διαφημίζοντας ένα πεθαμένο ελληνικό μέσο, στο οποίο έχουν απομείνει μόνο οι συντάκτες του και οι συγγενείς και φίλοι.
2)Τα μέσα που διαβάζεις έχουν:
Α)Reviews 1-3 σελίδων.
Β)Βαθμολογίες με απόκλιση 0,5 , λες και το 8.8 με το 9.2 είναι ίσα κι όμοια.
Γ)Spoilers μέχρι αηδίας.
Δ)Καμία ανάλυση για το multiplayer.
Ακόμα κι ένας αδαής καταλαβαίνει τις προθέσεις κάποιου, ο οποίος είναι ταγμένο fanboy και κολλητάρι ενός άλλου μέσου, έχει ανύπαρκτο account εδώ και γυροφέρνει στα σχόλια μέχρι να διαφημίσει το μέσο και να πάρει 10-20 clicks.
3)Όλα αυτά την στιγμή που όταν το συγκεκριμένο μέσο έχει γράψει τρισμέγιστες πατάτες για games, όπως έλλειψη ανάλυσης multiplayer ή τεχνικού τομέα, αλλά φυσικά σε τέτοιες περιπτώσεις ποτέ δεν μπήκες να τους πεις ότι "τα αντίστοιχα reviews του GameWorld σε κάλυψαν πλήρως" για να μην φας το ban εκεί και κλαις το account σου.
Καλή συνέχεια και καλά μυαλά. Για τα υπόλοιπα στοιχεία θα σου απαντήσει η Χριστιάνα.
Σχετικά με τα λιοντάρια, από το ίδιο το άρθρο που αναφέρεις και που δεν μπήκες καν στον κόπο να διαβάσεις:
"Η αλήθεια είναι πως δεν έχει αποδειχτεί ποτέ ότι υπήρχαν λιοντάρια στην Αρχαία Ελλάδα. Οι ισχυρισμοί για την παρουσία τους βασίζονται σε αγάλματα, ψηφιδωτές απεικονίσεις αλλά και στα γραπτά ιστορικών και φιλοσόφων, όπως ο Ηρόδοτος και ο Αριστοτέλης".
Σχετικά με τα quests: Έχω αναλύσει τα πάντα. Το μεγαλύτερο μέρος του άρθρου αφορά το gameplay, τα quests, τα skills κ.ο.κ. σε βαθμό που δεν αναλύονται σε...άλλα sites που συχνάζεις. Επίσης δεν μας επιτρέπεται να κάνουμε spoiler στις αποστολές στο βαθμό που θα ήθελες, παρά μόνο να αρκεστούμε σε περιγραφική ανάλυση.
Σχετικά με την ταυτότητα, δες την παράγραφό μου για την συσχέτιση με το AC Origins, του οποίου αποτελεί εξέλιξη.
Μια χαρά ικανοποιημένοι είναι οι αναγνώστες του GameWorld.gr αφού στις σχετικές έρευνες ο τομέας των Reviews του site έχει την μεγαλύτερη αξιολόγηση από όλους (4,5/5).
Καλή συνέχεια κι από μένα και όπως προείπε και ο Geonick σε περιμένουμε στα επόμενα reviews μας, τα οποία διαβάζεις φανατικά, με το επόμενο smurf account σου.
Παιζοντας 2η φορα λογω bug της Aya για να παρω την πλατινα σε Nightmare και σε αυτοματο επιπεδο
Το Οdyssey δεν παλεύεται με τιποτα ουτε στο νορμαλ
Σφουγγαραδες εχθροί και το Parry με 2 κουμπια = σπασιμο νευρων
Εκτος απο τα bugs [Πηρα αποστολη να σκωτωσω καποιους καρχαριες και βγηκαν στην στερια και με κυνηγούσαν]
Δεν εχει λογικη το παιχνιδι
Ερχονται οι Σφουγγαραδες mercenaries και μες στην ερημια σε καποια φαση μου επιτίθενται σκυλια γατια κοτες και ερχετε και ενας πολιτης και βαραει... Σε αλλη φαση ειμαι μες τους Σπαρτιατες και παμε σε καποιο μερος, εμφανιζεται ενας σφουγγαρας μου επιτίθεται και οι Σπαρτιατες αντι να με βοηθησουν με βαραν κι αυτοι χαχααχαχχα... Ειμαι σε μαχη μαζι με τους Σπαρτιατες και μου λεει σκωτωσε τους αρχηγους της Αθηνας. Καταλαθος μες τον χαμο βαραω εναν δικο μου, ε πού σε πονεί και πού σε σφάζει...