Shenmue I & II

Hot
Γιάννης Μοσχονάς

Ryo, ο ανίκητος πολεμιστής του Ζίου Ζίτσου.

Ryo, ο ανίκητος πολεμιστής του Ζίου Ζίτσου.

Ryo, ο ανίκητος πολεμιστής του Ζίου Ζίτσου.

Μέσα στις καλύτερες πλατφόρμες για Video Games που έχουμε τιμήσει στην μακρά μας πορεία, το Dreamcast κατέχει ξεχωριστή θέση. Στην εν λόγω κονσόλα της Sega λιανίσαμε ένα σεβαστό αριθμό πρωτότυπων τίτλων. Σφάξαμε zombies, αποτρόπαιους υπηρέτες των σκοτεινών δυνάμεων, τρομοκράτες και ένα σωρό ψηφιακούς εχθρούς που μας άφησαν πολλές ευχάριστες αναμνήσεις. Μεταξύ των δεκάδων ωρών δράσης που αντλήσαμε από το Dreamcast, ίσως οι πλέον ευχάριστες να είναι όσες δαπανήσαμε στα Shenmue. Τα φιλόδοξα δημιουργήματα του Yu Suzuki, του game designer στον οποίο οφείλουμε κάθε τίτλο της Sega με την λέξη Virtua εντός του, διέθεταν μια επικότητα που δεν είχαμε συναντήσει σε άλλο τίτλο μέχρι τότε. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας νεαρός με αδάμαστο πνεύμα και εξαιρετικές ικανότητες αυτοάμυνας με τον οποίο ταυτιστήκαμε σε δευτερόλεπτα, κάνοντάς τον πρότυπο, θέλοντας να του μοιάσουμε.

Η ιστορία είναι σκηνοθετημένη σαν blockbuster όπου οι λήψεις έγιναν με μεγάλη φροντίδα προκειμένου να αιχμαλωτίσουν τα συναισθήματα των ηρώων, το status τους και την περιπλοκότητα του κόσμου που τους περιβάλλει. Η δράση, τα mini games και τα νοσταλγικά μας ταξίδια σε χρυσούς τίτλους της Sega όπως το Space Harrier, συμπλήρωσαν ένα ακαταμάχητο πακέτο. Το τεράστιο κόστος των Shenmue δεν καλύφθηκε ποτέ από τις πωλήσεις, δημιούργησε όμως ένα στρατό οπαδών που ανυπομονούσαν να δουν τον Ryo Hazuki ξανά εν δράση. Το τρίτο μέρος του επικού ταξιδιού αναμένεται εντός του 2019. Μέχρι τότε είναι ευκαιρία για όσους έχουμε παίξει τα Shenmue να θυμηθούμε τι μας τράβηξε τόσο πολύ σε αυτά παίζοντας τα Shenmue i & ii, την καλογυαλισμένη έκδοσή τους για μηχανήματα νέας γενιάς.

shenmue i ii 1

Σαν το παλιό, καλό κρασί
Έχουμε αναλύσει διεξοδικά την ποιότητα των δύο games στις περασμένες παρουσιάσεις μας (εδώ και εδώ) συνεπώς θα σταθούμε τώρα κυρίως στην εντύπωση που μας προκάλεσαν παίζοντας τα ξανά μετά από σχεδόν μια εικοσαετία. Η χαρά της εξερεύνησης όλων των χώρων, της συνομιλίας με κάθε NPC, της αναζήτησης στοιχείων που μπορούν να μας βοηθήσουν είναι αναλλοίωτη και εξίσου έντονη με την εποχή που τα πρωτοπαίξαμε. Οι περισσότεροι χαρακτήρες έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν αλλά και όταν δεν έχουν, η παρατήρηση των καθημερινών δραστηριοτήτων τους αποκαλύπτει την ζωντάνια του κόσμου στο Shenmue. Μας αρέσει να τους βλέπουμε να πηγαίνουν στις δουλειές τους, να διαλαλούν την πραμάτεια τους, να παίζουν με τα κατοικίδια, να χειρονομούν και να συνδιαλέγονται μπροστά μας.

Φυσικά, η παλαιότητα των games γίνεται αμέσως αισθητή από την έλλειψη αντίδρασης στην παρουσία μας. Οι κάτοικοι των Shenmue μας αντιμετωπίζουν είτε σαν αόρατους ανθρώπους, είτε σαν αόρατα εμπόδια. Μπορούμε να περάσουμε από μπροστά τους τρέχοντας, να... τριφτούμε στα παραδοσιακά και μη φορέματα όμορφων γυναικών και γιαγιάδων, να σταθούμε στην μέση του δρόμου σαν σημαδούρα εμποδίζοντας πεζούς και μηχανάκια. Κανείς δεν μας δίνει σημασία αν δεν αλληλεπιδράσουμε μαζί του, είναι όλοι στην κοσμάρα τους, συνεπώς το A.I. είναι προγραμματισμένο να αντιδρά σε πολύ συγκεκριμένα ερεθίσματα. Ευτυχώς στην μάχη, η τεχνητή νοημοσύνη δείχνει πιο ευέλικτη. Οι αντίπαλοι γνωρίζουν πως να περικυκλώνουν το θήραμά τους και να ψάχνουν την κατάλληλη στιγμή για να χτυπήσουν. Είμαστε σκληρά καρύδια και τους κάνουμε εύκολα λιώμα αλλά τουλάχιστον οι αντιδράσεις και οι τακτικές τους είναι ρεαλιστικές.

Παίζοντας το Shenmue στις κονσόλες του καιρού του δεν μας άρεσε η ταύτιση της κίνησης του ήρωα με τον σταυρό του joypad. Νιώθουμε τον μοχλό απείρως πιο ευέλικτο και για τον λόγο αυτό χαρήκαμε χειριζόμενοι επιτέλους τον Ryo όπως θέλαμε από την αρχή. Αφού έκανε που έκανε την “καλή πράξη” ο δημιουργός των Shenmue, μπορούσε να φτιάξει και την περιστροφή του σώματος του ήρωα ώστε να μην κινείται μονοκόμματα. Ο Ryo πάσχει από ελαφράς μορφής... Resident Evilίτιδα. Το σώμα του περιστρέφεται με την χάρη ενός φορτηγού 500 τόνων, τα μέλη του στρίβουν ένα ένα και με το πάσο τους! Η διαφορά με τα πρώτα Resident Evil είναι το ότι, σε εκείνα εξυπηρέτησε την αίσθηση του τρόμου και του πανικού, ενώ στο Shenmue απλά μας εκνευρίζει.

Η αγάπη και ο σεβασμός μας προς τον Ryo και τα κατορθώματά του σβήνει όποτε συναναστρέφεται το γυναικείο φύλο με την χάρη ενός... βοδιού.

Στις βόλτες μας ως Ryo συναντήσαμε πολλά άτομα με εχθρικές διαθέσεις. Η μανία τους να μας κάνουν κακό θα μας στενοχωρούσε αν δεν μας μάθαινε μια νέα τέχνη, την δημοφιλή στην εποχή μας τέχνη του καθαρισμού προσώπου. Μας διαφεύγει το πόσα πρόσωπα αλητών “καθαρίσαμε” με τις γροθιές και τα παπούτσια μας, ούτε ένας από τους παράνομους πελάτες δεν έφυγε παραπονεμένος από κοντά μας, δηλαδή όρθιος. Οι μάχες έχουν την χάρη των Virtua Fighter, ρευστότητα, ακρίβεια και μεγάλη ποικιλία κινήσεων για να σπάσουμε κορμιά. Η εκτέλεσή τους είναι πανεύκολη με τον μοχλό και οδηγεί σε εντυπωσιακές χορογραφίες μάχης που τις απολαύσαμε το ίδιο με τότε που τις πρωτοπαίξαμε.

Το μυστικό της επιτυχίας του
Είμαστε κυνηγοί των achievements στις κονσόλες μας έτσι δεχτήκαμε με μεγάλη ευχαρίστηση τους άφθονους πόντους που πρόσθεσε το Shenmue I & II στο σκορ μας. Τα κατορθώματα που καλούμαστε να εκτελέσουμε είναι, σε συντριπτικό ποσοστό, συνδεόμενα με το βασικό σενάριο, δηλαδή θα τα εκτελέσουμε στην πορεία μας προς το φινάλε. Τα υπόλοιπα μπορούμε να τα πληροφορηθούμε από σχετικές ιστοσελίδες ή ακόμα και να πέσουμε τυχαία πάνω τους.

shenmue i ii 2

Ο τίτλος του πακέτου είναι καθ’όλα έντιμος. Το Shenmue I & II είναι πράγματι remastered και όχι remake, remodeled και ότι άλλο re (εκτός από τα ρε γαμώτο, ρε φίλε και τα συναφή) μπορούσαμε να βάλουμε στον νου μας. Είναι τα ίδια ακριβώς games, λίγο πιο φτιασιδωμένα για να μπορούμε να τα παίξουμε στα μεγάλα μόνιτορ και τηλεοράσεις μας. Η ανάλυση είναι πράγματι φανταστική με τα πάντα να αστράφτουν σαν τον ήλιο όποτε ρίχνουμε το βλέμμα μας πάνω τους. Το loading των saved games είναι ταχύτατο και τα frames δεν πέφτουν ποτέ ακόμα και στις πολυπληθέστερες μάχες.

Δυστυχώς, ενώ αντικρίζουμε τον περίγυρό μας σε 1080p, δεν διαφεύγουν της προσοχής μας τα κακοφτιαγμένα textures πάρα πολλών οικημάτων. Αντί της απίστευτης λεπτομέρειας και πυκνότητας των χώρων στα οποία μας έχουν συνηθίσει οι κονσόλες και τα PC νέας γενιάς, είδαμε τοίχους, δάπεδα, ακόμα και αντικείμενα που μοιάζουν περισσότερο με μουτζούρες παρά με γραφικά. Η θολούρα αυτή μας απέδειξε ξεκάθαρα ότι το Shenmue I & II είναι πάνω απ’ όλα μια προσπάθεια συντήρησης του αρχικού υλικού και όχι μια ανακατασκευή του.

Το σοκ των θολών κατασκευών διαδέχτηκε η διατήρηση των cinematics σε 4:3 format, την γνωστή μας τηλεοπτική φόρμα. Σπάζοντας την 16:9 φόρμα απότομα, τα cinematics καταστρέφουν ταυτόχρονα την απορρόφησή μας στο game, την ψευδαίσθηση ότι βρισκόμαστε στην θέση του Ryo. Από την δράση περνάμε στην αδράνεια του θεατή των γεγονότων. Χάρη στην ιδιοφυΐα του δημιουργού του Shenmue, Yu Suzuki, τα cinematics είναι γεμάτα από quick time events. Βελάκια και κουμπιά του gamepad πετάγονται απρόβλεπτα στην οθόνη, ωθώντας μας να τα πατήσουμε ταχύτατα για να αποφύγει ο Ryo το ξυλοφόρτωμα, το γκρεμοτσάκισμα και ένα σωρό ακόμα θλιβερές καταλήξεις. Αν το format ήταν αδιάσπαστο, θα ήμασταν προετοιμασμένοι για τις αιφνιδιαστικές επιθέσεις στις αισθήσεις μας. Η αλλαγή από 16:9 σε 4:3 μας αδρανοποιεί άμεσα, κατεβάζουμε το gamepad παρακολουθώντας το θέαμα και αιφνιδιαζόμαστε όταν εμφανίζονται τα quick time events.

Οι χειρότεροι εχθροί στην περιπέτειά μας ήταν τα bugs γιατί είναι οι μοναδικοί που δεν αντιμετωπίζονται. Περισσότερο μας πείραξε το ότι τα bugs συμβαίνουν σε cinematics που είναι αναπόσπαστο μέρος του σεναρίου, που θα τα δούμε θέλουμε δεν θέλουμε δηλαδή. Ενώ θα έπρεπε να βλέπουμε τους χαρακτήρες που συνομιλούν στην οθόνη, η κάμερα κάνει κοντινό πλάνο στο πεζοδρόμιο, τόσο κοντινό σαν να θέλει να το... φιλήσει. Το αίσχος διαρκεί αρκετά δευτερόλεπτα και μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν προέκυψε play testing πριν την κυκλοφορία του Shenmue I & II στην αγορά. Το τελευταίο κεφάλαιο του ταξιδιού μας στο Shenmue χαρακτηρίζεται από την σκληρή δουλειά που ρίχνουμε στο λιμάνι. Η διαδικασία είναι πολύ εθιστική και την απολαμβάναμε έως ότου πέσαμε σε μια ακόμα κακοτεχνία του game. Το τέλος κάθε βάρδιας χαρακτηρίζεται από το κλείδωμα της κάμερας σε πρώτο πρόσωπο, την αδυναμία μας να εστιάσουμε σε πρόσωπα και πράγματα και τελικά, το παράτημα του χαρακτήρα σε μια γωνία μέχρι να επιστρέψει στην δουλειά. Τα προαναφερθέντα σκηνικά αμαυρώνουν την κινηματογραφική αισθητική των Shenmue, την διαρκή αίσθηση μας ότι πρωταγωνιστούμε σε καλογυρισμένη ταινία δράσης.

Διασχίζοντας τον κόσμο του ο Ryo ακούει και προκαλεί ένα σωρό ήχους οι οποίοι κάθονται πολύ καλά στα αυτιά μας. Όταν το ποικιλόμορφο soundtrack των Shenmue δεν σιγοντάρει την δράση του ήρωα, τα ηχητικά εφέ σημαδεύουν την περιπλάνηση, δίνουν ρυθμό στις μάχες και γαρνίρουν το voice acting. Προτιμήσαμε να παίξουμε τα Shenmue με Ιάπωνες και όχι αγγλόφωνους voice actors και δεν το μετανιώσαμε. Οι ερμηνείες τους είναι αυθεντικές, ο τόνος της φωνής τους ο κατάλληλος για την μορφή του εκάστοτε χαρακτήρα. Ακούγονται σαν να μιλούν από καρδιάς και όχι από κείμενο που τους σέρβιρε κάποιος.

shenmue i ii 3

Ο κίτρινος σίφουνας τα κατάφερε και πάλι
Από τα μέχρι τώρα λεγόμενά μας εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα Shenmue σηκώνουν πολλές βελτιώσεις στην οπτική τους διάσταση αλλά και σε μηχανισμούς αλληλεπίδρασης με το game. Γιατί για παράδειγμα να μην μπορούμε να κάνουμε skip τα cinematics που προηγούνται μιας πάλης αλλά πρέπει να τα βλέπουμε ξανά και ξανά; Το να δαπανούμε επίσης τις ώρες μας παίζοντας τα ίδια arcades ή περιφερόμενοι σε γνώριμα μέρη μέχρι να συμβεί κάτι, αρχίζει να μυρίζει ρουτίνα μετά από λίγο.

Ευτυχώς τα στοιχεία που μας έκαναν να τα λατρέψουμε την πρώτη φορά, περνούν με άνεση την δοκιμασία του χρόνου. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μάχες σώμα με σώμα, τα mini games, η ατελείωτη εξερεύνηση του περιβάλλοντος θα συναρπάσει όσους ανάμεσά μας τα αποκτήσουν για πρώτη φορά στην νέα, γυαλιστερή έκδοσή τους. Εκείνοι που νομίζουν ότι ξέρουν τι σημαίνει button mashing θα ρισκάρουν την εμφάνιση... τενοντίτιδας προσπαθώντας να νικήσουν όλους τους αντιπάλους τους στα υπαίθρια στέκια μπρα-ντε-φέρ. Πολλές ωραίες εμπειρίες περιέχει η συσκευασία που στοιχίζει 27 πολύτιμα ευρώ.

Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Σενάριο αντάξιο των διασημότερων ταινιών πολεμικών τεχνών
- Βελτίωση του συστήματος χειρισμού
- Αγαπημένοι χαρακτήρες
- Μεγαλειώδης ανάλυση
- Μεγάλη διάρκεια
- Δύο πασίγνωστοι τίτλοι στην ίδια τιμή

Αρνητικά:
- Ανατριχιαστικά bugs
- Δεν μπορούμε να περάσουμε αυτόματα τα διαστήματα νεκρού χρόνου
- Διατήρηση του 4:3 στα cinematics
- Μικρός αριθμός textures σε πολλά μέρη που θολώνουν την συνολική εικόνα

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.7

Δύο ιστορικοί τίτλοι υψηλής ποιότητας πακεταρισμένοι πλάι πλάι προς απόλαυσή μας.

Γιάννης Μοσχονάς

 

NEWS   VIEW ALL

Mod με HD textures για τα Shenmue I & II Remastered

Τα Shenmue I & II Remastered γίνονται ακόμη ομορφότερα.Ο modder Drogean, υπεύθυνος για την δημιουργία αρκετών mods με βελτιώσεις σε γραφικά παιχνιδιών, αποφάσισε να κάνει μια βόλτα και από τον κόσμο τ...
Posted (26 Aug 2018)

Shenmue I & II Remastered

[Αρχική δημοσίευση: 12/5/16] Σύμφωνα με την Sega, είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να επανακυκλοφορήσουν τα Shenmue 1 και 2. Τα θρυλικά Shenmue έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση τους στις αρχές του 2000, ...
Posted (23 Aug 2018)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Blood Prince (Level30) 11/09/2018 18:44
Τα γραφικά δεν είναι καθόλου καλά απ'οτι βλέπω.Κάποια στιγμή νόμισα πως πρόκειται για τίτλο του Playstation 3.Στο Laptop μου παίζει σίγουρα.
#2 +1 Blood King (Level25) 13/09/2018 19:56

Quoting Blood Prince:

Τα γραφικά δεν είναι καθόλου καλά απ'οτι βλέπω.Κάποια στιγμή νόμισα πως πρόκειται για τίτλο του Playstation 3.Στο Laptop μου παίζει σίγουρα.



Έχεις απόλυτο δίκιο, τα γραφικά είναι ουσιαστικά τα ίδια με τις πρωτότυπες εκδόσεις, με την διαφορά της υψηλότερης ανάλυσης άρα θα παίζει άνετα στο Laptop σου. Ένα remake θα ήταν πολύ καλύτερο αντί για remastered αλλά πιστεύω ότι θα αποζημιωθούμε με το Shenmue III.
#3 Mr.Dododi (Level25) 15/09/2018 12:23
Ακόμη και με τα ίδια γραφικά είναι κομπλέ το Shenmue αν και ένα remake θα ήταν σίγουρα προτιμότερο. Εν αναμονή του 3ου μέρους της θρυλικής σειράς.
Score  7.7
7.57 User Score
(7  votes)
User Reviews 0
Genre: Action, Adventure
Developer: D3T
Publisher: Sega
Διάθεση: Zegetron (210-6856000)
Players: 1
Requirements: 2GB RAM, Επεξεργαστής Core i3-2115C στα 2.0GHz ή Athlon II X3 455, Κάρτα γραφικών GeForce GT 720 v2 ή Radeon R7 240 2GB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 15GB, Λειτουργικό σύστημα Win XP 32μπιτα και άνω
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2018-08-21
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)