- Reviews
- Deadbeat Heroes
Deadbeat Heroes
HotΠώς συμπεριφέρονται οι Άγγλοι υπερήρωες.
Πώς συμπεριφέρονται οι Άγγλοι υπερήρωες.
Η Square Enix Collective μας έχει κακομάθει με πρωτότυπες κυκλοφορίες όπως τα Black: The Fall και το Forgotton Anne και ήρθε για ακόμη μια φορά να μας λανσάρει κάτι ξεχωριστό για να περάσουμε ευχάριστα το χρόνο μας. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις εντυπωσιακές περιπέτειες, ήμασταν σίγουροι ότι και το Deadbeat Heroes θα μας κλέψει το ενδιαφέρον.
Με μια πρώτη ματιά, οι πρώτες εικόνες που μπορείτε να δείτε αδικούν το Deadbeat Heroes. H κίνηση, το animation και τα εφέ του είναι αρκετά διασκεδαστικά, πράγμα που μερικά μόνο screenshots δεν μπορούν να αποδώσουν. Όσον αφορά το κομμάτι του gameplay, πρόκειται για μια μίξη ενός κοινού Scrolling Beat’em up με υπερήρωες οι οποίος όμως δεν διαθέτουν υπερδυνάμεις παρά μόνο ένα γάντι που τους επιτρέπει να «κλέβουν» τις δυνάμεις των σούπερ κακοποιών που αντιμετωπίζουν. Άραγε θα καταφέρει το Deadbeat Heroes να σας αποσβολώσει μπροστά από τις οθόνες σας;
Ξύλο με το γάντι
Το σενάριο θυμίζει old-school κυκλοφορίες καθώς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να είστε υπερήρωες. Με άλλα λόγια αυτό σημαίνει πως πρέπει να σφαλιαρίσετε ασταμάτητα όλα τα κακοποιά στοιχεία και να πατάξετε το έγκλημα μια και καλή. Δεν πρόκειται για μια ιστορία που όμοιά της δεν έχουμε ξαναδεί και σίγουρα δε διεκδικεί Χρυσή Σφαίρα ή Όσκαρ καλύτερου σεναρίου (και ερμηνειών) αλλά ταιριάζει απόλυτα με το όλο concept του Deadbeat Heroes.
Μετά από μια γρήγορη εισαγωγή από τον γκουρού/μέντορα σας όσον αφορά το χαρακτήρα σας και τις ειδικές κινήσεις που διαθέτει, ξεκινάτε το πρώτο επίπεδο. Ξεκινώντας λοιπόν αυτή τη νέα υποσχόμενη περιπέτεια αρχίζετε ήδη να μπαίνετε απευθείας στο κλίμα του Deadbeat Heroes.
Πύξ, λάξ, δάξ
Η δομή του Deadbeat Heroes θα μπορούσαμε να την περιγράψουμε ως απλούστατη καθώς η ροή του κάθε level έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα. Διασχίζετε το εκάστοτε επίπεδο, εξολοθρεύετε με το γάντι σας όλους τους κακοποιούς που υπάρχουν σε κάθε δωμάτιο, σώζετε όσους περαστικούς μπορείτε και προχωράτε στα επόμενα δωμάτια μέχρι να φτάσετε στο τέλος του level.
Αφού το ολοκληρώσετε επιβραβεύεστε με ένα βαθμό (grade) ο οποίος πρέπει να ισούται ή να είναι καλύτερος από το βαθμό που χρειάζεται για να το περάσετε και να ξεκλειδώσετε το επόμενο. Το κακό της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει μια λογική η οποία εκνευρίζει σχεδόν αμέσως με το που καταλάβετε τι συμβαίνει ακριβώς. Κάθε κεφάλαιο αποτελείται από τρία επίπεδα τα οποία εφόσον ολοκληρώσετε με το βαθμό που απαιτείται ξεκλειδώνετε και το εκάστοτε boss level. To θέμα είναι ότι αν το επίπεδο στο οποίο πιθανόν αποτύχετε δεν ήταν το πρώτο αλλά το δεύτερο, χάνετε το βαθμό του πρώτου. Σε περίπτωση που ήταν το τρίτο, χάνετε το βαθμό του δεύτερου και ξαφνικά συνειδητοποιείτε ότι αυτό το εκνευριστικό σύστημα που επέλεξαν οι developers εξυπηρετεί μόνο για την αύξηση της διάρκειας του Deadbeat Heroes που ούτως ή άλλως είναι κομπλέ για το genre που εξυπηρετεί.
Εφόσον καταφέρετε και ξεπεράσετε αυτό το ανούσιο εμπόδιο και φτάσετε στην αναμέτρηση με το αντίστοιχο boss θα πρέπει να το νικήσετε και να αποφύγετε το θάνατο καθώς θα πρέπει να ξαναζήσετε την επίπονη διαδικασία επανάληψης των προηγούμενων επιπέδων. Η αλήθεια είναι πως οι μονομαχίες με τα boss θα μπορούσαν να είχαν περισσότερο ενδιαφέρον αλλά όπως και ολόκληρος ο πυρήνας του gameplay πάσχουν από το αίσθημα της επανάληψης η οποία κυριεύει το Deadbeat Heroes.
Kάθε επίπεδο καθώς και κάθε boss fight μοιάζουν έντονα μεταξύ τους και ακόμα και τα απλά τσιράκια που έχουν διαφορετικές δυνάμεις έχουν την ίδια λογική για να τα αντιμετωπίσετε και να βγείτε αλώβητοι από τις αναμετρήσεις σας μαζί τους. Για παράδειγμα, οι κάπως πιο «έξυπνοι» εχθροί όπως οι καραμπινάτοι και οι μπαστουνάτοι αποκρούουν τα χτυπήματά σας και για να τους εξοντώσετε πρέπει να κάνετε dash για να τους μπερδέψετε ή διπλά άλματα. Εφόσον τους αποπροσανατολίσετε μπορείτε να τους επιτεθείτε πίσω από τη πλάτη τους και να τους προκαλέσετε ζημιά.
Κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να επισημάνουμε είναι πως, από πλευράς σχεδιασμού, το Deadbeat Heroes έχει αρκετά προβλήματα καθώς από τη πρώτη κιόλας ολοκλήρωση ενός level θα νομίζετε ότι κάνατε κάποιο λάθος. Αυτό συμβαίνει καθώς αντί να επιστρέψετε στο hub σας και να επιλέξετε την αποστολή ή οτιδήποτε άλλο, το Deadbeat Heroes σας επιστρέφει πίσω στη κεντρική οθόνη για να ξεκινήσετε. Δεν υπάρχει καμία λογική απολύτως πίσω από αυτή την επιλογή των Deadbeat Studios καθώς το μόνο που πράγμα που κάνει είναι να σας μπερδεύει και να χαραμίζετε άσκοπα το χρόνο σας.
Αρχικά η πρόκληση φαίνεται αρκετά υψηλή αλλά η επανάληψη τη μειώνει κατακόρυφα καθώς χάρη σε αυτή γνωρίζετε πλέον τα πάντα.
Ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεστε τον χαρακτήρα σας είναι αρκετά εύκολος και εύχρηστος και οι ειδικές κινήσεις που μπορείτε να κλέψετε από τα πιο δυνατά τσιράκια εκτελούνται με το πάτημα ενός πλήκτρου. Αυτές οι ειδικές κινήσεις διαφέρουν μεταξύ τους και μπορείτε για παράδειγμα να «παγώσετε» κάποιον ή να εξαπολύσετε κάτι σαν mini-ατομική βόμβα η οποία θα βλάψει όσους βρίσκονται γύρω σας. Για να μπορέσετε όμως να εκτελέσετε την κύρια ειδική επίθεση με την οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε -πέρα από τη γερή ζημιά- και την ευκαιρία για κλοπή δύναμης, πρέπει να γεμίσετε την ειδική μπάρα με επιτυχημένα χτυπήματα στους εχθρούς.
Γενικότερα, τα battle mechanics του Deadbeat Heroes διαθέτουν γρήγορο ρυθμό και δεν είναι άσχημα καθώς δεν υπάρχει κανένα ίχνος lag στις κινήσεις. Ακόμη, υπάρχουν τακτικές προσέγγισης ανά εχθρό αλλά κι αυτές καταλήγουν μετά από λίγο επαναλαμβανόμενες. Υπάρχουν και κάποιοι πολίτες που χρειάζονται τη βοήθειά σας αλλά υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο για να τους σώσετε. Αν καταφέρετε και το ξεπεράσετε θα ανταμειφθείτε ακόμη περισσότερο στο τέλος.
Για να ολοκληρώσετε το Deadbeat Heroes τυπικά χρειάζεστε γύρω στις δυόμιση με τρεις ώρες αλλά λόγω του Grade system που αναφέραμε πιο πάνω προσθέστε κανά δυο ακόμη καθώς σίγουρα θα χρειαστεί να επαναλάβετε κάποια levels. Ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα για local co-op όπου παρέα με ένα φιλαράκι σας προκαλείτε ακόμη περισσότερο χαμό στα επαναλαμβανόμενα levels του Deadbeat Heroes.
Τους ήρωες δεν τους βρίσκεις ποτέ στο σκοτάδι
To Deadbeat Heroes διαθέτει μια ατμόσφαιρα και αισθητική που θυμίζει έντονα αυτές των comics του 1970. Τα γραφικά είναι αρκετά πρωτότυπα και οι χαρακτήρες, από το animation μέχρι και τις φωνές, είναι διασκεδαστικοί και παρόλο που δεν διαθέτουν τρομερές λεπτομέρειες, αφήνουν το στίγμα τους. Το level design όμως υστερεί αρκετά καθώς δε διαθέτει καθόλου ποικιλία και τα περιβάλλοντα θυμίζουν άλλες εποχές. Πάντως, αν δεν υπήρχε η cel shaded γραφική απεικόνιση τότε το Deadbeat Heroes θα χανόταν στη δίνη των αμέτρητων αδιάφορων Action τίτλων.
Υπάρχουν και κάποια άλλα μικροθεματάκια όπως η health bar και η ειδική μπάρα που βρίσκονται ακριβώς κάτω από το χαρακτήρα σας και δεν μπορείτε να τις διακρίνετε εύκολα. Ακόμη, η κάμερα κάνει zoom-in όταν κάνετε την ειδική κίνηση και ενώ είναι εντυπωσιακή, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να καταλάβετε τι βλέπετε μπροστά σας καθώς το μόνο πράγμα που θα δείτε είναι όμορφα διασκορπισμένα χρώματα από δω κι από κει που θυμίζουν αφηρημένο έργο τέχνης.
Για το voice acting πιθανόν να επιστρατεύτηκε κάποιος αγγλικός θίασος καθώς η δουλειά που έγινε είναι αρκετά αξιόλογη και ταιριάζει με το ύφος του Deadbeat Heroes. Η funk μουσική από την άλλη δε ξεχωρίζει και τα ηχητικά εφέ δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά τουλάχιστον κάνουν τη δουλειά τους.
Αλίμονο στη χώρα που έχει ανάγκη από ήρωες
Το Deadbeat Heroes θα μπορούσε να είναι ένας τίτλος που δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας αλλά τουλάχιστον θα μπορούσε να προσφέρει διασκέδαση. Το art design έχει αρκετό ενδιαφέρον αλλά η συχνότητα με την οποία επαναλαμβάνονται όλα –κι όταν λέμε όλα, εννοούμε όλα- καθώς και το εκνευριστικό grade system το χαντακώνουν στο επίπεδο της μετριότητας αφήνοντας περιθώρια για λίγους. Αν καταφέρετε να αντέξετε τα παραπάνω, τότε η συνεχής επίθεση ενάντια σε κακοποιά στοιχεία πιθανόν να σας προσφέρει κάποιες ευχάριστες στιγμές.
Θετικά:
- Το cel-shading το κάνει να ξεχωρίζει
- Couch co-op
- Ατμόσφαιρα που θυμίζει έντονα comics του 1970
- Γρήγοροι ρυθμοί μάχης
Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενα επίπεδα και εχθροί καθώς και επαναλαμβανόμενη αντιμετώπισή τους
- Απαράδεκτο grade system που ουσιαστικά αυξάνει τη διάρκεια
- Κανένα ίχνος ποικιλίας ή πρωτοτυπίας
- Αρκετά σχεδιαστικά λάθη
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 6
Gameplay: 5
Αντοχή: 5
Γενικά: 5.5
Αν δεν έχετε πρόβλημα με την επανάληψη τότε θα περάσετε καλά για λίγο. Για τους υπόλοιπους απλώς «δεν κάνει».
Μάρκος Ασκανιάν