- Reviews
- Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution
HotΠροσοχή, ο δεινόσαυρος δαγκώνει.
Προσοχή, ο δεινόσαυρος δαγκώνει.
Πολλοί είναι οι τίτλοι που έχουν κολλημένη πάνω τους την σφραγίδα ποιότητας Jurassic Park αλλά λίγοι εκείνοι που την αξίζουν. Από τα Jurassic Park που έχουμε τιμήσει, ξεχωρίσαμε το The Lost World: Jurassic Park για το PlayStation. Το γιατί δεν είναι δύσκολο να κατανοηθεί, μας μάγεψε η πίστα όπου χειριζόμασταν τον T – Rex και ροκανίζαμε ανθρώπους με την σέσουλα. Με χαρά μας μάθαμε ότι η βρετανική εταιρεία ανάπτυξης Frontier Developments προσεγγίστηκε από την Universal με σκοπό να αναλάβει ένα συνοδευτικό game του φετινού φιλμ Jurassic World: Fallen Kingdom. Ο ενθουσιασμός μας προήλθε από τις πολλές ευχάριστες ώρες που περάσαμε παίζοντας το Zoo Tycoon στο Xbox One.
Γνωρίζοντας το ταλέντο της Frontier Developments σε εξομοιωτές πάσης φύσεως, προετοιμαστήκαμε για ένα μοντέλο διαχείρισης πάρκου και δεν πέσαμε έξω. Το Jurassic World Evolution εξομοιώνει τις δραστηριότητες ενός τεράστιου θεματικού πάρκου με επίκεντρο τους προϊστορικούς τιτάνες που γνωρίζουμε ως δεινόσαυρους. Η ομάδα ανάπτυξής του είναι πολυάριθμη (100+ άνθρωποι) και πολύ διαβασμένη πάνω στο θέμα γιατί μελέτησε προσεκτικά όλες τις ταινίες της σειράς και τα δύο βιβλία του Crichton. Με οκτώ εκατομμύρια δολάρια προϋπολογισμό και τις πλάτες της Universal που προμήθευσε άφθονο, υψηλής ποιότητας, υλικό από τους κινηματογραφικούς δεινοσαύρους της, ετοιμαστήκαμε να διοικήσουμε το Jurassic Park μας στην καλύτερη gaming μορφή του.
Ανοίξαμε και σας... περιμένουνε
Με την τοποθέτηση των viewing galleries ανοίγουν επίσημα οι πόρτες του πάρκου στο κοινό. Είναι σαν να κολλήσαμε μια ταμπέλα που γράφει “είμαστε ανοικτά, ελάτε να θαυμάσετε τους δεινόσαυρους μας”. Στις εν λόγω κερκίδες συρρέουν οι επισκέπτες για να παρακολουθήσουν από κοντά τις δραστηριότητες των θηρίων μας και το χρήμα αρχίζει να ρέει. Προτού επιτρέψουμε την είσοδο τουριστών, βεβαιωνόμαστε ότι το πάρκο έχει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους. Στην αρχή, η μόνη τους απαίτηση είναι η παρακολούθηση των πλασμάτων μας. Όσο αυγατίζουν οι δεινόσαυροι, τόσο περισσότεροι επισκέπτες εισρέουν για να τους απολαύσουν. Αμέσως τίθενται σε λειτουργία οι διαχειριστικές μας ικανότητες και το ένα μετά το άλλο ξεφυτρώνουν κτίρια που θα καλύψουν τις ανάγκες τους σε ρουχισμό, φαΐ, στέγαση και διασκέδαση. Η πιο χρήσιμη εγκατάσταση είναι το ξενοδοχείο που επιτρέπει στους πελάτες να περάσουν την νύχτα τους στο πάρκο και να συνεχίσουν την περιήγηση την επόμενη μέρα. Με το ξενοδοχείο ο αριθμός των επισκεπτών ανεβαίνει κατακόρυφα και, μαζί του, τα έσοδα.
Οι τουριστικές εγκαταστάσεις διαφέρουν από τις υπόλοιπες στην διαχείρισή τους. Δεν επιδέχονται αναβαθμίσεις αλλά λειτουργούν σαν μηχανές παραγωγής χρήματος, αφήνοντάς μας να καθορίσουμε τα προϊόντα και τις τιμές τους με βάση την προσφορά και την ζήτηση. Σε πρώτη φάση, τα φαγητά, τα αναμνηστικά και τα ρούχα προσφέρονται σε μίνιμουμ τιμή ώστε οι λιγοστοί πελάτες να τα προτιμήσουν. Άξαφνα, ο αριθμός των τουριστών αυξάνεται ραγδαία και εμείς ρυθμίζουμε τις τιμές αλλά και το προσωπικό που τους εξυπηρετεί. Δεν χρειάστηκε να καταφύγουμε στην αισχροκέρδεια για να βγάλουμε καλά λεφτά, περιοριστήκαμε στο να πουλάμε τα ακριβότερα προϊόντα στην διπλάσια περίπου τιμή, εξασφαλίζοντας γερά κέρδη.
Η διαχείριση των επισκεπτών είναι αρκετά δύσκολη γιατί δύσκολα ικανοποιούνται. Το control room είναι η αγαπημένη μας οθόνη στο παιχνίδι και την επισκεπτόμαστε με ρυθμούς πολυβόλου. Εκεί ελέγχουμε το ποσοστό ικανοποίησης των αναγκών των επισκεπτών και αποφασίζουμε τις επόμενες αγορές μας. Αν οι επισκέπτες δεν έχουν καλή οπτική των δεινοσαύρων, τους χτίζουμε viewing platforms καλύπτοντας κάθε τετραγωνικό εκατοστό του εκθεσιακού χώρου. Αν δεν υπάρχει αρκετή τροφική σαβούρα για να τους χορτάσει, χτίζουμε φαστφουντάδικα. Βλέποντας τα ποσοστά να ανεβαίνουν, ικανοποιούμε την άσβεστη δίψα μας για αστρονομικά ποσά, για πλουτισμό.
Από την πρώτη ώρα ενασχόλησης ανακαλύπτουμε ότι το Jurassic World Evolution χαρακτηρίζεται από πλουσιότατο gameplay και καταπληκτικό ρυθμό. Αρχικά, το παιχνίδι μας αποκαλύπτει τα βασικά game mechanics του και μας αφήνει κατόπιν να ανακαλύψουμε τα υπόλοιπα μόνοι μας. Το πλούσιο περιεχόμενό του έχει μοιραστεί σε έξι νησιά, τοποθεσίες που εισάγουν νέους δεινόσαυρους, κτίρια, χρήσιμες τεχνολογίες και αναβαθμίσεις, φρέσκα game mechanics. Βλέπουμε εξαρχής το κλειδωμένο περιεχόμενο με προσεκτική περιήγηση στις ποικίλες οθόνες μας γνωρίζοντας τι χρειάζεται για να το αποκτήσουμε. Η σημαντικότερη δουλειά μας είναι να αυξήσουμε το rating του εκάστοτε νησιού, την ποιότητα του ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στο επόμενο. Μελετώντας τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις βλέπουμε τα προαπαιτούμενά τους και αντιλαμβανόμαστε ότι θα τις αποκτήσουμε δραστηριοποιούμενοι σε όλα τα νησιά. Το ίδιο ισχύει για τα νέα είδη δεινοσαύρων και τις τοποθεσίες ανασκαφών.
Στο τιμόνι του πάρκου
Η σταδιακή απελευθέρωση του super cool περιεχομένου μας κρατά καθηλωμένους μπροστά στην οθόνη αφού εξαρχής έχουμε στην διάθεσή μας μπόλικα cool εργαλεία για να παίξουμε. Πατώντας ένα προς ένα τα εικονίδια της μπάρας που δεσπόζει στα αριστερά της οθόνης αρχίζουμε την επική διαδικασία του χτισίματος των εγκαταστάσεων μας. Οι επεμβάσεις μας στο παιχνίδι εκτελούνται με το πάτημα του left mouse button διευκολύνοντας τα πράγματα. Ξεχειλίζουμε από περηφάνια αντικρίζοντας τις άμορφες οικοδομικές μάζες που αγοράσαμε να μεταμορφώνονται σιγά σιγά σε ξενοδοχεία, εργαστήρια, μουσεία, ηλεκτρικούς σταθμούς κ.ο.κ. Οι οδηγίες μας σπέρνουν παντού κτίρια και ο κόσμος αρχίζει να συρρέει. Το εκκολαπτήριο των δεινοσαύρων κερδίζει φυσικά το πρώτο βραβείο οπτικοακουστικής απόλαυσης αφού απελευθερώνει τα αγαπητά μας όντα στο μαντρί που τους ετοιμάσαμε. Βγαίνουμε στο expedition map και στέλνουμε ερευνητικές ομάδες με ελικόπτερα σε όλη την Υφήλιο για να μαζέψουν απολιθώματα με DNA δεινοσαύρων. Πέφτουμε με τα μούτρα στην τεχνολογία, ανακαλύπτουμε ότι μπορούμε και το εφαρμόζουμε σε όλες τις εγκαταστάσεις.
Τρεις κλάδοι κονταροχτυπιούνται για να κερδίσουν την εύνοιά μας, ενισχύοντας τους τομείς δραστηριοποίησής τους. Οι κλάδοι είναι οι Science, Entertainment και Security. Η σχέση μας μαζί τους είναι ένα έξοχο δείγμα του game design του Jurassic World Evolution. Διαπιστώνουμε ότι οι κλάδοι βλέπουν ανταγωνιστικά ο ένας τον άλλον συνεπώς, δείχνοντας εύνοια για παράδειγμα στον κλάδο Science, οι άλλοι κλάδοι θα δυσαρεστηθούν και το reputation μας σε αυτούς θα κατρακυλήσει. Στα πρώτα μας βήματα στο game αναλάβαμε τα Science contracts, τις εκδουλεύσεις που μας ζητά ο ομώνυμος κλάδος γιατί αγαπούμε την επιστήμη. Είναι δυνατή η προσκόλλησή μας σε έναν κλάδο μέχρι τέλους, αγνοώντας επιδεικτικά τους υπόλοιπους αλλά σύντομα ανακαλύψαμε ότι δεν είναι η βέλτιστη στρατηγική.
Το υψηλό reputation σε ένα κλάδο μας προμηθεύει με έξτρα χρήματα, μοναδικές τεχνολογικές ανακαλύψεις και αποστολές που θα μας αποφέρουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τίποτα από τα παραπάνω συνεπώς κάνουμε εναλλάξ τα χατίρια σε όλους τους κλάδους γεμίζοντας χρήματα τα ταμεία και ολοκληρώνοντας αποστολές. Τα contracts είναι ειδικά σχεδιασμένα για να μας εισάγουν βήμα προς βήμα σε όλα τα μυστικά του παιχνιδιού, λειτουργούν σαν ένα διαρκές tutorial. Στην πορεία παρατηρήσαμε ότι τα contracts ενίοτε επαναλαμβάνονται και μας αναθέτουν καθήκοντα που έχουμε ολοκληρώσει πολλές ώρες πριν. Όταν ένας κλάδος μας ζητά να ξεθάψουμε απολιθώματα φυτοφάγου δεινοσαύρου ενώ έχουμε σκάψει όλη την υφήλιο ήδη, διακρίνουμε μια προχειροδουλειά στο σύστημα ανάθεσης contracts. Ευτυχώς μπορούμε να ακυρώσουμε το contract ή να μην το δεχτούμε εξαρχής, αναμένοντας κάποιο καλύτερο στην επόμενη προσπάθειά μας.
Ιδιαίτερη απόλαυση μας περιμένει στην Ingen Database. Πρόκειται για την οθόνη του Jurassic World Evolution που θεωρούμε ιδανική για μικρούς και μεγάλους γιατί περιέχει τεράστιο πληροφοριακό πλούτο για τα Jurassic Park φιλμ και τις επιστημονικές ανακαλύψεις που σχετίζονται με τους δεινόσαυρους. Στα λήμματα της εκπληκτικής αυτής εγκυκλοπαίδειας ξεθάβουμε από την μνήμη μας γεγονότα που σημάδεψαν την εποποιία του Jurassic Park όπως η προδοτική πράξη του Nedry η οποία οδήγησε στο πρώτο καταστροφικό συμβάν του πάρκου. Μελετούμε τα βιογραφικά των δημοφιλών χαρακτήρων της σειράς ταινιών και βουτάμε με χαρά στο καλύτερο πληροφοριακό περιεχόμενο όλων, τις επιστημονικές γνώσεις που έχουμε για τους δεινοσαύρους και για τα σημεία όπου τις ξεθάψαμε. Η Ingen Database είναι ένα πολύτιμο γνωστικό εργαλείο που μεταμορφώνει την εμπειρία του Jurassic World Evolution σε καθαρή ψυχαγωγία.
Δεινόσαυροι σε κρίση
Το συναισθηματικό περιεχόμενο του Jurassic World Evolution πηγάζει εξολοκλήρου από τις υπέροχες σαύρες που εκκολάπτουμε και αναθρέφουμε στο πάρκο μας. Αισθανόμαστε τους δεινόσαυρους μας σαν όμορφα κατοικίδια, είτε πρόκειται για ένα ακίνδυνο φυτοφάγο πλάσμα που μοιάζει με στρουθοκάμηλο, είτε για ένα γιγάντιο τυραννόσαυρο που μπορεί να κάνει μια χαψιά το μισό πάρκο. Η τρυφερότητα που νιώθουμε προς αυτά μας καθιστά ευαίσθητους στις μεταβολές της υγείας και της διάθεσής τους. Νοιαζόμαστε πραγματικά όταν ένας δεινόσαυρος αρρωσταίνει, πεινά ή αισθάνεται δυσφορία επειδή το περιβάλλον του δεν έχει αρκετά δέντρα, νερό, γρασίδι κ.ο.κ. Μας πιάνει σύγκρυο λες και είμαστε γονείς τους όταν δύο δεινόσαυροι αρπάζονται και ακολουθεί αιματοχυσία, με το health τους να κατεβαίνει ολοταχώς.
Τα θετικά συναισθήματα απέναντι στους δεινόσαυρους ενισχύει η φανταστική κάμερα του Jurassic World Evolution. Σε πρώτο επίπεδο, παρακολουθούμε την δράση από ψηλά σαν θεοί και λαμβάνουμε τις αποφάσεις ξεσκονίζοντας στατιστικά και πιέζοντας τον κέρσορα παντού. Αν θέλουμε να αποστασιοποιηθούμε περισσότερο δίνουμε μια στο ροδάκι του mouse και αντικρίζουμε το σύνολο του πάρκου μας σε μορφή επιχειρησιακού χάρτη. Σε αυτή την προοπτική έχουμε απόλυτη πληροφόρηση για την λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων και την υγεία των δεινοσαύρων, συνεπώς λαμβάνουμε σωστότερες αποφάσεις. Η τρίτη οπτική γωνία είναι πραγματικά υπέροχη. Σαν έκπτωτοι άγγελοι κατεβαίνουμε στο επίπεδο των δεινοσαύρων και παρακολουθούμε από κοντά τα καμώματά τους. Παρατηρώντας τους να τρέχουν, να παίζουν, να πλατσουρίζουν στο νερό και να τρώνε, αγαπάμε περισσότερο τα θαύματα της φύσης που αναθρέψαμε και κατά συνέπεια, κάθε δευτερόλεπτο του παιχνιδιού.
Την συναισθηματική ικανοποίησή μας έπληξε απρόοπτα το μοναδικό bug του Jurassic World Evolution. Εξετάζοντας τους δεινόσαυρούς μας παρατηρήσαμε ότι ένας από αυτούς είχε αρχίσει να αισθάνεται μεγάλη δυσφορία με αποτέλεσμα, η σημαντική μπάρα του comfort να πέφτει κατακόρυφα. Πατώντας πάνω του πληροφορηθήκαμε έκπληκτοι ότι ο δεινόσαυρος έχει αφυδατωθεί και πεθαίνει από την πείνα. Πως, αφυδατωμένος και να λιμοκτονεί δίπλα από λίμνη και έξι ταΐστρες με ζωντανά θηράματα και ωμά κρέατα; Η απορρόφησή μας στο παιχνίδι πήγε περίπατο παρακολουθώντας ανήμποροι την βασανιστική χειροτέρευση του πλάσματος.
Το game θα ήταν αριστούργημα αν μας άφηνε να χειριστούμε απευθείας τους δεινόσαυρους και δεν περιοριζόταν στην ανθρώπινη προοπτική.
Λατρέψαμε κάθε λεπτό της διαδικασίας διαμόρφωσης του πάρκου. Το γεμάτο ταμείο είναι το λιγότερο ζητούμενο για να φτιάξουμε απόλυτα λειτουργικές εγκαταστάσεις. Η αντίληψη του χώρου και η προσεκτική μελέτη της γεωγραφίας κάθε νησιού ενεργοποίησε όλες τις νοητικές μας ικανότητες. Σαν αρχιτέκτονες κοιτάμε τον διαθέσιμο χώρο για να χτίσουμε, υπολογίζουμε με το μάτι τις αποστάσεις και η φαντασία μας δουλεύει υπερωρίες, σχεδιάζοντας στο μυαλό την θέση των κτιρίων στον χώρο. Την περισσότερη δουλειά την ρίχνουμε στις κατοικίες των δεινοσαύρων. Τα πλάσματα μας έχουν ανάγκη μπόλικο ζωτικό χώρο για να κινούνται, πηγές νερού και τροφής για να συντηρούνται και συγκεκριμένη χλωρίδα. Αν δεν τους τα προσφέρουμε στις ποσότητες που θέλουν, τα καταλαμβάνει η δυσφορία. Αυτή μετατρέπεται εύκολα σε πανικό, ο δεινόσαυρος εκτονώνει την οργή του πάνω στους φράκτες μας και βγαίνει από εκεί που τον είχαμε μαντρώσει.
Το χώμα του πάρκου μας είναι κόκκινο
Η επιδρομή των δεινοσαύρων στο πάρκο ανήκει στις ωραιότερες πτυχές του περιεχομένου και είναι η πεμπτουσία των Jurassic Park. Δύο κομψόγναθοι πηδούν σαν καγκουρό πάνω στα υποψήφια θύματά τους ενώ το πλήθος τρέχει εδώ και εκεί ουρλιάζοντας. Ένας κερατόσαυρος αρχίζει να μασουλάει επισκέπτες την ίδια στιγμή που ένας τρικεράτοπας επιχειρεί να σύρει το πελώριο κορμί του όσο πιο μακριά από το μαντρί γίνεται, σέρνοντας μαζί και καμιά δεκαριά τουρίστες. Το χαοτικό θέαμα είναι απίθανο και κορυφώνεται με τον ερχομό των ελικοπτέρων και την αναισθητοποίηση των φυγάδων.
Πρωταρχικό μας μέλημα λοιπόν η δημιουργία της ιδανικής κατοικίας για τους δεινόσαυρους. Γεμίζουμε τις εκτάσεις τους με λίμνες και βλάστηση δημιουργώντας ένα όμορφο περιβάλλον. Η πρόσβαση στην κατοικία τους από τους τουρίστες είναι βασική προϋπόθεση για να αυξήσουμε τους πελάτες και τα έσοδα. Το πάρκο αρχίζει να λαμβάνει μορφή φουτουριστικής πόλης με το μονοτρόχιο τρένο που συστρέφεται σαν πελώριο φίδι πάνω από τις εγκαταστάσεις, μεταφέροντας τους επισκέπτες στην μάντρα των δεινοσαύρων και στα ξενοδοχεία τους. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυξάνει τον αριθμό των δεινοσαύρων και μας σπρώχνει σε ριζικές αλλαγές της κατοικίας τους. Με τους φράχτες να αυξάνονται και τον καταμερισμό των ζώων σε διαφορετικά περιβάλλοντα, επεμβαίνουμε στην μορφολογία του εδάφους. Δημιουργούμε και ισοπεδώνουμε λόφους, αφανίζουμε και φυτεύουμε δάση, γεμίζουμε με νερό ερημικές εκτάσεις. Η ελεύθερη έκφραση της δημιουργικότητας μας στον σχεδιασμό του πάρκου είναι συναρπαστική.
Πίσω από την ρεαλιστική συμπεριφορά των δεινοσαύρων μας βλέπουμε μια τεχνητή νοημοσύνη που ελέγχει κάθε πιόνι της ξεχωριστά, βασισμένη στα φυσικά χαρακτηριστικά του. Οι φυτοφάγοι δεινόσαυροι κινούνται με πραότητα στον περιφραγμένο χώρο, απολαμβάνοντας τις φυσικές ομορφιές και την τροφή που τους παρέχουμε. Έχουν καλές σχέσεις με όλα τα φυτοφάγα είδη της τάξης τους αλλά δεν είναι απρόσβλητα στον πανικό που προξενεί μια τροπική καταιγίδα. Η συμπεριφορά απέναντι στους ανθρώπους είναι σχετικά ήπια σε περίπτωση απόδρασης. Οι σαρκοφάγοι δεινόσαυροι είναι γεννημένοι για κυνήγι και σφαγές. Άγριοι από την φύση τους, κομματιάζουν τις φυτοφάγες σαύρες που θα τολμήσουν να πατήσουν στην περιοχή τους. Συμπλέκονται πολλές φορές άγρια και μεταξύ τους καθώς οι μεγαλόσωμοι δεινόσαυροι επιχειρούν να επιβληθούν στους μικρότερους. Όταν βγαίνουν εκτός του φράκτη που τους φιλοξενεί, επιτίθενται σε πλήθη και εγκαταστάσεις με πρωτόγονη μανία, σπέρνοντας τον θάνατο για πλάκα.
Αν αφήναμε στην τεχνητή νοημοσύνη την συναρμολόγηση των νησιών, την απόφαση για το μέγεθος του κάθε χάρτη, ίσως να είχαμε καλύτερα αποτελέσματα. Η ανθρώπινη νοημοσύνη που σκαρφίστηκε τους χάρτες, θεώρησε ότι η στενότητα χώρου θα προσφέρει μεγαλύτερες προκλήσεις σε εμάς. Κατά την γνώμη μας διέπραξε σφάλμα. Οι δεινόσαυροι δεν είναι ινδικά χοιρίδια, είναι γιγαντιαία πλάσματα με πολλές κοινωνικές και εδαφικές ανάγκες. Για να τις ικανοποιήσουμε χρειαζόμασταν ένα χάρτη αντίστοιχο του Zoo Tycoon ώστε να απλώσουμε τα κτίρια, τις μάντρες, τους ηλεκτρικούς σταθμούς και το μονοτρόχιο τρένο μας παντού. Στα περισσότερα νησιά, πλην του Nublar που το έχουμε για sandbox mode, οι δεινόσαυροι ασφυκτιούν σε μικρά τεμάχια γης. Οι επισκέπτες κινούνται συνήθως ο ένας πάνω στον άλλο, οι ηλεκτρικοί σταθμοί εμποδίζουν με τους στύλους τους το στήσιμο της γραμμής του τρένου.
Θεωρούμε εξαιρετική ιδέα την απουσία του pause στο Jurassic World Evolution. Τα γεγονότα εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο και το χρήμα ρέει σαν ποτάμι από λεπτό σε λεπτό. Όποια καταστροφή και αν βρει το πάρκο μας, ότι λάθος και αν διαπράξουμε μπορούμε να τα μπαλώσουμε με γρήγορες κινήσεις. Η αφαίρεση του pause σαν game mechanic, εισάγει την ένταση στην περιπέτεια, υποχρεώνοντάς μας να έχουμε αδιάκοπα το νου μας για ξαφνικές προκλήσεις και να δρούμε κεραυνοβόλα όταν αυτές συμβαίνουν. Ο χρόνος στο παιχνίδι έχει την ευθεία κατεύθυνση της πραγματικότητας και δεν επηρεάζεται από τις κινήσεις μας και από φορτώματα προηγούμενων saves. Το γεγονός που εμάς μας άρεσε, ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα στους βιαστικούς παίκτες. Η ροή του χρόνου δεν μπορεί να επιταχυνθεί ώστε να προκύψουν γρηγορότερα οι τεχνολογίες, να εκτελεστούν οι εκσκαφές και να αναπτυχθούν άμεσα οι δεινόσαυροι προς εκκόλαψη. Ένας βιαστικός παίκτης θα νιώσει βαρετή την αναμονή μέχρι την επίτευξη των στόχων του.
Το καλύτερο εκκολαπτήριο δεινοσαύρων είναι μια game engine
Μετά από τόσες βόλτες που έχουμε κόψει στα έγκατα του Jurassic Park σε gaming μορφή, δεν υπήρχε περίπτωση να μας ικανοποιήσει ένας μεγάλος αριθμός από καλοφτιαγμένα icons. Αναπόφευκτα, οι δημιουργοί του Jurassic World Evolution σχεδίασαν με αξιοθαύμαστη προσοχή τα κτίρια του πάρκου και τους δεινόσαυρους. Η κοντινή κάμερα μας αποκαλύπτει μοντέλα πλασμάτων με απόλυτα φυσικά animations, ευφυής αντιδράσεις στις αλλαγές του περιβάλλοντός τους και φοβερή λεπτομέρεια στα φυσικά τους χαρακτηριστικά. Ο τέλειος φωτισμός λούζει το πάρκο μας με το φως του ηλίου και τους χώρους του με τις σκιές δεινοσαύρων και επισκεπτών.
Το frame rate καλπάζει στα ισχυρά PC και στο PS4 Pro στα 4K, παρατηρείται όμως μια ελαφριά πτώση του όταν ζουμάρουμε στους μεγαλόσωμους δεινοσαύρους την ώρα που κυριεύονται από φονική μανία. Η δυνατότητα να πιλοτάρουμε τα ελικόπτερα και να οδηγήσουμε τα τζιπ του προσωπικού μας είναι η πιο ζωντανή οπτική γωνία που διαθέτουμε στο πάρκο. Τρέχοντας ανάμεσα στα εκθέματα και δίπλα στους επισκέπτες και τα κτίρια, θαυμάζουμε από πρώτο χέρι τα αποτελέσματα των εντολών μας και το μέγεθος τους μας γεμίζει δέος.
Ο πλεονασμός των όμορφων γραφικών μας έκανε να ονειρευτούμε cinematics από τις ταινίες ή, τουλάχιστον, με τους πρωταγωνιστές αυτών. Όσοι εμφανίστηκαν λάμπουν στο χολιγουντιανό voice acting. Απερίγραπτη η χαρά μας όταν ακούμε τον Jeff Goldblum να εκθέτει τις φοβίες του για το Jurassic Park, υποδυόμενος τον αξέχαστο καθηγητή Ian Malcolm. Χαιρόμαστε να ακούμε την Bryce Dallas Howard και τον BD Wong να υποδύονται φωνητικά τους χαρακτήρες τους από τις ταινίες. Αναρωτιόμαστε γιατί ο Chris Pratt σνομπάρει το voice acting και αφήνει έναν voice actor να τον αντικαθιστά. Με τόσα λεφτά που ξοδεύτηκαν στην παραγωγή, οι δημιουργοί του game βρήκαν να περικόψουν τα έξοδα στα cinematics; Όταν μιλά ένας NPC, βλέπουμε απλά την φωτογραφία του και δίπλα το κείμενο των όσων λέει. Θυμόμαστε τότε την γελοία εικόνα των δημοσιογραφικών εκπομπών, όταν οι δημοσιογράφοι μιλούν σε φωτογραφίες ατόμων που ακούγονται από το τηλέφωνο και σκάμε στα γέλια. Το soundtrack συμβαδίζει με το voice acting. Μας απογειώνει ψυχικά με την μουσικάρα του John Williams και τα πρωτότυπα κομμάτια αναμειγνύονται όμορφα με τα ηχητικά εφέ, προσφέροντας την απόλυτη μουσική Jurassic Park εμπειρία.
Ιουρασικός οργασμός
Γουστάραμε σφόδρα το Jurassic World Evolution γιατί κάλυψε απόλυτα τις προσδοκίες μας. Όλο το παιχνίδι στηρίζεται σε δύο πυλώνες τους οποίους αναπτύσσει στο έπακρο. Ο πρώτος είναι η Tycoon μορφή του, μια μορφή γεμάτη στατιστικά και ενδιαφέρουσες στρατηγικές επιλογές, η παιχνιδιάρικη μορφή του. Ο δεύτερος είναι η αναπαράσταση των κινηματογραφικών Jurassic Park με βάση τα θέλω μας. Εμείς είμαστε οι σεναριογράφοι σε αυτό το Jurassic Park. Μπορούμε άνετα να αναβιώσουμε κλασικές σκηνές των ταινιών αφήνοντας τυραννόσαυρους και κομψόγναθους να τα κάνουν λαμπόγυαλο και σταματώντας τους στην συνέχεια.
Γιατί όμως να μην δημιουργήσουμε το δικό μας Κολοσσαίο όπου φυτοφάγοι και χορτοφάγοι δεινόσαυροι κάθε μεγέθους θα μονομαχούν, ξετρελαίνοντας τα πλήθη; Μας εμποδίζει κανείς να ανοίξουμε τις πόρτες των περιφραγμένων χώρων σε ώρα αιχμής και να ταΐσουμε τα πλάσματα μας με ανθρώπινο κρέας, πέραν των μηνύσεων που θα ροκανίσουν τα κέρδη μας; Να μην λησμονήσουμε βέβαια και τον μεγάλο “άσσο στο μανίκι” του Jurassic World Evolution που πέφτει στο τραπέζι όταν το παίζουν gamers μικρότερων ηλικιών. Η τράπεζα πληροφοριών του για τους δεινόσαυρους είναι φανταστική και η σταδιακή εμφάνιση των δεκάδων λημμάτων, παράλληλα με τις συναρπαστικές διαχειριστικές μας περιπέτειες, διευκολύνει την απορρόφηση της γνώσης. Παρότι εκτιμήσαμε την ποιότητα της παραγωγής και την διάρκεια των δεκάδων ωρών, θα θέλαμε η τιμή του να κυμανθεί σε μικρότερα επίπεδα από τα 50 ευρώ και άνω ώστε να γίνει προσιτό σε όσους διαθέτουν χαμηλό προϋπολογισμό.
Θετικά:
- Μεγάλη ποικιλία υπέροχων δεινοσαύρων
- Gameplay με βάθος
- Voice acting από διάσημους ηθοποιούς
- Λατρεμένες μελωδίες από τα Jurassic Park
- Μεγάλη διάρκεια
- Εξαιρετική κάλυψη της δράσης από τις κάμερες
- Ρεαλιστικό A.I.
Αρνητικά:
- Απουσία cinematics και ζωντάνιας των NPCs όταν μιλούν
- Πολύ περιορισμένη έκταση για χτίσιμο
- Αρκετά contracts είναι αδιάφορα
- Το campaign είναι αργό κατά καιρούς
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Μια συναρπαστική εξομοίωση του θρυλικού Jurassic Park.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Jurassic World: Evolution
[Αρχική δημοσίευση: 20/8/17] Η Frontier Developments ανακοίνωσε το Jurassic World: Evolution. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης της Microsoft στην Gamescom, η εταιρεία ανάπτυξης του Elite Dang...Posted (17 Jun 2018)
Jurassic World Evolution gameplay video
Οι Amblin Entertainment και Universal παρουσίασαν το πρώτο gameplay video του Jurassic World Evolution. Το βίντεο παρουσίασαν οι Community Manager Edward Lewis, Executive Producer Rich Newbold και ...Posted (02 Apr 2018)
Jurassic World: Evolution: Ημερομηνία κυκλοφορίας
Η εταιρεία ανάπτυξης Frontier Developments κυκλοφόρησε ένα νέο τρέιλερ για το Jurassic World: Evolution. Στο βίντεο διακρίνεται η ροή τουριστών στο πάρκο στο οποίο δύο Παχυκεφαλόσαυροι μονομαχούν, έν...Posted (29 Mar 2018)
Comments
Θαρρώ λοιπόν πως το JWE, μαζί με τα Dino Crisis 1/2 είναι ΟΤΙ καλύτερο έχουμε δει σε βιντεοπαιχνίδι με κύρια θεματολογία τους λατρεμένους μου Δεινόσαυρους.Οπτικά σαν μέχρι ΚΑΙ τώρα, εν έτη 2018, έπαιζα το JPOG με mods...μόλις κούμπωσα το JWE έπαθα ένα πολιτισμικό σοκ.Ναι, το έπαθα.Οι λεπτομέρειες στα μοντέλα των δεινοσαύρων, η όλη ρεαλιστική προσέγγιση που προσπαθεί να προσδώσει η ταλαντούχα ομάδα των Δημιουργών, και η πρόσβαση τους στο θησαυροφυλάκιο που λέγεται ''Αρχείο Universal'' δίνουν ένα ΑΣΥΓΚΡΙΤΟ αποτέλεσμα που όμοιο του εκεί έξω ΔΕΝ υπάρχει!Πολλές φορές νιώθω πως η ποιότητα αγγίζει αυτή των αντίστοιχων ταινιών!Όλες οι άλλες προσπάθειες ανα καιρούς μου φαίνονται τόσο πρόχειρες..Υπερβολή, αλλά θέλω να αναδείξω την δουλειά της Frondier στο έπακρο.
Συνεχίζοντας, δεν νομίζω να υπάρχει εκεί έξω πραγματικός Δεινοσαυρόφιλος που να έχει παράπονο απο την ποικιλία των αρχαίων αυτών ερπετών.48 είδη παρελαύνουν, από τους κλασικούς Τρικεράτοπα και Τυραννόσαυρο, στους πρόσφατα νεόφερτους στις ταινίες Σινοκεράτοπς+Βαρυόνυχα, ως και υβριδικούς Ιντόμινους-Ινδοράπτορ.
Διαφωνώ αναφορικά με την περιορισμένη έκταση ως αρνητικό στοιχείο, σαν δαύτο για εμένα είναι που απογειώνει την πρόκληση στο έπακρο.Κατα την γνωμη μου, αν μας προσφέρανε ανα νησί εναν τεράστιο χάρτη, η όλη δυσκολία, το όποιο ''άγχος'' που υπάρχει για την διεκαιραίωση των αποστολών, θα πήγαινε άπατο.Για να βγάλουμε τα εσώψυχά μας και το άχτι νιώθω πως η νήσος Νούμπλαρ είναι υπεραρκετή σαν πχ εκεί έχω βάλει και τα 48 προσφερόμενα είδη, έχω δημιουργήσει μίνι-αρένες κλπ κλπ.
Το campaign δεν το βρίσκω αργό πάντα σε συγκριση με το αδερφάκι του το JPOG.Ισα ισα, είναι τόσο γρήγορο, συμβαίνουν τόσοι αστάθμητοι παράγοντες που υπήρχανε στιγμες που δεν προλάβαινα να χαρώ τους Δεινόσαυρους όπως εγω θα ήθελα.
Με τόσες 10αδες ωρες παιχνιδιου απο day1, το αναγραφόμενο bug δεν το είδα, ίσως να διορθωθηκε με update.Ευτυχως.
5 είναι για εμένα τα όποια ''φάουλ'' του παιχνιδιού:
1oν.ΜΗΔΕΝΙΚΉ βία στον βαθμό του ΜΗ ανεκτού.Οταν το παιχνίδι είναι για 16+ ε ΕΛΕΟΣ να μην έχεις ρεαλιστική, ωμή βία έστω, σαν επιλογή.
2oν:Οι Δεινόσαυροι δεν κοιμούνται με φυσικό τρόπο αλλά την έχουνε δει Bαμπίρ.
3ον:Δεν δημιουργούν αγέλες τα είδη των δεινοσαύρων που πραγματικά το έπρατταν, βλ.Βελοσιράπτωρα.
4ον:Το κοινό που επισκέπτεται το εκάστοτε Πάρκο νιώθω πως είναι εκεί απλά για να υπάρχει χωρίς να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και τα ερπετά.
5ον:ΠΕΝΙΧΡΆ και καθαρά διακοσμητικά τα όποια καταστήματα, επιβάλλεται μια ποιο μεγάλη ποικιλία.
Εν κατακλείδι, σαν παρακολουθω στενώς την ομάδα ανάπτυξης αισθάνομαι πως τα καλύτερα...δεν τα είδαμε ακόμη.Θα υπάρξει τρελή υποστηριξη στο παιχνίδι, είναι μερακλίδες, έχουνε θέληση, και ίσως έπαιξε καίριο ρόλο να συμπίπτει σχεδόν χρονικά η ημερομηνία κυκλοφορίας με αυτην της ταινίας.
Είμαι υπερ του δέοντως ικανοποιημένος και άξιζε το 60ευρο που έδωσα.Τους ευχαριστω που ξαναζωντανέψανε τα παιδικά μου χρόνια με μια τόσο υπέροχη δημιουργία απο τους μετρ του είδους.ΕΥΓΕ.
8.5/10.