- Reviews
- BattleTech
BattleTech
HotΦωτιά, καπνός και 70 τόνοι ατσάλι.
Φωτιά, καπνός και 70 τόνοι ατσάλι.
To φανταστικό σύμπαν του BattleTech είναι μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς games, μιας και από το 1984 κυκλοφορούν τόσο επιτραπέζια όπως το Battle Tech Strategy και το MechWarrior RPG, όσο και όμοτιτλες σειρές video games, οι οποίες με το κοινό στοιχείο της εξομοίωσης, του τακτικού gameplay και του customization, έχουν κερδίσει το δικό τους περιορισμένο μεν, αλλά φανατικό κοινό.
Η νεότερη μεταφορά του στις οθόνες των PC αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή των άλλων games τα οποία είναι βασισμένα στον ίδιο κόσμο και μας έχουν συνηθίσει σε Tactical Sim/FPS gameplay. Η Αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Harebrained Schemes επιχειρεί να αναπαραστήσει το επιτραπέζιο σε περιβάλλον video game, προσφέροντας ένα Turn-based Strategy το οποίο διατηρεί τα Simulation στοιχεία στον τομέα του customization. Βλέποντας ότι ιδρυτής της εταιρείας είναι ο Jordan Weisman, ο οποίος ήταν και ο ιδρυτής της εταιρείας η οποία κυκλοφόρησε το πρώτο επιτραπέζιο BattleTech και λαμβάνοντας υπόψη τα έσοδα ύψους 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων στην crowdfunding καμπάνια του BattleTech, οι προσδοκίες είναι μεγάλες.
Για την τιμή ή για το χρήμα
Η υπόθεση του BattleTech εκτυλίσσεται στο έτος 3025, όπου η ανθρωπότητα έχει αποικήσει το διάστημα. Μετά από μια εποχή ευημερίας, ήρθαν οι πόλεμοι που πάντα ακολουθούσαν την πορεία. Στην περιοχή του γαλαξία που ονομάζεται Aurigan Reach, η διάδοχος της άρχουσας οικογένειας Arano εκθρονίζεται μέσω ενός πραξικοπήματος. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός πιλότου (Battle)Mech, ενός γιγαντιαίου οχήματος που θυμίζει ρομπότ και αρχικά παίρνετε μέρος στην συνοδεία της διαδόχου την ημέρα της στέψης της, αλλά μετά από το πραξικόπημα καταλήγετε να είστε διοικητής ενός μισθοφορικού στρατού mechs.
Στρατηγικό βάθος και έμφαση στην διαχείριση
Το πρώτο πράγμα που κάνετε στο BattleTech, είναι το να φτιάξετε τον χαρακτήρα σας. Απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την καταγωγή και την ιστορία σας, κατανέμονται αντίστοιχα πόντοι στα stats σας (Gunnery, Piloting, Guts και Tactics), τα οποία επηρεάζουν την αποδοτικότητα του mech σας σε διάφορους τομείς της μάχης. Στη συνέχεια επιλέγετε το φύλο, το παρατσούκλι, το ονοματεπώνυμο και την φωτογραφία που επιθυμείτε για τον χαρακτήρα σας.
Ένα σύντομο tutorial θα σας μάθει τον βασικό χειρισμό του mech σας, ο οποίος είναι αρκετά απλός. Ύστερα από μερικά συμβάντα, θα βρεθείτε στην θέση του διοικητή μιας μισθοφορικής δύναμης και τα πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται, καθώς η διαχείριση των πόρων, του εξοπλισμού και του δυναμικού σας μέσα από το διαστημόπλοιό σας (management mode) είναι πολύπλοκη και με ελλιπή tutorials, οπότε θα σας πάρει αρκετό χρόνο να καταλάβετε ακριβώς τι λειτουργεί και πως, ενώ αν δεν είστε εξοικειωμένοι με άλλα games του κόσμου του BattleTech, θα πονοκεφαλιάσετε μέχρι να μάθετε τα διάφορα mechs, τα όπλα και τα εξαρτήματα. Ευτυχώς, το community που έχει σχηματιστεί γύρω από τα games του franchise είναι αρκετά πωρωμένο και υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για αυτές τις λειτουργίες στο internet.
Στο BattleTech περιλαμβάνονται 37 mechs 4 κλάσεων βάρους (Light, Medium, Heavy και Assault). Όσο πιο βαρύ είναι ένα mech, τόσο καλύτερα θωρακισμένο είναι και τόσο περισσότερα και μεγαλύτερα όπλα μπορεί να έχει. Όσον αφορά το customization, το ΒattleTech χρησιμοποιεί ένα σύστημα παρόμοιο με του MechWarrior: Online (MechLab), με το οποίο μπορείτε να προσθαφαιρείτε όπλα, ψήκτρες, jet engines και θωράκιση σε κάθε mech, προσαρμόζοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στον τρόπο παιχνιδιού που προτιμάτε.
Οι πιλότοι τους οποίους προσλαμβάνετε για να χειρίζονται τα mechs σας κατέχουν stats όπως κι εσείς, αλλά έχουν και επιπλέον abilities, όπως το να σημαδεύει εχθρούς για να καθοδηγεί τους πυραύλους των φιλικών mechs, χωρίς αυτά να χρειάζεται να τους βλέπουν. Αν ένας πιλότος τραυματιστεί στην μάχη δεν θα είναι διαθέσιμος για αποστολές μέχρι να αναρρώσει, ενώ οι θάνατοι πιλότων είναι κάτι μόνιμο και μη αναστρέψιμο. Όσον αφορά το customization, προς το παρόν δεν μπορείτε να επέμβετε στα βασικά τους χαρακτηριστικά, αλλά η Harebrained υποσχέθηκε επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης σε μελλοντικό update το οποίο μάλλον θα περιλαμβάνει και επιπλέον επιλογές για το MechLab.
Οι μάχες θυμίζουν λίγο XCOM 2 και είναι τόσο εν δυνάμει περίπλοκες σε τακτικό επίπεδο, όσο απλές είναι στον χειρισμό τους. Η πλειοψηφία των αποστολών έχει ως σκοπό την εκκαθάριση του χάρτη με την καταστροφή εχθρικών κτιρίων ή/και μονάδων και το lance (party) που ορίζετε να την φέρει εις πέρας μπορεί να περιέχει μέχρι 4 mechs. Αφού εντοπίσετε εχθρούς, η σειρά με την οποία παίζει κάθε mech εξαρτάται από την κλάση και τα stats του πιλότου, του. Διαλέγετε ένα από τα mechs που μπορούν να δράσουν και κινείστε ή επιτίθεστε.
Η τοποθέτηση των μονάδων σας έχει τεράστια σημασία καθώς θα πρέπει να μεγιστοποιείτε τις επιθετικές σας ικανότητες χωρίς να αλλοιώνετε την άμυνά σας. Η επιλογή mechs έχει σημασία, καθώς η κάθε κλάση ειδικεύεται σε συγκεκριμένο ρόλο. Για παράδειγμα, τα βαριά mechs θα πρέπει να προστατεύουν τα ελαφρύτερα και να σφυροκοπούν τον εχθρό με τα μεγάλα τους όπλα, ενώ τα μικρότερα με την σειρά τους θα πρέπει να κινούνται προσεκτικά ώστε να μην εκθέτουν ευαίσθητα σημεία στα εχθρικά πυρά. Αν πχ. επιλέξετε τέσσερα βαριά και δυσκίνητα mechs, θα ανακαλύψετε ότι οι εχθροί θα περικυκλώσουν και θα χτυπάνε τις ευάλωτες πλευρές τoυς.
Θα σας ζορίσει, θα σας εκνευρίσει και θα το απολαύσετε.
Οι γωνίες πυρός έχουν επίσης μεγάλη σημασία, όπως και η δυνατότητα οπτικής επαφής. Τα στοιχεία αυτά δεν έχουν μεγάλη σημασία στην αρχή, αλλά η δυσκολία ανεβαίνει σημαντικά καθώς προχωράτε και από ένα σημείο και έπειτα δεν συγχωρούνται εύκολα τα λάθη. Τα όπλα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, energy, ballistic και missiles. Τα energy weapons δεν απαιτούν πυρομαχικά, αλλά ανεβάζουν την θερμοκρασία του mech, η οποία αν φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα εκείνο απενεργοποιείται μέχρι να κρυώσει ή αλλιώς παθαίνει ζημιά. Τα ballistic weapons και οι πύραυλοι δεν ανεβάζουν θερμοκρασία, αλλά μπορεί να ξεμείνουν από πυρομαχικά. Πέρα από τις επιθέσεις με τα όπλα, μπορείτε να τρέξετε και να εμβολίσετε εχθρικές μονάδες, χτυπώντας τες με το κεφάλι, τα χέρια ή τα πόδια του mech σας.
To αν μια επίθεση θα πετύχει ή όχι, το ποιό σημείο ενός mech κλπ υπολογίζονται από έναν αλγόριθμο ο οποίος συνδυάζει αποτελέσματα ζαριών και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά του πιλότου και του mech, οπότε ακόμα και με το Gunnery stat σε υψηλό επίπεδο, πάντα θα υπάρχει η πιθανότητα να αστοχήσετε ή να μην πετύχετε το σημείο που θέλατε. Η ζημιά που δέχεται ένα mech εξαρτάται από την θωράκισή του και το σημείο που χτυπήθηκε. Χτυπήματα στα χέρια μπορούν να καταστρέψουν όπλα, χτυπήματα στα πόδια μπορούν να έχουν επιπτώσεις στην κίνηση (ή να καταστραφεί τελείως το mech αν χάσει και τα δύο πόδια), ενώ αν χτυπηθεί ο θώρακας απ’το πλάι ή το κεφάλι, θα τραυματιστεί ο πιλότος, ο οποίος μπορεί να πεθάνει αν δεχτεί αρκετά χτυπήματα.
Το πιο μελανό σημείο του BattleTech είναι τα animations στις μάχες. Κάθε φορά που εμφανίζεται ένας εχθρός, παγώνει η δράση προκειμένου να κάνει η κάμερα zoom σε αυτόν, ενώ το ίδιο συμβαίνει κάθε φορά που έρχεται η σειρά ενός mech ή συμβαίνει το οτιδήποτε. Ακόμα και αν απενεργοποιήσετε αυτές τις κάμερες, τα animations των κινήσεων, των επιθέσεων και των καταστροφών πάντα συνοδεύονται από παύσεις για μακρόσυρτα animations, τα οποία γίνονται ακόμα πιο κουραστικά όταν έχετε να πολεμήσετε μεγάλο αριθμό εχθρών.
Στην διαχείριση θα πρέπει να έχετε πρώτο σας μέλημα το να μην ξεμείνετε από χρήματα, διότι αν χρεοκοπήσετε αποτυγχάνετε το campaign και θα πρέπει να το ξαναρχίσετε ή να κάνετε load κάποιο save, στην οποία περίπτωση θα πρέπει να είναι χρονικά σε κάποιο σημείο στο οποίο θα μπορείτε να κάνετε κάτι να βελτιώσετε τα οικονομικά σας. Τα έξοδά σας εξαρτώνται από τα πόσα mechs και πόσους πιλότους έχετε, τι μισθό τους πληρώνετε (ο μισθός συμβάλλει στην αποδοτικότητά τους στη μάχη), ιατρικά έξοδα για τους τραυματισμένους χειριστές, έξοδα επισκευής για ζημιές από μάχες και αγορά εξοπλισμού. Κύρια πηγή εσόδων σας είναι μισθοφορικά συμβόλαια (contracts) που μπορείτε να αναλάβετε παράλληλα με την κύρια υπόθεση.
Κατά την παραμονή σας στο διαστημόπλοιο μπορείτε επίσης να συνομιλήσετε με διάφορους χαρακτήρες με ψευτο-role playing επιλογές διαλόγων, μαθαίνοντας περισσότερα για τον κόσμο του BattleTech, την ιστορία των χαρακτήρων, καθώς και tips για το management mode. Η διάρκεια του campaign κυμαίνεται γύρω στις 15-20 ώρες και ανάλογα με το πόσο δίνετε βάση στα contract missions μπορεί άνετα να πολλαπλασιαστεί η διάρκεια αυτή. Άξιο αναφοράς είναι το ότι μπορείτε να συνεχίσετε να παίζετε contract missions ακόμα και αφού τερματίσετε το campaign, μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο την διάρκεια.
Λίγη παραπάνω έμπνευση δεν βλάπτει
To multiplayer mode λέγεται Skirmish και σε αυτό επιλέγετε τέσσερα mechs και μπορείτε να πολεμήσετε ενάντια σε άλλα τέσσερα τα οποία ελέγχονταί είτε από τον υπολογιστή, είτε από κάποιον άλλον παίκτη. Φαίνεται απλό, αλλά όπως και το single-player campaign, έτσι και το Skirmish mode χαρακτηρίζεται από τακτικό βάθος. Η επιλογή του lance εδώ παίζει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο, μιας και δεν πρόκειται για σενάριο, αλλά για καθαρή μάχη, η οποία φαίνεται να είναι η πιο πιστή μεταφορά του gameplay του επιτραπέζιου BattleTech. Πάντως ένα Co-op mode σε ένα τέτοιο game θα έπρεπε να υπάρχει και επίσης είναι κρίμα να μην υπάρχει η δυνατότητα για multiplayer για ομάδες.
Μάχες στο 3025 με εικόνα από το 2005
Τα γραφικά του BattleTech είναι το δεύτερο πιο αδύναμό του σημείο. Η Harebrained προτείνει κάρτα γραφικών GTX950, αλλά η απόδοση δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητές της σε καμία περίπτωση. Τα μοντέλα είναι χοντροκομμένα, τα animations αργοκίνητα και τα εφέ απλά “ok”, ενώ τα frames είναι ασταθή χωρίς λόγο και οι χαρακτήρες δείχνουν ψεύτικοι. Αυτό δείχνει δυστυχώς κακή ή βιαστική δουλειά σε αυτόν τον τομέα, ακόμα και για Strategy game. Αντιθέτως, τα artworks της εισαγωγής και των cutscenes είναι σχεδόν άψογα.
Ο καλός, ο κακός κι ο παράφωνος
Η μουσική επένδυση κυμαίνεται ανάμεσα σε μιλιταριστικές ambient συνθέσεις και ατμοσφαιρικά ορχηστρικά κομμάτια, ενώ κάποια ηλεκτρονικά στοιχεία είναι διασκορπισμένα εδώ κι εκεί. Στο σύνολό της συνοδεύει όμορφα το παιχνίδι, τονίζει την ατμόσφαιρα των cutscenes και είναι διακριτική. Το voice acting είναι μέτριο, στα όρια του καλού, με τους πιλότους να επαναλαμβάνουν τις ίδιες ατάκες ξανά και ξανά. Τα ηχητικά εφέ είναι ρεαλιστικά, με αποκορύφωμα τους ήχους των πυραύλων, αλλά πέραν αυτού δεν έχουν κάτι το ξεχωριστό. Εν γένει ο ήχος εξυπηρετεί τον σκοπό του, αλλά θα μπορούσε να είναι και καλύτερος.
Χρειάζεται βελτιώσεις, αλλά δεν απογοητεύει
Το καλό με το σύμπαν του BattleTech είναι ότι το community του ασκεί πάντα μεγάλη πίεση στις εταιρείες όταν πρόκειται για διορθώσεις λαθών ή/και ελλείψεων και στις περισσότερες περιπτώσεις, οι πιέσεις βρήκαν ανταπόκριση (πχ. η εξέλιξη του MechWarrior Online). Αντίστοιχα η Harebrained φαίνεται να ανταποκρίνεται στις κριτικές και ετοιμάζει updates. Αν και τα γραφικά δύσκολο να αλλάξουν, τα προβλήματα του gameplay αναμένεται να διορθωθούν σύντομα. Εν κατακλείδι, το BattleTech είναι ένα ζόρικο game με δύσκολη εκμάθηση, αλλά με μια πλούσια ιστορία, δική του αισθητική και πολύπλευρο gameplay. Σίγουρα αξίζει την προσοχή των φίλων των Turn-based Strategy.
Θετικά:
- Υψηλή ρόκληση
- Βαθύ σύστημα τακτικής
- Customization των mechs
- Πλούσιο σενάριο
Αρνητικά:
- Ελλείψεις στο multiplayer
- Μακρόσυρτα animations στις μάχες
- Μέτρια γραφικά
- Αδιάφορο voice acting
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.3
Οι λάτρεις των mechs και της στρατηγικής θα το εκτιμήσουν.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
BattleTech
[Αρχική δημοσίευση: 4/11/15] Η Harebrained Schemes, δημιουργός του Shadowrun: Hong Kong, ανακοίνωσε πριν από ένα μήνα το Kickstarter της για το BattleTech. Ένα Turn-Based Strategy το οποίο προέρχεται ...Posted (12 Apr 2018)
Comments