- Reviews
- Warhammer: Vermintide 2
Warhammer: Vermintide 2
HotΕνάντια σε αμέτρητες ορδές εχθρών.
Ενάντια σε αμέτρητες ορδές εχθρών.
Η σειρά Vermintide της Σουηδικής εταιρείας ανάπτυξης Fatshark είναι βασισμένη στον κόσμο του Warhammer, του περίφημου επιτραπέζιου Strategy game της Βρετανικής Games Workshop. Το πρώτο μέρος της σειράς, το Warhammer: End Times - Vermintide κυκλοφόρησε το 2015 και απέσπασε γενικά θετικές κριτικές, κυρίως λόγω της πιστότητάς του στην ιστορία του κόσμου και της καλής διασκευής του στιλ gameplay του Left 4 Dead. Στο sequel, οι developers επένδυσαν στην ενίσχυση των δυνατών σημείων του πρώτου Vermintide βελτιώνοντας τους μηχανισμούς του κυρίως gameplay, αλλά όπως θα διαβάσετε παρακάτω, τα περισσότερα στοιχεία που του στέρησαν την αριστεία συνεχίζονται και εδώ.
Η ορδή μεγαλώνει, το τέλος πλησιάζει
Το σενάριο του Vermintide 2 εκτυλίσσεται χρονικά λίγο μετά τον προκάτοχό του, όπου οι πέντε ήρωες της πόλης Ubersreik της Empire έχουν πιαστεί αιχμάλωτοι από τον αρχηγό του Clan Fester των ποντικανθρώπων Skaven, Grey Seer Rasknitt. O Rasknitt καταφέρνει να κατακτήσει την αβοήθητη πλέον Ubersreik και ξεκινά την κατασκευή μιας τεράστιας πύλης, της Skittergate, μέσω της οποίας ο νέος σύμμαχος του Rasknitt, o Chaos Champion και ακόλουθος του θεού Nurgle, Bödvarr Ribspreader και ο στρατός του, οι Rotbloods θα μπορέσουν να περάσουν με άνεση από τον Βορρά στην πόλη Helmgart. Ωστόσο, η Skittergate παρουσιάζει βλάβες συνεχώς και ο στρατός του Ribspreader δεν καταφέρνει να περάσει ολόκληρος. Ο Rasknitt εντατικοποιεί την σταθεροποίηση της πύλης και όταν αυτό συμβεί, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για την Empire.
Ωστόσο, κάποια στιγμή η Skittergate παθαίνει μια καταστροφική βλάβη προκαλώντας εκρήξεις και σεισμικές δονήσεις, ελευθερώνοντας έναν από τους πέντε ήρωες, τον Markus Kruber (human, μαχητής της Empire) από το κλουβί του. Βγαίνοντας από το κλουβί σας ως Markus, θα πρέπει να δραπετεύσετε από το λημέρι των Skaven, ελευθερώνοντας πρώτα τους συντρόφους σας, οι οποίοι είναι ο Victor Saltzpyre (human, κυνηγός αιρετικών της Empire), o Bardin Goreksson (dwarf), η Sienna Fuegonasus (human, μάγισσα της φωτιάς) και η Kerillian (wood elf).
Σφαγή ξανά και ξανά
Τo Vermintide 2 αποτελείται από 13 co-op αποστολές στα πρότυπα του Left 4 Dead, τις οποίες μπορείτε να παίξετε μόνοι σας με party από bots, με άλλους παίκτες μέσω online matchmaking ή μαζί με την παρέα σας σε private lobby. Το party σας αποτελείται από 4 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένου του δικού σας) και αν δεν βρίσκονται αρκετοί παίκτες διαθέσιμοι για να συμπληρωθεί η ομάδα, τα κενά slots καλύπτονται από bots. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν μπορεί ο ίδιος χαρακτήρας να βρίσκεται πάνω από μια φορά στο ίδιο party, οπότε δεν υπάρχει η περίπτωση να υπάρχουν 2 Bardin ή 2 Saltzpyres στην ίδια ομάδα.
Ο κάθε ένας από τους 5 χαρακτήρες έχει ένα βασικό career (“class”) διαθέσιμο με το που ξεκινάει, ενώ ανεβαίνοντας levels στην πορεία μπορεί να ξεκλειδώσει και άλλα δύο (στα levels 7 και 12), διαμορφώνοντας τον τελικό αριθμό διαφορετικών στιλ που μπορείτε να παίξετε σε 15. Ανεξαρτήτως career, ο κάθε χαρακτήρας έχει ένα προσωπικό ability, ενώ το κάθε career προσθέτει ένα ακόμα ability και έχει επιπλέον ένα δικό του σετ από 5 talents τα οποία διαμορφώνουν το στιλ με το οποίο μάχεται.
Δεν υπάρχουν RPG stats στο Vermintide 2, η ισχύς του κάθε χαρακτήρα μετριέται από το Hero Power το οποίο προκύπτει από το level σας και τον μέσο όρο του Power των αντικειμένων σας. Ο μικρός αριθμός talents σε συνδυασμό με τα μόνο με 5 slots εξοπλισμού (melee weapon, ranged weapon, amulet, charm και trinket) και την έλλειψη stats, δείχνουν πως η Fatshark έχει κρατήσει τα RPG στοιχεία στο ελάχιστο. Οι τυπικοί ρόλοι που θα περίμενε κανείς από ένα party-based video game είναι παρόντες (tank, melee damage, ranged damage) πλην όμως των healers, κάτι το οποίο αυξάνει τον βαθμό δυσκολίας. Επίσης, τα πυρομαχικά είναι πολύ σπάνια και οι χαρακτήρες δεν δύνανται να έχουν αρκετά πάνω τους, οπότε αν επιλέξετε να παίξετε κάποιον χαρακτήρα αφοσιωμένο στην μάχη εξ’ αποστάσεως θα δεινοπαθήσετε.
Το Vermintide 2 είναι ένα First-Person RPG. Κάθε melee όπλο έχει δύο επιθέσεις, την γρήγορη (αριστερό κλικ) και την δυνατή (πατημένο αριστερό κλικ), οι οποίες διαφέρουν από όπλο σε όπλο όσον αφορά damage και αριθμό εχθρών που μπορούν να χτυπήσουν ταυτόχρονα. Με το δεξί κλικ σηκώνετε την ασπίδα σας ή το two-handed όπλο σας προκειμένου να μπλοκάρετε έναν περιορισμένο αριθμό επιθέσεων. Η εναλλαγή μεταξύ melee και ranged όπλου γίνεται είτε με την ροδέλα του mouse, είτε με τα πλήκτρα 1 & 2, ενώ με το πλήκτρο 3 επιλέγετε το healing potion ή medkit το οποίο τυχόν έχετε πάνω σας και με το 4 οποιοδήποτε άλλο Potion Μπορεί να έχετε. Τέλος, με το πλήκτρο F ενεργοποιείτε το μοναδικό ability του χαρακτήρα σας.
Τα missions του Vermintide 2 είναι αρκετά γραμμικά, με objectives τα οποία ανανεώνονται όσο προχωράτε. Ο σχεδιασμός των levels είναι αρκετά καλός, αλλά η έλλειψη minimap θα σας μπερδέψει αρκετά μέχρι να μάθετε απ’έξω τις διαδρομές που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Η ποικιλία εχθρών που θα συναντήσετε έχει αυξηθεί σε σχέση με το πρώτο Vermintide μιας και έχουν προστεθεί οι δυνάμεις του Ribspreader, αλλά συνεχίζει να δίνεται η εντύπωση ότι χρειάζονται ακόμα περισσότεροι τύποι εχθρών ώστε να υπάρχει μια ικανοποιητική γκάμα μαχών. Οι εχθροί πολλές φορές αλλάζουν τύπο και τοποθεσία, οπότε ένα σημείο που ήταν γεμάτο με Skaven μπορεί να είναι άδειο ή να έχει Chaos Warriors την επόμενη φορά που θα παίξετε το ίδιο mission. Το ίδιο random στοιχείο έχει συμπεριληφθεί όσον αφορά και τα διάφορα mini bosses τα οποία αλλάζουν κάθε φορά που παίζετε μια αποστολή.
Η δράση είναι σχεδόν συνεχής, με κύματα από εχθρούς να σας επιτίθενται στην πλειοψηφία των σημείων που θα επισκεφτείτε. Οι περισσότερες μάχες που θα δώσετε θα είναι ενάντια σε μεγάλες μάζες από αδύναμα πλάσματα, ενώ μικρότεροι αριθμοί εχθρών κατέχουν βαριά θωράκιση και θα πρέπει να τους χτυπάτε σε συγκεκριμένα τρωτά σημεία προκειμένου να τους κάνετε ζημιά. Εάν το health σας φτάσει στο 0, τότε ο χαρακτήρας σας πέφτει στα γόνατα ετοιμοθάνατος και θα πρέπει κάποιος συμπαίκτης σας να σας κάνει revive πριν σας αποτελειώσουν οι εχθροί. Σε περίπτωση που δεχτείτε και τα τελειωτικά χτυπήματα, θα εμφανιστείτε με πλήρες health, δεμένοι χειροπόδαρα λίγο πιο κάτω και θα πρέπει να σας ελευθερώσουν οι σύμμαχοί σας.
Βγάλτε τα δολοφονικά σας ένστικτα, σφάζοντας αλύπητα.
Ο βαθμός δυσκολίας του Vermintide 2 είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του. Ακόμα και στο χαμηλότερο από τα 4 difficulty levels πολλά missions απαιτούν καλή συνεργασία μεταξύ των παικτών προκειμένου να ολοκληρωθούν. Τα επόμενα επίπεδα δυσκολίας ξεκλειδώνονται όσο ανεβαίνει το Hero Power σας, ώστε να υπάρχει κάποιο σχετικό balance μεταξύ του party και να ανταποκρίνεται στην δυσκολία. Όσο ανεβαίνει η δυσκολία, πέρα από τους εχθρούς μπαίνουν στο προσκήνιο και άλλα θέματα, όπως η ενεργοποίηση του friendly fire το οποίο θα σας αναγκάσει να προσαρμόσετε τις τακτικές σας αναλόγως.
Ένα από τα μελανά σημεία του Vermintide 2 είναι το σύστημα loot, το οποίο σας αποδίδεται μέσω loot boxes στο τέλος της κάθε αποστολής. Έτσι, η τύχη παίζει τον κυριότερο ρόλο ως προς το τι εξοπλισμό θα έχετε, με ένα απλό και περιορισμένο σύστημα crafting μέσω του οποίου μπορείτε να “πειράξετε” τα αντικείμενα αυτά. Μια ακόμα έλλειψη είναι αυτή των game modes. Όσο και να αλλάζει η θέση και ο τύπος μερικών εχθρών, κάποια στιγμή θα βαρεθείτε να παίζετε τα ίδια missions ξανά και ξανά.
Ο κόσμος του Warhammer έχει τεράστια και πλούσια ιστορία η οποία μαζί με την απεικόνιση και το gameplay του Vermintide 2 θα μπορούσαν να συνθέσουν ένα πολύ καλό single player campaign. Επίσης, μια PvP αρένα θα μπορούσε να είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη. Στην παρούσα φάση θα χρειαστείτε κάπου 8-10 ώρες προκειμένου να παίξετε όλες τις αποστολές και από κει και ύστερα το πόσο παραπάνω θα σας κρατήσει εξαρτάται από το πόσο θέλετε να ξεκλειδώσετε όλα τα careers και πόσο αντέχετε την επανάληψη των missions.
Σκοτεινό, μουντό κι απαισιόδοξο
Ο οπτικός τομέας του Vermintide 2 μεταφέρει την ατμόσφαιρα του κόσμου του Warhammer με μεγάλη ακρίβεια. Κτίσματα του ύστερου μεσαίωνα, μουντίλα, εγκαταλελειμμένα ερείπια και φυσικά διακόσμιση από πτώματα σε διάφορες μορφές (ακρωτηριασμένα, παλουκωμένα, απανθρακωμένα κλπ). Τα frames παραμένουν σταθερά ακόμα και με μεγάλους αριθμούς κινούμενων μοντέλων και τα εφέ είναι πολύ ρεαλιστικά και όμορφα, ειδικά αυτά της φωτιάς και οι αντανακλάσεις του φωτός στις μεταλλικές επιφάνειες. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι και τα animations είναι πραγματικά “ρευστά” και ομαλά. Ωστόσο, όταν γεμίζει η οθόνη με εχθρούς και ειδικότερα σε σκοτεινά σημεία, θα μπερδευτείτε αρκετά για το τί είναι που και ακόμα και με πείραγμα του gamma δεν θα καταφέρετε να το λύσετε επαρκώς.
Οι καμπάνες και το κέρας ενός ατελείωτου πολέμου
Το soundtrack του Vermintide 2 είναι ατμοσφαιρικότατο και θα σας βάλει στο κλίμα και την ένταση του κόσμου του Warhammer με την ωραία του ενορχήστρωση, αλλά δυστυχώς η μίξη της μουσικής θα μπορούσε να είναι καλύτερη καθώς τα κρουστά είναι υπερβολικά δυνατά σε σχέση με τα υπόλοιπα όργανα και “θάβουν” τις μελωδίες, ενώ επιπλέον δεν τους έχει δοθεί αρκετό εφέ βάθους, κάνοντάς τα να ξεχωρίζουν με κακό τρόπο από το υπόλοιπο σύνολο. Τα ηχητικά εφέ είναι ρεαλιστικά και λεπτομερή, με ίσως κορυφαίο όλων την βοή ενός κέρατος πριν από κάθε επικείμενη μαζική επίθεση, προκαλώντας ανατριχίλα και προσμονή για την μάχη που έρχεται. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει επίσης στις πολεμικές κραυγές των Chaos Warriors.
Το voice acting είναι εξαιρετικό, με Βρετανικές προφορές όπω αρμόζει στα σύμπαντα της Games Workshop. Οι χαρακτήρες σχολιάζουν ο ένας τις πράξεις του άλλου σε απολαυστικούς διαλόγους τηρώντας πιστά τα φυλετικά στερεότυπα του κόσμου του Warhammer. Οι διάλογοι μεταξύ Kerillian και Bardin θυμίζουν αρκετά Gimli και Legolas από Lord of the Rings, αν και η Kerillian επιδεικνύει μεγαλύτερη υπεροψία απέναντι σε όλες τις άλλες φυλές, τις οποίες τα Elves θεωρούν κατώτερες. Οι ειρωνίες της είναι απολαυστικότατες. Επιπλέον, κάθε χαρακτήρας αναφέρει αυτόματα την έυρεση ενός εχθρού (κατονομάζοντας τον τύπο του), potion, κιβωτίου πυρομαχικών ή διόδου ώστε να γνωρίζει όλο το party το τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή.
Καλό, αλλά όχι αρκετό
Η Fatshark έκανε σημαντικά βήματα προς βελτίωση της συνταγής του πρώτου Vermintide, αλλά δίστασε να το πάει “ένα βήμα παραπέρα”. Έχει γίνει καταπληκτική δουλειά στον τομέα της μεταφοράς της αίσθησης του κόσμου του Warhammer, είναι πραγματικά κρίμα να περιορίζεται σε ένα σύντομο mode και μακάρι αν υπάρξει sequel να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία. Η μικρή διάρκεια, η έλλειψη επιπλέον modes, το κακό loot system και τα λίγα -αλλά υπαρκτά- bugs ίσως να μην δικαιολογήσουν το κόστος των 28 ευρώ για τους περισσότερους, αλλά συστήνεται για τους φίλους του κόσμου του Warhammer και ειδικότερα για εκείνους που έχουν παρέα να το παίξουν μαζί.
Θετικά:
- Έντονη δράση
- Πιστότητα στον κόσμο του Warhammer
- Απολαυστικοί διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων
- Καλό level design
Αρνητικά:
- Τυχαίες ανταμοιβές με loot boxes
- Έλλειψη game modes
- Λίγα και επαναλαμβανόμενα missions
- Χαώδεις μάχες στα σκοτεινά σημεία
- Έλλειψη minimap
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.6
Η παλιά συνταγή βελτιώθηκε, αλλά χρειάζεται ακόμα δουλειά.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
Warhammer: Vermintide 2
[Αρχική δημοσίευση: 30/8/17] Η Fatshark ανακοίνωσε το Warhammer: Vermintide 2, μέσω ενός teaser τρέιλερ. Για την ώρα δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες, αναμένεται όμως να παρουσιάζει...Posted (01 Mar 2018)
Comments