- Reviews
- Surviving Mars
Surviving Mars
HotΚατακτώντας τον Άρη με επιστημονικά "όπλα".
Κατακτώντας τον Άρη με επιστημονικά "όπλα".
Πέρασε, δεν πέρασε ενάμισης χρόνος από την τελευταία μας βόλτα στα κόκκινα χώματα του Άρη με το συναρπαστικό Offworld Trading Company. Η εμπειρία μας στον πλανήτη που έχει ερεθίσει την φαντασία άπειρων συγγραφέων και επιστημόνων, ήταν πολύ ευχάριστη και ανυπομονούσαμε να την επαναλάβουμε. Μια από τις καλύτερες εταιρείες ανάπτυξης Strategy – Simulator της τελευταίας εικοσαετίας, ανέλαβε το εγχείρημα ενός νέου ψηφιακού ταξιδιού στον κόκκινο πλανήτη. Η βουλγαρική Haemimont Games έχει πολλούς λόγους να αισθάνεται περήφανη. Τα ονόματα μερικών από τους λόγους είναι Tropico 4 – 5 και Omerta – City of Gangsters.
Σε όλα τα παραπάνω, η Haemimont Games απέδειξε την δεξιοτεχνία της στο στήσιμο και στην λειτουργία παιχνιδιών που δεν εστιάζουν σε χαρακτήρες αλλά στην διαχείριση περίπλοκων μοντέλων της φυσικής πραγματικότητας. Το Surviving Mars είναι ένας εξομοιωτής διαστημικής βάσης στον Άρη. Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας είναι ο κόκκινος πλανήτης με τις άγριες διαθέσεις του απέναντι στην ζωή. Εμείς είμαστε οι αόρατοι συντονιστές μιας προσπάθειας διαμόρφωσης του ώστε να γίνει κατάλληλος για συντήρηση ζωής.
Πύργος ελέγχου προς GameWorld, ετοιμαστείτε για απογείωση
Η τύχη του κολοσσιαίου εγχειρήματος για αποικισμό του κόκκινου πλανήτη κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από τις αρχικές μας επιλογές. Αρκετές υπερδυνάμεις σπεύδουν να μας προσφέρουν χρηματοδότηση, έτοιμες τεχνολογίες και χρήσιμα bonuses. Ξεκινώντας την Αρειανή μας περιπέτεια με γεμάτη τσέπη και μπόλικους πυραύλους για μεταφορά ανθρώπων, πρώτων υλών και εμπορευμάτων, τα πάντα κυλούν γρηγορότερα. Φαινομενικά ο καλύτερος χορηγός είναι η International Mars Mission γιατί προσφέρει τεράστιο αρχικό κεφάλαιο, άφθονο χώρο στους πυραύλους και πολλούς υποψήφιους αποίκους όταν τους χρειαστούμε. Εμάς μας άρεσε ιδιαίτερα και η Europe με την αφθονία research points που δωρίζει και τις πέντε ξεκλειδωμένες τεχνολογίες.
Την επιλογή χορηγού ακολουθεί μια επίσης κρίσιμη απόφαση, η πρόσληψη ενός mission commander με βάση την επιστημονική του κατάρτιση. Ο rocket scientist είναι η εύκολη επιλογή διότι μας χαρίζει μια επιπλέον ρουκέτα για τις μεταφορές μας και ανοίγει εξαρχής την τεχνολογία των shuttle hub. Η τελευταία είναι από τις χρησιμότατες του παιχνιδιού αφού επιτρέπει την γρήγορη μετακίνηση πρώτων υλών και ατόμων από το ένα μέρος της αποικίας μας στο άλλο. Αναγνωρίσαμε γρήγορα τους inventor και politician σαν δεύτερη και τρίτη επιλογή mission commander αντίστοιχα. Η ενδυνάμωση των drones που χαρίζει ο πρώτος και η πλούσια χρηματοδότηση που υπόσχεται ο δεύτερος μας βοηθούν στην ταχύτατη ανάπτυξη της βάσης μας.
Στο Surviving Mars ο Άρης είναι ένας πανέμορφος πλανήτης, τεράστιος σε μέγεθος και εξίσου απειλητικός με τον συνονόματο Θεό του Πολέμου. Οι πλουτοπαραγωγικές πηγές του είναι λιγοστές και το περιβάλλον του είναι εντελώς εχθρικό για την ανθρωπότητα. Εξαιρετική πινελιά του παιχνιδιού η επιλογή τοποθεσίας προσεδάφισης πάνω στο περιστρεφόμενο μοντέλο του πλανήτη. Μπορούμε να προσγειωθούμε σε όποιο σημείο της τεράστιας επιφάνειας του επιλέξουμε αλλά μας προσφέρονται και ορισμένα γνωστά τμήματά του, αν δεν θέλουμε να ψάχνουμε χειροκίνητα. Σε όλα τα περάσματα μας φροντίζαμε το σημείο προσεδάφισης να έχει πλούσια κοιτάσματα metals, concrete και water και απειροελάχιστα threats.
Στο έλεος του κόκκινου πλανήτη
Τα τελευταία είναι συνολικά τέσσερα και δύνανται να προξενήσουν μεγάλες ζημιές στην εκκολαπτόμενη αποικία μας. Θυμηθήκαμε την ταινία Armageddon ενόσω τα κτίρια και οι άποικοι μας δέχονταν επί αρκετές αρειανές ημέρες βροχή μετεωριτών. Το θέαμα είναι εντυπωσιακό με τους βράχους να σχίζουν την ατμόσφαιρα και να χτυπούν με δύναμη το έδαφος δημιουργώντας κρατήρες, αλλά οι “ουλές” που δημιουργούν στην αποικία μας κάνουν πολύ καιρό να επουλωθούν. Τα cold waves, dust storms και dust devils είναι εξίσου εντυπωσιακά στο μάτι αλλά λιγότερο καταστροφικά από τους μετεωρίτες. Οι επιθέσεις τους φθείρουν άγρια τα μηχανήματά μας και σταματούν την παραγωγή, καταβροχθίζοντας πόρους για επισκευή.
Διαπιστώσαμε, παίζοντας για πολλές ώρες, ότι το Surviving Mars είναι ένα υποδειγματικό Strategy – City Building Simulator. Πριν ακόμα απολαύσουμε όλο το εύρος του gameplay του, λατρέψαμε μια απροσδόκητη εξομοίωση, εκείνη των πυραύλων με τις υπέροχες φάλαινες Orca. Στην συνέχεια, η προσγείωση στον Άρη συνοδεύτηκε από την συνειδητοποίηση του πόσο μεγάλος είναι ο χάρτης της περιοχής και πόσο λίγες είναι οι πλουτοπαραγωγικές πηγές αρχικά. Στο πλέγμα 10Χ10 τετραγώνων που τον συνθέτει, έχει μεγάλη σημασία το πόσο πλούσιο σε πρώτες ύλες είναι το μέρος που προσγειωνόμαστε. Αν έχουμε δε έναν μικρό αριθμό από probes για να φωτίσουμε τα διπλανά τετράγωνα, ποιος την χάρη μας.
Ο κόκκινος πλανήτης είναι πλούσιος σε concrete (τσιμέντο), εύπορος σε metals (μέταλλα) και αρκετά πτωχός σε water (νερό). Το τσιμέντο και τα μέταλλα είναι η πρώτη ύλη για τα περισσότερα κτίρια μας έτσι σπεύσαμε να κατασκευάσουμε τα απαραίτητα εργοστάσια και να βάλουμε τις ρομποτικές μας μονάδες να δουλέψουν. Τα drones είναι η μοναδική μας συντροφιά για πολλές αρειανές μέρες και νύχτες. Ήταν αναπόφευκτο να κατευθύνουμε για τις πρώτες ώρες τα λιγοστά (αρχικά) research points μας στον τεχνολογικό κλάδο των robotics. Τα ρομποτάκια δίνουν μια Star Wars νότα στο παιχνίδι με την παιχνιδιάρικη αισθητική τους ενώ παράλληλα είναι οι πολυτιμότεροι εργάτες της αποικίας. Χτίζουν και επισκευάζουν όλες τις εγκαταστάσεις σαν τέλειοι μάστορες και εκτελούν αδιάκοπα τις εργασίες τους χωρίς την ανάγκη ξεκούρασης.
Στον Άρη γίνεται... της ανωμαλίας
Την εργασία των drones συμπληρώνουν τα οχήματα που τίθενται στην διάθεση μας. Περισσότερο απ΄ όλα εκτιμήσαμε τα shuttles γιατί μεταφέρουν ταχύτατα εμπορεύματα και ανθρώπους από την μια περιοχή στην άλλη. Προτού τα εντάξουμε στον μηχανοκίνητο στόλο μας, στέλναμε το RC transport να συλλέγει πρώτες ύλες και να τις μεταφέρει στις κατά τόπους αποθήκες. Οι εντολές στο τελευταίο δίνονται χειροκίνητα ενώ τα shuttles επεμβαίνουν αυτόματα σε όποιον τομέα τα έχει ανάγκη, γεγονός που ενισχύει την ανωτερότητά τους. Στον Άρη παίζει πολύ... ανωμαλία αλλά δεν έχει σχέση με σιχαμερά πράγματα, είναι όλη ευεργετική για τις επιχειρήσεις μας. Τα anomalies που σκάνε μύτη δεξιά και αριστερά πρέπει να μελετηθούν από το RC Explorer για να μετατραπούν σε πολύτιμα research points ή breakthrough τεχνολογίες.
Ο Άρης είναι εχθρικός απέναντι στην ζωή αλλά εμείς βαλθήκαμε να τον τιθασεύσουμε χρησιμοποιώντας την πανίσχυρη τεχνολογία μας. Αφού μάθαμε τα βασικά του gameplay, κτίρια άρχισαν να ξεφυτρώνουν στην επιφάνεια του δια χειρός (λαβίδων μάλλον) των drones μας. Ο πολυτιμότερος πόρος στο Surviving Mars είναι η ενέργεια διότι τα πάντα την καταναλώνουν, κτίρια, οχήματα και drones. Η κατασκευή ηλιακών συλλεκτών και συσσωρευτών αιολικής ενέργειας δεν αρκεί. Το παιχνίδι ανάγκασε τον εγκέφαλό μας να σχεδιάσει ένα τέλειο δίκτυο υποδομών για να τροφοδοτεί τα πάντα. Το μέγεθος των σωλήνων και των καλωδίων του ρεύματος και η απόστασή τους από τα κτίρια είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Αναπτύξαμε την δημιουργική μας σκέψη σχεδιάζοντας ολόκληρα δίκτυα από ενεργειακές και πλουτοπαραγωγικές πηγές γύρω από τα κτίρια μας. Στις πρώτες μας προσπάθειες κάναμε το λάθος να χτίζουμε λιγοστά ενεργειακά κτίρια με αποτέλεσμα συνεχείς διακοπές ρεύματος, παράλυση της αποικίας και πάγωμα της παραγωγής. Μέχρι το τέλος της αρειανής μας περιπέτειας ειδικευτήκαμε στην ομαδοποίηση παρόμοιων κτιρίων, στην τοποθέτηση των υποδομών στα κατάλληλα μέρη και στην εκμετάλλευση της πλανητικής γεωμετρίας.
Στον 21ο αιώνα όλοι οι εξομοιωτές κατασκευής πόλεων μεταναστεύουν στο διάστημα, προετοιμάζοντας μας για ένα ένδοξο μέλλον.
Τα πιο ωφέλημα κτίρια είναι όσα αντλούν πόρους για να κινούμε το εργατικό δυναμικό και την βιομηχανία. Τα αγαπημένα μας κτίρια είναι οι θόλοι, όσο μεγαλύτεροι τόσο το καλύτερο. Η διαχείρισή τους είναι σκέτη πρόκληση λόγω του περιορισμένου χώρου. Παίζαμε... Tetris προσπαθώντας να ταιριάξουμε τα κτίρια μέσα στα διαθέσιμα τετράγωνα των θόλων ώστε οι άποικοι μας να έχουν τα απαραίτητα κομφόρ. Η διαδικασία ενέχει και το στοιχείο του trial and error. Η πρώτη φουρνιά αποίκων είναι ενδεικτική του τι πρέπει να προσέξουμε στο χτίσιμο των θόλων για να καλύψουμε τις ανάγκες τους.
Το στήσιμο των υποδομών και των κτιρίων ανάβει το πράσινο φως για τον ερχομό των αποίκων στην βάση που χτίσαμε. Για να τους διαχειριστούμε έπρεπε να λάβουμε υπόψη πολλούς παράγοντες και η πνευματική αυτή εργασία έβαλε φωτιά στο μυαλό μας. Η ηλικία των αποίκων και ο χαρακτήρας καθορίζει την παραγωγικότητά τους. Επιτρέψαμε σε παραγωγικές ηλικίες και σε άτομα με δραστήριο χαρακτήρα και κέφι για εργασία να συμμετάσχουν στο διαστημικό μας πείραμα και απορρίψαμε τους υπόλοιπους. Επιχειρήσαμε να φροντίσουμε όλες τις ανάγκες τους φτιάχνοντας κέντρα διασκέδασης, παιδικούς σταθμούς και σχολεία αλλά δεν αποφύγαμε τον θάνατο αρκετών από κατάθλιψη. Ρυθμίζαμε τις βάρδιες τους στα εργοστάσια και παρακολουθούσαμε την καθημερινότητά τους. Αισθανθήκαμε σαν γονείς πετυχαίνοντας τις πρώτες γεννήσεις στον Άρη και εκπαιδεύοντας στην συνέχεια τα φυντάνια μας. Η συνεχής τριβή με τους αποίκους και η τεράστια αξία του ανθρώπινου κεφαλαίου στην αποικία, μας έκαναν να τους νιώσουμε σαν δικούς μας ανθρώπους, ευνοώντας την συνολική απορρόφηση μας στο παιχνίδι.
Διαχείριση πλανητικών επιχειρήσεων
Το Surviving Mars αναγνωρίζει ότι οι πληροφορίες που έχουμε ανάγκη για να χτίσουμε μια λειτουργική αποικία είναι πάρα πολλές έτσι κάθε μας κίνηση συνοδεύεται από hints. Αυτά εξηγούν ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε και πως. Η δυνατότητα pause και επιτάχυνσης του χρόνου όποτε το επιθυμούμε, είναι μια φανταστική επιλογή. Προτού μάθουμε τι έχει ανάγκη η αποικία μας στα πρώτα της βήματα, είμαστε συνέχεια στον αστερισμό του pause, δίνοντας την κάθε εντολή με χειρουργική ακρίβεια. Αφού εμπεδώσουμε την σειρά που πρέπει να έχει η κατασκευή των κτιρίων, η ταχύτητα ανεβαίνει συχνά στο 3Χ και στην συνέχεια στο 5Χ.
Το zoom in – zoom out του χάρτη μας εξυπηρέτησε άριστα, παράλληλα με τις πλούσιες πληροφορίες που μας δίνει ο χάρτης όταν περνούμε τον κέρσορα από πάνω του. Τραβούσαμε το βλέμμα μας σε πανοραμική οπτική για να παρακολουθήσουμε τις περιοχές που βομβαρδίζονταν από μετεωρίτες. Αντί να μετακινούμε τον χάρτη στο έδαφος, ανιχνεύαμε με τον κέρσορα από ψηλά τι πόροι μας ξέφυγαν για να τους αναζητήσουν τα μεταφορικά μας. Κατόπιν βουτάγαμε από τους ουρανούς στο επίπεδο των drones και των αποίκων για να μελετήσουμε τις εργασίες τους, να θαυμάσουμε το design τους και να διασκεδάσουμε με την καθημερινότητά τους. Το zoom σε συνδυασμό με την γρήγορη περιστροφή της κάμερας μας φέρνουν σε επαφή με την αποικία μας, εξαιτίας τους μπορούμε να νιώσουμε τους ρυθμούς της.
Ο πληροφοριακός πλούτος του παιχνιδιού είναι κατανεμημένος σε λιγοστά εικονίδια τα οποία μας οδηγούν σε οθόνες γεμάτες απολαυστικά στατιστικά. Τρία από αυτά δέχτηκαν αμέτρητες φορές την επίσκεψη του κέρσορά μας. Η χημική φιάλη ανοίγει την αυλαία προς τις τεχνολογίες που μας επιτρέπουν να δαμάσουμε τον κόκκινο πλανήτη. Είναι διάσπαρτες σε πέντε κατηγορίες από 19 τεχνολογίες έκαστη. Από πέρασμα σε πέρασμα συνειδητοποιήσαμε την τυχαία κατανομή των τεχνολογιών σε όλες τις κατηγορίες και στην σημαντικότερη από όλες, τα breakthroughs. Μπορούμε να ακολουθήσουμε όποια τεχνολογική οδό θέλουμε ή να ερευνούμε τεχνολογίες από την μια και την άλλη κατηγορία χωρίς συνοχή. Η σκληρή αρειανή πραγματικότητα μας σπρώχνει να δώσουμε βάση στην ενίσχυση των drones αρχικά και να πέσουμε με τα μούτρα στα robotics. Όσο κυλάει ο χρόνος, οι ερευνητικοί μας πόροι λοξοδρομούν προς biotech και social με σκοπό την ανάπτυξη τέλειων θόλων και την συντήρηση της ζωής. Θεωρούμε πλούσιο το research tree και απολαυστικά απρόβλεπτες τις breakthrough τεχνολογίες που ενισχύουν το replayability.
Βρέχει ρουκέτες στον Άρη
Το εικονίδιο με την ρουκέτα υπήρξε δεύτερο σε επισκεψιμότητα για εμάς. Οι λιγοστοί πόροι του Άρη καθιστούν αδύνατη την αυτοσυντήρηση της αποικίας στις πρώτες ώρες. Συνεπώς τα απαραίτητα υλικά για το χτίσιμο των υποδομών καθώς και οι άποικοι πρέπει να μεταφερθούν από τον μητρικό πλανήτη, την Γη. Η μεταφορά γίνεται με πυραύλους και κοστίζει ακριβά. Ακονίσαμε εκπληκτικά τις στρατηγικές μας ικανότητες κατανέμοντας τα απαραίτητα υλικά στους πυραύλους και υπολογίζοντας κατάλληλα τα κεφάλαια μας για να μην μείνουμε... ρέστοι. Μας άρεσε πολύ το game mechanic της επαναχρησιμοποίησης τους που δεν θυμόμαστε να έχουμε ξανασυναντήσει σε παρόμοιο παιχνίδι. Μετά την προσγείωση και το άδειασμα των εμπορευμάτων του, ο πύραυλος παραμένει καρφωμένος στο ίδιο σημείο με την “μύτη” του στραμμένη προς τα άστρα. Περιμέναμε να γεμίσει με βενζίνη και σπάνια μέταλλα (το μοναδικό εξαγώγιμο προϊόν της αποικίας μας) και μετά τον στέλναμε πίσω στην Γη.
Το εικονίδιο που μοιάζει με στατιστικό διάγραμμα ήταν ο τρίτος συχνότερος σταθμός μας στο Surviving Mars. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα εικονίδια, οι συνολικές πληροφορίες για την αποικία που περιέχει παραμένουν μόνιμα στην δεξιά πλευρά της οθόνης αν το επιθυμούμε. Μελετώντας τον απολαμβάναμε την συνολική πρόοδο της αποικίας και υπολογίζαμε τα υλικά που μας λείπουν, ώστε να τα μαζέψουμε το συντομότερο.
Τα θαύματα δεν τελειώνουν ποτέ στην επιφάνεια του αγαπημένου μας Άρη και κυριολεκτούμε. Το επιστέγασμα των προσπαθειών μας είναι τα Επτά Θαύματα που μπορούμε να κατασκευάσουμε μόλις το technology tree πλησιάσει στο τέλος του. Το artificial sun μας εξιτάρισε σαν ιδέα αλλά και σαν αποτέλεσμα. Ο μικρός τεχνητός μας ήλιος τροφοδοτούσε τους ηλιακούς συλλέκτες ακόμα και στα βαθιά μεσάνυχτα, χαρίζοντας άφθονη ενέργεια στα συνδεόμενα κτίρια. Τα mohole mine και the excavator αποτέλεσαν αστείρευτες πλουτοπαραγωγικές πηγές, βοηθώντας μας να συντηρήσουμε τον κατασκευαστικό οργασμό.
Μεγάλο σκορ και πολλά ρεκόρ
Παιχνίδι δίχως σκορ μοιάζει με φαΐ δίχως φέτα για εμάς και το Surviving Mars δεν εμπίπτει ευτυχώς σε αυτή την κατηγορία. Ο πλούτος που συσσωρεύει η αποικία μας σε έμψυχο και άψυχο υλικό είναι μια στατιστική απόλαυση άνευ προηγουμένου. Το πραγματικό μέτρο της επιτυχίας μας όμως είναι τα milestones. 15 ορόσημα περιμένουν να τα πραγματοποιήσουμε για να μας δωρίσουν έναν μεγάλο αριθμό πόντων. Αυτός αποτελεί το σκορ μας, τους στόχους που πρέπει να πετύχουμε για να θεωρήσουμε ότι ολοκληρώθηκε η κατάκτηση του Άρη. Θεωρητικά, σε 16 με 18 ώρες μπορούμε να πετύχουμε όλα τα ορόσημα και να νικήσουμε τις προκλήσεις του παιχνιδιού.
Πρακτικά, η ενασχόλησή μας με το Surviving Mars θα διαρκέσει πάρα πολλές ώρες, ειδικά για όσους από εμάς βλέπουν τα υψηλά επίπεδα δυσκολίας σαν πρόκληση. Αρχικά θα επιχειρήσουμε να αποκτήσουμε όλες τις τεχνολογίες του παιχνιδιού. Κατόπιν θα ανεβάζουμε σταδιακά το επίπεδο δυσκολίας έως ότου φτάσουμε στο μέγιστο και το πατάξουμε. Το A.I. είναι ο αόρατος συνεργάτης μας στην κατασκευή της αποικίας. Χειρίζεται με χαρακτηριστική άνεση τα drones και το προσωπικό μας, χωρίς να κάνει εμφανή λάθη στο pathfinding. Ως συνέπεια των παραπάνω, η καλή κατάσταση του εργατικού μας δυναμικού εξαρτάται απόλυτα από τις ενέργειες μας και καθόλου από πιθανή δυσλειτουργία του A.I.
Ο Άρης είναι ένας εντυπωσιακός πλανήτης με το κόκκινο χρώμα (και χώμα) του, τα εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα και τις μορφολογικές ιδιαιτερότητες. Το θέαμα χάνει την απόκοσμη ομορφιά του μετά από λίγα λεπτά όμως, ευτυχώς λοιπόν που έχουμε όλα τα απαιτούμενα υλικά για ένα ξεγυρισμένο... μακιγιάζ. Τα εικονίδια είναι πολύ ευχάριστα στο μάτι και αποτυπώνουν σωστά ότι θέλουν να δείξουν. Τα animations κάθε κινούμενου τμήματος στον πλανήτη είναι ρεαλιστικά. Μαγευόμασταν από την κίνηση των ανεμογεννητριών, την δραστηριότητα των αποίκων που θύμιζαν πολύβουο μελίσσι, το μηχανικό μεγαλείο των εργοστασίων. Ο φωτισμός θα μας μείνει αξέχαστος. Τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος για παράδειγμα, σε συνδυασμό με το κοκκινόχωμα του Άρη, παιχνιδίζουν τέλεια στο μάτι μας. Οι σκιές αυξομειώνονται με βάση την θέση του ήλιου αλλά εκεί παρατηρήσαμε ένα σχεδιαστικό “λαθάκι”. Μια ηλιακή γεννήτρια είχε τοποθετηθεί λανθασμένα πίσω από ένα πύραυλο, ο οποίος έκοβε με την σκιά του το ηλιακό φως για κάμποση ώρα. Κανονικά περιμέναμε η γεννήτρια να πάψει να παράγει ρεύμα στερούμενη το ηλιακό φως, όμως αυτό δεν συνέβη.
Το soundtrack του Surviving Mars χωρίζεται σε δύο διακριτά τμήματα. Το πρώτο είναι τα instrumental κομμάτια που συνοδεύουν την κάθε μας προσπάθεια. Οι διακυμάνσεις τους επηρέαζαν θετικά την ψυχική μας κατάσταση. Πότε μας χαλάρωναν οι νανουριστικές νότες σαν να βρισκόμασταν σε παραλία, άλλοτε νιώθαμε σαν να ζούμε σε διαστημικό όνειρο, αργότερα αισθανόμασταν την ένταση και τον μόχθο των αποίκων μας. Όταν θέλουμε να αλλάξουμε μουσική υπόκρουση καταφεύγουμε στους ραδιοφωνικούς σταθμούς της αποικίας όπου αλλάζει εντελώς η ακουστική εμπειρία. Μουσική country ξεπήδησε από τα ηχεία και μας διασκέδασε με τον ρυθμό της, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι ελέγχουμε τους πιονιέρους στην κατάκτηση του διαστήματος. Pop και ηλεκτρονικοί ήχοι δίνουν ρυθμό βραδινής εξόδου.
Νόστιμο το διαστημικό μας γεύμα
Μας συγκλονίζει ευχάριστα το πόσο μακριά έχουν φτάσει τα City Building από την εποχή του Sim City. Το Surviving Mars μοιράζεται την ίδια ιδέα με τον θρυλικό τίτλο αλλά απέχει χιλιόμετρα στην εκτέλεση της εξομοίωσης. Η δημιουργία του τεράστιου βίο – μηχανικού οργανισμού που κατασκευάζαμε ξανά και ξανά κάλυψε όλες τις ψυχαγωγικές μας ανάγκες. Οι τυχαίες φυσικές καταστροφές, η φθορά των μηχανημάτων και η αναζήτηση πρώτων υλών παρείχαν τον απαιτούμενο ανταγωνισμό και αιχμαλώτιζαν την προσοχή μας.
Μεταμορφωθήκαμε για λίγο σε κοινωνιολόγους, ψυχολόγους, αρχιτέκτονες, μηχανικούς κ.ο.κ. προσπαθώντας να καταλάβουμε τις σχέσεις που διέπουν την λειτουργία όλων των παραγόντων. Είναι περίεργο πως, ένας τίτλος που καλλιεργεί την λογική και την φαντασία, κοστολογήθηκε τόσο πεζά. Τα 40 ευρώ στο Steam θα ήταν εξαιρετική τιμή αν περιελάμβαναν και το season pass, για το οποίο μας ζητούν άλλα 35.
Θετικά:
- Άψογο interface
- Ικανοποιητικό technology tree
- Ισχυρό replayability
- Ιδανικός χειρισμός της κάμερας
- Πολλές επιλογές παραμετροποίησης της εμπειρίας μας
- A.I. που διεκπεραιώνει σωστά την στρατηγική μας
- Εύκολη πρόσβαση σε όλες τις παραμέτρους του gameplay
Αρνητικά:
- Τυπικά γραφικά για το είδος
- Είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για λάτρεις της διαχείρισης πόρων και υπομονετικούς παίκτες
- Δεν έχει multiplayer
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Η αφθονία στρατηγικών επιλογών και το ατμοσφαιρικό περιτύλιγμα το καθιστούν ένα από τα καλύτερα ψηφιακά ταξίδια στον Άρη.
Γιάννης Μοσχονάς