- Reviews
- EA Sports UFC 3
EA Sports UFC 3
HotΤο MMA σε όλο του το μεγαλείο.
Το MMA σε όλο του το μεγαλείο.
Από το 1991 μέχρι σήμερα, η EA Sports έχει αποκτήσει τα δικαιώματα πολλών αθλητικών οργανισμών και έχει ψηφιοποιήσει με μεγάλη επιτυχία αγώνες δρόμου, μπάσκετ, πυγμαχίας, ποδοσφαίρου κ.ο.κ. Το 2010 έκανε την πρώτη της απόπειρα να μεταφέρει την αγριότητα ενός MMA (mixed martial arts) αγώνα σε video game. Το EA Sports MMA πέτυχε εμπορικά και άνοιξε την όρεξη στους fans του UFC πρωταθλήματος για ποιοτικότερο ξύλο δια χειρός EA.
Το 2014 η EA Sports αποφάσισε να συνεργαστεί επίσημα με τον οργανισμό UFC, “ζηλεύοντας” τις υψηλές πωλήσεις που έκανε η σειρά UFC Undisputed της THQ. Αγοράζοντας τα πνευματικά δικαιώματα του πρωταθλήματος, δημιούργησε το EA Sports UFC το οποίο φέτος μας χαρίζει το δεύτερο sequel του. Το EA Sports UFC 3 έφτασε στα χέρια μας και από την πρώτη επαφή μαζί του, διακρίναμε τις σημαντικές διαφορές με τα “αδέρφια” του. Η σπουδαιότερη είναι το νέο Career mode που τιτλοφορείται G.O.A.T. (greatest of all time) και ξεχειλίζει από λαχταριστές επιλογές παραμετροποίησης του αθλητή μας και της καριέρας του.
Μια ιστορία γραμμένη με ξύλο
Το EA Sports UFC 3 είναι ένα παιχνίδι που ασχολείται με τον άγριο κόσμο του MMA, των αγώνων μεικτών πολεμικών τεχνών. Δεν ενδιαφέρεται να μας αφηγηθεί μια τυποποιημένη ιστορία, ένα ετοιματζίδικο σενάριο, προτιμά αντίθετα να μας αφήσει να γράψουμε ελεύθερα την ιστορία του αθλητή μας. Οι επιλογές παραμετροποίησης του είναι πολλές και ενδιαφέρουσες, από το σχήμα του προσώπου έως την σωματική του διάπλαση. Αφού συνθέσουμε έναν μαχητή που, είτε μας μοιάζει, είτε ενσωματώνει την ιδανική εμφάνιση που θέλουμε να έχει ένας MMA αθλητής, αρχίζουμε να μετράμε τις επιλογές μας.
Η καθοριστικότερη στιγμή του παιχνιδιού είναι η στιγμή που ο χαρακτήρας μας φορά την αγωνιστική του αμφίεση και εισέρχεται στο οκτάγωνο, την πασίγνωστη αρένα του MMA. Οι ζητωκραυγές του κόσμου, η δυνατή μουσική, τα φλας και ο σχολιασμός των media χτίζουν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα και μας προετοιμάζουν ψυχικά για τον επερχόμενο όλεθρο. Είμαστε φανατικοί οπαδοί των Fighting με υπερήρωες και έχουμε συνηθίσει τα αστραπιαία χτυπήματα. Πάθαμε ένα μικρό σοκ ερχόμενοι σε επαφή με το ρεαλιστικό σύστημα μάχης, το οποίο εξομοιώνει τέλεια την ταχύτητα και την υφή των πραγματικών χτυπημάτων ενός μαχητή πολεμικών τεχνών. Εκτός από το direct που εκτελείται ταχύτατα, τα υπόλοιπα χτυπήματα παίρνουν λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι να εξαπολυθούν.
Με θαυμασμό συνειδητοποιήσαμε την καταπληκτική δουλειά που έκαναν οι developers στο EA Sports UFC 3. Δεν αναφερόμαστε μόνο στα χιλιάδες animations που αιχμαλωτίστηκαν με την τεχνική του motion capture και μας προσφέρθηκαν στο πιάτο. Μιλούμε για την βαρύτητα των τρομερών χτυπημάτων η οποία μεταφέρεται αυτούσια από το χειριστήριο στα χέρια μας. Αν παίζαμε με κλειστά μάτια, θα καταλαβαίναμε περίπου το damage που προξένησε η κλωτσιά και η γροθιά μας από την δόνηση του χειριστηρίου. Το ισχυρό ταρακούνημα μιας γυριστής κλωτσιάς στο πρόσωπο, ενός φοβερού uppercut, μιας άγριας κλωτσιάς στα πλευρά, μας μεταβιβάζει την ένταση του χτυπήματος και η εμπειρία μας, από οπτική μετατρέπεται σε σωματική.
Οι αγώνες θα διαρκούσαν μερικά δευτερόλεπτα αν δεν υπήρχαν τα blocks. Τα χτυπήματα που κατευθύνονται προς το κεφάλι αποκρούονται με το πάνω block και όσο προορίζονται για τον κορμό με το κάτω. Το κάτω block εξελίχτηκε στην αγαπημένη μας τακτική άμυνας γιατί μας επέτρεψε να αρπάξουμε το πόδι του αντιπάλου, να το “κλειδώσουμε” στο πλευρό μας και να απαντήσουμε με γρήγορες γροθιές. Μας άρεσε ιδιαίτερα η κίνηση κεφαλιού και σώματος που πυροδοτεί η κίνηση του δεξιού μοχλού. Μιμηθήκαμε την φημισμένη τεχνική Peekaboo του Tyson πηγαίνοντας αδιάκοπα δεξιά και αριστερά το κεφάλι μας, πλησιάζοντας τον εχθρό και εξαπολύοντας την κατάλληλη στιγμή μια δυνατή γροθιά στο σαγόνι του.
Χιλιάδες τρόποι για να τους ξαπλώσουμε
Νιώθοντας την ένταση ενός MMA αγώνα στο πετσί μας, στρέψαμε την προσοχή μας στην πολυπλοκότητα του σπορ. Για αρχή ένας αρχάριος χρήστης ίσως δυσκολευτεί να διακρίνει την στρατηγική των αθλητών και την γκάμα των χτυπημάτων που χρησιμοποιούν για να θριαμβεύσουν. Το EA Sports UFC 3 μας σπρώχνει συνέχεια στην ανάπτυξη του σώματος και του μυαλού των χαρακτήρων και των δικών μας. Το Career mode είναι ο καλύτερος τρόπος για να ανακαλύψουμε όλα τα επίπεδα του αθλήματος. Το επιφανειακό επίπεδο είναι οι χειρονομίες των αθλητών όταν νικούν, ένα επίπεδο που δεν προσφέρει κάτι περισσότερο από μερικά χαμόγελα βλέποντας την επιδειξιομανία τους. Το επόμενο επίπεδο είναι η στάση του σώματος κάθε μαχητή.
Κάποιοι αθλητές κρατούν τα χέρια χαμηλά, άλλοι ψηλά, μερικοί χρησιμοποιούν το αριστερό σαν κυρίαρχο χέρι, έχουν γρήγορη κίνηση ποδιών, σχεδόν χορευτική, προτάσσουν διαφορετική πλευρά του σώματός τους στον αντίπαλο. Η στάση του σώματος ενός αθλητή και το μέγεθός του μας αναγκάζει να προβούμε σε συνεχείς υπολογισμούς της απόστασής μας από τον αντίπαλο. Μόνο υπολογίζοντας σωστά εξασφαλίζουμε ευστοχία στα χτυπήματά μας. Μόλις μπήκαμε στο μενού των διαθέσιμων κινήσεων βρήκαμε δεκάδες ισχυρά χτυπήματα για να εξακοντίσουμε στον αντίπαλο και μια “σκιά” του χαρακτήρα μας τα επιδεικνύει όταν τα επιλέγουμε. Αντικρίσαμε κλωτσιές, γροθιές, γονατιές και περιμέναμε μάταια να δούμε... δαγκωνιές. Δεν είναι εξαρχής προσβάσιμα όλα τα χτυπήματα και εδώ λάμπει το EA Sports UFC 3 αφήνοντας μας να επιλέξουμε το μαχητικό μας στυλ. Διαλέγουμε γυμναστήριο ανάλογα με το αν θέλουμε να κάνουμε τον χαρακτήρα μας κορυφαίο στις κλωτσιές, νέο Mike Tyson ή έναν παλαιστή που συνθλίβει στην αγκαλιά του τον αντίπαλο. Προσωπικά στις μάχες προτιμώ περισσότερο κλωτσιές και γονατιές, οι οποίες χτυπούν μούτρα και πλευρά αντίστοιχα.
Ο Μάρτης δεν λείπει ποτέ από την Σαρακοστή άρα δεν περιμέναμε να λείπει ο Bruce Lee από το νέο UFC. Προς τιμή της, η EA μας αφήνει να επιλέξουμε το πως θα τον αποκτήσουμε. Αν είχαμε αγοράσει το προηγούμενο UFC, ο Bruce Lee είναι ξεκλειδωμένος και έτοιμος για δράση. Σε περίπτωση που το είχαμε χάσει, μας περιμένουν σκληροί αγώνες στο Career mode, και το μεγάλο έπαθλο μας όταν το γονατίσουμε θα είναι ο θρυλικός μαχητής.
Η ανάπτυξη του χειροποίητου αθλητή μας περνά από το πληρέστερο σύστημα που έχουμε συναντήσει σε Fighting-Sport (μιλάμε πάντα για το Career mode). Η προπόνηση γίνεται με την επιλογή των ασκήσεων που θα βελτιώσουν τα αδύνατα σημεία του και ολοκληρώνεται σε δευτερόλεπτα χωρίς περιττό loading. Το Learn εξελίχτηκε στην απολαυστικότερη ασχολία. Χτυπηθήκαμε μόνο με τα αστέρια του UFC που υπόσχονταν εμπλουτισμό των χτυπημάτων μας και δεν δώσαμε δεκάρα για τις λαβές. Βήμα προς βήμα γέμισαν όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί του χειριστηρίου με δολοφονικά χτυπήματα. Η ομορφιά του Learn τμήματος της εκπαίδευσης εστιάζεται ασφαλώς στο ότι παλεύουμε για να αποκτήσουμε τις κινήσεις, δεν μας τις δίνει κάποιος έτοιμες. Η ενέργεια και ο χρόνος που επενδύουμε στο να τις κατακτήσουμε καθιστά γλυκύτερη την κάθε κίνηση και μας γεμίζει με ικανοποίηση, όταν την ενεργοποιούμε στην μάχη.
Θεωρούμε το δείπνο ένα πολύ σημαντικό γεύμα, έτσι λέμε σήμερα να “φάμε” για βραδινό καμιά δεκαριά παλαιστές παίζοντας στις UFC αρένες.
Τα συναισθήματα μας για το σύστημα χειρισμού είναι αντιμαχόμενα. Η απομνημόνευση δεκάδων συνδυασμών των κουμπιών του χειριστηρίου είναι κουραστική και απαιτεί πολύωρη εξάσκηση για να τελειοποιηθεί. Είναι μια ρεαλιστική μέθοδος που μας μεταδίδει τον μόχθο που καταβάλουν οι πραγματικοί αθλητές μέχρι να τελειοποιήσουν τις τεχνικές τους. Έλα όμως που εμείς θέλαμε να ομαδοποιήσουμε σε ένα button κάποια δύσκολα χτυπήματα, τα οποία εκτελούσαμε κατά κόρον και το παιχνίδι δεν το επιτρέπει. Εν ολίγοις, ο χειρισμός απευθύνεται αποκλειστικά σε έμπειρους παίκτες των Fighting και θα αποτρέψει όλους τους casual players που εισέρχονται αποκλειστικά για την δράση.
Πριν από κάθε αγώνα έχουμε την επιλογή να τον διαφημίσουμε, ασχολούμενοι με τα media, με εκδηλώσεις, να παίξουμε παιχνίδια με τους οπαδούς μας και άλλα πολλά. Οι δραστηριότητες έχουν πλάκα και καταγράφουν τον παλμό της εποχής μας, εκτελούνται δε σε δευτερόλεπτα. Το Spar είναι η χρησιμότερη απασχόληση μετά το Learn. Εκεί μαθαίνουμε από πρώτο χέρι την τακτική του επόμενου αντίπαλου και αυξάνουμε το επίπεδο του fitness για να μην σέρνεται ο αθλητής μας την ημέρα του αγώνα.
Χαβαλέ παρουσιάζει η εμφάνιση ενός Rival σε κάθε γύρο του πρωταθλήματος. Ο ανταγωνιστής μας διαθέτει πάντοτε καλύτερα στατιστικά, μας απευθύνεται με θράσος στα media και τροφοδοτεί έτσι την οργή μας απέναντί του. Ο αγώνας εναντίον του αποτελεί καθαρτική εμπειρία γιατί εξαπολύουμε πάνω του όλα όσα του έχουμε “μαζεμένα” μετά από τόσες προσβολές. Προφανώς το Career mode έχει πλούσιο περιεχόμενο προς εξερεύνηση ενώ οι οπαδοί του UFC ενθουσιάζονται από την συμμετοχή γνωστών προσωπικοτήτων όπως ο Dana White, πρόεδρος του οργανισμού UFC.
Η υπέρτατη ομάδα διανομής ξύλου είναι στα σκαριά
Το EA Sports UFC 3 ξεχειλίζει από modes που μπορούμε να επιλέξουμε ακονίζοντας την επιδεξιότητα μας αλλά το Career κυριαρχεί και το Ultimate Team το ακολουθεί λίγο πιο πίσω. Έχει γίνει μόδα πλέον ο δανεισμός game mechanics από τα Collectible Card Games έτσι δεν μας “χάλασε” το ότι η ανάπτυξη στο Ultimate Team βασίζεται πάνω τους. Boosters καρτών με κινήσεις και αληθινούς μαχητές του UFC είναι προσβάσιμοι πληρώνοντας το ψηφιακό νόμισμα του παιχνιδιού. Αφού μαζέψουμε μερικούς από τα δωρεάν boosters στην αρχή, αρχίζει το χτίσιμο της ομάδας μας. Αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε ανάγκη μαχητές από όλες τις κατηγορίες βαρών, πολλές κινήσεις για να τους τροφοδοτήσουμε και Perks τα οποία θα προσθέσουν bonuses σε αυτές τις κινήσεις. Κανένας δεν μας υποχρεώνει να δαπανήσουμε κανονικά χρήματα στο Store, μπορούμε να αγοράσουμε όλα τα πακέτα εκεί με τα εικονικά φράγκα.
Η αγωνιστική διάσταση του Ultimate Team διαθέτει τρία σκέλη και το Single Player Championships μας φάνηκε το ιδανικότερο για να κερδίσουμε εικονικό χρήμα και να εμπλουτίσουμε το roster μας. Αγωνιστήκαμε εναλλάξ και στις τέσσερις κατηγορίες του (Lightweight, Middleweight, Heavyweight, Women’s Bantamweight) και μας άρεσε η δυνατότητα μεταφοράς των bonuses από αθλητή σε αθλητή. Η επίσκεψή μας στα Solo Challenges ήταν πολύ ικανοποιητική. Οι τρεις κατηγορίες τους είναι ένας δυναμικός τρόπος προπόνησης των ικανοτήτων μας και μαζέματος ψηφιακού χρήματος. Η σταδιακή τους δυσκολία αποσκοπεί στο να μας προετοιμάσει για τον τρίτο σταθμό του mode που είναι το Ultimate Championships.
Πρόκειται για την κατά μέτωπο σύγκρουσή μας με τους υπόλοιπους χρήστες του EA Sports UFC 3 από όλο τον πλανήτη. Ο δρόμος προς την κορυφή είναι το ίδιο κακοτράχαλος με εκείνον που διανύουν οι πραγματικοί μαχητές του σπορ. Οι αντίπαλοι είναι πολυάριθμοι και ικανοί, έτσι δυσκολευόμαστε να απαλλαγούμε από την στάμπα του Prospect και να μπούμε σε τροχιά διεκδίκησης τίτλου. Ευτυχώς που υπάρχουν και τα daily objectives για να βγάλουμε χρήμα και πακέτα με ευκολότερο τρόπο. Το κορυφαίο χαρακτηριστικό του Ultimate Team είναι η δυνατότητα συμμετοχής του αθλητή που δημιουργήσαμε στο Career, χτίζοντας έτσι μια ομάδα με αληθινούς πρωταθλητές και την ψηφιακή μας αντανάκλαση.
Τα μεγαλύτερα αστέρια όλων των φύλων και κατηγοριών χτυπάνε κόσμο και... κάρτα στο EA Sports UFC 3, με επικεφαλής τον αγαπητό μας Conor McGregor. Είμαστε σε θέση να σκαρώσουμε όποιον αγώνα θέλουμε ανάμεσα στα αστέρια και τους ουραγούς του πρωταθλήματος, εκπληρώνοντας τις αθλητικές φαντασιώσεις μας. Για να έχουμε κάποια ελπίδα νίκης, στρέφουμε το βλέμμα μας στα τέσσερα γενικά στατιστικά των αθλητών (striking, grappling, stamina, health) και φροντίζουμε να μην έχουν μεγάλη απόκλιση μεταξύ των συμμετεχόντων στον αγώνα. Στο Tournament mode, στο Knockout mode κ.ο.κ. είμαστε ελεύθεροι να πειραματιστούμε με τους πάντες και να ξεχωρίσουμε εκείνους με τους οποίους θα συνεχίσουμε την πορεία μας στο multiplayer. Η παρουσία όλων των αθλητών, του προέδρου και των ανταποκριτών του UFC δεν εξαντλεί την στενή σχέση του παιχνιδιού με το αληθινό πρωτάθλημα.
Η κατηγορία των Live Events είναι ένα mode που καλοδεχτήκαμε. Το EA Sports UFC 3 ελέγχει σε πραγματικό χρόνο το πρόγραμμα του πρωταθλήματος και μας εμφανίζει τους επερχόμενους αγώνες στο Live Events. Εκεί μπορούμε να απαλλαγούμε από τα τζογαδόρικα απωθημένα μας και να στοιχηματίσουμε ποιος αθλητής θα κερδίσει τον κάθε αγώνα και πως. Αν είμαστε αφοσιωμένοι θεατές του πρωταθλήματος έχουμε μεγάλες πιθανότητες να πέσουμε μέσα και να κερδίσουμε αξιοσέβαστα ποσά από εικονικά νομίσματα, τα οποία θα ρίξουμε κατόπιν στην αναβάθμιση του roster στο Ultimate Team. Αν τώρα δεν σκαμπάζουμε και πολλά πράγματα από το απόλυτο πρωτάθλημα πολεμικών τεχνών, έχουμε δύο επιλογές. Η μία είναι να ψηφίσουμε τον υποψήφιο που έχει λάβει τις περισσότερες ψήφους από τους άλλους παίκτες του EA Sports UFC 3. Η δεύτερη είναι να παίξουμε τον αγώνα παίρνοντας τον έλεγχο των δύο αθλητών και τεστάροντας προσωπικά τις ικανότητές τους.
Οι εχθροί μας θα φύγουν με φορείο από το Οκτάγωνο
Υπάρχει μια πλευρά των αγώνων πολεμικών τεχνών που δεν την αγγίζουν συχνά οι ψηφιακές τους αναπαραστάσεις. Αναφερόμαστε στους αναπόφευκτους τραυματισμούς που προξενούνται από την σκληρή προπόνηση και τα πολλά χτυπήματα. Τα κορμιά των μαχητών μας είναι μεν θανατηφόρα όπλα αλλά, ακόμα και τα δυνατότερα όπλα, φθείρονται και σπάνε. Στην προετοιμασία μας πριν από τον επόμενο αγώνα του Career mode προπονούσαμε σκληρά τον πολεμιστή μας για να αντεπεξέλθει. Πολλές φορές η προπόνηση οδηγούσε σε τραυματισμούς διαφόρων σημείων του σώματος και μπαίναμε κατόπιν στον αγώνα με σοβαρά μειονεκτήματα. Ευτυχώς μπορούσαμε να ξοδέψουμε κάποιους πόντους και να κάνουμε την απαραίτητη φυσιοθεραπεία, με την προϋπόθεση να τους είχαμε κρατήσει για... ρεζέρβα.
Στην διάρκεια ενός αγώνα ανακαλύψαμε προς μεγάλη μας απόλαυση ότι, τα αποτελέσματα της υπερβολικής βίας, μετρώνται και με άλλο τρόπο πέραν του στερεότυπου health. Τα συντριπτικά μας χτυπήματα προξενούν πόνο στον εχθρό, πόνο που απεικονίζεται με αγωνιώδεις γκριμάτσες, πεσίματα στο δάπεδο και μειωμένη κινητικότητα των μελών του. Αν είμαστε αρκετά βίαιοι μπορούμε να τον τραυματίσουμε σε διάφορα σημεία του σώματος, χτυπώντας τα ξανά και ξανά μέχρι να αδειάσουν οι μπάρες που καταγράφουν την κατάστασή τους. Ο αλγόριθμος του συστήματος μάχης καταγράφει με επιμέλεια τα πάντα και κάνει τις απαιτούμενες αλλαγές στην σωματική κατάσταση των παικτών.
Τι ηδονή να εξουδετερώνουμε την ικανότητα του αντιπάλου να αμυνθεί, τσακίζοντας του τα χέρια που χρησιμοποιεί σαν ασπίδα. Τι χαρά να αρπάζουμε το πόδι του όταν μας κλωτσά και να απαντάμε με άμεσο χτύπημα ή να προλαβαίνουμε την κίνηση του και, με μια γρήγορη γροθιά, να τον ρίχνουμε ξέπνοο στο πάτωμα. Αναμφίβολα η καλύτερη ανάδραση των επιθέσεων μας είναι η τάση των χαρακτήρων να ματώνουν, το εκπληκτικό damage model που χαιρόμαστε σε όλους τους αγώνες. Η καθαρότητα του Οκτάγωνου και οι γυαλιστεροί μυώνες των αθλητών εξαφανίζονται από τα πρώτα δευτερόλεπτα του αγώνα. Μόλις οι κλωτσιές και οι γροθιές βρίσκουν σάρκα, μελανιές κάνουν την εμφάνιση τους και το αίμα αναβλύζει αργά αλλά σταθερά, ποτίζοντας τα πάντα.
Στα “πλευρά” του EA Sports UFC 3 είναι καρφωμένα δύο “αγκάθια” που μας εμπόδισαν να πωρωθούμε απόλυτα μαζί του. Το ένα αγκάθι ονομάζεται Stamina και είναι η μπάρα της αντοχής του αθλητή μας. Πρώτο μας μέλημα στις εβδομάδες πριν από ένα αγώνα ήταν ο μαχητής μας να βρίσκεται σε τέλεια φόρμα, κάπου μεταξύ 97 και 105%. Πετυχαίναμε σχεδόν πάντοτε τον στόχο μας αλλά διαπιστώναμε με απογοήτευση και όχι έκπληξη, ότι η Stamina του κατρακυλούσε σε δευτερόλεπτα μετά από μπαράζ χτυπημάτων προς τον αντίπαλο. Ήταν φυσικά αναμενόμενο σε έναν εξομοιωτή πάλης ο παλαιστής να κουράζεται και ο κόπος του να επηρεάζει την απόδοση. Στην περίπτωση μας ο ρεαλισμός βλάπτει την διασκέδαση αφού, πέντε γροθιές και δύο κλωτσιές, αρκούν για να μετατρέψουν τον χαρακτήρα μας σε σωστό ράκος. Χωρίς Stamina, τον βλέπουμε με θλίψη να ρίχνει γροθιές σε slow motion οι οποίες κάνουν αμελητέο damage και να σέρνεται έως ότου ξαναγεμίσει η μπάρα. Ξενερώσαμε άγρια αντιλαμβανόμενοι ότι, ακόμα και οι καλύτεροι αθλητές σε τέλεια (υποτίθεται) φυσική κατάσταση, καταναλώνουν όλη την Stamina τους με ελάχιστα χτυπήματα. Δεν μας απασχολεί η ζημιά που θα έκανε στην αληθοφάνεια του EA Sports UFC 3 ένας αθλητής που μπορεί να δώσει δεκάδες χτυπήματα χωρίς να κουράζεται, γνωρίζουμε μόνο το πόσο θα μας άρεσε.
Το δεύτερο “αγκάθι” μας πόνεσε εξίσου και είναι to game mechanic του submission. Μας αρέσει να παρακολουθούμε την πάλη εδάφους την οποία αναπαριστά εκπληκτικά το EA Sports UFC 3. Αρπάζοντας το πόδι του αντιπάλου ή την ευκαιρία όταν έχει ξαπλωθεί μετά από χτύπημα, πέφτουμε πάνω του και αρχίζουμε να “κλειδώνουμε” το κορμί του σε ασφυκτικές λαβές ενώ το ίδιο κάνει και αυτός. Και στις δύο περιπτώσεις δυσκολευτήκαμε στην εκτέλεση του game mechanic.
Βάζοντας κάτω τον αντίπαλο μας αφήναμε κατά μέρους τις λαβές και τα “κλειδώματα” και τον αρχίζαμε στις μπουνιές – αγκωνιές μέχρι να λυγίσει. Όταν μας έβαζε αυτός κάτω, προσπαθούσαμε αδιάκοπα να σπάσουμε την λαβή του μετακινώντας τον δεξιό μοχλό προς πάσα κατεύθυνση αλλά δεν το πετύχαμε ποτέ, πάντοτε μας ανάγκαζε σε παραίτηση από τον αγώνα. Μας εκνεύρισε το... επιδαπέδιο grappling αλλά χαρήκαμε εκείνο στην όρθια στάση. Βουτάγαμε το σβέρκο του αντιπάλου με τα δύο χέρια και αρχίζαμε τις γονατιές, διαλύοντάς του σιγά σιγά τα πόδια και τον κορμό.
Στοχεύοντας στην τέλεια απεικόνιση
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το EA Sports UFC 3 έχει τα καλύτερα γραφικά Fighting που έχουν ξεπηδήσει ποτέ από την EA Sports. Μας έκανε την ίδια εντύπωση με το Fight Night Round 3, το πρώτο της εν λόγω σειράς που παίξαμε. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι προσεκτικά σχεδιασμένα κατ΄ εικόνα και καθ’ ομοίωσή των πραγματικών μαχητών. Φανταστικές εκφράσεις των προσώπων, μοναδικό damage model, κυριολεκτικά χιλιάδες animations προς χρήση και απόλαυση. Τα 30 frames ρέουν ανεμπόδιστα σε όλους τους αγώνες, συναρπάζοντας μας με την ρευστότητα των χτυπημάτων και των λαβών. Μόνο οι κάτοχοι των PS4 Pro και Xbox One X θα απολαύσουν αγώνες στα 60 frames και μεγαλύτερες αναλύσεις από τα 1080p αλλά εμείς διαπιστώσαμε ότι και τα... ταπεινά 30 frames κάνουν φοβερή δουλειά.
Παρατηρούμε ότι, ολοένα και συχνότερα, τα αθλητικά παιχνίδια κυριαρχούνται από rap και hip hop κομμάτια. Το EA Sports UFC 3 είναι μια όαση για τους οπαδούς των δύο μουσικών ρευμάτων που προαναφέραμε. Πασίγνωστα ονόματα σαν τους Snoop Dog και Busta Rhymes γέμισαν με τις ρίμες τους κάθε γωνιά του παιχνιδιού. Σε όσους ανάμεσα μας γουστάρουν τα δύο είδη, η πώρωση έφτασε στα ύψη, ακούγοντας τους επιθετικούς στίχους να τους συνοδεύουν ενώ διένειμαν πόνο δεξιά και αριστερά. Οι υπόλοιποι γελάσαμε πολύ, ακούγοντας για χιλιοστή φορά τους τραγουδοποιούς να βρίζουν και να αφηγούνται τι σκέφτεται να κάνει ο ένας νέγρος στον άλλο. Το νέο στοιχείο του voice acting στο EA Sports UFC 3 είναι η φωνή του Snoop Dog στο Knockout Mode. Ο δημοφιλής raper σχολιάζει με πολύ χιούμορ την δράση, μιλάει για μετακίνηση δοντιών όταν μια γερή κλωτσιά βρίσκει πρόσωπο, συγκρίνει ένα γερό χτύπημα στο στομάχι με αφαίρεση σκωληκοειδούς απόφυσης και άλλα ευτράπελα. Τα σχόλια του Joe Rogan είναι ενσωματωμένα στο παιχνίδι παρά την άρνηση της “φωνής του UFC” να ασχοληθεί με το voice over γιατί το θεωρεί αφάνταστα χρονοβόρο.
Το multiplayer mode σε οποιοδήποτε Fighting έχει την μοναδική ικανότητα να μας φοβίζει αρκετά ώστε να μην το πλησιάζουμε, προτού προηγηθούν πολλές ώρες προπόνησης στο single player. Λόγω της φύσης των χτυπημάτων και του ρεαλιστικού χειρισμού που παρέχει το EA Sports UFC 3, είναι η πρώτη φορά που ευχαριστηθήκαμε την πάλη με online εχθρούς χωρίς πολύωρη προετοιμασία. Το εξαιρετικό σύστημα ανεύρεσης αγώνων εμποδίζει τους νεοφερμένους να έρθουν σε επαφή με βετεράνους ώστε, μια συντριπτική ήττα στα χέρια τους, να μην τους κόψει τα φτερά. Ζευγαρώνοντάς μας με μαχητές ανάλογης δυναμικότητας, μας έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουμε την multiplayer εμπειρία. Είτε χάναμε, είτε κερδίζαμε, ο αγώνας παρουσίαζε πάντα ενδιαφέρον και, το κυριότερο, αρκετά από τα χτυπήματα μας έβρισκαν στόχο.
Η ικανοποίηση του να αντέξουμε έστω και ένα γύρο (πολλώ δε μάλλον να νικήσουμε) ενάντια σε άλλο user, ξεπερνούσε κατά πολύ την απόλαυση της κατάκτησης της ζώνης στο single player πρωτάθλημα. Γουστάραμε επίσης πολύ την αγάπη των online εχθρών για τα σκληρά χτυπήματα και την αδιαφορία τους προς τις λαβές. Οι αγώνες ολοκληρώνονταν συνήθως με τον ένα εκ των δύο αντιπάλων να σωριάζεται στο πάτωμα μισολιπόθυμος από το βρομόξυλο και όχι εγκλωβισμένος σε ένα... κλουβί από ανθρώπινα μέλη. Αναφερόμαστε πάντα στις casual μονομαχίες, οι βαθμολογημένες θα περιμένουν έως ότου τελειοποιήσουμε τις τεχνικές μας.
Οι μαχητές του MMA και, κατά συνέπεια, του EA Sports UFC 3 συγκρούονται ανά ζεύγη. Παίζοντας ανακαλύψαμε ένα ζεύγος λόγων που μας έκανε να το αγαπήσουμε τόσο πολύ. Το πρώτο μέλος του “ζεύγους” είναι η εκτόνωση. Μεταβιβάζοντας νοητικά όλα μας τα βάσανα στον εκάστοτε αντίπαλο, νιώθουμε τρομακτική ευχαρίστηση σαπίζοντας τον στο ξύλο. Στην πορεία των αγώνων αντλούμε χαρά από το δεύτερο μέλος του “ζεύγους”, την ασφάλεια. Το ξύλο που ρίχνουμε και δεχόμαστε επί της οθόνης είναι αρκετό για να αφήσει ανάπηρο και ελέφαντα, συνεπώς το ότι είμαστε αρτιμελείς και υγιείς μετά από ένα τρίωρο αδιάκοπου ξύλου, μας κάνει ευτυχισμένους.
Εκτός από την εκπληκτική ποιότητα γραφικών και ήχου, απολαύσαμε τον τεράστιο αριθμό από modes, την γκάμα των κινήσεων, το multiplayer mode που μπορεί να προσεγγίσει και να διασκεδάσει μαζί του ο οποιοσδήποτε. Η διάρκεια του EA Sports UFC 3 είναι μόλις ένα πεντάωρο στο Career mode και εξαπλάσιος χρόνος για να παίξουμε όλα τα modes και να αποκτήσουμε τα achievements. Το A.I. είναι αδυσώπητο στα δύσκολα επίπεδα ενώ στο ευκολότερο πάσχει από διπολική προσωπικότητα. Στον πρώτο γύρο ενός αγώνα το easy A.I. παίζει συνήθως τον ρόλο ενός πυγμαχικού σάκου και μας αφήνει να το ταράξουμε στις μπουνιές. Κάποιες φορές, το easy A.I. αλλάζει συμπεριφορά στους επόμενους γύρους και αρχίζει να επιτίθεται ανελέητα. Στο Career mode, αρχίζει να μας δυσκολεύει όταν αντιμετωπίζουμε Rivals και στην τελική μας σειρά αγώνων, πριν από τον τίτλο της κατηγορίας όπου αγωνιζόμαστε. Είναι ευχάριστο το ότι κανείς δεν μας υποχρεώνει να αποσυρθούμε μετά την κατάκτηση του τίτλου στο Career mode. Μπορούμε να τρενάρουμε την συνταξιοδότησή μας επ’ αόριστον, περιμένοντας πότε θα βαρεθούμε τους αγώνες, ή την στιγμή που το κορμί του αθλητή μας θα γίνει θρύψαλα από το ξύλο.
Θα δείρουμε όλο τον κόσμο και θα φύγουμε
Το EA Sports UFC 3 συγκαταλέγεται πλέον στις καλύτερες ψηφιακές αρένες που έχουμε πατήσει με τα εικονικά πόδια των avatar μας. Με μια ματιά εντοπίσαμε το πλούσιο περιεχόμενο του, τις αμέτρητες ευκαιρίες για ξέδωμα, την στενή του σχέση με το αγριότερο πρωτάθλημα πολεμικών τεχνών στον κόσμο. Το χτίσιμο του τέλειου αθλητή και της υπέρτατης ομάδας από δικούς μας και επίσημους μαχητές παίρνει πάρα πολύ χρόνο, είναι πολύπλευρο και μας αντάμειψε με άφθονη ευχαρίστηση. Η ποικιλία των επιλογών και των game mechanics μας προσέφερε διαρκώς νέα πράγματα να ασχοληθούμε. Τα 55 ευρώ είναι ένα λογικό αντίτιμο για τίτλο που οπτικοποιεί με τόση επιτυχία ένα πραγματικό σπορ και αποτελεί απαραίτητο αξεσουάρ για τους οπαδούς του MMA.
Θετικά:
- Φανταστικό Career mode με άπειρες επιλογές
- Στενή διασύνδεση του παιχνιδιού με το κανονικό πρωτάθλημα UFC
- Παρουσία όλων των πρωταγωνιστών του UFC μαζί με τον Bruce Lee
- Απίστευτα γραφικά, animations και damage model
- Τέλεια ανάδραση του χειριστηρίου στις κινήσεις μας εντός του αγώνα
- Πολλά διαφορετικά multiplayer και single player modes για κάθε γούστο
Αρνητικά:
- Η εκμάθηση του χειρισμού απαιτεί πολύωρη εξάσκηση
- Δεν υποστηρίζει 60 frames per second σε όλες τις κονσόλες
- Submission mechanic που σπάει νεύρα με την δυσκολία του
- Soundtrack για συγκεκριμένα μουσικά γούστα
- Η μπάρα του Stamina αδειάζει πολύ γρήγορα
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5
Συνεχίζει το θετικό ξεκίνημα του UFC 2, αν και μπορούσε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments
Ως αθλητής grappling (και MMA μέχρι ένα σημείο) προσωπικά θα ήθελα να δω μεγαλύτερη ποικιλία στην πάλη εδάφους (οι παλαιστικές κινήσεις είναι πολύ λίγες σε σχέση με τις πραγματικές επιλογές, αν και είναι δύσκολο να μεταφραστούν σε αλγόριθμο οι συνθήκες που οδηγούν στα set-ups ποικίλλων submissions). Επίσης θα ήθελα να δω και πιο ρεαλιστικά "περάσματα" (αλλαγές θέσεων), ο τρόπος με τον οποίο τα βλέπω να εκτελούνται στο παιχνίδι φαίνεται αρκετά πρόχειρος (στους κανονικούς αγώνες δεν θα καθόταν πχ ο αντίπαλος απλά να του παραμερίσεις το πόδι και να τον καβαλήσεις, ή να σου δώσει χύμα το χέρι του για arm lock).
Όσον αφορά το Stamina, έχω την περιέργεια να το δοκιμάσω. Το mechanic θα είναι σωστό αν σπαμμάρουμε χτυπήματα στον αέρα και περιμένουμε να παραμένει ο αθλητής κομπλέ από πλευράς κούρασης (δεν ξέρω βέβαια αν επανέρχεται όσο βρίσκεται σε ουδέτερη θέση, σε clinch ή σε κάποιο κλείδωμα στο έδαφος όπου σε αυτές τις θέσεις παίρνουν μερικές ανάσες ξεκούρασης οι αθλητές). Θαρρώ πως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως δεν είναι ένα "super hero Fighting" σαν τα Mortal Kombat & Street Fighter, αλλά ένα sports/sim/fighting. Έχω ψηθεί να το παίξω.
Ευτυχώς το Stamina επανέρχεται σε ουδέτερη θέση αλλά η μπάρα μειώνεται διαρκώς μετά από κάθε "άδειασμα" μέχρι να αδειάσει τελείως και να ρίχνεις ξέπνοα χτυπήματα σαν παππούς. Μια καλή δόση ρεαλισμού στα περάσματα θα την χρειαζόταν όντως.