- Reviews
- Monster Hunter: World
Monster Hunter: World
HotΚυνηγοί και Δράκοντες.
Κυνηγοί και Δράκοντες.
Η σειρά Monster Hunter κλείνει τον προσεχή Μάρτιο τα 14α γενέθλιά της και με την έλευση του νεότερου κεφαλαίου της δείχνει πιο ικανή από ποτέ να κατακτήσει την Ευρώπη και την Αμερική. Το δημιούργημα της Capcom ακολούθησε μια περίεργη διαδρομή στα 14 συναπτά έτη ζωής του, ξεκινώντας από τις οικιακές κονσόλες και το PS2, όπου δεν κατάφερε να σημειώσει εμπορική επιτυχία. Από την στιγμή όμως που μεταφέρθηκε στις φορητές κονσόλες (αρχικά στο PSP και μετέπειτα στο 3DS) άρχισε να σπάει ταμεία, τουλάχιστον στην αγορά της Ιαπωνίας. Σκεφτείτε ότι λίγο πριν κυκλοφορήσει το Monster Hunter: World, η σειρά είχε πουλήσει περισσότερο από 40 εκατομμύρια αντίτυπα.
Εδώ και αρκετά χρόνια η Capcom έψαχνε να βρει τον τρόπο για να προσεγγίσει και τη δυτική αγορά και τους κατόχους των οικιακών κονσολών. Το 2014 ξεκίνησε η ανάπτυξη του Monster Hunter: World υπό την καθοδήγηση του Yuya Tokuda και εξαρχής τέθηκαν συγκεκριμένοι στόχοι. Καταρχήν, ο σχεδιασμός των levels θα έπρεπε να αλλάξει και αντί για μια σειρά ζωνών σε κάθε κόσμο θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο οικοσύστημα. Σε δεύτερη φάση θα έπρεπε να αναδειχθεί το hardware των οικιακών κονσολών και των PC και σε τρίτη να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα που θα επιτρέψει στο Monster Hunter: World να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό.
Το πρώτο μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε με την ταυτόχρονη κυκλοφορία του Monster Hunter: World σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη. Με δεδομένο ότι η σειρά έδινε ανέκαθεν έμφαση στο multiplayer, η Capcom προχώρησε στην ενοποίηση των servers. Η κίνηση αυτή επιτρέπει στο community του Monster Hunter να ανθίσει και πέρα από τα σύνορα της Ιαπωνίας. Ήδη βλέπουμε ορισμένα ενθαρρυντικά δείγματα, όπως το ανεπίσημο website “Adopt -A- Hunter” που θέλει να φέρει πιο κοντά τους αρχάριους με τους βετεράνους παίκτες της σειράς. Για να κερδίσει όμως το... στοίχημα της παγκόσμιας εμπορικής επιτυχίας και της προσέγγισης μιας μεγαλύτερης μερίδας παικτών στους κόλπους του Monster Hunter, η Capcom έπρεπε να εξελίξει σε ανάλογο βαθμό και το gameplay. Το αν τα κατάφερε ή όχι θα το δούμε ευθύς αμέσως.
Το πέρασμα του γηραιού δράκου
Το Monster Hunter: World λαμβάνει χώρα σε ένα φανταστικό κόσμο που ονομάζεται New World. Κάθε 10 χρόνια οι Elder Dragons αποδημούν και διασχίζουν τη θάλασσα για να φτάσουν σε αυτόν τον κόσμο. Το ταξίδι των τεράστιων αυτών πλασμάτων είναι γνωστό ως “Elder Crossing” και εδώ και χρόνια απασχολεί τους επιστήμονες και τους ερευνητές της Research Commision, η οποία έχει συσταθεί από το The Guild. Η Research Commision έχει στείλει αρκετές αποστολές στο... Νέο Κόσμο με στόχο να ερευνήσει το μοναδικό οικοσύστημά του.
Ο χαρακτήρας σας αποτελεί μέλος της πέμπτης συνολικά αποστολής (Fifth Fleet) και ταξιδεύει στο New World για να βοηθήσει στο κυνήγι των πιο επικίνδυνων πλασμάτων. Το ξεκίνημα της περιπέτειάς σας είναι παρόμοιο με αυτό του Monster Hunter 4 Ultimate, καθώς το πλοίο σας δέχεται επίθεση στα ανοιχτά της θάλασσας από έναν Elder Dragon, τον Zorah Magdaros. H πρώτη σας αποστολή έχει tutorial χαρακτήρα και αναλαμβάνει να σας μυήσει στα βασικά controls. Μόλις την ολοκληρώσετε θα φτάσετε στο στρατόπεδο της Research Commision στην Astera του New World, από όπου και θα αναλάβετε τα επόμενα quests σας.
Η σειρά Monster Hunter ποτέ δεν φημίζονταν για το σενάριο της, ενώ το άλφα και το ωμέγα του gameplay ήταν και θα είναι η εξολόθρευση γιγαντιαίων πλασμάτων. To Monster Hunter: World δεν αποτελεί εξαίρεση, εντούτοις η εξέλιξη της ιστορίας είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα σε σύγκριση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, καθώς καλείστε να λύσετε το μυστήριο του “Elder Crossing”.
Τα εργαλεία του επαγγέλματος
Το πρώτο βήμα στο Monster Hunter: World, όπως και σε κάθε RPG, είναι να καθορίσετε την εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα σας. Στο character creation συναντάμε αρκετές προκαθορισμένες επιλογές (presets), υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα της αρεσκείας σας επιλέγοντας το φύλο του, το χρώμα του δέρματός του, την κόμμωσή του, τις λεπτομέρειες του προσώπου του (μάτια, φρύδια, μύτη κτλ.), καθώς και τη φωνή του. Στο ίδιο μενού καλείστε να δημιουργήσετε και το Palico σας. Τα Palico είναι μακράν τα πιο χαριτωμένα πλάσματα του Monster Hunter: World και σας βοηθούν στις μάχες τραβώντας κατά κανόνα το aggro των εχθρικών πλασμάτων. Οπτικά τα Palico μοιάζουν με γάτες, εντούτοις περπατούν στα δύο και όχι στα τέσσερα πόδια.
Πριν βγείτε για να κυνηγήσετε το πρώτο σας θήραμα θα πρέπει να επιλέξετε ένα από τα 14 διαθέσιμα όπλα. Το πρόβλημα που παρατηρήσαμε στο review μας για το Monster Hunter Ultimate 4 του 3DS εντοπίζεται και εδώ, αφού τα tutorials δεν αρκούν για να σας μάθουν τα “μυστικά” κάθε όπλου και πως να το χειρίζεστε αποτελεσματικά. Θα πρέπει λοιπόν μόνοι σας να πειραματιστείτε, να ψαχουλέψετε και γενικώς να δοκιμάσετε όλα τα όπλα μέχρι να βρείτε αυτό με το οποίο αισθάνεστε άνετα.
Τα όπλα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες (melee και ranged) και από εκεί και πέρα χωρίζονται σε περαιτέρω υποκατηγορίες ανάλογα με τις λειτουργίες τους και την εμπειρία του παίκτη στη σειρά Monster Hunter. Για παράδειγμα στους αρχάριους παίκτες προτείνονται τα Bow και Long Sword. Αντίθετα οι βετεράνοι θα εκτιμήσουν το Insect Glaive που τους επιτρέπει να πηδήξουν σε μεγάλα ύψη και κατ' επέκταση να σκαρφαλώσουν στις πλάτες των τεράτων. Το Insect Glaive έχει επίσης μια εξτρά λειτουργία (Kinsect), η οποία buffάρει το όπλο σας για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Στο Monster Hunter: World συναντάμε και αρκετά υβριδικά όπλα, όπως το Charge Blade που έχει δύο μορφές (κοντό σπαθί με ασπίδα και τσεκούρι). Κάποια άλλα όπλα, όπως το Heavy Bowgun, έρχονται με διάφορους τύπους πυρομαχικών που σας επιτρέπουν να προκαλέσετε προσωρινή παράλυση στα αντίπαλα πλάσματα ή να τα κοιμίσετε.
Αν η επιλογή του κατάλληλου όπλου δεν σας έχει ήδη προκαλέσει... πονοκέφαλο, τότε σίγουρα θα προβληματιστείτε όταν διαπιστώσετε ότι κάθε όπλο έχει ένα ξεχωριστό upgrade tree με δεκάδες διαφορετικές διακλαδώσεις. Κάθε upgrade απαιτεί τις κατάλληλες πρώτες ύλες, όπως μεταλλεύματα ή monster parts (νύχια, φολίδες από το δέρμα τους, δόντια κ.ο.κ), ενώ θα πρέπει να πληρώσετε και το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο στον οπλουργό της Astera. Τα upgrades αυξάνουν κατά κύριο λόγο τη ζημιά που προκαλεί το εκάστοτε όπλο, αλλά μπορούν να του προσδώσουν και διάφορα elemental effects, όπως νερό, φωτιά ή ηλεκτρισμό. Ανάλογα upgrades υπάρχουν και για τα διάφορα εξαρτήματα της πανοπλίας σας και παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να αναβαθμίσετε και τον εξοπλισμό του Palico σας.
Είναι σαφές ότι όσοι δοκιμάζουν τώρα για πρώτη φορά τη σειρά με το Monster Hunter: World θα χρειαστεί να αφομοιώσουν έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών και να πειραματιστούν για ώρες μέχρι να καταλήξουν στον οπλισμό που τους ταιριάζει, εκεί όμως βρίσκεται και όλη η ομορφιά του παιχνιδιού. Ένα εξίσου σημαντικό προτέρημα του Monster Hunter: World είναι η ελευθερία που σας δίνει να κάνετε customize διάφορα loadouts και να χρησιμοποιήσετε όλα τα όπλα του χωρίς να υπάρχει κάποιος περιορισμός. Μιλώντας υποθετικά μπορεί να ξεκινήσετε την περιπέτειά σας με το Bow και μετά από 20-30 ώρες να αποφασίσετε ότι θέλετε να αλλάξετε όπλο. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν classes ή attributes του στυλ strength ή dexterity που να σας περιορίζουν σε ένα συγκεκριμένο όπλο μπορείτε να παίξετε και με τα 14 διαθέσιμα.
Εάν δεν θέλετε να γίνετε εσείς το θήραμα θα πρέπει να αναβαθμίζετε τακτικά τον εξοπλισμό σας.
Όσο δε προχωράτε στο Monster Hunter: World και εγκλιματίζεστε στους μηχανισμούς του θα διαπιστώσετε ότι κάποια όπλα είναι πιο αποτελεσματικά απέναντι σε συγκεκριμένα πλάσματα. Λόγου χάρη, το Great Sword προκαλεί τεράστιο damage, αλλά τα αργά animations του σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πρέπει να κάνετε charge τις επιθέσεις σας, θα σας φέρουν σε δυσχερή θέση όταν αντιμετωπίζετε ένα ευέλικτο large monster, ιδίως αν αυτό πετάει κιόλας και δεν μένει αρκετή ώρα στο έδαφος. Αντίθετα το όπλο αυτό σας επιτρέπει να σκοτώσετε πιο εύκολα τα βαριά και αργοκίνητα τέρατα σαν το Barroth.
H τυπική μέρα ενός κυνηγού
Το Monster Hunter: World περιλαμβάνει εκατοντάδες διαφορετικές αποστολές, στις οποίες θα πρέπει να εξολοθρεύσετε ή να αιχμαλωτίσετε τεράστια πλάσματα. Οι αποστολές αυτές χωρίζονται στις assigned (τα main quests), στα investigations, στα expeditions και στα events. Πριν μεταβείτε σε μια αποστολή μπορείτε να περιπλανηθείτε στην Astera, να συνομιλήσετε με τους διάφορους NPC, να αγοράσετε potions και άλλα θεραπευτικά αντικείμενα, να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας ή να φάτε ένα ζεστό πιάτο φαΐ στην τοπική καντίνα. Τα γεύματα αυτά αυξάνουν προσωρινά το health ή το stamina σας, οπότε προτείνεται να τρώτε τακτικά πριν εφορμήσετε σε μια δύσκολη αποστολή.
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, ο χάρτης κάθε level είναι ενιαίος και δεν χωρίζεται σε συγκεκριμένες ζώνες όπως είχαμε δει στο παρελθόν. Για να εντοπίσετε το θήραμά σας θα πρέπει να παρατηρήσετε το περιβάλλον για τυχόν σημάδια, όπως πατημασιές, περιττώματα, ίχνη από νύχια, βλέννες κτλ. Κάθε level είναι ένα ξεχωριστό οικοσύστημα, όπου στον πάτο της τροφικής αλυσίδας βρίσκονται τα χορτοφάγα πλάσματα και στην κορυφή του ένα τέρας-θηρευτής. Όταν κυνηγάτε ένα πλάσμα θα πρέπει να γνωρίζετε τι θέση καταλαμβάνει στη τροφική αλυσίδα για να μην έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις. Λόγου χάρη, στον χάρτη Ancient Forest πέρα από την τεράστια σαύρα Great Jargas κατοικεί και το Anjanath, ένα πλάσμα που θυμίζει Τυραννόσαυρο. Μέχρι να μπορέσετε να τα βάλετε πέρα με το ισχυρότερο πλάσμα κάθε περιοχής καλό θα είναι να το αποφύγετε, όπως ο διάολος το λιβάνι.
Οι αναμετρήσεις σας με πλάσματα σαν το Anjanath είναι τουλάχιστον επικές και μπορεί να διαρκέσουν ακόμη και μια ολόκληρη ώρα όταν παίζετε solo. Το Α.Ι των τεράτων είναι υψηλό και χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές κατά τη διάρκεια μιας αναμέτρησης. Για παράδειγμα, προσπαθούν να διαφύγουν όταν πληγωθούν, κυλούνται μέσα σε παχιά λάσπη ή κόκαλα για να αναπληρώσουν το armor τους και γενικώς εκμεταλλεύονται την μορφολογία του εδάφους προς όφελος τους.
Τα controls δυστυχώς παραμένουν δύστροπα, καθώς ο χαρακτήρας σας δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα όσο κρατάει το όπλο του. Θέλετε να πιείτε ένα potion; Θα πρέπει πρώτα να βάλετε το σπαθί σας ή όποιο άλλο όπλο κουβαλάτε στη θήκη του. Θέλετε να τρέξετε ή να συλλέξετε ένα βότανο; Αν μαντέψατε ότι θα πρέπει να θηκαρώσετε τo σπαθί σας πέσατε μέσα! Εξίσου δύσχρηστο είναι και το inventory, παρά την ύπαρξη πλήρως customizable hotkeys. O χρόνος που χρειάζεται για να ψάξετε το item pouch σας scrollάροντας με το d-pad του χειριστηρίου σας μέχρι να βρείτε το αντικείμενο που θέλετε να χρησιμοποιήσετε είναι τόσο μεγάλος που πιθανόν να καταλήξετε στην κοιλιά του Anjanath ή να γίνετε μπάρμπεκιου από τις φλόγες που φτύνει το στόμα του.
Καλύτερο αν υπάρχει και παρέα
Όλες οι αποστολές του Monster Hunter: World μπορούν να παιχτούν τόσο solo, όσο και co-op. Με εξαίρεση τις arena αποστολές, στις οποίες μονομαχείτε με ένα συγκεκριμένο loadout απέναντι σε ένα ή περισσότερα bosses, όπου μπορείτε να παίξετε μόνο με ένα συμπαίκτη, όλα τα υπόλοιπα quests μπορούν να ολοκληρωθούν με ένα τετραμελές party. Το matchmaking λειτουργεί με δύο τρόπους, o πρώτος είναι να κάνετε join σε ένα ήδη υπάρχον party ή να δημιουργήσετε το δικό σας και ο δεύτερος να “απαντήσετε” στα σινιάλα SOS των άλλων παικτών. Αν δυσκολευτείτε σε μια αποστολή μπορείτε ανά πάσα στιγμή να εκτοξεύσετε μια φωτοβολίδα SOS για να προσκαλέσετε άλλους παίκτες στο party σας.
Η multiplayer εμπειρία είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, χωρίς τεχνικά προβλήματα, όπως lag ή disconnections. To πρόβλημα εντοπίζεται στo matchmaking, το οποίο ιδίως στο Xbox Live καθυστερεί χαρακτηριστικά να σας βρει συμπαίκτη. Στο Monster Hunter: World η πρόοδος σας είναι ενιαία, δεν έχουμε δηλαδή διαφορετική για το multiplayer, όπως συνέβαινε στο Monster Hunter 4 Ultimate και θα χρειαστείτε τουλάχιστον 50 ώρες για να ολοκληρώσετε τα βασικά quests. Οι εκατοντάδες προαιρετικές αποστολές, τα limited time online events και τα arena quests μπορούν να σας κρατήσουν συντροφιά για ένα θεωρητικά άπειρο διάστημα, ιδίως αν η Capcom τηρήσει την υπόσχεσή της και αρχίζει να προσθέτει σταδιακά επιπλέον αποστολές.
Κυνηγώντας σε δάση, σε ποτάμια και λαγκάδια
Τα γραφικά του Monster Hunter: World εκμεταλλεύονται σε μεγάλο βαθμό το hardware των PS4 και Xbox One και γενικώς συναντάμε ένα πολύ καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα σε σύγκριση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν τα animations, καθώς και η απεικόνιση των χαρακτήρων και των πλασμάτων. Ο σχεδιασμός των τεράτων είναι ιδιαίτερα ευφάνταστος και παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία, έστω κι αν κάποια πλάσματα τα έχουμε δει στο παρελθόν στα προηγούμενα Monster Hunter.
Από πλευράς performance παρατηρούνται δυστυχώς πτώσεις κάτω από τα 30fps (26-30fps στο PS4, 25fps στο Xbox One), οι οποίες ευτυχώς δεν είναι τόσο έντονες ώστε να προκαλούν input lag. Στο PS4 το Monster Hunter: World τρέχει στα 1080p, ενώ αντίθετα στην κονσόλα της Microsoft τρέχει στα 864p. Εν τω μεταξύ, ο τίτλος της Capcom είναι enhanced, τόσο στο PS4 Pro, όσο και στο Xbox One X, εντούτοις σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν τρέχει σε native 4K (1800p στο PS4 Pro, 1720p στο Xbox One X). Τουλάχιστον σε ότι αφορά το optimization η ιαπωνική εταιρεία μας απογοήτευσε.
Απογοητευτική είναι η εικόνα και του ηχητικού τομέα, καθώς το lip sync είναι τραγικό και το voice acting ελλειπέστατο. Μόνο κατά την διάρκεια των cutscenes παρατηρούμε εκτενή voice-overs, σε όλους τους υπόλοιπους διαλόγους, οι NPC εκφωνούν μια λέξη και μετά βλέπετε μόνο το επεξηγηματικό κείμενο στην οθόνη σας. Τα μουσικά κομμάτια που απαρτίζουν το soundtrack δεν έχουν μεγάλη ποικιλία και γρήγορα καταντούν επαναλαμβανόμενα. Το μόνο θετικό στοιχείο στο συγκεκριμένο τομέα είναι τα ηχητικά εφέ των τεράτων και οι ήχοι που προκαλούν τα όπλα σας κατά τη διάρκεια της μάχης.
Θρίαμβος
Πριν από ένα χρόνο η Capcom είχε μεταμορφώσει προς το καλύτερο τη σειρά Resident Evil. Φέτος καταφέρνει να μεταμορφώσει το Monster Hunter και να το μεταφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από το 3DS στις οικιακές κονσόλες (εκκρεμεί η μεταφορά του στα PC). To Monster Hunter: World θα ενθουσιάσει τους βετεράνους φίλους της σειράς, αλλά και όσους του δώσουν την ευκαιρία που του αξίζει και αφιερώσουν τον χρόνο που απαιτείται για να μυηθούν στο ιδιαίτερο gameplay του. Όσοι μπουν στον κόσμο του και εξοικειωθούν με τις “παραξενιές” του είναι δεδομένο ότι θα εθιστούν και θα αφιερώσουν εκατοντάδες ώρες.
Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Τεράστια διάρκεια
- Μεγάλη ποικιλία σε όπλα και upgrades
- Υψηλό Α.Ι
- Ευφάνταστος σχεδιασμός στο περιβάλλον και στα τέρατα
- Διασκεδαστικό multiplayer
- Εκατοντάδες προαιρετικές αποστολές
- Παρέχει απόλυτη ελευθερία στον καθορισμό του loadout σας
Αρνητικά:
- Ασταθές frame rate
- Αργό matchmaking
- Προβληματικό lip sync
- Ελλειπέστατο voice acting
- Φτωχά tutorials
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 8.4
Ένα ατελείωτο κυνήγι τεράτων που θα σας γοητεύσει είτε παίζετε μόνος σας, είτε με παρέα.
Ανδρέας Γρυπάρης
Comments
Τα αρνητικα του ειναι το πολυ απλο στορυ ο μετριος ηχος και voice acting-lip syncing καθως και ο οχι μεγαλος αριθμος τερατων (νομιζω ειναι κοντα στα 30) .
Κατα τα αλλα εχει πολυ ωραιο gameplay, πολυ μεγαλη διαρκεια, εικαστικα ειναι ομορφο και εχει παρα πολλα ειδη οπλων να διαλεξεις για να παιξεις.
Αν ειχε πιο δυνατο story το επιανε το 9
Έχει κυκλοφορήσει από τον Αύγουστο.