- Reviews
- Gigantic
Gigantic
HotΕυφάνταστοι ήρωες, Hero Shooters, γίγαντες και MOBA στο μίξερ.
Ευφάνταστοι ήρωες, Hero Shooters, γίγαντες και MOBA στο μίξερ.
Τον Ιούλιο του 2014 η Motiga ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα υποσχόμενο free-to-play Hero Shooter για PC και Xbox One, έχοντας στο πλευρό της την Microsoft ως εκδότη. Ο κύκλος ανάπτυξης του Gigantic όμως είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα με αποτέλεσμα η Microsoft να απομακρύνεται από το project το 2016. Οι συγκυρίες έφεραν την Motiga στο χείλος του γκρεμού και το Gigantic παρολίγο να μην κυκλοφορήσει ποτέ, εάν οι υπάλληλοι της εταιρείας δεν έκαναν τις προσωπικές τους θυσίες.
Τον Φεβρουάριο του 2016 ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Motiga Chris Chung μάζεψε τους 75 υπαλλήλους της εταιρείας σε ένα γραφείο και τους ανακοίνωσε ότι πλέον δεν έχει άλλα λεφτά για να τους πληρώσει και ότι πρέπει να τους απολύσει όλους. Το Gigantic είχε πεθάνει. Την επόμενη μέρα όμως τα γραφεία της Motiga άνοιξαν σαν να μην συμβαίνει τίποτα και παρόλο που είχαν ουσιαστικά απολυθεί, όλοι οι developers της εταιρείας έδωσαν το παρόν και συνέχισαν να δουλεύουν επάνω στο Gigantic.
Για τις επόμενες εβδομάδες, οι developers εργάζονταν πυρετωδώς έως την νύχτα, δείχνοντας την εμπιστοσύνη τους στον Chris Chung ότι τελικά θα βρει μια λύση. Όλοι ήθελαν το Gigantic να κυκλοφορήσει πάση θυσία. Ενώ όλα έδειχναν ότι το Hero Shooter της Motiga δεν θα αντέξει, ο ιδρυτής της εταιρείας δέχεται στο γραφείο του την Perfect World Entertainment και τον Μάιο του 2016 ανακοινώνουν την συνεργασία τους, με την τελευταία να αναλαμβάνει πλέον χρέη εκδότη. Το Gigantic ανασταίνεται και κυκλοφορεί τελικά μέσα στο 2017.
Δυστυχώς όμως, η Perfect World Entertainment αποφασίζει τον Νοέμβριο να απολύσει το μεγαλύτερο μέρος των υπαλλήλων της Motiga, βάζοντας ουσιαστικά λουκέτο στην τελευταία. Πλέον, το Gigantic θα δέχεται μικρότερα updates, αφού η Perfect World κράτησε λίγους developers από την αρχική ομάδα για να αναπτύξουν νέο content. Μέσω αυτής της ιστορίας, βλέπουμε την σκληρή πλευρά του gaming που απαρτίζεται τόσο από από εταιρείες κολοσσούς που ως πρώτο στόχο έχουν το παραδάκι, όσο και από ανεξάρτητα development houses που κρύβουν μέσα τους ανθρωπιά και μεράκι με στόχο να μας διασκεδάσουν και να μας προσφέρουν αξιομνημόνευτες εμπειρίες.
Η Motiga είχε στο δυναμικό της έμπειρους developers που είχαν εργαστεί μεταξύ άλλων στην τότε Sony Online Entertainment, στην Monolith και στην Gazillion Entertainment. Η Perfect World Entertainment από την άλλη είναι ένας από τους μεγαλύτερους “παίκτες” στην Ασία και μπήκε στην ευρωπαϊκή αγορά το 2008 με το MMORPG Perfect World International το οποίο παλαιότερα μετρούσε δεκάδες εκατομμύρια παίκτες. Στα υπόλοιπα games της Perfect World συναντάμε μεταξύ άλλων τα Torchlight II, Neverwinter Online, Star Trek Online και Blacklight: Retribution. Πάμε όμως να δούμε αναλυτικά τι έχει να προσφέρει το Gigantic.
Γολιάθ εναντίων... Γολιάθ
Θα ήταν δύσκολο να τοποθετήσουμε το Gigantic σε μια συγκεκριμένη κατηγορία, αφού το gameplay του περιλαμβάνει στοιχεία από διαφορετικά genres. Η Motiga έχει καταφέρει να εισάγει -παραλλαγμένους- μηχανισμούς που συναντάμε τόσο στα κλασικά MOBA, όσο και στα Hero Shooters όπως τα Paladins και Overwatch και το τελικό αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον. Η free-to-play δημιουργία της ισορροπεί κάπου στη μέση, αποφεύγοντας όμως να “στιγματιστεί” με χαρακτηριστικά των MOBA όπως τα lanes, τα towers και τα creeps.
Στο ζουμί του παιχνιδιού συναντάμε μεμονομένους αγώνες διάρκειας 15-25 λεπτών σε ειδικά διαμορφωμένα maps όπου μάχονται δύο ομάδες των πέντε παικτών. Βασικός σας στόχος είναι να εξολοθρεύσετε τον Guardian της αντίπαλης ομάδας, κρατώντας ταυτόχρονα τον δικό σας ζωντανό. Σε κάθε match ξεκινάτε από την βάση σας η οποία βρίσκεται αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να μάχεστε ενόσω βρίσκεστε επάνω σε αυτή την πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει τρία jump pads που σας εκτοξεύουν αντίστοιχα αριστερά, δεξιά ή προς το κέντρο του χάρτη, λίγο πιο πέρα από την βάση σας.
Οι Guardians είναι... γιγαντιαίων διαστάσεων πλάσματα που λειτουργούν όπως οι βάσεις στα MOBA. Αντί όμως να έχουν τον παθητικό ρόλο του παρατηρητή στους αγώνες, οι δύο Guardians (ένας για κάθε ομάδα) εφορμούν μπροστά στο πεδίο της μάχης σε συγκεκριμένες στιγμές. Για να επιτεθείτε στο αντίπαλο Guardian, θα πρέπει αρχικά να συλλέξετε 100 Power ώστε ο δικός σας γίγαντας να χτυπήσει τον αντίπαλο και να τον φέρει σε ευάλωτη θέση. Τότε, έχετε λίγα δευτερόλεπτα για να pushάρετε και να μηδενίσετε την μπάρα ζωής του χτυπώντας τον στο τρωτό του σημείο. Εάν το καταφέρετε, θα αφαιρέσετε έναν από τους τρεις πόντους ζωής του αντίπαλου Guardian.
Η συλλογή του Power γίνεται με συγκεκριμένους τρόπους. Για παράδειγμα, κερδίζετε Power κάθε φορά που σκοτώνετε έναν αντίπαλο ήρωα, ενώ μπορείτε να μαζέψετε Power Orbs και από συγκεκριμένα σημεία του χάρτη. Σε εκείνα τα σημεία μπορείτε να κάνετε summon διάφορα Creatures που σας βοηθούν στη μάχη. Ανάμεσα στα τελευταία συναντάμε πλάσματα που μπορούν να σας κάνουν heal ή να επιτεθούν στους αντιπάλους που θα βρεθούν κοντά τους.
Εδώ μπαίνει το στοιχείο της στρατηγικής στο Gigantic, αφού είναι ζωτικής σημασίας να καταλάβετε αυτά τα control points στο map και να τα κρατήσετε για όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε. Η καλή επικοινωνία ανάμεσα στην ομάδα είναι σημαντική, αφού θα πρέπει να αποφασίζετε γρήγορα εάν θα προσπαθήσετε να καταλάβετε ένα control point των αντιπάλων (σκοτώνοντας το Creature τους και κάνοντας summon ένα δικό σας) ή εάν θα προτιμήσετε να κάνετε defend στην δική σας πλευρά.
Παρά τον χαμό που γίνεται γύρω τους, οι ήρωες δεν χάνουν το χιούμορ τους. Σε σκοτώνουν, σε χλευάζουν και πετάνε και ένα αστειάκι.
Ήρωες από άλλο... πλανήτη
Οι 22 ήρωες του παιχνιδιού προσφέρουν αρκετά μεγάλη ποικιλία, αφού καθένας τους ακολουθεί διαφορετικό playstyle. Χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες όπως Shooter, Tank, Control, Caster, Fighter, Healer και Assassin και σίγουρα θα βρείτε κάποιους που θα σας ταιριάζουν περισσότερο. Προσωπικά, μου άρεσε περισσότερο ο μουρλός Uncle Sven που έχει τον ρόλο του Healer/Support και πετάει ασταμάτητα... μποτίλιες, ενώ ασχολήθηκα επίσης με την Beckett, το στυλ της οποίας βρίσκεται πιο κοντά στα third-person Shooters. Ο Voden βρίσκεται επίσης συχνά στις επιλογές μου καθώς συνδυάζει το damage με τόξο με τα support abilities που διαθέτει. Χωρίς αμφιβολία, οι ήρωες του Gigantic αποτελούν ένα από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού.
Καθένας από τους heroes διαθέτει τέσσερα abilities και μια ultimate που ξεκλειδώνετε κάθε φορά που γεμίζετε τον μετρητή Focus. Ανεβαίνοντας levels, μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα δύο διαθέσιμα Talents για κάθε ability που θέλετε να βελτιώσετε. Μεταξύ άλλων τα talents σας προσφέρουν προσωρινό ή μονιμο boost στην δυναμικότητά τους, ενώ είναι δυνατό να προσθέσουν διάφορες ιδιότητες στα abilities σας. Για παράδειγμα, το Acid Flask του Uncle Sven στην βασική του μορφή μειώνει το armor των αντιπάλων σας. Ένα από τα talents του όμως του προσθέτει ένα AoE damage over time effect που θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο στα team fights.
Τα πολλαπλά talents έχουν ως αποτέλεσμα κάθε ήρωας να διαθέτει διαφορετικά builds που μπορούν έως και να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που παίζετε έναν ήρωα. Ταυτόχρονα, μιας και δεν θα γνωρίζετε εξ αρχής ποια talents έχει επιλέξει κάθε φορά ο αντίπαλός σας, θα πρέπει να προσαρμόζετε on-the-fly την τακτική σας απέναντί του ανάλογα με την στρατηγική που θα ακολουθεί ο εχθρός σας σε κάθε περίσταση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που για παράδειγμα ένας Support χαρακτήρας με έπιασε... στον ύπνο επειδή είχε επιλέξει πιο επιθετικά talents.
Maps και metagame
Οι μάχες γενικότερα είναι αρκετά γρήγορες και χορταστικές και η ομαδικότητα παίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά στο μικρότερο από τα τέσσερα διαθέσιμα maps, το Siren’s Strand. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τα νεκρά σημεία όπου δεν γίνονται καθόλου μάχες είναι λιγοστά, αφού έχουμε ακατάπαυστες μάχες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του χάρτη. Σε αυτό βοηθάνε τα control points που παίζουν σημαντικό ρόλο στην συλλογή Power και στην εξέλιξη του match γενικότερα.
Κάθε χάρτης διαθέτει τόσο ανοιχτά σημεία που κρίνονται ιδανικά για μεγάλα team fights, όσο και στενά περάσματα όπου μπορεί να γίνεται... χαμός από τα πολλά abilities που χρησιμοποιούν όλοι οι ήρωες ταυτόχρονα. Σε αρκετά σημεία των maps έχουμε επίσης το απαραίτητο verticality όπου μπορείτε να έχετε το πάνω χέρι εάν εκμεταλλευτείτε τα υπερηψωμένα σημεία προς ώφελός σας. Γενικά, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στον σχεδιασμό των χαρτών, αφού μπορείτε να έχετε γρήγορη πρόσβαση σε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, εάν μάθετε την μορφολογία των maps και όλα τα σοκάκια τους.
Εκτός των αγώνων έχουμε Ranks για το προφίλ σας που ανεβαίνει όσο κερδίζετε exp από τα matches και τα λεγόμενα Fortune Cards που ουσιαστικά αποτελούν διάφορα challenges για να φέρετε εις πέρας. Μπορείτε να έχετε κάθε φορά έως έξι ενεργά Fortune Cards και μέσα σε αυτά συναντάμε για παράδειγμα στόχους όπως το να σκοτώσετε τρεις εχθρούς δίχως να πεθάνετε, να κερδίσετε δύο αγώνες σε solo queue ή να πάρετε εκδίκηση από κάποιον αντίπαλο που σας σκότωσε.
Η ολοκλήρωση των challenges αυτών σας δίνει experience και Crowns, το δωρεάν in-game νόμισμα του παιχνιδιού που μπορείτε να κερδίσετε παίζοντας. Ταυτόχρονα, έχουμε τα Badges που έχουν την μορφή mini achievements. Μέσα σε αυτά συναντάμε για παράδειγμα το Highlander που το κερδίζετε εάν σκοτώσετε έναν αντίπαλο που παίζει τον ίδιο ήρωα με εσάς, το Grim Reaper που σας ζητάει να σκοτώσετε έναν αντίπαλο ενώ... είστε νεκρός και το Drop Dead που το ξεκλειδώνετε εάν ξεπαστρέψετε έναν εχθρό όταν αυτός βρίσκεται στον αέρα.
Παίζοντας σε αγώνες, ανεβάζοντας το Rank του προφίλ σας, ολοκληρώνοντας challenges και ανεβάζοντας το mastery των ηρώων σας, κερδίζετε Crowns τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε heroes και skins. Το free-to-play μοντέλο του Gigantic κρίνεται ως αρκετά τίμιο, αφού μπορείτε να ξεκλειδώσετε όλους τους ήρωες του παιχνιδιού δίχως να χρειαστεί να πληρώσετε χρήματα. Ταυτόχρονα, μπορείτε να αγοράσετε επίσης την πλειοψηφία των skins με Crowns, αφού μόλις λίγα από αυτά είναι διαθέσιμα αποκλειστικά με Rubies, το επί πληρωμής in-game νόμισμα του Gigantic. Τα τελευταία απλά επιταχύνουν την διαδικασία απόκτησης των διακοσμητικών αντικειμένων και των ηρώων.
Τεχνικός τομέας
Οπτικά το Gigantic παρουσιάζει πανέμορφα καρτουνίστικα γραφικά που θυμίζουν ως ένα σημείο τα αντίστοιχα του The Legend of Zelda: The Wind Waker. Οι ευφάνταστα σχεδιασμένοι χαρακτήρες ξεχωρίζουν, αφού η Motiga έχει δώσει ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες και στην εξωτερική τους εμφάνιση γενικότερα.
Ο σχεδιασμός τους δανείζεται στοιχεία από τα sci-fi, western και fantasy settings και το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται αρκετά αξιόλογο. Παρόλο που οι ήρωες προέρχονται από διαφορετικό setting, όλοι τους ταιριάζουν γάντι στο γενικό στήσιμο του παιχνιδιού και στο ανάλαφρο ύφος που ακολουθείται. Οι χάρτες με την σειρά τους είναι όμορφα σχεδιασμένοι και το level design δεν αφήνει χώρο για παράπονα. Μοναδικό στοιχείο που ίσως θεωρηθεί αρνητικό είναι το γεγονός ότι στα μεγάλα team fights γίνεται ένας πανικός από τα εφέ των abilities.
Το user interface είναι λιτό αλλά πλήρως λειτουργικό και δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα παίζοντας είτε με πληκτρολόγιο και ποντίκι, είτε με χειριστήριο, αφού ο χειρισμός του Gigantic κρίνεται σε γενικό πλάισιο εύκολος στην εκμάθηση. Θετικό στοιχείο αποτελεί επίσης το γεγονός ότι δεν παρατηρήσαμε lag σε κανέναν αγώνα, ενώ θα μπορείτε να παίζετε το Hero Shooter της Motiga ακόμα και αν διαθέτετε ένα μεσαίας δύναμης PC. Στα του ήχου, συναντάμε ένα αξιόλογο cast από voice actors και χιουμοριστικές ατάκες από όλους τους ήρωες.
Εν κατακλείδι
Μπορεί το Gigantic να πέρασε από σαράντα κύματα έως ότου κυκλοφορήσει, παρόλα αυτά η Motiga κατάφερε τελικά να προσφέρει ένα Hero Shooter που δανείζεται στοιχεία από πολλά διαφορετικά genres. Οι μουρλοί χαρακτήρες του αποτελούν το μεγαλύτερο ατού του, καθώς μέσα σε αυτούς θα βρείτε μεγάλη ποικιλία από playstyles για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο. Εκεί που πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή είναι στο matchmaking, αφού έτυχε σε κάποιες περιπτώσεις να χρειαστεί να περιμένουμε για περίπου 10 λεπτά έως ότου μας βάλει σε match.
Τα πολλαπλά builds κάθε ήρωα και το metagame με τα challenges και τα badges μπορούν να σας κρατήσουν κοντά του για αρκετές ώρες, ενώ το moment-to-moment combat προσφέρει την σωστή αναλογία ανάμεσα στην ακατάπαυστη δράση και την στρατηγική. Αυτό που χρειάζεται όμως το Gigantic για να μην σας κάνει να βαρεθείτε σε βάθος χρόνου είναι η προσθήκη περισσότερων modes που θα ξεφεύγουν από το μοτίβο του βασικού mode όπου πρέπει να σκοτώσετε τον αντίπαλο Guardian. Θετικό όμως κρίνεται το γεγονός ότι περιλαμβάνει ένα τιμιότατο free-to-play μοντέλο μέσω του οποίου μπορείτε να αποκτήσετε όλους τους ήρωες και την πλειοψηφία των skins δίχως να πληρώσετε χρήματα.
Θετικά:
- Μεγάλη ποικιλία ηρώων
- Πολυάριθμα Talents που αλλάζουν το στυλ παιχνιδιού κάθε ήρωα
- Πανέμορφα καρτουνίστικα γραφικά
- Τίμιο free-to-play μοντέλο
- Συνδυάζει την ακατάπαυστη δράση με την στρατηγική
- Ευφάνταστα σχεδιασμένοι heroes
- Κανένα ίχνος lag
Αρνητικά:
- Απουσία διαφορετικών modes
- Χαμός από εφέ των abilities στα team fights
- Κάποιες φορές το matchmaking αργεί να βρει match
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.3
Ο συνδυασμός διαφορετικών genres και η μεγάλη ποκιλία που παρουσιάζουν οι ήρωες είναι τα στοιχεία που κάνουν το Hero Shooter της Motiga να ξεχωρίζει.
Γιώργος Λόλας
Comments