- Reviews
- Xenoblade Chronicles 2
Xenoblade Chronicles 2
HotΗ αναζήτηση ενός χαμένου παραδείσου.
Η αναζήτηση ενός χαμένου παραδείσου.
To 2017 εξελίχθηκε σε μια ονειρική χρονιά για το Switch, τη Nintendo, αλλά και για τους 10 εκατομμύρια κατόχους της κονσόλας. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες η “μαμά” Nintendo μας χάρισε μια πλειάδα αξιόλογων αποκλειστικών τίτλων, όπως το The Legend of Zelda: Breath of the Wild και το Super Mario Odyssey. Λίγο πριν η κλείσει η χρονιά, η εταιρεία από το Kyoto βγάζει έναν ακόμη άσο από το μανίκι της, το Xenoblade Chronicles 2.
Η στρατηγική που ακολουθεί αυτή τη φορά η Nintendo, όσον αφορά τη διάθεση του τίτλου διαφέρει σε σχέση με τα όσα είχαμε δει στο παρελθόν, αφού το Xenoblade Chronicles 2 κυκλοφόρησε την ίδια ακριβώς μέρα (την 1η Δεκεμβρίου) σε όλες τις αγορές. Ως εκ τούτου οι παίκτες στην Δύση δεν χρειάζεται να διοργανώσουν μια καμπάνια σαν το Operation Rainfall ή να περιμένουν επτά μήνες για να ασχοληθούν με το νέο κεφάλαιο της σειράς, όπως δηλαδή είχε συμβεί στις περιπτώσεις των Xenoblade Chronicles και Xenoblade Chronicles X. Μάλιστα το Xenoblade Chronicles 2 κυκλοφορεί μόλις 11 μήνες μετά την ανακοίνωση του, ενώ στην περίπτωση του προηγούμενου κεφαλαίου της σειράς για το Wii U είχε χρειαστεί να περιμένουμε τρία περίπου χρόνια.
To βασικότερο πάντως πρόβλημα της σειράς δεν ήταν τόσο η καθυστέρηση της κυκλοφορίας της στις δυτικές αγορές, όσοι οι υπερβολικά πολύπλοκοι μηχανισμοί της. Η Monolith Soft έκανε κάποιους πειραματισμούς στο Xenoblade Chronicles X δίνοντας έμφαση στην εξερεύνηση ενός open world κόσμου και αντλώντας επιρροές από τα MMORPG, όπως το Final Fantasy XI, οι οποίοι όχι μόνο δεν κατάφεραν να προσεγγίσουν νέους παίκτες στους κόλπους της σειράς, αλλά ξένισαν και τους σκληροπυρηνικούς fans της. Στο Xenoblade Chronicles 2, o Tetsuya Takahashi, ιθύνων νους και σεναριογράφος της σειράς, πήρε την απόφαση να επιστρέψει σε μια πιο συμβατική μορφή αφήγησης της ιστορίας και να πλάσει εκ του μηδενός ένα νέο κόσμο. Εμείς ταξιδέψαμε σε αυτόν για δεκάδες ώρες, οπότε ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας.
Πάνω από τα σύννεφα
Το Xenoblade Chronicles 2 “βαφτίζεται” ως το sequel του Xenoblade Chronicles που είδαμε στο Wii και στο New Nintendo 3DS, εντούτοις τα γεγονότα του δεν έχουν άμεση σχέση με αυτά του προκατόχου του. Αυτή τη φορά βρισκόμαστε στον κόσμο Alrest, o οποίος αποτελείται από μια θάλασσα σύννεφων και μέσα του κατοικούν γιγάντια μυθικά πλάσματα που ονομάζονται Titans. Πάνω στους Titans κατοικούν διάφοροι πολιτισμοί που βαδίζουν στωικά προς την καταστροφή τους. Τα πλάσματα αυτά αργοπεθαίνουν και αναπόφευκτα θα παρασύρουν στον χαμό τους και τις πόλεις που βρίσκονται στις πλάτες τους. Η επικείμενη καταστροφή ωθεί πολλές φορές τα διάφορα βασίλεια σε ακρότητες και αψιμαχίες, καθώς μάχονται για τα τελευταία κομμάτια στέρεου εδάφους που έχουν απομείνει.
Μέσα σε αυτόν τον καταδικασμένο κόσμο κατοικεί και ο Rex, ένας πιτσιρικάς salvager που βουτά μέσα στα σύννεφα για να ανασύρει θησαυρούς. Τους θησαυρούς αυτούς ο Rex δεν τους κρατάει για τον εαυτό του, αλλά αντίθετα τους μεταπωλεί και στέλνει τα χρήματα στην οικογένειά του. Ο μοναδικός φίλος του Rex είναι ο Gramps, ένας γέρικος Titan που βαδίζει και αυτός προς την καταστροφή παρέα με τα υπόλοιπα πλάσματα του είδους του. Η ζωή του Rex παίρνει μια αναπάντεχη τροπή όταν ανακαλύπτει ένα μαγικό σπαθί μέσα στο οποίο κατοικεί μια θηλυκή οντότητα, η Pyra. H κοπέλα αυτή αποκαλύπτει στον ήρωά σας ότι υπάρχει ακόμη ελπίδα για τον Alrest μέσα σε μια παραδεισένια ουτοπία που ονομάζεται Elysium. Θα καταφέρετε άραγε να βρείτε αυτή την ουτοπία πριν πεθάνουν οι Titans και καταστραφεί ο κόσμος σας;
To σενάριο παρουσιάζει ενδιαφέρον, αλλά έχει κάποια τυπικά προβλήματα που παρατηρούνται στην πλειοψηφία των JRPG. H ιστορία εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς και παράλληλα τα μακροσκελή cutscenes ενδέχεται να κουράσουν όσους δεν έχουν την απαιτούμενη υπομονή. Το πρώτο μισό του Xenoblade Chronicles 2 (οι πρώτες 30 ώρες) περνά κάπως νωχελικά, στην πορεία όμως οι διάφορες ανατροπές/αποκαλύψεις εκτινάσσουν το ενδιαφέρον σας στα ύψη. H αργή αυτή εξέλιξη πάντως είναι μέχρι ενός σημείου δικαιολογημένη, αφού χρειάζεται να παρουσιαστούν δεκάδες διαφορετικοί χαρακτήρες και να αποδοθεί αναλόγως η προσωπικότητά τους, τα σχέδια τους και οι επιδιώξεις τους. Σε αυτό τον τομέα η δημιουργία της Monolith Soft τα καταφέρνει περίφημα παρουσιάζοντας μας ένα καστ αξιομνημόνευτων ηρώων και villains. O Rex για παράδειγμα είναι ένας άκρως συμπαθητικός χαρακτήρας που δεν διστάζει να βάλει τον ίδιο του τον εαυτό σε κίνδυνο για να προστατέψει τους συντρόφους του.
Τα πρώτα 15 χρόνια είναι δύσκολα
Οι μάχες στο Xenoblade Chronicles 2 εκτυλίσσονται real time και ένα πάτημα του κουμπιού Α αρκεί για να κλειδώσετε πάνω στον κοντινότερο αντίπαλο και να αρχίσετε να επιτίθεστε με τις auto attacks σας. Ανάλογα με το Blade που έχετε κάνει equip έχετε πρόσβαση σε τρία επιπλέον abilities που ονομάζονται Arts. Τα Arts έχουν cooldown οπότε δεν μπορείτε να τα spamάρετε, κάθε φορά όμως που ενεργοποιείτε ένα από αυτά αυξάνεται ο μετρητής Special Art (έχει τέσσερις διαβαθμίσεις). Μόλις ο μετρητής αυτός γεμίσει κατά το 1/4 μπορείτε να εξαπολύσετε την Special Art επίθεση, η οποία προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά στα mobs. H Special Art επίθεσή σας μπορεί να συνδυαστεί με αυτές των υπολοίπων μελών του party για επιτεθείτε με τα λεγόμενα Blade Combos.
Για να εξοικειωθείτε με τους παραπάνω μηχανισμούς θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και να πειραματιστείτε μόνοι σας, καθώς τα tutorials που σας παρέχονται είναι ανεπαρκή. Συν τις άλλοις, τα tutorials εμφανίζονται μόνο μια φορά κατά τη διάρκεια της περιπέτειας σας, οπότε αν κάτι δεν καταλάβατε καλά ή σας δημιουργήθηκε η απορία θα πρέπει να βρείτε τη λύση μόνοι σας. Αν μη τι άλλο θα έπρεπε να υπάρχει κάποιας μορφής καταχώρηση στα options που να σας επιτρέπει να δείτε ανά πάσα στιγμή τα tutorials.
To party σας απαρτίζεται από τρεις χαρακτήρες, εκ των οποίων ένας ελέγχεται από εσάς (o Rex) και οι υπόλοιποι δύο από τη CPU. To συμμαχικό Α.Ι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, καθώς το tank της ομάδας σας τραβά το aggro, ενώ ο healer φροντίζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όσο του επιτρέπει το cooldown των Arts του να αναπληρώνει τα hit points σας. Στον αντίποδα η τεχνητή νοημοσύνη των mobs δεν είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστική, αφού επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στο tank της ομάδας σας. Ακόμη και αν μετακινηθείτε πίσω τους και τους επιτεθείτε με τις back attacks σας σπάνια θα αφήσουν το tank για να ασχοληθούν μαζί σας.
Auto attack, Art, Special Art/Blade Combo και repeat.
Παρά το χαμηλό Α.Ι πάντως ο βαθμός πρόκλησης είναι αισθητά υψηλός λόγω της απουσίας scaling στα mobs. Για παράδειγμα, ενώ διασχίζετε ένα λιβάδι και πολεμάτε με λαγούς level 5 μπορεί να εμφανιστεί από το πουθενά ένας γορίλας level 85 και να σας θερίσει πριν προλάβετε να πείτε... κύμινο. Ευτυχώς τα φαινόμενα αυτά περιορίζονται στον open world, καθώς στα βασικά quests που λαμβάνουν χώρα μέσα σε συγκεκριμένα dungeons τα mobs έχουν παραπλήσιο level με το δικό σας. Στην περίπτωση που πεθάνετε θα πρέπει να συνεχίσετε από την αρχή του εκάστοτε active quest, ακόμη και αν έχετε αποθηκεύσει χειροκίνητα την πρόοδο στο ενδιάμεσο. Το γεγονός αυτό είναι αρκετά εκνευριστικό, αφού για να το παρακάμψετε θα πρέπει να κλείσετε και να ανοίξετε ξανά το παιχνίδι και μετά να φορτώσετε το πιο πρόσφατο save σας.
To σύστημα μάχης του Xenoblade Chronicles 2 είναι εξαιρετικά χρονοβόρο, αφού ακόμη και οι πιο απλοί εχθροί έχουν πάρα πολλά hit points και υπερβολικά επαναλαμβανόμενο. Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε σε κάθε ανεξαιρέτως μάχη είναι πρακτικά πανομοιότυπη, αφού ξεκινάτε με τις auto attacks μέχρι να “φορτίσουν” τα Arts σας, μετά χρησιμοποιείτε τα Arts σας για να γεμίσει ο Special Art μετρητής και στο τέλος εξαπολύετε την Special Art επίθεσή σας ή την συνδυάζετε με αυτή κάποιου συμμάχου σας σε ένα Blade Combo. Αν ο αντίπαλός σας πεθάνει έχει καλώς, αν όχι απλά επαναλαμβάνετε την διαδικασία όσες φορές χρειαστεί.
Προβλήματα υπάρχουν και στον τομέα του pathfinding, καθότι ισχύουν δύο παράδοξα φαινόμενα. Το πρώτο είναι ότι για να δείτε τον χάρτη της εκάστοτε τοποθεσίας θα πρέπει να μεταβείτε στο μενού του fast travel. Υπάρχει ένα mini map στην οθόνη σας, εντούτοις αυτό δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες σας. Το δεύτερο παράδοξο φαινόμενο είναι ότι πολλές φορές οι ενδείξεις για το που θα πρέπει να πάτε για να ολοκληρώσετε ένα quest, επικαλύπτουν αυτές των side quests. Στην προκειμένη περίπτωση οι developers έχουν ήδη εντοπίσει το πρόβλημα και έχουν υποσχεθεί να το λύσουν σε κάποιο μελλοντικό patch. Μιας και αναφερθήκαμε στο fast travel να σημειώσουμε ότι το βρήκαμε εξαιρετικά λειτουργικό, καθώς άπαξ και ανακαλύψετε μια νέα τοποθεσία (πόλη, χωριό, κάποιο landmark κ.ο.κ.) μπορείτε να μετακινηθείτε εκεί όπου κι αν βρίσκεστε. Πάντως βρήκαμε κάπως αστείο το γεγονός ότι δύναται να κάνετε fast travel λόγου χάρη από ένα dungeon σε ένα πανδοχείο που βρίσκετε σε έναν διαφορετικό κόσμο από αυτόν στον οποίο βρίσκεστε.
Gotta craft them all
Στο Xenoblade Chronicles 2 συναντάμε ένα πολύ ομαλό leveling system που παράλληλα αφήνει τεράστια ελευθερία στον παίκτη ως προς το πως θα αναπτύξει τον εκάστοτε χαρακτήρα. Καταρχήν, το class σας (attacker, tank, healer) καθορίζεται από το Blade που έχετε κάνει equip, οπότε ανά πάσα στιγμή μπορείτε να αλλάξετε σε κάποιο άλλο ανάλογα με την περίσταση. Παράλληλα, οι περισσότεροι χαρακτήρες σας μπορούν να κάνουν equip μέχρι τρία Blades, αποκτώντας πρόσβαση σε εννιά διαφορετικά Arts (τρία για κάθε Blade). Για να αλλάξετε το ενεργό Blade σας μέσα στη μάχη δεν έχετε παρά να πατήσετε το d-pad σας. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα εννιά διαφορετικά Arts σας κατά την διάρκεια μιας αναμέτρησης.
Εν τω μεταξύ, όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε ένα Blade, τόσο περισσότερο αυξάνει ο “δεσμός” σας μαζί του. Το... δέσιμο αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον WP που σας επιτρέπουν να αναβαθμίσετε τα Arts σας και στο ξεκλείδωμα διαφόρων χρήσιμων passive abilities. Μπορείτε να παραμετροποιήσετε ακόμη περισσότερο κάθε Blade σας, αλλάζοντας τα όπλα του και εξοπλίζοντάς το με διάφορους μαγικούς κρυστάλλους που ανεβάζουν τα στατιστικά τους. Να προσθέσουμε επίσης ότι μπορείτε να κάνετε craft νέα Blades μέσω της επιλογής Bond Blade που βρίσκεται στα options. Για την διαδικασία αυτή απαιτούνται συγκεκριμένοι κρύσταλλοι, οι οποίοι συναντώνται σε διάφορα rarities. Τα “κοινά” Blades που φτιάχνετε μοιάζουν οπτικά μεταξύ τους (μόνο το όπλο που κουβαλούν αλλάζει), εντούτοις υπάρχουν μερικές δεκάδες unique Blades για να συνθέσετε. Για την διαδικασία αυτή απαιτούνται πιο σπάνιες πρώτες ύλες, εντούτοις τα unique Βlades είναι πανίσχυρα οπότε αξίζει να μπείτε στον κόπο.
Σε ανισόπεδη διάβαση
Το Xenoblade Chronicles 2 τρέχει στην ίδια ακριβώς engine με αυτή του Xenoblade Chronicles X του Wii U, εντούτοις καταφέρνει να παρουσιάσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα όσο παίζετε στην τηλεόραση σας. Σημαντικές βελτιώσεις παρατηρούνται στο draw distance, στο collision detection και στο κομμάτι των lighting effects. Υπάρχει δυναμική εναλλαγή ημέρας/νύχτας, αλλά και αυξομείωση του μεγέθους και του όγκου των συννέφων. Τα σύννεφα μάλιστα αυτά μετακινούνται δυναμικά, όπως μια παλίρροια. Οι παλίρροιες αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο και στο gameplay, αφού αποκαλύπτονται ή καλύπτονται αναλόγως διάφορες περιοχές του χάρτη. Το Xenoblade Chronicles 2 τρέχει στα 720p στην τηλεόρασή σας, ενώ το frame rate του κινείται στην κλίμακα των 20-30fps. Τα loading screens είναι πολύ σπάνια και όταν υπάρχουν δεν διαρκούν περισσότερα από 5 δευτερόλεπτα.
Παίζοντας τώρα στην οθόνη του Switch συναντάμε ένα εκ διαμέτρου αντίθετο αποτέλεσμα, αφού μέσω της χρήσης dynamic resolution scaling η οριζόντια ανάλυση μεταβάλλεται μεταξύ των 368p και των 552. Ως εκ τούτου, η ποιότητα της εικόνας που συναντάμε εδώ είναι η χειρότερη που έχουμε συναντήσει ως τώρα στο Switch. Δεχόμαστε το γεγονός ότι το Xenoblade Chronicles 2 είναι ένα απαιτητικό game και ζορίζει των χαμηλών δυνατοτήτων hardware της κονσόλας, από την άλλη πλευρά όμως εξίσου απαιτητικό ήταν και το The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Σε εικαστικό επίπεδο πάντως δεν έχουμε κάποιο παράπονο, καθώς ο κόσμος του Alrest είναι μεγαλοπρεπής και ειλικρινά θα προκαλέσει δέος σε κάθε επίδοξο εξερευνητή του. Τα μοντέλα των χαρακτήρων και των mobs υπακούν σε κάποια anime κλισέ, αλλά τουλάχιστον έχουν αποδοθεί με την μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια.
Το soundtrack του Xenoblade Chronicles 2 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για να αναδειχθεί ως το κορυφαίο της χρονιάς τόσο σε συνθετικό, όσο και σε εκτελεστικό επίπεδο. Για την σύνθεση των μουσικών θεμάτων εργάστηκαν 300 περίπου μουσικοί, οι οποίοι έγραψαν 20.000 διαφορετικές παρτιτούρες. Στο voice acting, ούτε τα αγγλικά, ούτε τα ιαπωνικά voice-overs μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα. Οι ερμηνείες στην αγγλική γλώσσα δεν έχουν τον απαραίτητο στόμφο και δεν βγάζουν αρκετό πάθος, ενώ αντίθετα οι Ιάπωνες ηθοποιοί περνούν στο άλλο άκρο και προχωρούν σε μια σειρά άκρως επιτηδευμένων και “υπερβολικών” ερμηνειών.
Το αποτέλεσμα δεν μας εκπλήσσει
Θα ήταν ψέμματα αν λέγαμε ότι το Xenoblade Chronicles 2 δεν έχει τις στιγμές του, καθώς υπήρξαν φορές που νιώσαμε να πετάμε μέσα στα σύννεφα του ονειρικού κόσμου του μαγεμένοι από το εξαιρετικό story του. Για να φτάσει όμως κάποιος σε αυτή την... έκσταση θα πρέπει να υπομείνει τις επαναλαμβανόμενες και χρονοβόρες μάχες, να περάσει αρκετές ώρες αποπροσανατολισμένος λόγω του ελαττωματικού pathfinding και να εγκλιματιστεί με τους μηχανισμούς του χωρίς μια υποτυπώδη βοήθεια. Οι fans της σειράς σίγουρα έχουν αντιμετωπίσει ανάλογα προβλήματα και στα προηγούμενα κεφάλαιά της, έχουν συμβιβαστεί ήδη με αυτά, οπότε θα βρουν το Xenoblade Chronicles 2 ελκυστικό και θα αφιερώσουν σε αυτό δεκάδες, για να μην πούμε εκατοντάδες ώρες από τον χρόνο τους (μόνο για τα βασικά quests θα χρειαστείτε 70-80 ώρες). Αν πάντως η Monolith Soft στόχευε στο να προσελκύσει περισσότερους παίκτες στους κόλπους της σειράς, τότε μάλλον απέτυχε.
Θετικά:
- Παρά την αργή εξέλιξη του, το σενάριο χαρίζει μεγάλες συγκινήσεις
- Εκπληκτικό soundtrack
- Λειτουργικό fast travel
- Ομαλό leveling system που αφήνει πλήρη ελευθερία στον παίκτη
- Πλήθος από Blades για να κάνετε craft
- Τεράστια διάρκεια
- Εντυπωσιακός και γιγαντιαίος open world κόσμος
- Εκθαμβωτικό σε εικαστικό επίπεδο
Αρνητικά:
- Κουραστικό και επαναλαμβανόμενο σύστημα μάχης
- Προβληματικό pathfinding
- Χαμηλό Α.Ι στα mobs
- Θα πεθάνετε αρκετές φορές άδικα
- Ανεπαρκή tutorials
- Υπερβολικά χαμηλή ανάλυση στο handheld mode
- Ασταθές frame rate
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.7
Με σενάριο που καθηλώνει, τεράστια διάρκεια και έναν τεράσιο open-world κόσμο προς εξερεύνηση, αποτελεί έναν ακόμα λόγο για να αποκτήσετε την νεότερη κονσόλα της Nintendo.
Ανδρέας Γρυπάρης
Comments