- Reviews
- Touhou Genso Wanderer
Touhou Genso Wanderer
HotΘα πηγαίνετε… touhou - touhou στο μπουντρούμι!
Θα πηγαίνετε… touhou - touhou στο μπουντρούμι!
Το Touhou Genso Wanderer είναι η πρώτη μας επαφή με ένα video game franchise που έχει ήδη γράψει ιστορία, εισβάλλοντας ακόμα και στα Ρεκόρ Γκίνες με τον χαρακτηρισμό "η πιο γόνιμη σειρά Shooter φτιαγμένη από φανατικούς οπαδούς της". Προερχόμενο από εταιρεία ανάπτυξης ενός ατόμου, το Touhou Project όπως αποκαλείται χαρακτηριστικά, ήταν κομμένο και ραμμένο για τις ανάγκες της ιαπωνικής αγοράς με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η εμφάνιση του προς τα μέρη μας.
Η γνωστή και πολύ αγαπημένη μας πλέον εταιρία ανάπτυξης NIS America (Grand Kingdom, Odin Sphere: Leifthrasir, Fairy Fencer F) αποφάσισε σοφά να μεταφέρει αρκετούς τίτλους του Touhou franchise στις αγορές του Δυτικού κόσμου ανοίγοντας ένα δίαυλο επικοινωνία μεταξύ ημών και ενός άγνωστου setting. Το Touhou Genso Wanderer εντοπίζεται μεν στον κόσμο και την μυθολογία του Touhou αλλά ξεχωρίζει σε επίπεδο gameplay αφού δεν ανήκει στα Shoot ‘Em Up αλλά στα Roguelike RPG.
Ένα σημαντικό πρόβλημα που θα ανακαλύψετε σχετικά σύντομα είναι ότι το Touhou Genso Wanderer απευθύνεται σε "μυημένους", σε γνώστες της μυθολογίας του γι’ αυτό το λόγο δεν εξηγεί τι είναι τα yokai, οι sages, οι shrine maidens κ.ο.κ. Παράλληλα εμφανίζει και χαρακτήρες σαν λαγούς από καπέλο μάγου χωρίς να σας πληροφορεί για το παρελθόν τους ενώ οι διάλογοι εμφανώς καταδεικνύουν ότι υπάρχει πλούσια ιστορία πίσω τους.
Μια σφαίρα φέρνει την καταστροφή
Η εισαγωγή του παιχνιδιού μας γέμισε αναμνήσεις από την επική σειρά βιβλίων "Ο Μαύρος Πύργος" του Stephen King, μας θύμισε συγκεκριμένα την κρυστάλλινη σφαίρα του Φάρσον. Η χαλαρή συνομιλία μεταξύ της μικρούλας Reimu Hakurei και του Rinnosuke Morichika εξελίσσεται σε τραγωδία μόλις η χρυσή σφαίρα που κρατά ο δεύτερος μαγεύει την πρώτη. Στην προσπάθεια της Reimu να την αρπάξει από τα χέρια του Rinnosuke, η σφαίρα πέφτει στο πάτωμα, μια τρομερή υπερφυσική έκρηξη δημιουργείται και ο Rinnosuke καταλαμβάνεται από δαιμονικές δυνάμεις. Όντας αδύναμη να τον αντιμετωπίσει, η Reimu γυρνά πίσω στον ναό όπου εκτελεί χρέη shrine maiden και μαγειρεύει τρόπους για να περιορίσει την καταστροφή που προξένησε άθελά της.
Η συνταγή είναι απλή και γνώριμη στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ των video games. Η Reimu έχει το shrine για βάση όπου επιστρέφει μετά από τις επιδρομές της σε dungeons γεμάτα εχθρούς και χρήσιμα αντικείμενα. Στο shrine αποθηκεύει χρήμα, αντικείμενα και nito points, δηλαδή την περιουσία που συγκεντρώνει με τις δραστηριότητες της και μπορεί να επενδύσει στην ανάπτυξή της. Στο shrine βρίσκεται επίσης ένα dojo χωρισμένο σε δύο τμήματα. Το πρώτο έχει ως σκοπό να σας μάθει τα βαθύτερα μυστικά του gameplay και το δεύτερο να τεστάρει τις γνώσεις σας σε dungeons άσχετα με το κυρίως σενάριο. Βαρεθήκαμε γρήγορα το πρώτο τμήμα και αφήσαμε το δεύτερο για μετά τον τερματισμό της ιστορίας.
Το σενάριο είναι χωρισμένο σε dungeons με πολλά πατώματα έκαστο και random generated όλα τα χαρακτηριστικά τους, από την δομή έως τα αντικείμενα και τους αντιπάλους. Στέλνοντας την Reimu και την εξίσου χαριτωμένη φίλη της Mononobe no Futo στο πρώτο dungeon "εισπράξαμε" απανωτές φρίκες. Ο μηδενισμός της μπάρας των hit points της Reimu την εξοστρακίζει από το dungeon στο shrine, συνεπώς την αναγκάζει να επιστρέψει στο dungeon από το πρώτο πάτωμα.
Ταυτόχρονα, όλα τα levels που κέρδισε σκοτώνοντας εχθρούς εξανεμίστηκαν επαναφέροντάς την στο πρώτο χωρίς κανένα xp! Η φρίκη συνεχίζεται βλέποντας τα yen που μάζεψε (το νόμισμα του παιχνιδιού) να έχουν κάνει φτερά. Την χαριστική βολή δίνει η μπάρα tummy που καθορίζει πόσο χορτάτη είναι η Reimu. Από γύρο σε γύρο η μπάρα μικραίνει και, για να την ξαναγεμίσετε, πρέπει να ταΐζετε την μικρή με φαγώσιμα που μαζεύετε. Αν δεν το πράξετε, η Reimu αρχίζει να χάνει σταδιακά ενέργεια μέχρι που πεθαίνει.
Πεθαίνοντας η Reimu και βλέποντας την πρόοδό της να μηδενίζεται θα νοιώθετε σαν τον Σίσυφο όταν κατρακυλούσε η πέτρα του το βουνό.
Βιώνοντας και εσείς τον τρομακτικό μηδενισμό των προσπαθειών σας μπορεί να ξενερώσετε τόσο πολύ με το Touhou Genso Wanderer ώστε να το παρατήσετε αμέσως. Αν δεν το κάνετε σας περιμένουν ευχάριστες εκπλήξεις στην πορεία. Η πρώτη έρχεται συνειδητοποιώντας πως τα αντικείμενά σας δεν επηρεάζονται καθόλου από τον στιγμιαίο θάνατο της Reimu. Κόντρα στα περισσότερα RPG όπου το σύστημα αναβάθμισης των ηρώων περιστρέφεται γύρω από levels και skills, εδώ η ανάπτυξή τους είναι συνυφασμένη με τα αντικείμενα. Μόνο τα αντικείμενα διατηρούν τα επίπεδα και τις αναβαθμίσεις που θα τους δώσετε αξιοποιώντας το crafting system του παιχνιδιού. Άρα μπορεί η Reimu και ο εκάστοτε παρτενέρ της (ξεκλειδώνετε playable χαρακτήρες με τα DLC και partners καθαρίζοντας dungeons) να επιστρέφουν στο level ένα ξανά και ξανά αλλά να κρατούν όπλα, ασπίδες και φυλαχτά 20ου, 30ου επιπέδου κ.ο.κ.
Φτιάξτο μόνος σου και δώστους να καταλάβουν
Το σύστημα crafting κυριαρχεί στο gameplay και καταναλώνει nito points. Σε πρώτη φάση θα θυσιάσετε όπλα, ασπίδες και φυλαχτά για να ανεβάσετε το επίπεδο εκείνων που χρησιμοποιείτε, με την προϋπόθεση να έχετε καταλήξει σε μια ικανοποιητική τριάδα. Ονοματίσαμε τα αντικείμενα που αποτελούν τον εξοπλισμό σας ανάλογα με την λειτουργία τους και όχι την μορφή τους. Για όπλα, εκτός των αιχμηρών αντικειμένων που φανταστήκατε, μπορεί να χρησιμοποιήσετε ραβδιά, σκαρπέλο και αρκετά ακόμα "κουφά" πράγματα. Για ασπίδα βάζετε στους χαρακτήρες σας μια τεράστια γκάμα από χαριτωμένα καπέλα και τα φυλαχτά είναι μπάλες με το σχήμα του Γιν Γιανγκ.
Αφού ενισχύσετε τα όπλα στο fusion κομμάτι του crafting θα περάσετε στο mix μέρος αναμειγνύοντας ουσίες και σκαρώνοντας potions, φαγώσιμα υλικά και λοιπά χρήσιμα πράγματα. Το crafting είναι μια εξαιρετικά εύκολη διαδικασία και απολύτως απαραίτητη για την ανάπτυξη του πολύτιμου εξοπλισμού σας. Η ουσία του Touhou Genso Wanderer είναι φυσικά η δράση. Είναι αμφίβολο αν έχετε αντιμετωπίσει ποτέ σε game τόσους τρισχαριτωμένους, κουκλίστικους αντιπάλους. Όλοι σας οι εχθροί είναι όμορφα κοριτσάκια με αεράτα φορεματάκια και αξεσουάρ οπότε είναι δύσκολο να σας κάνει καρδιά να τους ξεπαστρέψετε.
Το απλοϊκό σύστημα ελέγχου της Reimu αφήνει περιθώρια για τρομακτικούς ελιγμούς και στρατηγικές, συνδυαζόμενο με τις ικανότητες των εχθρών και των παγίδων. Ο χαρακτήρας σας μπορεί να στριφογυρίσει προς πάσα κατεύθυνση ώστε να μην χάσει ούτε ένα γύρο (οποιαδήποτε κίνηση ισούται με γύρο εντός του dungeon) θέλοντας να χτυπήσει τον εχθρό που τον προσεγγίζει. Το 80% της μάχης περιλαμβάνει melee attacks και το υπόλοιπο ποσοστό danmaku attacks δηλαδή spells. Ο περιορισμένος αριθμός μαγικών πυρομαχικών θα σας αναγκάσει να ζυγίζετε πρώτα την κατάσταση πριν εξαπολύσετε ένα από τα τέσσερα καταστροφικά σας spells.
Το κάθε spell προορίζεται για συγκεκριμένη λειτουργία. Το ένα διαπερνά πολλούς εχθρούς στην σειρά, το άλλο πλήττει όλους τους εχθρούς που έχουν κυκλώσει την Reimu, το τρίτο ρίχνει τρία ακτινωτά βλήματα εκεί που κοιτά η μικρή και το τέταρτο χτυπά ότι βρίσκεται στην ίδια ευθεία. Συνδυάζοντας τα σωστά θα φέρετε βόλτα πολύ δύσκολες καταστάσεις σαν το pandemonium καλή ώρα, μια περίσταση όπου όλη η οθόνη γεμίζει εχθρούς που συγκλίνουν προς το μέρος σας σαν να θέλουν να σας συνθλίψουν.
Τι σας περιμένει στα μπουντρούμια;
Ανά μερικούς ορόφους στα dungeons σας περιμένουν τοποθεσίες γεμάτες shops. Εκεί θα βρείτε τρείς διασκεδαστικές δραστηριότητες. Η πρώτη και καλύτερη είναι η ενίσχυση του όπλου σας σπρώχνοντας μπόλικα yen. Η δεύτερη είναι η δημιουργία ενός portal που θα σας πηγαινοφέρνει από το shrine, την αφετηρία του dungeon δηλαδή, στο νέο κομβικό σημείο που ανακαλύψατε. Η τρίτη είναι το ψήσιμο λαχταριστών λιχουδιών που γεμίζουν την μπάρα της κοιλιάς σας. Στο ζήτημα του portal παρατηρήσαμε ότι, πηγαινοφέρνοντας την Reimu και συνεχίζοντας στα ανώτερα δωμάτια του dungeon, δεν την ακολούθησε η Mononobe no Futo, γεγονός που καθιστά προβληματικό το εν λόγω game mechanic.
Πριν μπουκάρουμε σε ένα dungeon περιμέναμε να διαβάσουμε σε μια πινακίδα την φράση "προσοχή ναρκοπέδιο". Οι παγίδες σε όλα τα πατώματα είναι πολλές και κυμαίνονται από σχετικά αβλαβείς σε επικίνδυνες ακόμα και για την πνευματική σας υγεία. Φανταστείτε να έχετε ψήσει ένα σκασμό από φαγώσιμα και μια φλεγόμενη παγίδα να τα μετατρέψει σε κάρβουνο. Σκεφτείτε πως θα νοιώσετε όταν μια παγίδα καταστρέψει το υψηλόβαθμο όπλο σας για την δημιουργία του οποίου χάσατε τόσο χρόνο και χρήμα. Οι παγίδες μπορούν να γίνουν πηγή τρομερού εκνευρισμού συνεπώς το να έχετε καβατζάρει ένα eye drops potion που τις ξεσκεπάζει αποτελεί σοφή επιλογή.
Οι χαριτωμένες υπάρξεις που σας απειλούν στα dungeons διευθύνονται από ένα έξυπνο A.I. Σε γενικές γραμμές θα τις δείτε να κάνουν την ζωή τους, να περιφέρονται δηλαδή από μέρος σε μέρος, να κοιμούνται και να μην ασχολούνται μαζί σας. Μόλις σας αντιληφθούν, αρχίζουν να συνεργάζονται σαν κοπάδι, κυκλώνοντάς σας. Η χρήση των ικανοτήτων τους επίσης δείχνει εξυπνάδα. Όσες έχουν ranged attacks σας πλήττουν από μακριά ενώ όταν τα βρίσκουν σκούρα, αρχίζουν να απομακρύνονται.
Η απρόβλεπτη φύση ενός Roguelike, ο ξαφνικός θάνατος που οδηγεί σε επανεκκίνηση όλες μας τις προσπάθειες και ο άπειρος συνδυασμός αντιπάλων, αντικειμένων και levels εξασφαλίζουν τεράστιο replayability στους εκπροσώπους του είδους. Στο Touhou Genso Wanderer οι αριθμοί τέσσερα και τρία που αναφέρονται στα story και τα optional dungeons είναι εντελώς παραπλανητικοί. Με το επίπεδο δυσκολίας να συμπεριφέρεται σαν τρενάκι του Λούνα Παρκ, εκτοξευόμενο στα ύφη στο ένα level και πέφτοντας στο κενό στο επόμενο, τα 30+ levels που αποτελούν έκαστο dungeon χρειάζονται αρκετές ώρες σκληρών προσπαθειών μέχρι να καθαριστούν. Μπορούμε να σας εγγυηθούμε υπεύθυνα τουλάχιστον μερικές δεκάδες ώρες μέχρι να καθαρίσετε τα story dungeons και πολλές ακόμα για τα optional και εκείνα των DLC.
Αστοχίες στον σχεδιασμό
Η απεικόνιση της περιπέτειας περιλαμβάνει ένα σωρό σχεδιαστικά προβλήματα που αποκάλυψαν την απειρία των σχεδιαστών του παιχνιδιού. Η κάμερα είναι καρφωμένη στην πρωταγωνίστρια σαν να την έχει… ερωτευτεί και ακολουθεί επακριβώς τις κινήσεις της, καλύπτοντας ένα μικρό τμήμα της γύρω οθόνης. Αρκετοί εχθροί που χρησιμοποιούν ranged επιθέσεις θα σας φιλεύουν spells και εσείς θα βλέπετε μόνο το μαγικό βλήμα που κατευθύνεται πάνω σας και όχι εκείνον που το ρίχνει. Φυσικά υπάρχει ο χάρτης όπου φαίνεται το κόκκινο στίγμα του αλλά δεν θα ήταν καλύτερα να τον βλέπατε ευθέως οδηγώντας την κάμερα προς εκείνον του αντί από σπόντα;
Δεν πέρασε πολύ ώρα παιχνιδιού προτού ο ημιδιάφανος χάρτης των levels μας σπάσει τα νεύρα. Σε όποιο σημείο και αν τον τοποθετήσετε, αριστερά, δεξιά ή στο κέντρο της οθόνης, ο χάρτης παρεμποδίζει την ελεύθερη θέαση του level, μοιάζει με ενοχλητική μουτζούρα που δεν μπορείτε να ξεφορτωθείτε με τίποτα. Λόγω της μεγάλης σημασίας του στο gameplay, ο αναλυτικός χάρτης κάθε level ήταν αναπόφευκτος αλλά θα μπορούσε να ενεργοποιείται κατά βούληση από εσάς με ένα button αντί να σκιάζει μόνιμα την οθόνη.
Το user interface είναι εξίσου παρεμβατικό με δεκάδες πληροφορίες να πετάγονται στην διάρκεια των μαχών, καλύπτοντας όλα τα μήκη και τα πλάτη της οθόνης, από τα πορτραίτα και τις ενεργειακές μπάρες των χαρακτήρων και του εξοπλισμού τους έως το πόσα γιεν και nito points κουβαλάνε. Φυσικά η πληροφορία είναι δύναμη και απόλαυση σε ένα RPG αλλά η υπερβολική πληροφόρηση στην συγκεκριμένη περίπτωση στοχεύει μάλλον στην κάλυψη των γραφικών ατελειών.
Τα φτωχά textures σε όλα τα levels συμπληρώνονται από την επαναλαμβανόμενη φύση τους που συνθέτει ένα μέτριο εικαστικό αποτέλεσμα. Τα τρισχαριτωμένα μοντέλα των χαρακτήρων και τα animations που ακολουθούν κάθε ενέργεια τους μας αποζημίωσαν ελαφρώς για τις υπόλοιπες κακοτεχνίες αλλά η διακοπτόμενη κίνηση τους σε γύρους δεν μας έκανε καλή εντύπωση.
Η αξιοπρέπεια χαρακτηρίζει το soundtrack και τα ηχητικά εφέ. Κυριαρχούμενο από ιαπωνικές μελωδίες και παραδοσιακά όργανα της περιοχής, θα το απολαύσετε καλύτερα ακούγοντας το ξεχωριστά από το παιχνίδι αν και, με το σύστημα των γύρων, δεν σας εμποδίζει κανένας να σταματήσετε για λίγο την πορεία της Reimu και να αφουγκραστείτε τις μελωδίες. Το voice acting είναι ενεργό σε κάθε μακροσκελή διάλογο του παιχνιδιού αλλά μας έδωσε την εντύπωση ότι μιλάει το ίδιο άτομο για όλους τους γυναικείους χαρακτήρες.
Ανυπόφορο αλλά καθόλου αδιάφορο
Το πέρασμά σας από τον κόσμο του Touhou θα σημαδευτεί με άφθονο εκνευρισμό για τον αδιάκοπο υποβιβασμό των χαρακτήρων σας και την σπάνια (ευτυχώς) καταστροφή του πολύτιμου εξοπλισμού τους. Την κάψα και την οργή θα σβήσουν οι καταστάσεις στα dungeons οι οποίες θα επιστρατεύσουν τις στρατηγικές σας ικανότητες. Βρισκόμενοι ενάντια σε πλήθος αντιπάλων θα γίνεστε ολοένα ικανότεροι στην τέχνη της εξολόθρευσής τους και θα γεμίζετε ικανοποίηση παρακολουθώντας τα συνολικά κατορθώματά σας. Επειδή τα 47€ είναι τσουχτερή τιμή για video game με old school αισθητική και επίπεδο δυσκολίας που δεν συγχωρεί λάθη, βεβαιωθείτε βλέποντας trailer και walkthroughs ότι οι επιδιώξεις της Reimu Hakurei ταιριάζουν με τα γούστα σας.
Θετικά:
- Σύστημα μάχης με υψηλές απαιτήσεις σε στρατηγικούς στοχασμούς
- Συμπαθητικοί χαρακτήρες και εχθροί
- Μεγάλη διάρκεια και replayability
- Η Roguelike φύση του παρέχει αδιάκοπα νέους εχθρούς, τοποθεσίες και items
Αρνητικά:
- Μονότονο voice acting
- Αισθητική που θυμίζει τίτλους του SNES
- Μεγάλη δυσκολία
- Σύστημα αναβάθμισης αποκλειστικά μέσω αντικειμένων
- Δεν ελέγχετε τις special ικανότητες των παρτενέρ σας
- Προβλήματα με κάμερα, χάρτη και user interface
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 6
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.5
Αξιοπρεπές δείγμα του είδους του με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments