Fire Emblem Fates: Conquest

Hot
Μάνος Μαρίνος
REVIEWED ON 3DS  

Ανάμεσα σε δύο κόσμους.

Ανάμεσα σε δύο κόσμους.

Ανάμεσα σε δύο κόσμους.

Μετά την απροσδόκητη επιτυχία του Fire Emblem Awakening, η Nintendo αποφάσισε σε συνεργασία με την Intelligent Systems να προχωρήσουν στην δημιουργία ενός νέου Fire Emblem για το 3DS, κάτι που δεν είχε σχεδιαστεί αρχικά και προκάλεσε έκπληξη στην ομάδα ανάπτυξης. Το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης ήταν ένα ολόκληρο project που ονομάζεται Fire Emblem Fates και απαρτίζεται από τρία διαφορετικά games. Αυτά τα τρία Tactical RPG είναι τα Birthright, Conquest και Revelations, με το τελευταίο να διατίθεται μόνο σε ψηφιακή μορφή ή ως τμήμα της Fire Emblem Fates: Special Edition που διαθέτει και τα τρία. Αν ο τρόπος της κυκλοφορίας τους σας θυμίζει τις αντίστοιχες κυκλοφορίες των Pokemon, τότε θα πρέπει να σας επισημάνουμε ότι δεν πρόκειται για τρία ίδια games με μικροδιαφορές, αλλά υπάρξεις που στέκονται ξεχωριστά η καθεμία. Για αυτόν το λόγο και το παρόν review εξετάζει μονάχα την μια έκδοση.

Για την ακρίβεια, το μοναδικό βασικό χαρακτηριστικό που μοιράζονται οι τρεις εκδόσεις είναι τα gameplay mechanics. Οι χαρακτήρες, το σενάριο, το επίπεδο δυσκολίας και κατ’ επέκταση ο τρόπος με τον οποίο θα κληθείτε να παίξετε διαφέρουν αισθητά από έκδοση σε έκδοση. Το Fire Emblem Fates: Conquest που θα αναλύσουμε στο σημερινό review είναι κατά γενική ομολογία η δυσκολότερη και πιο απαιτητική έκδοση από τις τρεις και δημιουργήθηκε για να ικανοποιήσει τους μακροχρόνιους fans της σειράς, σε αντίθεση με το Birthright που είναι αισθητά πιο βατό και αποσκοπεί στο να προσελκύσει τους νέους fans που γνώρισαν τη σειρά κυρίως από το Fire Emblem Awakening. Το Revelations βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα σε επίπεδο δυσκολίας, όμως φέρει μια τελείως ανατρεπτική πλευρά της ιστορίας.

fire emblem fates conquest 1

Σκοτεινό μονοπάτι
Η απόφαση για την δημιουργία πολλαπλών εκδόσεων προήλθε από τον τρόπο που προσέγγισαν το σενάριο οι developers. Έχοντας ως σημείο αναφοράς το πρώτο Fire Emblem που έχει κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία και επέτρεπε την επιλογή διάφορων χαρακτήρων, η ομάδα ανάπτυξης θέλησε να σας δώσει την επιλογή ανάμεσα σε δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους, αυτόν του μεσαιωνικού βασιλείου Nohr και της εμπνευσμένης από την φεουδαρχική Ιαπωνία αυτοκρατορίας Hoshido. Ο παραγωγός της σειράς, Hitoshi Yamagami, οραματίστηκε και ένα σενάριο όπου δεν θα είστε υποχρεωμένοι να επιλέξετε ένα από τα δύο βασίλεια κι έτσι δημιουργήθηκε το Revelations, το οποίο προτείνεται να παίξετε μετά τα άλλα δύο. Ο διαχωρισμός της ιστορίας σε διαφορετικές εκδόσεις ήρθε όταν το περιεχόμενο έγινε υπερβολικά μεγάλο για να κρατηθεί η τιμή σε φυσιολογικά επίπεδα, με σκοπό να μπορούν όλοι να απολαύσουν μια πλευρά της ιστορίας και να μπορούν να αποκτήσουν σε χαμηλότερη τιμή ως DLC την άλλη πλευρά της ιστορίας. Άλλωστε το κάθε σενάριο έχει μέγεθος όσο και το Fire Emblem Awakening.

Πρωταγωνιστής του Fire Emblem Fates γενικότερα είναι ο Corrin (αν και μπορείτε να επιλέξετε φύλο, εμφάνιση και όνομα), ένας πρίγκηπας που βρίσκεται στη μέση ενός μεγάλου πολέμου ανάμεσα στα βασίλεια Nohr και Hoshido. Ο Corrin έχει μεγαλώσει ως μέλος της βασιλικής οικογένειας της επεκτατικής Nohr, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν πρίγκηπα της ειρηνικής Hoshido που εκλάπη από τους βασιλικούς γονείς του όταν ήταν μωρό. Όταν ο Corrin μαθαίνει την αλήθεια γύρω από την καταγωγή του καλείται να πάρει μια απόφαση: θα επιλέξει την οικογένεια που έμαθε και μεγάλωσε (Nohr) ή εκείνη στην οποία ανήκει εξ αίματος και δείχνει γενικότερα πιο ειρηνική (Hoshido); Στο Conquest, το οποίο και μελετάμε στο παρόν review, ο Corrin επιλέγει το σκοτεινό βασίλειο της Nohr, επικεφαλής του οποίου είναι ο τυραννικός βασιλιάς Garon.

Σκληροπυρηνική εξέλιξη
Τα τρία Fire Emblem Fates επεκτείνονται σχεδόν σε ότι ανέπτυξε το Fire Emblem Awakening. Όπως είναι αναμενόμενο για ένα Tactical RPG, στο Fire Emblem Fates ελέγχετε ένα πλήθος χαρακτήρων σε διάφορα πεδία μάχης που είναι χωρισμένα σε τετράγωνα κουτιά όπως το σκάκι. Οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν level ανάλογα με τις κινήσεις τους, ενώ υπάρχει πληθώρα όπλων για να τους εξοπλίσετε και αντικειμένων για να τους βοηθήσετε. Ένα νέο χαρακτηριστικό του Fire Emblem Fates είναι η ικανότητα Dragon Vein που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένα σημεία του πεδίου μάχης και μόνο από χαρακτήρες με βασιλικό αίμα. Η χρήση του Dragon Vein προκαλεί μια δραματική αλλαγή στο τοπίο, η οποία με τη σειρά της επιφέρει προβλήματα στους εχθρούς ή βοήθεια στους συμμάχους σας.

Στο Fire Emblem Fates: Conquest πιο συγκεκριμένα θα αποκτάτε λιγότερα XP και λιγότερα χρήματα για αγορές καλύτερου εξοπλισμού απ’ ότι στην έκδοση Birthright. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σκέφτεστε διεξοδικά τον τρόπο που θα κινηθείτε σε κάθε σενάριο μάχης προκειμένου να το ολοκληρώσετε, αφού η χρήση ωμής δύναμης θα σας οδηγήσει απευθείας σε άλλη μια οθόνη game over. Θα πρέπει ακόμα να χρησιμοποιείτε στρατηγικά τα Dragon Vein και άλλα σημεία αλληλεπίδρασης του χάρτη που θα σας δώσουν το πάνω χέρι στην μάχη. Αν θέλετε να εξασφαλίσετε την επιβίωση των στρατιωτών σας, θα πρέπει ακόμα να χρησιμοποιείτε κινήσεις όπως το Pair Up με το οποίο δύο μονάδες σας θα κινούνται σαν μια και θα αποκτούν διάφορα bonus. Ακόμα, η στρατηγική τοποθέτηση των μονάδων σας η μια δίπλα στην άλλη θα σας προσφέρει διάφορα boosts είτε όταν αμύνεστε, είτε όταν επιτίθεστε. Επιπροσθέτως, επανέρχονται τα classes από τα προηγούμενα Fire Emblem και μπορείτε να χρησιμοποιείτε αντικείμενα που ονομάζονται Seals για να μαθαίνετε περαιτέρω ικανότητες στους χαρακτήρες σας.

fire emblem fates conquest 2

Με βάση το επίπεδο δυσκολίας του Conquest, θα σας προτείναμε την πρώτη φορά τουλάχιστον να μην ακολουθήσετε την διάσημη επιλογή της σειράς με το permadeath, όπου ο θάνατος ενός χαρακτήρα σημαίνει και την εξαφάνιση του από το παιχνίδι. Αντ’ αυτού μπορείτε να δοκιμάστε το Casual επίπεδο κατά το οποίο οι νεκροί χαρακτήρες σας επανέρχονται μετά το τέλος του κάθε chapter ή αν θέλετε να ζήσετε την αγωνία του permadeath, μπορείτε να το ενεργοποιήσετε με καλύτερα αποτελέσματα στην έκδοση Fire Emblem Fates: Birthright. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι developers πρόσθεσαν ένα ακόμα πιο εύκολο επίπεδο δυσκολίας με την ονομασία Phoenix, κατά το οποίο οι αδικοχαμένοι χαρακτήρες σας ζωντανεύουν στο τέλος του εκάστοτε γύρου. Προφανώς και αυτό το επίπεδο δεν ενδείκνυται για να απολαύσετε το Fire Emblem Fates.

Στην έκδοση του Fire Embem Fates που μελετάμε δεν σας δίνεται η επιλογή απεριόριστου grinding ανάμεσα στα διάφορα chapters. Αυτό σημαίνει ότι θα είστε συνεχώς οριακά καλοί για κάθε μάχη που αντιμετωπίζετε. Επιπλέον, τα σενάρια μάχης έχουν πολλές φορές διαφορετικές συνθήκες νίκης, όπως το να αντέξετε για ένα συγκεκριμένο αριθμό γύρων, να προστατέψετε ένα σημείο, κλπ. Αυτές οι συνθήκες νίκης έρχονται σε αντίθεση με αυτές του Birthright που σας προτρέπει απλώς να εξοντώνετε όλους τους εχθρούς σε κάθε μάχη. Όλες αυτές οι πινελιές προσφέρουν μια δυνατή πρόκληση που φτάνει στο αποκορύφωμά της με την χρήση του permadeath.

fire emblem fates conquest 3.jpg

Πέρα από την πρόκληση της μάχης όμως υπάρχει κι ένας άλλος τομέας που έχει εξελιχθεί σε σχέση με το Fire Emblem Awakening και αυτός είναι η αλληλεπίδραση των χαρακτήρων σας. Στο Fire Emblem Fates θα έχετε πρόσβαση στο "My Castle", έναν χώρο στον οποίο θα χαλαρώνετε όταν δεν πολεμάτε (αν δεν σας κάνουν εισβολή). Στο My Castle μπορείτε να αγοράσετε νέα αντικείμενα, εξοπλισμό, να μαζέψετε φαγητό, να ταΐσετε τον στρατό, να χτίσετε νέα κτήρια, να μιλήσετε προσωπικά με άλλα άτομα και να αναπτύξετε τις σχέσεις σας που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε γάμο ή απόκτηση παιδιών. Τα παιδιά σας μπορούν αργότερα να έρθουν στο πεδίο μάχης στο πλευρό σας, όμως η εξήγηση του τρόπου με τον οποίο αυτό επιτυγχάνεται είναι πολύ ρηχή σε σχέση με την λογική εξήγηση που υπήρχε στο Awakening. Φαίνεται πως ο μηχανισμός μπήκε κυρίως για να συνεχίσει την πορεία του προηγούμενου Fire Emblem κι όχι ως φυσική εξέλιξη του παιχνιδιού.

Το Conquest έχει μεγάλο βάθος και υψηλή πρόκληση στην μάχη που θα σας κρατήσει ώρες αφού θα χρειαστείτε αρκετές προσπάθειες για την ολοκλήρωση διάφορων κεφαλαίων. Αν προσθέσετε και όλη την διαχείριση που θα κληθείτε να κάνετε στο My Castle με σκοπό να δυναμώσετε τους χαρακτήρες σας, τότε θα δείτε την διάρκεια να αυξάνεται κατακόρυφα. Ενδεικτικά, η δική μας εμπειρία διήρκησε λίγο πάνω από 30 ώρες χωρίς να μετράμε τις ώρες που χάσαμε μετά από κάποια ήττα στην μάχη.

Κάθε κίνηση που θα πραγματοποιήσετε έχει αντίκτυπο στην μάχη.

Κάψτε το κάστρο
Το Fire Emblem Fates: Conquest έχει ένα είδος ασύγχρονου multiplayer, αλλά διαθέτει και κανονικές μάχες. Σας δίνεται η δυνατότητα να αντιμετωπίσετε τοπικά ή online αντιπάλους σε συγκεκριμένους χάρτες με έπαθλο διάφορα αντικείμενα. Οι χάρτες που μπορείτε να επιλέξετε για μάχη είναι πέντε συγκεκριμένοι συν τα δύο κάστρα των παικτών. Δυστυχώς υπάρχει ένα χρονικό όριο πέντε λεπτών στην μάχη που σας πιέζει στο να σκεφτείτε εκτενώς τις επόμενες κινήσεις σας και αφαιρεί πόντους από την εμπειρία.

Στο ασύγχρονο multiplayer θα θέσετε τον στρατό σας μέσα στο κάστρο σας με συγκεκριμένο τρόπο ώστε να αμυνθεί σε αντίπαλες επιθέσεις και αντίστοιχα θα μπορείτε κι εσείς να επιτεθείτε σε αντίπαλα κάστρα. Μέσα από αυτή την διαδικασία θα μπορείτε να στρατολογείτε νέους χαρακτήρες για τον στρατό σας και να κερδίσετε διάφορα αντικείμενα. Αυτές οι επιθέσεις γίνονται κι όταν πετύχετε κάποιον άλλον παίχτη μέσω της χρήσης του StreetPass.

fire emblem fates conquest 4.jpg

Ένα βήμα μπρος, ένα βήμα πίσω
Στον οπτικό τομέα, το Fire Emblem Fates ακολουθεί τα χνάρια του προκατόχου του. Στην μικρή οθόνη του 3DS θα δείτε εκπληκτικά animated cutscenes και η χρήση του 3D εφέ της κονσόλας αξιοποιείται στο έπακρο. Τα μοντέλα των χαρακτηρών είναι βελτιωμένα σε σχέση με το Awakening και ενώ τα backgrounds είναι σχεδιασμένα να ταιριάζουν σε κάθε σημείο του χάρτη που ξεσπάει μάχη. Δυστυχώς όμως, για άλλη μια φορά οι χαρακτήρες εμφανίζονται ως κινούμενα sprites κατά την διάρκεια της μάχης και πριν εξαπολυθεί επίθεση. Αυτό αποτελούσε πρόβλημα στο Fire Emblem Awakening του ’13 και φαίνεται μεγαλύτερο στο εν λόγω Fire Emblem του ’16. Φυσικά, αυτή είναι η παράδοση της σειράς, όμως σίγουρα θα μπορούσε να υπήρχε μια μικρή οπτική εξέλιξη έστω σε μικρά 3D μοντέλα.

Από άποψη μουσικής επένδυσης έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, ειδικά στην σύνθεση μουσικής που κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτήν του Fire Emblem Awakening. Μάλιστα, σας δίνεται η επιλογή ανάμεσα στην αγγλική και την ιαπωνική γλώσσα. Για την φωνή της Azura που τραγουδάει το main theme του Fire Emblem Fates επιστρατεύθηκαν οι τραγουδίστριες Renka για την ιαπωνική γλώσσα και Rena Strober για την αγγλική. Παρόλα αυτά, υπάρχει ένα μεγάλο παράπονο και για αυτή την έκδοση της σειράς και αυτό δεν είναι άλλο από το επιλεκτικό voice acting σε συζητήσεις χαρακτήρων. Πολλές φορές θα ακούσετε κάποιον χαρακτήρα να απαντάει με ένα μονολεκτικό "yes", ενώ από κάτω θα διαβάζετε ολόκληρη εξήγηση για τον λόγο που συμφωνεί.

Τυραννηθείτε άφοβα
Αν και δεν υπήρχε ποτέ σκοπός να δημιουργηθεί, το Fire Emblem Fates είναι εδώ και πιστεύουμε ακράδαντα ότι είναι για το καλύτερο. Η Nintendo κατάφερε με την Intelligent Systems να δημιουργήσουν έναν άξιο διάδοχο (ή τρεις) του Fire Emblem Awakening και αυτό από μόνο του λέει πολλά. Ειδικότερα η έκδοση Conquest θα χαρίσει στους σκληρπυρηνικούς fans της σειράς μια αξέχαστη εμπειρία. Είτε οργανώνετε στρατηγικά τις επόμενες κινήσεις σας, είτε αναπτύσσετε σχέσεις για γάμους (ακόμα και ανάμεσα σε άτομα του ίδιου φύλου για πρώτη φορά στην σειρά), ετοιμαστείτε για ένα μοναδικό ταξίδι ανάμεσα σε δύο βασίλεια κι ένα Tactical RPG που θα σας καθηλώσει.

Θετικά:
- Αξιέπαινος βαθμός δυσκολίας
- Ποικιλία σε αποστολές και συνθήκες νίκης
- Μεγάλο βάθος στην διαχείριση των χαρακτήρων
- Απουσία grinding
- Μεγάλη διάρκεια
- Εξαιρετικά animated cutscenes

Αρνητικά:
- Τμηματική χρήση voice acting
- Αδιάφορο multiplayer
- Ξεπερασμένος οπτικός τομέας

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.2

Άξιος διάδοχος του πιο επιτυχημένου Tactical RPG του 3DS.

Μάνος Μαρίνος

NEWS   VIEW ALL

Fire Emblem Fates

[Αρχική δημοσίευση: 14/1/15] H Nintendo ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα την κυκλοφορία ενός νέου Fire Emblem για το 3DS. Για την ώρα το νέο κεφάλαιο της ομώνυμης σειράς φέρει τον τίτλο Fire Emblem, αν...
Posted (19 May 2016)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  8.2
8.31 User Score
(8  votes)
User Reviews 0
Genre: Tactical RPG
Developer: Intelligent Systems/Nintendo SPD
Publisher: Nintendo
Διάθεση:
Players: 1-2
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-05-20
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)