- Reviews
- Tales of Berseria
Tales of Berseria
Hot
REVIEWED ON
PC
PS4 (Primary version tested)
Εξορκιστές, Άγγελοι και Δαίμονες σε μάχη μέχρις εσχάτων.
Εξορκιστές, Άγγελοι και Δαίμονες σε μάχη μέχρις εσχάτων.
Η αντοχή στον χρόνο ενός videogame franchise είναι ο μεγαλύτερος συνήγορος της ποιότητας του και οι πωλήσεις ανά την Υφήλιο ένας αξιόπιστος μάρτυρας του αριθμού των οπαδών που απέκτησε. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 φυτεύτηκε ο πρώτος σπόρος της σειράς φανταστικών RPG με την γενική ονομασία Tales από την Bandai Namco, δημιουργό του Pac –Man και πλήθους πασίγνωστων τίτλων που είχαν και συνεχίζουν να έχουν καθοριστική επίδραση στην πορεία της videogame βιομηχανίας. Η αφετηρία υπήρξε το Tales of Fantasia για την κονσόλα SNES το 1995 και οδήγησε στην δημιουργία ολόκληρης σχολής από action RPG με γραφικά εμπνευσμένα από την τεχνοτροπία των ιαπωνικών comics και κινουμένων σχεδίων.
Η Bandai Namco ιδιοφυώς φρόντισε το κάθε μέλος της οικογένειας Tales να παίζεται αυτόνομα και να μην απαιτεί από εμάς την παραμικρή γνώση της πλοκής, του κόσμου και των χαρακτήρων των υπολοίπων. Στην αρχή η ιαπωνική αγορά ερωτεύτηκε την αισθητική και το gameplay των Tales εκτοξεύοντας τα στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Σιγά σιγά η παγκόσμια κοινότητα των gamers πήρε είδηση την ποιότητα τους και αγκάλιασε ολοένα και πιο σφιχτά τα παιχνίδια της σειράς, φτάνοντας τα κέρδη των δημιουργών της στα ύψη. Με γνωστούς σκιτσογράφους Manga και game designers φανατικούς της Anime κουλτούρας, ο κόσμος των Tales μεταφέρθηκε στα comics και σε σειρές κινουμένων σχεδίων.
Η Bandai Namco ιδιοφυώς φρόντισε το κάθε μέλος της οικογένειας Tales να παίζεται αυτόνομα και να μην απαιτεί από εμάς την παραμικρή γνώση της πλοκής, του κόσμου και των χαρακτήρων των υπολοίπων. Στην αρχή η ιαπωνική αγορά ερωτεύτηκε την αισθητική και το gameplay των Tales εκτοξεύοντας τα στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Σιγά σιγά η παγκόσμια κοινότητα των gamers πήρε είδηση την ποιότητα τους και αγκάλιασε ολοένα και πιο σφιχτά τα παιχνίδια της σειράς, φτάνοντας τα κέρδη των δημιουργών της στα ύψη. Με γνωστούς σκιτσογράφους Manga και game designers φανατικούς της Anime κουλτούρας, ο κόσμος των Tales μεταφέρθηκε στα comics και σε σειρές κινουμένων σχεδίων.
Μόνο τα videogames Tales έχουν πουλήσει μέσα στην εικοσαετή διάρκεια της ζωής τους πάνω από 16 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, κέρδη που ενισχύονται αρκετά από την μεταπήδηση της σειράς σε άλλα media. Έχοντας καταστεί ορόσημο της κουλτούρας μας, η κυκλοφορία ενός Tales τραβάει αμέσως τα βλέμματα και μας γεμίζει ανυπομονησία για το περιεχόμενο του καθώς δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι θα μας συναρπάσει. Το Tales of Berseria είναι ακριβώς αυτό που προσδοκούσαμε, ένα έργο τέχνης που γέμισε τις αισθήσεις μας με όμορφες ψηφιακές εμπειρίες.
Η τερατώδης πανούκλα μαστίζει τον τόπο
Η τερατώδης πανούκλα μαστίζει τον τόπο
Στον φανταστικό κόσμο της Wasteland υπάρχει ένα αρχιπέλαγος με πολλά νησάκια που βρέχονται από τα φουρτουνιασμένα του νερά και μια θεοκρατική αυτοκρατορία κρατά τα ηνία όλων των εξουσιών, η λεγόμενη Holy Midgand Empire. Μια νύχτα το φεγγάρι ξεπρόβαλλε κατακόκκινο στον ουρανό της αυτοκρατορίας, προμηνύοντας τον ερχομό του Daemonblight, μιας αρρώστιας που μετατρέπει τον ασθενή σε τέρας. Πολλοί από εκείνους που προσβλήθηκαν έχασαν εντελώς το μυαλό τους και συμπεριφέρονταν σαν λυσσασμένα σκυλιά ξεσκίζοντας τους ζωντανούς. Αρκετοί από τους ασθενείς όμως, παρά την τερατώδη τους μορφή διατήρησαν την λογική και αντέδρασαν σαν φυσιολογικοί άνθρωποι.
Μια θρησκευτική τάξη με το χαρακτηριστικό όνομα Αβαείο (Abbey) ανέλαβε την εκκαθάριση των δαιμόνων στέλνοντας ειδικά εκπαιδευμένους πολεμιστές, τους εξορκιστές. Ένας από την τάξη των εξορκιστών, πιστεύοντας ότι η εκκαθάριση των δαιμόνων απαιτεί θυσίες, πραγματοποίησε ένα σοβαρό έγκλημα εις βάρος της ανέμελης Velvet Crowe, μετατρέποντας την ζωή της σε κόλαση. Μερικά χρόνια αργότερα και αφού η μικρή απέκτησε δαιμονικές δυνάμεις, δραπετεύει από την φυλακή της και αναζητά εκδίκηση σε όλο το αρχιπέλαγος. Εσείς θα οδηγήσετε το χέρι της Velvet και των πολεμιστών που θα συμμαχήσουν μαζί της σε έναν αγώνα που αλλάζει σταδιακά μορφή, μετατρεπόμενος από ένα εκδικητικό καπρίτσιο σε απελευθερωτικό αγώνα όλης της αυτοκρατορίας.
Μια θρησκευτική τάξη με το χαρακτηριστικό όνομα Αβαείο (Abbey) ανέλαβε την εκκαθάριση των δαιμόνων στέλνοντας ειδικά εκπαιδευμένους πολεμιστές, τους εξορκιστές. Ένας από την τάξη των εξορκιστών, πιστεύοντας ότι η εκκαθάριση των δαιμόνων απαιτεί θυσίες, πραγματοποίησε ένα σοβαρό έγκλημα εις βάρος της ανέμελης Velvet Crowe, μετατρέποντας την ζωή της σε κόλαση. Μερικά χρόνια αργότερα και αφού η μικρή απέκτησε δαιμονικές δυνάμεις, δραπετεύει από την φυλακή της και αναζητά εκδίκηση σε όλο το αρχιπέλαγος. Εσείς θα οδηγήσετε το χέρι της Velvet και των πολεμιστών που θα συμμαχήσουν μαζί της σε έναν αγώνα που αλλάζει σταδιακά μορφή, μετατρεπόμενος από ένα εκδικητικό καπρίτσιο σε απελευθερωτικό αγώνα όλης της αυτοκρατορίας.
Το Tales of Berseria κυριαρχείται πρωτίστως από την πλούσια πλοκή του και την ανάλυση των χαρακτήρων. Με το εξαιρετικό εφεύρημα των long skits, μπορείτε κάθε λίγο και λιγάκι, πατώντας το τρίγωνο στο χειριστήριο, να παρακολουθείτε συναρπαστικές συνομιλίες ανάμεσα στα μέλη της ομάδας σας που αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές του χαρακτήρα τους και χρωματίζουν την προσωπικότητα τους. Οι διάλογοι είναι ιδιαίτερα καλογραμμένοι και δεν θα τους βαρεθείτε ποτέ γιατί θα σας δημιουργήσουν έντονα συναισθήματα και θα σας βοηθήσουν να ταυτιστείτε με τους βασανισμένους ήρωες σας.
Η ανάπτυξη του σεναρίου διαμέσου των cutscenes ενισχύει την απόλαυση που θα αποκομίσετε από το πλούσιο λεξιλόγιο και συμπληρώνει αν θέλετε τα κομμάτια του τεράστιου γρίφου που αποτελεί αρχικά η Holy Midgand Empire. Οι βασικοί χαρακτήρες καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα ανθρώπινων προσωπικοτήτων που τους βασανίζουν τα πάθη τους. Η ανέμελη Velvet μεταμορφώνεται σε άγγελο της εκδίκησης όταν η τραγωδία βαράει την πόρτα της για δεύτερη φορά. Ο Eizen βασανίζεται από την πεποίθηση ότι είναι καταραμένος και μοιράζει κακοτυχία σε όποιον τον πλησιάσει. Ο Rokurou και η Magilou είναι ανέμελες προσωπικότητες με τάσεις φανφαρονισμού ενώ το πνεύμα παιδί που προστίθεται στην παρέα τους περνά κρίση ταυτότητας.
Η πολιτική διάσταση της Holy Midgand Empire έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από ιστορικές περιόδους. Μια στρατιά αδίστακτων εξορκιστών νέμεται την εξουσία από τις αυτοκρατορικές αρχές καταφεύγοντας σε ανομολόγητες πράξεις δήθεν στο όνομα της προστασίας του λαού από τις δυνάμεις των δαιμόνων. Η τάξη των εξορκιστών θυμίζει Ιερά Εξέταση και Ναϊτες ιππότες που χρησιμοποιούν την αφέλεια των κατοίκων της αυτοκρατορίας για να επιβάλλουν την θέληση τους. Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της ιστορίας γίνονται έτσι οι αντί – ήρωες: πειρατές, μισθοφόροι, τυχοδιώκτες και τερατόμορφα πλάσματα με φωτεινή ψυχή που αντιδρούν στην καταπίεση με δυναμικό τρόπο.
Η ανάπτυξη του σεναρίου διαμέσου των cutscenes ενισχύει την απόλαυση που θα αποκομίσετε από το πλούσιο λεξιλόγιο και συμπληρώνει αν θέλετε τα κομμάτια του τεράστιου γρίφου που αποτελεί αρχικά η Holy Midgand Empire. Οι βασικοί χαρακτήρες καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα ανθρώπινων προσωπικοτήτων που τους βασανίζουν τα πάθη τους. Η ανέμελη Velvet μεταμορφώνεται σε άγγελο της εκδίκησης όταν η τραγωδία βαράει την πόρτα της για δεύτερη φορά. Ο Eizen βασανίζεται από την πεποίθηση ότι είναι καταραμένος και μοιράζει κακοτυχία σε όποιον τον πλησιάσει. Ο Rokurou και η Magilou είναι ανέμελες προσωπικότητες με τάσεις φανφαρονισμού ενώ το πνεύμα παιδί που προστίθεται στην παρέα τους περνά κρίση ταυτότητας.
Η πολιτική διάσταση της Holy Midgand Empire έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από ιστορικές περιόδους. Μια στρατιά αδίστακτων εξορκιστών νέμεται την εξουσία από τις αυτοκρατορικές αρχές καταφεύγοντας σε ανομολόγητες πράξεις δήθεν στο όνομα της προστασίας του λαού από τις δυνάμεις των δαιμόνων. Η τάξη των εξορκιστών θυμίζει Ιερά Εξέταση και Ναϊτες ιππότες που χρησιμοποιούν την αφέλεια των κατοίκων της αυτοκρατορίας για να επιβάλλουν την θέληση τους. Οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της ιστορίας γίνονται έτσι οι αντί – ήρωες: πειρατές, μισθοφόροι, τυχοδιώκτες και τερατόμορφα πλάσματα με φωτεινή ψυχή που αντιδρούν στην καταπίεση με δυναμικό τρόπο.
Ο θαυμαστός κόσμος της Wasteland
Ο κόσμος του Berseria είναι ένα αχανές σύμπλεγμα νησιών στολισμένων με πολλές κατοικημένες περιοχές που σφύζουν από ζωή. Έχετε την επιλογή να παρακολουθείτε ανά πάσα στιγμή τον χάρτη της περιοχής που βρίσκεστε ή τον γενικότερο χάρτη του κόσμου ώστε να ανιχνεύετε την συνολική σας πρόοδο. Ο τοπικός χάρτης της περιοχής όπου ενεργεί η ομάδα σας απεικονίζεται σε μικροσκοπική μορφή στα αριστερά της οθόνης ώστε να γνωρίζετε πάντα που οδεύετε χωρίς να καταφεύγετε στην πλήρη του μορφή. Πολύχρωμα στίγματα αποκαλύπτουν με μια ματιά που βρίσκεται ο επόμενος στόχος σας, τα διάφορα καταστήματα και πανδοχεία ή τους NPC που έχουν να σας αφηγηθούν κάτι σημαντικό για την εξέλιξη της υπόθεσης. Είναι προφανές ότι ο μηχανισμός χαρτογράφησης της Holy Midgand Empire είναι τέλειος με συνέπεια να μην αναρωτιέστε ποτέ ποιο θα είναι το επόμενο σας βήμα περιφερόμενοι άσκοπα στον χώρο.
Αντί να περιλάβει όλες τις πτυχές του gameplay σε ένα εκτενές tutorial και μετά να σας αφήσει στην μοίρα σας, το παιχνίδι χτίζει σταδιακά μια ιδανική σχέση μαθητή – δασκάλου αποκαλύπτοντας τις πληροφορίες των πολυάριθμων game mechanics όταν τις χρειάζεστε. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παίξετε 10 και 20 ώρες πριν μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για τα artes, την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε στην μάχη, τις ιδιαιτερότητες των ηρώων και πλήθος ακόμα λεπτομερειών που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και την τελειότερη διαχείριση τους.
Αντί να περιλάβει όλες τις πτυχές του gameplay σε ένα εκτενές tutorial και μετά να σας αφήσει στην μοίρα σας, το παιχνίδι χτίζει σταδιακά μια ιδανική σχέση μαθητή – δασκάλου αποκαλύπτοντας τις πληροφορίες των πολυάριθμων game mechanics όταν τις χρειάζεστε. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παίξετε 10 και 20 ώρες πριν μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για τα artes, την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε στην μάχη, τις ιδιαιτερότητες των ηρώων και πλήθος ακόμα λεπτομερειών που αποσκοπούν στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και την τελειότερη διαχείριση τους.
Μόλις μια πληροφορία γίνει διαθέσιμη, η οθόνη παγώνει την ώρα της μάχης, ένα κείμενο επεξηγεί τι πρέπει να κάνετε και γιατί και σας ανατίθεται η εφαρμογή της νέας σας δεξιότητας στον αντίπαλο πριν συνεχίσει κανονικά η δράση. Σε περίπτωση που δεν διαβάσετε καλά τις πληροφορίες ή θελήσετε να φρεσκάρετε την μνήμη σας, ανοίγετε την επιλογή help στο κεντρικό μενού και τις βρίσκετε όλες εκεί, παρέα με οπτικά ερεθίσματα για να σας βοηθήσουν στην εκμάθηση τους. Έτσι η αποθησαύριση των γνώσεων γίνεται εύκολα και στον χρόνο που εσείς επιλέγετε χωρίς πίεση να τα μάθετε όλα γρήγορα.
Στον αυτόματο πιλότο
Στον αυτόματο πιλότο
Οι δημιουργοί του Tales of Berseria αποφάσισαν να συνθέσουν το παιχνίδι τους για παίκτες κάθε γούστου. Θέλετε να ολοκληρώσετε το παιχνίδι δίνοντας βάση στην φανταστική του ιστορία και αποφεύγοντας τις μάχες διότι δεν σας πολυενδιαφέρει το button mashing; Θα αυτοματοποιήσετε τις μάχες παρακολουθώντας σαν θεατής μέχρι να τελειώσουν χωρίς να κουνήσετε το δαχτυλάκι σας. Αν τώρα είστε εθισμένοι στο γρήγορο πάτημα κουμπιών και τις εναλλαγές μεταξύ τους που δημιουργούν συνδυασμούς κινήσεων σαν να παίζετε Tekken και Street Fighter, θα αναλάβετε τις μάχες προσωπικά, αλλάζοντας μάλιστα χαρακτήρα όταν το επιθυμείτε.
Εκτός από τα γρήγορα δάχτυλα, η μάχη απαιτεί γρήγορη σκέψη, αποστήθιση των κινήσεων που αντιστοιχούν στο είδος του εχθρού που αντιμετωπίζετε και στρατηγικό σχεδιασμό πριν την σύγκρουση. Στο μενού των artes, των πολεμικών τεχνών με τις οποίες ξεπαστρεύετε τον κόσμο, θα φτιάξετε τέσσερα σετ κινήσεων που καλύπτουν όλη την γκάμα των εχθρών και συνδυάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Artes προστίθενται συνέχεια όσο περνά ο καιρός συνεπώς συχνά πυκνά θα πρέπει να τροποποιείτε ανάλογα τα σετ κινήσεων.
Εκτός από τα γρήγορα δάχτυλα, η μάχη απαιτεί γρήγορη σκέψη, αποστήθιση των κινήσεων που αντιστοιχούν στο είδος του εχθρού που αντιμετωπίζετε και στρατηγικό σχεδιασμό πριν την σύγκρουση. Στο μενού των artes, των πολεμικών τεχνών με τις οποίες ξεπαστρεύετε τον κόσμο, θα φτιάξετε τέσσερα σετ κινήσεων που καλύπτουν όλη την γκάμα των εχθρών και συνδυάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Artes προστίθενται συνέχεια όσο περνά ο καιρός συνεπώς συχνά πυκνά θα πρέπει να τροποποιείτε ανάλογα τα σετ κινήσεων.
Ο καθορισμός των artes είναι το Α και το Ω στην μάχη αλλά δεν πρέπει να αδιαφορήσετε για τις εντολές που θα δώσετε στους συμπολεμιστές σας. Ένα πλάνο της μάχης θα σχηματιστεί στο μυαλό σας: οι χαρακτήρες με χαμηλό defence θα ρίχνουν από μακριά τα ξόρκια τους ενώ οι υπόλοιποι θα tankάρουν από κοντά, εκτελώντας πανίσχυρους συνδυασμούς melee επιθέσεων. Ένας χαρακτήρας μπορεί να αναλάβει τα πλάσματα που είναι πιο ευάλωτα στις επιθέσεις του, άλλος να προστατεύει τους συμπολεμιστές που αιμορραγούν health, ένας τρίτος να τσακίζει τους δυνατότερους εχθρούς γιατί μπορεί. Οι μάχες είναι μια τέλεια χορογραφία βίας η οποία εκτελείται τόσο αποτελεσματικά όσο το επιτρέπει η στρατηγική σας.
Μπράβο, αυτός είναι χειρισμός
Μπράβο, αυτός είναι χειρισμός
Ο χειρισμός λάμπει στον μηχανισμό της μάχης αλλά και σε όλες τις ενέργειες σας στο παιχνίδι. Ξεκινώντας από τις αιματηρές συγκρούσεις, το συνεχές πάτημα ενός κουμπιού εκτελεί ένα combo που αλλάζει μορφή αν πατήσετε και τα υπόλοιπα κουμπιά. Σε προχωρημένο σημείο της περιπέτειας, όταν ξεκλειδώνουν τα magic artes, εξαπολύετε την απόλυτη επίθεση σας, ένα μπαράζ κινήσεων που εξαφανίζει κάτι χιλιάδες hit points και μπορεί να γονατίσει μέχρι και bosses. Η ανταπόκριση του χειριστηρίου είναι άμεση στις αστραπιαίες κινήσεις των δαχτύλων σας και η δόνηση προσθέτει βαρύτητα στα χτυπήματα, στις εχθρικές επιθέσεις και σε εκρηκτικά γεγονότα του περίγυρου σας.
Ένα σημαντικό τμήμα του Tales of Berseria θα το περάσετε αποκρυπτογραφώντας δεδομένα στο φανταστικό του μενού. Ταξινομημένες τέλεια βρίσκονται όλες οι επεμβάσεις, ουσιαστικές ή αισθητικές, που μπορείτε να κάνετε. Οι αισθητικές θα απασχολήσουν όσους λατρεύουν να αλλάζουν την μόδα των χαρακτήρων τους, προσαρμόζοντας την στα γούστα τους. Μου κακοφάνηκε το ότι στα anime cutscenes οι χαρακτήρες απεικονίζονται με τις default ενδυμασίες και όχι με αυτές που τους δώσατε.
Ένα σημαντικό τμήμα του Tales of Berseria θα το περάσετε αποκρυπτογραφώντας δεδομένα στο φανταστικό του μενού. Ταξινομημένες τέλεια βρίσκονται όλες οι επεμβάσεις, ουσιαστικές ή αισθητικές, που μπορείτε να κάνετε. Οι αισθητικές θα απασχολήσουν όσους λατρεύουν να αλλάζουν την μόδα των χαρακτήρων τους, προσαρμόζοντας την στα γούστα τους. Μου κακοφάνηκε το ότι στα anime cutscenes οι χαρακτήρες απεικονίζονται με τις default ενδυμασίες και όχι με αυτές που τους δώσατε.
Τα αντικείμενα κατηγοριοποιούνται τέλεια για να μην ψάχνετε να βρείτε ψύλλους στα άχυρα και στην οθόνη του εξοπλισμού ενημερώνεστε για τις νέες πανοπλίες, όπλα κ.τ.λ. που προστέθηκαν στην συλλογή σας αν και μερικές φορές πρέπει να μπείτε στο αντίστοιχο μενού για να τα δείτε. Η σύγκριση στα διάφορα κομμάτια του εξοπλισμού είναι πανεύκολη, αρκεί να περάσετε πάνω από ένα αντικείμενο για να προβληθούν τα χαρακτηριστικά του και να μάθετε αν θα σας ωφελεί η χρήση του ή αν προορίζεται για πούλημα.
Θα βρεθείτε διχασμένοι ανάμεσα στο πάθος της πρωταγωνίστριας για εκδίκηση και στην ανάγκη εκπροσώπησης ενός πληθυσμού που καταπιέζεται.
Απεριόριστη ανάπτυξη
Μίλησα για τόσα όμορφα χαρακτηριστικά του gameplay αλλά ήρθε η ώρα του καλύτερου, αυτού που ονομάζω Elder Scrolls προσέγγιση. Όλα τα skills των πολεμικών τεχνών, τα όπλα και η εξάρτηση που κουβαλάτε ανεβαίνουν επίπεδο με την χρήση τους, ενδυναμώνοντας σημαντικά έναν χαρακτήρα με περισσότερα skills. Αμέσως αποκτάτε σημαντικό κίνητρο για να συμμετάσχετε στις μάχες αναπτύσσοντας στο έπακρο τους πολεμιστές σας.
Αναφερόμενος στην ανάπτυξη επισημαίνω ότι οι θιασώτες των επιτραπέζιων RPG θα αισθανθούν αποξενωμένοι από το σύστημα leveling που διαψεύδει την επιθυμία τους να ανεβάζουν χειροκίνητα τα βασικά στατιστικά (attack, defence κ.ο.κ.) των χαρακτήρων. Οι παράμετροι τους ανεβαίνουν αυτόματα όταν κερδίζουν επίπεδο οπότε εσείς τις επηρεάζετε μόνο διαμέσου του εξοπλισμού. Ένας πρωτοποριακός μηχανισμός αναβάθμισης είναι οι τίτλοι που φέρει ο εκάστοτε ήρωας και μπορείτε να επιλέξετε στο μενού equipment. Καθένας τους πάει πακέτο με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα και αυξάνει την αποτελεσματικότητα του στην επίθεση, παρέχοντας συνάμα νέα skills όπως η αποδυνάμωση των εχθρικών επιθέσεων και η αποτελεσματικότερη άμυνα σας.
Αναφερόμενος στην ανάπτυξη επισημαίνω ότι οι θιασώτες των επιτραπέζιων RPG θα αισθανθούν αποξενωμένοι από το σύστημα leveling που διαψεύδει την επιθυμία τους να ανεβάζουν χειροκίνητα τα βασικά στατιστικά (attack, defence κ.ο.κ.) των χαρακτήρων. Οι παράμετροι τους ανεβαίνουν αυτόματα όταν κερδίζουν επίπεδο οπότε εσείς τις επηρεάζετε μόνο διαμέσου του εξοπλισμού. Ένας πρωτοποριακός μηχανισμός αναβάθμισης είναι οι τίτλοι που φέρει ο εκάστοτε ήρωας και μπορείτε να επιλέξετε στο μενού equipment. Καθένας τους πάει πακέτο με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα και αυξάνει την αποτελεσματικότητα του στην επίθεση, παρέχοντας συνάμα νέα skills όπως η αποδυνάμωση των εχθρικών επιθέσεων και η αποτελεσματικότερη άμυνα σας.
Ευτυχώς το crafting έχει περιορισμένο ρόλο στο παιχνίδι και αναλώνεται στο μαγείρεμα πιάτων που θεραπεύουν μετά την μάχη και προσφέρουν μερικά bonuses και στην ενίσχυση του εξοπλισμού σας. Διαλύοντας τα άχρηστα αντικείμενα που συλλέγετε από το περιβάλλον ανακυκλώνετε τα κομμάτια τους δυναμώνοντας όπλα, μπότες, ζώνες και πανοπλίες, μια πολύ εύκολη διαδικασία.
Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον δεν είναι πάντα βίαια ούτε ακολουθεί αποκλειστικά πρακτικές ρακοσυλλέκτη. Εκτός από τα αντικείμενα και τους NPC που μπορείτε να «ανακρίνετε», εμφανίζεται μέσα στις πρώτες ώρες και το πιο χαριτωμένο στοιχείο της περιπέτειας, τα Katz. Από το όνομα κιόλας νοήσατε ότι είναι τρισχαριτωμένες γάτες οι οποίες κρύβονται μέσα σε ροζ μπαούλα, περιμένοντας σας να τις απελευθερώσετε. Αρκετές ανάμεσα τους θα σας δείξουν την ευγνωμοσύνη τους δίνοντας σας αντικείμενα για να αλλάξετε την αμφίεση των χαρακτήρων. Γυαλιά, καουμπόικα καπέλα, πειρατικές καλύπτρες για το μάτι και άλλα πολλά θα αλλάξουν την εμφάνιση των ηρώων όπως την επιθυμείτε.
Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον δεν είναι πάντα βίαια ούτε ακολουθεί αποκλειστικά πρακτικές ρακοσυλλέκτη. Εκτός από τα αντικείμενα και τους NPC που μπορείτε να «ανακρίνετε», εμφανίζεται μέσα στις πρώτες ώρες και το πιο χαριτωμένο στοιχείο της περιπέτειας, τα Katz. Από το όνομα κιόλας νοήσατε ότι είναι τρισχαριτωμένες γάτες οι οποίες κρύβονται μέσα σε ροζ μπαούλα, περιμένοντας σας να τις απελευθερώσετε. Αρκετές ανάμεσα τους θα σας δείξουν την ευγνωμοσύνη τους δίνοντας σας αντικείμενα για να αλλάξετε την αμφίεση των χαρακτήρων. Γυαλιά, καουμπόικα καπέλα, πειρατικές καλύπτρες για το μάτι και άλλα πολλά θα αλλάξουν την εμφάνιση των ηρώων όπως την επιθυμείτε.
Ας μην τελειώσει ποτέ αυτό το ταξίδι
Στον κόσμο του Tales of Berseria βρίσκονται εμπόδια που κλείνουν τον δρόμο προς τις επόμενες περιοχές και η εξουδετέρωση τους εκτελείται με το ίδιο button, είτε σπρώξετε ένα βράχο, είτε κάνετε άλμα για να περάσετε ένα χάσμα, είτε κάψετε την άγρια βλάστηση που σας εμποδίζει. Πρόκειται για ένα μηχανισμό ειδικού σκοπού ο οποίος υπάρχει για να ενισχύσει την περιβαλλοντική αντίληψη σας και όχι να σας μπερδέψει.
Το 60 είναι ένα μαγικό νούμερο όσον αφορά το Tales of Berseria. Υπολογίστε ότι θα ξοδέψετε τόσες ώρες του ελεύθερου χρόνου σας για να φτάσετε στην τελική οθόνη και να λύσετε όλους τους σεναριακούς του κόμπους. Πρόκειται για χρονική διάρκεια ιδανική για RPG αφού σας επιτρέπει να χορτάσετε το gameplay του χωρίς να "ξεχειλώνει" στις εκατοντάδες ώρες σαν τα MMO. Ελπίζω οι δεκάδες ώρες να μην σας αποτρέψουν από το να χαζεύετε με την ησυχία σας τις φανταστικές τοποθεσίες του γιατί θα χάσετε ένα μέρος της μαγείας που εκπέμπει.
Ας μελετήσουμε όμως λίγο την τεχνητή νοημοσύνη που διαχειρίζεται με ευκολία την κυκλοφορία τεράτων και ηρώων σας, τα μοναδικά κινητά μέρη του τεράστιου σκηνικού. Οι εχθροί περιπολούν στους επικίνδυνους χώρους που βρίσκονται εκτός των πόλεων, περιμένοντας σας να πλησιάσετε για να σας κυνηγήσουν. Κατόπιν προσεκτικής παρατηρήσεως της συμπεριφοράς των χαρακτήρων μέσα στην μάχη διέκρινα ότι το A.I. χειρίζεται καλά τους συμπολεμιστές μου αλλά μέτρια την πρωταγωνίστρια Velvet που χρησιμοποιούσα κατά κόρον.
Το Α.Ι. δεν χρησιμοποιούσε σωστά το Consuming Claw με τελικό σκοπό να εκτελέσει ένα από τα εκπληκτικά combos στα οποία οδηγεί και σταματούσε συχνά την επίθεση υποχωρώντας μέχρι να γεμίσει η μπάρα SG, απαραίτητη για να χρησιμοποιείτε τις επιθέσεις στην μέγιστη απόδοση. Η μειωμένη αποδοτικότητα του A.I. στον χειρισμό της Velvet μπορεί να έγινε επίτηδες για να μας υποχρεώσει να την χειριζόμαστε εμείς αλλά δεν παύει να είναι "φάουλ".
Το 60 είναι ένα μαγικό νούμερο όσον αφορά το Tales of Berseria. Υπολογίστε ότι θα ξοδέψετε τόσες ώρες του ελεύθερου χρόνου σας για να φτάσετε στην τελική οθόνη και να λύσετε όλους τους σεναριακούς του κόμπους. Πρόκειται για χρονική διάρκεια ιδανική για RPG αφού σας επιτρέπει να χορτάσετε το gameplay του χωρίς να "ξεχειλώνει" στις εκατοντάδες ώρες σαν τα MMO. Ελπίζω οι δεκάδες ώρες να μην σας αποτρέψουν από το να χαζεύετε με την ησυχία σας τις φανταστικές τοποθεσίες του γιατί θα χάσετε ένα μέρος της μαγείας που εκπέμπει.
Ας μελετήσουμε όμως λίγο την τεχνητή νοημοσύνη που διαχειρίζεται με ευκολία την κυκλοφορία τεράτων και ηρώων σας, τα μοναδικά κινητά μέρη του τεράστιου σκηνικού. Οι εχθροί περιπολούν στους επικίνδυνους χώρους που βρίσκονται εκτός των πόλεων, περιμένοντας σας να πλησιάσετε για να σας κυνηγήσουν. Κατόπιν προσεκτικής παρατηρήσεως της συμπεριφοράς των χαρακτήρων μέσα στην μάχη διέκρινα ότι το A.I. χειρίζεται καλά τους συμπολεμιστές μου αλλά μέτρια την πρωταγωνίστρια Velvet που χρησιμοποιούσα κατά κόρον.
Το Α.Ι. δεν χρησιμοποιούσε σωστά το Consuming Claw με τελικό σκοπό να εκτελέσει ένα από τα εκπληκτικά combos στα οποία οδηγεί και σταματούσε συχνά την επίθεση υποχωρώντας μέχρι να γεμίσει η μπάρα SG, απαραίτητη για να χρησιμοποιείτε τις επιθέσεις στην μέγιστη απόδοση. Η μειωμένη αποδοτικότητα του A.I. στον χειρισμό της Velvet μπορεί να έγινε επίτηδες για να μας υποχρεώσει να την χειριζόμαστε εμείς αλλά δεν παύει να είναι "φάουλ".
Το χιούμορ εισβάλλει απρόσμενα στην Wasteland με την μορφή των Malak ή Malakim. Πρόκειται για χιούμορ αντιληπτό μόνο σε ελληνόφωνους παίκτες προφανώς γιατί στην μυθολογία του παιχνιδιού τα Malak είναι υπερφυσικά πνεύματα που υπηρετούν τους εξορκιστές στον αγώνα τους κατά των δαιμόνων. Στα πλαίσια τουTales of Berseria θα μάθετε ότι η φράση "έκανε Malak – ια" δεν προφέρεται περιφρονητικά αλλά γνωστοποιεί την ικανότητα τους να συντρίβουν άνετα τους εχθρούς από μακριά με πανίσχυρα ξόρκια.
Θα διαβάσετε στην συνέχεια για τις οπτικές ομοιότητες μεταξύ του Tales of Berseria και αρκετών MMORPG. Μπορείτε να επεκτείνετε τις ομοιότητες τους και στο farming αλλά μόνο αν το επιλέξετε. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά JRPG, οι εχθροί σε μια περιοχή είναι ορατοί από την αρχή και εξολοθρεύονται μόνιμα εκτός αν επιστρέψετε σε αυτή. Το παιχνίδι έχει ελάχιστα πισωγυρίσματα συνεπώς το μόνο κίνητρο για να κυνηγήσετε τα πλάσματα μιας περιοχής είναι η εμφάνιση mini bosses, μετά από αρκετή ώρα farming. Ένα mini boss θα σας χαρίσει άφθονο χρήμα και μπόλικα xp αλλά μένει να αποφασίσετε αν αξίζει να εμπλακείτε στην επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα του farming.
Japanimation λατρεία μου
Θα διαβάσετε στην συνέχεια για τις οπτικές ομοιότητες μεταξύ του Tales of Berseria και αρκετών MMORPG. Μπορείτε να επεκτείνετε τις ομοιότητες τους και στο farming αλλά μόνο αν το επιλέξετε. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά JRPG, οι εχθροί σε μια περιοχή είναι ορατοί από την αρχή και εξολοθρεύονται μόνιμα εκτός αν επιστρέψετε σε αυτή. Το παιχνίδι έχει ελάχιστα πισωγυρίσματα συνεπώς το μόνο κίνητρο για να κυνηγήσετε τα πλάσματα μιας περιοχής είναι η εμφάνιση mini bosses, μετά από αρκετή ώρα farming. Ένα mini boss θα σας χαρίσει άφθονο χρήμα και μπόλικα xp αλλά μένει να αποφασίσετε αν αξίζει να εμπλακείτε στην επαναλαμβανόμενη δραστηριότητα του farming.
Japanimation λατρεία μου
Έχετε ασχοληθεί έστω και με ένα από τα απολαυστικά MMORPG της NC Soft; Αν η απάντηση είναι καταφατική θα διαπιστώσετε τις μεγάλες οπτικές ομοιότητες του Tales of Berseria με τα Lineage, Aion κ.τ.λ. Χαρακτήρες βγαλμένοι από anime ταινίες και manga comics με τα τεράστια εκφραστικά τους μάτια και τα σκιτσαρισμένα χαρακτηριστικά τρέχουν σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους όπου περιπολούν παράδοξα πλάσματα. Ένδοξες τοποθεσίες πελώριων κάστρων, λιμανιών με πανέμορφα πειρατικά σκαριά, μονοπάτια στους πρόποδες βουνών, πόλεις που ξεχειλίζουν από ζωή και άφθονες ακόμα θαυμαστές οπτικές λεπτομέρειες θα καταβροχθίσετε άπληστα, μετακινούμενοι από την μια περιοχή στην άλλη.
Σας προτρέπω να θυμηθείτε την υπέροχη αίσθηση του χώρου που βιώσατε στα Tomb Raider ώστε να προετοιμαστείτε για θέαμα αντάξιο επιφωνημάτων παίζοντας το Tales of Berseria. Φανταστείτε τον χαρακτήρα σας να στέκεται σε ένα στενό πλάτωμα στην κορυφή ενός φρουρίου και να παρατηρεί από κάτω μια τεράστια πύλη που εμποδίζει την πρόσβαση στον πορθμό πάνω από ένα θαλάσσιο στενό. Νοιώστε την μαγεία της εξερεύνησης περπατώντας σε ένα κατηφορικό μονοπάτι που οδηγεί από την κορυφή ενός λόφου στα έγκατα μιας σπηλιάς. Κυριολεκτώ όταν λέω ότι δεν υπάρχει τοποθεσία του παιχνιδιού που να μην δημιουργεί έστω και λίγο δέος με την προοπτική και τα χρώματα της.
Οι ήρωες σας και οι εχθροί που τους περιμένουν στον δρόμο διαθέτουν ένα σετ μοναδικών κινήσεων που εκτελούνται τέλεια χάρη στο υποδειγματικό animation. Δεν θα διακρίνετε ούτε μισή επιθετική ή αμυντική κίνηση που να μοιάζει με εκείνη άλλου χαρακτήρα και η χορογραφία στις μάχες είναι το ισχυρότερο κίνητρο για να τις παίζετε χειροκίνητα, σχηματίζοντας τις δικές σας πολεμικές φιγούρες.
Το lip synch είναι εξωπραγματικό: ούτε μια λέξη δεν ακούγεται χωρίς οι χαρακτήρες να κινήσουν τα χείλη τους την κατάλληλη στιγμή, αλλάζοντας και τις απαραίτητες εκφράσεις ώστε να τονιστούν τα συναισθήματα τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, το voice acting παρουσιάζεται πληρέστατο. Έχοντας ασχοληθεί με αρκετούς τίτλους που χρησιμοποιούν ανθρώπινες φωνές μόνο στους σημαντικούς διαλόγους και μας προσφέρουν τα υπόλοιπα κείμενα βουβά, εκτίμησα απεριόριστα την εισαγωγή φωνής σε όλες κυριολεκτικά τις συνομιλίες. Ταυτόχρονα, οι ηθοποιοί που ανέλαβαν το voice acting φροντίζουν να δίνουν την χροιά που πρέπει στα λεχθέντα εξωτερικεύοντας την προσωπικότητα των ηρώων μέσω του ήχου.
Οι ήρωες σας και οι εχθροί που τους περιμένουν στον δρόμο διαθέτουν ένα σετ μοναδικών κινήσεων που εκτελούνται τέλεια χάρη στο υποδειγματικό animation. Δεν θα διακρίνετε ούτε μισή επιθετική ή αμυντική κίνηση που να μοιάζει με εκείνη άλλου χαρακτήρα και η χορογραφία στις μάχες είναι το ισχυρότερο κίνητρο για να τις παίζετε χειροκίνητα, σχηματίζοντας τις δικές σας πολεμικές φιγούρες.
Το lip synch είναι εξωπραγματικό: ούτε μια λέξη δεν ακούγεται χωρίς οι χαρακτήρες να κινήσουν τα χείλη τους την κατάλληλη στιγμή, αλλάζοντας και τις απαραίτητες εκφράσεις ώστε να τονιστούν τα συναισθήματα τους. Όπως ήταν αναμενόμενο, το voice acting παρουσιάζεται πληρέστατο. Έχοντας ασχοληθεί με αρκετούς τίτλους που χρησιμοποιούν ανθρώπινες φωνές μόνο στους σημαντικούς διαλόγους και μας προσφέρουν τα υπόλοιπα κείμενα βουβά, εκτίμησα απεριόριστα την εισαγωγή φωνής σε όλες κυριολεκτικά τις συνομιλίες. Ταυτόχρονα, οι ηθοποιοί που ανέλαβαν το voice acting φροντίζουν να δίνουν την χροιά που πρέπει στα λεχθέντα εξωτερικεύοντας την προσωπικότητα των ηρώων μέσω του ήχου.
Ελπίζω να μην είστε επιρρεπείς στις καρδιακές προσβολές διότι η ηχητική διάσταση του παιχνιδιού μπορεί να τις πυροδοτήσει εύκολα. Εκεί που δεν το περιμένετε, το χειριστήριο σας μετατρέπεται σε ηχείο απ’ όπου ακούγονται στην διαπασών οι φωνές των χαρακτήρων της ομάδας να συζητούν για ένα σημαντικό συνήθως θέμα. Χάρη σε αυτό το υπέροχο τέχνασμα θα νοιώσετε ότι οι ήρωες σας μιλούν μέσα από το κινητό τηλέφωνο, δημιουργώντας έτσι μια πιο στενή σχέση μεταξύ σας και του ψηφιακού κόσμου και την αίσθηση ότι ακούτε την φωνή ζωντανών ανθρώπων που προσπαθούν να επικοινωνήσουν.
Ιστορίες για παθιασμένους παίκτες
Ιστορίες για παθιασμένους παίκτες
Το Tales of Berseria δεν το κουνάει ρούπι από την φόρμα που εκτιμούμε στους προκατόχους του. Διανθίζει το RPG gameplay της αδιάκοπης παραμετροποίησης των χαρακτήρων με μηχανισμούς action για να κάνει αμεσότερη την επαφή με τον κόσμο του και μεταχειρίζεται ένα σύστημα χειρισμού που ικανοποιεί τις αισθήσεις της αφής, της όρασης και της ακοής. Μας τροφοδοτεί με ένα βουνό πληροφοριών γύρω από την λαογραφία και τους χαρακτήρες του.
Το διάβασμα των διαλόγων είναι απολαυστικό και τα cutscenes ξεπηδούν διαρκώς μπροστά μας επιτρέποντας να καταβροχθίσουμε υπέροχες γραφικές λεπτομέρειες χωρίς άγχος. Σε αντίθεση με πολλά JRPG και MMORPG, νοιώθετε την διαφορά ανάμεσα σε μια γροθιά, τρείς κλωτσιές ή ένα θανατηφόρο spell. Σε τελική ανάλυση, τα 59 ευρώ που θα δώσετε στην Bandai Namco για να το αποκτήσετε πιάνουν τόπο διότι αγοράζετε ένα ποιοτικό τίτλο και ενισχύετε τους σχεδιαστές του για να προχωρήσουν στο επόμενο έπος της σειράς.
Θετικά:
- Καταπληκτικά γραφικά ιαπωνικής αισθητικής
- Χορταστική διάρκεια
- Άρτιος χειρισμός
- Θαυμάσιο σενάριο και διάλογοι
- Περίπλοκο σύστημα μάχης για σκεπτόμενους
- Χαρακτήρες που δημιουργούν δυνατά συναισθήματα
- Δυνατότητα save παντού
- Αυτοματοποίηση της μάχης
Αρνητικά:
- Στα anime cutscenes οι ήρωες έχουν default χαρακτηριστικά
- Το A.I. δείχνει διστακτικό στην περίπτωση Velvet
- Αδυναμία χειροκίνητης αλλαγής παραμέτρων
- Χαμηλός βαθμός πρόκλησης στις μάχες
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Εκπροσωπεί επάξια μια καταξιωμένη στο είδος της σειρά.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
No News
Comments