- Reviews
- Battlefield 1
Battlefield 1
HotΟ Α' Παγκόσμιος Πόλεμος από την οπτική της EA DICE.
Ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος από την οπτική της EA DICE.
Όπως είναι γνωστό ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος αποτελεί μία από τις “μαύρες” σελίδες στην μακρόχρονη ιστορία του ανθρώπινου γένους, καθώς περισσότεροι από 16 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν την ζωή τους. Στον χώρο των video games συναντάμε ελάχιστες δημιουργίες που λαμβάνουν χώρα στο συγκεκριμένο setting, με πρόσφατα παραδείγματα το Valiant Hearts: The Great War και το Verdun. Όταν η Electronic Arts ανακοίνωσε ότι το νέο κεφάλαιο της σειράς Battlefield θα τοποθετείται χρονικά στην διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου, ακούστηκαν θετικότατα σχόλια από το σύνολο της gaming κοινότητας.
Τα πρώτα τρέιλερ και gameplay videos ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά προκαλώντας μεγάλο hype και εντείνοντας ακόμη περισσότερο την αγωνία και την προσμονή μας για το τελικό προϊόν. Είναι γεγονός πάντως ότι τα γεγονότα του Α' Παγκοσμίου Πόλεμου δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά στο ευρύ κοινό με ότι αυτό συνεπάγεται. Για όσους γνωρίζουν βέβαια κάποια βασικά πράγματα εγείρεται το ερώτημα κατά πόσο η EA DICE είναι σε θέση να μας παρουσιάσει τις μάχες και τις εχθροπραξίες του με την δέουσα ιστορική ακρίβεια, όπως για παράδειγμα συνέβη στο Valiant Hearts της Ubisoft.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επιλογή αυτή της EA DICE, όσον αφορά το setting του Battlefield 1, είναι αναμφισβήτητα γενναία, καθώς μαρτυρά την πρόθεσή της να μας παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Όπως και να το κάνουμε, αυτό είναι το πρώτο μεγάλο First-Person Shooter που λαμβάνει χώρα στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς το Verdun των M2H και Blackmill Games είναι ένα μετριοπαθές project από όποια πλευρά κι αν το εξετάσει κανείς.
Ιστορίες από το μέτωπο
Σε ότι έχει να κάνει με το campaign, η EA DICE ακολουθεί μια κάπως ανορθόδοξη προσέγγιση, αφού αντί να έχουμε ένα ενιαίο story βλέπουμε τις ιστορίες πέντε ξεχωριστών πρωταγωνιστών. Θα μπορούσαμε να πούμε επίσης ότι το campaign λειτουργεί ως tutorial, αφού σε αυτό θα έχετε την ευκαιρία να ελέγξετε τα περισσότερα εκ των διαθέσιμων οχημάτων του Battlefield 1 και να εξοικειωθείτε με την χρήση τους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο πρώτο κεφάλαιο αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός χειριστή tank, στο δεύτερο ενός πιλότου, στο τρίτο ενός Ιταλού stormtrooper, στο τέταρτο ενός Αυστραλού διαβιβαστή, ενώ στο τελευταίο ελέγχετε δύο ήρωες, τον Λόρενς της Αραβίας και έναν θηλυκό βεδουίνο.
Για να είμαστε ειλικρινείς το campaign μας άφησε αρνητικές εντυπώσεις για διάφορους λόγους, τους οποίους και θα αναφέρουμε παρακάτω. Καταρχήν έχουμε το θέμα της διάρκειας, η οποία είναι αν μη τι άλλο χαμηλή και το γεγονός ότι υπάρχουν 5-6 διαφορετικοί πρωταγωνιστές δεν βοηθά την όλη κατάσταση, γιατί πολύ απλά ο χρόνος δεν επαρκεί για να παρουσιαστούν οι πτυχές της προσωπικότητάς τους. Το δικό μας playthrough στο Hard επίπεδο δυσκολίας διήρκεσε οχτώ περίπου ώρες και στο διάστημα αυτό προσπαθούσαμε παράλληλα να ολοκληρώσουμε διάφορα challenges και να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα collectables. Με μια ασφαλή προσέγγιση λοιπόν θα χρειαστείτε μετά βίας 4-5 ώρες αν επιχειρήσετε να ολοκληρώσετε το Battlefield 1 στο Easy ή το Normal επίπεδο δυσκολίας, οπότε εύλογα γίνεται αντιληπτό ότι η διάρκεια του είναι εξαιρετικά σύντομη.
Ένα ακόμη στοιχείο που θέλουμε να σχολιάσουμε αφορά την ελλειπή παρουσίαση του Α' Παγκοσμίου Πολέμου από τους developers. Τα πρώτα δύο κεφάλαια λαμβάνουν χώρα στο Δυτικό μέτωπο, το τρίτο στις Άλπεις, το τέταρτο στην Καλλίπολη της Τουρκίας και το τελευταίο στην Αραβία. Κοινώς δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στο Ανατολικό μέτωπο, ενώ ακόμη και στο Δυτικό δύο κεφάλαια δεν αρκούν για να αποδώσουν το μέγεθος των συρράξεων και να δώσουν μια σφαιρική εικόνα γύρω από τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν εκεί. Μία επίσης σημαντική παράλειψη κατά την ταπεινή μας άποψη είναι το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του campaign δεν σας δίνετε ποτέ η δυνατότητα να ελέγξετε κάποιον στρατιώτη από τις Κεντρικές Δυνάμεις (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Τουρκία). Συν τις άλλες, στο Battlefield 1 λάμπει δια της απουσίας του, τόσο ο Γαλλικός, όσο και ο Ρωσικός στρατός.
Αν εξαιρέσουμε τις μάχες με τα tanks και τα αεροπλάνα, η δομή που ακολουθούν όλες περίπου οι αποστολές του campaign είναι πανομοιότυπη, καθώς κατά βάση θα πρέπει να κινηθείτε αθόρυβα στο αντίπαλο στρατόπεδο και να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα objectives. Κοινώς δίνεται αρκετή έμφαση στο stealth στοιχείο, όπως είχε συμβεί και στο Battlefield: Hardline. Το open ended level design βοηθά την όλη κατάσταση, αφού μπορείτε να προσεγγίσετε τους στόχους σας με διάφορους τρόπους. Το Α.Ι κινείται σε κάπως χαμηλά επίπεδα, ιδιαίτερα αυτό που αφορά τους συμμάχους σας. Λόγου χάρη ο gunner σας στο δεύτερο κεφάλαιο αδυνατεί να καταρρίψει έστω και ένα από τα αντίπαλα αεροπλάνα που σας καταδιώκουν.
Υπάρχουν πάντως και αρκετά θετικά στοιχεία στο campaign, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με το storytelling. Γενικά οι developers καταφέρνουν να αποδώσουν πλήρως την φρίκη του πολέμου, αλλά φροντίζουν να αναδείξουν τις ηρωικές πράξεις του εκάστοτε πρωταγωνιστή. Να σημειωθεί επίσης ότι υπάρχουν αρκετές συγκινητικές στιγμές που θα αφήσουν τα ανεξίτηλα τα σημάδια τους στην μνήμη σας.
Ολοκληρωτικός πόλεμος
Το gunplay αποτελεί βαρόμετρο για κάθε FPS που σέβεται τον εαυτό του και σε αυτό το κομμάτι οι developers καταφέρνουν να αποδώσουν με ακρίβεια όλα τα όπλα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Στο οπλοστάσιο του Battlefield 1 συναντάμε δεκάδες αυθεντικά όπλα, από τα πρώτα assault rifles μέχρι και το Mauser 1918 T-Gewehr, το πρώτο ντουφέκι με καθαρά αντιαρματική χρήση. Η ανάκρουση κάθε όπλου βρίθει ρεαλισμού και γενικώς η αίσθηση που αφήνει το gunplay είναι πραγματικά αξεπέραστη.
Η ΕΑ DICE αποδεικνύει περίτρανα ότι ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος είναι ένα εξαιρετικό setting για να στηθεί ένα στιβαρό FPS.
Στα οχήματα τώρα συναντάμε διάφορα tanks, όπως το αγγλικό Mark V και το γερμανικό Α7V, αλλά και αρκετά μαχητικά αεροπλάνα. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα zeppelin των Γερμανών. Όσον αφορά στο χειρισμό των οχημάτων, καταρχήν συναντάμε τανκς διαφόρων μεγεθών. Κάθε τανκ έχει συγκεκριμένου τύπου οπλισμό, όπως για παράδειγμα κανόνι ή machine gun της εποχής. Επίσης ανάλογα με το τανκ υπάρχει και συγκεκριμένος αριθμός θέσεων (οδηγού και κανονιοβολιστών), κάτι που αποδίδεται κυρίως στο multiplayer. Οποιαδήποτε στιγμή υπάρχει ελεύθερη θέση μπορείτε ενώ το όχημα κινείται να μεταπηδήσετε στην παραδίπλα θέση και να συνεχίσετε να ρίχνετε τις οβίδες σας.
Στα αεροπλάνα χρειάζεται υπομονή καθώς έχετε τα αυτόματα όπλα της εποχής και με αυτά θα πρέπει να διαλύσετε τόσο τα αντίπαλα αεροσκάφη, όσο και στόχους εδάφους, κάνοντας τους γνωστούς από τον Α' Παγκόσμιο ελιγμούς. Η ταχύτητά σας ωστόσο είναι κάπως αργή (ακριβείας με βάση τα μοντέλα της εποχής), ειδικά όταν χρειάζεται να στρίψετε 180 μοίρες, συνεπώς είστε κάπως πιο εύκολος στόχος. Εδώ Θα μπορούσε να γίνει λίγη παραπάνω δουλειά και να είχε υιοθετηθεί ένα μοντέλο χειρισμού στα πρότυπα του Tom Clancy's H.A.W.X (LT για επιβράδυνση και RT για αύξηση της ταχύτητας). Αντίθετα, εδώ ο χειρισμός θυμίζει περισσότερο το Blazing Angels, καθώς η αύξηση και η μείωση της ταχύτητας του αεροσκάφους σας γίνεται αποκλειστικά με τον αριστερό αναλογικό μοχλό. Τέλος, υπάρχουν και τα άλογα τα οποία χρησιμοποιούνται καθαρά και μόνο για τις ταχύτερες μετακινήσεις σας στο campaign, αφού μέσα στη μάχη, ο σταθερός καλπασμός του αλόγου σε εμφανή σημείο σας κάνει πολύ εύκολο στόχο για τους αντίπαλους στρατιώτες με αποτέλεσμα να έχετε εγγυημένα γρήγορο θάνατο.
Μπροστά στον πόλεμο είμαστε όλοι ίσοι
Όπως προαναφέραμε, το Battlefield 1 μας άφησε χλιαρές εντυπώσεις όσον αφορά το campaign του, εντούτοις σε ότι έχει να κάνει με το multiplayer η κατάσταση αλλάζει δραματικά. Ξεκινώντας από τα classes, συναντάμε τους Assault, Support, Scout και Medic. Να σημειωθεί ότι το class μπορεί να αλλάξει στα pilot και tanker classes όταν βρίσκεστε στα ανάλογα οχήματα. Κάθε class έχει διακριτό ρόλο στο πεδίο της μάχης και μάλιστα είναι εφικτό να αλλάξετε το class σας όταν κάνετε respawn.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο Assault χρησιμοποιεί κατά βάση όπλα με μεγάλο rate of fire, ενώ είναι εφοδιασμένος και με εκρηκτικά στην περίπτωση που χρειαστεί να αντιμετωπίσετε τα αντίπαλα tanks. O Support από την άλλη πλευρά έχει καθαρά υποστηρικτικό ρόλο, όπως υποδηλώνει και το όνομα του. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιείτε τα οπλοπολυβόλα σας για να “καθηλώσετε” τους αντιπάλους σας σε ένα συγκεκριμένο σημείο ή για να προσφέρετε πυρά κάλυψης.
Επιπροσθέτως. μπορείτε να δώσετε πυρομαχικά στους συμπαίκτες σας. Ο Medic είναι ο κλασικός healer, που όχι μόνο κάνει revive τους συμμάχους του, αλλά τους θεραπεύει παράλληλα πετώντας bandages (γάζες). Το μειονέκτημα του Medic είναι ότι κατά βάση χρησιμοποιεί ντουφέκια που κάνουν μικρό damage και επιπλέον χρειάζονται αρκετό χρόνο για reload. Τέλος, ο Scout χρησιμοποιεί κατά βάση sniper rifles και είναι το campέρι της ομάδας σας. Αν αρέσκεστε σε αυτές τις τακτικές λοιπόν σας προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο class. Μην ξεχάσετε πάντως να κάνετε spot τους αντιπάλους σας, έτσι ώστε να βοηθήσετε τους συμπαίκτες σας να τους εξολοθρεύσουν.
Δοκιμάζοντας όλα τα classes, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι υπάρχει το επιθυμητό balancing και όλα εξαρτώνται κυρίως από τον χάρτη στον οποίο πολεμάτε. Για παράδειγμα, παίζοντας ως Scout στο μισοκατεστραμμένο Amiens δεν έχετε εκ των πραγμάτων μεγάλο οπτικό πεδίο και ως εκ τούτου είναι δύσκολο να αντιμετωπίσετε την αντίπαλη ομάδα από απόσταση. Αντίθετα σε τέτοιους “κλειστούς” χάρτες classes όπως ο Assault ή ο Medic κάνουν την διαφορά.
Περνώντας στα διαθέσιμα modes, συναντάμε τα Conquest, Operations, Domination, Rush, War Pigeons και Team Deathmatch. Τα Conquest και Operations είναι τα “μεγάλα” modes του Battlefield 1, καθώς σε αυτά μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι και 64 παίκτες, οι οποίοι είναι χωρισμένοι σε υποομάδες 2-5 παικτών. Σε αυτά τα modes σας δίνεται επίσης η δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε οχήματα, όπως tanks, αεροπλάνα, zeppelins, θωρακισμένα τρένα ή ακόμη και άλογα. Να σημειωθεί ότι το Operations είναι βασισμένο πάνω σε πραγματικές μάχες του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Στο mode αυτό οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε περισσότερα τους ενός maps, ενώ είναι πιθανόν να διαρκέσουν για περισσότερη από μία ώρα προσφέροντας πραγματικά επικές στιγμές.
Οι διαθέσιμοι χάρτες είναι εννιά και μάλιστα σε κάποια modes, όπως το Domination σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε μόλις σε τέσσερις εξ' αυτών. Ο σχεδιασμός τους πάντως είναι αρκετά εμπνευσμένος και γενικώς καλείστε να προσαρμόσετε την στρατηγική σας ανάλογα με τον χάρτη στον οποίο παίζετε. Σε ότι έχει να κάνει με το character progression το Battlefield 1 δεν απογοητεύει, καθώς όσο περισσότερο παίζετε με το εκάστοτε class, ανεβαίνετε rank και αποκτάτε πρόσβαση σε περισσότερα όπλα. Η online εμπειρία μας ήταν σε γενικές γραμμές θετική, αν και κατά διαστήματα παρατηρήσαμε υπερβολικό lag.
To μεγαλείο της Frostbite
Είναι γεγονός ότι όταν ξεκινήσαμε το playthrough μας στο Battlefield 1 μείναμε πραγματικά εντυπωσιασμένοι από τον οπτικό τομέα του. Με την νέα Frostbite υπήρξαν στιγμές όπου απλά χαζεύαμε στο πεδίο της μάχης, αδιαφορώντας για τα εχθρικά πυρά, καθώς το μόνο που θέλαμε ήταν να θαυμάσουμε το τοπίο. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στα εξαιρετικά particle effects που σχετίζονται με τις εκρήξεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η δουλειά που έχει γίνει στα lightning effects δεν είναι άξια θαυμασμού. Μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι η EA DICE ξεπέρασε εδώ τον εαυτό της, αποδίδοντας με ρεαλισμό και με τρομακτική λεπτομέρεια το πεδίο μάχης του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.
Στον ηχητικό τομέα δεσπόζει το επιβλητικό και συνάμα επικό soundtrack που σας βάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κλίμα της μάχης. Τα ηχητικά εφέ σας δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκεστε πραγματικά στα αναχώματα του Δυτικού μετώπου ή στην ματωμένη ακτή της Καλλίπολης. Το voice acting είναι αντάξιο των προσδοκιών μας και μάλιστα οι στρατιώτες μιλούν την μητρική τους γλώσσα, κάτι που αν μη τι άλλο δρα ευεργετικά στο όλο immersion.
Αξίζουν συγχαρητήρια
Εάν εξαιρέσουμε το χλιαρό campaign, το Battlefield 1 αποτελεί ένα εξαιρετικό First-Person Shooter που θα σας κρατήσει συντροφιά για δεκάδες ώρες με το multiplayer του. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στα classes και το πολυπόθητο balancing, δεκάδες διαφορετικά όπλα και οχήματα και ένα άκρως ομαλό character progression system που σας ανταμείβει ανάλογα με τις επιδόσεις σας στην μάχη. Το όλο πακέτο αναδεικνύεται από τα εξαιρετικά γραφικά, το επικό soundtrack, αλλά και τα άκρως ρεαλιστικά εφέ που σας μεταφέρουν στα πεδία μάχης του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με μια κυκλοφορία που αποπνέει ποιότητα και που αφήνει ακόμη καλύτερες υποσχέσεις για το μέλλον, αν η EA DICE συνεχίσει να στηρίζει το δημιούργημα της με DLC και δωρεάν updates (το πρώτο αναμένεται τον Δεκέμβριο).
Θετικά:
- Κορυφαίο gunplay
- Εντυπωσιακά γραφικά
- Απίστευτα particle effects
- Αποδίδει πιστά την ατμόσφαιρα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου
- Τεράστια ποικιλία όπλων
- Πληθώρα διαθέσιμων classes
- Συγκλονιστικές αναμετρήσεις 64 παικτών στο multiplayer
- Εξαιρετικός ηχητικός τομέας
- Ομαλό και δίκαιο progression system
Αρνητικά:
- Σε κάποια matches αντιμετωπίσαμε lag
- Μέτριο campaign που διαρκεί ελάχιστα
- Λίγα maps
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 10
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.7
Πιθανόν να αποτελέσει το First-Person Shooter της χρονιάς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Έχουμε στοιχεία για το frame rate και το smoothness του πράγματος?
Κρίμα για το τόσο μικρό campaign.
Παίζει.Εδω εχω τον AMD PHENOM II X6 1100T 3.3GHZ SIX-CORE BLACK EDITION και παιζει με 8 ram στα 1600.
φιλε κι εγω phenom x6 3,2 ghz black edition και 8gb 1600 ..Tον εχεις κανει oveclocking? Πηρα μια gtx 1060 6gb αλλα ο cpu μου κανει bottleneck στα open world games.. :(
Ο χαρακτηρισμός ως FPS της χρονιάς είναι κάτι που μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση καθώς το Single Player Campaign κινείται σε μέτρια επίπεδα.Οι εποχές που παίζαμε με τις ώρες single player campaign με τα σημερινά δεδομένα ανήκουν στο παρελθόν.
Πάντως ανυπομονώ και για το review του Call of Duty : Infinite Warfare ώστε να ενημερωθώ σχετικά με το Campaign στο συγκεκριμένο παιχνίδι.
Για φέτος προτίμησα να αγοράσω το Call of Duty:Ghosts και απο Δευτέρα θα το έχω στα χέρια μου μάλλον και ανυπομονώ να το λιώσω σε ώρες ξεκούρασης.
Εδω και χρονια η dice με τα battlefields δειχνει τη δυναμη του pc hardware και απλα κλεινει στόματα σε dev teams που βγάζουν επανηλημενα σπασμένα παιχνιδια για την βασικότερη κονσόλα.