- Reviews
- F1 2016
F1 2016
HotΣτο βάθρο των νικητών.
Στο βάθρο των νικητών.
Η σειρά F1 της Codemasters βρίσκονταν σε μια καθοδική πορεία τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το περσινό F1 2015. Σε γενικές γραμμές κάτι αντίστοιχο μπορούμε να πούμε και για τις υπόλοιπες κυκλοφορίες της εταιρείας, όπως για παράδειγμα το Grid: Autosport. Ως εκ τούτου η εμπιστοσύνη μας στην ιδιαίτερα έμπειρη βρετανική εταιρεία είχε αρχίζει να κλονίζεται.
Όλα αυτά βέβαια ίσχυαν μέχρι την κυκλοφορία του Dirt Rally, το οποίο την δεδομένη χρονική στιγμή αποτελεί μακράν το καλύτερο rally Racing της αγοράς. Με το Dirt Rally η Codemasters επανέκτησε την εμπιστοσύνη μας και ένα μεγάλος μέρος της παλιάς της αίγλης και όπως είναι φυσικό περιμέναμε με αγωνία την επόμενη δημιουργία της, η οποία δεν είναι άλλη από το F1 2016.
Στην προκειμένη περίπτωση η Codemasters κατάφερε να μας προϊδεάσει θετικά, πολλούς μήνες πριν την κυκλοφορία του. Ήδη από το περασμένο καλοκαίρι είχε ανακοινωθεί ότι στο F1 2016 θα βλέπαμε την επιστροφή του Career mode, που τόσο ανεξήγητα και αδικαιολόγητα είχε αφαιρεθεί στον προκάτοχό του. Το timing της κυκλοφορίας είναι επίσης εξαιρετικό, καθώς το πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στην 13η στροφή του στο τέλος του μήνα (ο επόμενος αγώνας είναι στις 28 Αυγούστου στo Βέλγιο) και το ενδιαφέρον των φίλων του αθλήματος βρίσκεται στο απόγειό του.
Με χαρά μας διαπιστώσαμε ότι αυτή την φορά η Codemasters κατάφερε να παρουσιαστεί ανώτερη των προσδοκιών, καθώς το F1 2016 προσφέρει μια απίστευτα ρεαλιστική αναπαράσταση του πρωταθλήματος της Formula One. Φορέστε λοιπόν το κράνος σας, μπείτε στο μονοθέσιό σας και ετοιμαστείτε να ζήσετε μια μοναδική εμπειρία.
Μια λαμπρή καριέρα ξεκινά
Ρίχνοντας μια ματιά στα διαθέσιμα modes του F1 2016 διαπιστώνουμε ότι πέρα από τα Championship Season, Pro Season, Time Trial, Quick Race και Multiplayer, τα οποία υπήρχαν και στο F1 2015 αυτή την φορά έχει προστεθεί το πολυπόθητο Career mode. Σε αυτό έχετε την ευκαιρία να δημιουργήσετε τον δικό σας οδηγό και να αγωνιστείτε για δέκα σεζόν στην ομάδα ή στις ομάδες της αρεσκείας σας. Όπως είναι αναμενόμενο στο νέο Racing της Codemasters συναντάμε και τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής Haas και της Renault. Η μεν πρώτη κάνει φέτος το ντεμπούτο της στην Formula One, ενώ η δεύτερη πήρε την θέση της Lotus. Πρακτικά βέβαια για την ίδια ομάδα μιλάμε πάλι, καθώς η Lotus χρησιμοποιούσε κινητήρες Renault στο προηγούμενο πρωτάθλημα.
Όπως είπαμε μπορείτε να ξεκινήσετε την καριέρα σας σε όποια ομάδα επιθυμείτε, είτε αυτή λέγετε Mercedes AMG, είτε Manor Racing. H διαφορά είναι στους στόχους που θέτει η κάθε ομάδα, τους οποίους και θα πρέπει να ικανοποιήσετε. Αν για παράδειγμα επιλέξετε να τρέξετε με τα χρώματα της Mercedes, της Ferrari ή της Red Bull (οι τρεις καλύτερες ομάδες της F1) έχετε μόλις 1-2 σεζόν στην διάθεσή σας για να κερδίσετε το πρωτάθλημα. Αντίθετα αν ξεκινήσετε την καριέρα σας από κάποια μικρότερου βεληνεκούς ομάδα, όπως την Manor Racing ή την Sauber έχετε “αέρα” τεσσάρων σεζόν για να επιτύχετε τους στόχους σας.
Στο δικό μας playthrough επιλέξαμε να αγωνιστούμε για την McLaren παίρνοντας την θέση του Fernando Alonso και μετά από το εξαιρετικά θερμό καλωσόρισμα των ιθυνόντων της ομάδας πέσαμε με τα μούτρα στην δουλειά. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι τόσο στο Career, όσο και στο Championship Season υπάρχουν δύο επιλογές (Short Weekend και Full Weekend) όσον αφορά την διάρκεια των αγώνων, των δοκιμαστικών και των κατατακτήριων δοκιμών. Στο Full Weekend έχετε περισσότερο χρονικό περιθώριο στα practice sessions, ενώ θα πρέπει να τρέξετε και στους 60 περίπου γύρους που διαρκεί το εκάστοτε Grand Prix. Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με μια αυθεντική αναπαράσταση του πρωταθλήματος. Φυσικά επιλέγοντας το Full Weekend θα χρειαστεί να αφιερώσετε 60 περίπου ώρες σε κάθε σεζόν. Εάν βέβαια επιθυμείτε μια πιο “συνοπτική” εμπειρία καλό θα είναι να επιλέξετε το Short Weekend (λιγότερη ώρα στα practice sessions, on-shot qualifying και αγώνες που διαρκούν 5 ή 15 γύρους).
Το βάρος πέφτει στην προπόνηση
Πολύ σύντομα θα διαπιστώσετε ότι το κλειδί της επιτυχίας στο F1 2016 είναι η σωστή αξιοποίηση των practice sessions. Στα δοκιμαστικά έχετε την ευκαιρία να δοκιμάσετε διάφορα σετ ελαστικών και διαφορετικά setups για το όχημα σας, αλλά και να εκτελέσετε δύο συγκεκριμένες “ασκήσεις”, το Track Acclimatization και το Tyre Management. To Track Acclimatization, όπως υποδηλώνει το όνομα του, αναλαμβάνει να σας εγκλιματίσει στην εκάστοτε πίστα. Στην πράξη θα πρέπει να οδηγήσετε με ακρίβεια το όχημά σας περνώντας με συγκεκριμένη ταχύτητα μέσα από μια σειρά εικονικών checkpoints. Στον αντίποδα στην άσκηση του Tyre Management, καλείστε να τρέξετε τρεις γύρους μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, κάνοντας παράλληλα “διαχείριση” των ελαστικών σας.
Ανάλογα με τις επιδόσεις σας στις δύο αυτές ασκήσεις κερδίζετε και τα ανάλογα Resource Points, με τα οποία μπορείτε να αναβαθμίσετε σταδιακά το μονοθέσιό σας σε συνεργασία με τους μηχανικούς της ομάδας σας. Για να είμαστε ακριβείς Resource Points μπορείτε να κερδίσετε και με αρκετούς ακόμη τρόπους, όπως ολοκληρώνοντας τα team objectives για κάθε practice session, κάνοντας τον καλύτερο δυνατό χρόνο, κερδίζοντας αγώνες και rivalries κ.ο.κ. Η ύπαρξη αυτού του συστήματος αναβάθμισης σας κάνει ανταγωνιστικούς ακόμη κι αν αγωνίζεστε σε μια ομάδα μικρού βεληνεκούς, αφού είναι εφικτό -αν αφιερώσετε τον απαραίτητο χρόνο- να κάνετε την Sauber ή την Manor σας ένα πραγματικό κτήνος. Να σημειωθεί πάντως ότι και οι αντίπαλες ομάδες αναβαθμίζουν σταδιακά τα οχήματά τους, όπως ακριβώς συμβαίνει δηλαδή και στην πραγματικότητα.
Έφτασε η μεγάλη στιγμή
Όσο καλές κι αν είναι οι επιδόσεις σας στην “προπόνηση” ή στις κατατακτήριες δοκιμές δεν πρόκειται να κερδίσετε το βαρύτιμο τρόπαιο αν δεν δείξετε τι πραγματικά αξίζετε στα 21 Grand Prix του πρωταθλήματος. Ανάμεσα τους συναντάμε και το νέο Grand Prix του Azerbaijan που λαμβάνει χώρα στο Baku. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τον συγκεκριμένο αγώνα, οπότε η πρώτη γνωριμία μας έγινε μέσα από το F1 2016. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η πίστα του Baku είναι εξαιρετικά απαιτητική, καθώς υπάρχουν πολύ κλειστές στροφές, ενώ δίπλα από τα όρια της διαδρομής υπάρχουν τσιμεντένιοι τοίχοι ικανοί να σμπαραλιάσουν το όχημα σας στην περίπτωση που συγκρουστείτε μαζί τους.
Πέρα από τη νέα πίστα στο F1 2016 έχουμε την επιστροφή του safety car, αλλά και δύο ακόμη νέα στοιχεία, το formation lap και το manual race start. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για τον γύρο που κάνουν τα μονοθέσια πριν λάβουν τις θέσεις εκκίνησης τους στο grid. Όπως και στην πραγματικότητα, ο γύρος αυτός αποσκοπεί στο “ζέσταμα” των ελαστικών, έτσι ώστε να πιάσουν την επιθυμητή θερμοκρασία πριν την έναρξη ενός αγώνα.
Γίνε ο νέος Max Verstappen θέτοντας τις βάσεις για μια σπουδαία καριέρα στην F1.
Το manual race start τώρα αφορά την διαδικασία εκκίνησης ενός αγώνα, όπου και θα πρέπει να κρατήσετε πατημένο το χειρόφρενο και πατήσετε παράλληλα το γκάζι για να ανεβάσετε τις στροφές του κινητήρα σας. Μόλις τα πέντε κόκκινα φώτα σβήσουν θα πρέπει να αφήσετε το χειρόφρενο και να κρατήσετε πατημένο μόνο το γκάζι. Αν η όλη διαδικασία δεν γίνει με απόλυτη ακρίβεια ο κινητήρας σας μπορεί να “μπουκώσει” και να χάσετε πολύτιμο χρόνο. Κοινώς θα την πάθετε όπως την έχει πάθει δεκάδες φορές στην καριέρα του ο Nico Rosberg. Πως τα καταφέρνει το παλικάρι και κάθε φορά παίρνει την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές για να την χάσει στα πρώτα δευτερόλεπτα του κάθε αγώνα είναι απορίας άξιο.
Οι παραπάνω προσθήκες προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερο ρεαλισμό και αυθεντικότητα στην δημιουργία της Codemasters και ως εκ τούτου θα ικανοποιήσουν τους λάτρεις της F1. Το προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς πρόσφερε μια ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης, εδώ όμως οι developers κάνουν το βήμα παραπάνω. Τα controls είναι ακριβέστατα, ενώ η όλη εμπειρία μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες σας με την ενεργοποίηση ή την απενεργοποίηση συγκεκριμένων driving assists.
To στοιχείο που μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το πόσο ρεαλιστικά έχει μεταφερθεί το μοντέλο φθοράς των ελαστικών, αλλά και το πώς αποδίδεται αυτή η φθορά στον παίκτη. Στην προκειμένη περίπτωση λαμβάνετε ένα ξεχωριστό feedback μέσω της δόνησης του χειριστηρίου σας, ενώ παράλληλα υπάρχουν και οι απαραίτητες ενδείξεις στο HUD σας. Αξίζει να προσθέσουμε ότι έχετε στην διάθεσή σας περιορισμένα σετ ελαστικών για κάθε Grand Prix, οπότε η διαχείριση τους παίζει σημαντικό ρόλο στην προσπάθειά σας για να νικήσετε. Υπήρξαν περιπτώσεις που “λιώσαμε” τα ελαστικά μας μέσα σε μόλις πέντε γύρους και ως εκ τούτου δεν καταφέραμε να διεκδικήσουμε την πρωτιά. Πέρα από τα ελαστικά βέβαια έχετε την δυνατότητα να κάνετε customize το μονοθέσιό σας, αλλά και να διαχειριστείτε το μείγμα καύσης των καυσίμων σας.
Στο κομμάτι της A.I δυστυχώς υπάρχουν κάποια προβλήματα, καθώς η Codemasters αδυνατεί να βρει την μέση λύση. Στο προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς οι αντίπαλοι οδηγοί ήταν εξαιρετικά επιθετικοί σε σημείο που προκαλούσαν διάφορα ατυχήματα (σαν τον Daniil Kvyat ένα πράγμα), ενώ εδώ οδηγούν πιο προσεκτικά και από τον gentleman Jenson Button. To safety car μπορεί να έχει προστεθεί στο F1 2016, αλλά δεν έκανε ποτέ την εμφάνισή του, καθώς δεν γινόντουσαν ατυχήματα. Όσοι παρακολουθούν το πρωτάθλημα της Formula One γνωρίζουν πολύ καλά ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, για παράδειγμα στο Gran Prix της Σιγκαπούρης το βλέπουμε κάθε χρόνο ανελλιπώς (μάλιστα πέρσι βγήκε δύο φορές), αφού όλο και κάποιο ατύχημα θα συμβεί.
Τα υπόλοιπα modes
To “ζουμί” του F1 2016 είναι αναμφισβήτητα το Career mode, παρόλα αυτά μπορείτε να ζήσετε το φετινό πρωτάθλημα και μέσα από το Championship ή το Pro Season, στο οποίο επιλέγετε τον οδηγό της αρεσκείας και αναλαμβάνετε να τον οδηγήσετε στην κορυφή. Να σημειώσουμε εδώ ότι στο Pro Season δεν υπάρχουν driving assists (guiding line, assisted braking, traction control κ.ο.κ.) και παράλληλα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε αποκλειστικά την cockpit κάμερα. Τα Quick Race και Time Trial με την σειρά τους σας δίνουν την ευκαιρία να αγωνιστείτε απευθείας σε όποιο Grand Prix. Καλό θα είναι να εξασκηθείτε λίγο στην πίστα του Baku και να ξεκλειδώσετε με την ευκαιρία το σχετικό Achievement/Trophy.
Όσον αφορά τις online αναμετρήσεις υπάρχουν συγκεκριμένα playlists για αρχάριους ή έμπειρους παίκτες στα οποία μπορεί να συμμετάσχουν από 2 μέχρι 24 παίκτες. To offline ανταγωνιστικό multiplayer μέσω split-screen λάμπει για μια ακόμη φορά δια της απουσίας του. H online εμπειρία πάντως είναι θετική από όλες τις απόψεις, καθώς το matchmaking σας βρίσκει γρήγορα αντιπάλους, ενώ δεν υπάρχουν πτώσεις του frame rate ή disconnections.
Εδώ μας τα χαλά λίγο
H Codemasters χρησιμοποιεί και πάλι την EGO 3.0 engine, την οποία είχαμε δει για πρώτη φορά στο F1 2015. Παραδόξως το οπτικό αποτέλεσμα αυτή την φορά είναι ελαφρώς χειρότερο, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τα πρόσωπα των οδηγών, αλλά και αυτά των μηχανικών της ομάδας σας. Ευτυχώς όλα τα μονοθέσια έχουν αναπαρασταθεί πιστά και είναι πανομοιότυπα με αυτά που συναντάμε στο πρωτάθλημα της Formula 1. Στο τεχνικό κομμάτι το F1 2016 τρέχει στα 900p στο Xbox One και στα 1080p στο PS4, ενώ και οι δύο εκδόσεις τρέχουν στα 60fps. Το ενοχλητικό screen tearing που είχαμε συναντήσει στον προκάτοχό του κάνει και εδώ την εμφάνισή του, κάτι που αποδεικνύει ότι η Codemasters δεν έδωσε φέτος την απαιτούμενη βαρύτητα στον τεχνικό τομέα.
Από ηχητικής πλευράς ξεχωρίζουν θα λέγαμε τα ηχητικά εφέ, καθώς κάθε κινητήρας έχει ξεχωριστό ήχο. Γενικά σε αυτό το κομμάτι έχει δοθεί τεράστια έμφαση στην λεπτομέρεια, καθώς ο ήχος της μηχανής σας διαφέρει από πίστα σε πίστα. Δοκιμάστε για παράδειγμα να περάσετε από κάποιο σημείο στο οποίο υπάρχουν ηχοπροστατευτικά παραπετάσματα και θα καταλάβετε αμέσως την διαφορά. Ο μηχανικός της ομάδας σας πάντως καταφέρνει πολύ σύντομα να γίνει εκνευριστικός, αφού πολλές φορές διακόπτει την αυτοσυγκέντρωση σας με άχρηστες λεπτομέρειες. Ιδιαίτερα φέτος που με τους νέους κανονισμούς της ομοσπονδίας υπάρχουν περιορισμοί, όσον αφορά την ενδοσυνεννόηση, θα έπρεπε ο μηχανικός σας να είναι πολύ πιο φειδωλός και να σας μιλά μόνο όταν υπάρχει κάποιο σημαντικό μηχανικό πρόβλημα.
Επιτέλους βελτίωση
Τα προηγούμενα χρόνια στην σειρά F1 της Codemasters ίσχυε αυτό που λέμε “κάθε πέρσι και καλύτερα”. Πλέον μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι η σειρά δείχνει να βρίσκει τον δρόμο της, καθώς το F1 2016, είναι ότι καλύτερο έχουμε δει από το F1 2012 και μετά. Όσοι παρακολουθείτε το ομώνυμο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι δεδομένο ότι θα απολαύσετε το νέο πόνημα της βρετανικής εμπειρίας. Αν από την άλλη θέλετε να μυηθείτε στον μαγευτικό κόσμο της Formula One δεν χρειάζεται να ψάξετε για κάτι άλλο, το F1 2016 είναι μια άκρως ρεαλιστική, αυθεντική και πιστή αναπαράσταση του αθλήματος.
Θετικά:
- Η επιστροφή του Career mode
- Εθιστική και ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης
- Αυθεντική αναπαράσταση του πρωταθλήματος
- Τεράστια διάρκεια
- Σταθερό frame rate
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ
- Άμεσο matchmaking στο online
Αρνητικά:
- Μέτριο Α.Ι.
- Κάποια ανούσια σχόλια από τον μηχανικό της ομάδας σας
- Ανάλυση στα 900p στο Xbox One και ενοχλητικό screen tearing
- Απαρχαιωμένα textures στα πρόσωπα των οδηγών
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.1
H Codemasters κάνει δυναμικό comeback ανεβαίνοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
F1 2016
[Αρχική δημοσίευση: 28/5/16] Η Codemasters, που πρόσφατα κυκλοφόρησε το DiRT Rally, ανακοίνωσε το F1 2016, το νεότερο μέλος της δημοφιλούς Racing σειράς που θα κυκλοφορήσει για PC, PS4 και Xbox One....Posted (16 Jun 2016)
Comments
Ποτε δεν τρελάθηκα με τα games f1 ούτε παρακολουθώ κανονικούς αγώνες. Παρόλα αυτά παίζω αρκετά racing games και ελπίζω να το δοκιμάσω, γιατί απο οτι διάβασα τα σπάει σε ήχο και ο ρεαλισμός του είναι μανούλα , είναι δυο σημαντικά κριτήρια για μένα.
Υ.Σ. Παιζαμε παλιά split-screen σε 14αρα οθόνη και τώρα με τις 40-50ρες τηλεοράσεις κάνουμε τάμα να βρούμε ένα game τούμπανο.