Might & Magic Heroes VII

Hot
REVIEWED ON PC  

O μαγικός κόσμος του Ashran θα γίνει στάχτες.

O μαγικός κόσμος του Ashran θα γίνει στάχτες.

O μαγικός κόσμος του Ashran θα γίνει στάχτες.

Το franchise του Might & Magic έχει πολυετή παρουσία στην βιομηχανία των video games και περιλαμβάνει εκτός από την βασική σειρά των ομώνυμων RPGs και αρκετά spin-offs που διεξάγονται στο ίδιο σύμπαν αλλά ανήκουν σε διαφορετικά genres. Μπορεί να έχω ασχοληθεί με τα περισσότερα Might & Magic αλλά κανένα τους δεν με μαγνήτισε τόσο έντονα όσο τα Heroes of Might & Magic. Το δεύτερο και το τρίτο μέρος της σειράς είναι υπεύθυνα για δεκάδες απολαυστικές ώρες έντονης δράσης και προσήλωσής μου στην ανάπτυξη τεράστιων στρατών και στην εξολόθρευση δεκάδων χιλιάδων εχθρών.

Ασχολούμενος ελάχιστα με τα Heroes of Might & Magic IV και V, επέστρεψα στην σειρά καταθέτοντας πολλές ώρες στο Might & Magic Heroes VI που άλλαξε ελαφρά την ονομασία του χωρίς όμως να αλλάξει ευτυχώς το gameplay του. Επρόκειτο για αριστούργημα, το καλύτερο της σειράς μέχρι τότε με αποτέλεσμα η προσμονή για το sequel του να έχει αγγίξει επίπεδα παροξυσμού. Δύο χρόνια μετά το VI, εμφανίστηκε τελικά το VII με αρκετές βελτιώσεις στο οπτικό κομμάτι που πάνε παρέα δυστυχώς με bugs και αβλεψίες στα game mechanics.

 

Η αναστήλωση της Falcon Empire
Το σενάριο του νέου Might and Magic Heroes σας τοποθετεί στην θέση του νεαρού Δούκα Ivan Griffin, επικεφαλή του ομώνυμου δουκάτου. Με τρείς αιώνες απόσταση από τα γεγονότα του Might and Magic Heroes VI, η ρωμαλέα Falcon Empire έχει αρχίσει να αποσυντίθεται μετά τον θάνατο της αυτοκράτειρας Maeve και δύο διεκδικητές ξεπρόβαλλαν για τον θρόνο, εσείς και ο Δούκας Seamus Stag. Αν περιμένετε ο αντίπαλος σας στην διαδοχή να αποδειχτεί καλοσυνάτος θα σας απογοητεύσω αλλά σκεφτείτε πόσο ευχάριστο είναι το γεγονός αφού σε αντίθετη περίπτωση η τιτάνια σύγκρουση που αφηγείται το παιχνίδι θα είχε αποτραπεί. Καθισμένος στο επιχειρησιακό του τραπέζι, ο Ivan Griffin ακούει εναλλάξ τις συμβουλές έξι αξιωματούχων που ο καθένας εκπροσωπεί από ένα διαφορετικό faction στο Might & Magic Heroes VII. Μπορείτε να παίξετε τα έξι campaigns με την σειρά που σας βολεύει, βιώνοντας την ιστορία από ξεχωριστές οπτικές γωνίες. Το κάθε campaign είναι χωρισμένο σε κεφάλαια όπου έχετε πρόσβαση στο καθένα τους από την στιγμή που ξεκλειδώνετε το προηγούμενο. Η ολοκλήρωση των campaigns των αξιωματούχων σας ανοίγει τον δρόμο για το campaign με πρωταγωνιστή τον Ivan Griffin για να τον οδηγήσετε στην τελική μάχη της διεκδίκησης του αυτοκρατορικού θρόνου.

 

Ακόμα και με το περιορισμένο tutorial οι νεοφερμένοι παίκτες θα δαπανήσετε λίγη ώρα μέχρι να μάθετε όλα τα μυστικά του interface καθώς η αρχή του campaign θα σας βάλει στο κλίμα, με τις σημαντικότερες πληροφορίες να δίνονται στο πιάτο. Τα mechanics που θα μάθετε εκεί είναι η επαναφορά του συστήματος των καραβανιών που μας είχε λείψει από το Heroes of Might and Magic V. Για να μην χρειάζεται να κουβαλιέστε κάθε τρεις και λίγο στην άλλη άκρη του χάρτη για να μαζέψετε ενισχύσεις, μπορείτε πλέον να διατάξετε τις πόλεις σας να αποστείλουν όλα τα πλάσματα που έχετε αγοράσει στο μέρος όπου βρίσκεται πλησιέστερα σε εσάς. Η διαδικασία μπορεί να πιάσει μερικούς γύρους ανάλογα με την απόσταση αλλά σίγουρα πολύ λιγότερο χρόνο από το να κόβατε όλη την απόσταση καβάλα!

Εικονίδια και πληροφοριακό υλικό
Οι τεχνολογικές βελτιώσεις και το ξεχείλισμα του interface με εικονίδια και λαχταριστές πληροφορίες δεν αρκούν για να θριαμβεύσουν στην σύγκριση με το αντίπαλο δέος στα turn – based strategy, το King’s Bounty. Το τελευταίο υπερέχει χάρη στην κινητικότητα όλων των εχθρικών δυνάμεων στον χάρτη. Στο Might & Magic Heroes VII οι εχθρικοί στρατοί συνεχίζουν την παραδοσιακή τους τακτική παραμένοντας ακίνητοι φύλακες προκαθορισμένων σημείων, περιμένοντας παθητικά να τους επιτεθείτε όταν το αποφασίσετε. Το σασπένς που προσφέρει η συνεχής κίνηση των εχθρών στο King’s Bounty επιχειρείται εδώ να αντιπροσωπευτεί από τα αντίπαλα factions των οποίων οι ήρωες περιπολούν αναζητώντας το επόμενο θύμα τους.

 

Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο επίπεδο δυσκολίας, οι εχθροί εμφανίζονται αδύναμοι σε ορισμένες αποστολές επιτρέποντας σας να τους συντρίψετε και να κατακτήσετε τα κάστρα τους και σε άλλες πανίσχυροι σε σημείο να μην μπορείτε να πλησιάσετε στην περιοχή περιπολίας τους με τίποτα. Παρατηρείται λοιπόν μια προχειροδουλειά στην ρύθμιση του επιπέδου δυσκολίας που μπορείτε να την αφήσετε να σας εκνευρίσει ή να πιέσετε τον εαυτό σας να επικρατήσει υιοθετώντας νέες στρατηγικές.

Ο χάρτης της εκστρατείας είναι προσεκτικά διαμορφωμένος ώστε να αποκαλύπτει και την παραμικρή λεπτομέρεια του κυριολεκτικά φανταστικού τοπίου που αναπαριστά. Βουνά, θάλασσες, χωράφια, οβελίσκοι, ορυχεία, μαγικές πύλες, μονάδες, όλα απεικονίζονται με την μεγαλύτερη δυνατή λεπτομέρεια που έχετε δει ποτέ σε Might and Magic Heroes. Βλέποντας όλα αυτά τα θαυμαστά και επιθυμώντας να τα δείτε από κοντά και από κάθε οπτική γωνία έρχεστε αντιμέτωποι με την περιορισμένη περιστροφή του χάρτη για 90 περίπου μοίρες δεξιά και αριστερά. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα θελήσετε να παρατηρήσετε ένα συστατικό του περιβάλλοντος από κοντά ανακαλύπτοντας ότι η περιστροφή του χάρτη στην μια πλευρά το καλύπτει πίσω από ορεινό όγκο και από την άλλη δεν σας ικανοποιεί η γωνία λήψης!

Την προβληματική περιστροφή της εικόνας έρχεται να συμπληρώσει το bug με τις ενδείξεις των αποστολών. Θα εντοπίσετε ότι πολλές αποστολές δεν σημειώνονται πάνω στον χάρτη, αφήνοντας σας να μαντεύετε που πρέπει να πάτε στην συνέχεια. Επίσης, ο χάρτης του underworld που χρησιμοποιήσατε κατά κόρον στο παρελθόν, σε πολλές αποστολές θα μείνει αχρησιμοποίητος διότι το μέγεθος του underworld και η σημασία του έχει μειωθεί αισθητά συγκρινόμενο με την επιφάνεια. 


Διπολικό A.I.
Θα αναρωτηθείτε πολλές φορές στην διάρκεια του playthrough σας πως είναι δυνατόν μια σοβαρή εταιρεία ανάπτυξης σαν την Limbic Entertainment να μην μπορεί να εξισορροπήσει το A.I. Σε ένα ξεκαρδιστικό στιγμιότυπο του campaign κυνηγούσα με τον δυνατό μου στρατό έναν ψόφιο ήρωα του εχθρού. Η έξυπνη κίνηση εκ μέρους του A.I. θα ήταν να τρέξει όσο μακρύτερα μπορούσε από τους δικούς μου, να τρυπώσει στο πλησιέστερο κάστρο που είχα αφήσει αφύλακτο, να ταμπουρωθεί και να με περιμένει με την ελπίδα να αντέξει στην πολιορκία. Τι έκανε ο αντίπαλος; Έστριψε τον στρατό του προς τον ήρωα μου και στάθηκε ακριβώς δίπλα του σαν να περίμενε να του δώσω την χαριστική βολή.

 

Στο πεδίο της μάχης το A.I. αυξάνει απότομα το I.Q. του, χτυπώντας τις γραμμές σας με τις ranged μονάδες του και προσπαθώντας αδιάκοπα να πλευροκοπήσει τους μαχητές σας. Ταυτόχρονα παρατηρείται τέλειος συγχρονισμός των μονάδων του με τις πιο αδύναμες να κινούνται ύπουλα και τις δυνατότερες να tankάρουν, απορροφώντας όλα τα χτυπήματα των μονάδων σας και αφήνοντας τες ευάλωτες σε ισχυρές αντεπιθέσεις. Είναι ακατανόητη η απουσία της επιλογής retreat από την μάχη που οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη ασυνέπεια την συμπεριφορά του υπολογιστή ο οποίος ενεργεί αυτοκτονικά μαχόμενος μέχρι θανάτου και αδιαφορώντας αν η μάχη θα του στοιχίσει όλο τον στρατό και την περιοχή του.

Το Might & Magic Heroes VII επαναλαμβάνει την τεράστια επιτυχία των προκατόχων του στον τομέα της εθιστικότητας. Η συνηθέστερη φράση που θα χρησιμοποιήσετε στις 100+ ώρες που θα σας απασχολήσει (περιλαμβάνει συνολικά 27 χάρτες) είναι η εξής: άλλο ένα γύρο και το κλείνω! Φυσικά η φράση αυτή είναι τεράστιο ψέμα αφού ο ένας γύρος θα γίνεται, δύο, τρείς, τέσσερις και οι ώρες θα περνούν χωρίς να τις καταλαβαίνετε. Που οφείλεται η εθιστικότητα του; Στις συναρπαστικές turn - based συγκρούσεις που διατηρούν αναλλοίωτη την γοητεία τους και στον τεράστιο πολλαπλασιασμό απολαυστικών στατιστικών όπως είναι οι πόροι του faction σας, το damage και ο αριθμός των μονάδων σας κ.ο.κ.

 

Η διαχείριση των πόλεων παραμένει μια εύκολη όσο και εθιστική δραστηριότητα. Ο καταμερισμός των περιορισμένων πόρων που διαθέτετε στις πρώτες ημέρες της όποιας αποστολής επιτάσσει το χτίσιμο κτιρίων που ενισχύουν την οικονομία σας όπως τα town hall και όσων εκπαιδεύουν φθηνές μονάδες για να τροφοδοτήσετε τον στρατό σας. Το building tree των πόλεων διαφέρει από faction σε faction και είναι αρκετά μεγάλο για να σας απασχολήσει σε όλη την διάρκεια μιας αποστολής. Όσο γεμίζουν οι αποθήκες με πρώτες ύλες και το ταμείο με χρυσάφι, αρχίζετε να ξοδεύετε στρατηγικά τους πόρους σας αναβαθμίζοντας τα κτίρια που οδηγούν στις champion μονάδες. Παρά την απλότητα του, το city building στοιχείο θα αυξήσει τον ενθουσιασμό σας αισθανόμενοι εσωτερική πληρότητα ενώ αντικρίζετε τις πόλεις σας να ευδοκιμούν και τα στρατεύματα σας να γεμίζουν με πανίσχυρες μονάδες.

Μυθικά όντα χωρίς δεξιότητες
Στον σχεδιασμό των μονάδων οι δημιουργοί του παιχνιδιού παίρνουν άριστα αλλά πέφτουν κάτω από την βάση στα παρεχόμενα skills. Καταρχάς, μόνο σαν τραγικό λάθος μπορεί να νοηθεί η απόφαση τους να παραμερίσουν εκπληκτικές μονάδες σαν τις Mother Namtaru και τις Sisters στον ρόλο των warfare units. Όσο θυμόμουν τις δεκάδες Mother Namtaru που διοίκησα με τον στρατό των νεκροζώντανων στο Might and Magic Heroes VI τσακίζοντας μονάδες με χιλιάδες άτομα με ένα μόνο χτύπημα, τόσο συσσωρευόταν η οργή μου βλέποντας μια Mother Namtaru στα μετόπισθεν να ρίχνει κάτι εξασθενημένες βολές προξενώντας ελάχιστο damage αν και φουλ αναβαθμισμένη. Παρόμοια συναισθήματα με κατέκλυσαν με τις Sisters που ανέσταιναν κατά δεκάδες τους πεσόντες στρατιώτες μου στο παρελθόν.

 

Οι warfare units είναι υποστηρικτικές μονάδες χωρίς καθοριστική συμβολή στην έκβαση μιας μάχης. Στέκονται στα μετόπισθεν και ρίχνουν τις βολές τους ανά γύρο, εκτελώντας και ορισμένα χρήσιμα spells που ανασταίνουν νεκρούς πολεμιστές, θεραπεύουν τους χτυπημένους, εξουδετερώνουν τα επαίσχυντα debuffs των εχθρών κ.ο.κ. Η συνεισφορά τους στην μάχη είναι συνήθως αμελητέα εκτός και αν ο αντίπαλος στρατός είναι ολιγάριθμος και γεμάτος αδύναμα πλάσματα.

Στις μονάδες που μπορείτε να στρατολογήσετε από τα κτίρια των πόλεων σας θα βρείτε μεγάλη ποικιλία σε δυναμικότητα και επιμέρους χαρακτηριστικά όπως είναι η δυνατότητα πετάγματος, η τηλεμεταφορά από ένα σημείο του τερέν στο άλλο και η αγαπημένη μου ικανότητα, οι ranged επιθέσεις από απόσταση ασφαλείας. Η ανομοιομορφία τους επιτρέπει την ανάπτυξη ειδικών στρατηγικών ανάλογα με το faction που παίζετε και αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον σας σε υψηλά επίπεδα.

 

Πολλές μονάδες από το προηγούμενο Might and Magic Heroes επανεμφανίζονται εδώ για να σας διασκεδάσουν και αρκετές έχουν υποστεί θετικές τροποποιήσεις. Μόλις ανακαλύψετε ότι οι skeleton warriors του Necropolis faction δεν έχουν ranged attack θα στραβομουτσουνιάσετε. Λίγο αργότερα θα επανακτήσετε την καλή σας διάθεση βλέποντας ότι οι σκελετοί είναι φόβος και τρόμος στο melee με την έξτρα ικανότητα να προξενούν αυτόματα damage σε όποιον τους αγγίξει. Θα λατρέψετε τους justicars του Haven faction χάρη στις διπλές τους επιθέσεις και τα πασίγνωστα seraph, τους αγγέλους που ίπτανται με χάρη στο πεδίο της μάχης, ξεκάνοντας τους πάντες με την ρομφαία τους και θεραπεύοντας κόσμο όταν χρειάζεται. Σπουδαία μονάδα ο basilisk του Stronghold faction, σε επίπεδο damage dealing και λόγω της δυνατότητας να «πετρώνει» το θύμα του.

Ενώ οι μονάδες είναι πολλές και διασκεδαστικές, οι game designers παρέλειψαν να τις τροφοδοτήσουν όλες με active skills για να τα αξιοποιούν εν ώρα μάχης. Στο Might and Magic Heroes VI η πλειονότητα των μονάδων διέθετε τέτοια skills αλλά εδώ είναι μετρημένες στα δάχτυλα όσες ευτύχησαν να τα αποκτήσουν. Είναι αποκαρδιωτικό να βλέπετε στο interface μιας elite μονάδας μόνο τις επιλογές επίθεσης και άμυνας, θεωρώ ότι έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στα active skills που προσέφεραν πλήθος στρατηγικών επιλογών στο παρελθόν.

 

Ένας ήρωας θα μας σώσει
Τον ρόλο του καθοδηγητή των στρατών σας παίζει ο ήρωας που τους έχετε αναθέσει. Στέκεται πάντα εκτός πεδίου μάχης αλλά χτυπά με φυσική επίθεση ή με spells τις εχθρικές μονάδες και ενισχύει αντίστοιχα με buffs τις δικές του. Αν χάσετε την μάχη, ο ήρωας δεν πεθαίνει, μαζεύει xp και επιστρέφει στην κεντρική πόλη έτοιμος για δράση. Οι ήρωες έχουν πολυεπίπεδο σύστημα ανάπτυξης που ευνοεί την δημιουργική σκέψη. Το πιο ρηχό τους στοιχείο είναι τα αντικείμενα που μπορούν να κουβαλήσουν τα οποία τοποθετούνται στο inventory σας μετά από την εξόντωση ενός εχθρικού ήρωα που τα είχε, μετά την αγορά τους από ειδικά trading posts ή αφού τα μαζέψετε από την πίστα. Οι διαφορές μεταξύ των αντικειμένων δεν είναι τρομακτικές με αποτέλεσμα να τα αλλάζετε σπάνια και ενίοτε, να παρατηρείτε ότι το inventory του ήρωα έχει γεμίσει άχρηστο υλικό που πρέπει να πουλήσει.

Το κυκλικό skill tree των ηρώων έχει ένα faction skill και πολλά βοηθητικά. Το καλύτερο faction skill για εμένα είναι το Necromancy του Necropolis faction. Χρησιμοποιώντας το αδιάκοπα μετά από τις μάχες, συγκεντρώνετε γρήγορα μια λεγεώνα από σκελετούς που σφαγιάζουν εύκολα ότι τους πλησιάζει στην μάχη και τραβούν το aggro από τις υπόλοιπες μονάδες σας. Τα βοηθητικά skills μοιράζονται σε όλα τα classes και καλύπτουν σημαντικούς τομείς της δραστηριότητας τους, ενισχύοντας την τύχη τους, το leadership, τις warfare units, τις σχολές μαγείας που χρησιμοποιούν, τις διπλωματικές ικανότητες κ.ο.κ. Με τόσες επιλογές στην διάθεση σας και την δυνατότητα να αποκτήσετε όλα τα skills, σας περιμένουν πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη παραμετροποιώντας τους ήρωες σας.


Ας δούμε τώρα τα αρνητικά στοιχεία των ηρώων. Το άθλιο level cap επανέρχεται στο Heroes of Might and Magic VII σπάζοντας νεύρα. Μόλις καθαρίσετε το ένα τρίτο περίπου του χάρτη από τέρατα ο ήρωας σας φθάνει στο level cap της αποστολής εξαλείφοντας το κίνητρο για να συνεχίσετε τον αγώνα. Για να σας αναγκάσουν να συνεχίσετε τι σκαρφίστηκαν οι game designers; Κάθε αποστολή σας δίνει δύο – τρείς ήρωες που επανεμφανίζονται στις επόμενες μαζί με τον πρωταγωνιστή ήρωα της ιστορίας. Ενώ σε ένα χάρτη οι πρόσθετοι ήρωες μπορεί να είναι guest stars, αχρείαστοι παρατηρητές της δράση του πρωταγωνιστή, στον επόμενο τοποθετούνται σε πρώτο πλάνο, παραγκωνίζοντας τον faction leader! 


Ξαφνικά βρίσκεστε με έναν αδύναμο ήρωα να πρέπει να καθαρίσετε τον τόπο από δύσκολους στρατούς και νοιώθετε σαν να σας κορόιδεψαν. Για να αποφύγετε τον εκνευρισμό τι κάνετε; Φροντίζετε σε κάθε χάρτη να μεταφέρετε όλο τον στρατό του main hero στους βοηθητικούς μόλις εκείνος πιάσει το level cap και να συνεχίσετε την σφαγή μέχρι να φτάσουν και εκείνοι στα «όρια» τους. Αυτή η διαδικασία δεν μου άρεσε ούτε κατά διάνοια το ίδιο με το να έχεις έναν ήρωα και να τον γεμίζεις xp μέχρι να αγγίξει θεϊκά επίπεδα ισχύος.

 

Η turn – based μάχη που αγαπήσατε στην σειρά των Might and Magic Heroes υφίσταται με όλες τις υπέροχες παραμέτρους της. Τα πλάσματα σας κινούνται στην «σκακιέρα» πετώντας, τρέχοντας, τηλεμεταφέροντας ή σέρνοντας τα κορμιά τους και επιτίθενται με λύσσα στον εχθρό. Το σύστημα της αντεπίθεσης παραμένει αναλλοίωτο με τις εχθρικές μονάδες να ανταποδίδουν άμεσα το χτύπημα αλλά ένα νέο στρατηγικό συστατικό κάνει την εμφάνιση του, οι flanking attacks. Η τοποθέτηση του κέρσορα στα τετράγωνα δίπλα από τον αντίπαλο σας δείχνει το πόσο πετυχημένη θα είναι η flanking κίνηση σας και το τεράστιο bonus στο damage που θα λάβετε.

Η εισαγωγή των flanking attacks είναι ένα συναρπαστικό gameplay mechanic εν ώρα μάχης που σας υποχρεώνει να μετράτε τα βήματα σας πάνω στην «σκακιέρα» ώστε να υπερφαλαγγίζετε πάντοτε τον εχθρό και να έχετε προβάδισμα στο damage dealing. Δύο μικρά προβλήματα συνοδεύουν την νεοφερμένη τακτική και την αποδυναμώνουν αρκετά. Μια flanking attack θέλει μεγάλη ακρίβεια στην τοποθέτηση του κέρσορα δηλαδή αν κατά λάθος σας ξεφύγει έστω και ένα χιλιοστό και σημαδέψετε ένα άλλο τετράγωνο μπορεί να καταλήξει το πλάσμα σας δίπλα στον αντίπαλο χωρίς να τον χτυπήσει καν! Το δεύτερο «πρόβλημα» είναι ότι θα ήθελα να υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης του που θα κοιτούν οι μονάδες μου ώστε να υφίσταται μια μέθοδος αντιμετώπισης των συνεχών flanking attacks που θα υποστείτε σχεδόν σε κάθε εχθρική επίθεση.

Δύσκολα θα αντισταθείτε στην τεράστια έκθεση από μυθικά πλάσματα που σας περιμένουν να τα διοικήσετε, παίζοντας το.

Οι Μισητοί Οκτώ Η γοητεία των Might and Magic Heroes για εμένα ήταν πάντοτε το single player campaign και δεν σας κρύβω ότι ουδέποτε δαπάνησα πολλές ώρες στο multiplayer κομμάτι τους. Στο Might & Magic Heroes VII μπορείτε να συναγωνιστείτε με 7 φίλους σας σε hotseat, LAN και online αγώνες που απαιτούν αρκετό χρόνο για να ολοκληρωθούν. Για να μειωθεί ο χρόνος αναμονής, το παιχνίδι επιτρέπει σε όλους τους συναγωνιζόμενους να παίζουν ταυτόχρονα τις turns τους αλλά, όταν οι αντίπαλοι παίκτες εμπλέκονται σε μάχη με ένα στρατό, οι υπόλοιποι στέκονται μπροστά σε μια χρονοβόρα loading screen. Η γενικότερη εμπειρία είναι ικανοποιητική παρά τις όποιες καθυστερήσεις πάντως, ειδικά σε hotseat με καλούς φίλους.

Πτώση απόδοσης
Ο καταπληκτικός σχεδιασμός των μονάδων και του περιβάλλοντος στο Might & Magic Heroes VII έχει ένα αρκετά υψηλό αντίτιμο σε υπολογιστική ισχύ. Αν το σύστημα σας είναι high end , δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα ούτε στο animation πάνω στον χάρτη ούτε στις turn – based μάχες. Όσο χαμηλώνουν οι προδιαγραφές του συστήματος σας τόσο αρχίζουν να πέφτουν τα frames, να σπάει το animation των μονάδων και να δημιουργείται η ανάγκη κατακόρυφης πτώσης της ποιότητας των γραφικών. Επίσης καλό θα είναι να διαθέτετε 8GB RAM για να είστε σίγουροι ότι δεν θα έχετε προβλήματα διότι στο σύστημα με 4GB που το τέσταρα, το παιχνίδι κατανάλωνε το 80% και άνω της διαθέσιμης μνήμης και τα frames έκαναν ελεύθερη πτώση σε σημείο να παραμορφώνεται ακόμα και ο ήχος.

 

Επιλέγοντας ένα campaign για να παίξετε και ενώ περιμένετε να δείτε μια εντυπωσιακή εισαγωγή που θα σας μπάσει στο κλίμα της περιπέτειας, θα παρακολουθήσετε κατάπληκτοι το εξής: Τα μέλη του συμβουλίου του Ivan Griffin αρχίζουν να συνομιλούν μεταξύ τους. Ενώ ακούτε τα λόγια τους διαμέσου του μέτριου voice acting, τα στόματα και τα σώματα τους δεν κινούνται ούτε σπιθαμή! Θα νοιώσετε ότι βρίσκεστε σε μουσείο κέρινων ομοιωμάτων που μπορούν και μιλούν χάρη σε κάποια σκοτεινή μαγεία! Τόσο κακοφτιαγμένα cutscenes δεν έχετε ξαναδεί σε άλλο strategy και δυστυχώς δείχνουν μια προχειρότητα απαράδεκτη για Might & Magic Heroes τίτλο.

Αν δεν γέμιζαν τα ηχεία σας από το ατμοσφαιρικό soundtrack του παιχνιδιού που έχει διακριτική παρουσία και δεν σας ζαλίζει τα αυτιά αλλά ενισχύει την απορρόφηση σας στο fantasy setting, θα μιλάγαμε για μίζερο ηχητικό τομέα. Το voice acting δεν στέκεται στο ύψος των επικών περιστάσεων με τις φωνές να μην κολλάνε και πολύ στους ψηφιακούς χαρακτήρες. Τα ηχητικά εφέ είναι αξιοπρεπή χωρίς να παρουσιάζουν κάτι το ιδιαίτερο.

 

Το Might & Magic έχει ανάγκη από ήρωες
Καλά, θα αναρωτιέστε μέχρι τώρα, περιμέναμε δύο ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του τελευταίου expansion του Might & Magic Heroes VI για ένα sequel χειρότερο του προηγούμενου; Η απάντηση στο εύλογο ερώτημα σας είναι καταφατική. Το Might & Magic Heroes VII είναι κατώτερο των μεγάλων προσδοκιών που μας δημιούργησε ο εκπληκτικός προκάτοχος του και μοιάζει περισσότερο με μια βεβιασμένη προσπάθεια της Limbic Entertainment να ικανοποιήσει όπως όπως τους πεινασμένους fans με την ίδια συνταγή, ελάχιστα αλλαγμένη και γαρνιτούρα διάφορα bugs. Αν αποφασίσετε τελικά την αγορά του προτιμήστε την deluxe edition στα 40 ευρώ αφού με δέκα μόνο ευρώ διαφορά θα πάρετε το soundtrack μαζί με το Heroes 3 HD edition.

Θετικά:
- Ενδιαφέρον σενάριο με σωστό ρυθμό και ροή
- Μεγάλη ποικιλία πλασμάτων και καλός αριθμός από factions για να ενισχύεται το replayability
- Πολλά classes και ήρωες προς επιλογή που πάνε παρέα με χορταστικά skill trees
- Ασυναγώνιστο σύστημα turn – based μαχών
- Τεράστια διάρκεια 

Αρνητικά:
- Μίζερη περιστροφή του χάρτη
- Ανατριχιαστικά cutscenes
- Αυτοκτονικό A.I.
- Μεγάλες απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ
- Μέτριο voice acting
- Σπαστικό level cap
- Αγαπημένα πλάσματα επανήλθαν σαν warfare units
- Ανισόρροπο επίπεδο δυσκολίας

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5 
Gameplay: 8 
Αντοχή: 8 
Γενικά: 6.5 

Ένα βιαστικό sequel που δεν φτάνει καν τον προκάτοχο του.

Γιάννης Μοσχονάς

NEWS   VIEW ALL

Might & Magic Heroes VII

Το έβδομο κεφάλαιο της θρυλικής σειράς έρχεται σε λιγότερο από 10 ημέρες. To γνωστό turn-based strategy επιστρέφει με ανανεωμένο single-player campaign που θυμίζει τα παλαιότερα παιχνίδια της σειρά...
Posted (21 Sep 2015)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 ashbringer (Level25) 15/06/2016 08:29
Αναλυτικότατο review απο τον Γιάννη τον οποιο διαβάζω απο εποχή Pcmaster και εμπιστεύομαι απόλυτα διότι πραγματικά λιώνει τους τίτλους και μπορεί να σου πεί με μεγάλη ακρίβεια τι παίζει και αν αξίζει.Είναι κρίμα για αυτην την σειρά και για εμάς περιμένοντας κάτι πραγματικά μοναδικό να παίρνουμε κάτι τόσο μέτριο.Αρκετές εταιρείες τον τελευταίο καιρό επαναπαύονται στις δάφνες τους νομίζοντας ότι ο τελικός χρήστης απλά θα αγοράσει το προιόν και θα τους συγχωρήσει τα όποια ελαττώματα.
#2 MuscleMuseum (Level11) 16/06/2016 07:33
Λοινπόν καταρχάς σε βρίσκω πάρα πολυ αυστηρο σχετικά με το συγκεκριμένο franchise. Νταξει είπαμε δεν ειναι σαν το 3 που ηταν το καλυτερο απόλα κατε με αλλα ρε φίλε γτ 6,5? Έχουν κανει φοβερη δουλεια σε ότι αφορα τα γραφικα και πάνε σύφωνα με το lore. απο παρα πολυ μικρη ηλικια και σε βρίσκω κάπως too much για το συγκεκριμμένο review. Εγω προσωπικα 2 αρνητικα παρατηρω, στην αρχη είχε απειρα bugs το game και δευτερον , στο multiplayer λογω του uplay ( που κατε με ειναι οτι χειροτερο εχει βγαλει η ubisoft) υπαρχουν lags και bugs τα οποία δεν έχουν φτιαχτει ακομα. Το συγκεκριμενο game πιστευω θα το εχουν αγορασει οσοι ειναι αληθινοι φαν της σειρας και του lore που διαδραματιζονται τα games. Αντπομονω για τις 21 Αυγουστου που θα βγει κ το standalone expansion to Trial by fire με την ενταξυ ενος απο τα αγαπημενα μ race των Fortress( aka dwarves )
Score  6.5
6.95 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: turn-based Strategy
Developer: Limbic Entertainment
Publisher: Ubisoft
Διάθεση:
Players: 1-8
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Pentium ή Athlon στα 3.3GHz, Κάρτα γραφικών 1GΒ, Χώρος στο σκληρό δίσκο 12GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2015-09-29
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)