- Reviews
- Guild Wars 2: Heart of Thorns
Guild Wars 2: Heart of Thorns
HotΚαλώς ορίσατε στην καρδιά της Maguuma.
Καλώς ορίσατε στην καρδιά της Maguuma.
Το Guild Wars 2 μπήκε στην αγορά το 2012 και κατάφερε να αποκτήσει ένα σεβαστό κοινό στην δύσκολη αγορά των MMORPG, με ένα πιο δυναμικό leveling system, world bosses, PvP που υποστήριζε μάχες δεκάδων παιχτών και ένα ενδιαφέρον lore που έδινε υποσχέσεις. Έπρεπε ωστόσο να περιμένουμε τρία χρόνια για να ακούσουμε την επίσημη ανακοίνωση για το πρώτο του expansion το οποίο και κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2015.
Παίζοντας το expansion φαίνεται καθαρά η πρόθεση της εταιρείας ανάπτυξης ArenaNet να παρέχει κάτι σε όλους και να πετύχει αυτή την δύσκολη ισορροπία μεταξύ του casual και του hardcore κοινού. Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία, η βασική έκδοση του παιχνιδιού έγινε free-to-play, με συγκεκριμένους περιορισμούς φυσικά. Όποτε, ακόμα και αν δεν σκοπεύετε να αγοράσετε το expansion, μπορείτε να το δοκιμάσετε εντελώς δωρεάν. Οφείλω να ομολογήσω ωστόσο, πως το μοντέλο πωλήσεων της ArenaNet άφησε εμένα και πολλούς άλλους παίχτες στην θέση μου με μία μεγάλη απορία. Πιο συγκεκριμένα, κάποιος που αγοράζει την τωρινή έκδοση του Guild Wars 2 που συμπεριλαμβάνει και το expansion και θα ξοδέψει 30 με 45 ευρώ, έχει πρόσβαση στο ίδιο ακριβώς περιεχόμενο με χιλιάδες άλλους που αγόρασαν την βασική έκδοση χρόνια πριν και το expansion ξεχωριστά και ξόδεψαν δηλαδή γύρω στα 70 με 80 ευρώ. Δεν υπάρχει καν κάποιου είδους έκπτωση ή bonus για τους πιο παλιούς παίχτες και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το έχετε στο μυαλό σας αν σκέφτεστε να επιστρέψετε στον κόσμο της Tyria μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα απουσίας.
Τον Απρίλιο επίσης ακολούθησε ένα update-μαμούθ από την ArenaNet που άλλαξε πολλά αναφορικά με το World vs World τα οποία θα τα αναφέρουμε εκτενώς παρακάτω μαζί με την άποψη μας για το αν το Heart of Thorns αξίζει την προσοχή σας και κατά συνέπεια την επιστροφή σας στον κόσμο του Guild Wars 2.
Plants versus Zombies και ξερό ψωμί
Ας ξεκινήσουμε μπαίνοντας κατευθείαν στα βαθιά, δηλαδή από το story. Την τελευταία φορά που αφήσαμε τους ήρωές μας, ετοίμαζαν τον αεροστόλο τους για μια οργανωμένη επίθεση εναντίον του Elder Dragon, Mordremoth. Αλλά οι δράκοι δεν μασάνε ταραμά και ο Mordremoth επιτίθεται πρώτος, στέλνοντας τον ιπτάμενο στόλο του Pact Leader Trahearne και την παρέα του να μαζεύουν ραδίκια. Οι Sylvari τα χάνουν και αρχίζουν να επιτίθενται στους συμμάχους τους λόγω της επιρροής που ασκεί ο Mordremoth πάνω τους. Ο ρόλος του χαρακτήρα σας, σαν αξιοσέβαστος Commander που είναι, είναι να βρει τα μέλη της Destinys Edge, που έχουν σκορπιστεί στις τέσσερις γωνίες της ζούγκλας της Maguuma και να οργανώσει την αντεπίθεση. Δεν θα μπω φυσικά σε spoilers, γιατί και το παιχνίδι έχει πολλά σημεία που πρέπει να τα ζήσετε από πρώτο χέρι. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά, είναι πως η ατμόσφαιρα και οι χαρακτήρες είναι σχεδόν τέλειοι. Θα νιώσετε πραγματικά πως είστε εγκλωβισμένοι σε μια εμπόλεμη ζώνη στην μέση μιας ζούγκλας που θέλει να σας φάει ζωντανούς. Ειδικά αν παίζετε μόνος σας, χωρίς προσεγμένο gear και skills, θα βρεθείτε με τα μούτρα στο πάτωμα πολλές φορές.
Οι χαρακτήρες που σας συνοδεύουν είναι όλοι πολύ αξιομνημόνευτοι και ο καθένας έχει τον δικό του λόγο που βρίσκεται εκεί, αλλά αν είστε καινούργιος παίχτης είναι πολύ πιθανό να τα χάσετε και να μπερδευτείτε, μιας και υπάρχουν πολλοί χαρακτήρες που οι ιστορίες τους είναι από το Living World Season 1 και 2. Το δεύτερο μπορεί να παιχτεί υπό πληρωμή, ενώ το πρώτο δεν υπάρχει καν. Ίσως το πιο όμορφο σημείο της ιστορίας είναι όταν βλέπουμε την δύναμη που ασκεί ο Mordremoth στην φυλή των Sylvari, παίρνοντας τον έλεγχό τους και χρησιμοποιώντας τους για μαριονέτες. Ένας από τους χαρακτήρες μάλιστα, ο Canach, που είναι μέλος της ομάδας σας, φαίνεται να είναι απ' τους Sylvari που αντιστέκονται στον έλεγχο, μόνο και μόνο μέσω της δύναμης της θέλησής του.
Ενώ, ο προηγούμενος βασικός κακός του παιχνιδιού, ο Zhaitan, απλά σηκώνε τους νεκρούς και να τους έστελνε να τους σφάζετε με το κιλό, ο Mordremoth προσθέτει ένα επιπλέον στοιχείο που κάνει την ιστορία πιο ανατριχιαστική. Οι Sylvari έχουν πλήρη επίγνωση των πράξεών τους υπό τον έλεγχο του δράκου. Σας απειλούν, σας κυνηγάνε και αν είστε απρόσεχτοι θα σας σκοτώσουν. Δεν είναι άμυαλα δυσκίνητα ζόμπι, αλλά έξυπνοι και επικίνδυνοι Sylvari. Ακόμα και οι ίδιοι οι στρατιώτες σας συχνά θα εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τους Sylvari συμπολεμιστές τους και για το πως φοβούνται ότι ανά πάσα στιγμή θα γυρίσουν και θα τους προδώσουν.
Στην ζούγκλα αδερφές μου, στη ζούγκλα
Η ζούγκλα της Maguuma αποτελείται από τέσσερις καινούργιες περιοχές, που μπορεί με την πρώτη ματιά να μην φαίνονται πολύ μεγαλύτερες από τις άλλες περιοχές του Guild Wars 2, αλλά έχουν μια βασική διαφορά. Οι χάρτες είναι πολύ προσεχτικά σχεδιασμένοι, ώστε να εξερευνώνται τόσο οριζόντια, όσο και κάθετα. Για πρώτη φορά, θα μπορείτε να κάνετε gliding, πατώντας δύο φορές το πλήκτρο space, κάτι που δίνει ένα μεγάλο βάθος εξερεύνησης, αλλά κάνει και την μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο πολύ πιο γρήγορη, όταν δεν χρειάζεται να ανησυχείτε μήπως γίνετε πελτές στο έδαφος. Οι χάρτες είναι γεμάτοι από πράγματα να ανακαλύψετε, όπως καινούργιες φυλές, εχθρούς, Adventures – τα οποία είναι mini games ενσωματωμένα στον χάρτη- Hero Points και φυσικά, meta events, που είναι η σπεσιαλιτέ του Guild Wars 2.
Στην αρχή κάθε κύκλου ενός χάρτη, για παράδειγμα, θα πρέπει να βοηθήσετε τους επιζώντες και τραυματίες να στήσουν μια υποτυπώδη βάση, ενώ αν επιβιώσετε την νύχτα, μπορείτε να ανεβείτε στα πιο ψηλά σημεία του χάρτη και να προσπαθήσετε μαζί με άλλους παίχτες να σκοτώσετε τα World Bosses του κάθε χάρτη. Τα World Bosses απαιτούν συνεργασία και συντονισμό μεταξύ των παιχτών και είναι πολύ εντυπωσιακό όταν 50 άγνωστοι μεταξύ τους παίχτες συνεννοούνται με ελάχιστη επικοινωνία. Σε αυτά τα events είναι που πέφτει και το περισσότερο loot.
Το gliding ωστόσο δεν το έχετε κατευθείαν από την αρχή, αλλά το ξεκλειδώνετε μέσω του καινούργιου Mastery System. Πολύ απλά: μετά το level 80 πλέον, συνεχίζετε να παίρνετε exp points και αυτή τη φορά "εκπαιδεύετε" μία από τις καινούργιες ιδιότητες που έχετε. Αυτές χωρίζονται σε δύο είδη, τις Maguuma Masteries, και τις Tyria Masteries. Οι πρώτες, σας δίνουν πρόσβαση στο gliding, την δυνατότητα να επικοινωνείτε με τις φυλές της ζούγκλας ώστε να αγοράσετε διάφορα αντικείμενα, ανοσία στα δηλητήρια που σας δίνει πρόσβαση σε νέες περιοχές και άλλα πολλά. Ενώ οι δεύτερες, είναι ικανότητες που αφορούν το κύριο παιχνίδι, όπως πιο εύκολο looting, δημιουργία Legendaries και άλλα. Τα Masteries απαιτούν πολλούς βαθμούς εμπειρίας, αλλά ξεκλειδώνονται ταυτόχρονα για όλους τους χαρακτήρες σας. Αξίζει να σημειωθεί πως, ενώ στο release το gliding ήταν αποκλειστικό για τους χάρτες του expansion, λίγους μήνες μετά έγινε διαθέσιμο σε ολόκληρη την Tyria, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν παντού.
Κάποια απ' τα καινούργια Masteries θα σας φανούν απαραίτητα αν θέλετε να κάνετε ένα από τα δύο μέχρι στιγμής Raids του παιχνιδιού, που απαιτούν να μπορείτε να παίξετε τον χαρακτήρα σας με κλειστά μάτια και το build σας να είναι εξειδικευμένο. Τα πιο γενικά builds δεν βοηθάνε κανέναν στα hardcore Raids. Το ίδιο ισχύει και για τα Fractal Dungeons. Βρείτε ένα καλό guild, συντονιστείτε, συνεννοηθείτε και συνεργαστείτε. Με τυχαίους- άγνωστους παίχτες και random groups δεν θα περάσετε καλά. Τα Dungeons και τα Raids είναι μια ευχάριστη πρόκληση και η ικανοποίηση όταν επιτέλους τα καταφέρνετε μετά από τρεις ώρες wiping είναι ξεχωριστή.
Το ίδιο ωστόσο δεν ισχύει για ένα άλλο μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού, τα υπόλοιπα οχτώ dungeons. Με βαριά καρδιά πρέπει να ομολογήσω πως είναι με μία λέξη, άθλια. Είναι κακοσχεδιασμένα και δεν έχουν αναβαθμιστεί εδώ και χρόνια. Οι παίχτες έχουν βρει όλα τα exploits, τα εκμεταλλεύονται για speedruns και κάνουν την όλη εμπειρία ανούσια. Υπάρχουν δύο ειδών dungeon runners στο Guild Wars 2. Αυτοί που τα κάνουν για πρώτη φορά και θα διασκεδάσουν για 20 λεπτά κάνοντας το πρώτο run και αυτοί που τα έχουν κάνει τόσες φορές που ξέρουν το κάθε dungeon καλύτερα και από το σπίτι τους και θα το τελειώσουν σε πέντε λεπτά. Συγκεκριμένα, με ένα τέτοιο group που είχα την τύχη να παίξω, τελειώσαμε ένα level 80 dungeon σε 5 λεπτά, με μένα να σκουντουφλάω από τέρας σε τέρας, να μην ξέρω την τύφλα μου και να περνάω πιο πολύ ώρα στο πάτωμα απ' ότι όρθιος. Οι συμπαίχτες μου με αγνόησαν, σκότωσαν το boss με συνοπτικές διαδικασίες, μάζεψαν το μεροκάματο και προχώρησαν στο επόμενο dungeon της ημέρας. Μείνετε μακριά, εκτός και αν σας αρέσει η ιδέα να κάνετε πέντε dungeon την ημέρα για να πάρετε 5-10 gold. Είναι βαρετό και ρουτινιάρικο.
Άλλες προσθήκες που αξίζουν να αναφερθούν είναι τα Guild Halls. Αν και είναι κάτι που έπρεπε να υπάρχει απ' την αρχή, πλέον το Guild σας μπορεί να έχει την δική του βάση. Υπάρχουν ωστόσο μόνο δύο χάρτες απ' τους οποίους μπορεί να διαλέξει το κάθε Guild. Το καθένα έχει διάφορα upgrades που σας δίνουν bonuses και φυσικά ένα από αυτά είναι το Guild Arena που μπορείτε να μπείτε και να παίξετε σφαλιάρες με τους Guildmates σας. Ένα καινούργιο craft, που λέγεται Scribing και σας επιτρέπει να φτιάξετε διακοσμητικά για το Guild Hall, νέα Legendaries αλλά και καινούργιοι τρόποι να τα φτιάξετε. Επίσης, απ' το update του Απριλίου, η ArenaNet δίνει σε όλους τους παίχτες που έχουν το expansion ένα level 80 boost για ένα χαρακτήρα, το οποίο είναι και δοκιμαστικό και μπορείτε να το δοκιμάσετε σε όσους χαρακτήρες θέλετε πριν αποφασίσετε που θα το καταναλώσετε οριστικά.
Η ζούγκλα δεν χαρίζεται σε αρχάριους. Αναβαθμίστε το gear σας και μην ντρέπεστε να ζητήσετε βοήθεια.
Η εξειδίκευση μητέρα πάσης μαθήσεως
Με το expansion, η ArenaNet είχε την ευκαιρία να βάλει στο παιχνίδι τα πρώτα Specializations. Μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο ένα για κάθε class, αλλά το σχέδιο είναι να υπάρχει η πλατφόρμα για να μπορούν να προστεθούν και άλλα στο μέλλον. Μπορώ να πω με σιγουριά πως αυτή είναι η αγαπημένη μου προσθήκη. Αφού φτάσετε λοιπόν level 80, μπορείτε ξοδεύοντας 30 skill points σε ένα καινούργιο skill tree, να ξεκλειδώσετε ένα νέο όπλο για κάθε class, που το κάνει πιο εξειδικευμένο. Για παράδειγμα, ο Engineer ξεκλειδώνει το Hammer και μετατρέπεται σε Scrapper, με πιο πολύ έμφαση σε tank skills και μπορεί επιπλέον να χρησιμοποιήσει ιπτάμενα Drones που του δίνουν διάφορα καλούδια. Ο Elementalist γίνεται Tempest ξεκλειδώνοντας το Warhorn, και μπορεί να κάνει Overload το κάθε στοιχείο, δημιουργώντας τυφώνες φωτιάς ή καταιγίδες. Ο Necromancer αρπάζει ένα Greatsword και γίνεται Reaper, με έμφαση στο Life Steal και Conditions. Είναι πολύ ενδιαφέρον να παίζεις και να ανακαλύπτεις το κάθε Specialization. Μια ανάσα δροσιάς για τους παλιούς που έχουν επιτέλους έναν νέο τρόπο να παίζουν τους αγαπημένους τους χαρακτήρες.
Δεν γνωρίζουμε ωστόσο αν η ArenaNet γνώριζε για το επικείμενο βραβείο του Leonardo DiCaprio και αποφάσισε να ονομάσει το καινούργιο της class Revenant. Ο Revenant λοιπόν (ελληνιστί, αυτός που επιστρέφει, κυρίως από τον θάνατο) είναι το ένατο class του παιχνιδιού. Χρησιμοποιεί heavy armor και την δύναμη των θρυλικών χαρακτήρων από το lore του Guild Wars, με αποτέλεσμα να μπορεί να αλλάζει μεταξύ των διάφορων ηρώων του παρελθόντος και έτσι να αλλάζει παράλληλα και το playstyle του. Χρησιμοποιώντας για παράδειγμα την δύναμη του νάνου Jalis Ironhammer, τα skills του γίνονται πιο αμυντικά και μπορεί να γίνει το tank της ομάδας, ενώ με τον θρυλικό δολοφόνο Shiro Tagachi γίνεται πιο γρήγορος, επιθετικός και θανατηφόρος, αναλαμβάνοντας το ρόλο του dps. Η ArenaNet επιμένει προφανώς στην αρχική της επιλογή να μην περιορίζει τα classes της σε ένα μόνο ρόλο κάνοντας τα πιο ευέλικτα. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και μοναδικό class και έχει την εξής παραξενιά να χρησιμοποιεί το σφυρί, ένα κλασσικά melee όπλο, σαν ranged, και το staff, ένα κλασσικά ranged όπλο, σαν melee!
Ανοργάνωτο χάος 100 ατόμων
Αναφορικά με το PvP, τα πράγματα είναι ανάμικτα, καθώς έχουμε δύο είδη. Τo structured PvP που θυμίζει πολύ έντονα ΜΟΒΑ και το World vs World. Στο structured PvP θα παίξετε έναν καινούργιο χάρτη, το Stronghold, στον οποίο υπάρχουν δύο λωρίδες όπου οι παίχτες ανταγωνίζονται για να μαζέψουν supplies και να στείλουν διάφορα minions προς την αντίπαλη βάση. Στο Stronghold για να κερδίσετε την μάχη πρέπει να σκοτώσετε τον Lord της αντίπαλης βάση. Και δυστυχώς, αυτό ήταν όλο. Αν ήμουν πιο παθιασμένος παίχτης με το PvP θα ήμουν απίστευτα τσαντισμένος με την ArenaNet και το θράσος της να αφήνει αυτόν τον τομέα του παιχνιδιού τόσο άγονο. Αντί να αποφύγει τον ανταγωνισμό με τα εκατομμύρια άλλα ΜΟΒΑ εκεί έξω, φαίνεται σαν να τον αποζητά. Αν ήθελα να παίξω ένα ΜΟΒΑ τρίτου προσώπου, θα έπαιζα Smite. Δεν ήμουν ποτέ μεγάλος φαν του PvP και αυτή η τόσο ασήμαντη προσθήκη δεν πρόκειται να μου αλλάξει γνώμη.
Από την άλλη πλευρά, ήμουν πάντα μεγάλος οπαδός του World vs World και του πανέμορφου χάους που επικρατούσε στην οθόνη όταν 50 παίχτες από έναν server συγκρούονταν σε μια ανοιχτή πεδιάδα με 50 παίχτες από έναν αντίπαλο server και ξεσπούσε πόλεμος. Δυστυχώς, είχα να το ζήσω αυτό πάνω από τρία χρόνια. Η ArenaNet έκανε πολύ μικρές αλλαγές στο συγκεκριμένο mode και απέτυχε να το κρατήσει ενδιαφέρον, οπότε και το ενδιαφέρον του κόσμου σιγά σιγά έφθινε και οι χάρτες νεκρώσανε. Ο μόνος λόγος να παίξεις World vs World από ένα σημείο και μετά ήταν για να μπεις σε ένα μικρό ασυντόνιστο zerg το πολύ 20 ατόμων, που πήγαινε από κάστρο σε κάστρο και από camp σε camp, καταλαμβάνοντας το και αποφεύγοντας την επαφή με οποιονδήποτε αντίπαλο, καθώς και αυτοί κάνανε ακριβώς το ίδιο από την άλλη πλευρά. Οι μάχες ήταν σπάνιες και διαρκούσαν λιγότερο από 2 λεπτά.
Η ArenaNet προσπάθησε ειλικρινά να φτιάξει το πρόβλημα με το expansion βάζοντας ένα σωρό καινούργια updates που, υποθετικά, θα διόρθωναν τα πάντα, αλλά δεν διόρθωσαν το πιο βασικό πρόβλημα. Ο πληθυσμός κάποιων server ήταν λιγοστός λόγω του μικρού ενδιαφέροντος. Ευτυχώς, οι θεοί της Tyria μας λυπήθηκαν και στο μεγάλο update του Απριλίου τα πράγματα άλλαξαν. Πλέον, κάθε server με μικρό πληθυσμό ενώνεται με άλλον έναν server μικρού πληθυσμού και δημιουργούν έναν ενιαίο μεγάλο server. Μπορώ μόνο να προσπαθήσω να σας περιγράψω την συγκίνησή μου όταν μπήκα στο χάρτη και είδα για άλλη μια φορά ένα τεράστιο zerg υπό την διοίκηση δύο Commanders να αντιμάχεται ενός αντίπαλου zerg, υπερασπίζοντας το κάστρο τους από τους εισβολείς. Αν ο Commander σας ξέρει τι του γίνεται, συνήθως δίνουν και διαταγές μέσω κάποιου vocal όπως TeamSpeak, θα νιώσετε πραγματικά μέλος ενός στρατιωτικού τάγματος. Είναι μια μοναδική εμπειρία που πρέπει να την δοκιμάσετε μόνοι σας. Ειδικά τα Σαββατοκύριακα που η κίνηση του παιχνιδιού είναι στο αποκορύφωμά της, οι χάρτες σφύζουν από ζωή.
H πανέμορφη Μaguuma
Στα γραφικά δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή. Τα περιβάλλοντα δείχνουν όπως και πριν αξιοπρεπέστατα για MMORPG και θα πιάσετε τον εαυτό σας να χαζεύει το χάσμα που βρίσκεται από κάτω σας και αναπόφευκτα οδηγεί σε μια πτώση 350 μέτρων. Η μόνη προσθήκη που είχαμε εδώ είναι η κάμερα πρώτου προσώπου που σας βοηθάει να βγάζετε καλύτερα screenshots, μιας και στην μάχη είναι απολύτως άχρηστη. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σημεία όπου υπάρχουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα όπως mobs, bosses, άλλοι παίχτες, ability effects, το παιχνίδι γίνεται αρκετά βαρύ, οπότε καλό θα ήταν να μην παίζετε στα υψηλότερα γραφικά εξαρχής, εκτός και αν είστε σίγουροι πως το μηχάνημά σας μπορεί να σηκώσει το βάρος και δεν θα έχετε frame drops.
Στον τομέα του ήχου, η μουσική παίρνει άνετα άριστα δέκα, συνοδεύοντας το σκοτεινό σκηνικό με τις κατάλληλες ανατριχιαστικές μελωδίες και τις στιγμές που οι παίχτες μαζεύονται για να αντιμετωπίσουν μια μεγάλη απειλή, με επικές μελωδίες. Το voice acting ωστόσο είναι άλλη ιστορία. Οι ηθοποιοί που κάνουν τους συνοδευτικούς χαρακτήρες κάνουν παραπάνω από ικανοποιητική δουλειά, ενώ οι ηθοποιοί που παίζουν τους χαρακτήρες σας είναι νερόβραστοι, καθώς για κάποιο λόγο, οι περισσότεροι ακούγονται σαν να βαριούνται απίστευτα. Μέχρι και ο Nolan North, που είναι μαέστρος στο είδος, ακούγεται σαν να ξύπνησε στραβά την μέρα που ηχογραφούσαν τους διαλόγους του. Όσο για τους villains, δεν μπορώ να μιλήσω ελεύθερα χωρίς να μπω σε spoilers, εκτός απ' τον Mordremoth, που είναι ο τυπικός κακός δράκος που αποφοίτησε απ' την σχολή του Deathwing και του Alduin.
Ένα αγκάθι στην καρδιά μου
Όταν έρχεται η στιγμή που πρέπει να αποφασίσω αν μπορώ να προτείνω αυτό το expansion ή όχι, διχάζομαι. Απ' την μία είναι πολύ ωραίο που επιτέλους έχουμε καινούργιο content σε ένα MMORPG που έδειχνε απ' την αρχή πως ήταν πολλά υποσχόμενο, αλλά απ' την άλλη δεν μπορώ να αρνηθώ πως ένα expansion τέτοιου μεγέθους έπρεπε να είχε έρθει νωρίτερα. Δεν προσθέτει καινούργια playable Races, οι αλλαγές στο PvP μέχρι τον Απρίλιο ήταν σχεδόν ανύπαρκτες, για κάποιο περίεργο λόγο ένα μεγάλο κομμάτι του παλαιότερου story δεν είναι διαθέσιμο για replay και το πιο σημαντικό κομμάτι που λάμπει δια της απουσίας του, τα Guild Wars. Δεν υπάρχουν Guild Wars, στο Guild Wars! Ένα PvP mode που υπήρχε απ' την αρχή στο πρώτο Guild Wars! Ένα σωρό μικρά και μεγάλα πράγματα που το community ζητάει εδώ και χρόνια και η ArenaNet φαίνεται να τα σερβίρει με ρυθμό σαλιγκαριού που έχει πάρει Vallium.
Αλλά ταυτόχρονα, δεν μπορώ και να την κατηγορήσω. Αυτό που κάνει η ArenaNet είναι πολύ θαρραλέο, να διατηρεί ένα τεράστιο MMORPG, χωρίς εγγραφές και στηριζόμενη αποκλειστικά σε microtransactions χωρίς να είναι pay-to-win, ενώ ταυτόχρονα έχει το θάρρος να ανοίξει ένα μεγάλο μέρος του προς το free-to-play κοινό. Στην τελική, τα μεγαλύτερα προβλήματα του Guild Wars 2 έχουν να κάνουν με το genre του. Όταν έχεις δοκιμάσει όλα τα πράγματα, βρίσκεις μικρό κίνητρο να συνεχίζεις να παίζεις και ένα ΜΜΟRPG απαιτεί να παίζεις συνέχεια. Στην τελική, αυτό το expansion απλά πρόσθεσε μερικά ακόμα πράγματα να δοκιμάσεις και να δεις και δεν φρόντισε τόσο ώστε να ενισχύσει την μακροπρόθεσμη αντοχή του.
Για μένα, η φλόγα που ένιωσα όταν μπήκα αρχικά στο Guild Wars 2 έχει αρχίσει να σβήνει πλέον, αλλά νιώθω την ανάγκη να επιστρέψω κάθε λίγους μήνες και να δω τι καινούργιο υπάρχει. Αν δεν έχετε παίξει το Guild Wars 2 ακόμα και είστε περίεργοι, το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να το δοκιμάσετε, δεν θα σας κοστίσει τίποτα. Αν τώρα αφού τελειώσετε το ταξίδι σας στον κόσμο του αρχικού Guild Wars 2 και θέλετε να συνεχίσετε στο Ηeart of Thorns να είστε έτοιμοι να δαπανήσετε περίπου 45 ευρώ, μία τσουχτερή τιμή αν αναλογιστούμε πως το expansion έχει μικρό μέγεθος. Αν επιστρέφετε ωστόσο στον κόσμο της Tyria μετά από μεγάλο διάστημα απουσίας, πρέπει να ξέρετε τι ψάχνετε, γιατί δυστυχώς, σε πολλούς σημαντικούς τομείς το Guild Wars 2 έχει κενά και τα λεφτά δεν φυτρώνουν στα δέντρα.
Θετικά:
-Εξαιρετικοί νέοι χάρτες
-Τέλεια ατμόσφαιρα
-Τα Specializations
-Επαρκές hardcore PvE
-Επιστροφή του World vs World
-Πολύ φιλικό και οργανωμένο Community
Αρνητικά:
-Σημαντικές ελλείψεις
-Το Structured PvP παραμένει ανάλλαχτο και βαρετό
-Άθλια casual dungeons.
-Αρκετά τσουχτερή τιμή
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Ένα ικανοποιητικό expansion, που φτάνει ωστόσο λίγο αργά στο πάρτι του ανταγωνισμού.
Νικόδημος Τσαγκλής
NEWS VIEW ALL
Guild Wars 2: Heart of Thorns expansion
[Αρχική Δημοσίευση: 24/1/2015] Η ArenaNet αποκάλυψε επίσημα το Heart of Thorns, το πρώτο expansion του Guild Wars 2. Οι φήμες για το expansion pack του παιχνιδιού άρχισαν να φουντώνουν την προηγούμ...Posted (29 Sep 2015)
Δωρεάν το Guild Wars 2
Η ArenaNet ανακοίνωσε στην έκθεση PAX Prime πως το Guild Wars 2 θα διατίθεται πλέον δωρεάν. Το πασίγνωστο MMORPG της εταιρίας δεν είχε ποτέ συνδρομή αλλά μπορούσε να παίξει κάποιος δωρεάν για πάντα εφ...Posted (31 Aug 2015)
Το Guild Wars 2 είναι το ταχύτερο σε πωλήσεις MMORPG
Μπορεί το World of Warcraft να είναι το πρώτο σε πωλήσεις MMORPG όλων των εποχών, καθώς και το Νο.1 σε ενεργούς συνδρομητές, ωστόσο η NCsoft κατάφερε να πετύχει μια σημαντική νίκη έναντι της Blizzar...Posted (19 Aug 2013)
Guild Wars 2: Leveling Tips
Συνήθως όταν εμφανίζεται ένα καινούριο MMORPG άλλοι προσπαθούν να φτάσουν το max level όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται και άλλοι παίζουν με την ησυχία τους απλά για να απολαύσουν το παιχνίδι. Οι ...Posted (25 Sep 2012)
Comments