- Reviews
- Overwatch
Overwatch
HotH Blizzard τολμά δύο δεκαετίες μετά.
H Blizzard τολμά δύο δεκαετίες μετά.
Η επίσημη κυκλοφορία του Overwatch αναμενόταν αγωνιωδώς από την BlizzCon 2014. To κλίμα που κατάφερε να δημιουργήσει η Blizzard όταν μας παρουσίασε το πρώτο τρέιλερ του νέο IP της -μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια- ήταν πανηγυρικό και το ‘hype’ των fans της εταιρείας εκτοξεύτηκε στα ύψη. Η πρώτη closed beta που ήταν κυρίως για δημοσιογράφους άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με εξαίρεση το γεγονός ότι δεν υπήρχαν game modes εκτός από ένα.
Στην δεύτερη closed beta –η οποία έγινε και ανοικτή για το κοινό μετά το πέρασμα κάποιων ημερών- πήραμε ουσιαστικά μια ικανοποιητική ματιά από το τελικό προϊόν στο οποίο μάλιστα είχε προστεθεί και ένα loot system, ενώ την ημέρα της κυκλοφορίας -24 Μαΐου, 4 η ώρα το πρωί- προσπαθούσαν να μπούνε τόσα πολλά άτομα ταυτόχρονα με αποτέλεσμα οι servers του παιχνιδιού να μην λειτουργούν για περίπου 20 λεπτά. Η Blizzard προφανώς έκανε τρομερή δουλειά με το marketing και την προώθηση του παιχνιδιού. Τώρα, αν το Overwatch αξίζει το αντίστοιχο hype που δημιούργησε, αυτό θα το μάθουμε παρακάτω.
Over…minator!
Το πρώτο μεγάλο φάουλ του Overwatch το γνωρίζουμε εδώ και καιρό και δεν είναι άλλο από την απουσία ενός single-player campaign. H Blizzard έχει εξηγήσει πως με το Overwatch στοχεύει στο eSports κοινό και προφανώς δεν ήθελε να δαπανήσει το πολύτιμο development time της, παρ’ όλα αυτά θεωρώ πως ένα απλοϊκό campaign με μία διάρκεια που ανέρχεται στις έξι με οκτώ ώρες όπως συνηθίζεται στα Call of Duty ήταν απαραίτητο. Καταρχάς θα μας βοήθούσε αρκετά το να γνωρίσουμε τους ήρωες καλύτερα και να δεθούμε με αυτούς και κατά δεύτερον όπως και να το κάνουμε ένα campaign προσθέτει replayability σε ένα παιχνίδι. Βεβαίως, η Blizzard προχώρησε σε διάφορες ενέργειες –συχνά βίντεο καθώς και μία animated σειρά- για να μας παρουσιάσει τους ήρωες του παιχνιδιού με σκοπό να μην μας είναι παγερά αδιάφοροι την ημέρα του λανσαρίσματος.
Το lore πίσω από το Overwatch μοιάζει αρκετά με αυτό της κινηματογραφικής ταινίας Terminator. Σε 30 χρόνια από τώρα, η ανθρωπότητα κατασκευάζει κάποια πολύ εξελιγμένα ρομπότ με προηγμένο A.I., τα Omnics, τα οποία ξαφνικά έγιναν εχθρικά και επιτέθηκαν στην ανθρωπότητα. Η εξέλιξη αυτή ονομάστηκε Omnics Crisis. Για να αντιμετωπίσουν την κρίση, τα Ηνωμένα Έθνη δημιούργησαν μία ομάδα δράσης με το όνομα Overwatch. Οι πράκτορες της Overwatch αποτελούνταν από ταλαντούχους στρατιώτες, γιατρούς και επιστήμονες από όλα τα μήκη και πλάτη της Γης.
H Οverwatch επιτυγχάνει το στόχο της. Καταστρέφει τα εργοστάσια στα οποία κατασκευάζονται τα Omnics και φέρνει ειρήνη στο κόσμο. Λίγα χρόνια αργότερα και μετά από πολλές κατηγορίες για σύσταση μυστικής οργάνωσης και διαφθορά, οι δύο αρχηγοί της οργάνωσης, ο Gabriel Reyes και ο Jack Morrison που είχε αναλάβει το τμήμα μυστικών υπηρεσιών, έρχονται σε αντιπαλότητα. Μία έκρηξη στο αρχηγείο της Overwatch στην Ελβετία δίνει το πάτημα στα Ηνωμένα Έθνη να αναστείλουν την λειτουργία της ομάδας. Τα χρόνια περνούν και η δράση διάφορων τρομακρατικών οργανώσεων –μέλη της οποίας είναι πολλοί γνωστοί ήρωες του παιχνιδιού όπως ο Reaper και η Widowmaker- προκαλούν μία δεύτερη Omnics Crisis, η οποία ξεκινά από την Ρωσία. Άλλα 30 χρόνια μετά (σύνολο 60 από την σημερινή ημέρα), τα πρώην μέλη της Overwatch πρέπει να ενωθούν και να φέρουν ξανά την ειρήνη στον κόσμο.
Σε γενικές γραμμές απ' ότι καταλαβαίνετε και από την περίληψη που προηγήθηκε, η Blizzard δεν μπορούμε να πούμε ότι πρωτοτύπησε με το lore του Overwatch, ούτε ότι έφτασε σε κάποιο ιδιαίτερο βάθος αλλά κινήθηκε σε πολύ απλά και καθημερινά πλαίσια. Αυτό δεν είναι κακό για ένα FPS που βασίζεται μόνο στο multiplayer, αντιθέτως είναι αναμενόμενο καθώς συνηθίζεται από όλα τα games αυτού του είδους και δεν θα το συμπεριλάβω στα αρνητικά. Αυτό που όμως θα συμπεριλάβω οπωσδήποτε στα αρνητικά είναι το πόσο μονοδιάστατοι είναι όλοι οι ήρωες του παιχνιδιού. Θα αναφερθώ εκτενώς παρακάτω.
Τeam Fortress 3
To Οverwatch είναι First-Person Shooter με αρκετά στοιχεία MOBA. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 21 playable χαρακτήρες. Κάθε ήρωας εκτός από το βασικό weapon του, το οποίο μπορεί να είναι ένα όπλο, ένα τόξο ή ακόμη και ένα melee όπλο, διαθέτει και τέσσερα μοναδικά skills στα οποία συμπεριλαμβάνεται και μία Ultimate, ενώ παράλληλα ανήκει και σε διαφορετική κατηγορία αναφορικά με το role του. Υπάρχουν τέσσερα roles στο Overwatch, τα Support, Tank, Defense και Offense, καθώς επίσης και τα roles Sniper και Builder που αποτελούν υποκατηγορίες του Defense και οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με κάποιο MOBA στο παρελθόν μπορεί να καταλάβει εύκολα την λειτουργία του κάθε role.
Η μεγάλη επιρροή του Team Fortress 2 στο Overwatch ήταν εμφανής από την αρχή. Τα παιχνίδια του Overwatch έχουν πολύ μικρή διάρκεια η οποία ανέρχεται στα περίπου 11 λεπτά maximum, ενώ αν η μία ομάδα πιάσει την αντίπαλη σε αδράνεια, το match μπορεί να τελειώσει ακόμα και μέσα σε 2-3 λεπτά. Στα ματς υπάρχουν όπως πάντα δύο ομάδες που αποτελούνται από έξι παίχτες η κάθε μία. Οι παίχτες έχουν δικαίωμα όχι μόνο να διαλέξουν δυο και τρεις φορές τον ίδιο ήρωα αλλά και σε οποιαδήποτε στιγμή του παιχνιδιού να αλλάξουν ήρωα κατά βούληση. Oι ήρωές σας, εκτός από τα abilities τους έχουν και την Ultimate την οποία όμως για να την χρησιμοποιήσουν πρέπει πρώτα να την φορτίσουν προκαλώντας και λαμβάνοντας ζημιά από τους αντιπάλους σας.
Εκτός από το μεγαλούτσικο ρόστερ ηρώων, υπάρχουν και 12 διαθέσιμα maps. Τα maps όπως σας έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν είναι εμπνευσμένα από αληθινές τοποθεσίες και τροποποιημένα ώστε να ταιριάζουν στον φανταστικό κόσμο του Overwatch. Σε κάθε ματς η μία ομάδα επιτίθεται και η άλλη αμύνεται, ενώ οι χάρτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με τα modes. Τα βασικά modes είναι το Quickplay και το
Η πρώτη κατηγορία είναι το Escort the Payload όπου οι επιτιθέμενοι πρέπει να μετακινήσουν ένα φορτηγό από την μία μεριά του χάρτη στην άλλη. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι χάρτες Dorado (Mεξικό), Route 66 (Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής) και Watchpoint: Gibraltar (ακτή Ισπανίας). Η δεύτερη κατηγορία είναι το Assault - Point Capture, όπου οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταλάβουν διάφορα σημεία του χάρτη. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι χάρτες Hanamura (Iαπωνία), Temple of Anubis (Αίγυπτος) και Volskaya Industries (Ρωσία). Η τρίτη κατηγορία ονομάζεται Control και σε αυτή την περίπτωση οι δύο ομάδες παίζουν παιχνίδια Best of 3 στα οποία καλούνται να ανταγωνιστούν για την κατοχή ενός control point. Οι χάρτες που βλέπουμε είναι οι Ilios (Σαντορίνη), Nepal και Lijiang Tower (Κίνα). Τέλος, υπάρχουν και οι Hybrid (υβριδικοί χάρτες) που είναι μία μείξη των δύο πρώτων κατηγοριών. Eδώ συναντάμε τις πίστες Hollywood, King’s Row (Λονδίνο, Αγγλία) και Numbani (Aφρικάνικη δυτική ακτή).
Εκτός από το Quickmatch, το οποίο περιλαμβάνει τα modes που προαναφέραμε, συναντάμε και το Arcade ή αλλιώς Weekly Brawl, ένα είδος παιχνιδιού πανομοιότυπο με το αντίστοιχο Weekly Brawl του Hearthstone. Αυτό το mode αλλάζει κάθε εβδομάδα και προσφέρει παραλλαγές του τύπου "Την μία εβδομάδα όλοι θα παίζουν με ένα συγκεκριμένο ήρωα, την άλλη σε κάθε respawn θα αλλάζει αυτόματα ο παίχτης σας και ούτω κάθε εξής". Την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του Overwatch στο Weekly Brawl όλοι οι ήρωες είχαν 200% health, 150% Ultimate gain rate και 75% μειωμένα cooldowns.
Καλώς ορίσατε στο οργανωμένο χάος
Στην αρχή του κάθε ματς οι επιτιθέμενοι αναγκάζονται να περιμένουν για περίπου ένα λεπτό μέσα στην βάση τους ενώ οι αμυνόμενοι καταλαμβάνουν στρατηγικές θέσεις στον χάρτη ώστε να αντιμετωπίσουν την επίθεση. Αυτό φυσικά ισχύει για τους χάρτες της 1ης και 2ης κατηγορίας. Μετά το πέρας του ενός λεπτού οι πόρτες ανοίγουν και ξεκινάει το απόλυτο χάος. Οι επιτιθέμενοι βγαίνουν από την βάση με σκοπό να εκπληρώσουν το objective της εκάστοτε πίστας ενώ οι αμυνόμενοι –όντας καμπερωμένοι στην έξοδο της βάσης των επιτιθέμενων- προσπαθούν να τους αποτρέψουν. Τα ατελείωτα πυρομαχικά των όπλων και το γεγονός ότι υπάρχουν 12 άτομα μαζεμένα σε ένα σημείο του χάρτη κάνει το κάθε ματς χαοτικό. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός πως μετά από κάποιο death χρειάζεστε μόλις πέντε δευτερόλεπτα για να κάνετε respawn. Όταν πεθαίνετε το παιχνίδι σας αναγκάζει να δείτε την kill cam -να δείτε δηλαδή πως πεθάνατε- και στη συνέχεια κάνετε respawn στη βάση σας ή σε κάποιο checkpoint.
Tα ματς μέχρις στιγμής φαίνονται να είναι αρκετά ισορροπημένα. Οι δύο βάσεις βρίσκονται σε αντίθετες μεριές και οι αμυνόμενοι αρχικά στήνουν καραούλι έξω απ' την βάση των επιτιθέμενων. Επειδή όμως η απόσταση μεταξύ των βάσεων είναι αρκετά μεγάλη, όταν ένας αμυνόμενος πεθάνει θα χρειαστεί αρκετά δευτερόλεπτα για να επιστρέψει στο πεδίο της μάχης σε αντίθεση με έναν επιτιθέμενο, με αποτέλεσμα οι επιτιθέμενοι να υπερισχύσουν αριθμητικά σε κάποια χρονική στιγμή και να αρχίσουν να εκπληρώνουν το objective. Αυτό δυσκολεύει τους αμυνόμενους στο να στήσουν μία οργανωμένη και αδιαπέραστη άμυνα.
Επειδή βέβαια θα ήταν άδικο για τους επιτιθέμενους να χρειάζεται κάθε φορά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις στους χάρτες –καθώς θα τους τελειώσει ο χρόνος- έχουν τοποθετηθεί και λίγα checkpoints. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιχνίδι να κορυφώνεται όσο οι επιτιθέμενοι φτάνουν κοντά στην βάση των αμυνόμενων καθώς σε εκείνο το χρονικό σημείο ο χρόνος που χρειάζονται και οι δύο ομάδες για να κάνουν respawn και να επιστρέψουν στο πεδίο μάχης είναι ουσιαστικά ο ίδιος με αποτέλεσμα να γίνονται συνέχεια επικές 6vs6 μάχες.
Στο τέλος κάθε ματς η Α.Ι. επιλέγει και παρουσιάζει στους παίκτες την καλύτερη στιγμή του παιχνιδιού, δηλαδή το λεγόμενο Play of the Game. Στο Play of the Game βλέπουμε ένα σύντομο βιντεάκι από την οπτική γωνία του παίκτη που κατάφερε να σκοτώσει τους περισσότερους αντιπάλους σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά το Play of the Game, η A.I. αποφασίζει ποιοι ήταν οι τέσσερις καλύτεροι παίκτες του ματς και τους παρουσιάζει για να ψηφίσουν οι δύο ομάδες τον καλύτερο. Αυτό είναι το λεγόμενο card system. Αν κάποιος πάρει 5 ψήφους κερδίζει τον τίτλο Epic ενώ με 10 τον τίτλο Legendary. To Overwatch διαθέτει επίσης voice chat για να συνομιλείτε με τους συμπαίκτες σας, το οποίο όμως μέχρι στιγμής δεν χρησιμοποιείται καθόλου από το community. Επιπρόσθετα, όταν τελειώσει το παιχνίδι δεν μας δείχνει το γνωστό score board με τα kills και assists του κάθε παίχτη κάτι που όπως και στο Heroes of the Storm συνεισφέρει στην μείωση του flame και των αρνητικών συμπεριφορών από τους διάφορους παίχτες.
Πόσο τυχεροί αισθάνεστε;
Μετά το τέλος κάθε ματς στο Overwatch λαμβάνετε xp ανάλογα με τις επιδόσεις σας και ανεβαίνετε levels. Κάθε φορά που παίρνετε ένα level λαμβάνετε σαν ανταμοιβή και ένα lootbox το οποίο περιέχει τέσσερα cosmetics αντικείμενα για τους ήρωές σας. H Βlizzard έχει ασχοληθεί εις βάθος με τα cosmetics του παιχνιδιού καθώς είναι μια τεράστια πηγή εσόδων. Κάθε ήρωας έχει έξι διαφορετικές κατηγορίες από cosmetics. Oι κατηγορίες είναι οι Skins, Emotes, Victory Poses, Voice Lines, Sprays και Highlight Intros και για κάθε ήρωα υπάρχουν συνολικά 54 διαφορετικά cosmetics από όλες τις κατηγορίες.
Ας κάνουμε λίγα μαθηματικά τώρα. Έχουμε 21 ήρωες επί 54 cosmetics στον καθένα. Αυτό μας κάνει 1134 μοναδικά cosmetics. Αν σε κάθε lootbox παίρνουμε από τέσσερα cosmetics, τότε με μία απλή διαίρεση βλέπουμε πως θέλουμε σύνολο 283 levels για να ολοκληρώσουμε την συλλογή. Αλλά αυτό είναι αδύνατο να γίνει, οπότε αν δείτε κάποιο cosmetic που σας αρέσει τότε πρέπει να ελπίζετε μία στο εκατομμύριο να είστε τυχεροί. Φυσικά, στα lootbox εκτός από cosmetics υπάρχει και πιθανότητα να βρείτε και in-game gold, το οποίο μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε οποιαδήποτε cosmetics θέλετε. Bέβαια, το drop chance του gold δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλο καθώς αυτή την στιγμή έχω ανοίξει 26 lootboxes και έχω βρει gold μόνο πέντε φορές. Υπάρχει και το ενδεχόμενο να είμαι και άτυχος, οπότε να το λάβετε και αυτό στα υπόψη, αλλά να έχετε επίσης στο μυαλό σας πως στα παραπάνω νούμερα δεν υπολόγισα και τα κάμποσα player icons που υπάρχουν, καθώς και την πιθανότητα να πετύχετε 2-3 φορές το ίδιο cosmetic σε διαφορετικά lootboxes. Tα παραπάνω νούμερα δηλαδή αυξάνονται κατακόρυφα.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από το να παίζεις Defense με τον Bastion. Με το ένα χέρι κινείς το crosshair και με το άλλο τρως πιτόγυρο.
Από την μία πλευρά είναι προφανέστατο το γεγονός πως η Blizzard θέλει να ωθήσει τους παίχτες στο να αγοράσουν lootboxes με κανονικά χρήματα από το store της. Από την άλλη πλευρά το παιχνίδι δεν είναι pay-to-win αλλά buy-to-play οπότε η πολιτική αυτή της εταιρείας περιορίζεται μόνο στα cosmetics οπότε σε έναν βαθμό μπορούμε να κάνουμε τα στραβά μάτια, αφού ούτως η άλλως παίρνουμε κάποια lootboxes από τα levels.
Οverwatch στα eSports
Tι άλλα σχέδια μπορεί να έχει η Blizzard για ένα multiplayer only Hero FPS εκτός από την είσοδό του στην σκηνή των eSports; Γενικότερα η αμερικάνικη εταιρεία τα κυνηγάει συνέχεια τα eSports με κάθε τίτλο της. Αρχικά είχαμε τα StarCraft II και Hearthstone, τα οποία χαίρουν παγκόσμιας αναγνώρισης και τα Heroes of the Storm, 3v3 arena του World of Warcraft τα οποία ως γνωστόν δεν έχουν πιάσει καθόλου. Τώρα η Blizzard προσπαθεί να τρυπώσει στον χώρο με το Overwatch.
Η αλήθεια είναι ότι έτσι όπως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή δεν πιστεύω πως το Overwatch μπορεί να γίνει ένα eSports αντάξιο του League of Legends, του Dota 2 και του Counter-Strike: Global Offensive. Είναι διασκεδαστικό να παίζεις Overwatch αλλά δεν είναι τόσο διασκεδαστικό στο να το βλέπεις. Αυτό έχω καταλάβει παίζοντας από την πρώτη πρώτη beta, ενώ μεγάλοι streamers στο twitch.tv αναφέρουν πως με το που ανοίξουν το Overwatch χάνουν αμέσως ένα τεράστιο κομμάτι των viewers τους. Το ίδιο είχε γίνει και με το Heroes of the Storm και συνήθως οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Ελπίζω να έχω άδικο σε αυτό, γενικότερα όμως και μιλώντας εκ πείρας πιστεύω ότι το παιχνίδι δεν έχει μεγάλη αντοχή στον χρόνο και θεωρώ πως θα ξεπεραστεί σε ένα εξάμηνο όπως έχει γίνει και με πολλά Shooters και MOBA. Τα παιχνίδια έχουν μικρή διάρκεια και πάντα όταν δεν θα έχετε τι να κάνετε θα ανοίγετε το Overwatch και θα παίζετε ένα ματς, παρ’ όλα αυτά –και χωρίς παρέα- δύσκολα θα συνεχίζετε. Σε αυτό φταίει και η έλλειψη των modes.
Ένας ακόμη λόγος που το Overwatch δεν μπορεί αυτή την στιγμή να γίνει eSport είναι και το χαμηλό tick rate που έχει. Για όσους δεν γνωρίζετε τι είναι το tick rate, δεν μπορώ στα μέσα του review να το αναλύσω εκτενώς, αλλά μπορώ να το εξηγήσω κάπως πιο "μπακάλικα" ώστε να το καταλάβετε. To tick rate έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα ανανεώνεται ο server κάθε δευτερόλεπτο και όσο μεγαλύτερο το tick rate τόσο πιο καλά "ανταποκρίνεται" το παιχνίδι. Παιχνίδια σαν το Battlefield 4 και το Counter-Strike έχουν tick rate που ανέρχεται στα 60 Hertz, ενώ το Overwatch αυτή την στιγμή έχει 20.8 Hertz σύμφωνα με ανάλυση, δηλαδή τρεις φορές μικρότερη από τα προαναφερθέντα παιχνίδια. Αυτό είναι απαράδεκτο για ένα fast-paced FPS. Mπορεί η Blizzard να το έκανε αυτό επίτηδες ώστε να έχει ένα ομαλό λανσάρισμα και να μην πέφτουν οι servers κάθε τρεις και λίγο και σε λίγο καιρό να δούμε το προβληματάκι να διορθώνεται, παρ’ όλα αυτά αυτή την στιγμή δεν γίνεται να μην το αναφέρουμε.
Οne Dimension
Έκτός από την απώλεια του single-player campaign κάτι ακόμα που προσωπικά με έχει εκνευρίσει είναι το πόσο μονοδιάστατοι είναι οι ήρωες. Μπορεί να μην φαίνεται εκ πρώτης όψεως αλλά άμα το παρατηρήσετε, μερικοί μπορεί να το θεωρήσετε προσβλητικό κάποιοι σίγουρα πάντως θα το βρείτε πολύ μπανάλ και ξενέρωτο. Ξεκινάμε λοιπόν το μέτρημα των στερεοτύπων. Καταρχάς έχουμε τον Βραζιλιάνο επαγγελματία DJ Lucio ο οποίος κατά την διάρκεια της μάχης κάνει skate και πολεμάει με την δύναμη της μουσικής. Στη συνέχεια έχουμε την πολλή δυνατή ροζομάλλα Zarya που τυχαίνει να είναι Tank και Ρωσίδα και μία Healer που είναι ξανθιά, έχει φτερά αγγέλου και λέγεται -πως αλλιώς- Mercy.
To...καρέ της "πρωτοτυπίας" συμπληρώνει ο σκληρός αμερικάνος καουμπόι με το πούρο -αλά Clint Eastwood- Mc Cree, δύο αδέρφια, o Ηanzo και ο Genji, από την Ιαπωνία όπου ο ένας είναι σαν τον τοξότη από το Wolverine 2 και ο άλλος ένα ρομπότ σαμουράι (ακριβώς όπως ο κακός από το Wolverine 2) και η Pharah που έχει στο αριστερό της μάτι ένα τατού σαν ιερογλυφικό μπας και δεν κατάλαβε κανείς από το όνομα της ότι κατάγεται από την Αίγυπτο. Φυσικά υπάρχει και ο Reaper που -όπως βλέπετε από το όνομά του- είναι κακός, μιλάει συνέχεια για θάνατο, φοράει μάσκα και κανείς δεν ξέρει από που κρατάει η σκούφια του. Αν δώσετε μεγαλύτερη προσοχή θα διαπιστώσετε πως η λίστα που αναφέραμε μπορεί να αυξηθεί.
Κατανοώ πως ένα campaign το οποίο θα μας παρουσίαζε τους ήρωες και θα μας έκανε να τους γνωρίσουμε και να αποκτήσουμε αισθήματα για αυτούς θα κόστιζε πολύ χρόνο και χρήμα και η Blizzard χρειαζόταν το Overwatch όσο πιο σύντομα γίνεται. Επίσης, κατανοώ πως οι χαρακτήρες έπρεπε να είναι απλοί ώστε να απευθύνονται σε κοινό όλων των ηλικιών και όλων των ηπείρων. Εφόσον δεν είδαμε campaign η Blizzard προσπαθεί –και το καταφέρνει ως ένα σημείο- με κάποια animated βίντεο μικρής διάρκειας να μας παρουσιάσει τους ήρωες ώστε να καταλάβουμε το back story τους και να μην μας είναι παντελώς άγνωστοι και αδιάφοροι. To πρόβλημα όμως είναι ότι πολύς κόσμος δεν θα δει αυτά τα βίντεο καθώς βρίσκονται σε ένα ξεχωριστό site εκτός παιχνιδιού και κατά πάσα πιθανότητα ποτέ δεν θα επενδύσει συναισθηματικά σε ήρωες που ούτε τους ξέρει και ούτε τον ενδιαφέρουν. Oι μονοδιάστατοι ήρωες δεν είναι κάτι απαραίτητα κακό, αντίθετα επιβάλλεται πολλές φορές σε παιχνίδια που έχουν μόνο multiplayer, απλά δεν είναι κάτι που ίσως να περίμενα από την Blizzard που μας έχει συνηθίσει με τις επικές ιστορίες των Tychus, Thrall, Artanis, Τyrael, Lich King και πολλών ακόμη.
Οι μάστορες του τεχνικού τομέα
To Οverwatch εκτός από το διασκεδαστικό του gunplay ξεχωρίζει και στον τομέα των γραφικών. To παιχνίδι σε PS4 και Xbox One τρέχει σταθερά στα 60 frames με native 1080p και σπάνια βλέπουμε να υπάρχουν frame drops. Στα PC φυσικά και έχουμε ξεκλείδωτα τα frames. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο κομμάτι του optimization καθώς το παιχνίδι μπορεί να τρέξει σε πολλά builds ακόμα και σε laptop που δεν έχουν dedicated κάρτες γραφικών, όπως το Razer Blade Stealth στα χαμηλότερα settings. Μετά από ώρες παιχνιδιού δεν είχα ποτέ frame drops, ή κάποιο crash-άρισμα.
Το art style του παιχνιδιού είναι καρτουνίστικο αλλά σχεδιασμένο άψογα μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Μπορεί κάποιος να καταλάβει το πόση δουλειά έχει πέσει στον σχεδιασμό των ηρώων όταν ο Winston καθώς μετακινεί το στόμα του από κάτω από το δέρμα μπορείς να διακρίνεις το σαγόνι του να κινείται. Τα χρώματα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ζωντανά, έντονα και ευχάριστα και θυμίζουν τις πανέμορφες πόλεις που συναντήσαμε στο Mists of Pandaria expansion του World of Warcraft. To Οverwatch έχει δημιουργηθεί με μία νέα μηχανή γραφικών που δεν έχουμε ξαναδεί σε παιχνίδι της Blizzard, αλλά χρησιμοποιεί physics κώδικα από το StarCraft II και το Diablo III.
Ο δυνατότερος τομέας του παιχνιδιού είναι αυτός του ήχου. Δεν μπορούμε παρά να εξυμνήσουμε το γεγονός πως η Blizzard δημιούργησε voice acting για όλους τους ήρωες και ένα πλήθος από ηχητικά εφέ ανάλογα με τα abilities. Από τον ήχο και μόνο μπορείτε να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει στο πεδίο της μάχης. Από το τόξο του Hanzo στο ραβδί της Mercy και από την ασπίδα του Reinhardt στην εκνευριστική ultimate του Bastion κάθε κίνηση “ακούγεται” ξεχωριστά. Επικό είναι και το soundtrack του παιχνιδιού που κάθε φορά που το ακούω με ωθεί από μόνο του να πατήσω το Play button.
Εν κατακλείδι
Το νέο δημιούργημα της Blizzard αυτή την στιγμή πατάει πολύ δυνατά στα πόδια του. Έντυπωσιάζει στον τεχνικό τομέα και στο gunplay έχοντας πολλούς playable ήρωες και χάρτες αλλά η έλλειψη κάποιων στοιχείων όπως τα modes το ζημειώνει. Μπορεί να μην φαίνεται αυτή την στιγμή γιατί είναι νωρίς αλλά το Overwatch θα κουράσει τον κόσμο στο βάθος του χρόνου αν δεν προστεθούν κάποια πράγματα σύντομα. Mε σωστή φροντίδα από την Blizzard και συνεχόμενη υποστήριξη το παιχνίδι θα μπορέσει να ζήσει πολλά χρόνια, μπορεί όχι σαν ένα παγκοσμίως αναγνωρίσμενο eSport αλλά σαν ένα πολύ διασκεδαστικό και παρεΐστικο Shooter.
Θετικά:
- Πληθώρα διαθέσιμων maps και χαρακτήρων
- Εξαιρετικός τεχνικός τομέας
- Διασκεδαστικό gameplay
- 1080p και 60 frames
Αρνητικά:
- Απουσία single-player campaign και ranked παιχνιδιών
- Random loot σύστημα που οδηγεί τους παίχτες σε microtransactions
- Aνύπαρκτα game modes
- Χαμηλό tick rate
- Μονοδιάστατοι ήρωες
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.3
Αρκετά διασκεδαστικό, αλλά θα χρειαστείτε παρέα σε βάθος χρόνου.
Αριστοτέλης Ζησιμόπουλος
NEWS VIEW ALL
Overwatch: Νέοι χαρακτήρες και gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 16/5/15] Είχαμε καιρό να ακούσουμε για το team-based multiplayer FPS της Blizzard. Το Overwatch αποκάλυψε πριν από λίγο το πρώτο του εκτενές gameplay video, που δείχνει πλήρ...Posted (18 Mar 2019)
Animated σειρά Overwatch
[Αρχική Δημοσίευση: 17/3/16] Στο Overwatch, το νέο Online FPS της Blizzard, έχουμε δύο ομάδες ηρώων που μάχονται μέχρι θανάτου μέχρι η μία να επικρατήσει στο στρατηγείο της άλλης. Γνωρίζατε όμως τον λ...Posted (22 Aug 2018)
Overwatch
[Αρχική δημοσίευση: 6/11/15] Η Blizzard ανακοίνωσε διά στόματος Jeff Kaplan, developer του Overwatch, ότι το πολυαναμενόμενο First Person Team-Shooter που αναπτύσσουν αυτόν τον καιρό θα κυκλοφο...Posted (30 May 2017)
Overwatch Collector's Edition
Το Overwatch κυκλοφορεί και επίσημα, κατ' επέκταση στο GameWorld είμαστε συνεπέστατοι στο ραντεβού μας για την παρουσίαση μίας ακόμη συλλεκτικής έκδοσης. Η Overwatch Collector's Edition περιλαμβάνε...Posted (23 May 2016)
Overwatch: Τεράστιες φιγούρες στους δρόμους
Το Overwatch κυκλοφορεί αύριο και η Blizzard το προωθεί μέσω μιας ενδιαφέρουσας τακτικής. Οι κάτοικοι του Λος Άντζελες έμειναν έκπληκτοι, όταν είδαν μπροστά τους μια τεράστια φιγούρα της Tracer από το...Posted (23 May 2016)
Overwatch: Η Blizzard αφαιρεί πόζα της Tracer που θεωρήθηκε σεξουαλική
[Αρχική δημοσίευση: 30/3/16] Ένας fan του Overwatch παραπονέθηκε στο επίσημο Forum της Blizzard για μία συγκεκριμένη πόζα της Tracer την οποία θεώρησε "σεξουαλική". Ο ισχυρισμός του ήταν ότι η...Posted (06 Apr 2016)
User reviews
To Overwatch, εχει πλουσιο lore πιο πλουσιο ακόμη και απο απιχνιδι αμε την παρουσία single player campaign.Είναι Team-Based Online FPS.
Με 22 playable χαρακτήρες (μετα την προσθηκη της ΑΝΑ) εχει μεγαλη ποικιλια απο ηρωες για να διαλεξεις ότι σου αρεσει. Επισης καθε ηρωας εχει την ξεχωριστη του ability ου δυσκολα βρίσκετε πανομοιότυπη σε άλλο ήρωα. Απο Shield σε turret deployment. Κάθε ηρωας εχει 3 τουλαχιστον abilities εκ των οποίων μια είναι η ultimate ability.
Οι ηρωες έχουν ως εξης:
GENJI:
LClick SHURIKEN
RClick WIDER SHURIKEN
E DEFLECT
LShift SWIFT STRIKE
Q DRAGONBLADE (Ryūjin no ken wo kūrae)
MCCREE:
LC PEACEKEEPER
RC PEACEKEEPER WILD
LS COMBAT ROLL (Κανε dive στην κατευθυνση του και παραλληλα reload)
E FLASHBANG (Χειροβομβιδα με stun στον αντιπαλο)
Q DEADEYE (It's High Noon) (Πυροβολάει κάθε εχθρό στο οπτικό του πεδίο)
PHARAH:
SPACE HOVER
LC ROCKET LAUNCHER
LS JUMP JET(πετά στα ύψη ψηλά στον αέρα)
E CONCUSSIVE BLAST (πάει πίσω οποιοδήποτε εχθρούς που χτυπά.)
Q BARRAGE (Justice Rains From Above) (Ο παικτης πρεπει να μεινει στασιμος ενω η ικανότητα ειναι ενεργή)
REAPER
The Reaping (Όταν ένας εχθρός πεθαίνει στη θεση του ειναι μια μπαλα που οταν ο reaper την παρει του κανει heal)
LC Hellfire Shotguns
LS Wraith Form (Invulnerable)
E SHADOW STEP (Τηλεμεταφορά)
Q Death Blossom (Die...Die...Die) (O reaper χρησιμοποιει τα shotguns και πυροβολει σε στροφη 360 μοιρες) (αυτη η ικανοτητα σε συνδιασμο με την ulti της zarya και του reinhardt ειναι θανατηφορες)
Soldier: 76
LC Heavy Pulse Rifle
RC Helix Rockets
LS Sprint
E Biotic Field (Αποκαθιστα την υγεία όσων συμπαικτων βρισκονται στο πεδίο)
Q Tactical Visor (I've got you in my sights) (κλειδώνει το στόχο που βρίσκεται πιο κοντά στο στοχο του)
Tracer
LC Pulse Pistols
LS Blink(Κινειται γρηγορότερα προς μια κατευθυνση)
E Recall (Πηγαινει πισω το χρόνο μονο στον εαυτο της) (Μπορει να κανει heal damage που παρθηκε)
Q Pulse Bomb
Bastion
LC Configuration:Recon
LS Configuration:Sentry (powerhouse)
E Reconfigure (Healαρει τον εαυτο του)
Q Configuration:Tank (Doo Doo Doo Doo Doo)
Hanzo
SPACE Wall Climb
LC Storm Bow
LS Sonic Arrow(Οι εχθροι φαινονται πισω απο τοιχους στο πεδιο)
E Scatter Arrow
Q Dragonstrike (Ryuu ga waga teki wo kurau)
Junkrat
PASSIVE Total Mayhem (Οταν πεθαινει στο σημειο αυτο μενουν καποιες grenades που μπορει νααποτελειωσουν εναν εχθρό)
LC Frag Launcher
LS Concussion Mine
E Steel Trap
Q RIP-Tire (Fire in the Hole) (Λαμβανετε το ρόλο μιας ροδας που οταν πατησετε LC εκρηγνειται)
Mei
LC Endothermic Blaster (Παγωνετε εχθρούς)
RC Icicle (Τελειο για Headshots ειδικα αφου παγωσετε τους εχθρους
LS Cryo-Freeze(Γινόσαστε παγακι δεν μπορουν να σας χτυπήσουν και επισης κανετε heal)
E Ice Wall
Q Blizzard (Οι εχθροί που αλιεύονται στη χιονοθύελλα επιβραδύνontai και λαμβανουν ζημιά εκείνοι που καθυστερούν πάρα πολύ έχουν παγώσει)
Torbjörn
LC Rivet Gun
RC Rivet Gun (Shotgun)
2 SCROLL WHEEL DOWN Forge Hammer(Με αυτο αυξανει το level στο turret του)
LS Build Turret
E Armor Pack
Q Molten Core (Molten Core) (Level 3 turret Επιοτηθεται γρηγοροτερα)
Widowmaker
RC Widow's Kiss: Sniper
LC Widow's Kiss: Assault
LS Grappling Hook
E Venom Mine
Q Infra-Sight
D.Va
LC Fusion Cannons
RC Defense Matrix
LS Boosters
Q Self-Destruct
LC Light Gun
Q Call Mech
Reinhardt
LC Rocket Hammer
LS Barrier Field
E Charge
Q Earth Shatter
Roadhog
LC Scrap Gun
RC Scrap Gun (Wide)
E Take a Breather (Heal)
LS Chain Hook
Q Whole Hog
Winston
LC Tesla Cannon
LS Jump Pack
E Barrier Projector
Q Primal Rage
Zarya
LC Particle Cannon (Beam)
RC Particle Cannon (Ball of Energy)
LS Particle Barrier
E Projected Barrier
Q Graviton Surge
Ana
LC Biotic Rifle
LS Sleep Dart
E Biotic Grenade
Q Nano Boost
Lucio
LC Sonic Amplifier
RC Soundwave
LS Crossfade(Εναλλαγή αναμεσα σε heal και Speed boost)
E Amp It Up
Q Sound Barrier
Mercy
LC Caduceus Staff (Heal)
RC Caduceus Staff (Damage Boost)
2 LC Caduceus Blaster
LS Guardian Angel(πεταξε προς ενα συμμαχο)
Q Ressurect
Symmetra
LC Photon Projector
RC Photon Projector (Ball)
LS Sentry Turret
E Photon Shield
Q Teleporter
Zenyatta
LC Orb of Destruction
RC Orb Volley
LS Orb of Harmony (HEAL)
E Orb of Discord (Ενισχυσει μεγεθους ζημιας)
Q Transcendence (Invulnerable και heal τους συμμαχους)
Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι ότι όσο παίζουμε μπορούμε να αλλάξουμε χαρακτήρα οποιαδήποτε στιγμή. Αυτό μπορεί να καθορίσει την πορεία ενός παιχνιδιού και δίνει πολλές εναλλακτικές στην αντιμετώπιση κάθε κατάστασης.
Μέσα στο παιχνίδι τα γραφικά είναι εξαιρετικά και ακόμα και με αρκετά χαμηλωμένη την ανάλυση μπορείς να διακρίνεις σχεδόν όλες τις λεπτομέρειες.
Η απουσια campaign εμενα προσωπικα δσεν με πειραζει καθως το παιχνιδι εχει τεραστιο replayability.
Τρομερο hype για το παιχνιδι ακομα και για πραγματα που δεν εχουν ανακοινωθει οπως η Sombra.
Επισης κατι που δεν λειπει απο το παιχνίδι είναι τα Easter Eggs όπως η σος Diableaux στο route 66 ή η αποδειξη με την ημερομηνια να ειναι το launch του diablo Τα goldshire pictures με το λογοτυπο της Alliance, τα ιερογλυφικα στο Temple of Anubi sοπου αναμεσα σαυτα ειναι το σύμβολο της Horde και ο χαρτης Hanamura στο Spawn Room με τα Arcade Fighters of the Storm, Soulstone και αλλα...
Το παιχνιδι αυτο ειναι θρυλος και αξιζει να το δοκιμασετε
Δημητρης Αραμπατζης
jimerebus#2714
Μετά από σχεδόν 20 ώρες ενασχόλησης πλέον, έχω να πω ότι μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι αυτό που περίμενα, ένα πιο καλοπισμένο και με περιεχόμενο Team Fortress 2. Όμως δεν ξεφεύγει από κάποια προβλήματα.
Αναλυτικότερα, το cast είναι λατρεία. Έφτιαξαν ένα σύμπαν από το οποίο βγαίνουν με φυσικό τρόπο διαφορετικοί και μοναδικοί χαρακτήρες. Αυτά τα δυο στοιχεία δεν μένουν μόνο στην εμφάνιση, αλλά έχουν και άμεσο αντίκτυπο στο gameplay. Αυτό έρχεται μέσω τόσο των όπλων που έχει ο κάθε χαρακτήρας (κάποιοι έχουν μόνο ένα main, κάποιοι έχουν ένα main και ένα secondary όπλο, κάποιοι έχουν ένα όπλο, αλλά με δυο modes), όσο και των μοναδικών ικανοτήτων τους. Π.χ. η Mercy αν βλέπει έναν συμπαίκτη της, μπορεί να "πετάξει" προς αυτόν ή η Phara έχει jet pack. Ωραία στοιχεία είναι και οι μοναδικές ατάκες, stances κλπ του κάθε χαρακτήρα, που προσδίσει στο character development. Τέλος, στην αρχή του ματς, μπορεί ο παίκτης να ακούσει μικρές συζητήσεις μεταξύ χαρακτήρων, που teaseάρουν την πλοκή που είδαμε κυρίως στα animated shorts.
Το gameplay του είναι το κλασικό που έχει δει όποιος έχει παίξει Team Fortress 2. First-Person Shooter σε μεγάλες πίστες με κρυφά μονοπάτια και καταιγιστική δράση. Εδώ, όμως, κάνουν τη μεγάλη διαφορά τα active skills κάθε χαρακτήρα, όπως και οι ulti, που μπορούν να αλλάξουν με χρήση τη σωστή στιγμή τη ροή ενός παιχνιδιού.
Οι χάρτες είναι αναλυτικοί και λεπτομερείς. Ο καθένας είναι στημένος για ένα από τα τρία διαφορετικά modes, είτε capture point, είτε μεταφορά του payload είτε συνδυασμός τους. Το μόνο "κακό" που βρήκα σε αυτό τον τομέα είναι ότι οι χάρτες είναι σχετικά λίγοι και τα modes ακόμα λιγότερα. Θα ήθελε μια μεγαλύτερη ποικιλία που ευελπιστώ να μπει με updates.
Σαν μενού, πλέον περιλαμβάνει quick game, game vs ai, ranked και ένα mode που αλλάζει κάθε βδομάδα και έχει special όρους ανά βδομάδα. Το δεύτερο και το τρίτο δεν τα έχω ακουμπήσει, και δεν παίζει κιόλας. Αφενώς δεν μου αρέσει να παίζω με mobs, αφετέρου στο ranked παίζουν κυρίως ή οι πολλοί καλοί ή οι trolls. Στα "normal" είναι πιο χαλαρός κόσμος για τα ματσάκια που θέλω να παίξω μέσα στη μέρα.
Τέλος, το σύστημα με τα cosmetics κλπ είναι αρκετά ωραίο. Περιμένω πως και πως να παίρνω level για να ξεκλειδώσω το επόμενο κουτί και να δω τι έχει μέσα. Δυστυχώς, τα spray πέφτουν άφθονα και καταλήγει λίγο χαζό από μια φάση και μετά. Ξέρω, είναι cosmetics, αλλά πιστεύω θα μπορούσε να είχε φτιαχτεί κάπως καλύτερα. Άλλα στοιχεία που λείπουν είναι ένα match history.
Σε γενικές γραμμές είναι ένα πολύ εθιστικό παιχνίδι το οποίο είναι αρκετά τίμιο γι'αυτό που δίνει. Δεν ξέρω κατά πόσο θα άξιζε σε full price βέβαια.
Θετικά:
- Πολλοί χαρακτήρες
- Εθιστικό gameplay και μηχανισμοί
- Καλοδουλεμένες πίστες
- Η αίσθηση του να ανοίγεις loot box
- Δωρεάν υλικό που θα έρθει μέσω updates
- Το level δεν επηρεάζει άμεσα το παιχνίδι
Αρνητικά:
- Λίγα mods
- Σχετικά λίγες πίστες
- Το σύστημα με τα Loot boxes μπορούσε να ήταν καλύτερο
- Έλλειψη διάφορων στοιχείων (π.χ. match history)
Comments
πολυ ωραιο παιχνιδι παρολο που δεν εχει campaign
Κατά την γνώμη μου το Overwatch είναι ένα game το οποίο κάνει κάτι αρκετά περιορισμένο, γεγονός που οφείλεται στο ότι είναι χτισμένο γύρω από μία και μόνο βασική ιδέα: Shooter με heroes.
Πιστεύω πως καταφέρνει να εκτελέσει την ιδέα αρκετά καλά και επίσης πιστεύω πως αυτό είναι αρκετό από μόνο του. Δεν θεωρώ ότι χρειάζεται ούτε singleplayer ούτε πολύ παραπάνω πράγμα απλά πιθανώς να έπρεπε να κυκλοφορήσει με πιο χαμηλή τιμή, ίσως γύρω στα 30 ευρώ και αυτό γιατί θυμίζει έντονα games τα οποία είναι F2P (Team Fortress και LoL/DotA) και συνεπώς η full price τιμή του μπορεί να ξενίσει αρκετούς.
Χαίρομαι που δεν το έκαναν όμως F2P γιατί αυτό θα σήμαινε πως θα έπρεπε να λειτουργεί γύρω από κάποιο απαράδεκτο progression system αλλά ειλικρινά απεχθάνομαι το γεγονός πως έχει microtransactions οποιουδήποτε είδους και πιθανώς να μην το αγοράσω καθόλου μόνο και μόνο για αυτό, δεν πα να είναι και το μεγαλύτερο magnus opus στην ιστορία των video games.
Kαι εγώ για αυτό το λόγο το αναφέργω το Campaign. Κοστίζει 60 ευρώ στις κονσόλες και ουσιαστικά έχει μέσα ένα mode.