- Reviews
- Resident Evil Code: Veronica
Resident Evil Code: Veronica
HotΟ τρόμος της επιβίωσης στα καλύτερά του.
Ο τρόμος της επιβίωσης στα καλύτερά του.
Η σειρά Resident Evil θεωρείται από πολλούς ως ο πατέρας των Survival Horror. Μπορεί το Alone in the Dark να είχε προηγηθεί χρονικά και μάλιστα να είχε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, όμως το φαινόμενο της σειράς της Capcom έδειχνε, τουλάχιστον μέχρι και την κυκλοφορία του Resident Evil 4, να μην έχει ταβάνι. Τα τρία πρώτα games της σειράς που πρωτοεμφανίστηκαν στο PlayStation προσέφεραν αξέχαστες στιγμές. Ποιός θα ξεχάσει το βλέμμα του πρώτου zombie που γυρνάει το κεφάλι του στο Resident Evil, το ατμοσφαιρικό αστυνομικό τμήμα στο Resident Evil 2 και τα συναισθήματα απελπισίας που προκαλούσε ο Nemesis στο Resident Evil 3: Nemesis; Μετά από αυτά τα αριστουργήματα, η Capcom έπρεπε να ξεπεράσει τον εαυτό της στην επόμενη δημιουργία της που θα έκανε ντεμπούτο για πρώτη φορά σε κονσόλα άλλης εταιρείας πέρα από τη Sony. Αυτό ακριβώς κατάφερε με το Resident Evil Code: Veronica που κυκλοφόρησε στην αρχή της νέας χιλιετίας στο Dreamcast της Sega.
Το Resident Evil Code: Veronica μπορεί να μην φέρει κάποιον αριθμό στον τίτλο του, όμως είναι πέρα για πέρα βασικό κομμάτι της ιστορίας της σειράς. Οι developers είχαν δηλώσει άλλωστε ότι πρόκειται για το πραγματικό sequel του Resident Evil 2, μιας και το τελευταίο εκτυλίσσεται χρονικά ταυτόχρονα με το Resident Evil 3: Nemesis. Ο λόγος που δεν προστέθηκε αριθμός στον τίτλο ήταν, σύμφωνα με τον project supervisor Yoshiki Okamoto, το γεγονός ότι τα αριθμημένα games της σειράς θα κυκλοφορούσαν πρώτα μόνο σε κονσόλες της Sony, κάτι που προφανώς άλλαξε αργότερα. Η ανάπτυξή του πραγματοποιήθηκε από την Capcom Production Studio 4 σε συνεργασία με την Nextech και την Sega παράλληλα με την ανάπτυξη του τρίτου μέρους της σειράς. Το χρονικό πλαίσιο ανάμεσα στις κυκλοφορίες τους ήταν άλλωστε μόλις πέντε μήνες.
Αδερφική αγάπη
Το σενάριο της σειράς Resident Evil είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που προσέχει η Capcom και εξελίσσει μέσα από νουβέλες και animated ταινίες πέρα από τα βασικά games, αλλά και τα spin-offs. Στην προκειμένη περίπτωση, το Code: Veronica συναρπάζει μέσω μιας ιστορίας μεγάλης σε μέγεθος, γεμάτη με ανατροπές που στο επίκεντρο της έχει αξίες όπως η αδερφική αγάπη. Έμφαση δίνεται και στην επεξήγηση των ριζών της σειράς και παρόλο που στην αρχή δεν φαίνεται, η πλοκή του παιχνιδιού συνδέεται αρμονικά με αυτήν που έχουν χτίσει τα προηγούμενα games της σειράς.
Μόλις τρεις μήνες έχουν περάσει από τα γεγονότα που έπληξαν την Raccoon City και η Claire Redfield μετά την αναζήτηση της στην φρικτή πόλη συνεχίζει να ψάχνει τον αδερφό της, Chris. Οι έρευνές της οδηγούν σε ένα εργαστήριο της Umbrella στο Παρίσι, όπου και αιχμαλωτίζεται όπως μας δείχνει το εισαγωγικό βίντεο. Κατόπιν μεταφέρεται στις φυλακές του απομονωμένου Rockfort Island που βρίσκεται στο Νότιο Ημισφαίριο και λειτουργεί ολόκληρο ως βάση της Umbrella υπό τη διοίκηση των σατανικών διδύμων Alfred και Alexia Ashford. Από εκεί ξεκινάει η περιπέτειά της μέσα στην τεράστια βάση που περιλαμβάνει φυλακές, παλάτι και αεροδρόμιο, πέρα από άλλα κτήρια. Στη διάρκεια του εφιάλτη της θα γνωρίσει τον επιζόντα Steve Burnside με τον οποίο θα προσπαθήσουν να δραπετεύσουν από το νησί, ενώ αργότερα θα καταφθάσει και ο αδερφός της.
Zombies και γρίφοι παντού
Ένα από τα ομορφότερα στοιχεία του Code: Veronica είναι η ικανότητά του να σας απορροφάει μέσα στη δράση με τεχνάσματα που δεν συναντούσαμε εύκολα εκείνη την εποχή. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξαν και οι δυνατότητες του ολοκαίνουργιου τότε Dreamcast. Η μετάβαση από ένα cutscene σε gameplay ήταν μοναδική κι ερχόταν ως φυσική συνέχεια, αφού δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου loading times. Τα περιβάλλοντα ήταν για πρώτη φορά πλήρως τρισδιάστατα και δεν γινόταν χρήση των pre-rendered backgrounds. Ακόμα για πρώτη φορά στη σειρά, η κάμερα δεν ήταν πλέον fixed, αλλά δυναμική με πολλές κινηματογραφικές λήψεις, γεγονός που προσέφερε μοναδικές στιγμές τρόμου.
Η ποικιλία των εχθρών είναι αρκετά μεγάλη και κυμαίνεται από τα απλά zombies σε διάφορα δυνατότερα και γρηγορότερα πειράματα της Umbrella. Τα boss fights κλέβουν την παράσταση αφού μερικά από αυτά είναι ευφυέστατα, αλλά όλα είναι επικής κλίμακας. Τα όπλα που θα βρείτε και θα χρησιμοποιήσετε βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος με τα προηγούμενα games της σειράς, αλλά μεγαλύτερη έμφαση έχει δοθεί στην βελτίωση των γρίφων.
Τα τρία πρώτα games της σειράς προσέφεραν πολλούς έξυπνους γρίφους, αλλά και αρκετούς που έδειχναν να μην έχουν κανένα νόημα. Στο Code: Veronica δεν θα πω όλοι, αλλά η πλειοψηφία των γρίφων έχει μια λογική που συνδέεται με τον χώρο στον όποιο καλείστε να τους λύσετε. Με λίγα λόγια θα χρησιμοποιήσετε αντικείμενα που όντως υπάρχει περίπτωση να βρισκόντουσαν εκεί, σε αντίθεση με τα διαμάντια και τα ρουμπίνια που ξεκλείδωναν πόρτες μέσα σε ένα αστυνομικό τμήμα. Εσένα κοιτάω Resident Evil 2. Αυτή η προσπάθεια δίνει πόντους στον τομέα της απορρόφησης σας στον κόσμο του νησιού. Φυσικά και υπάρχουν οι περίεργοι γρίφοι, αλλά περιορίζονται κυρίως στο παλάτι κι έτσι δικαιολογούνται, αφού εκεί κατοικούν τα πειραγμένα μυαλά των αδερφών Ashford.
Κατά τ’άλλα, η συνταγή είναι ίδια με τα προηγούμενα Resident Evil και αυτό είναι κατά κύριο λόγο θετικό. Περισσότεροι χώροι να εξερευνήσετε, περισσότεροι εχθροί να ξεπαστρέψετε και περισσότερες φορές που θα τιναχτείτε τρομαγμένοι από τον καναπέ σας. Όμως μαζί με τα θετικά, έρχονται και τα αρνητικά. Ένα μικρό πρόβλημα που επηρεάζει ορισμένους από την αρχή της σειράς έχει μεταφερθεί και στο Code: Veronica και δεν είναι άλλο από τα tank controls. Εν ολίγοις, δίνοντας στον χαρακτήρα την εντολή να κινηθεί μπροστά, εκείνος θα κινηθεί προς την κατεύθυνση που κοιτάζει. Η Capcom μας έδωσε πολλά χρόνια αργότερα στο Resident Evil HD Remaster τη δυνατότητα να επιλέγουμε τον τρόπο ελέγχου του χαρακτήρα μας. Μακάρι να το είχε κάνει από τότε, ώστε να είχαν μείνει όλοι ικανοποιημένοι.
Στα θετικά του παιχνιδιού όμως, συγκαταλέγεται η μεγάλη του διάρκεια για το 2000 που κυκλοφόρησε και ειδικότερα για Survival Horror της εποχής. Η πρώτη φορά που θα το παίξετε θα σας κρατήσει για περίπου 15 ώρες, ενώ μετά τον τερματισμό του ξεκλειδώνεται και το Battle Game στο οποίο σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε και σε First person mode, ενώ θα καλείστε να εξοντώνετε zombies και bosses. Το Dreamcast μάλιστα μας έδινε και την εξής πρωτοτυπία: Στην μικρή οθόνη που βρισκόταν πάνω στην Memory Card και κούμπωνε στο χειρηστήριο εμφανιζόταν ο κλασσικός παλμός καρδιάς που υποδεικνύει το health bar στη σειρά. Έτσι μπορούσατε να δείτε ανά πάσα στιγμή με μια ματιά την κατάσταση της υγείας του χαρακτήρα σας. Τέλος, να τονίσουμε ότι το Resident Evil Code: Veronica χρησιμοποιούσε δύο δισκάκια στην κονσόλα της Sega.
Η ατμόσφαιρα του απομονωμένου νησιού σε συνδυασμό με τα νέα χαρακτηριστικά της κάμερας θα σας συγκλονίσουν.
Τεχνική οπτασία
Στον τεχνικό τομέα η Capcom ξεπέρασε τον εαυτό της και φυσικά βοήθησε και το hardware του Dreamcast. Αρχικά είχαμε για πρώτη φορά στην σειρά, όπως αναφέραμε παραπάνω, την μετάβαση σε πλήρως 3D περιβάλλοντα. Αυτή η μετάβαση λειτουργεί άψογα από την όψη των αντικειμένων στον χώρο μέχρι τις σκιές που δημιουργούνται από τους χαρακτήρες. Η λεπτομέρεια που εμφανίζεται στα δωμάτια, στο νερό και στις φωτιές είναι άνευ προηγουμένου. Τα animations είναι άψογα και δίνεται ιδιαίτερη σημασία στα μοντέλα των χαρακτήρων και τις εκφράσεις τους. Όσον αφορά τα cutscenes που θα δείτε, να είστε σίγουροι ότι το 2000 θα είχατε μείνει με το στόμα ανοιχτό.
Ο ήχος του τρόμου
Για άλλη μια φορά στη σειρά, η μουσική επένδυση είναι από το πάνω ράφι. Ο ήχος που περικλείει τους χώρους ταιριάζει απόλυτα με την αίσθηση της μοναξιάς στο νησί. Τα ηχητικά εφέ θα σας προσφέρουν απλόχερα αγωνία και φόβο. Τρανό παράδειγμα ο ήχος του παλμού της καρδιάς όταν ανοίγετε μια πορτά και πρόκειται να συμβεί ένα μεγάλο γεγονός. Το μόνο στοιχείο της σειράς που ναι μεν έχει βελτιωθεί, αλλά χρειαζόταν περισσότερη βελτίωση είναι το voice acting. Παρόλα αυτά, δεν αφαιρεί καθόλου από την υπόλοιπη εμπειρία χάρη στην προσφορά της υπόλοιπης ηχητικής επένδυσης.
Το αποκορύφωμα του old school Resident Evil
Μετά από τα τρία πρώτα εξαιρετικά Resident Evil, ο μόνος τρόπος να συνεχίσει η σειρά να πηγαίνει πιο πάνω ήταν αυτός που έκανε πραγματικότητα η Capcom. Κρατώντας το μοναδικό gameplay και προσφέροντας βελτιώσεις σχεδόν σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, το Resident Evil Code: Veronica συγκαταλέγεται μέχρι και σήμερα στα καλύτερα Survival Horror όλων των εποχών και θεωρείται ένα από τα καλύτερα games του Dreamcast.
Θετικά:
- Πανέμορφος οπτικός τομέας
- Δυνατό σενάριο
- Προσεγμένοι γρίφοι
- Δυναμική κάμερα
- Ατμοσφαιρική μουσική επένδυση
- Μεγάλη διάρκεια
Αρνητικά:
- Μικροπροβλήματα στα tank controls
- Μέτριας ποιότητας voice acting
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Σενάριο: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.9
Φοβηθείτε...άφοβα!
Μάνος Μαρίνος
Comments