Hyper Light Drifter

Hot
ΣΤ
REVIEWED ON PC (Primary version tested)   PS4   Xbox One   Mac  

Και νομίζαμε ότι το Dark Souls είναι δύσκολο...

Και νομίζαμε ότι το Dark Souls είναι δύσκολο...

Και νομίζαμε ότι το Dark Souls είναι δύσκολο...

Το 2013 o Alex Preston, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών άλλων indie developers, ξεκίνησε καμπάνια στο Kickstarter με σκοπό να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία του οράματος που είχε για πολύ καιρό στο κεφάλι του. Ένα όραμα που σύμφωνα με τον ίδιο θα έπαιρνε στοιχεία εξερεύνησης από το Zelda και θα τα ένωνε με στοιχεία δράσης από το Diablo σε ένα ευφάνταστο RPG. Η ιδέα αυτή είχε εντυπωσιακή απήχηση σε μεγάλη μερίδα του gaming κοινού, γεγονός που οδήγησε σε μία από τις πιο εκκωφαντικά επιτυχείς καμπάνιες crowdfunding. Από τα μόλις 27.000 δολάρια που ζήταγε ο Alex Preston για να ξεκινήσει την ανάπτυξη του Hyper Light Drifter μαζεύτηκαν συνολικά 600.000. Ως εκ τούτου γεννήθηκε η εταιρία ανάπτυξης Heart Machine η οποία δούλεψε πυρετωδώς αυτά τα χρόνια ώστε η ιδέα του Alex Preston να αποκτήσει σάρκα και οστά και να επεκταθεί σε ένα πλήρες και αυτόνομο παιχνίδι. Μετά από πολλές αναβολές, μιας και αρχικά η κυκλοφορία αναμενόταν για τα μέσα του 2014, έχουμε επιτέλους στα χέρια μας την τελική κυκλοφορία του Hyper Light Drifter για PC και Mac ενώ αναμένεται και η console έκδοσή του (για PS4 και Xbox One) μέσα στην χρονιά.

Πιθανώς όμως να αναρωτιέστε τι ακριβώς είναι το Hyper Light Drifter και για να λύσουμε την απορία αυτή θα χρειαστούμε λίγο χρόνο και αρκετή ανάλυση. Επί τροχάδην όμως το Hyper Light Drifter είναι ένα Action RPG σε 2D περιβάλλον με πανέμορφο pixel art. Είναι τοποθετημένο σε έναν μυστηριώδη κόσμο και αναλαμβάνετε σε αυτό τον ρόλο ενός αινιγματικού χαρακτήρα άγνωστης προέλευσης. Με τον χαρακτήρα αυτόν θα κληθείτε να εξερευνήσετε σπιθαμή προς σπιθαμή τον πανέμορφο κόσμο μέσω του open-world χάρτη ενώ θα αντιμετωπίσετε ορδές εχθρικών πλασμάτων τις οποίες θα πρέπει να αντιμετωπίσετε με το υψηλών οκτανίων και χειρουργικής ακριβείας σύστημα μάχης. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε αναλυτικά τα τι και τα πως του Hyper Light Drifter.


Μινιμαλιστική αφήγηση και κρυφά νοήματα
Πατώντας την επιλογή New Game, στο μενού του Hyper Light Drifter, θα προβληθεί στην οθόνη σας ένα από τα πιο εντυπωσιακά cutscenes που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής το cinematic αυτό αποτελεί έργο τέχνης από μόνο του και στέκεται ως ζωντανό παράδειγμα του πως ακόμα και με pixel art μπορούν να δημιουργηθούν εικόνες απαράμιλλης ομορφιάς. Πέραν αυτού όμως θα αποτελέσει και την πρώτη επαφή σας με τον πανέμορφο αλλά ταυτόχρονα κάπως στρυφνό και δυσπρόσιτο κόσμο του Hyper Light Drifter, εισάγοντας στοιχεία τα οποία με μια πρώτη ανάγνωση θα σας αφήσουν απολύτως μπερδεμένους. Ο λόγος για αυτό είναι πως η πρώτη αυτή εισαγωγή στον μύθο του Hyper Light Drifter δεν έχει σκοπό να αφηγηθεί, αλλά να δημιουργήσει περιέργεια, μια φαγούρα για ανακάλυψη και εξερεύνηση. Το κατά πόσο η φαγούρα αυτή ικανοποιείται στην συνέχεια από το συνολικό σενάριο είναι κάτι που χωράει πολύ συζήτηση και που εν τέλει θα εξαρτηθεί από την προσωπική εμπειρία του καθενός.

Στο σύνολο του το Hyper Light Drifter ακολουθεί μια άκρως αινιγματική προσέγγιση στην παρουσίαση του lore του και του σεναρίου του. Θα σας δώσει όλα τα κομμάτια του παζλ που χρειάζεστε για να χτίσετε την γενική εικόνα του τι συνέβη και του τι κάνετε αλλά σε κανένα σημείο δεν θα τα ενώσει αυτό για εσάς. Η αφήγηση γίνεται καθολικά με τρόπο οπτικό μιας και πουθενά δεν γίνεται χρήση γραπτής ή προφορικής γλώσσας. Πέραν των αρχικών μηνυμάτων που σας εξηγούν τι κάνει το κάθε κουμπί δεν θα συναντήσετε πουθενά κείμενο ή διαλόγους. Όποτε πλησιάζετε κάποιον NPC για παράδειγμα αυτός θα σας αφηγηθεί κάποιο συμβάν μέσω ενός η περισσοτέρων στατικών εικόνων. Είναι απολύτως πιθανό να τερματίσετε το Hyper Light Drifter και να νομίζετε πως δεν υπάρχει καν πλοκή. Μια τέτοια εντύπωση είναι δικαιολογημένη αλλά δεν είναι ορθή.


Υπάρχει πλοκή αλλά είναι πολύ καλά κρυμμένη και απαιτεί ενεργή συμμετοχή και φαντασία εκ μέρους σας ώστε να αποκτήσει ζωή. Επιπλέον η συνεχής χρήση συμβόλων και μεταφορικής αφήγησης οδηγεί σε μία πιο φιλοσοφική διάσταση εξιστόρησης και νοήματος. Προφανώς αν η ιδέα ότι το σενάριο είναι τόσο διακριτικά τοποθετημένο ώστε μπορεί να περάσει σχεδόν απαρατήρητο δεν συμβαδίζει με τα γούστα σας θα απογοητευτείτε πλήρως. Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως το σενάριο του Hyper Light Drifter θα αποτελέσει αντικείμενο ανάλυσης και θεωριών για αρκετά χρόνια και πιθανώς να μην βρεθεί και ποτέ το πραγματικό νόημα που είχαν στο μυαλό τους οι developers αλλά να εξελιχθεί σε κάτι παραπάνω στο οποίο ο καθένας μπορεί να προβάλει τις ερμηνείες του.


Ένας κατεστραμμένος φουτουριστικός κόσμος φαντασίας
Από το προαναφερθέν cinematic και από τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα αμέσως μετά από αυτό θα καταλάβετε τα εξής πράγματα. Βρισκόμαστε σε έναν πλανήτη ο οποίος έχει υποστεί κάποιου είδους κοσμικής καταστροφής η οποία περιλαμβάνει γιγαντιαία ρομπότ και πολλούς νεκρούς. Ο χαρακτήρας σας είναι ένας περιπλανώμενος πολεμιστής του κόσμου αυτού -κάτι σαν διαστημικός σαμουράι- ο οποίος για κάποιο λόγο έχει επιζήσει της καταστροφής αυτής, αλλά πάσχει από κάποια σοβαρή ασθένεια και στοιχειώνεται από κάποιο περίεργο πλάσμα που μοιάζει με σκιά. Επιπλέον υπάρχει και ένας σκύλος που αποπνέει μια αιγυπτιακή -λόγω ομοιότητας με τον Ανούβη- θεϊκή αίγλη και κάποιοι εξίσου μυστηριώδεις μονόλιθοι -σαν αυτόν από την οδύσσεια του διαστήματος.


Συνολικά ο κόσμος του Ηyper Light Drifter είναι ένα πανέμορφο δημιούργημα, μια συμφωνία μυστηρίου και φαντασίας συνοδευμένης από ένα πανταχού παρόν αίσθημα ανακάλυψης και εξερεύνησης με μία επίμονη νότα μελαγχολίας. Μπορεί η αφηγηματική προσέγγιση που ακολουθεί να είναι άκρως μινιμαλιστική αλλά τα συναισθήματα που μεταφέρει μέσω της αλληλεπίδρασης με τον κόσμο, μέσω του πανέμορφα σχεδιασμένου pixel art και μέσω των ήχων του αριστουργηματικού soundtrack είναι παρόντα και έντονα. Το κυνήγι της αναζήτησης νοήματος στον κόσμο του παιχνιδιού παραλληλίζεται με το κυνήγι αναζήτησης νοήματος στον πραγματικό κόσμο καθώς ταυτόχρονα έρχονται στην επιφάνεια ιδέες όπως η παροδικότητα του είναι, η μοναξιά και η αυτοθυσία. Όλος αυτός ο θεματικός πλούτος όμως πολύ εύκολα μπορεί να περάσει απαρατήρητος λόγω της αδικαιολόγητης επιμονής των developers να κρατήσουν τα πάντα κρυφά και να τα παρουσιάσουν με τρόπο κρυπτικό. Θα μπορούσε να πει κανείς πως η μεγαλύτερη πρόκληση που θα συναντήσετε στο Hyper Light Drifter θα είναι να καταλάβετε τι στο καλό συμβαίνει, δεν είναι όμως η μόνη πρόκληση.

Terra Incognita
Η λογική του “δεν εξηγώ τίποτα” που συναντάται στο σενάριο του Hyper Light Drifter επεκτείνεται και στο gameplay. Δίχως καμία εξήγηση του τι πρέπει να κάνετε και γιατί, τοποθετείστε σε μία πόλη που λειτουργεί ως hub και η οποία περιτριγυρίζεται από τέσσερις ανεξάρτητες περιοχές. Ως εκ τούτου οι πρώτες σας ώρες στο Hyper Light Drifter χαρακτηρίζονται από σύγχυση, μπέρδεμα και την αίσθηση ότι έχετε χαθεί. Τα αισθήματα αυτά δεν θα σας εγκαταλείψουν, απλά σιγά σιγά θα μάθετε να αποκρυπτογραφείτε την γλώσσα και τα μηνύματα του ώστε να αποκτήσετε έναν σχετικό προσανατολισμό και μια υποτυπώδη κατανόηση των μηχανισμών του.


Μπορείτε να διαλέξετε μόνοι σας ποια περιοχή θα επισκεφθείτε πρώτη μιας και ολόκληρος ο χάρτης είναι διαθέσιμος εξ αρχής. Οι τέσσερις περιοχές αποτελούνται από έναν δαιδαλώδη λαβύρινθο μονοπατιών και υπογείων συστημάτων, στον οποίο καλείστε να πλοηγηθείτε ώστε να ανακαλύψετε θησαυρούς, κλειδιά και κάτι περίεργα μοβ τριγωνάκια που χρειάζεστε για να ξεκλειδώσετε την περιοχή που βρίσκεται το τοπικό boss. Το level design είναι άψογο και προσφέρει αμείωτη πρόκληση για κάποιον που θέλει να εξερευνήσει εξονυχιστικά τα πάντα. Και οι τέσσερις περιοχές είναι ευφυέστατα σχεδιασμένες με κομψό platforming και πολλά καλά κρυμμένα μυστικά για τους επίδοξους εξερευνητές.

Η διαδικασία του να εξερευνήσετε μια περιοχή για να βρείτε τα αντικείμενα που χρειάζονται δεν αποτελεί παίξε γέλασε αλλά πρόκληση που για την υπερπήδηση της οποίας απαιτείται δημιουργική σκέψη, καλή μνήμη και ατσάλινα νεύρα. Ένας από τους λόγους για τον οποίο η πλοήγηση στον κόσμο του Hyper Light Drifter αποτελεί πρόκληση είναι το πως λειτουργεί ο χάρτης. Συνήθως οι χάρτες στα games πέραν του σχεδιαγράμματος της περιοχής δείχνουν και που βρίσκεστε ανά πάσα στιγμή. Στο Ηyper Light Drifter όμως απλά δείχνει μια στατική αναπαράσταση του χαρακτήρα σας στο κέντρο της ευρύτερη περιοχής στην οποία βρίσκεστε. Έτσι θα πρέπει να διαβάζετε τον χάρτη συνεχώς και να αναγνωρίζετε που βρίσκεστε κάθε στιγμή ενώ ταυτόχρονα κρατάτε στο μυαλό σας τις περιοχές από τις οποίες έχετε ήδη περάσει.


Το γεγονός αυτό μπορεί να ερμηνευθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους. Από την μία προσφέρει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση που απαιτεί μνήμη και προσανατολισμό. Από την άλλη όμως μπορεί κάποιος να πει πως το γεγονός αυτό αυξάνει τεχνητά την δυσκολία και δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ενόχληση. Πάντως σίγουρα κάνει την εξερεύνηση αρκετά πιο δύσκολη και προσθέτει ένα παραπάνω ενδιαφέρον στην όλη διαδικασία. Ναι μεν πολλές φορές θα νιώσετε πως έχετε χαθεί και το παιχνίδι αρνείται να σας βοηθήσει, αλλά αυτή ακριβώς η εμπειρία είναι ο σκοπός του μηχανισμού αυτού. Οι developers θέλουν να σας κάνουν πραγματικά να εξερευνήσετε τον κόσμο που έχουν φτιάξει ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα χαθείτε σε αυτόν.

Θα μπερδευτείτε, θα χαθείτε και θα πεθάνετε αλλά σίγουρα θα το απολαύσετε.


Μάχες εξοργιστικά δίκαιης δυσκολίας

Κατά τις περιπλανήσεις σας θα συναντήσετε μια πληθώρα αλλόκοτων πλασμάτων τα οποία θα πρέπει να ξεπαστρέψετε για να συνεχίσετε. Το σύστημα μάχης με το οποίο σας επιτρέπετε να το κάνετε αυτό είναι ταυτόχρονα απλό και περίτεχνο. Έχετε την δυνατότητα να κάνετε ένα τριπλό melee combo με το σπαθί σας ή να πυροβολήσετε με το πιστόλι σας. Σε συνδυασμό με αυτά έχετε την δυνατότητα να εκτελέσετε και ένα ταχύ άλμα προς κατεύθυνση της επιλογής σας το οποίο σας επιτρέπει να αποφεύγετε επιθέσεις αντιπάλων και να κινείστε γρήγορα εντός και εκτός της μάχης. Το ρεπερτόριο αυτό των κινήσεων δίνει μια πολύ ωραία ταχεία αίσθηση στο gameplay της μάχης που επικυρώνει περαιτέρω τον ισχυρισμό πως χειρίζεστε έναν διαστημικό σαμουράι.

Προτού όμως ενθουσιαστείτε και τρέξετε στην μάχη σπαμάροντας τυχαία κουμπιά και κάνοντας κολοτούμπες θα πρέπει να σας προειδοποιήσω πως το επίπεδο πρόκλησης είναι πάρα πολύ υψηλό και πως η τακτική αυτή θα οδηγήσει στον βέβαιο θάνατό σας. Για να σκοτώσετε ένα δωμάτιο γεμάτο εχθρούς θα πρέπει να εκτελέσετε κάθε σας κίνηση με απόλυτη ακρίβεια και βεβαιότητα. Η στιγμή που θα πανικοβληθείτε και θα αρχίσετε να πατάτε τυχαία κουμπιά ή η στιγμή που δεν θα είστε αρκετά παρατηρητικοί κατά την διάρκεια της μάχης είναι και η στιγμή που θα πεθάνετε.


Το επίπεδο δυσκολίας φτάνει και πιθανώς ξεπερνάει αυτό των Dark Souls με και τα δύο παιχνίδια να έχουν παρόμοια προσέγγιση όμως σε αυτό. Ομοίως με το Dark Souls η δυσκολία δεν προέρχεται από αυθαίρετη αδικία στο game design λόγω σαδιστών developers αλλά αντίθεα προκύπτει από ένα περίτεχνο και άρτια σχεδιασμένο gameplay που απαιτεί προετοιμασία, σκέψη, παρατηρητικότητα και αστραπιαία αντανακλαστικά. Πάντα -ακόμα και στα πιο εγκληματικά δύσκολα bosses- θα σας δίνεται η ευκαιρία να υπερνικήσετε τις καταστάσεις, αρκεί να έχετε τα μάτια σας ορθάνοιχτα. Μπορεί για να περάσετε κάποια σημεία να χρειαστεί να πεθάνετε διψήφιο αριθμό φορών αλλά με κάθε επόμενη προσπάθεια θα φτάνετε όλο και πιο κοντά. Παρόλα αυτά όπως καταλαβαίνετε η διαδικασία αυτή απαιτεί επιμονή και υπομονή, την οποία αν δεν διαθέτετε δεν θα μπορέσετε να το ευχαριστηθείτε αφού μονίμως θα θέλετε να σπάσετε κάτι από τα νεύρα σας.

Συνολικά οι μάχες είναι πολύ απολαυστικές. Κάθε φορά που θα καταφέρνετε να εκτελέσετε την τέλεια αλληλουχία κινήσεων για να σκοτώσετε δεκαπέντε αντιπάλους μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, θα θέλετε να σηκωθείτε από την καρέκλα σας και να πανηγυρίσετε. Μπορεί το παραμικρό λάθος στην μάχη να τιμωρείτε βάναυσα με άμεσο θάνατο αλλά το αίσθημα της επιτυχίας που προέρχεται από μια ορθά εκτελεσμένη μάχη δεν θα παύσει σε κανένα σημείο να είναι μεθυστικό. Η αμεσότητα αυτή της μάχης επιτυγχάνεται αφενός με την ενεργό εμπλοκή του χρήστη στα τεκταινόμενα -χωρίς δηλαδή να υπάρχει το αίσθημα πως το παιχνίδι παίζεται μόνο του με ένα απλό πάτημα κουμπιού- και αφετέρου με την άμεση ανταπόκριση των υπέροχα σχεδιασμένων animation.


To πόσο θα σας πάρει για να τερματίσετε το Ηyper Light Drifter εξαρτάται από αρκετά πράγματα. Πρώτον από το πόσες φορές θα πεθάνετε -γιατί σίγουρα θα πεθάνετε- προτού προσπεράσετε τις μάχες, πόσο καλό προσανατολισμό έχετε και πόσο σας ενδιαφέρει να ανακαλύψετε όλα τα μυστικά. Είναι δυνατόν για κάποιον βιαστικό και αρκετά ικανό να το τερματίσει σε λιγότερο από δέκα ώρες αλλά θα τοποθετήσω το μίνιμουμ για τον τυπικό χρήστη στις δέκα ώρες και το μάξιμουμ -που αφορά τους ψείρες που θέλουν να βρουν τα πάντα παντού- στις περίπου είκοσι ώρες. Μετά το πέρας του φινάλε και αφού οι κουρτίνες πέσουν, σας δίνεται η επιλογή να ξαναρχίσετε από την αρχή με New Game+ το οποίο προσθέτει ακόμα μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας μειώνοντας το HP του χαρακτήρα σας. Προφανώς σκοπός του εν λόγω mode είναι να ικανοποιηθούν κρυμμένα μαζοχιστικά ένστικτα αλλά γενικότερα ένα δεύτερο playthrough δικαιολογείται και προτείνεται ώστε να μελετήσετε πιο συνειδητά τις λεπτές αφηγηματικές γραμμές στις οποίες διαβαίνει το Hyper Light Drifter.

Το πρόβλημα των 30 fps
Λόγω περιορισμών της μηχανής GameMaker Studio που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη του Hyper Light Drifter το frame rate είναι κλειδωμένο στα 30 fps. Το γεγονός αυτό είναι απαράδεκτο και αδικαιολόγητο για μια κυκλοφορία του 2016 σε PC και λειτουργεί καταστροφικά, αμαυρώνοντας την κατά τα άλλα αριστουργηματική δουλειά των developers. Οι άψογα σχεδιασμένες μάχες δίνουν πολλές φορές την αίσθηση της αργής ανταπόκρισης λόγω του χαμηλού frame rate και ειδικά όταν συμβαίνουν πολλά πράγματα στην οθόνη, το οπτικό αποτέλεσμα είναι κουραστικό. Είναι πραγματικά κρίμα που το πρόβλημα αυτό υπάρχει γιατί είναι κάτι που επηρεάζει άμεσα το gameplay, όμως και κάτι που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί εύκολα κατά την ανάπτυξη.


Λόγω των 2D γραφικών το πρόβλημα αυτό δεν κάνει την εμφάνιση του αισθητή τόσο έντονα σε στιγμές εκτός μάχης. Όμως όταν το επίπεδο δυσκολίας απαιτεί χρόνους αντιδράσεων που αντιστοιχούν σε μόλις μερικά frames τότε έχουμε σημαντικά προβλήματα όταν αναγκαζόμαστε να παίζουμε σε τόσο χαμηλό frame rate. Πέραν αυτού ακόμα και αν συνηθίσει κανείς τα 30 fps υπάρχει και ένα δεύτερο πρόβλημα. Αν ένα παιχνίδι τρέχει στα 30 fps η παραμικρή πτώση κάνει την παρουσία της αισθητή σαν σεισμό. Αντίθετα στα 60 (ή ακόμη καλύτερα στα 120) οι μικρές στιγμιαίες πτώσεις δεν είναι τόσο τρανταχτές. Είναι προφανές ότι μια μικρή πτώση του frame rate κάτω από τα τριάντα μέσα στην αναμπουμπούλα της μάχης του Hyper Light Drifter μπορεί να αποβεί μοιραία και να οδηγήσει σε άδικο θάνατο γεγονός που ακυρώνει την κατά τα άλλα καλοσχεδιασμένη και δίκαια δυσκολία του gameplay.


Η τέχνη του pixel art
Πέραν αυτού η δουλειά που έχει γίνει στον οπτικό τομέα είναι εντυπωσιακή. Μπορεί να έχει υπάρξει τα τελευταία χρόνια ένας υπερκορεσμός indie κυκλοφοριών που χρησιμοποιούν ρετρό pixel art αλλά το Hyper Light Drifter ξεχωρίζει από τον σωρό κάνοντας αψεγάδιαστη χρήση των χρωμάτων και των σχημάτων που εμφανίζει στην οθόνη. Πέραν του αριστουργηματικού opening cinematic, κάθε σκηνικό και περιοχή είναι σχολαστικά σχεδιασμένη με αποτέλεσμα να προσφέρει απόλυτη οπτική τελειότητα. Ο τομέας των γραφικών συμβαδίζει με απόλυτα ομαλό τρόπο με την γενικότερη ατμόσφαιρα και τόνο του Hyper Light Drifter ενώ πολλές φορές αναλαμβάνει την αφηγηματική σκυτάλη μέσω των πολλών λεπτομερειών που έχουν τοποθετηθεί στα περιβάλλοντα.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως έχει γίνει άψογη δουλειά στο να έχει η κάθε μία από τις τέσσερις περιοχές τον δικό της οπτικό χαρακτήρα και χρωματική παλέτα ενώ ταυτόχρονα δίνουν την αίσθηση πως βρίσκονται στον ίδιο κόσμο. Μπορεί το pixel art να μοιάζει σαν μία εύκολη λύση για χαμηλού budget παραγωγές -και υπό μία έννοια και σε πολλές περιπτώσεις είναι- αλλά στην ουσία είναι μια τεχνοτροπία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σωστά και λάθος. Στην περίπτωση του Hyper Light Drifter όχι μόνο χρησιμοποιείται με οπτική μαεστρία δημιουργώντας εξωπραγματικές εικόνες αλλα χρησιμοποιείται και θεματικά σωστά. Το pixel art προσφέρει μια αφηρημένη διάσταση στα γραφικά η οποία δένει άψογα με την γενικότερη αινιγματική προσέγγιση στην ατμόσφαιρα και την αφήγηση.


Μελωδίες από άλλον κόσμο
Από άποψη παρουσίασης έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και στον ηχητικό τομέα. Το soundtrack έχει δημιουργηθεί από τον Disasterpeace -υπεύθυνο για το soundtrack του Fez- και αποτελείται από ambient ηλεκτρονικούς ήχους και chiptune μελωδίες σε συνδυασμό με μελαγχολικό πιάνο. Συγκεκριμένα το τελευταίο cinematic περιέχει μία από τις πιο όμορφες μουσικές επενδύσεις που έχουν υπάρξει, μεταδίδοντας άψογα τον τόνο του φινάλε -τον οποίον φυσικά δεν θα αποκαλύψω. Γενικά και στο σύνολο του όμως το soundtrack μεταδίδει μια αίσθηση ηρεμίας αλλά ταυτόχρονα μελαγχολίας που ταιριάζει άψογα στην ατμόσφαιρα του κόσμου του Hyper Light Drifter.

Κάθε περιοχή έχει τα δικά της μουσικά θέματα που εξελίσσονται και εναλλάσσονται ανάλογα με το τι συμβαίνει στην οθόνη και φτάνουν σε κυριολεκτικό και μεταφορικό κρεσέντο στα επικά boss fights. Διάλογοι και συνεπώς voice acting δεν υπάρχει μιας και όπως έχει ήδη αναφερθεί δεν γίνεται πουθενά χρήση γλώσσας. Συνεπώς εκτός από την μουσική οι μόνοι άλλοι ήχοι είναι τα ηχητικά εφέ στις μάχες και οι ambient ήχοι του κόσμου. Και σε αυτό το κομμάτι έχει γίνει ικανοποιητική δουλειά μιας και οι ήχοι των επιθέσεων σε συνδυασμό με τα αστραπιαία animation συμβάλουν άμεσα στην απολαυστική αμεσότητα του gameplay.


Το καμάρι των indies

Το Hyper Light Drifter είναι δίχως την παραμικρή αμφιβολία άξιο της προσοχής και του θαυμασμού σας. Στην τιμή των 20€ προσφέρει ένα RPG που σας προκαλεί να εξερευνήσετε τον κόσμο του και να μάθετε την ιστορία του. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικά αινιγματικό χωρίς λόγο αλλά καταφέρνει να υποστηρίξει αυτό το στυλ αφήγησης διεγείροντας φαντασία και συναισθήματα. Πέραν αυτού είναι μια εξαιρετικά καλοσχεδιασμένη gameplay εμπειρία γεμάτη πρόκληση, ένταση και με άφθονο το αίσθημα της ανακάλυψης. Συνοδεύεται από αριστουργηματική οπτικοακουστική παρουσίαση η οποία συμμετέχει ενεργά στο να ζωντανεύει τον κόσμο του και να του δίνει χαρακτήρα. Δυστυχώς όμως στιγματίζεται από το τεράστιο ατόπημα του να είναι κλειδωμένο στα 30 fps γεγονός που επηρεάζει όχι μόνο την ομαλότητα των γραφικών αλλά και την ομαλότητα του απαιτητικού του gameplay. Παρά το στραβοπάτημα αυτό καταφέρει όχι μόνο να ξεχωρίσει από τον σωρό των indie κυκλοφοριών αλλά και να κλέψει τις εντυπώσεις.

Αποτελεί ένα αδιαμφισβήτητο διαμάντι δημιουργικότητας και άρτιου game design που προτείνεται σε όλους όσους θέλουν μια δυνατή πρόκληση από τα games τους. Πιθανώς η πρόκληση αυτή να αποτρέψει κάποιους από το να το απολαύσουν αλλά στο τέλος της ημέρας το Hyper Light Drifter είναι αυτό που είναι και απευθύνεται στο κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Θετικά:
- Υψηλή αλλά δίκαιη δυσκολία
- Ένας πανέμορφα σχεδιασμένος κόσμος
- Απολαυστικό σύστημα μάχης
- Ικανοποιητική εξερεύνηση με πολλά κρυμμένα μυστικά
- Εντυπωσιακά περιβάλλοντα φτιαγμένα με περίτεχνο pixel art
- Αριστουργηματικό soundtrack
- Ελκυστική αφήγηση γεμάτη συμβολισμούς και μυστικά...

Αρνητικά:
- ...η οποία όμως είναι υπερβολικά αινιγματική
- Τρέχει στα 30fps
- Δυσλειτουργικό pathfinding

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2

Ένα πραγματικό indie αριστούργημα απαράμιλλης ομορφιάς και τεράστιας πρόκλησης.

Σωτήρης Τζατζάκης 

NEWS   VIEW ALL

Hyper Light Drifter

[Αρχική δημοσίευση: 14/9/13] Το 2D Action/RPG Hyper Light Drifter εμφανίστηκε από το πουθενά πριν δύο ημέρες στο Kickstarter και έχει ήδη συγκεντρώσει ένα ποσό διπλάσιο από τα 27 χιλιάδες δολάρια που ...
Posted (15 Jul 2016)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 Nocturne (Level13) 16/04/2016 13:59
Dark Souls 2D ? Count me in. Ωραίο review!
#2 Blood Prince (Level30) 16/04/2016 14:03
Θυμίζει αρκετά ένα xbox game που έπαιζα στο windows phone..αρκετά ωραίο το review.H ηχητική επένδυση όλα τα λεφτά.
#3 +1 supermario644ever (Level20) 16/04/2016 15:17
Αρκετά ενδιαφέρον και ελκυστικό RPG
#4 +1 ashbringer (Level25) 16/04/2016 16:42
Ωραίο review απο τον Σωτήρη.Ένας απο τους καλύτερους τίτλους indie για να ασχοληθεί κανείς.
#5 +1 the_prophet1987 (Level22) 17/04/2016 13:30
Το έχεις τερματίσει με τα indie reviews Σωτήρη,συνέχισε έτσι.
#6 +1 Blood King (Level25) 17/04/2016 21:17
Άγνωστο Indie διαμαντάκι που μας έγινε επιτέλους γνωστό ώστε να ασχοληθούμε μαζί του και να μην το προσπεράσουμε.
Score  8.2
8.67 User Score
(9  votes)
User Reviews 0
Genre: Action RPG
Developer: Heart Machine
Publisher: Heart Machine
Διάθεση: Heart Machine
Players: 1
Requirements: 4 GB RAM, Επεξεργαστής στα 1.2 Ghz, Κάρτα γραφικών 512 MB, Χώρος στον σκληρό δίσκο 2 GB , Λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή ανώτερο
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2016-03-31
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)