- Reviews
- Street Fighter V
Street Fighter V
HotProduct not yet ready.
Product not yet ready.
O θρόνος των Fighting games είχε ανέκαθεν πολλούς διεκδικητές. Στα Arcade, η Capcom βάση ιστορίας μπορούμε να πούμε πως έχει το πάνω χέρι έναντι των υπολοίπων. Το Street Fighter, ως το αρχαιότερο εν ενεργεία Fighting, ξεκίνησε την δεκαετία του ’80 και έκτοτε μας πηγαίνει σαν…τα Windows. Έκδοση παρά έκδοση χαρίζει κι από ένα αριστούργημα που δημιουργεί παγκόσμια αίσθηση. Απ’ το πρωτοπόρο του είδους Street Fighter ΙΙ, στα πέτρινα χρόνια του Street Fighter III και μέχρι πρόσφατα στο Street Fighter IV, το οποίο άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλα τα format και έσκασε κάθε ρεκόρ ενδιαφέροντος, τόσο στα τουρνουά του EVO, όσο και στα online modes, επαναφέροντας το Fighting genre στις δόξες του.
Στην περίπτωση του Street Fighter V έχουμε μία κυκλοφορία που έρχεται μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με το περυσινό λανσάρισμα του Street Fighter IV στο PS4. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι η κυκλοφορία διαθέτει μόλις 16 χαρακτήρες στο λανσάρισμα με έβαλε σε σκέψεις σχετικά με το αν το παιχνίδι που θα παίζαμε θα ήταν τελικό προϊόν ή αν η Capcom βιάστηκε να το λανσάρει λόγω της συμφωνίας της με την Sony. Το Street Fighter V είναι το πρώτο console exclusive της σειράς, στα πλαίσια προσπάθειας της Ιαπωνικής εταιρείας να αποκτήσει το πάνω χέρι στην όγδοη γενιά. Το θέμα είναι εν τέλει αν -στο γενικότερο χαμό ημιτελών τίτλων που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια- εμείς οι gamers καλούμαστε τελικά να πληρώσουμε την νύφη.
Τα "σφηνάκια"
H πρώτη δυσάρεστη έκπληξη κατά την εκκίνηση του Street Fighter V είναι η διαπίστωση απουσίας του παραδοσιακού Arcade Mode. Ξεχάστε λοιπόν την γνωστή Single-player εμπειρία όπου παίζατε μία σειρά από αγώνες ώσπου να φτάσετε στο τελικό boss. Εδώ καθένας απ’ τους 16 χαρακτήρες έχει την ιστορία του, η οποία αποτελείται από μόλις…2-3 αγώνες (!) και στατικά σκίτσα, παρόμοια με αυτά που βλέπουμε σε indie παραγωγές και κατανοούμε λόγω του low budget. Η Capcom αρνείται πεισματικά να ακολουθήσει την τάση της εποχής.
Συν τις άλλοις, οι ιστορίες-σφηνάκια (από την άποψη διάρκειας) είναι παντελώς αδιάφορες και διακατέχονται από κρύο και παιδικό χιούμορ. Για την ακρίβεια ακόμα και η ελληνική σειρά "Σφηνάκια" προκαλεί περισσότερο γέλιο. Οι ήρωες του Street Fighter σε μία σκηνή δίνουν μάχη -την οποία μετέπειτα παίζετε- και στην άλλη έχουν συμφιλιωθεί, σε σημείο που να βγαίνουν για φαγητό ή ποτό. Καμία σοβαρότητα, πέρα από τις ιστορίες των M. Bison-Nash και Ryu-Ken, τις οποίες οι βετεράνοι του είδους ήδη γνωρίζουμε.
Στα υπόλοιπα modes συναντάμε το Survival mode, που σας βάζει να παίξετε μία σειρά αγώνων non-stop, στο τέλος των οποίων επιλέγετε διάφορα bonuses. Προσωπικά διαλέγω μονίμως την αναπλήρωση του health, που είναι απαραίτητη για την επιβίωση του χαρακτήρα μου. Το τραγικό της υπόθεσης είναι ότι ακόμη και στο τέταρτο επίπεδο δυσκολίας (Hell), το A.I. θυμίζει περισσότερο...Normal επίπεδο δυσκολίας. Η Capcom όχι απλά περιόρισε το περιεχόμενό της, αλλά δεν ολοκλήρωσε καν την ανάπτυξη του A.I. πριν το λανσάρισμα. Μετά από 18 stages στο Survival σε Hell επίπεδο, απλά σταμάτησα διότι η δυσκολία δεν ήταν καν κλιμακωτή και πλέον έπαιζα ξανά με τους ίδιους αντιπάλους.
Μα που πήγαν οι παλιοσειρές;
Η Capcom ακολουθεί την τακτική που εφάρμοσε και στο Street Fighter IV όσον αφορά στους αρχικούς χαρακτήρες. Αμφότερα τα δύο games ξεκινούν με 16 μαχητές. Η διαφορά είναι ότι ενώ στο Street Fighter IV είχαμε την γνωστή κλασική 12άδα του Street Fighter II: Champion Edition, συν την προσθήκη τεσσάρων νέων, στο Street Fighter V έχει γίνει μεν η επιλογή των τεσσάρων νέων Rashid, Necalli, Laura και F.A.N.G. αλλά οι υπόλοιποι 12 δεν είναι οι κλασικοί του Street Fighter II, αλλά ορισμένοι λιγότεροι γνωστοί, από εκδόσεις όπως το Street Fighter Alpha. Απουσιάζουν δηλαδή οι "πάλιουρες" Honda, Blanka, Guile, Balrog και Sagat. Όσοι παίζετε με τους συγκεκριμένους ή με τον Akuma (OP αλλά δύσκολος στην εκμάθηση) θα πρέπει να περιμένετε για μελλοντικά updates. Οι χαρακτήρες θα προστίθενται διαρκώς και θα ξεκλειδώνονται από εσάς ή θα μπορούν να αγοραστούν αν δεν έχετε τον χρόνο να παίξετε.
Η τετράδα των νέων χαρακτήρων συνδέεται σεναριακά με τους υπόλοιπους σχετικά εύκολα. Ο Rashid έχει πανεύκολα στην εκτέλεση combos και είναι ο πιο εύκολος απ' τους νέους στο να τον μάθετε. Η Laura, ως Βραζιλιάνα, φέρει κι αυτή ηλεκτρισμό όπως ο Blanka και παίζει με καποέιρα. Ο Necalli είναι πολύ underplayed στο online, καθώς οι κινήσεις του δεν έχουν μεγάλο range, αλλά ακριβώς επειδή έχει πολλά unbreakable χτυπήματα ο συνδυασμός τους προκαλεί μεγάλο damage κι όποιος μάθει να τον παίζει αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα. Τέλος, ο F.A.N.G., ένας μυστηριώδης τύπος που θυμίζει τον Preacher απ' το Chaos Engine (μόνο στο πρόσωπο), αποτελεί χαρακτήρα-παρωδία με αέρινες κινήσεις που θυμίζουν πουλί που ίπταται και χτυπάει τον εχθρό...με τις φτερούγες του. Αν συνδυάσετε σωστά τις κινήσεις του θα πετύχετε αρκετά combos.
User-friendly vs Skill-based
Η προσπάθεια των developers για άνοιγμα προς το ευρύ κοινό έγκειται στις αλλαγές των ειδικών κινήσεων και των πάλαι ποτέ Super και Ultra Moves που γνωρίζαμε από το Street Fighter IV. Πλέον, οι περισσότεροι χαρακτήρες εκτελούν κινήσεις με τα ημικύκλια, ενώ υπάρχει μόλις μία super κίνηση ανά χαρακτήρα, καθώς και η V-Gauge bar.
Η V-Gauge bar γεμίζει ανάλογα με το κατά πόσο δέχεστε damage ή μπλοκάρετε τις επιθέσεις του εχθρού. Μπορείτε επίσης να κάνετε V-Block με συνδυασμό κουμπιών και να αυξήσετε το γέμισμα της V-Gauge ταχύτερα. Το αποτέλεσμα αυτού του μηχανισμού είναι να πατάτε τα κουμπιά των τριών γροθιών και τριών κλωτσιών ταυτόχρονα ώστε να ενεργοποιήσετε το V-Skill. Με την χρήση του, ο χαρακτήρας σας αυξάνει το ποσοστό του συνολικού damage του σε κάθε κίνηση για ορισμένα δευτερόλεπτα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, οι παραπάνω αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα και οι νεότεροι παίκτες να μπορούν να μπλοκάρουν επιθέσεις και να κάνουν πιο εύκολα counter, οι ειδικές κινήσεις εκτελούνται πιο εύκολα, ενώ ελαχιστοποιούνται τα combos σε σχέση με πριν. Κοινώς, αν είστε αρχάριοι του είδους, έχετε έναν καλό λόγο να προτιμήσετε το Street Fighter V. Οι "παλιοί" θα το βρείτε σαφώς λιγότερο τεχνικό.
Το αρχικό ρόστερ των 16 μαχητών υπήρχε και στο Street Fighter IV. Μόνο που τότε είχαν επιλεγεί πιο χαρακτηριστικοί μαχητές και η αντοχή ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη.
Με βάση την single-player εμπειρία μας, μπορούμε να πούμε πως η διάρκεια του Street Fighter V περιορίζεται σε περίπου ένα δίωρο για να παίξετε το Story και το Survival Mode. Τα Challenges θα προστεθούν τον Μάρτιο με δωρεάν update. Κοινώς, το μόνο που απομένει είναι να παίξετε online με άλλους παίκτες. Η μείωση διάρκειας των single-player modes -ελλείψει Arcade mode- σίγουρα δεν τιμά την Capcom, καθώς θα αποτρέψει αρκετούς παίκτες απ' το να αποκτήσουν το νέο Street Fighter, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, αναμένοντας για νέο περιεχόμενο. Υπάρχουν μέχρι και bugs όπως η μη αναγνώριση του DualShock 4 στην εκκίνηση που χρειάζεται πάτημα του PS Button και έξοδο, γεγονός που μας απέτρεψε ακόμα κι απ' το να παίξουμε Versus. Η όλη κατάσταση θυμίζει κάτι σαν "Street Fighter Prologue", με bugs και crashes που βιώσαμε στο live να επιβάλλεται να λυθούν και το full περιεχόμενο να αναμένεται στα προσεχή updates.
Cross-play και disconnections
Αν και το Street Fighter V δεν μπορεί να θεωρηθεί τελικό προϊόν και στερείται διάρκειας σε σχέση με τα προηγούμενα, η Capcom προτίμησε να δείξει τα νέα του χαρακτηριστικά, υποσχόμενη μεγαλύτερη διάρκεια στη συνέχεια. Αυτό ισχύει -αυτονόητα- στο gameplay του, στους νέους χαρακτήρες, αλλά δυστυχώς για εμάς και στο online.
Η υποσχόμενη δυνατότητα cross-play ανάμεσα στις εκδόσεις των PS4 και PC, επισκιάζει δυστυχώς την συνολική εμπειρία. Ναι μεν το online είναι εθιστικό και θα περάσετε ατελείωτες ώρες παίζοντας, αλλά τα modes "Ranked", "Casual" και "Battle Lounge" όπου επιλέγετε με ποιους θα παίξετε, απλά σας περιορίζουν. Ένα Tourmanemt mode με την μορφή κυπέλλου ή ένα King of the Hill mode θα αύξαναν σίγουρα την online διάρκεια. Το χειρότερο όλων όμως είναι τα disconnections. Οι servers σας αποσυνδέουν διαρκώς σε σημείο που τις τελευταίες ώρες δεν μπορούσα καν να ολοκληρώσω έναν αγώνα. Αυτό αν μη τι άλλο είναι ότι χειρότερο, αφού πλέον το endgame κρέμεται καθαρά στο online κομμάτι. Ευτυχώς που με VDSL γραμμή δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο lag παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις.
Χάρμα οφθαλμών
Η χρήση της Unreal Engine 4 στο Street Fighter V έρχεται την κατάλληλη στιγμή. Η Capcom καταφέρνει να μας παρουσιάσει το πιο όμορφο Street Fighter που έχουμε δει, με πολύ ρεαλιστικά animations. Στο περιβάλλον πίσω υπάρχει ακόμη πιο έντονη κίνηση χωρίς να χάνονται frames κι όλα αυτά σε 1080p με 60 fps. Ένα από τα ελάχιστα μελανά σημεία είναι τα textures στο περιβάλλον, όπως και το ότι ο φωτισμός και τα shadows δεν έχουν την ανάλογη ποιότητα.
Σχετικά με το ήδη υπάρχον ρόστερ, η Capcom δείχνει την τάση να προσθέτει ωραίες γυναικείες παρουσίες, τακτική που εφάρμοσε επιτυχημένα και η Team Ninja στη σειρά Dead or Alive. Απ' τους 16 χαρακτήρες, οι 5 είναι γυναίκες, δηλαδή οι Chun-Li, Rainbow Mika (wrestler απ' το Street Fighter 3 Alpha), Karin, Cammy και Laura, έναντι μόλις δύο γυναικών στους 16 χαρακτήρες του Super Street Fighter II. Η εμφάνιση όλων πλην ίσως της Karin, είναι άκρως...πληθωρική. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι designers αύξησαν τον...όγκο σε ορισμένες περιπτώσεις, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν τους παίκτες να ξεκολλήσουν απ' τα πατροπαράδοτα pick τους. Τα γαλάζια μάτια της Cammy, η Βραζιλιάνικη μέση της Laura και το μπούστο της Rainbow Mika τραβάνε τα βλέμματα. Όπως και το ανεξήγητο "λίφτινγκ" του Ken αλλά για άλλους λόγους. Το πέρασμα του χρόνου πάντως φαίνεται σε μαχητές όπως ο Zangief και -κυρίως- ο Dhalsim που πλέον έχει βγάλει μούσι.
Το soundtrack του Street Fighter V περιέχει remix των παλιών καλών κομματιών του Street Fighter II, με την εκάστοτε μουσική να παίζει ανάλογα με τον αντίπαλό σας. Τα 10 stages παρουσιάζουν διάφορες τοποθεσίες, όπως καταρράκτες, εργοστάσια ή πόλεις της Ασίας, αλλά η ταύτιση χαρακτήρα και stage δεν ισχύει για δεύτερη συνεχόμενη έκδοση. Τέλος, οι φωνές των χαρακτήρων ταιριάζουν άριστα με τους μαχητές που υποδύονται, όσο κι αν έχουν κληθεί να απαγγείλουν ένα αρκετά στημένο script.
Αλλαγή πλεύσης
Το λανσάρισμα του νέου Street Fighter δεν έχει να κάνει με την ανάγκη του κόσμου για μια νέα έκδοση που θα επιφέρει τις τεράστιες αλλαγές στο gameplay. Έχει να κάνει με ένα deadline μεταξύ Capcom-Sony που έπρεπε να τηρηθεί κι ένα άνοιγμα προς ευρύτερο κοινό που ακολουθεί γενικότερα η παγκόσμια gaming βιομηχανία. Υπό ιδανικές συνθήκες, με αυτό το περιεχόμενο και αυτά τα bugs, ο παρόν τίτλος θα έπρεπε να κυκλοφορήσει το 2017 διότι πολύ απλά αδικεί την προσπάθεια της Ιαπωνικής εταιρείας.
Με το Ultra Street Fighter IV να έχει 44 χαρακτήρες (σχεδόν τριπλάσιους), Arcade Mode και πολύ πλούσιο περιεχόμενο, ελάχιστοι είναι αυτοί που θα αγοράσουν το Street Fighter V, μόνο και μόνο για να απολαύσουν τους αγαπημένους τους ήρωες σε Unreal Engine 4 με 60 fps. Η διαφορά είναι άλλωστε αναιπαίσθητη. Ούτε οι τέσσερις νέοι μαχητές θα αποτελέσουν σοβαρό δέλεαρ. Αν το Street Fighter V καταφέρει αρχικά να λύσει τα θέματά του, σταθεροποιηθεί και προσθέσει σταδιακά τους χαρακτήρες του μέσω μελλοντικών updates, τότε αντίστοιχα οι gamers θα το τιμήσουν με την αγορά τους. Οι εποχές έχουν αλλάξει και δύσκολα ο κόσμος εμπιστεύεται προϊόντα που θεωρεί μη ολοκληρωμένα. Προς το παρόν και τουλάχιστον για το προσεχές μέλλον, η Capcom έχει επιφορτιστεί με πολύ δουλειά.
Θετικά:
- Απλοποιημένο και πιο προσιτό σύστημα μάχης
- Δυνατός ηχητικός τομέας
- Εθιστικό online
- Αναβαθμισμένος τεχνικός τομέας
- Δυνατότητα για cross-platform play
Αρνητικά:
- Το Arcade Mode αντικαταστάθηκε από stories-σφηνάκια
- Αστείο A.I. ακόμα και στο ανώτερο επίπεδο δυσκολίας
- Ανολοκλήρωτη εμπειρία με ελάχιστο περιεχόμενο και μικρά bugs
- Διαρκείς αποσυνδέσεις απ’ τους servers
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.8
Το πιο υποσχόμενο και ταυτόχρονα προβληματικό λανσάρισμα στην ιστορία της σειράς.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Ξεκινάω το διάβασμα.Σας βλέπαμε χθες live παντως με ένα φίλο και καταλάβαμε και οι δύο ότι το παιχνίδι δεν ήταν ακόμα έτοιμο για να βγει.
Είχα σκοπό να αγοράσω το παιχνίδι 1-2 μήνες μετά την κυκλοφορία του για να έχουν βγει εντωμεταξύ τα πρώτα patches (ο πληθυντικός δεν είναι τυχαίος).
Μετά το βίντεο του versus και το review του Gameworld, αποφάσισα να περιμένω μέχρι να ολοκληρωθεί το παιχνίδι.
Πιστεύω ότι το arcade mode θα προστεθεί στο μέλλον ως δωρεάν DLC. Δεν υφίσταται Street Fighter χωρίς αυτό, όπως δεν υφίσταται Mortal Kombat χωρίς fatalites (εξαιρείται η έκδοση MK1 για SNES :P).
Προσωπικά το μοναδικό παράπονο είναι ως προς τη διάρκεια του single-player, και απ 'αυτό θα εξαρτηθεί η αγορά του, μιας και με το online δεν ασχολούμαι ενεργά.
Προσωπικά το περίμενα να βγει ως το καλύτερο στο είδος του fighting(στα 2D που κάνεις combos Μέχρι να πάθουν μελανιές τα χέρια σου)...
Επομένως συνεχίζουμε να έχουμε κορυφαία στο fighting genre , τα Mortal Kombat X και Killer Instinct (το οποίο είναι παιχνίδι του 2013 νομίζω....).
Ελπίζω να διορθωθούν τα προβλήματα που μπορούν όντως να διορθωθούν!
Tonyler το Street Fighter 4 είναι κλάσεις ανώτερο από MK X και Killer Instinct μαζί.Δεν ξερω σιγουρα για γραφικα αλλά σε όλα τα υπόλοιπα είμαι βέβαιος.Δεν είναι τυχαίο ότι η Microsoft το έδινε τζάμπα γιατί απλά κανείς δεν θα το έπαιρνε.
προσωπική μου γνώμη πάνω στην γενική βαθμολογία 7,0
Είναι πράγματι έτσι; ή ο κόσμος έχει αποδεχτεί τα 30 ευρω για εξι χαρακτήρες και κουστούμια και το θεωρεί φυσιολογικο;
Όι περισσότεροι gamers ψάχνονται πρώτα σε reviews, user score και user reviews. Η μειοψηφία που δεν ξέρει να ψάχνει ή που είναι fans θα αγοράσουν κάποια games/DLC όπως και να 'χει.
Πάντως στο launch trailer η Capcom υποσχέθηκε δωρεάν DLC τα οποία ξεκλειδώνονται μέσω της προόδου μας (αντί πληρωμής δηλαδή). Μένει να δούμε αν θα τηρήσει την υπόσχεσή της σε όλα.
Σε κάθε περίπτωση, τα επί πληρωμή DLC στα Fighting και στα Sports δεν τα δικαιολογώ με τίποτα. Είναι κοροϊδία στο πολλαπλάσιο σε σχέση με άλλα games, όπου εκεί τουλάχιστον βλέπουμε νέους κόσμους και όχι απλά νέους...χαρακτήρες.
Kανείς ποτέ δεν έδωσε το Killer instinct δωρεάν. Το να δίνεις ένα Game free με έναν μόνο χαρακτήρα ανα εβδομάδα μετά βίας μπορεί να θεωρηθεί δωρεάν.
Το Killer instinct ( όποιος έχει ασχοληθεί σοβαρά , το γνωρίζει) είναι ίσως το πιο balanced fighting game που έχει υπάρξει. Γίνονται συνεχώς updates για την προσθήκη χαρακτήρων και την βελτίωση του gameplay.
Αν το Street fighter 4 είναι κλάσεις ανώτερο από KI και ΜΚ , τότε πόσες ακόμα κλάσεις κατώτερο είναι το Street Fighter V ?
Είτε το θες είτε όχι, το Killer Instinct παίζεται δωρεάν και με ένα χαρακτήρα την εβδομάδα. Μπαίνεις την επόμενη εβδομάδα και παίζεις με τον επόμενο. Μπορείς να παίξεις τζαμπέ? Ναι. Άρα είναι free-to-play με μικροσυναλλαγές.
Οσο balanced είναι το gameplay στο Killer Instinct αλλο τόσο ειναι και στα Street Fighter και Mortal Kombat ειδικά στο X. Το να μπορεις να κανεις 40 και 50 combos και να ζητάς ο αμυνόμενος να προλάβει να κάνει counter για να τα σταματήσει ειναι σκετος γλωσσοδετης. Ειναι το πιο hardcore fighting και γι αυτο δεν εχει την απηχηση των αλλων στις πωλήσεις. Γιατι θες 10 φορες παραπάνω χρονο να το μαθεις.
Το Street Fighter V το έπαιξα χθες σε PC φίλου και είναι χάλι.Εκτός από μισοφτιαγμένο παιχνίδι εκαναν το gameplay πιο casual οποτε νομιζω οι περισσότεροι συμφωνουν εδώ.
Ε τότε καλό είναι να συγκρίνουμε το 100% των δύο παιχνιδιών. Με αυτή τη λογική συγκρίνεις το street fighter με ένα άλλο fighting game με έναν χαρακτήρα.
Απλά το KI σου δίνει τη δυνατότητα να μην πληρώσεις 100% το παιχνίδι (όπως κάνουν όλα τα άλλα π.χ - Street fighter 60 ευρώ.), αλλά να παίρνεις ό,τι θες εσύ.
Αυτός είναι πιστεύω ο λόγος που δεν έχει την απήχηση του Street fighter. Πωλείται με έναν πολύ φιλικό τρόπο προς τον gamer και οι περισσότεροι απομακρύνονται από αυτό απλά και μόνο από το F2P.
Που είναι το λιμάνι με το καράβι στην πίστα του Κέν, Το Las Vegas τοy Balrog, To ξαπλωμένο άγαλμα στην πίστα του Sagat, o δρόμος της αγοράς στην Chun Li,h η πίστα του Vega με τα κάγκελα όπου σκαρφάλωνε. Κάθε μαχητής στη χώρα του με την πίστα του. Γιατί το αλλάξανε, μόνο η capcom ξέρει.