- Reviews
- Resident Evil Zero HD Remaster
Resident Evil Zero HD Remaster
HotΤο prequel της επικής Survival Horror σειράς στην καλύτερη εκδοχή του.
Το prequel της επικής Survival Horror σειράς στην καλύτερη εκδοχή του.
Πριν από ένα χρόνο η Capcom μας παρουσίασε το Resident Evil HD Remaster καταφέρνοντας να κερδίσει τις εντυπώσεις, κάτι που αν μη τι άλλο συμβαίνει σπάνια όταν μιλάμε για HD επανακυκλοφορίες. Στην επιτυχία του εν λόγω τίτλου, ο οποίος σημειωτέον πούλησε κάτι παραπάνω από 1 εκατομμύριο αντίτυπα μέσα σε μόλις τρεις μήνες, συντέλεσαν αρκετοί παράγοντες. Ο κυριότερος εξ' αυτών είναι ότι ελάχιστοι παίκτες είχαν την τύχη να δοκιμάσουν το πρωτότυπο remake του Resident Evil για το GameCube, όπως αποδεικνύουν και οι χαμηλότατες πωλήσεις του -για τα δεδομένα της σειράς- στην κονσόλα της Nintendo. Κατ' επέκταση το HD remaster του ήρθε ως μάννα εξ' ουράνου για τους απανταχού φίλους της σειράς, αφού τους έδωσε την ευκαιρία να απολαύσουν το καλύτερο Survival Horror όλων των εποχών στην πληρέστερη μορφή του.
Η εμπορική επιτυχία του Resident Evil HD Remaster έδωσε το έναυσμα στην ιαπωνική εταιρεία να εργαστεί σε μια ανάλογη HD επανέκδοση για το Resident Evil Zero, το οποίο επίσης είχε κυκλοφορήσει στο GameCube. H Nintendo τότε είχε την τύχη να κλείσει μια αποκλειστική συμφωνία με τον Shinji Mikami, τον δημιουργό και βασικό εμπνευστή της σειράς, η οποία αφορούσε τα Resident Evil Zero, Resident Evil 4 και το remake του Resident Evil. Βέβαια η ιδέα για την κυκλοφορία ενός prequel είχε προκύψει πολύ νωρίτερα και συγκεκριμένα το 1995. Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το Resident Evil Zero έγινε τον Ιανουάριο του 1999, ενώ ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε και ένα μικρό δείγμα από το gameplay του στο Tokyo Game Show. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η ανάπτυξή του είχε ξεκινήσει αρχικά στο Nintendo 64, παρόλα η περιορισμένη μνήμη της κονσόλας ανάγκασε τους developers να βάλουν στον... πάγο το project τους. Τα δεδομένα φυσικά άλλαξαν με την έλευση του GameCube, αναγκάζοντας την Capcom να επανασχεδιάσει το δημιουργήμα της κρατώντας μόνο το γενικό concept και το σενάριο της πρώιμης N64 έκδοσης.
Στο σημείο αυτό αξίζει να προσθέσουμε ότι το Resident Evil Zero είχε επανακυκλοφορήσει και στο Wii πριν από μερικά χρόνια χωρίς να καταφέρει να προκαλέσει αίσθηση. Η νέα έκδοσή του πάντως για τα PC και τις κονσόλες της Sony και της Microsoft παρουσιάζεται σαφώς πιο βελτιωμένη και όπως θα δούμε παρακάτω αποτελεί μια must αγορά για τους πολυάριθμους φίλους της σειράς.
Κανίβαλοι στα βουνά Arklay
Τα γεγονότα του Resident Evil Zero λάμβανουν χώρα μερικές μέρες νωρίτερα πριν από τα αντίστοιχα του προκατόχου του. Όσοι είχατε παίξει το μνημειώδες Survival Horror του Shinji Mikami ενδεχομένως να θυμάστε ότι η S.T.A.R.S Alpha Team προσπαθούσε να εντοπίσει τα ίχνη της Bravo Team, η οποία είχε εξαφανιστεί στην ευρύτερη περιοχή του Racoon Forest. Στην προκειμένη περίπτωση μαθαίνετε ότι Bravo Team είχε ως αποστολή να ερευνήσει μια σειρά περίεργων καννιβαλιστικών φόνων στα Arklay Mountains.
Στον πρόλογο της ιστορίας, ο οποίος αποδίδεται με ένα αρκετά εντυπωσιακό cutscene, βλέπουμε ότι το ελικόπτερο που μετέφερε την Bravo Team κάνει αναγκαστική προσγείωση στο Racoon Forest. Εκεί η επιλέκτη ομάδα ανακαλύπτει ένα αναποδογυρισμένο μεταγωγικό της στρατιωτικής αστυνομίας και δύο νεκρούς αξιωματικούς, οι οποίοι έχουν σκοτωθεί με εξαιρετικά βίαιο τρόπο. Το μεταγωγικό αυτό μετέφερε τον βαρυποινίτη Billy Coen, έναν πρώην πεζοναύτη, ο οποίος και επρόκειτο να εκτελεστεί. Η Bravo Team αποφασίζει να κηνυγήσει τον εγκληματία και χωρίζεται για να ψάξει την γύρω περιοχή. Η γιατρός της ομάδας, η Rebecca Chambers, ανακαλύπτει ένα σταματημένο τρένο (Ecliptic Express) στην μέση του πουθενά και σπεύδει να εξερευνήσει τα βαγόνια του, για να διαπιστώσει στην πορεία ότι όλοι οι επιβάτες του είναι νεκροί. Βέβαια οι άτυχοι επιβάτες δεν μένουν για πολύ ώρα σε αυτή την κατάσταση, καθώς -όπως σωστά μαντέψατε- μετατρέπονται σε zombies και αρχίζουν να κηνυγούν την δύσμοιρη Rebecca. Από το σημείο αυτό και μετά ξεκινά ένας αδυσώπητος αγώνας για επιβίωση, καθώς η Rebecca -αν και διστακτική- ενώνει τις δυνάμεις της με τον Billy Coen. Οι δύο τους αποφασίζουν να εξερευνήσουν το τρένο και να ανακαλύψουν τα... ένοχα μυστικά του.
Κρίνοντας το Resident Evil Zero καθαρά στο σεναριακό κομμάτι, είναι γεγονός ότι μιλάμε για μια άκρως προβλέψιμη ιστορία. Ο Billy Coen σας δίνει κάποιες πληροφορίες για το βιογραφικό του στο μέσο περίπου του παιχνιδιού, παρόλα αυτά δεν χρειάζεται κάποιος να είναι πυρηνικός φυσικός για να διαπιστώσει ότι δεν ευθύνεται για τον θάνατο των αξιωματικών που τον μετέφεραν στο ταξίδι του προς την ηλεκτρική καρέκλα. Παρά το προβλέψιμο σενάριο όμως η δημιουργία της Capcom εμβαθύνει ακόμη περισσότερο στο lore της σειράς, δίνοντας σας επιπλέον πληροφορίες για τον ρόλο που έπαιξαν οι Albert Wesker και William Birkin στην εξάπλωση του Τ-Virus και φυσικά σας αποκαλύπτει τις άγνωστες πτυχές της προσωπικότητας της Rebecca Chambers. H τελευταία δεν είναι άγνωστη σε όσους έχουν παίξει το Resident Evil, καθώς στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς είχε βοηθήσει αρκετές φορές τον Chris Redfield.
Extra pair of hands
Σε γενικές γραμμές τo prequel της σειράς διατηρεί αναλλοίωτο τον πρωταρχικό gameplay πυρήνα της, τον οποίο και αγαπήσαμε στα πρώτα τρία κεφάλαιά της. Παρόλα αυτά εδώ θα συναντήσετε δύο νέους μηχανισμούς που έχουν και το ανάλογο αντίκτυπο στο gameplay. O πρώτος εξ' αυτών είναι το λεγόμενο “partner zapping” system, το οποίο σας επιτρέπει με το πάτημα ενός κουμπιού να αλλάξετε χαρακτήρα. Σε αντίθεση λοιπόν με τα πρώτο Resident Evil, όπου και θα έπρεπε εξαρχής να διαλέξετε τον playable χαρακτήρα σας (Jill Valentine ή Chris Redfield), εδώ μπορείτε να παίξετε τόσο με την Rebecca Chambers, όσο και με τον Billy Coen.
Επιπροσθέτως, εδώ έχετε την δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να επιλέξετε μεταξύ του solo και του team play. Στην πρώτη περίπτωση ο καθένας από τους δύο χαρακτήρες κινείται ανεξάρτητα, ενώ στην δεύτερη περίπτωση οι πρωταγωνιστές κινούνται και γενικώς ανταποκρίνονται στις εντολές σας ως μια ενιαία ομάδα. Σε γενικές γραμμές το team play είναι η ενδεδειγμένη στρατηγική, καθώς με τον τρόπο αυτό έχετε επιπλέον δύναμη πυρός. Υπάρχουν βέβαια αρκετές περιπτώσεις, στις οποίες καλείστε να μετακινήσετε ξεχωριστά τον κάθε χαρακτήρα και να επιλύσετε διάφορους γρίφους. Λόγου χάρη σε κάποια σημεία θα πρέπει να πατήσετε ταυτόχρονα δύο διακόπτες ή να εκμεταλλευτείτε τις ξεχωριστές δυνατότητες τους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο Billy, λόγω της αυξημένης μυικής μάζας του είναι σε θέση να μετακινήσει βαριά κιβώτια, ενώ οι ιατρικές γνώσεις της Rebecca της επιτρέπουν να αναμίξει τα θεραπευτικά herbs ή να συλλέξει διάφορα χημικά αέρια από συγκεκριμένα δοχεία. Μία ακόμη διαφορά μεταξύ των δύο χαρακτήρων είναι ότι η Rebecca έχει λιγότερα hit points, ενώ είναι πιο αδέξια στην χρήση των εξελιγμένων όπλων (magnum, grenade launcher).
Το A.I του εκάστοτε συνεργάτη σας κινείται σε υψηλά επίπεδα, καθώς φροντίζουν να πυροβολούν όποτε είναι απαραίτητο χωρίς να σπαταλούν άσκοπα τα πυρομαχικά σας, ενώ οι επιθέσεις τους βρίσκουν πάντοτε στόχο. Επιπροσθέτως, φροντίζουν να σας ακολουθούν διακριτικά, χωρίς να μπαίνουν μπροστά στα πυρά σας, ενώ στην περίπτωση που παίζετε solo φροντίζουν να σας καλέσουν στον ασύρματο όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Ο εφιάλτης του item management
Όσοι ασχοληθείτε για πρώτη φορά με το Resident Evil Zero στην παρούσα HD έκδοση θα διαπιστώσετε έναν ακόμη νέο μηχανισμό του gameplay πέρα από το “partner zapping”. Φυσικά αναφερόμαστε στην έλλειψη των item boxes, τα οποία σας έδιναν την δυνατότητα να αποθηκεύσετε τα αντικείμενά σας. Κατόπιν αυτού, η διαχείριση του inventory σας είναι μια εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, αφού ακόμη και με δύο playable χαρακτηρες έχετε μόλις 12 slots. Μάλιστα αρκετά όπλα καταλαμβάνουν δύο θέσεις στο inventory σας, ενώ παράλληλα θα πρέπει να έχετε τουλάχιστον ένα slot ελεύθερο για να μαζέψετε τα αντικείμενα που σχετίζονται με την επίλυση των διαφόρων γρίφων ή τα κλειδιά που σας επιτρέπουν να μεταβείτε σε νέες περιοχές.
Το νέο item system είναι εμπνευσμένο από το Sweet Home, ένα horror RPG της Capcom που κυκλοφόρησε το 1989, το οποίο χαρακτηρίζεται ως ο πρόγονος του Resident Evil και του Survival Horror γενικότερα. Η κατάργηση των item boxes σχετίζεται με την σαφή πρόθεση των developers να αυξήσουν αισθητά τον βαθμό πρόκλησης. Με βάση τα νέα δεδομένα για να μαζέψετε ένα αντικείμενο όταν δεν έχετε slots στο inventory σας, όπως συμβαίνει ως επί τω πλείστον δηλαδή, θα χρειαστεί να αφήσετε κάποιο άλλο. Η τοποθεσία που αφήσατε το εκάστοτε αντικείμενο είναι ορατή ανά πάσα στιγμή στον χάρτη σας, οπότε είναι αδύνατο να το χάσετε, παρόλα αυτά είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί να κάνετε δεκάδες φορές backtracking.
To backtracking καταλαμβάνει το 1/4 περίπου του playthrough σας, καθώς είστε αναγκασμένοι να μεταβείτε ξανά και ξανά στις ίδιες περιοχές για να επανακτήσετε τα αντικείμενά σας.
Με βάση τα παραπάνω είναι γεγονός ότι η όλη διαδικασία του item management εκτυλίσσεται σε έναν πραγματικό εφιάλτη που αναπόφευκτα σας οδηγήσει σε εκνευρισμό. Στην δική μας περίπτωση χρειάστηκε να κάνουμε 5-6 φορές backtracking για να επανακτήσουμε το grappling hook. Να διευκρινίσουμε ότι δεν είχαμε ολοκληρώσει το Resident Evil Zero στο GameCube όταν κυκλοφόρησε και κατ' επέκταση δεν είμασταν σε θέση να γνωρίζουμε ποια αντικείμενα μας χρειάζονται για να προχωρήσουμε παρακάτω. Είναι γεγονός βέβαια ότι στο δεύτερο ή στο τρίτο playthrough σας θα είστε σε θέση να γνωρίζετε ποια ακριβώς αντικείμενα θα πρέπει να συλλέξετε, ποια να αφήσετε και κυρίως ποιο εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσετε (λόγου χάρη το handgun είναι άχρηστο από ένα σημείο και μετά), οπότε το backtracking ελαχιστοποιείται. Κακά τα ψέμματα βέβαια, το πρώτο playthrough είναι αυτό που καθορίζει σε μεγαλύτερο βαθμό την συνολική εμπειρία σας και στην προκειμένη περίπτωση το σύστημα του item management την αμαυρώνει ανεπανόρθωτα.
Εύκολη υπόθεση
Αν εξαιρέσουμε τα παραπάνω προβλήματα το Resident Evil Zero μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο “εύκολα” κεφάλαια της σειράς, με δεδομένο ότι ο βαθμός πρόκλησης που προσφέρει στο Normal επίπεδο δυσκολίας είναι επιεικώς χαμηλός. Εκ του αποτελέσματος λοιπόν κατανοούμε για ποιον λόγο οι developers άλλαξαν το σύστημα του item management και αφαίρεσαν τα item boxes. Αρνητική εντύπωση μας άφησαν και τα boss fights, καθώς αντί να ζήσουμε επικές μονομαχίες είδαμε τους αντιπάλους μας να πέφτουν στο έδαφος σε χρόνο dt από το magnum ή το grenade launcher μας. Μοναδική εξαίρεση είναι το τελικό boss, όπου και τα αποθέματα των πυρομαχικών σας δεν παίζουν κανένα απολύτως ρόλο, αλλά αντίθετα απαιτείται σωστή συνεργασία μεταξύ των δύο χαρακτήρων.
Εν τω μεταξύ, το απαιτούμενο backtracking εκτοξεύει σημαντικά την διάρκεια του Resident Evil Zero, καθώς στο πρώτο playthrough σας θα χρειαστείτε τουλάχιστον 11-12 ώρες για να δείτε τα credits. Με την ολοκλήρωση του βασικού story ξεκλειδώνουν δύο επιπλέον modes, το Leech Hunter και το Wesker mode. To τελευταίο αποτελεί μία από τις ελάχιστες προσθήκες που συναντάμε στην παρούσα HD έκδοση του παιχνιδιού. Στο mode αυτό, όπως υποδηλώνει το όνομά του, σας δίνεται η ευκαιρία να αναλάβετε το έλεγχο του Albert Wesker, o οποίος αντικαθιστά ουσιαστικά τον Billy Coen.
Να σημειωθεί επίσης ότι μετά το τέλος του εκάστοτε playthrough σας ακολουθεί η σχετική αξιολόγησή που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες (διάρκεια, πόσα saves κάνατε κτλ.). Τα τρία επίπεδα δυσκολίας (ξεχωριστή αξιολόγηση για το καθένα) και τα επιπλέον objectives (τερματισμός χωρίς να χρησιμοποιήσετε θεραπευτικά αντικείμενα, χωρίς να σώσετε την πρόοδό σας κ.ο.κ) που σας ανταμείβουν με τα ανάλογα Achievements/Trophies εκτινάσσουν το replayability στα ύψη, για όσους θέλουν να κάνουν τα πάντα. Σε συνδυασμό λοιπόν με τα δύο εξτρά modes, το Resident Evil HD Remaster έχει απίστευτο value for money (κοστίζει μόλις 19.99 ευρώ).
Στα πρότυπα του Resident Evil HD Remaster
H Capcom μας προσφέρει ένα ακόμη Resident Evil σε HD, καθώς η νέα έκδοση του prequel της σειράς τρέχει στα 1080p/30fps στις next-gen κονσόλες και στα 60fps στα PC. Κατά την διάρκεια του playthrough μας παρατηρήσαμε μόλις μία φορά πτώση του frame rate και αυτό γιατί κάναμε συνεχόμενες εναλλαγές μεταξύ των δύο χαρακτήρων για να τεστάρουμε την ανταπόκριση του partner zapping system. Εν τέλει, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά άμεση και με μηδαμινούς χρόνους φόρτωσης.
Στην πρωτότυπη έκδοση για την κονσόλα της Nintendo είχαμε δει ποιοτικά pre-rendered περιβάλλοντα και όπως είναι φυσικό κάτι αντίστοιχο ισχύει και εδώ. Τα 3D models των βασικών χαρακτήρων και των εχθρών έχουν επανασχεδιαστεί και δείχνουν αρκετά εντυπωσιακά στα 1080p, παρόλα αυτά συναντήσαμε και κάποιες περιπτώσεις όπου χρησιμοποιτείται ο παλιός κώδικας, όπως για παράδειγμα στα cutscenes. Θυμίζουμε ότι όπως στο Resident Evil HD Remaster έτσι και εδώ έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε μεταξύ του 16:9 aspect ratio και του πρωτότυπου 4:3, με το πρώτο να σας δίνει ένα καλύτερο οπτικό πεδίο. Η κάμερα βέβαια είναι το τυπικό μονόπλανο που δίνει ένα κινηματογραφικό feeling, αλλά από την άλλη μειώνει το οπτικό σας πεδίο. Τα εξαιρετικά ηχητικά εφέ βέβαια σας επιτρέπουν όχι μόνο να εντοπίσετε, αλλά και να αναγνωρίσετε ποιος ακριβώς εχθρός παραμονεύει πίσω από μια γωνία.
Σε ότι αφορά τον ηχητικό τομέα, η μοναδική μας ένσταση αφορά το voice acting, το οποίο χωρίς να είναι κακό αποτυγχάνει να εντυπωσιάσει και αυτό γιατί οι ατάκες των πρωταγωνιστών και του κεντρικού villain είναι τουλάχιστον αστείες (με την κακή έννοια). Προβλήματα παρατηρούνται και στο lip sync, καθώς μας δόθηκε η εντύπωση ότι ο συγχρονισμός έχει γίνει με βάση το ιαπωνικό voice acting της πρωτότυπης έκδοσης. Το soundtrack παραμένει επιβλητικό και συντελεί στα μέγιστα στην δημιουργία μιας ζοφερής ατμόσφαιρας, όπως ακριβώς αρμόζει σε κάθε Survival Horror που σέβεται τον εαυτό του.
Κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα
Παρά το προβλήματά του, το Resident Evil Zero στέκεται επάξια πλάι στα πρώτα τρία -τα ομολογουμένως καλύτερα- κεφάλαια της σειράς. Το σύστημα του partner zapping έδωσε μια νέα διάσταση στο gameplay και κατ' επέκταση χαρακτηρίζεται μια θετική προσθήκη, ενώ από την άλλη η διαχείρισή του inventory σας και γενικώς το item management αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Εν τω μεταξύ, η δουλειά της Capcom όσον αφορά το HD λίφτινγκ κρίνεται και πάλι εξαιρετική και με δεδομένο ότι το όλο πακέτο προσφέρεται σε μια εξαιρετικά ελκυστική τιμή (19.99 ευρώ) οι φίλοι της σειράς μπορούν να το αποκτήσουν με... κλειστά μάτια.
Θετικά:
- To partner zapping system
- Υψηλό συμμαχικό Α.Ι.
- Μεγάλη διάρκεια και αρκετά εξτρά modes
- Λειτουργεί ιδανικά ως prequel εμβαθύνοντας στο lore της σειράς
- Εξαιρετική HD αναβάθμιση
- Το παραδοσιακό gameplay των πρώτων Resident Evil
- Χαμηλή τιμή διάθεσης
- Κορυφαία ηχητικά εφέ και ατμοσφαιρικό soundtrack
- Ο Wesker ως playable χαρακτήρας
Αρνητικά:
- Απαιτεί αρκετό backtracking
- Προβληματικό item management
- Προβλέψιμο σενάριο
- Μέτριο voice acting
- Χαμηλή πρόκληση
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Αν δεν το απολαύσατε στο GameCube σπέυσατε να το αποκτήσετε.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Resident Evil 0 HD Remaster
[Αρχική δημοσίευση: 26/5/15] Όπως έγινε σήμερα γνωστό, ο αποκλειστικός τίτλος του Gamecube και prequel του Resident Evil, Resident Evil 0, πρόκειται να επανακυκλοφορήσει σε HD remaster από την Capco...Posted (09 Dec 2015)
Comments
*remaster ήθελα να πω :)
Διαφωνώ κάθετα και το θεωρώ λάθος αυτό. Από τα πιο δύσκολα και πιο εκνευριστικά Resident με πολλούς δύσκολους και εκνευριστικούς εχθρούς. Σε όλα τα άλλα το review είναι spot on. Πραγματικά με έπιασε περιέργεια για το πως φάνηκε εύκολο Ειδικά στο hard είναι σχεδόν unplayable.
Καλό ήταν αλλά όχι όπως άλλα Resident, δεν ξέρω αλλά κάτι του έλειπε. Είχε όλα τα στοιχεία των Resident αλλά ήταν κάπως ρηχό.