- Reviews
- Kingdom Hearts
Kingdom Hearts
HotΌταν η Disney συνάντησε το Final Fantasy.
Το Kingdom Hearts είναι το πρώτο game της ομώνυμης δημοφιλούς σειράς και κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στα τέλη του 2002 για το PS2. Πρόκειται για ένα Action RPG που προέκυψε ως αποτέλεσμα συνεργασίας της Squaresoft (πλέον SquareEnix) με την The Walt Disney Company. Το βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι συνδυάζει πανέμορφα χαρακτήρες και τοπία από ταινίες κινουμένων σχεδίων της Disney με τα αντίστοιχα της σειράς Final Fantasy.
Η παράξενη αρχικά αυτή ιδέα προήλθε από μια συζήτηση που είχαν δυο developers της Square για το Super Mario 64. Οι Shinji Hashimoto και Hironobu Sakaguchi συζητούσαν για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού που θα παρείχε πλήρη ελευθερία κινήσεων σε τρεις διαστάσεις όπως ακριβώς το Super Mario 64, αλλά κατέληξαν στο συμπέρασμα πως μόνο χαρακτήρες της Disney θα μπορούσαν να κοντράρουν τον διάσημο υδραυλικό σε δημοτικότητα. Ο μέχρι τότε σχεδιαστής χαρακτήρων της σειράς Final Fantasy, Tetsuya Nomura, άκουσε τη συζήτηση τους και προσφέρθηκε να ηγηθεί της ανάπτυξης του νέου τίτλου, επιθυμία που έγινε πραγματικότητα.
Τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν γραφτό να υλοποιηθούν όλες οι φιλοδοξίες που υπήρχαν για το Kingdom Hearts. Η Square και η Disney μοιράζονταν εκείνη την περίοδο το ίδιο κτήριο στην Ιαπωνία. Ο Hashimoto πέτυχε στον ανελκυστήρα του κτηρίου ένα ανώτερο στέλεχος της Disney στο οποίο είπε την ιδέα του και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Τον Φεβρουάριο του 2000 ξεκίνησε η ανάπτυξη του με πάνω από 100 μέλη της Square και της Disney και τον Μάιο του 2001 ανακοινώθηκε στο κοινό στα πλαίσια της E3.
Όσο πλησιάζεις στο φως, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η σκιά σου
Αυτή η φράση λέει τα πάντα για το σενάριο του Kingdom Hearts. Όλα ξεκινούν με μια παρέα τριών παιδιών, τα οποία ζούνε σε ένα νησί κι επιθυμούν να φύγουν από αυτό ώστε να δούνε τον κόσμο φτιάχνοντας μια σχεδία. Ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Sora και την υπόλοιπη παρέα συμπληρώνουν ο κολλητός του φίλος Riku και η Kairi για την οποία ο Sora έχει αναπτύξει αισθήματα. Ξαφνικά μια νύχτα το νησί δέχεται επίθεση από σκοτεινά πλάσματα που ονομάζονται Heartless. Την ώρα της επίθεσης, ο Sora αποκτάει μυστηριωδώς ένα σπαθί σε σχήμα κλειδιού που αποδεικνύεται ικανό να καταστρέψει τα Heartless κι ονομάζεται Keyblade. Παρόλα αυτά, σκοτεινές δίνες καταστρέφουν ολοκληρωτικά τον κόσμο των παιδιών, τα οποία χωρίζονται βίαια από το σκοτάδι και καταλήγουν σε διαφορετικούς κόσμους.
Ο Sora ξυπνάει στην Traverse Town, κόσμος που πολλοί χαρακτήρες της σειράς Final Fantasy έχουν ως σπίτι τους. Την ίδια στιγμή βλέπουμε και τους πρώτους ήρωες της Disney σε δράση. Μέσω cutscenes μαθαίνουμε ότι ο King Mickey άφησε τον δικό του κόσμο για να αντιμετωπίσει το θέμα των Heartless σε άλλου κόσμους. Πριν φύγει, άφησε οδηγίες στον μάγο Donald Duck και τον ιππότη Goofy ώστε να βρουν το κλειδί που θα προστατέψει τους κόσμους από το σκοτάδι. Εκείνοι φτάνοντας στην Traverse Town βρίσκουν τον Sora και το κλειδί, το οποίο δεν είναι άλλο από το μυστηριώδες Keyblade. Οι Sora, Donald και Goofy απαρτίζουν μια αλλόκοτη ομάδα που ξεκινάει τα ταξίδια της ανά τους κόσμους της Disney με σκοπό να βρουν τους Riku, Kairi και King Mickey, αλλά και να απαλλάξουν τους κόσμους από τα Heartless.
Μια μέρα στα Destiny Islands
Τα Destiny Islands είναι ο πρώτος κόσμος που θα συναντήσετε και στον οποίο ζει ο Sora και οι φίλοι του. Πάνω στο νησί θα βρείτε και κάποια άλλα παιδιά που αποτελούν νεαρές εκδόσεις χαρακτήρων από Final Fantasy όπως οι Tidus και Wakka (Final Fantasy X) και η Selphie (Final Fantasy VIII). Η πρώτη επαφή σας με τον Sora θα έρθει στην μορφή ενός ονείρου του, που αποτελεί ταυτόχρονα ένα tutorial για τα controls του παιχνιδιού και δένει πανέξυπνα με το σενάριο του. Αφού ξυπνήσετε, θα πρέπει αρχικά να εξερευνήσετε το νησί και να μαζέψετε υλικά για την δημιουργία της σχεδίας που σας ανέθεσε η Kairi, ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να κάνετε level up πολεμώντας με τα άλλα παιδιά του νησιού. Μετά την εισβολή των Heartless, αποκτάτε το Keyblade και αφού πολεμήσετε ορδές εχθρών, κάνει την εμφάνιση του και το πρώτο boss του παιχνιδιού το οποίο και έχετε πολεμήσει ήδη νωρίτερα στο όνειρο του Sora.
Action Final Fantasy
Το gameplay του Kingdom Hearts βασίζεται κυρίως σε αυτό των Final Fantasy που είχαν κυκλοφορήσει μέχρι εκείνη την περίοδο. Παρόλα αυτά, υπάρχουν βασικές διαφοροποιήσεις, με την κυριότερη να είναι η στροφή στην δράση και η απόρριψη του Turn-based συστήματος μάχης. Το party σας αποτελείται απο 3 άτομα (Sora, Donald, Goofy), αλλά σας δίνεται η δυνατότητα ελέγχου μόνο του Sora. Αν και οι άλλοι δύο χαρακτήρες ελέγχονται από A.I., μπορείτε να προσαρμόσετε την συμπεριφορά τους μέχρι ενός σημείου. Επίσης σας δίνεται η δυνατότητα ανάλογα με τον κόσμο που επισκέπτεστε, να αλλάξετε κάποιον από τους Goofy και Donald με κάποιον άλλον χαρακτήρα που παρέχει ο κόσμος. Για παράδειγμα μπορείτε να πάρετε στην Agrabah τον Aladdin, στην Neverland τον Peter Pan και στην Deep Jungle τον Tarzan.
Οι χαρακτήρες ανεβαίνουν level μαζεύοντας XP, όπως σε όλα τα παραδοσιακά RPG. Σταδιακά θα αποκτάτε νέα spells και abilities που έχουν σημαντική επιρροή στο gameplayκαι μπορούν να αλλάξουν ριζικά τον τρόπο παιχνιδιού σας. Εντυπωσιακό είναι ότι από κάποιο σημείο και μετά θα μπορείτε να κάνετε summon τέρατα για να σας βοηθήσουν όπως ακριβώς και στα Final Fantasy. Η βασική διαφορά εδώ όμως είναι ότι τα “τέρατα” είναι στην πραγματικότητα ήρωες της Disney όπως το Genie από τον Aladdin και ο Simba από το The Lion King. Σκοτώνοντας τέρατα αποκτάτε και “Munny”, το οποίο είναι το νόμισμα του παιχνιδιού και σας δίνει τη δυνατότητα να αγοράσετε αντικείμενα και νέο εξοπλισμό. Σε περίπτωση που μια επίθεση σας γίνει ακριβώς την ίδια στιγμή με τον αντίπαλο ή εκτελείτε σωστά μανούβρες για αποφυγές κι αντεπιθέσεις μέσα στις μάχες, τότε θα σας εμφανιστεί η ένδειξη “Tech”. Αυτός είναι ο τρόπος του παιχνιδιού να σας επιβραβεύει με bonus XP για τη σωστή χρήση του συστήματος μάχης αντί για το κλασσικό button mashing.
Οι μάχες γίνονται σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση ενός μενού εντολών που βρίσκεται κάτω δεξιά στην οθόνη και είναι παρόμοιο με αυτά που συναντάμε στα Final Fantasy. Ενώ κινείστε με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, χρησιμοποιείτε τον δεξί για να περιηγηθείτε στο μενού εντολών και να επιλέξετε με το “X” αν η επόμενη σας κίνηση θα είναι επίθεση, κάποια μαγεία, κάποιo summon ή κάποιο αντικείμενο. Η όλη διαδικασία λειτουργεί αναπάντεχα καλά και πολύ πιο εύκολα από ότι ακούγεται, χωρίς να κόβει τη δράση στη μέση. Ένα σύστημα “lock-on” χρησιμοποιείται για να σας δίνει τη δυνατότητα να επικεντρώνεστε στον εκάστοτε αντίπαλο ή να αλλάζετε γρήγορα στόχους ανάλογα με την τακτική σας.
Το κράμα Disney και Final Fantasy θα σας δώσει ένα μακρύ χαμόγελο καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Με την χρήση του “lock-on” γίνεται φανερό και το βασικότερο πρόβλημα του Kingdom Hearts. Η κάμερα κανονικά ακολουθεί τον Sora και μπορείτε να την χειριστείτε εύκολα. Όταν όμως κλειδώνετε πάνω σε έναν αντίπαλο, η κάμερα μένει κολλημένη πάνω του για να σας δίνει τη δυνατότητα να τον βλέπετε συνεχώς. Οι μάχες συνήθως περιλαμβάνουν πολλούς εχθρούς. Το γεγονός αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μπορεί αρκετές φορές και ιδιαίτερα σε στενούς χώρους να βρεθείτε εγκλωβισμένοι πίσω από μια αρμάδα εχθρών που καλύπτουν το οπτικό πεδίο σας, χωρίς να έχετε ιδέα του τι συμβαίνει από πίσω τους. Ακόμα, υπάρχουν εμπόδια και τοίχοι στον χώρο που δεν γίνονται “αόρατα” στο μάτι της κάμερας κι έτσι τυχαίνει συχνά να έχετε κάποιες οπτικές γωνίες αχρηστευμένες.
Ένα από τα πιο περίεργα στοιχεία του παιχνιδιού είναι ο τρόπος μετακίνησης ανάμεσα στους κόσμους. Οι διαδρομές πραγματοποιούνται μέσω ενός αεροσκάφους που ονομάζεται Gummi Ship. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μπορείτε να συλλέξετε ανταλλακτικά και να το φτιάξετε όπως εσείς θέλετε. Στην συνέχεια, είστε υποχρεωμένοι στην πρώτη σας επίσκεψη σε κάθε κόσμο να παίξετε ένα 3D Shooting minigame, έχοντας στον έλεγχο σας το Gummi Ship και πυροβολώντας όπου βρείτε. Δυστυχώς το shooting είναι αργό και η σταδιακή κατασκευή του δεν προσφέρει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Παρόλα αυτά, μετά την πρώτη σας επίσκεψη στους κόσμους το κομμάτι αυτό γίνεται προαιρετικό και μπορείτε να συνεχίσετε ανενόχλητοι την περιπέτεια σας. Σε περίπτωση που θέλετε να συγκεντρώσετε τα πάντα σε αυτήν την περιπέτεια, το Kingdom Hearts θα σας κρατήσει για πάνω από 40 ώρες, ενώ αν επικεντρωθείτε στα βασικά θα χρειαστείτε 28-30 ώρες παιχνιδιού.
Ο κόσμος της Disney πιο ζωντανός από ποτέ
Όσων αφορά τον οπτικό τομέα, θα εκπλαγείτε από την πληθώρα εκφράσεων και κινήσεων που έχουν οι χαρακτήρες και οι εχθροί. Η Square φημίζεται για την ποιότητα και την προσοχή που δίνει στο κομμάτι των γραφικών στα παιχνίδια της και το Kingdom Hearts δεν αποτελεί εξαίρεση. Τα μοντέλα των χαρακτήρων πραγματοποιούν πολύ φυσικές κινήσεις και οι εκφράσεις προσώπου είναι καθηλωτικές. Το κάθε είδος εχθρού πραγματοποιεί τις δικές του διακριτές κινήσεις στον χώρο και στα σημεία που βρίσκονται διάφοροι συγκεντρωμένοι εχθροί εμφανίζονται τα καλύτερα αποτελέσματα.
Τα επίπεδα του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένα με βάση τους κόσμους της Disney. Ο σχεδιασμός όμως δεν αφορά μόνο σημεία που βρίσκονται μέσα στις αντίστοιχες ταινίες, αλλά και τον ίδιο τον καλλιτεχνικό προσανατολισμό που επιλέχθηκε για κάθε επίπεδο. Οι διάφοροι κόσμοι σας δίνουν κάθε φορά την αίσθηση ότι βρίσκεστε μέσα στην αντίστοιχη ταινία. Οι εχθροί έχουν ανάλογες εμφανίσεις με τον κόσμο στον οποίο εμφανίζονται, ενώ και η ομάδα σας εγκλιματίζεται συχνά στο περιβάλλον. Στον κόσμο της Ariel, για παραδειγμα, έχετε ουρά και κολυμπάτε, στη Neverland του Peter Pan πετάτε, ενώ στον κόσμου του The Nightmare Before Christmas είστε ντυμένοι με Halloween στολές. Μοναδικό ελάττωμα ίσως είναι η έλλειψη λεπτομερειών στα backgrounds, κάτι που όμως πολύ δύσκολά αφαιρεί από την όλη εμπειρία.
Η μελωδία της ευτυχίας σας
Ακούγοντας κανείς τη μουσική και τους ήχους του Kingdom Hearts καταλαβαίνει άμεσα ότι ίσως είναι το σημείο που έχει γίνει η περισσότερη δουλειά. Η μουσική στην αρχή του παιχνιδιού και στα ending credits έχει ενορχηστροθεί κι εκτελεστεί από την New Japan Philharmonic Orchestra. Ο συνθέτης Yoko Shimomura καταφέρνει να δέσει όμορφα τα μουσικά κομμάτια με τον αντίστοιχο κόσμο τους και να κάνει την εναλλαγή με τα μουσικά θέματα μάχης ομαλή. Το “Simple and Clean” που αποτελεί το βασικό μουσικό θέμα του παιχνιδιού δύναται να καρφωθεί στο κεφάλι σας και πλέον είναι σήμα κατατεθέν της σειράς.
Πολλά γνωστά τραγούδια των ταινιών Disney έχουν περάσει μέσα στο παιχνίδι, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι άλλα τόσα έχουν ρεμιξαριστεί αποκλειστικά για το Kingdom Hearts. Θα ακούσετε διαφορετικές εκδόσεις αγαπημένων κομματιών όπως το “Under the Sea” από το The Little Mermaid και το “This is Halloween” από το The Nightmare Before Christmas του Tim Burton. Τέλος, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε και την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει στο voice acting με τους χαρακτήρες να ζωντανεύουν μέσα από τις ομιλίες τους. Να σημειωθεί ότι αρκετοί ηθοποιοί επέστρεψαν στον ρόλο τους από τις αντίστοιχες ταινίες που είχαν πρωταγωνιστίσει.
Η αρχή μιας μεγάλης σειράς
Το Kingdom Hearts θα μπορούσε εύκολα να είναι μια μεγάλη διαφήμιση των προϊόντων της Disney και της Square. Θα μπορούσε ακόμα και να είναι ένα αποδεκτό game που να μας χαροποιούσε μόνο και μόνο από την αλληλεπίδραση της πληθώρας των licensed χαρακτήρων που περιλαμβάνονται στο πακέτο. Η Square όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό. Με δυνατούς original χαρακτήρες που στέκονται αντάξια απέναντι σε αυτούς της Disney και σύστημα μάχης κληρονομημένο από την περιουσία των Final Fantasy, το Kingdom Hearts συντελεί ένα πολύχρωμο, εθιστικό, βαθύ Action RPG. Μετά το τέλος του, δεν θα ξαναδείτε ποτέ τους Donald και Goofy με το ίδιο μάτι.
Θετικά:
- Θαυμάσιο animation και σχεδιασμός χαρακτήρων και επιπέδων
- Βαθύ σύστημα μάχης
- Απίστευτα μεγάλο ρόστερ χαρακτήρων
- Υπέροχο voice acting και εκπληκτική μουσική επένδυση
- Ικανοποιητική διάρκεια παιχνιδιού
Αρνητικά:
- Προβληματική κάμερα
- Έλλειψη λεπτομερειών στα περιβάλλοντα
- Βαρετό το κομμάτι με το Gummi Ship
Συστήνεται ανεπιφύλακτα σε Disney, Final Fantasy και RPG fans γενικότερα.
Comments