- Reviews
- Heroes of the Storm
Heroes of the Storm
HotH Blizzard ταρακουνάει τον κόσμο των MOBA.
H Blizzard ταρακουνάει τον κόσμο των MOBA.
Όλα ξεκίνησαν το 1998 όταν μαζί με την κυκλοφορία του Starcraft η Blizzard εξέδωσε μία σειρά από εργαλεία επεξεργασίας που ονομάζονταν StarEdit και έδιναν την δυνατότητα στους χρήστες να δημιουργήσουν τους δικούς τους custom χάρτες. Το community του StarCraft δημιούργησε πάρα πολλούς χάρτες και μερικοί από αυτούς έγιναν ιδιαίτερα διάσημοι, κάποιοι πέρασαν στην αφάνεια ενώ ένας συγκεκριμένα σε βάθος χρόνου εξελίχθηκε, αγαπήθηκε και δημιούργησε το δικό του θρύλο.
Η ιστορία μας ξεκινάει με το Aeon of Strife, έναν custom χάρτη που δημιουργήθηκε με το StarEdit από έναν modder με το όνομα Αeon64. O Αeon64 εμπνευσμένος από ένα mode ενός άλλου τίτλου, του Future Cop: LAPD –ένα third-person shooter- αποφάσισε να αφαιρέσει όλα τα κτίρια από τον χάρτη του StarCraft εκτός από δύο, τα οποία βρίσκονταν στις άκρες του και να να δημιουργήσει τρεις γραμμές -lanes- οπού εκεί και μόνο εκεί θα λάμβανε χώρα όλη η δράση. Το Aeon of Strife μπορεί να μην έγινε το πιο διάσημο mod του Starcraft, παρ’ όλα αυτά κέρδισε μερικούς φανατικούς οπαδούς που αργότερα το 2002 με την κυκλοφορία του Warcraft III: Reign of Chaos αποφάσισαν να μεταφέρουν την ιδέα του Aeon64 στον κόσμο του Warcraft.
Το Warcraft III όπως ακριβώς και το Starcraft συνοδευόταν από μία σειρά από εργαλεία επεξεργασίας με το όνομα Warcraft III World Editor που επέτρεπαν την μετατροπή και την δημιουργία νέων maps από τους χρήστες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την άνθιση των Tower Defense και κατ’ επέκταση των MOBA καθώς πολλοί ήταν οι χρήστες που ασχολήθηκαν με την δημιουργία και την έκδοση νέων maps χωρίς αυτά αναγκαστικά να έχουν Multiplayer περιεχόμενο. Το πρώτο mod που «χτίστηκε» στα πρότυπα του Aeon of Strife λεγόταν Defense of the Ancients ή αλλιώς DotA και πολύ γρήγορα κίνησε το ενδιαφέρον πολλών παιχτών του Warcraft III.
To DotA από το 2003 και για τρία χρόνια πέρασε από τα χέρια πολλών modders αναβαθμίστηκε και εξελίχθηκε, με τον γνωστό IceFrog να αναλαμβάνει τα ηνία του το 2005 και να του δίνει την μορφή που όλοι μέχρι σήμερα γνωρίζουμε. Στην περίοδο αυτή και με την κυκλοφορία του expansion Warcraft III: The Frozen Throne, το DotA έγινε το πιο δημοφιλές free online mod του κόσμου και έκανε αρκετές εταιρείες να ασχοληθούν με τους επαγγελματίες παίχτες του και τις ομάδες που αντιπροσώπευαν. Επόμενο ήταν φυσικά αυτό το νέο genre να τραβήξει πολλές εταιρείες ανάπτυξης και μέσα σε λίγα χρόνια να δούμε να κυκλοφορούν πολλά MOBA στην αγορά, λίγα όμως από αυτά ξεχώρισαν, ενώ ακόμη λιγότερα έγιναν επιτυχημένα.
Ένας γονιός που έμεινε χωρίς παιδί
Μέσα από τα «σπλάχνα» του Starcraft δημιουργήθηκε μία γενική και απροσδιόριστη ιδέα που με την θερμή υποστήριξη του community οδήγησε στην ωρίμανση της στο Warcraft III και τελικά –χρόνια αργότερα- στην κατασκευή ενός άκρως διασκεδαστικού και ανταγωνιστικού genre. Βλέπουμε λοιπόν πως οι τίτλοι της Blizzard αποτέλεσαν τον θεμελιώδη λίθο για τα σημερινά MOBA, παρ’ όλα αυτά η ίδια η εταιρεία έμεινε αμέτοχη όταν άλλες ανταγωνιστικές της όπως η Riot Games και η Valve έκαναν βήματα για την ανάπτυξη των δικών τους MOBA. Η beta του League of Legends είχε ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2009 ενώ του Dota 2 δύο χρόνια αργότερα και η μοναδική κίνηση της Blizzard για την ανάπτυξη του δικού της τίτλου ήταν στην BlizzCon του 2010 όπου είχε γίνει αναφορά σε ένα custom χάρτη για το StarCraft IΙ: Wing of Liberty με το όνομα “Blizzard Dota”.
Η αλήθεια είναι πως η Blizzard είχε στη διάθεση της όλα τα μέσα, τις πρωτότυπες ιδέες και τα δικαιώματα πάνω στους χαρακτήρες του Warcraft που είδαμε στο Dοta: Allstars για να αναπτύξει τον δικό της τίτλο και να καθιερωθεί στον χώρο τον MOBA, όμως για κάποιο λόγο δεν το έκανε. Μετά την παρουσίαση του Blizzard DotA το 2011, έγινε reboot στο project και παρουσιάστηκε ξανά στην BlizzCon του 2012. Ακολούθησε μία μικρή νομική διαμάχη μεταξύ της Blizzard και της Valve για την ονομασία “DotA” η οποία λύθηκε με τις δύο πλευρές να αποφασίζουν πως η Valve μπορεί να χρησιμοποιήσει την λέξη DΟΤΑ, χωρίς όμως τα ακρώνυμα “Defense of the Ancients”.
Η νομική αυτή συμφωνία είχε σαν αποτέλεσμα φυσικά να αναγκάσει και την Blizzard να αλλάξει το όνομα του δικού της τίτλου σε Blizzard All-Stars. Αμέσως μετά την κυκλοφορία του StartCraft II: Heart of the Swarm τον Μάρτιο του 2013, η εταιρεία αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά πάνω στο Blizzard All-Stars και ενίσχυσε την ομάδα ανάπτυξης του με νέο προσωπικό με σκοπό να γίνει διαθέσιμο στο κοινό όσο πιο γρήγορα γινόταν. Λίγους μήνες αργότερα μάλιστα, ο τίτλος πήρε και το σημερινό του όνομα, Heroes of the Storm. Το Heroes of the Storm πέρασε αρκετό χρόνο στον «φούρνο» του development με την closed Beta να ξεκινάει τον Ιανουάριο του 2015 και επιτέλους να κυκλοφορεί επίσημα το καλοκαίρι του ίδιου έτους.
Ξεκινήσαμε λοιπόν την ιστορία μας το 1998, σε μία εποχή που τα Real-Time Strategy και τα Turn Based Strategy μεσουρανούσαν και τίτλοι όπως το Age of Empires , το Warcraft III και άλλοι βρισκόνταν στο αποκορύφωμα τους. Μετά την εμφάνιση του DotA τα πράγματα στην gaming σκηνή ξεκίνησαν να αλλάζουν και φτάνοντας στο 2015 τα MOBA βρίσκονται στο απόγειο της απήχησης τους, με τρεις τίτλους –League of Legends, Dota 2 και Smite- να απασχολούν κυρίως τον περισσότερο κόσμο. Μέσα σε αυτό το φαινομενικά κορεσμένο από MOBA περιβάλλον η Blizzard Entertainment θα επιχειρήσει να φέρει στο προσκήνιο τον δικό της τίτλο και να ανταγωνιστεί τα μεγαθήρια που εδώ και αρκετά χρόνια έχουν εγκατασταθεί στην επαγγελματική –και μη- gaming σκηνή.
Ένα MOBA…όπως όλα τα άλλα;
Όταν θα ανοίξετε το Heroes of the Storm για πρώτη φορά θα δείτε μπροστά σας τα Tutorial και ανάλογα με την εμπειρία σας στο χώρο των MOBA θα κληθείτε να διαλέξετε ένα από τα τέσσερα κλιμακούμενης δυσκολίας tutorials που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως λειτουργεί το παιχνίδι. Στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού θα βρείτε το Shop στο οποίο πωλούνται έναντι in-game gold οι διάφοροι playable χαρακτήρες, τα skins, τα mounts και τα διάφορα bundles. Τα skins, τα mounts και τα bundles αγοράζονται μόνο με πραγματικά λεφτά. Πάνω δεξιά στην οθόνη σας υπάρχει το λογότυπο του προφίλ σας, και αν πατήσετε πάνω στο λογότυπο θα μεταφερθείτε αυτόματα στο προσωπικό σας προφίλ. Εκεί θα μπορέσετε να δείτε τα διάφορα στατιστικά σας όπως το ποσοστό των Kills ή θανάτων σας με συγκεκριμένους ήρωες, τις νίκες σας και άλλα. Αξίζει να αναφέρουμε πως όπως σε σχεδόν όλα τα MOBA έτσι και στο Heroes of the Storm με κάθε νίκη ή ήττα σας σε οποιαδήποτε game mode το προφίλ σας κερδίζει experience και ανεβαίνει levels με το level 40 να είναι και το μεγαλύτερο επίπεδο που μπορεί να φτάσει. Σχεδόν κάθε φορά που το προφίλ σας ανεβαίνει level σας δίνετε κάποιο reward που συνήθως είναι in-game gold ή κάποιο skin.
Εκτός από το shop υπάρχει και το Play button, με το οποίο μπορείτε να διαλέξετε ένα από τα διαθέσιμα game modes. Υπάρχουν τα Training και Versus A.I. που είναι για εξάσκηση, το Quick Match που είναι το κλασικό 5v5 mode, στο οποίο μπορείτε να μπείτε με φίλους σας και να παίξετε εναντίον τυχαίων αντιπάλων και τα Hero League και Τeam League που αντιπροσωπεύουν τα ranked matches του Heroes of the Storm. Για να ξεκινήσετε να παίζετε ranked θα πρέπει το προφίλ σας να είναι τουλάχιστον level 30 και να έχετε αγοράσει το λιγότερο δέκα ήρωες. Φυσικά υπάρχει και η επιλογή για δημιουργία Custom Game σε οποιαδήποτε χάρτη θέλετε όπου μπορείτε να δημιουργήσετε τις δύο αντίπαλες ομάδες όπως επιθυμείτε και να αντιμετωπίσετε τους φίλους σας.
Στο Heroes of the Storm –όπως και σε κάθε MOBA- δύο ομάδες βρίσκονται αντιμέτωπες σε έναν χάρτη/αρένα με σκοπό την καταστροφή της βάσης της αντίπαλης ομάδας. Κάθε ομάδα αποτελείται από πέντε παίχτες και κάθε παίχτης διαλέγει πριν την έναρξη του ματς ποιον ήρωα θέλει να χρησιμοποιήσει. Οι ήρωες έχουν διαφορετικές ειδικότητες, καθώς κάποιοι είναι damage dealers, ορισμένοι tanks ενώ υπάρχουν και οι support/healers. Η επιλογή του ήρωα γίνεται με βάση τις προτιμήσεις του εκάστοτε παίχτη αλλά και το τι χρειάζεται η ομάδα για να έχει έναν υγιή συνδυασμό. Μέσα στο παιχνίδι οι ήρωες μαζεύουν experience σκοτώνοντας minions, καταστρέφοντας πύργους και ολοκληρώνοντας objectives, ανεβαίνουν levels και γίνονται πιο δυνατοί με το πέρασμα του χρόνου. Οι ήρωες που θα δείτε στο Heroes of the Storm είναι οι πιο γνωστοί και διάσημοι πρωταγωνιστές του σύμπαντος των παιχνιδιών της Blizzard και θα έχετε την δυνατότητα να πάρετε υπό τον έλεγχό σας και να πολεμήσετε με ήρωες από το σύμπαν του StarCraft, του Diablo και του Warcraft.
Η Blizzard καινοτομεί, εμείς απολαμβάνουμε
Όπως σας αναφέραμε, η Blizzard κυκλοφορεί το Heroes of the Storm σε μία εποχή που υπάρχει τεράστιος κορεσμός στην αγορά και ένας MOBA τίτλος για να σταθεί στα πόδια του και να κερδίσει τις καρδιές των fans πρέπει –εκτός από το να είναι πολύ ποιοτικός- να προσφέρει πράγματα που άλλοι ανταγωνιστικοί τίτλοι δεν μπορούν να δώσουν στο κοινό. Παρακάτω θα δούμε πως η εταιρεία ανάπτυξης με πολύ απλές κινήσεις καταφέρνει να εξαλείψει κάποιες παθογένειες που χαρακτηρίζουν όλα τα παιχνίδια του συγκεκριμένου είδους και να δώσει ένα διαφορετικό πιο διασκεδαστικό τόνο στο Heroes of the Storm. Ούτως ή άλλως, όλοι γνωρίζουμε πως στα MOBA πρώτα μετράει η στρατηγική και η ομαδική συνεργασία και μετά το προσωπικό skill του κάθε παίχτη, παρ’ όλα αυτά πολύ σπάνια βλέπουμε την παραπάνω λογική να εφαρμόζεται.
United We Stand
Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα δείτε όταν θα μπείτε στο πρώτο σας παιχνίδι στο Heroes of the Storm είναι η απώλεια του in-game shop, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να αγοράσετε αντικείμενα και να ντύσετε τους χαρακτήρες σας. Στην διάρκεια του παιχνιδιού δηλαδή, οι ήρωες σας αποκτούν μόνο experience και όχι gold και το optimization του ήρωα σας γίνετε μέσω των skill trees. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Σε κάθε μάχη στο Heroes of the Storm ξεκινάτε με level 1 και –σε αντίθεση με άλλα MOBA- έχετε ήδη διαθέσιμα τρια skills και ένα passive που είναι διαφορετικά για τον κάθε χαρακτήρα. Το τέταρτο skill το ξεκλειδώνετε όταν φτάσετε level 10 και είναι η γνωστή σε όλους ultimate. Ξεκινώντας από το πρώτο level θα παίρνετε ένα καινούριο skill κάθε τρία levels, δηλαδή θα πάρετε το επόμενο στο 4ο μετά στο 7ο και ούτω καθεξής μέχρι και το 20ο. Φυσικά για να ανεβείτε levels πρέπει να μαζέψετε experience το οποίο το παίρνετε σκοτώνοντας αντίπαλα minions και ήρωες, καταστρέφοντας towers και ολοκληρώνοντας objectives. Το experience δηλαδή το μαζεύετε με τους παραδοσιακούς τρόπους που έχουμε δει και στο παρελθόν σε άλλα MOBA ή Action RPG, ο τρόπος όμως που μοιράζεται αποτελεί την δεύτερη μεγάλη διαφορά που ξεχωρίζει το Heroes of the Storm από τα υπόλοιπα παιχνίδια του ίδιου genre.
Τα levels των ηρώων είναι shared, πράγμα που σημαίνει οτι το experience ναι μεν μαζεύεται ατομικά αλλά μετράει συνολικά για όλη την ομάδα ομάδα. Με λίγα λόγια όλοι οι ήρωες της μίας ομάδας μαζεύουν experience από τις διάφορες κινήσεις τους στον χάρτη όμως το experience δεν πάει σε αυτούς προσωπικά αλλά συγκεντρώνεται και όταν μαζευτεί αρκετό τότε και μόνο τότε ολόκληρη η ομάδα ανεβαίνει level. Μπορείτε να καταλάβετε λοιπόν πως όσον αφορά την κατανομή των levels κυριαρχεί μία ομοιομορφία, κάτι που αυξάνει την σημαντικότητα της διαφοράς των level μεταξύ των δύο ομάδων καθώς είναι διαφορετικό να σε περνάνε ένας ή δύο αντίπαλοι 1-2 levels και αλλιώς μία ολόκληρη ομάδα. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι το level advantage, σκεφτείτε να γίνεται ένα teamfight και η μία ομάδα να είναι level 9 και η άλλη level 10. Η δεύτερη ομάδα έχει τρομερό προτέρημα απέναντι στην πρώτη καθώς όλοι οι παίχτες της έχουν την Ultimate.
Ένα MOBA που διαφέρει από τα υπόλοιπα
Σε έναν ακόμα τομέα που το Heroes of the Storm καινοτομεί είναι στον αριθμό των διαθέσιμων maps, καθώς σε αντίθεση με άλλα MOBA δεν περιορίζεται στον ένα χάρτη αλλά έχει ήδη επτά, αριθμός που στο μέλλον αναμένεται να γίνει πολύ μεγαλύτερος. Αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι υπάρχουν 36 διαφορετικοί ήρωες –που και πάλι θα προστεθούν περισσότεροι με το πέρασμα του χρόνου- το Heroes of the Storm κερδίζει την μάχη του replayability, αφού είναι δύσκολο να βαρεθείς κάτι που συνεχώς αλλάζει. Η Blizzard φυσικά έχει φτιάξει των κώδικα του matchmaking με τέτοιο τρόπο ώστε ποτέ να μην πέφτεις δύο συνεχόμενες φορές στον ίδιο χάρτη.
Στα θετικά του Heroes of the Storm ανήκει και το γεγονός πως τα παιχνίδια του έχουν γρήγορο ρυθμό. Ένα τυπικό match θα διαρκέσει περίπου 25 λεπτά καθώς οι χάρτες είναι μικρότεροι από αυτούς των άλλων τίτλων και οι παίχτες όταν βρίσκονται εκτός μάχης μπορούν να ανέβουν σε Mounts για να μετακινηθούν γρήγορα από το ένα μέρος του χάρτη στο άλλο. Υπάρχει και ένας ακόμα λόγος που τα παιχνίδια στο Heroes of the Storm είναι πολύ γρήγορα και θα τον αναλύσουμε παρακάτω. Μερικά βασικά mounts είναι διαθέσιμα στους παίχτες από την αρχή ενώ άλλα για να τα αποκτήσετε πρέπει να ξοδέψετε λεφτά.
Αναφορικά με το currency, το Shop είναι ιδιαίτερα ακριβό, πολύ πιο ακριβό από αυτό του League of Legends για παράδειγμα και αν θέλετε να αγοράσετε κάτι, καλό θα ήταν να περιμένετε να βγει πρώτα σε έκπτωση. Με χρήματα μπορείτε να αγοράσετε cosmetic skins και mounts για τους ήρωες σας. Επίσης, οι εκάστοτε νίκες και ήττες δίνουν σε αντάλλαγμα πολύ λίγο in-game gold, κάτι που κάνει την αγορά ηρώων από το Shop με λεφτά ιδιαίτερα δελεαστική. Βέβαια στο farm-άρισμα του gold βοηθάνε και τα Daily Quests που κάθε μέρα θα σας γίνονται διαθέσιμα στο Quest Log σας. Τα Daily Quest που θα χρειαστεί να φέρετε εις πέρας είναι αρκετά απλά, του τύπου «παίξε δύο παιχνίδια με ήρωα του StarCraft» και θα σας δίνουν σαν ανταμοιβή 200-300 gold κάθε φορά.
Για όσους ξεκινάνε το Heroes of the Storm τώρα, το παιχνίδι έχει φροντίσει να υπάρχουν κάποιοι δωρεάν ήρωες κάθε βδομάδα ώστε να δοκιμάσετε όσους περισσότερους μπορείτε πριν αποφασίσετε να αγοράσετε κάποιον. Οι διαθέσιμοι ήρωες φυσικά αλλάζουν κάθε βδομάδα. Εκτός από το leveling του προφίλ σας και οι ήρωες σας κερδίζουν experience και συνεπώς ανεβαίνουν levels μετά από κάθε παιχνίδι. Η διαδικασία έχει την ονομασία Hero Level. Οι ήρωες μπορούν να πάνε μέχρι το 20o level και τα πρώτα δέκα δίνουν πάντα ένα reward, ενώ μετά από το 10o ανταμοιβή θα ξαναδείτε μόνο στο 15ο και 20ο. Τα πρώτα Hero Levels σας δίνουν πρόσβαση σε όλα τα διαφορετικά abilities των ηρώων ενώ αργότερα θα σας προσφέρουν gold και cosmetic skins.
Οι χάρτες όπως σας αναφέραμε είναι επτά μέχρι στιγμής και διαφέρουν τόσο ως προς την γεωγραφία τους όσο και στα διαθέσιμα objectives. Κάποιοι έχουν τρια lanes και κάποιοι δύο και όλοι ενδιάμεσα στα lanes έχουν το γνωστό jungle που περιέχει διάφορα τέρατα. Η διαφορά του jungle του Heroes of the Storm είναι ότι αντί να σκοτώσετε τα τέρατα, τα υποτάσσετε κάνοντας τα έτσι να έρθουν με το μέρος της ομάδας σας και να πολεμήσουν για εσάς. Τα τέρατα του jungle όπως και τα minions είναι ελεγχόμενα από την CPU και μόλις τα υποτάξετε θα ξεκινήσουν να βαδίζουν σε ένα συγκεκριμένο lane μέχρι να πεθάνουν. Η άλλη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στους χάρτες έχει να κάνει με τα objectives, τα οποία αποτελούν τον βασικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιήσει μία ομάδα για να φτάσει στην νίκη. Για την καλύτερη κατανόηση των maps και των Objectives τους ταξινομήσαμε σε δύο κατηγορίες.
Το συναίσθημα που σου δημιουργείται όταν παίζεις με ήρωες του Diablo εναντίον ηρώων του Starcraft και του Warcraft είναι αξεπέραστο.
Στην πρώτη κατηγορία έχουμε τα objectives που από την στιγμή που τα εξασφαλίσει μία ομάδα, αναλαμβάνει δράση το A.I. και εσείς το μόνο που μπορεί να χρειαστεί να κάνετε είναι προστατεύσετε κάποιο Boss. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται οι χάρτες Tomb of the Spider Queen, Haunted Mines, Sky Temple και Blackheart’s Bay. Στους δύο πρώτους αφού μαζέψετε αρκετά materials κάνουν spawn κάποια bosses ελεγχόμενα από την CPU και επιτίθενται στα κτίρια των αντιπάλων σας. Στο Sky Temple πρέπει να κατακτήσετε Shrines, τα οποία αυτόματα επιτίθενται στα αντίπαλα κτίρια, ενώ στο Blackheart’s Bay πρέπει να μαζέψετε νομίσματα και να τα παραδώσετε σε ένα πειρατή που βρίσκεται στο κέντρο του χάρτη. Όταν έχετε παραδόσει αρκετά τότε ο πειράτης θα διατάξει το πλοίο του να επιτεθεί αυτόματα σε τυχαία εχθρικά κτίρια.
Στη δεύτερη κατηγορία των maps έχουμε τα objectives που από την στιγμή που τα ολοκληρώσετε ένα μέλος της ομάδας σας μετατρέπεται σε Boss –εσείς διαλέγετε ποιο- και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα έχει νέα abilities και θα κάνει αυξημένο damage στα αντίπαλα κτίρια. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι χάρτες Garden of Terror και Dragon Shrine. Εξαίρεση αποτελεί ο χάρτης Cursed Hollow που δεν ανήκει σε καμία απο τις παραπάνω κατηγορίες. Στο Cursed Hollow θα πρέπει να μαζέψετε κάποια Tributes που ανα τακτά χρονικά διαστήματα εμφανίζονται στον χάρτη και όταν μαζέψετε τρια τότε για περίπου τρια λεπτά τα αντίπαλα κτήρια δεν θα σας βαράνε, και τα εχθρικά Minions θα έχουν μόνο ένα health point.
Κάθε παιχνίδι στο Heroes of the Storm έχει πολύ γρήγορους ρυθμούς αν σκεφτεί κανείς πως διαρκεί κατά μέσο όρο 25 λεπτά, πολύ λιγότερα δηλαδή από οποιαδήποτε άλλο MOBA. Αυτό το αποδίδουμε σε πολλούς παράγοντες με τον σημαντικότερο να είναι τα συχνά objectives, αλλά καλό θα ήταν να παραθέσουμε όλες τις μεταβλητές. Πρώτα απ’ όλα τα Towers των ομάδων έχουν ammunition και μετά από κάποιες βολές ξεμένουν και χρειάζονται χρόνο μέχρι να ξαναγεμίσουν. Αυτό κάνει το lane pushing πολύ πιο γρήγορο αφού σας δίνει την ευκαιρία να push-άρετε χωρίς μεγάλες απώλειες από minions. Δεύτερον οι χάρτες είναι μικρότεροι όπως ήδη αναφέραμε και οι παίχτες χρησιμοποιούν mounts.
Το τρίτο στοιχείο είναι ότι τα levels είναι συλλογικά πράγμα που σημαίνει ότι όλη η ομάδα είναι το ίδιο δυνατή –ή το ίδιο αδύναμη- και όλοι οι ήρωες επίσης έχουν σχεδόν όλα τα skills από την αρχή του παιχνιδιού. Τέταρτον, τα τέρατα στο jungle μπορούν να πολεμήσουν για εσάς και πάντα κάνουν πολύ siege damage και πέμπτο και σημαντικότερο, τα objectives είναι πολύ συχνά. Όπως και να το κάνουμε όταν βγαίνει ένα objective στο χάρτη άμα δεν το πάρει η ομάδα σας τότε σίγουρα θα το πάρει η αντίπαλη και με τον τρόπο που είναι σχεδιασμένο το Heroes of the Storm τα objectives είναι αυτά που κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλο. Με λίγα λόγια, είναι αυτή η ανάγκη/υποχρέωση που έχουν οι παίχτες μέσα στο παιχνίδι να ολοκληρώσουν τα objectives που κάνει τα match τόσο γρήγορα.
Η αναπόφευκτη σύγκριση με το League of Legends
Έχοντας αναλύσει όλες τις πλευρές του Heroes of the Storm θα κάνουμε μία προσπάθεια να το συγκρίνουμε με το κορυφαίο MOBA των τελευταίων ετών. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, θα χρησιμοποιήσουμε το League of Legends σαν σημείο αναφοράς και όχι το Dota 2 γιατί σύμφωνα με συντριπτικά στατιστικά το LoL παίζεται από πολύ περισσότερους έλληνες gamers και θα κάνει την διαδικασία σύγκρισης πολύ πιο εύκολη αφού περισσότερα άτομα θα μπορούν να ταυτιστούν. Ο μοναδικός λόγος που κάνουμε αυτή την σύγκριση είναι για να καταλάβετε τις διαφορές μεταξύ των δύο τίτλων σχετικά με το gameplay. Ούτως ή άλλως, κάποιος που παίζει MOBA θα μπει από μόνος του στην διαδικασία σύγκρισης και θα προσπαθήσει να βρει τα υπερ και τα κατά των δύο παιχνιδιών, για αυτό καλό είναι να αναφέρουμε μερικά πράγματα από τώρα.
Για αρχή, δεν αποτελεί κάποιο κυβερνητικό μυστικό το γεγονός ότι η μεγαλύτερη παθογένεια που αντιμετωπίζει το League of Legends είναι το ανώριμο Cοmunity του και ο τέραστιος αριθμός των flamers και trollers στο in-game chat του. Ένα παιχνίδι στο Summoner’s Rift κατά πάσα πιθανότητα θα είναι μία από τις πιο τοξικές εμπειρίες που θα βιώσετε στην ζωή σας. Η Blizzard το αντιμετώπισε αυτό με κάποιες πολύ απλές αλλά και έξυπνες κινήσεις. Πρώτα από όλα οι παίχτες στα Quick Match του Heroes of the Storm, που είναι αντίστοιχα με τα Normal του League of Legends, έχουν επαφή με τους συμπαίκτες τους για πρώτη φορά μετά το loading όταν δηλαδή το παιχνίδι έχει ήδη αρχίσει. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται οι διάφορες... παρεξηγήσεις που βλέπουμε συχνά στο Champion Select του LoL. Επίσης, το all-chat είναι μόνιμα απενεργοποιημένο στο Heroes of the Storm και μπορείς να μιλήσεις με την αντίπαλη ομάδα μόνο στα custom games, κάτι που επίσης μειώνει αισθητά το flaming. Κάτι ακόμα που συμβάλει στην ομαλή εξελιξη του παιχνιδιού είναι το γεγονός πως δεν υπάρχει kill score. Τα kills και τα assists σας δεν εμφανίζονται ξεχωριστά αλλά όλα μαζί σαν άθροισμα με το όνομα Takedowns. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως ο όρος «μου έκλεψες το Kill», στο Heroes of the Storm απλά δεν υφίσταται. Παρ’ όλα αυτά, ο μεγαλύτερος παράγοντας που δεν προωθεί την διαμάχη μεταξύ των συμπαικτών είναι το ίδιο το gameplay του παιχνιδιού αφού ουσιαστικά δεν υπάρχει feeding.
To experience που προσφέρει ένα Kill είναι πολύ λίγο συγκριτικά με αυτό που προσφέρουν τα objectives και τα towers κάνοντας τα teamfight να έχουν δευτερεύουσα σημασία. Teamfight θα κάνετε στο Heroes of the Storm μόνο όταν θα χρειαστεί να πάρετε ή να υπερασπιστείτε κάποιο Objective. Αυτό σημαίνει πως αν είστε νεός παίχτης ή απλά έχετε μία κακή μέρα ο αριθμός των θανάτων σας –σε λογικά πλαίσια πάντα- μπορεί να μην έχει τόσο σοβαρό αντίκτυπο στην ομάδα σας και με το σύστημα του συλλεκτικού/ομαδικού experience που χρησιμοποιείται δεν μένετε πίσω στα levels αφού, η ομάδα σας θα σας βοηθάει συνεχόμενα, ακόμα και αν δεν το θέλει.
Τα ΜOBA χαρακτηρίζονται και ως Strategy, παρ’ όλα αυτά πολύ σπάνια βλέπουμε τις δύο ομάδες στο League of Legends να ακολουθούν στρατηγικές και να δουλεύουν ενωμένες για την επίτευξη του στόχου. Ο σημαντικότερος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή οι μηχανισμοί που πρεπει να ακουλουθήσουν οι παίχτες στο LoL είναι πολύ πιο πολύπλοκοι από αυτούς του Heroes of the Storm. Πιο συγκεκριμένα στα Normal games και στα Ranked με χαμηλό Elo το πιο πιθανό να συνατήσουμε –στις χώρες της Δύσης- παιχνίδια που έχουν την μορφή των Deathmatch όπου η ομάδα που θα δώσει το περισσότερο «ξύλο» θα είναι και η νικήτρια. Τo Heroes of the Storm είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εξαλειφθεί όσο γίνετε αυτή ακριβώς η παθογένεια και να κρατάει το Strategy στοιχείο, χωρίς να μετατρέπεται συνέχεια σε... Mortal Kombat.
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι οι τομείς που υστερεί το Heroes of the Storm έναντι των παραδοσιακών MOBA είναι τα Masteries και τα Runes που εισάγετε στο προφίλ σας σε κάθε level up και που σας δίνουν την αίσθηση του achievement, καθώς και η απουσία του item shop. Γεγονός όμως είναι ότι το gameplay του HotS είναι έτσι κατασκευασμένο ώστε να μην επικεντρώνεται στην απόκτηση in-game gold, κάνοντας τους χρήστες…άπληστους και αιμοδιψείς. Η μη ανάγκη για απόκτηση νέων αντικειμένων, συμβάλει σημαντικά στην ομαδικότητα.
Οι ήρωες της Blizzard ποτέ δεν ήταν πιο όμορφοι
Στον τομέα των γραφικών το Heroes of the Storm είναι χωρίς καμία αμφιβολία το καλύτερο MOBA της αγοράς. Όλοι οι χάρτες, τα κτίρια και οι NPCs έχουν αρκετά ζωντανά χρώματα και είναι δουλεμένα μέχρι και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Ιδιαίτερα σχολαστική δουλειά έχει γίνει και στον σχεδιασμό των ηρώων. Όντας εικονικοί πρωταγωνιστές από τα παιχνίδια της Blizzard, η εταιρεία δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να κάνει προχειροδουλειά στα μοντέλα τους και να απογοητεύσει τους fans. Αυτό είχε φυσικά σαν αποτέλεσμα να δούμε εκπληκτικά νέα μοντέλα για όλους τους ήρωες που πολλές φορές ξεπερνούν τα παλιά λόγω της νέα μηχανής γραφικών. Ετοιμαστείτε να δείτε λοιπόν σχεδόν όλους τους ήρωες τους World of Warcraft: The Burning Crusade και Wrath of the Lich King με τα μοντέλα που πραγματικά τους αξίζουν. Το μοναδικό αρνητικό είναι ότι μερικές φορές έχουμε πτώσεις στο frame rate.
Στον ηχητικό τομέα έχει γίνει και εκεί τρομερή δουλειά κάτι που είναι αναμενόμενο για την εταιρεία που προσλαμβάνει ηθοποιούς όπως τον Bernard Hill (King Theoden Lord of the Rings) για να ζωντανέψουν την φωνή ενός χαρακτήρα. Τα soundtrack που χρησιμοποιούνται στις μάχες είναι επικά και θα σας βάλουν αμέσως στην κατάλληλη διάθεση, ενώ στο voice acting έχουν χρησιμοποιηθεί για όλες τις φωνές επαγγελματίες ηθοποιοί. Μία ιδιαίτερη πινελιά στον ηχητικό τομέα του Heroes of the Storm προσφέρει και ο εκφωνητής που αλλάζει σε κάθε χάρτη και η φωνή του είναι τέτοια ώστε να ταιριάζει με την θεματολογία του.
H ποιότητα της Βlizzard
Η Blizzard Entertainment κατάφερε να προσφέρει στο κοινό της έναν τίτλο εύκολα προσβάσιμο σε όλους που δεν εμφανίζει κανένα λάθος στο gameplay. To Heroes of the Storm έχει εξαιρετικό τεχνικό τομέα, κλάσεις ανώτερο από αυτόν των υπολοίπων MOBA της αγοράς, χωρίς –μέχρι σήμερα στο launch- να μαστίζεται από προβλήματα τοξικότητας και ανωριμότητας στο Community. Επιπλέον, καινοτομεί στη χρήση των maps και στα objectives όταν άλλα MOBA επικεντρώνονται αυστηρά και μόνο σε ένα χάρτη. H ποικιλία αυτή σε χάρτες και ήρωες, καθώς και τα στοιχεία της στρατηγικής και της ομαδικότητας, υπόσχονται να σας κρατήσουν στον Heroes of the Storm για πάρα πολύ καιρό.
Θετικά:
- Τα καλύτερα γραφικά που υπάρχουν σε MOBA
- Εξαιρετικό voice acting στους ήρωες
- Πρωτότυπο gameplay λόγω των objectives
- Υψηλή διάρκεια και replayabilty
- Άφθονα maps με ξεχωριστά objectives
- Μεγάλη γκάμα ηρώων στο launch
- Noob friendly
Αρνητικά:
- Ακριβό online shop και ελάχιστο in-game gold σε κάθε νίκη/ήττα - Ανά διαστήματα πτώση στο frame rate
- Ορισμένα Bugs στα skillshots των ηρώων
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8,5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.5
Το πιο αξιόλογο εναλλακτικό MOBA της αγοράς.
Αριστοτέλης Ζησιμόπουλος
NEWS VIEW ALL
Heroes of the Storm: Modes, Heroes και maps
[Αρχική δημοσίευση: 17/7/14] Η Blizzard σχεδιάζει να εισάγει ένα ακόμα πεδίο μάχης στην alpha έκδοση του καινούργιου της MOBA, Heroes of the Storm, όπως ανακοινώθηκε από την εταιρία στην τελευταία δ...Posted (09 Jan 2019)
Heroes of the Storm Launch Event
[Αρχική δημοσίευση: 27/5/15] Οι δυνατές νέες κυκλοφορίες αυτή την περίοδο δεν σταματούν και σειρά έχει το Heroes of the Storm της Blizzard! To GameWorld.gr σε συνεργασία με την IGE, αντιπροσωπεία τ...Posted (01 Jun 2015)
Heroes of the Storm Live: Συντάκτες vs Users
[Αρχική δημοσίευση: 29/5/15] Ετοιμαστείτε. Απόψε 8-10 στο www.Twitch.tv/Gameworldgr παίζουμε παρέα Heroes of the Storm! Συντάκτες vs Αναγνώστες. Το νέο MOBA της Blizzard κυκλοφορεί επίσημα στι...Posted (30 May 2015)
Heroes of the Storm open beta
[Αρχική δημοσίευση: 8/11/14] Στα πλαίσια της BlizzCon η Blizzard ανακοίνωσε την ημερομηνία έναρξης της closed beta του Heroes of the Storm. H τελευταία θα ξεκινήσει στις 14 Ιανουαρίου 2015. Πέρα από τ...Posted (20 May 2015)
Heroes of the Storm
[Αρχική δημοσίευση: 25/10/2013] Η Blizzard ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αλλάξει το όνομα του Blizzard All-Stars, του επερχόμενου MOBA που σκοπεύει να κυκλοφορήσει. Το καινούργιο όνομα του τίτλου θα είναι ...Posted (20 Apr 2015)
Heroes of the Storm: The Lost Vikings
Η γνωστή εταιρία κολοσσός στον χώρο των games, Blizzard, έκανε τα πρώτα της βήματα το 1992 με το The Lost Vikings. Πρόκειται για ένα co-op platform που κυκλοφόρησε στο SNES. Από ότι φαίνεται η Blizz...Posted (11 Feb 2015)
Heroes of the Storm preview
Το genre των MOBA άρχισε σιγά-σιγά τα πρώτα του βήματα το 2003 όταν ο Steve Feak δημιούργησε το -γνωστό σε όλους μας σήμερα- DotA. Η DotA, όπως μας αρέσει να το λέμε στην Ελλάδα, ήταν mod που βασίστηκ...Posted (16 Jul 2014)
Live: Heroes of the Storm
Το GameWorld απέκτησε εδώ και αρκετές ημέρες πρόσβαση στην alpha έκδοση του Heroes of the Storm, του MOBA της Blizzard και σας το παρουσιάζει μέσα από το παρακάτω βίντεο. Το Heroes of the Storm ακολ...Posted (13 Jul 2014)
Heroes of the Storm: Gameplay και Alpha version
Το Heroes of the Storm είναι το MOBA που ετοιμάζει η Blizzard και που δεν έχει συζητηθεί τόσο όσο περιμέναμε. Τώρα όμως, ο game director του παιχνιδιού, Dustin Browser, έπαιξε ο ίδιος το εγχείρ...Posted (04 Mar 2014)
Heroes of the Storm: Η Blizzard αντεπιτίθεται
Το 2003 εμφανίστηκε μέσα στα mods του Warcraft 3 ένας καινούργιος χάρτης εν ονόματι "Defense of the Ancients" από τον χρήστη Eul, ο οποίος βάσισε το χάρτη αυτό σε ένα προηγούμενο σενάριο από το πρώτ...Posted (03 Feb 2014)
User reviews
Πολλαπλοί χάρτες, οπου ο καθένας έχει τη δικιά του μοναδική αισθηση.
Αναγνωρίσιμοι χαρακτήρες ταιριάζουν ομαλά στο καινούριο είδος. Οι σύντομοι αγώνες κρατάνε τα επίπεδα θαυμασμού υψηλά. Οι ειδικοί χαρακτήρες προσφέρουν πολύ διαφορετικά στυλ παιχνιδιού. Το μόνο κακό είναι ότι το δυναμικό χαρακτήρα είναι κλειδωμένο πίσω από ένα άλεσμα επιπέδων δεξιοτεχνίας
Comments
Υ.Γ. παρατήρησα ένα μικρο λάθος εκεί που γράφετε για τους χάρτες,
"Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι χάρτες Garden of Terror και Haunted Mines."
Έπρεπε να Έγραφε :
"Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι χάρτες Garden of Terror και Dragon Shrine."
Όσοι θέλετε να παίξουμε παρέα, να ξέρετε πως μαζευόμαστε κάτι βράδια και καιγόμαστε. Στείλτε PM!
Από την στιγμή που θα μυρίσει χρήμα η Blizzard, δεν υπάρχει περίπτωση να μην το εξελίξει. Αξίζει να σημειώσω πως πριν από λίγο καιρό, είχε δηλώσει πως πλέον θα επικεντρωθεί σε τέτοιου είδους εμπειρίες (F2P), καθώς συμφέρουν απίστευτα σε σύγκριση με την ανάπτυξη ενός AAA τίτλου.
Με τα e-sports να έχουν πάρει τα πάνω τους, το Heroes of the Storm πρόκειται να έχει ένα λαμπρό μέλλον! :)
Εγώ με τη σειρά μου να αναφέρω πως προσπαθούσα αρκετό καιρό να μπω στο genre των MOBA με διάφορους βαθμούς αποτυχίας και το HOTS ήταν το πρώτο που ήταν αρκετά βατό για να το κάνω επιτυχώς χωρίς βοήθεια.
Τα ειπες ολα σε μια προταση...
Θελουμε την ποσοτητα των αλλων δυο και οχι την ποιοτητα...NAZEEBO με τρελααααα...
Ναι προφανώς πρόκειται για τυπογραφικό Το διορθώσαμε. thank you !
Καλημέρα, δεν είναι σε Open Beta πια, το Heroes of the Storm έχει κυκλοφορήσει επίσημα από τις 2/6/2015 . Είναι free-to-play δεν χρειάζεσαι key για να παίξεις και κρατάς φυσικά και την πρόοδο που έχεις κανει μέχρι στιγμής (level, ήρωες κτλπ). Key χρειαζόμασταν για να παίξουμε στην Closed Beta. Ελπίζω να σου έλυσα τις απορίες σου.
Λαθος εντυπωση ειχα λοιπον.Να'σε καλα φιλε για την γρηγορη απαντηση σου
1. Δεν παιναμε ποτε skins οταν καναμε level up με το προφιλ μας.
2. Και τα αλλα MOBA εχουν teamwork και objective focus. Εσυ αυτην την στιγμη μιλας για τις κατηγοριες Bronze . Silver . Gold , εκει οκ, ισως να μην εχουν objective focus, αλλα στα νορμαλ elo , δλδ σε elo που οι παιχτες ξερουν κατι παραπανω απ τα βασικα τα κανουν ολα αυτα που εσυ ισχυριζεσαι πως δεν κανουν.
3. Τα παραδοσιακα MOBA εχουν Μasteries kai Runes? Μονο το LoL εχει τετοιο πραγμα.
4.Η μη ανάγκη για απόκτηση νέων αντικειμένων, συμβάλει σημαντικά στην ομαδικότητα. Αυτο ειναι εντελως λαθος, περιττα τα σχολια.
5. Δεν ειναι το MOBA με τα καλυτερα γραφικα γιατι πολυ απλα ολα τα MOBA εχουν διαφορετικο ειδος γραφικων. Ειναι σαν να συγκρινεις το CoD με το Team fortress 2 βαση γραφικων
6.Το μεγαλη γκαμα ηρωων ειναι σχετικα λαθος. το Dota 2 ειχε 100+ και το lol περιπου 40