- Reviews
- Dragon Ball: Xenoverse
Dragon Ball: Xenoverse
HotΠάρε την θέση του Goku και γίνε ο απόλυτος μαχητής.
Πάρε την θέση του Goku και γίνε ο απόλυτος μαχητής.
H anime σειρά Dragon Ball είναι αρκετά γνωστή στο ελληνικό κοινό. Ιδιαίτερα όσοι διανύουν την τρίτη δεκαετία της ζωής του θυμούνται τις συναρπαστικές μάχες του Son Goku ή Goku από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά. Στον χώρο των video games έχουμε δει μερικές δεκάδες Dragon Ball τα τελευταία 30 χρόνια, αλλά ελάχιστα εξ' αυτών κατάφεραν να προκαλέσουν αίσθηση. Φυσικά αναφερόμαστε στην σειρά Dragon Ball Z: Budokai, η οποία μεσουράνησε στην έκτη οικιακή γενιά κονσολών και συγκεκριμένα στο PS2. Από το Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 και ύστερα η σειρά έπεσε σε ένα τέλμα, καθώς η μια απογοητευτική κυκλοφορία διαδέχονταν την άλλη για να φτάσουμε στο περσινό Dragon Ball Z: Battle of Z που επίσης απέτυχε να διακριθεί.
Ένας από τους λόγους αυτής της “καθίζησης” οφείλονταν και στην αλλαγή του developer, καθώς η Dimps που είχε αναπτύξει τα τρία καλύτερα Dragon Ball, έδωσε την θέση της στην άσημη Artdink. Πλέον όμως η ιαπωνική εταιρεία κάνει το comeback της με το Dragon Ball: XenoVerse, το οποίο τουλάχιστον στα χαρτιά παρουσιάζεται πολύ πιο υποσχόμενο από τους προκατόχους του. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Dimps είναι μια ιδιαίτερα έμπειρη εταιρεία στον χώρο των Fighting, καθώς αποτελείται από developers που έχουν θητεύσει επί μακρά σειρά ετών στην SNK και την Capcom. Επιπλέον, η Dimps συνεργάστηκε με την Capcom τόσο στο Street Fighter IV, όσο και στο Street Fighter X Tekken και επιπλέον θα έχει ενεργό ρόλο και στην ανάπτυξη του πολυαναμενόμενου Street Fighter V. Το κρίσιμο όμως ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να αναστήσει την σειρά Dragon Ball. H απάντηση ακολουθεί παρακάτω.
Γίνε ο πρωταγωνιστής της ιστορίας
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, το Dragon Ball: Xenoverse πρωτοτυπεί στον σεναριακό τομέα. Με βάση το lore οι villains Towa και Mira (Time Breakers) και ο Demon God Demigra επεμβαίνουν στην ροή της ιστορίας, αλλάζοντας την έκβαση διαφόρων γεγονότων. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση το Supreme Kai of Time και ο Trunks δημιουργούν την Time Patrol και στρατολογούν έναν πολεμιστή, ο οποίος αναλαμβάνει να “διορθώσει” τις αλλαγές που προκαλούν στην ιστορία οι Time Breakers. Για παράδειγμα όταν οι Goku, Gohan και Picollo μονομαχούν απέναντι στον Raditz, οι Time Breakers αυξάνουν την δύναμη του τελευταίου, κάτι που οδηγεί στην εύκολη επικράτησή του.
Η δική σας αποστολή είναι να επαναφέρετε την ισορροπία στον χωροχρόνο και να εμποδίσετε τα σατανικά σχέδια των Time Breakers. Το βασικό campaign εκτυλίσσεται σε διάφορα κεφάλαια, τα οποία περιλαμβάνουν διάσημες μάχες από το σύμπαν του Dragon Ball. Για πρώτη φορά όμως στην σειρά τον καθαρά πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχετε εσείς, αφού δημιουργείτε ουσιαστικά τον δικό σας χαρακτήρα. Το στοιχείο αυτό δίνει μια RPGική νότα στο δημιούργημα της Dimps και μάλιστα τα στοιχεία αυτά δεν περιορίζονται μονάχα στο character creation. Όπως θα δούμε και παρακάτω τα Fighting στοιχεία αφορούν καθαρά τις μάχες, καθώς το όλο στήσιμο του Dragon Ball: XenoVerse παραπέμπει σε MMORPG.
Να φτιάξω Saiyan ή Frieza;
Στο νέο Dragon Ball συναντάμε ένα αρκετά ποικίλο character customization. Συνολικά υπάρχουν πέντε races: Earthling, Majin, Namekian, Saiyan και Frieza για να επιλέξετε, ενώ έχετε απόλυτη ελευθερία στην διαμόρφωση της εξωτερικής εμφάνισης του χαρακτήρα σας. Λόγου χάρη μπορείτε να επιλέξετε χρώμα δέρματος, κόμμωση, να του δώσετε ότι όνομα επιθυμείτε και να διαλέξετε τα ρούχα που θα φοράει.
Η επιλογή του race έχει άμεσο αντίκτυπο στα αρχικά stats, αλλά και στο μαχητικό στυλ του χαρακτήρα σας. Για παράδειγμα, εάν θέλετε έναν χαρακτήρα που να προκαλεί μεγάλο damage με melee επιθέσεις και combos καλό θα είναι να δημιουργήσετε ένα Saiyan. Εάν πάλι θέλετε να φτιάξετε ένα tank οι Namekians με το υψηλό defense και το αυξημένο life regeneration αποτελούν την ιδανική επιλογή.
Μήπως παίζω MMO και δεν το έχω καταλάβει;
Όπως προαναφέραμε, το Dragon Ball XenoVerse έχει έναν αρκετά έντονο MMO χαρακτήρα. Αυτό δεν συμβαίνει για πρώτη φορά στην σειρά, καθώς στις αρχές της δεκαετίας είχε κυκλοφορήσει στην Ασία το Dragon Ball Online. Βέβαια δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι ομοιότητες και τι διαφορές έχουν οι δύο αυτές δημιουργίες.
Η πόλη Toki Toki αποτελεί το main hub του παιχνιδιού ή αν θέλετε το ορμητήριό σας. Μην φανταστείτε βέβαια κάποια τεράστια πόλη στα πρότυπα των σύγχρονων MMORPG, παρόλα αυτά στην μικρή έκτασή της θα συναντήσετε δεκάδες vendors, διάφορους NPC και εκατοντάδες παίκτες στην περίπτωση που παίζετε online. Ένα πράγμα σαν το The Tower του Destiny κοινώς.
Πέρα από τις υποχρεωτικές Time Patrol (main missions) αποστολές, συναντάμε δεκάδες ακόμη προαιρετικά Parallel Quests. Η ολοκλήρωση των τελευταίων σας ανταμείβει με μπόλικο exp και για να είμαστε ειλικρινείς θα χρειαστεί να αφιερώσετε χρόνο σε αυτές κάνοντας grinding, καθώς από τις πρώτα κιόλας levels του βασικού campaign θα διαπιστώσετε ότι ο βαθμός πρόκλησης είναι υψηλότατος. Τα Paraller Quests υποστηρίζουν co-op για 2-3 παίκτες. Στην περίπτωση που δεν έχετε συμπαίκτες μπορείτε να ολοκληρώσετε τις αποστολές αυτές με την βοήθεια της CPU. Εσείς απλά επιλέγετε (μέσα από ένα ρόστερ 23 μαχητών που ξεκλειδώνουν σταδιακά) τους χαρακτήρες που θέλετε να σας βοηθήσουν στην αποστολή σας.
Το matchmaking τόσο στις co-op missions, όσο και στο PvP λειτουργεί ιδανικά, καθώς δεν θα χρειαστεί να περιμένετε πάνω από 10-15 δευτερόλεπτα για να βρείτε συμπαίκτη ή αντίπαλο. H διαδικασία αυτή μάλιστα μπορεί να γίνει ακόμη πιο γρήγορη στην περίπτωση που φτιάξετε ένα team. Ένα αρκετά εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Dragon Ball XenoVerse είναι το Team Battle, στο οποίο δύο ομάδες μάχονται μέχρι τελικής πτώσης. Με βάση τα παραπάνω θα λέγαμε ότι η δημιουργία της Dimps προσφέρει ένα πραγματικά ολοκληρωμένο πακέτο, όσον αφορά τα διαθέσιμα modes. Στο σύνολό της η online εμπειρία κρίνεται θετικότατη, καθώς στους servers δεν συναντήσαμε ιδιαίτερο lag, εκτός κι αν φυσικά ο αντίπαλος σας έχει κακή ποιότητα σύνδεσης.
Κάπου εδώ μας τα χαλάει
Παρά τις RPG πινελιές το Dragon Ball XenoVerse διατηρεί -υπερβολικά- αναλλοίωτο τον Fighting χαρακτήρα του. Το σύστημα μάχης είναι το ίδιο με αυτό που είχαμε συναντήσει και σε προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Κοινώς ο χαρακτήρας σας έχει πρόσβαση σε δύο βασικές melee επιθέσεις, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν για να κάνετε combos και σε αρκετές Special και Ultimate επιθέσεις. Η διαφορά είναι ότι μέσω του character customization επιλέγετε εσείς το ποιες ακριβώς θα είναι αυτές οι ειδικές κινήσεις. Συνολικά υπάρχουν περισσότερες από 200, αλλά όπως είναι φυσικό αποκτάτε σταδιακά πρόσβαση σε αυτές με την ολοκλήρωση διαφόρων quests από τους NPC.
Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε τεράστιες αρένες και όπως και στα προηγούμενα Dragon Ball έτσι και εδώ οι μαχητές πετούν στον αέρα και εφορμούν στον αντίπαλο με εντυπωσιακά dash moves. Δυστυχώς η μόνη ενδεδειγμένη στρατηγική για να τα βγάλετε πέρα είναι το button mashing ή να χρησιμοποιήσετε Special ranged attacks, οι οποίες βέβαια καταναλώνουν Ki. Κανονικά βέβαια δεν θα έπρεπε να συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά με δεδομένο ότι οι επιθέσεις σας έχουν συχνά χαοτικό αποτέλεσμα είναι δύσκολο να κάνετε juggles ή follow-up με special επιθέσεις ύστερα από ένα combo. Με τον όρο χαοτικό εννοούμε ότι ποτέ δεν ξέρετε που θα εκσφενδονιστεί ο αντίπαλος σας μετά από ένα combo ή μια special επίθεση. Για παράδειγμα μπορεί να σηκωθεί ψηλά στον αέρα ή να προσγειωθεί μερικά... χιλιόμετρα μακριά σας.
Ka-me-ha-me-ha!
Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι η άμυνα γενικώς δεν λειτουργεί αποτελεσματικά, αφενός γιατί η κίνηση γίνεται και στον οριζόντιο, αλλά και στον κάθετο άξονα και αφετέρου γιατί το χρονικό περιθώριο αντίδρασης που έχετε είναι πραγματικά μηδαμινό. Πρακτικά είναι αδύνατο να αμυνθείτε την στιγμή που ο αντίπαλος σας ξεκινά να σας επιτίθεται. Αντίθετα θα πρέπει να αμυνθείτε όσο το δυνατόν νωρίτερα, κάτι που σημαίνει ότι είστε ευάλωτοι στα throws των αντιπάλων σας.
Εάν λάβουμε υπόψη μας λοιπόν τα παραπάνω στο σύστημα μάχης το Dragon Ball Xenoverse χωλαίνει σημαντικά και συν τις άλλοις η όλη διαδικασία καταντά μετά από λίγη ώρα εξαιρετικά επαναλαμβανόμενη. Στην ουσία μπορεί να υπάρχουν εκατοντάδες διαθέσιμες special κινήσεις, αλλά δύσκολα θα καταφύγετε σε αυτές, καθώς το button mashing είναι αρκετό για να τα βγάλετε πέρα. Εάν κάπου τα βρείτε σκούρα κάνετε λίγο grinding στα Parallel Quests ή αγοράζετε potions και αναβαθμίζετε τον εξοπλισμό σας. Σε κάποιες αποστολές βέβαια τα πράγματα δυσκολεύουν, καθώς στα fail conditions συνυπολογίζονται και οι θάνατοι των συμμάχων σας, κοινώς αν πεθάνει ένας μαχητής που ελέγχεται από την CPU χάνετε αυτόματα και εσείς. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να θίξουμε λίγο το θέμα του Α.Ι, το οποίο κρίνεται ανεπαρκές, ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη των συμμάχων σας είναι για... κλάματα.
Τεράστιο περιεχόμενο
Οι δεκάδες Time Patrol αποστολές, τα 50 Parallel Quests, αλλά και τα δεκάδες ακόμη Master Quests εγγυώνται ότι το Dragon Ball XenoVerse θα σας κρατήσει συντροφιά για καιρό. Στα Master Quests γίνεστε μαθητής διαφόρων χαρακτήρων από το σύμπαν του Dragon Ball και στην σταδιακά μαθαίνετε-ξεκλειδώνετε special moves.
Φυσικά υπάρχει και το PvP που μπορεί να σας χαρίσει αρκετές ακόμη ώρες διασκέδασης, αν και θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το skill περνά σε δεύτερο ρόλο, καθώς ο πρωταρχικός είναι το level του κάθε μαχητή και ο εξοπλισμός του. Πρακτικά αν δεν πάτε 50 level δύσκολα θα έχετε τύχη στις αναμετρήσεις σας με τους άλλους παίκτες. Με βάση το περιεχόμενο που προσφέρεται το Dragon Ball XenoVerse είναι ικανό να σας κρατήσει συντροφιά για περισσότερες από 100 ώρες. Το θέμα είναι ότι το επαναλαμβανόμενο gameplay κάποια στιγμή κουράζει οπότε δύσκολα θα παίξετε τόσο πολύ. Εάν βέβαια υπάρχει παρέα και φτιάξετε ένα δυνατό και ανταγωνιστικό Team είναι πολύ πιθανό να λιώσετε το... δισκάκι.
Anime πανδαισία
Στο οπτικό κομμάτι το Dragon Ball XenoVerse είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακό. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι θα σας δοθεί η αίσθηση ότι παρακολουθείτε κάποιο από τα επεισόδια της anime σειράς. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν αναπαρασταθεί πιστά, εντούτοις το level design παραπέμπει σε παλιότερες γενικές οικιακών κονσολών με χοντροκομμένα flat textures. Το frame rate κατά κύριο λόγο είναι κλειδωμένο στα 60fps, αν και σε αρκετά Parallel Quests παρατηρήσαμε σημαντικές πτώσεις. Γενικώς όταν υπάρχουν περισσότεροι από έξι χαρακτήρες στην οθόνη η in-house engine της Dimps δείχνει να ζορίζεται. Τα particle effects πάντως καταφέρνουν να κλέψουν την παράσταση δημιουργώντας ένα άκρως φαντασμαγορικό αποτέλεσμα.
Περνώντας στον ηχητικό τομέα, είναι γεγονός ότι το voice acting στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει τόσο στα αγγλικά, όσο και στα ιαπωνικά voice overs, αν και όπως είναι φυσικό τα τελευταία ταιριάζουν περισσότερο με το κλίμα της δημιουργίας. Το soundtrack χωρίς να είναι απαραίτητα κακό, περνά απαρατήρητο, εκτός κι αν φυσικά είστε λάτρεις τoυ japanese metal.
Μικρή πρόοδος
Μετά το τραγικό Dragon Ball Z: Battle of Z η Dimps καταφέρνει να παρουσιάσει ένα σαφώς καλύτερο τελικό αποτέλεσμα, το οποίο όμως εξακολουθεί να μαστίζεται από κάποιες “παιδικές” ασθένειες. Η ιαπωνική εταιρεία ενέργησε σαν ένας... κηπουρός καλλωπίζοντας και στολίζοντας το δημιούργημα της με το MMO ύφος, το character customization και τις RPG πινελιές, αλλά δεν έφτασε στην ρίζα του προβλήματος, η οποία είναι αναμφίβολα το επαναλαμβανόμενο gameplay. Εδώ και πάνω από 10 χρόνια το σύστημα μάχης της σειράς Dragon Ball είναι ίδιο και παρουσιάζει συνεχώς τα ίδια προβλήματα. Ενδεχομένως με την έμπειρη Dimps στο τιμόνι του developer να δούμε κάτι καλύτερο στο μέλλον. Αρκεί μόνο οι developers να μην επαναπαυτούν στα 2.5 εκατομμύρια αντίτυπα που έχει πουλήσει μέχρι στιγμής το Dragon Ball XenoVerse και να προσπαθήσουν περισσότερο.
Θετικά:
- Πλήθος βασικών και προαιρετικών αποστολών
- Άρτια online εμπειρία
- Η MMO αισθητική και τα RPG στοιχεία
- Εξαιρετικό voice acting
- Πρωτότυπο σενάριο
Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενο gameplay και αναιμικό σύστημα μάχης
- Κάκιστο Α.Ι.
- Αδιάφορο soundtrack
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 6
Αντοχή: 7
Γενικά: 7
Έχει αρκετά προβλήματα, αλλά μας κάνει να αισιοδοξούμε για το μέλλον της σειράς.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Έχει βγάλει αρκετές εκδόσεις τα τελευταία χρόνια.
Πιστεύω οι προοπτικές είναι καλές,ένα ενδεχόμενο sequel με περισσότερους χαρακτήρες και λιγότερα προβλήματα θα τελειοποιούσε τη σειρά