- Reviews
- Ride
Ride
HotΤέρμα τα γκάζια.
Τέρμα τα γκάζια.
Η Milestone είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες εταιρείες ανάπτυξης Racing, καθώς μας έχει προσφέρει πάνω από 25 τίτλους τα τελευταία 19 χρόνια. Οι σειρές της που έχουν ξεχωρίσει είναι οι WRC και SBK, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει την ανάπτυξη και του MotoGP. Όπως καταλαβαίνετε, η Milestone μόνο χθεσινή δεν είναι στην βιομηχανία, γεγονός που αυξάνει τις προσδοκίες μας για το νεότερο δημιούργημά της.
Το Ride ανακοινώθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 2014 και είναι το πρώτο IP που ανήκει αποκλειστικά στην Milestone, καθώς τα προηγούμενα παιχνίδια της ήταν licensed από άλλες εταιρείες. Σύμφωνα με την ίδια, πρόκειται για έναν εξομοιωτή αγώνων μοτοσυκλέτας που υπόσχεται μία ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης. Το 2015 πρόκειται να είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για την ίδια, καθώς εκτός από το Ride πρόκειται να κυκλοφορήσει και το MotoGP 15 αλλά και το Sebastien Loeb Rally Evo. Πάμε να δούμε αν το πρόσφατο πόνημά της παραδίδει τα όσα έχει υποσχεθεί.
Στόχος η κορυφή!
Ξεκινώντας το Ride θα χρειαστεί να δημιουργήσετε τον αναβάτη σας. Μέσα από μία μικρή λίστα επιλογών, μπορείτε να διαλέξετε το πρόσωπό του, τα μαλλιά του και το χρώμα τους, αλλά και να τον ονομάσετε. Στη συνέχεια μπορείτε να πειραματιστείτε τόσο με τα ρούχα του, όσο και με το στυλ ανάβασής του. Στο τελευταίο έχετε τη δυνατότητα να πειράξετε σχεδόν τα πάντα, από τους πανηγυρισμούς μέχρι και την κλίση του σώματός του στις στροφές, φέρνοντάς τον όσο περισσότερο γίνετε στα γούστα σας.
Αφού τελειώσετε το customization του αναβάτη σας, θα περάσετε με συνοπτικές διαδικασίες στο «ζουμί» του Ride, που δεν είναι άλλο από το World Tour. Το συγκεκριμένο mode είναι στην ουσία το career. Στο World Tour καλείστε να φθάσετε στην κορυφή του παγκόσμιου πίνακα κατάταξης των οδηγών. Αρχικά, θα ξεκινήσετε πολύ χαμηλά στην κατάταξη και με το πέρασμα του χρόνου θα ανεβαίνετε θέσεις, ξεκλειδώνοντας νέα events που μπορείτε να λάβετε μέρος αλλά και αποκτώντας πρόσβαση σε νέες κατηγορίες μοτοσυκλετών. Έπειτα από μία μικρή εισαγωγή, καλείστε να διαλέξετε την πρώτη σας μηχανή και να ξεκινήσετε τους αγώνες.
Αν και στο World Tour υπάρχουν κατηγορίες από μοντέλα μεσαίου κυβισμού μέχρι και superbikes, η συμμετοχή σας σε αυτά δεν είναι απαραίτητα σταδιακή, όπως στα περισσότερα Racing. Μπορεί να ξεκινήσετε από την μεσαία κατηγορία, αλλά μόλις μαζέψετε τα απαραίτητα χρήματα, δύναται να αγοράσετε όποια μηχανή επιθυμείτε και να λάβετε μέρος στο αντίστοιχο event. Η δυνατότητα αυτή είναι αν μη τι άλλο ευπρόσδεκτη, αφού σχεδόν άμεσα επιλέγετε την κατηγορία της επιλογής σας, χωρίς να χρειαστεί να περάσετε από τις υπόλοιπες. Καθώς σκαρφαλώνετε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, μπορείτε να λάβετε μέρος και στα Elite Trophies. Οι συγκεκριμένοι αγώνες θυμίζουν τα license tests του Gran Turismo και με την κατάκτηση της πρώτης θέσης, λαμβάνετε ως έπαθλο μία από τις δύο μηχανές που είναι διαθέσιμες.
Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία του Ride είναι η ποικιλία σε τύπους αγώνων, που ξεφεύγουν από το παραδοσιακό «τρέχουμε όλοι μαζί και όποιος βγει πρώτος». Εκτός από το κλασικό single race, θα διαγωνιστείτε σε team race, track day challenge, time trial, drag race, championship και endurance. Στο team race χωρίζεστε σε ομάδες και καλείστε να μαζέψετε τους περισσότερους πόντους. Στο track day challenge πρέπει να κάνετε όσες περισσότερες προσπεράσεις γίνεται, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Στο drag race «στήνετε» τις μηχανές σε μία μεγάλη ευθεία, ενώ στο endurance έρχεστε αντιμέτωποι με έναν οδηγό, με την ίδια μηχανή. Το Championship από την άλλη, είναι μία σειρά τριών αγώνων όπου σκοπός σας είναι η συλλογή όσων περισσότερων πόντων γίνεται. Μετά την ολοκλήρωσή τους, λαμβάνετε reputation που σας βοηθάει να ανέβετε κατάταξη αλλά και credits τα οποία ξοδεύετε για να αγοράσετε μηχανές και να τις αναβαθμίσετε.
Customization για όλα τα γούστα
Η αναβάθμιση της μηχανής σας είναι το επίκεντρο του gameplay και αποτελεί το πιο εθιστικό στοιχείο του. Αφού καταφέρετε και «φουσκώσετε το πορτοφόλι σας» με credits, το επόμενο στάδιο είναι να τα ξοδέψετε. Η Milestone έχει κάνει καταπληκτική δουλειά στο customization της μοτοσυκλέτας σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να «πειράξετε» σχεδόν τα πάντα. Από τις ζάντες και τα λάστιχα, μέχρι τις εξατμίσεις, τις αναρτήσεις και τα τακάκια των φρένων, μπορείτε να κάνετε τη μηχανή σας «φύλλο και φτερό». Βέβαια, εκτός από τα μηχανικά εξαρτήματα που βελτιστοποιούν την απόδοση, δύναται να φτιάξετε και την εξωτερική της εμφάνιση, αλλάζοντας καθρέφτες, χερούλια κτλ. Την τιμητική του έχει και ο εξοπλισμός του οδηγού σας, καθώς μπορείτε να αλλάξετε το κράνος του αλλά και κάθε κομμάτι της στολής του.
Όλα τα εξαρτήματα είναι γνωστών κατασκευαστών του είδους και οι φίλοι των μοτοσυκλετών σίγουρα θα απολαύσουν την τροποποίηση των μηχανών τους με τόση μεγάλη ποικιλία. Την ίδια προσοχή στη λεπτομέρεια συναντάμε και στη λίστα των διαθέσιμων μηχανών. Συγκεκριμένα, υπάρχουν πάνω από 100 διαφορετικά μοντέλα 14 κατασκευαστών, με επιλογές για όλα τα γούστα. Στη διάθεσή σας υπάρχουν από μοντέλα μεσαίας κατηγορίας μέχρι και superbikes για τους πιο απαιτητικούς αναβάτες. Το παρόν στην λίστα δίνουν κατασκευαστές όπως η Kawasaki, η Suzuki και η Honda μεταξύ πολλών άλλων, με τα πιο δημοφιλείς μοντέλα τους. Η λίστα των πιστών περιλαμβάνει 15 διαφορετικές τοποθεσίες αλλά δυστυχώς οι διαδρομές είναι σχεδόν πάντα οι ίδιες και πολύ σύντομα θα αρχίσουν να επαναλαμβάνονται.
Παρόλη την εμπειρία της, η Milestone υπέπεσε σε λάθη που κάνει ένας «πρωτάρης»…
Η Milestone δείχνει την τεράστια εμπειρία της στο είδος πάνω στην άσφαλτο και την εμπειρία οδήγησης. Το Ride προσφέρει μία απολύτως ρεαλιστική εμπειρία, καθώς η οδήγηση με τις μοτοσυκλέτες δεν είναι εύκολη υπόθεση, όπως και στην πραγματικότητα. Η σωστή επιτάχυνση και ο υπολογισμός του πως θα πάρετε μία σειρά στροφών επιβραβεύονται σε αντίθεση με την τακτική «γκάζι, φρένο και φτου από την αρχή». Βέβαια, επειδή υπάρχουν πάντα διάφορες κατηγορίες στους οπαδούς των Racing, με την κάθε μία να επιδιώκει μία διαφορετική εμπειρία, η Milestone φρόντισε να προσφέρει μία μεγάλη γκάμα επιλογών στα assists. Μπορείτε να τροποποιήσετε τα βοηθήματα οδήγησης από το τελείως casual μέχρι το πλήρες simulation. Το μόνο σίγουρο είναι πως όποιο «φετίχ» και να έχετε, το Ride σας δίνει την επιλογή να φέρετε το gameplay στα μέτρα σας.
Το A.I. των αντίπαλων οδηγών είναι πολύ ανταγωνιστικό και δεν συγχωρεί τα λάθη σας, ακόμη και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Επίσης, υπάρχει και το Rewind, που σας επιτρέπει να γυρίσετε τον χρόνο έως κάποια δευτερόλεπτα νωρίτερα, σε περίπτωση που κάνατε κάποιο σημαντικό λάθος και θέλετε να το διορθώσετε. Βέβαια, η χρήση του έχει και κάποια όρια ώστε να υπάρχει μία ισορροπία. Συγκεκριμένα, έχετε έναν περιορισμένο αριθμό χρήσεων του, ενώ θα πρέπει να περιμένετε μερικά δεύτερα μετά την τελευταία ενεργοποίηση του, μέχρι να γίνει και πάλι διαθέσιμο. Αξίζει να σημειώσουμε πως εκτός από το World Tour, υπάρχει και το Quick Mode, όπου μπορείτε να τρέξετε απέναντι στο Α.Ι. για να περάσει η ώρα σας.
Η αδρεναλίνη στα ύψη
Το multiplayer έχει πάντα την τιμητική του στα Racing, καθώς οι online κόντρες με τους φίλους σας ή άλλους παίκτες δοκιμάζει τις ικανότητες σας στο έπακρο. Αν και μπορείτε να παίξετε split-screen στο PS4 σας, όλη η «μαγεία» βρίσκετε στο online όπου έρχεστε αντιμέτωποι με άλλους 11 οδηγούς, φτάνοντας συνολικά τους 12 παίκτες. Η λίστα με τους τύπους αγώνων είναι η ίδια με αυτή του single-player, με το Championship να ξεχωρίζει. Στην next-gen έκδοση που έπαιξα δεν είχα κανένα απολύτως πρόβλημα με lag και η εμπειρία μου ήταν πολύ ευχάριστη. «Τουμπανιάστε» τις μηχανές σας, καλέστε τους φίλους σας και «στήστε» τα, με το νικητή να… κερνάει μπύρες.
Η πηγή του κακού
Δυστυχώς, το Ride έχει πολλά προβλήματα τεχνικής φύσεως που του κόβουν πάρα πολλούς βαθμούς. Αν και οι next-gen εκδόσεις τρέχουν στα 1080p και 30 fps σταθερά, ο οπτικός τομέας τους θυμίζει μία «γυαλισμένη» last-gen έκδοση. Η μόνη εξαίρεση είναι τα μοντέλα των μηχανών, τα οποία έχουν αρκετή λεπτομέρεια και είναι πολύ όμορφα. Το περιβάλλον και οι θεατές έχουν χαμηλής ποιότητας textures, ενώ οι φωτισμοί είναι το λιγότερο απογοητευτικοί. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη όταν πιάσετε πολλά χιλιόμετρα.
Προβλήματα υπάρχουν και στο collision detection, όπου για κάποιο περίεργο λόγο, όποτε συγκρούεστε με τους υπόλοιπους οδηγούς το πιο πιθανό σενάριο είναι να βρεθείτε στην άσφαλτο και αυτοί να συνεχίσουν την πορεία τους ακάθεκτοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων όμως είναι τα τεράστια και συχνά loading times. Πριν από κάθε αγώνα θα περιμένετε τουλάχιστον για 30 δεύτερα μέχρι να ξεκινήσετε. Πραγματικά, οι χρόνοι φόρτωσης των αγώνων είναι το λιγότερο απαράδεκτοι και κάνουν το Bloodborne να μοιάζει… γρήγορο.
Η ατμόσφαιρα πάει περίπατο
Όσον αφορά τον ακουστικό τομέα, τα πράγματα είναι εξίσου άσχημα με τον οπτικό. Ίσως το 20% ενός πετυχημένου Racing είναι ο ήχος και η ευχαρίστηση που απολαμβάνουμε όταν «ανοίγουμε» την μηχανή και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν κατακόρυφα. Ειδικά στην περίπτωση του Ride, όπου έχουμε να κάνουμε με μοτοσυκλέτες, θα περίμενε κανείς να έχει δοθεί βαρύνουσα σημασία στα ηχητικά εφέ.
Δυστυχώς, η Milestone κατάφερε να απογοητεύσει και εδώ. Είτε μιλάμε για «700άρες» μηχανές, είτε για «1000άρες» και βάλε, ο ήχος δεν συγκινεί σε καμία περίπτωση. Μεγάλο ρόλο σε αυτό, παίζει και το αντιπαθέστατο soundtrack που συνοδεύει το παιχνίδι. Προσωπικά, το θεωρώ ως σημαντικό «φάουλ» από την Milestone. Θέλουμε να ακούσουμε τις μηχανές να «κλαίνε», όχι κάτι ροκ ακούσματα της δεκαετίας του ’80. Κρίμα και πάλι κρίμα.
Το "wannabe" Gran Turismo των μηχανών
Η Milestone τα πήγε περίφημα αλλού και πάτωσε σε σημαντικούς τομείς, κάνοντας λάθη που δε δικαιολογούνται για την εμπειρία της στο είδος. Το Ride θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάλλιστα ως το Gran Turismo των μηχανών, καθώς προσφέρει μία τεράστια ποικιλία από μοντέλα μοτοσυκλετών, εξαρτημάτων, τύπων αγώνων και ένα εθιστικό World Tour. Αν προσθέσουμε και το multiplayer στην γενική εικόνα, είναι ικανό να προσφέρει αμέτρητες ώρες ενασχόλησης στους οπαδούς των μηχανών. Από όσο φαίνεται όμως, όλα τα θετικά στοιχεία του παιχνιδιού προστέθηκαν σε βάρος εξίσου σημαντικών τομέων, όπως του ήχου.
Πίσω από όλα τα τεχνικά προβλήματα, κρύβεται ένα πολύ ενδιαφέρον Racing, που μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα γούστα. Οι σκληροπυρηνικοί οπαδοί των μηχανών θα βρουν τον επίγειο παράδεισο τους, ενώ οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να το δοκιμάσουν σε μία περίοδο που θα ξεμείνουν από τίτλους. Είναι πραγματικά κρίμα, γιατί η Milestone χαντάκωσε μία πολύ ενδιαφέρουσα προσπάθεια, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να ήταν από τα καλύτερα Racing της χρονιάς.
Θετικά:
- Ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης
- Τεράστια ποικιλία από μηχανές
- Μεγάλη διάρκεια
Αρνητικά:
- Απαρχαιωμένος οπτικός τομέας
- Οι ήχοι των μηχανών δεν πείθουν
- Το soundtrack είναι αντιπαθέστατο
- Τεράστια και συχνά loading times
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7
Ένα ενδιαφέρον motorcycle Racing που δυστυχώς ταλαιπωρείται από πολλά τεχνικά προβλήματα.
Δημήτρης Αραμπατζίδης
Comments
Απλα πιστευω οτι ειναι αποκλειστικα για τους λατρεις των μηχανων και μονο,δλδ εχει ενα συγκεκριμενο target group.
Το "wannabe" Gran Turismo των μηχανών. Το τονίζω για ευνόητους λόγους
Πρωτη φορα που ειδα βιντεακι απο το game, στα πρωτα δευτερολεπτα νομιζα οτι ηταν πραγματικο footage απο καποιον αγωνα...