- Reviews
- Tower of Guns
Tower of Guns
HotH κόλαση των σφαιρών.
H κόλαση των σφαιρών.
Ο όρος Bullet hell χρησιμοποιούνταν ευρέως στα μέσα της δεκαετίας του '90 για να περιγράψει μια ειδική κατηγορία των shoot 'em up, στην οποία η οθόνη σας πλημμύριζε στην κυριολεξία από τις χιλιάδες σφαίρες που εκτόξευαν οι αντίπαλοί σας. Ένα χαρακτηριστικό Bullet hell shooter είναι το Ikaruga, αλλά και ο πνευματικός πρόγονός του, το Radiant Silvergun. Με την πάροδο των χρόνων τα shoot 'em up γενικότερα έπαψαν να είναι δημοφιλή και κατά συνέπεια ξεχάστηκε και ο όρος Bullet hell. To Tower of Guns έρχεται για να μας θυμίσει αυτές τις εποχές, κάτω όμως από ένα εντελώς διαφορετικό πρίσμα αφού ανήκει στην κατηγορία των First-Person Shooters.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Tower of Guns έχει αναπτυχθεί από έναν μόλις developer, τον Joe Mirrabello, o οποίος ξεκίνησε να εργάζεται πάνω σε αυτό το 2012. Συν τις άλλοις, το συγκεκριμένο διατίθεται δωρεάν αυτό τον μήνα στους συνδρομητές της υπηρεσίας PlayStation Plus για PS4 και PS3. Όπως θα δούμε και παρακάτω όμως το Tower of Guns αξίζει την προσοχή σας όχι γιατί διατίθεται δωρεάν, αλλά γιατί προσφέρει μια πρωτοποριακή εμπειρία για τα δεδομένα των First-Person Shooters.
O πύργος της κολάσεως
O σκοπός σας ουσιαστικά εδώ είναι να καθοδηγήσετε τον χαρακτήρα σας στα πέντε ξεχωριστά levels του Normal mode και να "ρίξετε" το τελικό boss. Σενάριο ουσιαστικά δεν υπάρχει, αν και κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας εμφανίζονται στην οθόνη σας κάποια logs από τον developer. Βέβαια το έργο σας δεν είναι τόσο εύκολο όσο ενδεχομένως ακούγεται, αφού σε κάθε level σας περιμένουν εκατοντάδες εχθροί, οι οποίοι παράλληλα εκτοξεύουν και τον ανάλογο αριθμό σφαιρών προς το μέρος σας. Για να καταλάβετε τι εννοούμε φέρτε στο μυαλό σας την εξής εικόνα. Μπαίνετε σε ένα δωμάτιο και ξαφνικά 15 κανόνια αρχίζουν να σας πυροβολούν ανελέητα, ενώ ταυτόχρονα η οθόνη πλημμυρίζει από δεκάδες εναέριες νάρκες. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά στο ταβάνι υπάρχουν και 5-6 πυροβολαρχίες που στέλνουν κατά πάνω σας δεκάδες ακόμη σφαίρες.
Ακόμη κι αν βγείτε ζωντανοί από την... κόλαση που περιγράψαμε, στο τέλος κάθε level σας περιμένει και από ένα (κάποιες φορές δύο) boss. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα bosses που αντιμετωπίζετε είναι τυχαία. Για παράδειγμα, σε ένα playthrough μπορεί να αντιμετωπίσετε τον Doctor Turret, ο οποίος όπως υποδηλώνει το όνομά του είναι ένα turret που κάνει συνεχώς spawn νέους εχθρούς, ενώ σε κάποιο άλλο ενδεχομένως να πολεμήσετε το Big Ol' Spikeroom. To τελευταίο είναι πρακτικά ένα δωμάτιο με καρφιά που περιστρέφεται και εσείς θα πρέπει να πυροβολήσετε στα τρωτά σημεία του για να το σκοτώσετε.
Πιο rogue πεθαίνεις
Οι Bullet hell μηχανισμοί έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στην δημιουργία της Terrible Posture Games, εντούτοις αυτό που κάνει το Tower of Guns τόσο διασκεδαστικό είναι ο roguelike χαρακτήρας του. Καταρχήν εδώ συναντάμε permadeath, κοινώς αν πεθάνετε θα πρέπει να ξεκινήσετε την προσπάθειά σας από την αρχή. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε όμως κάποια objectives, όπως να σκοτώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό εχθρών, ξεκλειδώνετε νέα όπλα ή perks. Κατόπιν αυτού, όσο περισσότερο παίζετε τόσο πιο δυνατός γίνεται ο χαρακτήρας σας, οπότε έχετε περισσότερες πιθανότητες να τα καταφέρετε στα επόμενα runs.
Εν τω μεταξύ, τα levels είναι randomly generated, πρακτικά λοιπόν σε κάθε playthrough η εμπειρία σας είναι διαφορετική. Για να είμαστε πιο ακριβείς τα πάντα είναι τυχαία στον κόσμο του Tower of Guns. Πέρα από τα bosses, όπως προαναφερθήκαμε, τυχαία είναι και τα power ups που θα συλλέξετε, ενώ σε κάθε δωμάτιο αλλάζουν οι εχθροί που αντιμετωπίζετε. Το στοιχείο αυτό αυξάνει κάθετα το replayability, αλλά και την αγωνία κάθε φορά που παίζετε, αφού δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε ποιο boss ή ποια κατηγορία εχθρών σας περιμένει πίσω από μια κλειστή πόρτα.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σε κάθε level υπάρχουν και αρκετά secrets. Για παράδειγμα πίσω από έναν τοίχο ενδεχομένως να υπάρχει κάποιο health power-up που αυξάνει τα hit point σας, κάποιο χρήσιμο skill ή κάποιο gun mod. Μιας και αναφερθήκαμε στα skills, να προσθέσουμε εδώ ότι τα συγκεκριμένα τα κερδίζετε συνήθως ως έπαθλο από τα boss fights. Κάποια είναι εξαιρετικά χρήσιμα, αλλά πάλι δεν θα λέγαμε ότι σας βοηθούν ιδιαίτερα να επιτύχετε τον σκοπό σας. Τα gun mods από την άλλη πλευρά είναι το πιο σπάνιο loot του Tower of Guns, καθώς είναι πολύ πιθανό να ολοκληρώσετε την περιπέτειά σας (ή να πεθάνετε προσπαθώντας) χωρίς να βρείτε κανένα. Εάν όμως είστε αρκετά τυχεροί και βρείτε για παράδειγμα το vampiric mod που σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε life drain, τότε το έργο σας είναι σαφώς πιο εύκολο.
Μετά από κάθε θάνατο ο χαρακτήρας σας γίνεται όλο και πιο δυνατός. Πόσες φορές όμως θα χρειαστεί να πεθάνετε για να φτάσετε στην κορυφή του “πύργου”;
Ο βαθμός πρόκλησης σε γενικές γραμμές είναι υψηλότατος, χωρίς όμως να γίνεται σε καμία περίπτωση απαγορευτικός για τον μέσο παίχτη. Εάν μάλιστα πεθάνετε αρκετές φορές θα ξεκλειδώσετε το Too Young to Die perk, το οποίο ρίχνει αισθητά το επίπεδο δυσκολίας, ενώ παράλληλα αυξάνεται η ζημιά που προκαλείται, τα hit points σας και το armor σας. Επιπλέον, ανά πέντε playthroughs αποκτάτε πρόσβαση σε ένα level, το οποίο δεν έχει εχθρούς, αλλά μόνο πάσης φύσεως καλούδια όπως coins, exp για το όπλο σας και διάφορα power-ups (πάντα τυχαία φυσικά). Στην δική μας περίπτωση ολοκληρώσαμε το Normal mode μετά από 12-13 runs στο Tower of Guns με το Too Young to Die perk.
Πέρα βέβαια από το Normal mode συναντάμε δύο ακόμη modes, το Endless και το Dice Roll. Στην πρώτη περίπτωση σκοπός σας είναι να περάσετε όσο το δυνατόν περισσότερα levels χωρίς να πεθάνετε. Εμείς φθάσαμε στο έκτο level, καθώς εκεί μας περίμενε ένα πανδύσκολο boss fight με το Maw. Στο Dice Roll, ο παράγοντας τύχη έχει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο, καθώς σε κάθε δωμάτιο ενεργοποιούνται διάφορα effects. Για παράδειγμα, μπορεί να αυξηθεί το damage των όπλων σας ή ο βαθμός δυσκολίας.
Το κλειδί της επιτυχίας
Για να καταφέρετε να φθάσετε ως το τέλος του Normal mode θα χρειαστεί να αφιερώσετε 7-10 ώρες, ανάλογα φυσικά με τις ικανότητες σας. Ένα run στο Tower of Guns διαρκεί 30-40 λεπτά, αλλά είναι πρακτικά αδύνατο να τα καταφέρετε με την πρώτη φορά. Κοινώς μέσα στο χρονικό πλαίσιο των 7-10 ωρών θα πεθάνετε αρκετές φορές, αλλά όπως είπαμε θα καταφέρετε να ξεκλειδώσετε νέα όπλα και perks. Με τον κατάλληλο εξοπλισμό πάντως δεν θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα να ολοκληρώσετε το Normal mode.
Η ποικιλία των όπλων είναι μάλιστα αρκετά μεγάλη, καθώς υπάρχουν 10 συνολικά όπλα και καθένα εξ' αυτών έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Αντίστοιχη ποικιλία συναντάμε και στα perks, καθώς κάποια αυξάνουν την ταχύτητά σας ή το armor σας ή ενδεχομένως σας κάνουν άτρωτους στο environmental damage (λάβα, πτώσεις από μεγάλο ύψος κ.ο.κ.). Εάν ψάχνετε για την απόλυτη πρόκληση σας προτείνουμε να δοκιμάσετε το Nightmare perk, στο οποίο το επίπεδο δυσκολίας αυξάνεται κατακόρυφα και παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τις “uber” εκδοχές των βασικών εχθρών.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι πέρα από την επιλογή του όπλου και του κατάλληλου perk οφείλεται να εξερευνήσετε σπιθαμή προς σπιθαμή κάθε level για τυχόν secrets ή να αγοράσετε κάποια power ups με τα coins που λαμβάνετε ως loot. Συν τις άλλοις, το όπλο σας κάνει ανεβαίνει level και στην περίπτωση αυτή αυξάνετε δραστικά το damage του. Το level cap είναι 5 (6 με το κατάλληλο perk), χωρίς πάντως να χρειάζεται ιδιαίτερο grinding για να φθάσετε σε αυτό το επίπεδο. Ένας ακόμη κρίσιμος παράγοντας είναι τα πόσα jumps μπορεί να εκτελέσει ο χαρακτήρα σας. Κατά κανόνα για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλη την έκταση του χάρτη θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα διπλό jump. Οι developers έχουν προνοήσει πάντως και ανάλογα με την δομή του επίπεδου υπάρχουν και τα ανάλογα power ups στον χάρτη.
Το Borderlands του... φτωχού
Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, το Tower of Guns μας θύμισε έντονα το Borderlands. Άλλωστε και οι δύο τίτλοι χρησιμοποιούν την ίδια engine (Unreal Engine 3) και διακρίνονται για την cel shaded απεικόνισή τους. Στην παρούσα δημιουργία πάντως ούτε το level design, αλλά ούτε και ο σχεδιασμός των εχθρών καταφέρνουν να διακριθούν. Ένα αναμφισβήτητα θετικό στοιχείο είναι ότι το frame rate παραμείνει σταθερό και για να είμαστε ειλικρινείς στις περιπτώσεις που παρατηρούνται πτώσεις του η λέξη χαμός δεν φτάνει για να περιγράψει το τι συμβαίνει εκείνη την στιγμή στην οθόνη σας. Λόγου χάρη παρατηρήσαμε πτώσεις των frames σε σημεία όπου υπήρχαν περισσότεροι από 30 εχθροί και μερικές εκατοντάδες σφαίρες. Να προσθέσουμε εδώ ότι η εκτόξευση της κάθε σφαίρας συνοδεύεται από το ανάλογο particle effect, κοινώς φανταστείτε τι γίνεται όταν σκάνε 300 σφαίρες ταυτόχρονα.
Ο ηχητικός τομέας θα λέγαμε ότι αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του Tower of Guns, καθώς το μόνο που ξεχωρίζει είναι τα συμπαθητικά ηχητικά εφέ. Το soundtrack το έχει επιμεληθεί ο αδερφός του Joe Mirrabello και τουλάχιστον στα δικά μας αυτιά φάνηκε εξαιρετικά επαναλαμβανόμενο. Κάποια μουσικά themes τα βρήκαμε αξιομνημόνευτα, αλλά δυστυχώς δεν αρκούν για να σώσουν την παρτίδα. Ένα ακόμη αρνητικό στοιχείο του ηχητικού τομέα είναι και η παντελής απουσία κάποιας μορφής voice acting.
Μια ευχάριστη έκπληξη
Το Tower of Guns είναι ένα εξαιρετικά εθιστικό FPS που θα σας κρατήσει συντροφιά για αρκετό καιρό, κυρίως λόγω του randomness του, καθώς κάθε playthrough είναι διαφορετικό από το προηγούμενο. Με λίγα λόγια είναι ένα άκρως επιτυχημένο ντεμπούτο για την Terrible Posture Games ή τον Joe Mirrabello αν προτιμάτε, καθώς όπως αναφέραμε προηγουμένως, αυτός ανέλαβε ολοκληρωτικά την ανάπτυξή του. Όσοι έχετε PS Plus συνδρομή το κατεβάζετε με κλειστά τα μάτια καθότι διατίθεται δωρεάν, ενώ για PC και Xbox One μπορείτε να το προμηθευτείτε έναντι 14.99 ευρώ. Εάν ψάχνετε λοιπόν για ένα roguelike FPS με υψηλό δείκτη δυσκολίας επενδύστε άφοβα. Κάπου εδώ θα σας αφήσουμε γιατί πάμε να ολοκληρώσουμε το 50ο playthrough μας στο Tower of Guns.
Θετικά:
- Τεράστιο replayability
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Χαμηλή τιμής διάθεσης
- Κάθε playthrough είναι διαφορετικό από το προηγούμενο
- Ποικιλία εχθρών, όπλων και perks
Αρνητικά:
- Ανύπαρκτο σενάριο
- Μέτριο και συνάμα επαναλαμβανόμενο soundtrack
- Δεν διαθέτει voice acting
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.5
Το απόλυτο Bullet hell First-Person Shooter.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Επίσης αυτό το permadeath, δηλαδή όταν χάνεις, άντε πάλι από την αρχή...έλεος!