- Reviews
- Dreamfall Chapters: The Longest Journey: Book One & Two
Dreamfall Chapters: The Longest Journey: Book One & Two
HotΜια «επεισοδιακή» περιπέτεια!
Μια «επεισοδιακή» περιπέτεια!
Μεταξύ της Νορβηγικής εταιρείας ανάπτυξης Funcom και των απανταχού Adventurers σαν τον γράφοντα αναπτύχθηκε ένας μεγάλος… έρωτας όταν η πρώτη κυκλοφόρησε το εκπληκτικό The Longest Journey στην αυγή της νέας χιλιετίας. Την κυκλοφορία του sequel του εν ονόματι Dreamfall το 2006 ακολούθησε η ανακοίνωση της εταιρείας για το Dreamfall Chapters, δεύτερο sequel της σειράς, το 2007. Παρόλο που το σενάριο του τελευταίου υπήρχε ήδη στα συρτάρια των ανθρώπων της Funcom, η δημιουργία του πήγε τουλάχιστον μια πενταετία πίσω διότι όλοι οι δημιουργοί του Dreamfall, από τον επικεφαλής του project Tornquist μέχρι το παιδί που τους πήγαινε τους…καφέδες, ήταν απασχολημένοι με το MMORPG The Secret World.
Τελικά, αρχές Νοέμβρη του 2012, o Ragnar Tørnquist δημιούργησε το δικό του game studio, την Red Thread Games, ανακοινώνοντας παράλληλα την έναρξη της ανάπτυξης του Dreamfall Chapters. Απασχολημένη με τα online games της πλέον, η Funcom παραχώρησε τα δικαιώματα της σειράς Longest Journey στο studio του Tornquist, δίνοντας του την ευκαιρία να συγκεντρώσει για τις ανάγκες του Dreamfall Chapters όλους τους προγραμματιστές του Dreamfall, ακόμα και εκείνους που είχαν φύγει από την Funcom αναζητώντας αλλού την τύχη τους.
Η χρηματοδότηση ενός video game με production values που ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις της εποχής δεν είναι… παιχνιδάκι, έτσι ο Tornquist και η παρέα του αναζήτησε χρηματική ενίσχυση από το Νορβηγικό κινηματογραφικό ινστιτούτο σε πρώτη φάση. Η ενίσχυση του ινστιτούτου άγγιξε σχεδόν το ένα εκατομμύριο δολάρια αλλά δεν αρκούσε έτσι ο Tornquist στράφηκε για βοήθεια στους gamers αρχίζοντας καμπάνια στο Kickstarter με απώτερο σκοπό να συλλέξει ένα επιπλέον εκατομμύριο. Η ενίσχυση των gamers έβαλε στις τσέπες της Red Thread Games γύρω στο ενάμιση εκατομμύριο δολάρια, επιτρέποντας στον Tornquist να ολοκληρώσει το project του. Το format που επιλέχθηκε για το Dreamfall Chapters είναι δυστυχώς ο τεμαχισμός του Adventure σε επεισόδια, ονομαζόμενα books στην συγκεκριμένη περίπτωση. Στο παρόν review θα μελετήσουμε τα δύο εκ των πέντε που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.
Παράλληλοι βίοι, παράλληλοι κόσμοι
Η τεράστια διάρκεια των προηγούμενων Longest Journey τίτλων εξασφάλισε ένα πλούσιο σεναριακό υπόβαθρο στην σειρά η γνώση του οποίου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την κατανόηση των γεγονότων που διαδραματίζονται στο Dreamfall Chapters. Αξίζει συγχαρητήρια ο Tornquist και το team του για την προσθήκη της επιλογής Story Recap στο παιχνίδι. Η επιλογή της ξεδιπλώνει μπροστά στα μάτια σας μέσα σε μερικά λεπτά όλη την ιστορία του Dreamfall, μέχρι την στιγμή που ξεκινά το Chapters, καθιστώντας περιττή την ολοκλήρωση των περασμένων παιχνιδιών.
Ο κόσμος του Dreamfall Chapters είναι διχασμένος μεταξύ δύο παράλληλων κόσμων, του Stark και της Arcadia. Ο Stark είναι ένα μέρος που ξεχειλίζει από επιστημονικά θαύματα και θα μπορούσε να αποτελεί παράδεισο επί της γης αν η απληστία των τεράστιων εταιρειών που τον κυβερνούν δεν συγκέντρωνε όλα τα πλούτη στα χέρια των λίγων, αφήνοντας την δυστυχία στα χέρια των πολλών. Βασικό εργαλείο ελέγχου του πληθυσμού στον Stark είναι οι «Dreamachines», συσκευές που εθίζουν τον χρήστη διαμέσου αληθοφανών ονείρων.
Στον Arcadia τα πράγματα δεν δείχνουν και πολύ καλύτερα. Εκεί, η διαβολική αυτοκρατορία των Azadi καταπιέζει τους πληθυσμούς και επιβάλλει την ρατσιστική της πολιτική δια της βίας την ώρα που έχει βρει τρόπο να συλλέγει τα όνειρα των ανθρώπων για δικούς της σκοπούς. Το Dreamfall Chapters εξελίσσεται παράλληλα και στους δύο κόσμους, αναθέτοντας σας τον χειρισμό της όμορφης Zoë Castillo που ζει στον Stark και του σκληροτράχηλου Kian Alvane που δρα στην Arcadia. Αμφότεροι οι playable χαρακτήρες υπερπηδούν τους διάφορους κινδύνους που βρίσκουν στον δρόμο τους, ξεγλιστρούν από επικίνδυνες καταστάσεις, συνδιαλέγονται με πληθώρα χαρακτήρων και ακολουθούν το πεπρωμένο τους, κοντράροντας τις σκοτεινές δυνάμεις του καιρού τους.
Ταξίδι στην χώρα της φαντασίας!
Τα πρώτα δύο μέρη του πενταμερούς Dreamfall Chapters είναι επίσης χωρισμένα σε 5 κεφάλαια που οδηγούν από τον ένα χαρακτήρα – κόσμο στον άλλο, επιτρέποντας μας να αλλάζουμε συχνά παραστάσεις για να μην βαριόμαστε. Ξεχώρισα το πρώτο κεφάλαιο με τίτλο Adrift που διαδραματίζεται στον κόσμο των ονείρων, ένα σουρεαλιστικό τοπίο όπου η Zoe προσπαθεί να βοηθήσει τα πνεύματα των ανθρώπων που έχουν παγιδευτεί στις Dreamachines να ξεπεράσουν τους εφιάλτες τους. Μιλάμε για υπέροχο Twilight Zone σκηνικό που με διασκέδασε επιπρόσθετα χάρη στην παρουσία του Βορείου Σέλας στον ουρανό, μια από τις ωραιότερες εικόνες που μπορεί να «γευτεί» όποιος μένει σε σκανδιναβική χώρα όπως οι προγραμματιστές του παιχνιδιού.
Την θέση του ονειρικού κόσμου παίρνει η μεσαιωνική φυλακή όπου είναι κλεισμένος ο Kian, μια ωραία αλλαγή σκηνικού που θα την βιώνετε συχνά πυκνά περνώντας από την ζωή του ενός χαρακτήρα στον άλλο. Οι δημιουργοί του Dreamfall Chapters έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά στον σχεδιασμό του περιβάλλοντος των ηρώων, χτίζοντας μια επιβλητική μεγαλούπολη για τόπο διαμονής της Zoe και ένα μεσαιωνικό τοπίο για πεδίο δράσης του Kian, πραγματικά θα αισθανθείτε ότι βρίσκεστε στις τοποθεσίες αυτές και θα εντυπωσιαστείτε από την μορφή τους παρότι είναι σχετικά μικρές σε μέγεθος και διαθέτουν χάρτες για να βρίσκετε άνετα τον δρόμο σας.
Το σενάριο του Dreamfall Chapters μπορεί να είναι κατάφορτο από στοιχεία ηρωικής και επιστημονικής φαντασίας εντούτοις τα θέματα του είναι εντελώς συνηθισμένα και κλισέ. Από την μια έχουμε το πρόβλημα των ναρκωτικών καμουφλαρισμένο πίσω από τον εθισμό στις Dreammachines. Από την άλλη έχουμε το πρόβλημα του ρατσισμού που φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα τα… μυαλουδάκια των ανθρώπων του δυτικού κόσμου. Τα πολιτικά ρεύματα στο Dreamfall Chapters θα σας θυμίσουν έντονα γνωστά πολιτικά κόμματα του «Ελλάντα» αν τους αλλάξετε λίγο τα ονόματα, δηλαδή βάλετε Χρυσή αντί για Ευρωπαϊκή Αυγή, ΚΚΕ αντί για μαρξιστές κ.ο.κ. Παράλληλα, η διαβολική αυτοκρατορία των Azadi θέλει να καθαρίσει όλα τα πλάσματα με μαγικές ιδιότητες, απεχθανόμενη προφανώς την «διαφορετικότητα».
Οι περιφερειακοί χαρακτήρες σε ένα Adventure λειτουργούν σαν το καρύκευμα στις τροφές, «νοστιμεύοντας» την εμπειρία μας και προσδίδοντας ενδιαφέρον στην περιπέτεια. Στα δύο Books που τερμάτισα, συνάντησα πολλούς αδιάφορους, μερικούς κωμικούς και κάποιους απίστευτα χαριτωμένους NPC’s. Στην ζωή της Ζωής (Zoe) δύο ήταν οι χαρακτήρες που δεν χόρταινα να τους ακούω και να αλληλεπιδρώ μαζί τους, αμφότεροι ρομπότ! Ο ένας είναι το shitbot (δεν είναι τυπογραφικό λάθος, όντως η Zoe το ονόμασε σκατορομπότ), ένα τεχνητό σαραβαλάκι που η πρωταγωνίστρια το πάει βόλτα για να τεστάρει την λειτουργικότητα του. Δεν έχετε ξανακούσει στάνταρ πιο γελοία ρομποτική φωνή από εκείνη του shitbot και θα κρατάτε το στομάχι σας από τα γέλια μόλις εκείνο συναντήσει τον μεγάλο έρωτα της ζωής του στην ευγενή τέχνη της συγκόλλησης (welding). Ο δεύτερος χαρακτήρας είναι το kidbot, ένα χαριτωμένο ρομποτάκι με φωνούλα κοριτσιού που κάνει και φατσούλες τύπου emoticon στην οθόνη του ανάλογα με την περίσταση.
Στην πραγματικότητα του Alvane, η ζοφερότητα σπάζει όταν ο ήρωας συνδιαλέγεται με την Enu, μέλος της φυλής των Zhid. Εμφανισιακά η Enu έχει μεγάλα μάτια, μυτερά αυτιά σαν ξωτικό και γατίσια χαρακτηριστικά. Με την γλυκιά της φωνή η Enu μιλά διστακτικά, μπερδεύει τα λόγια της και χαρίζει μια τόσο χαριτωμένη νότα στην συζήτηση που πραγματικά λυπήθηκα όταν τελείωσαν οι επιλογές διαλόγου μαζί της. Ένα επιπλέον στοιχείο της περιπέτειας που θα σας χαροποιήσει είναι η μανία πολλών χαρακτήρων στην πόλη της Zoe να βρίζουν σε πολλές διαφορετικές γλώσσες! Άκουσα μπινελίκια σε τούρκικες, σλαβικές και ινδικές διαλέκτους αναζητώντας μετά στο λεξικό την ερμηνεία τους, μιλάμε για άφθονο γέλιο!
Χειρισμός προσιτός σε όλους
Σαν απευθείας απόγονος του Dreamfall, το Dreamfall Chapters ξεφορτώθηκε το point and click gameplay του πρωτότυπου και διαθέτει χειρισμό που ανταποκρίνεται στον full τρισδιάστατο χαρακτήρα του. Αν και υποστηρίζει την χρήση gamepad σας συμβουλεύω να την αποφύγετε για να μην σας σπάσουν τα νεύρα, τόσο άθλια είναι σε σχέση με τον κλασικό συνδυασμό mouse – πληκτρολογίου. Στο full τρισδιάστατο περιβάλλον που θα περιπλανηθείτε, συγκεκριμένα icons αποτελούν ξεκάθαρη ένδειξη ότι το αντικείμενο ή άτομο που κοιτάτε χρήζει αλληλεπίδρασης έτσι είναι πολύ εύκολο το να βρείτε τι πρέπει να κάνετε στην εκάστοτε περίσταση, απλά επιβάλλεται η περιστροφή της κάμερας σε όλες τις κατευθύνσεις για να μην σας ξεφύγει καμία μικρολεπτομέρεια.
Από την στιγμή που σημαδέψατε το άτομο – αντικείμενο με το οποίο θέλετε να «λογαριαστείτε» και πατήσετε πάνω του εμφανίζετε ένα μενού από διαφορετικά icons που καθορίζουν την μορφή της αλληλεπίδρασης, αν δηλαδή θα του μιλήσετε, θα το χρησιμοποιήσετε, θα το εξετάσετε κ.ο.κ. Βρήκα τους διαλόγους πολύ εντυπωσιακούς όχι μόνο εξαιτίας της ποικιλίας θεμάτων και ερωτήσεων που προσφέρουν αλλά και της αποκάλυψης των σκέψεων του χαρακτήρα σας περνώντας τον κέρσορα πάνω από τις επιλογές.
Μοναδικοί χαρακτήρες, πλοκή που συναρπάζει από το πρώτο λεπτό και σύγχρονα γραφικά, συνθέτουν την νέα έκδοση μιας ιστορικής σειράς.
Συνάμα, οι διάλογοι παίζουν σπουδαίο ρόλο στην γενικότερη εξέλιξη της περιπέτειας η οποία διαμορφώνεται με βάση την συμπεριφορά που θα επιδείξετε στους NPCs και τις επιλογές που θα κάνετε. Το αγενές ή το ευγενικό φέρσιμο σε ένα άτομο για παράδειγμα, θα καθορίσει την συμπεριφορά του απέναντι σας όταν το ξανασυναντήσετε, είτε στο ίδιο είτε στα επόμενα chapters και books της περιπέτειας. Με γνώμονα τις επιλογές σας διαμορφώνονται και οι σχέσεις στο Dreamfall Chapters και αλλάζει η ισορροπία (balance) προς διαφορετική κατεύθυνση κάθε φορά. Εκτός από τις αλλαγές στον κόσμο του παιχνιδιού που προκαλούν οι επιλογές σας το παιχνίδι προσφέρει και την δυνατότητα να δείτε τις επιλογές που έκαναν οι υπόλοιποι παίκτες παγκοσμίως.
Διασκέδαση χωρίς τελειωμό
Βρήκα το inventory των χαρακτήρων μου μικρό σε μέγεθος αλλά λειτουργικό και εύχρηστο όταν επιβάλλεται η χρησιμοποίηση ή ο συνδυασμός πολλών αντικειμένων. Το ημερολόγιο δε που κουβαλάτε μαζί σας περιέχει άφθονες πληροφορίες γύρω από την ζωή του χαρακτήρα, προσδίδοντας ζωντάνια σε αυτόν. Η δυνατότητα να βλέπω όποτε γουστάρω τα objectives που μου έχουν ανατεθεί αποτέλεσε σημαντικό βοήθημα για να μην «κολλήσω» σε κανένα σημείο.
Με τους διαλόγους και τον κινηματογραφικό χαρακτήρα του Dreamfall Chapters να κυριαρχούν, οι γρίφοι τους οποίους αντιμετώπισα ήταν λογικοί και εύκολοι στην επίλυση, συνεπώς η χρήση ενός walkthrough δεν πρόκειται να σας επιβληθεί. Συνδυασμός αντικειμένων, κατευθυντήριες εντολές στα χαριτωμένα ρομπότ που προανέφερα και επιβολή της θέλησης σας σε NPCs μέσω διαλόγου είναι μερικές από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε.
Προσωπικά απόλαυσα περισσότερο από το καθετί την επίλυση των γρίφων στον ονειρόκοσμο της εισαγωγής. Βλέπετε, σε έναν τόπο όπου οι νόμοι της φυσικής δεν λειτουργούν ρολόι, η χρήση δυνάμεων που αγγίζουν την μαγεία όπως η επιβράδυνση του χρόνου, ιδιότητες πνευματικού επηρεασμού αλά Professor X και ο εξορκισμός ενός κθουλιανού πλοκαμοειδούς όντος από ντουλάπα νεαρού κοριτσιού καθιστούν το πρώτο μέρος του Chapters την μεγαλύτερη ίσως απόλαυση της περιπέτειας.
Η συνολική διάρκεια των δύο Books εκ των πέντε του Dreamfall Chapters αγγίζει τις 10 ώρες περίπου συνεπώς μπορούμε να υποθέσουμε ότι ολοκληρωμένο το παιχνίδι θα φτάσει τον χορταστικό αριθμό των 25 με 30 ωρών. Οι τοποθεσίες του Dreamfall Chapters δεν είναι αχανείς αλλά η εξερεύνηση τους κρύβει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις και ζωντανεύει τον φανταστικό του κόσμο έτσι, σε συνδυασμό με τους κινηματογραφικής υφής διαλόγους δεν θα σας κάνει να βαρεθείτε ποτέ, τουναντίον θα ανυπομονείτε για την κυκλοφορία των επόμενων books.
Υπερθέαμα
Το Dreamfall Chapters είναι κατασκευασμένο με την μηχανή γραφικών Unity 4 που την έχω σε μεγάλη υπόληψη αφότου έπαιξα ορισμένους αριστουργηματικούς τίτλους που στηρίχτηκαν πάνω της (Shadowrun Returns, Wasteland 2, Might & Magic X: Legacy). Στην περίπτωση του Dreamfall Chapters η ποιότητα των γραφικών ξεπερνά όλους τους παραπάνω τίτλους αλλά η επιτυχία αυτή πάει πακέτο με κάμποσα ενοχλητικά bugs. Καταρχάς, παρατήρησα σε μια σκηνή συνδιαλλαγής ασυνέπεια μεταξύ της ομιλίας των χαρακτήρων και της κίνησης τους. Στην συνέχεια, στο εκπληκτικά σχεδιασμένο propast, την απίθανη μεγαλούπολη όπου δρα η Zoe, η πτώση των frames είναι αισθητή ακόμα και σε ισχυρά συστήματα ενώ στα υποδεέστερα το παιχνίδι σέρνεται σαν… σαλιγκάρι!
Εκτός από την πτώση των frames, το propast είναι τιγκαρισμένο στις πινακίδες neon, στις φωτεινές επιγραφές και σε δεκάδες φωτιστικές πηγές που ξεπροβάλλουν από παντού. Αυτό έχει σαν συνέπεια την προβληματική διάθλαση του φωτός πάνω στην κάμερα του παιχνιδιού και την δημιουργία ειδώλων που ενοχλούν το μάτι. Στα καλά νέα τώρα, οι φωτοσκιάσεις και γενικότερα ο φωτισμός σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους είναι εκπληκτικός, τα μοντέλα των χαρακτήρων τόσο ρεαλιστικά σχεδιασμένα που έπαθα «ζημιά» όταν αντίκρισα την Zoe νεγκλιζέ και τα cinematics εφάμιλλα κινηματογραφικής ταινίας. Το μεγάλο οπτικό ατού του Dreamfall Chapters είναι η ελεύθερη κίνηση της κάμερας στον χώρο που προσωπικά με μετέτρεψε σε σκηνοθέτη της δράσης αφού άλλαζα διαρκώς τις γωνίες λήψης ανάλογα με το συναίσθημα που ήθελα να δώσω στην περίσταση.
Το soundtrack του Simon Poole προσδίδει μυστηριώδη χαρακτήρα στον φανταστικό κόσμο του Dreamfall Chapters. Ξεχώρισα χαλαρά τα κομμάτια Reborn και Prologue από αυτό γιατί με «άγγιξαν» οι ατμοσφαιρικές τους νότες, χωρίς να υποτιμώ και τα υπόλοιπα κομμάτια της συλλογής παρότι αρκετά θυμίζουν παραλλαγές του ίδιου μοτίβου. Εκπληκτική δουλειά έχει γίνει και στην ηχοληψία, αρκεί να αφουγκραστείτε την κίνηση στους δρόμους του Propast, τις συνομιλίες του κόσμου, την μουσική πλανόδιων τροβαδούρων και την ηχώ στους υπονόμους της πόλης για να αντιληφθείτε το μεγαλείο της. Το voice acting είναι εξαιρετικό με τα χαριτωμένα ρομπότ και την Enu να αποτελούν το αποκορύφωμα του αλλά το lip synching είναι τρισάθλιο καθώς οι χαρακτήρες ανοιγοκλείνουν τα στόματα τους σαν τα… Μάπετς χωρίς να συγχρονίζονται ποτέ με τα λεγόμενα τους!
The Longest Journey continues
Την αξιοθαύμαστη δουλειά που έκανε ο Tornquist και η παρέα του στο Dreamfall Chapters μου την χάλασε αρκετά η γυφτιά τους που δεν τους επέτρεψε να μας στείλουν το παιχνίδι για παρουσίαση, αναγκάζοντας μας να το αποκτήσουμε μόνοι μας. Από κει και πέρα, πρόκειται για τον άξιο διάδοχο του λατρεμένου franchise The Longest Journey, με πλούσιο σενάριο, απίθανα γραφικά και ήχο, δεκάδες ώρες καθαρόαιμου Αdventuring και άφθονο χιούμορ που το καθιστούν συμφέρουσα αγορά παρά την «τσιμπημένη» τιμή των 30 ευρώ στο Steam.
Θετικά:
- Γραφικά επόμενης γενιάς και cinematics που δεν χορταίνεις να τα βλέπεις
- Εξαιρετική ηχοληψία και soundtrack με δυνατές μελωδίες
- Πλούσιο σενάριο και πρωτοποριακό σύστημα διαλόγων
- Μπόλικο χιούμορ και αξέχαστοι χαρακτήρες
- Δεκάδες ώρες gameplay
Αρνητικά:
- H επεισοδιακή του μορφή θα σας αφήσει ξεκρέμαστους μετά τον τερματισμό ενός book, εν αναμονή της κυκλοφορίας του επόμενου
- Μίζερο lipsync
- Δυσκολίες με το pathfinding και την κατανόηση ορισμένων quests
- Glitches στα γραφικά
- Ο χειρισμός με gamepad είναι σκέτο ανέκδοτο
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Το υπέροχο ταξίδι που ξεκινήσαμε στο The Longest Journey φτάνει στο αποκορύφωμά του!
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
Dreamfall Chapters: The Longest Journey: Book Two: Rebels
Το δεύτερο επεισόδιο τoυ Dreamfall Chapters, της συνέχειας του Dreamfall: The Longest Journey, θα βγει στις 10 Μαρτίου για PC (Windows/Linux), Mac και PS4. Το Book Two: Rebels συνεχίζει την ιστορία...Posted (25 Feb 2015)
Dreamfall Chapters: Gameplay βίντεο 30 λεπτών
Η Red Thread Games δημοσίευσε ένα καινούριο βίντεο του αρκετά υποσχόμενου sequel του εξαιρετικού Adventure Dreamfall: The Longest Journey. To Dreamfall Chapters θα συνεχίσει την ιστορία του The Lon...Posted (09 Jan 2014)
Dreamfall Chapters: Nέο gameplay video
Η εταιρεία ανάπτυξης Red Thread Games κατά την διάρκεια της έκθεσης Rezzed 2013 παρουσίασε το πρώτο gameplay βίντεο για τον επερχόμενο open world adventure τίτλο της το Dreamfall Chapters. Το...Posted (26 Jun 2013)
Dreamfall Chapters
[Αρχική δημοσίευση: 2/11/12] Το Dreamfall: The Longest Journey είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα adventures, καθώς κυκλοφόρησε το 2006 για PC και Xbox και χαροποίησε τους τότε fans (κα...Posted (09 Feb 2013)
Comments
Είχα παίξει τόσο το The Longest Journey που δεν το φτάνει κανένα σε ατμόσφαιρα, όσο και το ελαφρώς κατώτερο Dreamfall.Κακώς δεν δημιούργησε το φετινό η Funcom,θα τα κατάφερνε πολύ καλύτερα.Ωστόσο ωραίο review Γιάννη.