Devil May Cry 3: Dante's Awakening

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON PS2  

Η επιτυχής επιστροφή του Dante στο προσκήνιο.

Η σειρά Devil May Cry δείχνει πλέον παραδοσιακά να κυκλοφορεί ανά δύο χρόνια. Μετά την ξεχωριστή πρώτη έκδοση το 2001 και την απογοητευτική συνέχεια του 2003, η Capcom μπαίνει πια αποφασιστικά με στόχο να αποζημιώσει τους fans της σειράς. Το πάθημα δείχνει να της έγινε μάθημα, καθώς τόσο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του DmC 3, όσο και οι αλλαγές στο gameplay, δείχνουν πως έφεραν τελικά ένα αέρα που τόσο χρειαζόμασταν.

Σενάριο
Ο Dante βρίσκεται στο κατάστημά του όπου αυτή τη φορά τον επισκέπτεται ο Arkham, ένας περίεργος τύπος ο οποίος μεταφέρει μία “πρόσκληση” από τον δίδυμο αδερφό του Dante, τον Vergil. Η πρόσκληση είναι μια επίθεση από σκελετωμένους δήμιους, τους οποίους ο Dante ξεπαστρεύει σε χρόνο Dt. Μετά την εξόντωση όλων αυτών των τεράτων, ένας τεράστιος πύργος ορθώνεται έξω από το κατάστημα του Dante, στην κορυφή του οποίου βρίσκεται ο Vergil. Ο Dante λέει στον Vergil ότι δέχεται την πρόκληση και ξεκινάει την εξόρμησή του μέσα στον πύργο. Αυτή τη φορά η πλοκή της ιστορίας μας περιγράφει πως τα δύο αδέρφια είχαν ακολουθήσει από την αρχή χωριστούς δρόμους. Ο Dante επέλεξε να ακολουθήσει τα χνάρια του πατέρα του κι ο Vergil να ακολουθήσει τις ρίζες του.

Gameplay

Το μεγάλο μειονέκτημα στο gameplay του Devil May Cry 3 είναι η δυσκολία του. Αν στο πρώτο μέρος δυσκολευτήκατε αρκετά τότε ετοιμαστείτε να χάσετε την μπάλα από την ενέργεια που θα σας αφαιρούν οι εχθροί σας, ακόμα και στα πιο εύκολα επίπεδα του παιχνιδιού. Μην επιχειρήσετε ούτε κατά διάνοια να δοκιμάσετε τα κόλπα που βλέπετε στα cutscenes γιατί είναι σίγουρο ότι θα το χάσετε το κεφάλι σας! Αντιθέτως, προσπαθήστε να πιάνετε τους εχθρούς έναν προς έναν και να τους βγάζετε εκτός μάχης, ώστε να μην δεχτείτε έφοδο από κανένα μεγάλο…μπούγιο! Τα πράγματα θα είναι δύσκολα για εσάς ιδιαίτερα στην αρχή όπου η μπάρα ενέργειας είναι μικρή και δεν έχετε ακόμη αποκτήσει τα πρώτα upgrades. Είναι πολύ εύκολο να δεχτείτε έστω ένα χτύπημα από τον κάθε εχθρό και μερικά χτυπήματα μαζεμένα είναι εύκολο να τελειώσουν την ενέργειά σας.

Στο παιχνίδι υπάρχει μία πλήρης ελευθερία κινήσεων σε κάθε περιβάλλον και ενώ πολεμάτε, η είσοδος των εχθρών από τον ουρανό ή μέσα από σύννεφα σκόνης μπορεί να συνεχίζει ακάθεκτη. Έτσι, έχουμε για πρώτη φορά την αίσθηση της διαρκούς μάχης από τυχαίους εχθρούς, αντί για την μάχη με στάνταρ αριθμό εχθρών που θα σας περιτριγύριζαν από συγκεκριμένα κάθε φορά σημεία.


Ο χειρισμός του Devil May Cry 3 είναι πιο ευέλικτος από ποτέ και δεν θα δυσκολέψει τους έμπειρους του είδους. Οι αρχάριοι θα χρειαστούν αρκετή ώρα μέχρι να μάθουν να εκτελούν έστω τα πρώτα βασικά κόλπα του Dante. Το σύστημα μάχης είναι απλό. Αφού εστιάσετε στον στόχο σας μπορείτε είτε να τον πετσοκόψετε με το σπαθί σας (όλα τα κουμπιά χρησιμεύουν στο να κινήσετε το σπαθί σας με διαφορετικό τρόπο), είτε να τον πυροβολήσετε (από μακριά κι αγαπημένοι!) Εδώ το παιχνίδι σας επιτρέπει να επιλέξετε την τακτική σας αφού σας δίνει διαθέσιμα έξι στυλ μάχης. Αυτό με το οποίο ξεκινάτε είναι το Trickster (δηλαδή μανούβρες-κολπάκια για να ξεφύγουμε μην τις φάμε) και αργότερα μπορείτε να επιλέξετε τα Swordmaster (ιδανικό για σπαθιά), Gunslinger (ιδανικό για όπλα), Royalguard, Quicksilver και Doppleganger.

Το στυλ του Dante είναι πιο φιγουρατζίδικο από ποτέ. Ο ήρωάς μας πηδάει με μεγάλο άλμα στον αέρα και με πυροβολισμούς διατηρείται στον αέρα ακόμη περισσότερο, πυροβολάει από το έδαφος εχθρούς που βρίσκονται στον αέρα και ταυτόχρονα στριφογυρνάει διαρκώς 360 μοίρες και γενικά κάνει διάφορες ωραίες φιγούρες που εντυπωσιάζουν. Οι ατάκες την ώρα της μάχης του στυλ “Dope!”, “Crazy!”, “Alright!”, “Blast!” κτλ. έχουν διατηρηθεί απ’ το Devil May Cry 2, οπότε θα πρέπει αναγκαστικά να τις συνηθίσετε!


Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του συστήματος μάχης είναι η ταχύτητα. Οι μάχες είναι πιο γρήγορες από ποτέ και το ίδιο γρήγορες είναι και οι αλλαγές όπλων. Η διαρκής αλλαγή όπλων είναι κάτι που θα πρέπει να έχετε μάθει από την πρώτη κιόλας ώρα ενασχόλησης. Αυτό θα σας βοηθήσει σημαντικά. Για παράδειγμα αν πυροβολείτε έναν στόχο και αρχίσουν να σας περιτριγυρίζουν εχθροί γρήγορα τότε θα πρέπει να βγάλετε αμέσως το σπαθί σας και να αρχίσετε τις περιστροφές. Ο συνδυασμός των όπλων μπορεί να γίνει με ιδανικό τρόπο κι όταν εσείς ή ο εχθρός έχετε αποφασίσει να κάνετε άλμα στον αέρα. Μία τέτοια σκηνή μάχης είναι άκρως εντυπωσιακή όπως επίσης και τα combos που μπορείτε να φορτώσετε στους δαίμονες είτε κάνετε άλμα μαζί τους στον αέρα, είτε ξεκινήσετε να τους στριμώχνετε στον απέναντι τοίχο.

Γενικά ο συνδυασμός των κουμπιών στα combos είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να δουλέψετε αρκετά από την αρχή ώστε να εξοικειωθείτε, μιας κι αργότερα θα σας χρειαστεί σε μεγάλο βαθμό όταν τα πράγματα θα δυσκολέψουν. Αν χάσετε τον συνδυασμό μέσα στο combo τότε το Α.Ι. του εχθρού δεν θα αφήσει την ευκαιρία να πάει χαμένη και θα απαντήσει με χτύπημα. Αυτή τη φορά οι καταστάσεις δεν θα σας διευκολύνουν όπως στο DMC 2, αντιθέτως λειτουργούν υπέρ των εχθρών.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα σπαθιά (Devic Arms). Ξεκινάτε με το Rebellion (κρίμα, γιατί το Alastor ήταν ιστορία), συνεχίζετε με το Cerberus, το οποίο αποκτάτε από το ομώνυμο παλιόσκυλο αφού το σκοτώσετε, αργότερα θα έχετε το Agni&Rundra (αντιπροσωπεύει τον αέρα και την φωτιά και το κερδίζετε αφού εξοντώσετε τους Gatekeepers) και τέλος τα Nevan (επίσης απ’ το όνομα του ομώνυμου big boss) και Beowulf Gaunlets (αργός θάνατος).


Στον βαρύ οπλισμό σας (Fire Arms) έχουμε την διατήρηση του αρχικού δίδυμου Ebony&Ivory (τα πιστόλια σας), συνεχίζουμε κλασικά με το Shotgun κι αργότερα με τα Artemis (ενεργειακό όπλο), Spiral (rifle) και Karina Ann (ένα Rocket Launcher από το όνομα της ομώνυμης σκύλας. Μπράβο η Karina!) Όλα τα όπλα έχουν ως γνωστόν άπειρο ammo ώστε να σας διευκολύνουν στη χρήση τους.

Οι μάχες με τα big bosses στο DMC 3 είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε οποιοδήποτε παιχνίδι δράσης. Καταρχήν η παρουσίαση του κάθε εχθρού μας φέρνει στο νου τις παλιές καλές στιγμές του πρώτου Devil May Cry. Η απεικόνιση των εχθρών, η μεγάλη γκάμα των κινήσεών τους και κυρίως το Α.Ι. τους το οποίο θα προβλέπει ακόμα και τις κινήσεις τους, θα σας αφήσουν με ανοικτό το στόμα. Τα big bosses είναι αρκετά σκληροί αντίπαλοι και το μέγεθός τους δεν θα πρέπει να σας φοβίζει αφού στην πράξη το καθένα έχει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του.

 


Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει και το γνωστό σύστημα περισυλλογής των Orbs τα οποία συναντάτε, είτε εξοντώνοντας εχθρούς είτε κοιτώντας σε απόκρυφα σημεία. Αυτή τη φορά τα Orbs είναι πιο πολύτιμα από ποτέ, αφού τα upgrades είναι αμέτρητα και τα περισσότερα από αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη του χαρακτήρα σας. Τα κόκκινα Orbs είναι για τις αγορές των upgrades, τα μπλε για την αναπλήρωση ενέργειας και τα κίτρινα για να αναστηθείτε και να συνεχίσετε να πολεμάτε σε ένα level αφού πεθάνετε.

Γραφικά
Το PS2 ζει ένδοξες στιγμές με το Devil May Cry 3 και χωρίς αμφιβολία εκπλήσσει τους πάντες, ιδιαίτερα με τα απίστευτα εντυπωσιακά cutscenes που παρουσιάζουν τις καταστάσεις με τον ιδανικότερο τρόπο, κάτι που θα βάλει αμέσως στο κλίμα του παιχνιδιού όποιον χρήστη δοκιμάζει ανάλογο τίτλο για πρώτη φορά. Στην νέα μηχανή γραφικών, βλέπουμε επιτέλους υψηλή ευκρίνεια που όμοιά της με δυσκολία βρίσκει κάποιος σε οποιοδήποτε παιχνίδι της κονσόλας. Τόσο ο Dante όσο και όλοι οι εχθροί του, έχουν έναν μοναδικό, αληθοφανή σχεδιασμό, με φανταστικά textures και μεγάλη γκάμα χρωμάτων. Το καλό είναι ότι αυτή τη φορά οι αντιδράσεις προσώπων των χαρακτήρων μοιάζουν να είναι πραγματικά ζωντανές κι όχι “στημένες”. Το περιβάλλον είναι κι αυτό με τη σειρά του πιο ζωντανό από ποτέ αφού σε κάθε χώρο θα συναντήσετε επιτέλους και αντικείμενα -κάτι που δεν είχαμε δει σε προηγούμενα DMC-. Έχουμε δηλαδή τραπέζια μέσα σε σπίτι, αυτοκίνητα στο δρόμο και γενικά αντικείμενα που σε κάθε πίστα ταιριάζουν απόλυτα με το περιβάλλον.



Ο σχεδιασμός των εχθρών είναι πολύ καλός, αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακός είναι αυτός των big bosses. Για παράδειγμα, ένα από τα πρώτα big bosses, o Cerverus (Κέρβερος), ο οποίος απεικονίζεται ιδανικά με την μορφή ενός θεόρατου λευκού σκύλου με τρία κεφάλια, του οποίου η κίνησή του είναι πολύ επιθετική και απότομη προς εσάς (κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα περισσότερα big bosses). Τα textures του DMC 3 είναι ασυναγώνιστα, αν και ορισμένα πολύγωνα σε κάποιους χαρακτήρες θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι το frame rate κρατιέται μονίμως σε υψηλά επίπεδα, κοντά στα 60 frames ανά δευτερόλεπτο.

Ήχος
Το soundtrack αυτή τη φορά είναι δυνατό με τα hard rock κομμάτια να συνοδεύουν άψογα τις μάχες. Τα ηχητικά εφέ έχουν την γλύκα των παλιών εκδόσεων και προχωρούν ένα ακόμη βήμα παραπάνω. Τέλος, τα voice-overs είναι πολύ καλύτερα από τις προηγούμενες εκδόσεις, όχι μόνο από τον ηθοποιό που υποδύεται τον Dante αλλά και από όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες.



Επίλογος
Το τρίτο μέρος ενός επιτυχημένου Action game είναι αυτή τη φορά το καλύτερο όλης της σειράς! Με δύο λέξεις θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως “Πραγματική πρόκληση”. O Dante αναστήθηκε και όλα τα προβλήματα του προηγούμενου Devil May Cry λύθηκαν προς όφελος των χρηστών. Αν ζητάτε μία πραγματικά μεγάλη πρόκληση σε ένα παιχνίδι δράσης τότε ο συγκεκριμένος τίτλος δεν θα πρέπει με τίποτα να λείπει απ’ την συλλογή σας!

Θετικά:
- Άριστα γραφικά και ήχος
- Γρήγορο σύστημα μάχης
- Έξι τακτικές μάχης και πολύ καλό σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα
- Όπλα για κάθε γούστο
- Η καλύτερη παρουσίαση που έχουμε δει σε Action game

Αρνητικά:
- Πολύ δύσκολο
- Μικρή ποικιλία στα περιβάλλοντα

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5 
Gameplay: 8.5 
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.4

Η σειρά ξαναβρίσκει τον παλιό καλό της εαυτό.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

1 review
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.5(1)
To write a review please register or
Devil May Cry 3: Dante's Awakening
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.5
Prequel αλλά τι prequel; Στυλάτο!!! Μετά από μια μέτρια συνέχεια, η σειρά DMC επέστρεψε στις ρίζες της με ένα παιχνίδι που εξελίσσεται χρονικά πριν από τα δύο προηγούμενα και είναι γεμάτο θεαματικά όπλα, τρομερά boss fights και εξαιρετικό soundtrack.

Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού επέστρεψε στα παλιά υιοθετώντας ξανά το gothic σκηνικό του πρώτου DMC. To παιχνίδι έχει έναν αέρα επικό και δείχνει να βρίσκεται στα χωρικά του ύδατα. Οι χορογραφίες στα cut-scenes είναι απίστευτες και θυμίζουν χολιγουντιανές υπερ-παραγωγές! Η πλοκή βέβαια έχει νόημα όσο ένας ουρακοτάγκος στα Mikel αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία καθώς το παιχνίδι δεν φτιάχτηκε για να χαζεύετε τους διαλόγους. Ο Dante τα σπάει, ΤΕΛΟΣ!

Gameplay; Κλασσική συνταγή όμοια με των προκάτοχών του. Πολύ πιστολίδι, ξιφομαχία και πού και πού κάποιος βαρετός γρίφος για τα προσχήματα. Η μεγάλη όμως αλλαγή στο gameplay είναι η επιλογή στυλ μάχης. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε κάποιο επίπεδο μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 6 διαφορετικά στυλ, το καθένα με τις δικές του κινήσεις για τα πιστόλια ή το σπαθί. Για παράδειγμα, αν επιλέξετε το Sword-Master θα είστε άσσοι στις ξιφομαχίες ενώ αν επιλέξετε Gunslinger θα μάχεστε καλύτερα από απόσταση με τα πιστόλια σας. Όπως και στα RPG, αν έχετε σταθερή προτίμηση στο στυλ που επιλέγετε θα γίνετε καλύτεροι σ'αυτό και θα ανταμειφθείτε με νέες εντυπωσιακότερες κινήσεις. Δεν είναι απαραίτητο να συλλέξετε όλα τα όπλα όπως στα παλιότερα παιχνίδια καθώς μπορείτε να προχωρήσετε στα επόμενα επίπεδα χωρίς κάποιο περιορισμό. Επιπλέον, σε κάθε επίπεδο μπορείτε να έχετε δύο όπλα από κάθε είδος αλλά μπορείτε να το αλλάζετε εύκολα ακόμα και κατά τη διάρκεια κάποιου combo. Ακόμα, τα όπλα μπορείτε να τα αναβαθμίσετε και να αποκτήσετε special κινήσεις για το καθένα. Αποτέλεσμα; Προς το τέλος του παιχνιδιού έχετε έναν τροποποιημένο Dante σύμφωνα με τα γούστα σας. Εγώ προσωπικά επέλεξα το στυλ Trickster και απολάμβανα τα chain-combos που πραγματοποιούσα για το πολυπόθητο S-Rank.

DEVILS NEVER CRY. OK, THEY CRY A LITTLE...To παιχνίδι είναι αρκετά δύσκολο. Δεν υπάρχουν checkpoints κατά τη διάρκεια μιας πίστας και τα αγάλματα όπου προμηθεύεστε items είναι ελάχιστα. Και σαν να μην φτάνει αυτό τα περισσότερα bosses σας περιμένουν στο τέλος κάθε πίστας και αν χάσετε πρέπει να ξαναπαίξετε τη πίστα πάλι από την αρχή. RAGE QUIT ALERT με άλλα λόγια δηλαδή. Με τα άλματα από πλατφόρμα σε πλατφόρμα θα δυσκολευτείτε λίγο και παρόλο που ο χειρισμός είναι άμεσος και άψογος, η οπτική γωνία της κάμερας και οι αόρατοι περιορισμοί δεν βοηθάνε τη κατάσταση.

Εν κατακλείδι, το DMC 3 είναι ένας άξιος συνεχιστής της επιτυχημένης σειράς και επιστροφή στο παλιό καλό Dante που όλοι αγαπήσαμε.

Θετικά:
- Πολύ ωραία γραφικά και soundtrack
- 6 επιλογές στυλ και νέο σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα
- Απίστευτα cutscenes
- Πολύ cool παιχνίδι!!!

Αρνητικά:
- Πολύ δύσκολο
- Έλλειψη checkpoints
- Βαρετοί διάλογοι και βαρετοί γρίφοι

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8,5

Το καλύτερο Devil May Cry στο PS2! Must-have για τη συλλογή σας!!!

Report this review Comments (0) | Was this review helpful? 0 0

Comments  

#1 lef10 (Level20) 11/02/2011 17:03
Κατα την γνώμη μου το καλύτερο Devil may cry της σειράς με πολύ ξύλο ωραία βίντεο και δύσκολους αρχηγούς.
#2 figo (Level2) 11/02/2011 17:03
Πολύ ωραίο παιχνίδι!Τέλεια γραφικά!Άξιος συνεχιστής της πανέμορφης σειράς!
#3 Gakuma (Level2) 31/03/2015 14:52
Ένα από τα αγαπημένα μου game δεν το έχω βαρεθεί είτε στο ps2 η στο pc
Score  8.4
8.67 User Score
(3  votes)
User Reviews 8.5
Genre: Action/Adventure/Beat ‘Em Up
Developer: Capcom
Publisher: Capcom
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2005-03-24
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)