- Reviews
- Divinity: Original Sin
Divinity: Original Sin
HotΤαξίδι στο παρελθόν του Rivellon.
Ταξίδι στο παρελθόν του Rivellon.
Η στενότητα ρευστού που κυριαρχεί παγκόσμια έχει πλήξει για τα καλά την αγαπημένη μας βιομηχανία, στρέφοντας πολλούς developers στην λύση της γνωστής πλατφόρμας Kickstarter, «επαιτώντας» αλλά όχι απαιτώντας από τους οπαδούς τα κεφάλαια που τους χρειάζονται για τον επερχόμενο τίτλο τους. Το φαινόμενο δεν παρατηρείται αποκλειστικά σε indie developers αλλά έχει συμπαρασύρει και εταιρείες με μεγάλα πορτοφόλια σαν την γνωστή μας Larian Studios, δημιουργό της σειράς RPG Divinity.
Η βέλγικη developer άρχισε την καμπάνια της για την χρηματοδότηση του Divinity Original Sin τον περσινό Μάρτιο. Μην ξεγελιέστε, η Larian διέθετε τα κεφάλαια για την κατασκευή του νέου της τίτλου, απλά στράφηκε στους απανταχού gamers για να συγκεντρώσει ένα πρόσθετο κεφάλαιο που θα της επέτρεπε να επεκτείνει το περιεχόμενο του νέου Divinity. Η ανταπόκριση του κόσμου υπήρξε συγκινητική και η καμπάνια έλαβε τέλος ένα μήνα μετά την έναρξη της, γεμίζοντας τα ταμεία της Larian με ένα εκατομμύριο δολάρια και βάλε.
Όλα τα περασμένα Divinity πλην του Dragon Commander τα είχε παραχωρήσει η Larian σε γνωστούς εκδότες για να τα προωθήσουν στην αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εκδότες να επιβάλλουν στην developer ορισμένους ενοχλητικούς περιορισμούς οι οποίοι έπαψαν να υπάρχουν από την στιγμή που η Larian ανέλαβε η ίδια την χρηματοδότηση των παιχνιδιών της. Ένας από τους περιορισμούς που της έθεταν οι εκδότριες εταιρείες ήταν η απαγόρευση του turn based gameplay, έτσι μπορούμε να πούμε ότι στο Divinity: Original Sin οι προγραμματιστές της Larian πήραν το αίμα τους πίσω, προσφέροντας σε όλους μας ένα real time RPG με turn based μάχες.
Το εμπορικό κομμάτι του Divinity: Original Sin επιβεβαίωσε την πεποίθηση της developer ότι το ευρύ κοινό διψάει για turn based εμπειρίες: το παιχνίδι πούλησε 160 χιλιάδες κομμάτια μέσα σε μια εβδομάδα από την επίσημη κυκλοφορία του, εκτοξευόμενο στην κορυφή των εμπορικότερων τίτλων της εταιρείας. Όσον αφορά το ποιοτικό κομμάτι του νέου Divinity, θα το ανακαλύψετε διαβάζοντας την συνέχεια του review.
Επιστροφή στο Rivellon
To Divinity: Original Sin ξεδιπλώνει την πλοκή του πολύ καιρό πριν από το Divine Divinity, το πρώτο παιχνίδι του franchise. Συνεπώς το να απολαύσετε το σενάριο του όχι μόνο δεν προϋποθέτει να έχετε παίξει τα προηγούμενα της σειράς αλλά αντίθετα αποτελεί ιδανική εισαγωγή στο σύμπαν του μαγευτικού Rivellon. Στον φανταστικό αυτό κόσμο υπάρχει μια αστείρευτη πηγή μαγικής ενέργειας που ονομάζεται χαρακτηριστικά Source (Πηγή). Με την τεράστια ισχύ της, οι μάγοι του Rivellon μπορούσαν να κάνουν κυριολεκτικά θαύματα, θεραπεύοντας πάσα νόσο και διαπράττοντας τα μεγαλύτερα ανδραγαθήματα. Άξαφνα τα πάντα άλλαξαν όταν μια άγνωστη σκοτεινή δύναμη μόλυνε την Source, σκορπίζοντας την παραφροσύνη σε όσους την χρησιμοποιούσαν.
Θέλοντας να βάλουν φρένο στο κακό, το Συμβούλιο των Επτά, οι κυβερνήτες του Rivellon, έθεσαν εκτός νόμου την Source, καταδικάζοντας παράλληλα και όσους συνέχισαν να αντλούν δύναμη από αυτή. Κάπου εδώ κάνετε την εμφάνιση σας εσείς, ένα ντουέτο Source Hunters με αποστολή την ανίχνευση και εξολόθρευση των χρηστών της Source, των Sourcerers. Πρώτη σας στάση στην μεγάλη περιπέτεια η Cyseal, μια παραλιακή πόλη. Πριν ακόμα πατήσετε το πόδι σας εκεί, βλέπετε ότι η Cyseal δέχεται την σφοδρή επίθεση των Orcs ενώ μετά από ψιλοκουβέντα με τους κατοίκους μαθαίνετε ότι έχουν και σοβαρό πρόβλημα με τους undead. Η πρώτη σας αποστολή είναι να ερευνήσετε την δολοφονία ενός τοπικού άρχοντα, μην γνωρίζοντας ότι μια χιονοστιβάδα γεγονότων θα σας οδηγήσει στην περιπέτεια της ζωής σας.
Η ανάπτυξη της ιστορίας του Rivellon διαμέσου των δεκάδων NPCs που θα συναντήσετε προσφέρει την μεγαλύτερη ηδονή παίζοντας το Original Sin. Έχοντας ασχοληθεί με αμέτρητα RPGs, ένιωσα ότι έτρωγα ξαναζεσταμένο φαγητό στα πρώτα λεπτά παιξίματος. Ήρωες με αχανή inventory που τα γεμίζετε πράγματα, ηλίθια όντα που περιμένουν να τα εξοντώσετε και ανούσιες κουβέντες για εισβολές ακόμα πιο ηλίθιων όντων ήταν η πρώτη μου εντύπωση. Μιλώντας με ανθρώπους και ζώα που είχαν να πουν πολλά για το περιβάλλον και την ιστορία τους, ξετυλίχθηκε ένας ζωντανός κόσμος μπροστά στην οθόνη μου. Θα συναντήσετε χαρακτήρες που μπορείτε να ταυτιστείτε μαζί τους ενώ οι περισσότεροι έχουν να αφηγηθούν συνταρακτικές αλλά και διασκεδαστικές καταστάσεις. Μην περιμένετε πρόζα σε επίπεδο Σαίξπηρ, να περιμένετε όμως αποστολές και συνομιλίες που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον.
Κόλαση στο ίσωμα
Αν σας αρέσουν οι tur- based μάχες και τα ισομετρικά RPGs τότε το Original Sin είναι ότι πρέπει για να ξοδέψετε τον χρόνο και το χρήμα σας. Η κίνηση των μαχητών σας στον χάρτη γίνεται σε πραγματικό χρόνο ενώ όταν βρεθείτε μπροστά σε εχθρικά πλάσματα, ο χρόνος «παγώνει» και αρχίζει η διαδικασία της μάχης. Ένα βασικό skill που πρέπει να διαθέτετε πριν ασχοληθείτε μαζί του είναι η τεράστια υπομονή.
Η οπτική γωνία απ’ όπου παρακολουθείτε τον κόσμο του Rivellon είναι η ισομετρική με την χρήσιμη δυνατότητα περιστροφής της κάμερας για να καλύψετε σημεία της οθόνης που κρύβονται πίσω από φυσικά εμπόδια. Μου άρεσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι στο Original Sin αρχίζετε με την δημιουργία όχι ενός αλλά δύο βασικών χαρακτήρων που στην πορεία θα πλαισιωθούν από άλλους δύο companions, συνθέτοντας την τετραμελή σας ομάδα.
Το νέο Divinity προσφέρει εξερεύνηση σε τόσο μεγάλη κλίμακα που το ίδιο το παιχνίδι σας πριμοδοτεί με xp κάθε φορά που ανιχνεύετε μια νέα περιοχή. Τα χιλιάδες αντικείμενα που υπάρχουν στο Rivellon είναι διασκορπισμένα σε σεντούκια, βαρέλια, γραφεία, βιβλιοθήκες, υπαίθρια παζάρια, ακόμα και σε σημεία που δεν θα πήγαινε ποτέ το μυαλό σας, σε τάφους! Στην αρχή του Original Sin θα βρείτε ένα φτυάρι με το οποίο μπορείτε να συλήσετε δεκάδες τάφους.
Πολλοί τάφοι περιέχουν εξοπλισμό, συστατικά για μαγείρεμα και ότι άλλο μπορεί να κατεβάσει ο νους σας αλλά υπάρχουν και οι σπάνιες περιπτώσεις όπου ένας τάφος κρύβει εχθρικά πλάσματα ή βόμβες! Τι Lara Croft και κουραφέξαλα, δεν πρόκειται ποτέ να συνειδητοποιήσετε την επικινδυνότητα της δραστηριότητας που ονομάζουμε τυμβωρυχία αν δεν σκάψετε ένα τάφο απ’ όπου θα ξεπεταχτεί ένα κακάσχημο πλάσμα ζωσμένο με εκρηκτικά σαν… ταλιμπάν και θα ανατιναχτεί στα μούτρα σας!
Χτίζοντας την τέλεια ομάδα
Το συνεχές ψάξιμο και η συσσώρευση σαβούρας αρχίζουν να κουράζουν σχετικά γρήγορα οπότε είναι ευτύχημα το ότι μπορείτε αφενός μεν να δείτε τα αξιόλογα αντικείμενα επί της οθόνης και αφετέρου να πουλήσετε τα σκουπίδια σας στους NPCs. Όλοι οι χαρακτήρες είναι επίδοξοι αγοραστές των αντικειμένων σας και πωλητές της δικής τους σαβούρας. Η διαδικασία των συναλλαγών έχει χαβαλέ: τοποθετείτε τα αντικείμενα που θέλετε να ξεφορτωθείτε στο δικό σας παράθυρο και τα πράγματα που ζητάτε για αντάλλαγμα στο παράθυρο του NPC. Οι περισσότεροι συναλλασσόμενοι κάνουν σκληρά παζάρια σε σημείο να μην πέφτουν ούτε ένα χρυσό νόμισμα κάτω από την τιμή του αντικειμένου που προσφέρουν.
Το inventory της ομάδας είναι γεμάτο επιλογές παραμετροποίησης των χαρακτήρων. Εκτός από τον κλασικό εξοπλισμό που καλύπτει τα σώματα των ηρώων ενισχύοντας τα στατιστικά, υπάρχουν τα abilities, τα talents και ο τρόπος συμπεριφοράς που καθορίζει πτυχές του χαρακτήρα. Τα abilities είναι χορταστικά, ευκολόχρηστα και αντιστοιχούν στον τρόπο δράσης του εκάστοτε ήρωα. Πριμοδότησα τους μάγους μου με όλες τις διαθέσιμες σχολές μαγείας για να μπορούν να εξαπολύουν τα θανατηφόρα ξόρκια τους ενώ έδωσα στους πολεμιστές πρόσθετες ικανότητες σε όλες τις μορφές συμβατικής μάχης. Για τους ύπουλους μαχητές υπάρχουν κάτι «κλέφτικα» skills σαν το pickpocketing, το lockpicking ενώ για τους οπαδούς του crafting, υπάρχει το αντίστοιχο ability.
Το χαρακτηριστικό που κάνει το Original Sin να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα RPGs στην αγορά είναι η δυνατότητα κατασκευής των χαρακτήρων στα μέτρα σας. Δεν έχει σημασία σε ποιο class ανήκει ο ήρωας και η ηρωίδα σας, μπορείτε από την αρχή να αλλάξετε όλα τα στατιστικά και τα abilities του κάνοντας τον αγνώριστο. Ακόμα και αν τους αφήσετε αρχικά απείραχτους, τίποτα δεν σας εμποδίζει από το να ανεβάσετε in game abilities και ταλέντα που δεν έχουν καμία σχέση με το class τους. Χωρίς περιορισμό στην ανάπτυξη των πολεμιστών είναι εφικτή η δημιουργία πορτοφολάδων μάγων, κληρικών με τεράστιες σπάθες, κλεφτών που εκτοξεύουν γιατρικά ξόρκια κ.ο.κ.
Αν νομίζετε ότι οι απεριόριστες επιλογές δυσκολεύουν τον χειρισμό του Original Sin κάνετε μεγάλο λάθος. Στην μάχη η κλασική μπάρα των skills στο κάτω μέρος της οθόνης είναι φορτωμένη με τις ικανότητες των πολεμιστών και τα αντικείμενα που θεωρείτε ότι θα σας χρειαστούν στην μάχη. Με shortcut keys ανοίγετε το inventory και όλες οι κατηγορίες abilities, αντικειμένων, συμπεριφορών κ.τ.λ. είναι εύκολα κατηγοριοποιημένες για να μην χάνεστε από την ποικιλία επιλογών. Το inventory ταξινομείται εύκολα ανεξάρτητα από τον αριθμό των αντικειμένων και βρήκα χρήσιμη την ύπαρξη σακιδίων που μπορούν να γεμίσουν με άχρηστα αντικείμενα για να μην πήζει το κυρίως inventory.
Sword and Sorcery στα καλύτερα τους
Είτε βγείτε τσάρκα στην ύπαιθρο για πλιάτσικο και εξερεύνηση είτε έχετε στόχο την ολοκλήρωση μιας αποστολής, θα συναντήσετε πολλά πλάσματα που επιθυμούν να σας αφαιρέσουν την ζωή. Το σύστημα μάχης του Original Sin με τους γύρους, που κάνει δυνατή την ψύχραιμη εξέταση των αντιπάλων και την χάραξη της στρατηγικής που θα οδηγήσει στην εξολόθρευση τους υπήρξε ο ορισμός της ψυχαγωγίας για μένα. Η μάχη αρχίζει μόνο όταν γίνετε αντιληπτοί από τους εχθρούς, έτσι η νικηφόρος διεξαγωγή της καθορίζεται από το πού και το πώς θα τοποθετήσετε τους χαρακτήρες – πιόνια σας σαν το σκάκι.
All time favorite χαρακτήρας μου είναι ο Jahan που τον κονόμησα στο Cyseal. Όντας γνώστης των περισσότερων μαγικών σχολών μπορούσε να κεραυνοβολήσει ένα τέρας από μακριά σαν τον… Ηλέκτρο, «να πάρει και να σηκώσει» κυριολεκτικά κάποιον και να τον προσγειώσει σε έδαφος ή εχθρικά κεφάλια, να προκαλέσει βροχή και πολλά ακόμα διασκεδαστικά θαύματα. Οι fighters όπως συνηθίζεται μπαίνουν πάντα μπροστά στην μάχη για να περάσουν τους εχθρούς από το λεπίδι και να προστατεύσουν τα γυναικόπαιδα… εεε τους magic users εννοώ.
Δεν έχω ξανασυναντήσει πιο cool skill από το Pet Pal. Με αυτό κατάφερα να μιλήσω σε όλα (κυριολεκτικά) τα ζώα του παιχνιδιού, από ποντίκια και κότες μέχρι γάτες και γουρούνια, λαμβάνοντας ξεκαρδιστικές απαντήσεις αλλά και αποστολές!
Ο θάνατος στο Original Sin έρχεται συχνότερα απ’ ότι θα θέλατε και λαμβάνει την μορφή αηδιαστικών πλασμάτων, από απέθαντους τύπους μέχρι άμυαλα κτήνη, μάγους κ.ο.κ. Λόγω της turn based μάχης που διαρκεί πολύ δεν συμφέρει ιδιαίτερα να χάνετε τον χρόνο σας σε μάχες που δείχνουν χαμένες εξαρχής. Βρήκα την εναλλακτική λύση καλύτερη: επιτίθεσαι σε μια ομάδα εχθρών, βλέπεις αν είναι του χεριού σου και, αν δεν είναι, φεύγεις μέχρι να ανέβουν οι χαρακτήρες επίπεδα για να μπορούν να ανταπεξέλθουν. Με ικανοποίησε το γεγονός ότι ακόμα και τα mini bosses είναι ευάλωτα σε όλα τα ξόρκια. Για παράδειγμα, το χοντρό boss στην αποστολή του lighthouse δεν είχα κανένα πρόβλημα να το σηκώσω στον αέρα και να το κοπανήσω σαν χταπόδι δίπλα στους υποτακτικούς του!
Αν δεν έχετε άφθονο χρόνο μην ξεκινήσετε το Original Sin. Η αδιάκοπη ανίχνευση, το ξεψάχνισμα περιοχών και αντικειμένων, οι αμέτρητες αποστολές και οι χρονοβόρες μάχες θα σας φάνε πάνω από 50 ώρες στην καλύτερη περίπτωση. Αν έχετε τον χρόνο και το κουράγιο για ένα τόσο χορταστικό παιχνίδι, το Original Sin θα σας ανταμείψει με συγκινήσεις που προσφέρουν μόνο τα κορυφαία video games της κατηγορίας του.
Βέβαια, παρά τις πολλές αρετές του, έχει και ένα ενοχλητικό σημείο, τις αποστολές. Ενώ είναι ενδιαφέρουσες και περιλαμβάνουν συνήθως αρκετή σφαγή εντούτοις δεν πρόκειται να δείτε σημάδια στον χάρτη για το που σας περιμένει το task της τρέχουσας αποστολής. Ταυτόχρονα, αν βρείτε το σημείο που θέλετε, ψάχνοντας στα τυφλά και κάνετε τα δικά σας, ουδέποτε σας ενημερώνει το mission log για το τι πρέπει να κάνετε στην συνέχεια ή για το πότε τελειώνει το quest.
Online Sin
Στο διαδίκτυο το Original Sin επιτρέπει σε άλλα τρία άτομα να χειριστούν αντίστοιχο αριθμό χαρακτήρων και μαζί τους να ξεχυθείτε σε εξοντωτικές μάχες. Η πρωτοτυπία του συστήματος είναι οι συχνοί διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων που, σε αντίθεση με το single player όπου τους κατευθύνετε εσείς όπου γουστάρετε, καθορίζουν τα traits. Σε ορισμένες περιπτώσεις επιτρέπεται να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα ενώ σε άλλες εισέρχεστε στο παιχνίδι με ετοιμοφόρετο πολεμιστή και στάνταρ εξοπλισμό.
Καλό αλλά όχι εντυπωσιακό
Η κλασική ισομετρική μορφή του Original Sin θα ενθουσιάσει τους παλιότερους gamers και δεν πρόκειται να «χαλάσει» τους νεότερους. Το zoom είναι πολύ καλό και επιτρέπει την θέαση όλων των λεπτομερειών στο παρουσιαστικό ενός ήρωα ούτως ώστε να μην πάει τζάμπα ο κόπος που καταβάλατε για να τον ντύσετε με τις καλύτερες πανοπλίες και τα πιο φανταχτερά όπλα. Η περιστροφή της κάμερας είναι ημιτελής κατά την άποψη μου, θα την προτιμούσα να περιστρέφεται στις 360 μοίρες και όχι στις… 90 για να μπορώ να παρακολουθήσω τους χώρους από την καλύτερη οπτική γωνία. Τα οπτικά εφέ των ξορκιών είναι υπέροχα και εντυπωσιάστηκα πραγματικά από τα spells που αλλάζουν την μορφολογία και την σύνθεση του εδάφους, δημιουργώντας πάγους, βροχές και άλλα εντυπωσιακά φαινόμενα.
Επική μουσική υπόκρουση θα σφυροκοπάει τα αυτιά σας σε μόνιμη βάση. Είναι εξαιρετική αλλά μπορεί να σας κουράσει όταν την ακούτε αδιάκοπα έτσι το παιχνίδι προέβλεψε την απενεργοποίηση της, των εφέ κ.τ.λ. Τις φορές που κάνει αισθητή την παρουσία του το speech εντός παιχνιδιού δεν είναι άσχημο αλλά στις 99% των περιπτώσεων κυριαρχεί η… μούγκα και το text στους διαλόγους. Οι φωνές των τεράτων είναι όσο ανατριχιαστικές χρειάζονται για να σας μεταφέρουν την απειλητική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού ενώ τα θαυμάσια ηχητικά εφέ σας προτρέπουν να πετάξετε fireballs, κεραυνούς και λοιπά φασαριόζικα ξόρκια για να τα χαρείτε.
Original Fun
Στις μέρες μας τα 40 ευρώ είναι κάπως υψηλή τιμή για ένα RPG που δεν αγγίζει τα όρια της απόλυτης εποποιίας τύπου Skyrim, Mass Effect, Dragon Age κ.τ.λ. αλλά αρκείται σε έναν πιο λιτό τεχικό τομέα. Το Divinity: Original Sin είναι σκέτο «διαμάντι» στην κατηγορία των κλασικών RPG και, παρότι δεν μπορεί να συναγωνιστεί τους προαναφερθέντες τίτλους σε επίπεδο παραγωγής, έχει τόσο βάθος και ποικιλία στο gameplay του που δεν θα σας κάνει να κλάψετε για τα λεφτά σας αν το αποκτήσετε.
Θετικά:
- Συναρπαστικό σενάριο και υποπλοκές
- Απολαυστικό σύστημα μάχης
- Ένας τεράστιος ζωντανός κόσμος για εξερεύνηση
- Μοναδικά οπτικά και ηχητικά εφέ
- Τεράστια διάρκεια
- Τέλεια παραμετροποίηση των χαρακτήρων
Αρνητικά:
- Quests στα οποία πρέπει να… μυρίζετε τα νύχια σας για το πώς θα τις προχωρήσετε
- Δύσχρηστο user interface και διαρκές ξεσκαρτάρισμα των αντικειμένων που συλλέγετε λόγω του τεράστιου αριθμού τους
- Περιορισμένο voice acting
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.3
Ακριβό για το είδος του, ποιοτικό και απευθυνόμενο στους ειδήμονες των RPG.
Γιάννης Μοσχονάς
NEWS VIEW ALL
User reviews
Καταρχάς είναι το πρώτο μακροσκελές review για παιχνίδι που κάνω, στο Steam που έχω γράψει μερικά είναι απλά λίγα λόγια και κατευθείαν αρνητικά/θετικά, οπότε συγχωρέστε εκ των προτέρων την ποιότητα και το μέγεθος του review.
Το Divinity - Original Sin Enhanced Edition είναι η βελτιωμένη έκδοση του Divinity - Original Sin, prequel της σειράς Divine Divinity (συνολικά είναι 5 παιχνίδια με spin-offs, sequel και prequel ) ενός ισομετρικού turn based RPG. Δεν έχω παίξει την απλή έκδοση οπότε γράφω για την Enchanced Edition χωρίς να κάνω σύγκριση μεταξύ τους.
Plot: Ξεκινάς με δύο χαρακτήρες που είναι Source Hunters, κάτι σαν ήρωες παντός καιρού που το τάγμα τους ειδικεύεται στο κυνήγι του Source, το οποίο είναι πηγή μαγικής ενέργειας που επηρεάζει τον κόσμο και υπάρχει διάχυτη, την οποία χρησιμοποιούν ένα σωρό άτομα, οι οποίοι ονομάζονται Sourcerers για σκοτεινούς σκοπούς. Πέρα από αυτό οι Source Hunters και το τάγμα τους επιβάλλουν την ειρήνη και βοηθούν όποιον έχει ανάγκη. Οι δύο ήρωες λοιπόν αναλαμβάνουν μία περίεργη υπόθεση δολοφονίας ενός δημοτικού συμβούλου της πόλης Cyseal και προσπαθώντας να την εξιχνιάσουν θα βρεθούν μπλεγμένοι σε κάτι πολύ μεγαλύτερο και πολύ πιο επικίνδυνο από ότι μπορούσαν να φανταστούν. Μου πήρε μαζί με όλα τα side quests 97 ώρες για να το τερματίσω.
Gameplay:
Το παιχνίδι είναι single player αλλά μπορείς να παίξεις και online co-op μέχρι δύο παίκτες . Μπορείς να το παίξεις και με χειριστήριο.(δεν το δοκίμασα)
Δημιουργείς δύο χαρακτήρες, άντρα-γυναίκα και τους κάνεις customize όπως θες. Από την εμφάνιση μέχρι το class και τα skills. (στην συνέχεια μπορείς να πάρεις μέχρι άλλους 2 ήρωες από συνολικά τέσσερις που μπορείς να βρεις και ο καθένας με δικά του προσωπικά quest) Μπορείς κυριολεκτικά να φτιάξεις ότι θες, δεν υπάρχει περιορισμός στους συνδυασμούς, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικό. Μπορείς να φτιάξεις hybrids με οτιδήποτε classes(εγώ πχ τον θηλυκό χαρακτήρα τον είχα tank-warrior με two-handed όπλο και με witchcraft spells και τον άντρα warrior glass cannon με 2 σπαθιά) Το παιχνίδι όταν το παίζεις πρώτη φορά είναι κυριολεκτικά ασυγχώρητο, αρκετά δύσκολο, κάτι το οποίο μου άρεσε σαν challenge αλλά στα αρχικά level ήταν εκνευριστικό. Πρέπει να σχεδιάζεις και να σκέφτεσαι το πώς θα προσεγγίσεις τη κάθε μάχη ανάλογα πάντα με τον εχθρό αλλά και το πώς έχεις φτιαγμένη την ομάδα σου. Save μπορείς να κάνεις όποτε θες ακόμα και μέσα στη μάχη (αρνητικό για μένα) και προτείνω να κάνετε όσοι το παίξετε όσο πιο συχνά μπορείτε γιατί ανά πάσα στιγμή μπορεί να πεθάνετε και να βγει game over αναγκάζοντας σας να κάνετε load. Το game over βγαίνει αν πεθάνουν και οι 2 κύριοι ήρωες. Αν πεθάνει ο ένας μπορείτε να τον αναγεννήσετε με spells ή scrolls. Στο παιχνίδι μπορείς κυριολεκτικά να κάνεις interact με τα πάντα, από διάφορα αντικείμενα μέχρι ακόμα και τα…ζώα στα οποία με ένα ειδικό skill μπορείς να τους μιλάς! Μπορείς να κάνεις τα πάντα drag and drop κάτι το οποίο βοηθάει και σε μάχες, δημιουργώντας παγίδες με εκρηκτικά βαρέλια. Υπάρχει πληθώρα αντικειμένων, όπλων και πανοπλιών τα οποία μπορείς να κάνεις customize από το χρώμα μέχρι τα effect και μπορείς να πουλήσεις και αγοράσεις τα πάντα και σε όλους! Υπάρχει σύστημα enchanting και crafting το οποίο όμως θέλει προσπάθεια για να το συνηθίσεις γιατί είναι περίεργο, καθώς πρέπει να χρησιμοποιείς πολλά υλικά για να φτάσεις να κάνεις αυτό που θες και δεν υπάρχει κάποιος οδηγός που να εξηγεί. Πρέπει να κάνεις…πειράματα κάτι το οποίο έκανα έχοντας κάνει πρώτα save.
Όπως έγραψα και πιο πάνω στην αρχή, είναι ισομετρικό turned based RPG. Την κάμερα μπορείς να την γυρίζεις όπως θες και υπάρχει και το tactical view το οποίο σου επιτρέπει να βλέπεις από πάνω προς τα κάτω (top down)Η χρήση της κάμερας με το tactical view αλλά και το zoom in/out είναι πολύ σημαντική καθώς χρειάζεται σε πολλά quest για να βρείτε διάφορα μυστικά ή καλά καμουφλαρισμένα switches για να ανοίξετε πόρτες. Ένα δίκοπο μαχαίρι στο παιχνίδι είναι ότι πέρα από ένα μικρό σύμβολο στο χάρτη δεν υπάρχει περισσότερη βοήθεια για να ολοκληρώσετε ένα quest. Σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται να μιλάτε σε NPC's, να διαβάσετε κάποιο βιβλίο ή journal αλλά και να είστε παρατηρητικοί . Αυτό ναι μεν το κάνει πιο ωραίο και δύσκολο αλλά σε πολλές περιπτώσεις πρέπει κυριολεκτικά να σου έρθει έμπνευση για να προχωρήσεις. Αυτό το θεωρώ αρνητικό διότι σε 2 φορές αναγκάστηκα να ψάξω για την λύση στο ίντερνετ και αν δεν το είχα κάνει πραγματικά δεν υπήρχε περίπτωση να προχωρήσω τα συγκεκριμένα quest. Πχ Βρες ένα scroll το οποίο είναι στο κιβώτιο ενός boss το οποίο κιβώτιο για να το ανοίξεις, πρέπει να βρεις το κλειδί από ένα άλλο boss, που συναντάς προς το τέλος. Ότι να ναι, θα μυρίσω εγώ τα νύχια μου και θα θυμάμαι που πρέπει να πάω και τι να κάνω μετά από 90 ώρες παιχνιδιού και χωρίς να υπάρχει κάποια ενημέρωση του quest. Σε πολλά λοιπόν quest ψάχνεις κυριολεκτικά ψύλλους στα άχυρα και αυτό ίσως καταντάει κουραστικό και χαλάει την εξέλιξη και την ομορφιά του παιχνιδιού. Μερικά από τα πολλά puzzles που έχει θα σας σπάσουν τα νεύρα μέχρι να βρείτε τη λύση και πολλά θέλουν κυριολεκτικά έμπνευση από το πουθενά. Ένα πρωτότυπο στοιχείο ήταν το mini-game rock-paper-scissors όταν υπάρχει λεκτική διαμάχη είτε μεταξύ των ηρώων είτε με άλλους χαρακτήρες. Ακόμα και αν προσπαθείς να πείσεις κάποιον για κάτι παίζεις rock-paper-scissor διαλέγοντας ανάλογα με το τι attribute έχεις ανεβασμένα να κάνεις intimidate, reason και charm και όσο πιο ψηλά έχεις αυτό που διάλεξες τόσο πιο γρήγορα γεμίζει η μπάρα για να κερδίσεις. Πρωτότυπο αλλά λίγο εκνευριστικό ώρες ώρες γιατί είναι στην τύχη αν και σε μερικούς χαρακτήρες είχα βρει ότι είχαν συγκεκριμένη πατέντα και τους νικούσα εύκολα.
Γραφικά: Εδώ το παιχνίδι για μένα παίρνει άριστα. Απίστευτα όμορφα γραφικά, με λεπτομέρειες και υπέροχα χρώματα. Ωραία character models, πανέμορφα τοπία, θάλασσα, ποτάμια, δάση, σπηλιές και βουνά με ένα σωρό ζώα και NPC να ζουν κυριολεκτικά μέσα στον όμορφο αυτόν κόσμο. Σε full/high resolution όλα τα είχα και πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τη ζωντάνια που εξέπεμπε το παιχνίδι με τα υπέροχα χρώματα του. Έχει δοθεί έμφαση και στα visual, με αίματα να πετάγονται αλλά και να κάνουν λιμνούλες και γραμμές οι οποίες παραμένουν στο πάτωμα από τους bleeding characters, εξαιρετική απεικόνιση των spells και των εφέ τους! Πραγματικά στο συγκεκριμένο το παιχνίδι δεν έχει να ζηλέψει τίποτε απολύτως από πιο διάσημα παιχνίδια. Τα spells επηρεάζουν τόσο τα character models και το κάθε effect έχει και άλλο οπτικό αποτέλεσμα πάνω στον στόχο του, αλλά και το περιβάλλον. Πχ ένα spell φωτιάς θα κάνει τον χαρακτήρα να αρπάξει φωτιά και να καίγεται μέχρι να περάσει το effect, ένα spell που δίνει poisoned τον κάνει να γίνει πράσινος και να στάζει και αν τον παγώσεις γίνεται κυριολεκτικά παγοκολόνα! Το ίδιο ισχύει όταν γίνονται στο έδαφος δημιουργώντας φωτιά ή παγωμένη επιφάνεια στην οποία μπορούν να γλιστρήσουν και να χάσουν το γύρο τους! Αυτό σε συνδυασμό με τους εκπληκτικούς ήχους των spells δίνουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα στις μάχες.
Ήχος: Ακόμα ένας τομέας που το παιχνίδι είναι αρκετά καλό. Ένα εκπληκτικό soundtrack το οποίο μένει αξέχαστο. Από την μουσική που παίζει στις πόλεις, μέσα στα πανδοχεία, στα δάση και φυσικά μέσα στη μάχη όπου γίνεται κυριολεκτικά πορωτική! Τα sound effects είναι τρομερά με τους ήχους των spells να ξεχωρίζουν και τις φωνές των τεράτων και των Bosses να δίνουν ρεσιταλ! Εκεί που υπάρχει θέμα είναι το voice acting το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι μέτριο και τυποποιημένο, δηλαδή δεν βγάζει συναίσθημα.
Γενικά: Το παιχνίδι στο σύνολο του είναι εξαιρετικό, με ένα υπέροχο lore το οποίο είναι βαθύ με πολλούς καλοφτιαγμένους χαρακτήρες, ήρωες και κακούς, που θα μείνουν αξέχαστοι. Έχει τα προβλήματα του, κυρίως στο πως παρουσιάζονται τα quest με την έλλειψη ενημέρωσης και καθοδήγησης να είναι εκνευριστική. Όταν το παίξετε για πρώτη φορά θα σας δυσκολέψει αρκετά, εγώ μετά τις πρώτες περίπου 2 ώρες που πήρα μια γερή ιδέα για το πώς δουλεύουν τα πράγματα στο παιχνίδι και αρκετή δόση ξενέρας από συνεχείς θανάτους, το ξανά ξεκίνησα πιο οργανωμένα και προσεχτικά. Υπάρχουν και αρκετές δόσεις χιούμορ τόσο σε διαλόγους αλλά και γεγονότα που προσφέρουν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη σκοτεινή πλοκή του. Το εκπληκτικό ηχητικό κομμάτι σε συνδυασμό με τα όμορφα γραφικά και το εξαιρετικό σύστημα μάχης δίνουν μία αξέχαστη εμπειρία για τους fans των RPG και turn based παιχνιδιών.
ΘΕΤΙΚΑ:
- Υπέροχος κόσμος με πολλές τοποθεσίες
- Εξαιρετικό character customization
- Εξαιρετικό σύστημα μάχης
- Τέλειο στον οπτικοακουστικό τομέα
- Πολλά side quest
- Υπέροχοι χαρακτήρες
- Αρκετά καλό plot
- Αρκετά challenging σαν παιχνίδι
ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
- Μέτριο voice acting
- Προβληματική παρουσίαση των quest χωρίς καθοδήγηση
- Καμία επεξήγηση για το crafting και το enchanting
- Αρκετά unbalanced οι εχθροί στα αρχικά level
- Μπορείς να κάνεις save ακόμα και μέσα σε μάχη, κάτι το οποίο το θεωρώ αρνητικό διότι παρά τη δυσκολία, παίζεις άφοβα έχοντας την ευκαιρία του load όταν κάτι πάει στραβά μέσα σε αυτήν.
- Πολλά πιστεύω τα 40 ευρώ που κάνει, εγώ το πήρα half price σε steam sales και είμαι εκ του αποτελέσματος ευχαριστημένος πολύ για αυτό που μου πρόσφερε σαν game για τα λεφτά που έδωσα.
Το ό,τι μπορείς να βρείς πολλά πράγματα κάτι που κάνει το παιχνίδι διασκεδαστικό είναι αξιοσημείωτο.Απο μένα ένα 8.5.
Comments