Dead Space 2 demo preview
Μία πρώτη γεύση από το demo του δημοφιλούς sequel.
Τo demo του Dead Space 2 κυκλοφορεί ήδη σε Playstation Network και Xbox Live, επομένως μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα από το gameplay, μιας και αναμένεται μόλις ένας μήνας πριν από την επίσημη κυκλοφορία. Δοκιμάσαμε λοιπόν το demo και καταγράψαμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Εισαγωγή
Προτού ξεκινήσει η κυρίως δράση, το εισαγωγικό βίντεο του Dead Space 2 περιγράφει με συντομία τα γεγονότα του πρώτου μέρους, χωρίς να μπει σε πολλές λεπτομέρειες. H Visceral Games αποφάσισε σε αυτό το demo να ακολουθήσει την τακτική της αφήγησης των γεγονότων, αντί να αφιερωθεί σε μία κινηματογραφική παρουσίαση, με τα ανάλογα voice-overs. Το σενάριο μπορεί να είναι χιλιοπαιγμένο, δεν παύει όμως να είναι «πιασιάρικο» και αν απεικονιζόταν καλύτερα, ειδικά στον πρωταγωνιστή, τότε θα μπορούσε να έχει ακόμη μεγαλύτερη απήχηση.
Gameplay
Ο Isaac Clarke επιστρέφει κι αυτή τη φορά έχει να αντιμετωπίσει ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες. Σε σύγκριση με το πρώτο Dead Space, η ατμόσφαιρα που επικρατεί είναι πολύ πιο αποπνιχτική και σε πολλά σημεία πραγματικά θα σας τρομάξει απρόβλεπτα. Η κάμερα είναι πολύ κοντά στη πλάτη του χαρακτήρα κι αυτό απ’ τη μία δυσκολεύει τον χειρισμό καθώς δεν έχετε καλή αίσθηση του χώρου, ειδικά στις γωνίες, απ’ την άλλη εμπνέει ένα αίσθημα τρόμου καθώς σε μέρη όπου διασταυρώνονται πολλοί διάδρομοι μαζί δεν ξέρετε κυριολεκτικά από πού θα σας ξεπεταχτεί ο επόμενος εξωγήινος.
Για άλλη μια φορά έρχεστε αντιμέτωποι με την φυλή των Necromorph, οπότε εδώ δεν χωράνε περαιτέρω αναλύσεις για την εμφάνιση των πλασμάτων που θα δείτε. Τα περισσότερα εξ αυτών μοιάζουν με αυτά της πρώτης έκδοσης, έχοντας μορφές που θυμίζουν ερπετά, αράχνες, goblins και διάφορα άλλα παρόμοια τερατόμορφα πλάσματα. Η διαφορά σε αυτή την έκδοση είναι τα bosses, τα οποία εμφανίζονται συχνότερα, όπως επίσης και οι διαρκείς ανατροπές και παγίδες που αναπόφευκτα θα συναντήσετε. Σε κάθε σας βήμα μπορείτε να δεχτείτε ξαφνικά επίθεση μέσα από τοίχους, απ’ το έδαφος, απ’ την οροφή και γενικά από οποιοδήποτε απρόβλεπτο σημείο. Το στοιχείο του αιφνιδιασμού και του τρόμου είναι μεγαλύτερο κι ο Isaac θα βρεθεί περισσότερο από ποτέ κυνηγημένος από εχθρούς μεγάλων διαστάσεων. Τόσο μεγάλων που με μεγάλη δυσκολία θα μπορεί να τα βγάλει πέρα μαζί τους.
O χειρισμός του παιχνιδιού είναι σχετικά απλός, αν και συχνά θα νιώσετε για άλλη μια φορά τον Isaac κάπως δυσκίνητο. Με το L1 στοχεύετε και με το R2 πυροβολείτε. Το τρέξιμο είναι το L2, ενώ με το R2 πατάτε πάνω σε πτώμα για να βγάλετε το loot σας. Το inventory ανοίγει με το Select, αν και αυτό θα πρέπει να γίνεται σε σημεία όπου είστε ασφαλείς, καθώς την στιγμή εκείνη δεν ενεργοποιείται η παύση.
Τα όπλα ακολουθούν την λογική των ελάχιστων πυρομαχικών, καθώς για άλλη μια φορά θα πρέπει να ψάχνετε τόσο γύρω σας, όσο και στα πτώματα των mobs, για σφαίρες και health packs, ώστε να κρατηθείτε ζωντανοί. Στο demo είδαμε το γνωστό Plasma Cutter, συνοδευόμενο απ’ το νέο Javelin Gun, αλλά και το Line Gun, δύο όπλα που εκτοξεύουν μία σφαίρα τη φορά, κάνοντας όμως μεγάλη ζημιά στους εχθρούς σας. Το Javelin Gun ουσιαστικά καρφώνει με μία λόγχη τους necromorphs στον τοίχο, οδηγώντας σε εντυπωσιακά kills. Ακόμη, υπάρχει και το Pulse Rifle, το οποίο χρησιμοποιεί δεσμίδες laser, χωρίς ωστόσο να κάνει μεγάλο damage. Χρησιμεύει κυρίως όταν είστε περικυκλωμένοι από μικρούς και υπεράριθμους εχθρούς.
[youtube:vkklkgne]
[/youtube:vkklkgne]
Το A.I. δεν συγχωρεί λάθη σε καμία περίπτωση, άρα θα πρέπει να είστε διαρκώς προσεκτικοί στο που κινείστε. Αν ένας necromorph γαντζωθεί πάνω σας τότε θα πρέπει να τον απωθήσετε άμεσα, πατώντας διαρκώς το X. Ότι κι αν κάνετε όμως, την ενέργειά σας θα την χάσετε, άρα είναι πολύ εύκολο με μερικές μικρές απροσεξίες να βρεθείτε νεκροί, στο αμέσως προηγούμενο checkpoint, επαναλαμβάνοντας ακριβώς τις ίδιες ενέργειες με πριν.
Ανά διαστήματα την εμφάνισή τους κάνουν διάφοροι γρίφοι, τους οποίους θα κατανοήσετε ακόμη ευκολότερα αν έχετε εμπειρία με το πρώτο Dead Space. Οι γρίφοι αυτοί απαιτούν είτε αναζήτηση, είτε γρήγορη σκέψη, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι αποτυχημένες προσπάθειες θα σας κοστίζουν ακόμη και μέρος της ενέργειάς σας.
Ένα απ’ τα νέα χαρακτηριστικά του Dead Space 2 είναι η πτώση με μηδενική βαρύτητα. Εκεί, σας δίνεται η δυνατότητα να αιωρείστε όπου θέλετε, πραγματοποιώντας κινήσεις με τα δύο analog sticks. Η μηδενική βαρύτητα δεν ισχύει μόνο σε κενό χώρο εκτός αεροσκάφους, αλλά και εντός, καθώς θα κληθείτε οι ίδιοι να ρυθμίσετε από τα ανάλογα τερματικά το αν θα έχετε καταστάσεις βαρύτητας ή όχι.
Γραφικά-Ήχος
Στον τεχνικό τομέα, το Dead Space 2 δείχνει ακόμη καλύτερο από πριν. Ο Isaac έχει σχεδιαστεί με εξίσου καλά πρότυπα και τα εφέ εκρήξεων και καταστροφής του περιβάλλοντος μοιάζουν αληθοφανή, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι ζείτε σε ταινία τρόμου. Η ατμόσφαιρα που αποπνέει το παιχνίδι είναι ανατριχιαστική, παρότι σε κάποια σημεία η επανάληψη των ίδιων τοποθεσιών ενδέχεται να σας κουράσει.
Η χρήση των cutscenes είναι αυτή τη φορά εκτενέστερη, σε σημείο όμως που δεν κουράζει καθόλου. Αντίθετα, είναι ότι καλύτερο να διαδραματίζονται αναπάντεχα γεγονότα μπροστά σας, πόσο μάλλον όταν συνδυάζονται με ακόμη πιο λεπτομερή εφέ, που συνοδεύονται από τις ανάλογες splaterrιές.
Η ανάσα και οι κραυγές του Isaac Clarke αποδίδονται για άλλη μια φορά πιστά και ρεαλιστικά σε κάθε του βήμα. Το ίδιο ισχύει και για τους διαλόγους των briefings, οι οποίοι γίνονται ως συνήθως βιαστικά. Η μεγαλύτερη δουλειά που έχει γίνει όμως αφορά τα environmental sounds. Οι πατημασιές, οι μικροί διακριτικοί ήχοι κι ακόμη περισσότερο η απότομη έξαρση της μουσικής μπροστά σε κάθε «έκπληξη» που θα συναντήσετε, ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη. Επιπλέον, οι ιαχές των necromorphs είναι πολύ πιο έντονες και εφιαλτικές από ποτέ.
Εν αναμονή
Το Dead Space 2 θα κυκλοφορήσει στις 25 Ιανουαρίου 2011 για PC, Playstation 3 και Xbox 360. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να δοκιμάσετε το demo του για να βγάλετε τα πρώτα συμπεράσματα. Η τελική έκδοση θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά και multiplayer mode, όπου οκτώ παίκτες θα χωρίζονται σε δύο ομάδες των τεσσάρων. Απ’ τη μία η ομάδα των ανθρώπων θα προσπαθεί να πετύχει το στόχο της (π.χ. να ενεργοποιήσει μία βόμβα) κι απ’ την άλλη αυτή των necromorphs θα επιχειρεί να την σταματήσει. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, απλή και Collector’s, όπου θα περιλαμβάνεται αντίγραφο του όπλου Plasma Cutter, soundtrack του παιχνιδιού, art book και in-game αντικείμενα. Για τους φίλους του Playstation 3, το πακέτο θα έχει και το Dead Space: Exctraction, μία έκδοση του παιχνιδιού συμβατή με το Playstation Move.
Μάνος Γρυπάρης