Dead Space 2 preview
Παίξαμε την τελευταία beta έκδοση του Dead Space 2 και μιλήσαμε με τον Steve Papoutsis της Visceral Games σχετικά με το παιχνίδι.
Βρεθήκαμε σε κλειστή παρουσίαση του Dead Space 2, όπου είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε άλλο ένα σημαντικό παιχνίδι της Electronic Arts. Ακολούθως, μιλήσαμε με τον Steve Papoutsis, επικεφαλή του project, για λογαριασμό της Criterion Games.
H αποστολή που παίξαμε βρίσκεται περίπου στα μισά του παιχνιδιού, στην τελική έκδοση. Θέλοντας και μη, εδώ θα πρέπει να κάνουμε λίγο…spoiler (οκ, δεν θα πούμε το φινάλε κιόλας) οπότε όσοι επιθυμούν μπορούν να κλείσουν αυτή τη στιγμή το παράθυρο!
Προχωράμε λοιπόν στο ψητό της υπόθεσης με όσους από εσάς απέμειναν. Στο χρονικό αυτό σημείο, ο Isaac ειδοποιείται ότι θα πρέπει να επαναφέρει σε λειτουργία δύο γεννήτριες. Αυτό που κληθήκαμε να κάνουμε είναι αρχικά να ξεπαστρέψουμε μερικούς εξωγήινους και στη συνέχεια να βγούμε έξω και να πετάξουμε στο διάστημα επισκευάζοντας τις γεννήτριες αυτές.
Ο χειρισμός για φέτος συνεχίζει στα ίδια πρότυπα με πέρυσι. Η έκδοση που παίξαμε ήταν αυτή του Xbox 360. Με το LT ο Isaac τρέχει, με το LB στοχεύει και με το RB πυροβολεί. Δεν υπάρχει δυνατότητα να πυροβολήσετε, αν δεν στοχεύσετε πρώτα. ενώ υπάρχει ένα μόνιμο φωτάκι λέιζερ που δείχνει το που ακριβώς στοχεύετε. Υπάρχουν επίσης φωτεινές ενδείξεις πάνω στο όπλο για να ξέρετε πόσες σφαίρες σας απέμειναν, ενώ κάθε όπλο έχει κι alternative fire. Σε περιπτώσεις melee, ενδέχεται να δεχτείτε επίθεση από κάποιον μεταλλαγμένο, άρα εκεί θα πρέπει να πατήσετε το Χ γρήγορα, για να τον σκοτώσετε, ώστε να μην προλάβει να σας κατασπαράξει.
Υπάρχουν διάφορες δοκιμασίες στο παιχνίδι, όπως το Halo Jump, εκεί όπου θα κάνετε ελεύθερη πτώση στο διάστημα και θα πρέπει να αποφύγετε τεράστια κομμάτια αστεροειδών, κτιρίων ή βράχων γενικότερα, που θα έρχονται κατά πάνω σας. Στο σημείο εκείνο θα χρειαστεί να κατευθύνετε τον Isaac εκεί που πρέπει, ενώ δεν θα αποφεύγετε μόνο τα αντικείμενα αυτά, αλλά θα πρέπει να περάσετε ακόμη και μέσα από μικρές τρύπες που θα σχηματίζουν.
Στο θέμα των γραφικών, το Dead Space 2 έχει ακόμη μισοτελειωμένα γραφικά στα περισσότερα σημεία του περιβάλλοντος, κάτι λογικό δεδομένου του ότι κυκλοφορεί τον Ιανουάριο. Η φωνή του πρωταγωνιστή είναι πότε ήρεμη, πότε αγχώδης, ανάλογα με την περίσταση, πάντως φαίνεται να μπαίνει απόλυτα στον ρόλο του. Οι διάλογοι γενικά λαμβάνουν χώρα όχι συχνά, αλλά όποτε χρειάζεται. Ο Isaac έχει για άλλη μια φορά μία χαρακτηριστική χροιά φωνής και αγκομαχητών, όταν δέχεται χτυπήματα, όταν του τελειώνει το οξυγόνο κ.ο.κ.
Στο θέμα της πτήσης του Isaac, όποτε πετάτε στο Dead Space 2, έχετε οξυγόνο για 120”. Αν σας τελειώσει τότε πεθαίνετε. Για να αναπληρώσετε το οξυγόνο σας θα πρέπει να πατήσετε στον ανάλογο σταθμό αναπλήρωσης που θα βρείτε σε αρκετά σημεία καθόλη την διάρκεια της διαδρομής σας. Υπάρχουν επίσης μάχες στον αέρα κι ενώ πετάτε με τα jetpacks. Είδαμε για παράδειγμα, όπως και στο demo της EA στη συνέντευξη τύπου, να αναδύονται σκουλήκια από το έδαφος, εκτοξεύοντας μικρότερα μεταλλαγμένα όντα. Γενικά οι εχθροί έχουν αυξηθεί, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στο παιχνίδι.
Συνέντευξη με τον Steve Papoutsis
Είναι ίσως ο πιο καταξιωμένος Ελληνοαμερικανός developer στο χώρο των games. Ο Steve Papoutsis (ή Παπουτσής αν προτιμάτε) της Visceral Games, έχει γεννηθεί από Έλληνες γονείς στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών κι έχει δουλέψει στο παρελθόν για τα Legacy of Kain, Majestic, Tiger Woods, Lord of the Rings: Return of the King, Lord of the Rings: The Third Age και From Russia with Love. Από τότε που ανέλαβε την σειρά Dead Space, είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο για την EA, γι’ αυτό άλλωστε τον βλέπουμε σε κάθε press conference να έχει μόνιμη παρουσία. Φέτος, παρουσίασε το Dead Space 2 κι εμείς με την σειρά μας τον προσεγγίσαμε για να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για το sequel του ήδη επιτυχημένου Action/Adventure.
GW: Πες μας λίγα λόγια για το σενάριο του παιχνιδιού.
SP: Στο Dead Space 2, ο Isaac Clarke μονομαχεί για άλλη μια φορά κόντρα στους Necromorphs για να αποκτήσει το κειμήλιο The Marker, που υπήρχε στο πρώτο μέρος. Χρονολογικά είμαστε τρία χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου Dead Space, σε μία διαστημική πόλη που λέγεται “The Sprawl” και που βρίσκεται στον Titan, έναν από τους δορυφόρους του πλανήτη Κρόνου. Φυσικά, καθότι βρισκόμαστε στο μέλλον, η πόλη έχει χτιστεί πολλά χρόνια πριν από τα γεγονότα του Dead Space.
GW: Ποιος θα είναι ο ρόλος του Isaac στο Dead Space 2;
SP: Θα προσπαθεί κυρίως να σταματήσει την κυβέρνηση από το να επαναφέρει το The Marker.
GW: Τι μηχανή γραφικών χρησιμοποιείτε σε αυτή την έκδοση;
SP: Την Visceral Engine. Είναι η ίδια μηχανή γραφικών με το πρώτο Dead Space, με αρκετές αναβαθμίσεις. Όμως, οι γραφίστες μας έκαναν καλή δουλειά κι έτσι έχει αυξηθεί αντίστοιχα αντίστοιχα και το οπτικό αποτέλεσμα.
GW: Ποια είναι τα νέα στοιχεία στο gameplay;
SP: Έχουμε καταρχήν καλύτερη ανταπόκριση στο χειρισμό, καθώς ο Isaac είναι πλέον πιο γρήγορος. Οι επιθέσεις του είναι ταχύτερες. Οι κινήσεις του ανταποκρίνονται καλύτερα στις εντολές σας, ο ρυθμός των κινήσεών του είναι επίσης γρήγορος, ενώ μπορείτε ακόμα και να κάνετε reload ταχύτερα και κυρίως οποιαδήποτε στιγμή.
Φυσικά, όπως είδες κι εδώ στην Gamescom, θα υπάρχουν αποστολές με μηδενική βαρύτητα, στις οποίες θα μπορείτε να πετάξετε στο διάστημα, κινούμενοι 360 μοίρες. Έχουμε επίσης νέους εχθρούς, νέα όπλα, εργαλεία και φυσικά τις τοποθεσίες του παιχνιδιού.
GW: Το ότι το κάνατε πιο εύκολο, σημαίνει ότι θα υπάρχουν και πάλι οι ανάλογοι γρίφοι για να λύσει κάποιος;
SP: Κοίτα, αυτό που κάνει τον Isaac Clarke να ξεχωρίζει, είναι το ότι είναι μηχανικός. Γι’ αυτό και στο Dead Space 2 προσπαθήσαμε να εισάγουμε γρίφους που συσχετίζονται με έναν μηχανικό. Άρα θα πρέπει για παράδειγμα να κάνει μια σειρά από δουλειές που θα του υποδεικνύονται, όπως το να επισκευάσει τους σταθμούς ενέργειας που είδατε στο demo.
GW: Οι γρίφοι θα έχουν την ίδια δυσκολία με πριν;
SP: Αυτό εξαρτάται. Οι γρίφοι κάνουν τον εγκέφαλο κάποιου να σκέφτεται. Αυτό που θέλουμε είναι να μην εκνευρίζεται ο παίκτης. Δοκιμάσαμε να δώσουμε το παιχνίδι σε διάφορα άτομα από την ομάδα μας, ώστε να μπορέσουν να λύσουν τους γρίφους αυτούς. Και το μήνυμα που λέει ο κάθε γρίφος φροντίσαμε να είναι ξεκάθαρο, ώστε κάποιος να το καταλάβει σίγουρα. Στη συνέχεια, βεβαιωθήκαμε ότι η ενέργεια που θα κληθεί να κάνει ο παίκτης δεν θα είναι επίσης εκνευριστική. Μπορεί λοιπόν να ξέρουν να λύσουν κάτι αλλά να μην έχουν την επιδεξιότητα. Άρα αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να προσέχουμε.
GW: Από νέα όπλα;
SP: Θα υπάρχει το Javelin Gun, το οποίο θα καρφώνει με λόγχες τους εχθρούς πάνω σε επιφάνειες. Το εναλλακτικό του πυρ θα ρίχνει ηλεκτροφόρα ενέργεια, ενώ θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το όπλο και σαν ασπίδα, καθώς θα το καρφώνετε στο έδαφος και όσοι περνούν από αυτό θα δέχονται area off effect damage την δεδομένη στιγμή. Επίσης, ανακοινώσαμε και το νέο τυφέκι Fire for the Pulse που πετάει χειροβομβίδες. Θα ακολουθήσουν κι άλλα στη συνέχεια.
GW: Σχετικά με τους ηθοποιούς που ανέλαβαν τα voice overs, με ποιους έχετε συνεργαστεί αυτή τη φορά;
SP: Καταρχήν την φωνή του Isaac την έχει αναλάβει ο Gunner Wright (G.I. Joe: The Rise of Cobra) κι αυτό είναι το πρώτο video game που συμμετέχει. Στον ρόλο της Tanya Clarke είναι η Nicole Brennan.
GW: Τέλος, θα έχουμε multiplayer mode;
SP: Ναι, θα υπάρχει κανονικά multiplayer mode, στο οποίο μάλιστα θα μπορείτε για χάρη στρατηγικής να αποδεσμεύσετε όποτε θέλετε τους φίλους σας από την ομάδα. Περισσότερα όμως για αυτό θα αναφέρουμε πολύ σύντομα.
To Dead Space 2 θα κυκλοφορήσει στις 28 Ιανουαρίου 2011, για PC, Playstation 3 και Xbox 360.