PES 2012 από τον Jon Murphy
Ο επικεφαλής του Pro Evolution Soccer 2012 μιλάει για πολλά σημαντικά στοιχεία που θα δούμε φέτος.
Ο Jon Murphy της Konami απάντησε σε ερωτήσεις οπαδών του PES που τέθηκαν μέσω Twitter και Facebook. Το σκηνικό θύμισε αρκετά τον Dave Rutter στο Fifa 12 με μια βασική διαφορά. Οι γραφίστες της Konami στο Youtube δεν υποστήριξαν για τα βίντεο (!) με αποτέλεσμα ο επικεφαλής της Konami να μην έχει:
α)Γραφικά που θα δείχνουν τα ερωτήματα των οπαδών
β)Ένα link για το blog της Konami. Ο άνθρωπος το υποδείκνυε στην αρχή κάθε βίντεο αλλά τελικά...εκτέθηκε από τους συνεργάτες του.
γ)Gameplay videos μέσα από το παιχνίδι, που θα εμπλουτίσουν τον λόγο.
Όπως και να 'χει, αυτά είναι τα ερωτήματα που του τέθηκαν και οι απαντήσεις που έδωσε.
[youtube:174gemi8]
[/youtube:174gemi8]
- Θα υπάρχουν μεταβατικά animations στο PES 2012; Επίσης θα μειωθούν τα animations όπου οι παίκτες σκόνταφταν;
Ναι, θα υπάρξουν νέα animations, όπως η δυνατότητα να αγγίξεις την μπάλα πολύ γρήγορα ή να την κοντρολάρεις πολύ μπροστά απ' το σώμα σου, κάτι που είναι χρήσιμο για αντεπιθέσεις. Ξοδέψαμε αρκετό χρόνο στο να αναπτύξουμε τα περυσινά animations ώστε να είναι πιο ομαλά και να έχουν καλύτερη ανταπόκριση. Δεν υπάρχει για παράδειγμα το animation όπου ο παίκτης "κολλούσε" σε ένα σημείο. Υπάρχει δηλαδή και καλύτερη ανταπόκριση στον χειρισμό.
- Το χειροκίνητο σουτ θα μπει στην τελική έκδοση;
Δεν θα εισαχθεί φέτος γιατί είχαμε άλλες βελτιώσεις να κάνουμε.
- Μπορεί να βγει το αυτόματο τάκλιν; Είναι ενοχλητικό.
Ναι, συμφωνώ. Έχει ήδη αφαιρεθεί φέτος.
- Θα επιστρέψει το χέρι στο PES 2012;
Είχαμε κάνει γκάλοπ για αυτό. Δεν θα προστεθεί γιατί δεν είναι ευθύνη του παίκτη κάτι τέτοιο.
- Τα φάουλ από πίσω θα τιμωρούνται πάντοτε με κόκκινη κάρτα;
Όχι. Εξαρτάται από το τάκλιν, από το πόσο μακριά είναι το τάκλιν από την μπάλα, αν είναι αδέξιο τάκλιν ή με πρόθεση κτλ. Ανάλογα με την περίσταση δηλαδή. Αν πάει π.χ. ο παίκτης για γκολ τότε σίγουρα θα είναι κόκκινη.
- Η αλλαγή κέρσορα παικτών στο Co-op θα αλλάξει στο PES 2012;
Δουλεύουμε πάνω σε αυτό και φέτος έχουμε πει ότι θα χρησιμοποιείτε το δεξί αναλογικό stick για να αλλάξετε παίκτες.
[youtube:174gemi8]
[/youtube:174gemi8]
- Θα υπάρχουν προπονητές μέσα στο παιχνίδι;
Ναι, θα έχουν τον ρόλο τους, έτσι για να υπάρχει ατμόσφαιρα. Άλλωστε θα έχετε δει ότι ήδη έχουμε εισάγει μέσα τους καμεραμέν, τους stewarts κτλ. Για τους προπονητές δεν μπορώ να πω πολλά, αλλά θα τα δείτε σύντομα.
- Θα μπορούμε να ελέγξουμε δεύτερο παίκτη σε φάουλ ή κόρνερ με το δεξί αναλογικό stick;
Ναι, το σύστημα λέγεται Off The Ball Control. Όποτε υπάρχει στημένη φάση θα ελέγχετε όποιον παίκτη σας θέλετε, πέρα από αυτόν που εκτελεί το στημένο.
- Θα παίζεται διαρκώς η μπάλα στο PES 2012;
Έχουμε εισάγει αλλαγές στο διαρκές παίξιμο της μπάλας. Για παράδειγμα στο πλάγιο θα έρχεται ένας παίκτης και θα παίρνει την μπάλα από αυτόν που το εκτελεί, αν καλέσετε παίκτη για τείχος θα τον δείτε live να τρέχει να πάρει θέση, θα αλλάζει live ο εκτελεστής φάουλ κτλ. Επίσης, οι πανηγυρισμοί του γκολ θα γίνονται στο σημείο ακριβώς που μπήκε το γκολ. Είναι ένας τομέας που δουλεύουμε ακόμη. Δεν θέλουμε να σταματάει το gameplay πουθενά.
- Υπάρχει καλύτερη ανταπόκριση παικτών από πέρυσι;
Ναι, όλα τα πατήματα κουμπιών είναι ταχύτερα. Τα frames τρέχουν πιο ομαλά κι έτσι έχετε καλύτερη ανταπόκριση. Το παιχνίδι είναι πιο "ελαφρύ" πλέον.
- Ποιο ειναι το καλύτερο χαρακτηριστικό στο PES 2012;
Η
τεχνητή νοημοσύνη
, η οποία θα μαντεύει τις κινήσεις σας και θα σας βοηθάει να οργανώσετε καλύτερα μια επίθεση. Το Off The Ball control (έλεγχος παίκτη χωρίς την μπάλα) είναι επίσης μια βασική αλλαγή.
- Η έκδοση για
PC
θα έχει τις ίδιες ρυθμίσεις ταχύτητας με τις κονσόλες; Πέρυσι έχει 3.
Ναι, φέτος θα έχει κι αυτή 5.
[youtube:174gemi8]
[/youtube:174gemi8]
- Τα πέναλτι θα είναι ίδια με το PES 2011; Δεν μου αρέσε η λήψη της κάμερας.
Τα πέναλτι έχουν αλλάξει και η κάμερα θα είναι τώρα πίσω από τον παίκτη. Το σύστημα έχει απλοποιηθεί και είναι πιο ευκολονόητο.
- Θα υπάρχει editor για τα τέρματα φέτος;
Αυτό το ερώτημα θα πρέπει να το επιβεβαιώσω με την ομάδα.
Για το Off The Ball Control, ο Jonathan Murphy παρουσίασε ένα ακόμη βίντεο που δείχνει τις λειτουργίες της
engine
. Μας το παρουσίασε σε πλάγιο, φάουλ, ελεύθερο και κόρνερ, δείχνοντας πως θα κινούνται οι παίκτες.
To Pro Evolution Soccer 2012 θα κυκλοφορήσει μέσα στο φθινόπωρο του 2011 για όλα τα format. Το πιθανότερο είναι να το δούμε μέσα στον Οκτώβριο.
Εντυπώσεις
Μέχρι στιγμής, η Konami διαφημίζει για το PES 2012 την
τεχνητή νοημοσύνη
του (την οποία θα πρέπει να δούμε στην πράξη) και τις κινήσεις άνευ μπάλας που θα κάνουν οι παίκτες στις στημένες φάσεις. Από τα όσα είπε ο Jonathan Murphy, το "ελαφρύτερο" gameplay είναι για μένα η σημαντικότερη προσθήκη απ' όλες. Οι παίκτες ήταν και πέρυσι "ασήκωτοι" σε πολλά σημεία, με μια τραγική ανταπόκριση εντολών να δημιουργεί θέμα. Ακόμη, η αφαίρεση των αυτόματων τάκλιν (όπου ο αντίπαλος κέρδιζε πέναλτι για πλάκα) είναι επίσης μία σημαντική διόρθωση. Από εκει και πέρα όμως τι επιπλέον θα υπάρχει;
Το Online mode, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα του PES, δεν παρουσιάστηκε καθόλου. Τι θα γίνει με το Lag των servers; Πόσοι παίκτες θα υποστηρίζονται ταυτόχρονα; Και τι παραπάνω θα δούμε στο Master League Online; Το τελευταίο, ήταν σωστή σκέψη πέρυσι, αλλά ο σχεδιασμός του Master League με το φτωχό arcade μεταγραφικό σύστημα ήταν...σκέτος πονοκέφαλος. Επίσης, δεν έγινε κουβέντα σχετικά με τους σχολιαστές, όπως και για το localization. Είναι αυτονόητο ότι η κάκιστη ελληνική μετάφραση του PES, επιβάλει να έχουμε μια ελληνο-αγγλική έκδοση στη χώρα μας με τα αγγλικά μενού ως εναλλακτική λύση. Όπως αντίστοιχα κάτι ανάλογο θα πρέπει να γίνει και με τον σχολιασμό. Τέλος, το θέμα απόκτησης δικαιωμάτων των ομάδων, είναι άλλο ένα βασικό πρόβλημα για το οποίο ο Jon Murphy δεν έκανε κάποιο σχόλιο.
[youtube:174gemi8]
[/youtube:174gemi8]
Πολλά είναι ακόμα τα αναπάντητα ερωτήματα. Αυτή την Τρίτη, όταν και θα παίξω την πρώτη
beta
έκδοση του Pro Evolution Soccer 2012, θα μπορέσω να σας πω περισσότερα. Κι ελπίζω παράλληλα οι εκπρόσωποι της Konami να δώσουν περισσότερες διευκρινίσεις για να σχηματίσουμε μια σαφέστερη πρώτη εικόνα. Εν αναμονή.
Μάνος Γρυπάρης