Από Anima ppd-interactive 27-03-2011.
Θεωρούμε απαράδεκτο τον ειρωνικό τρόπο που αντιμετωπίστηκε το παιχνίδι μας Συνωμοσίες ΙΙ - Φονικά Δίκτυα, που έγινε το review από τον κ. Σωτήρη Σωτηρόπουλο. Για τον λόγο αυτό παραθέτουμε τα παρακάτω:
Για ποιόν οπαδισμό μιλάει ο κ.Σωτηρόπουλος και ποιά ακριβώς υποστήριξη στο Ελληνικό gaming, όταν ο πρώτος τίτλος του review του ήταν " Πάρε Φτυάρι και έλα βράδυ" όπως και το τελικό απόφθεγμα ήταν το εξής ειρωνικότατο "μην πάρετε το παιχνίδι εκτός αν θέλετε να κάνετε τα cd σουβεράκια για τον καφέ της γιαγιάς, έτσι στηρίζουμε και το Ελληνικό gaming" τα οποία μετά από τηλεφωνική προτροπή μας προς την διεύθυνση αφαιρέθηκαν – και ας με διαψεύσουν αν δεν ειπώθηκαν τα παραπάνω.
Να τονίσω δε, ότι η επιχείρηση μας που κυκλοφόρησε το 2003 τις Συνωμοσίες - το πρώτο παιχνίδι ΟΥΔΕΠΟΤΕ δεν υποστηρίχτηκε από τα Ελληνικά μέσα. Το ότι είμαστε Ελληνική εταιρία και Ελληνικό το παιχνίδι έδρασε σε όλες τις περιπτώσεις μόνο αρνητικά και ποτέ θετικά.
Και κλείνοντας με το κομμάτι "Υποστηρίζω επειδή είναι Ελληνικό" - εφ' όσον οι κύριοι reviewers υποστηρίζουν ότι είναι αμερόληπτοι δεν υπήρχε λόγος όλης αυτής της αερολογίας των πρώτων δύο παραγράφων, που κατά την άποψη μου το μόνο που προσπαθούν μόνο εξ' αρχής να μειώσουν το προϊόν μας - απλά επειδή είναι Ελληνικό. Ούτε και κάτι προσφέρουν στον αναγνώστη παρά μόνο το πικρό αίσθημα του ότι είμαστε Έλληνες.
Ας πάμε όμως και σε άλλες μεγάλες ανακρίβειες που αναφέρονται μέσα:
Κατ' αρχήν να τονίσω ότι το παιχνίδι επιβεβαιωμένα δεν παίχθηκε ως το τέλος, και αυτό μπορεί να αποδειχθεί και από τις συνομιλίες μας μέσω email. Ο κ. Σωτηρόπουλος αρχικά δεν είχε αναφερθεί καθόλου στα 2 εναλλακτικά τελειώματα του παιχνιδιού, αλλά πάλι μετά από δική μας προτροπή αναφέρθηκε μέσα στο review.
Μεγάλη ανακρίβεια αποτελεί και το παρακάτω :
"...και απαρτίζεται από δύο διαφορετικά φινάλε. Δύσκολα όμως θα μπορούσε κάποιος να το ξαναπαίξει, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει την περιέργειά του."
Αναληθές ! διότι κάποιος που έπαιξε το παιχνίδι θα διαπιστώσει ότι είναι πολύ εύκολο να φορτώσει ακριβώς στο σημείο που διαχωρίζεται το παιχνίδι και να το παίξει με το εναλλακτικό τέλος – άκοπα και γρήγορα!
Αυταπόδεικτα λοιπόν το παιχνίδι δεν έχει παιχθεί ως το τέλος.
Και ρωτάω ως νοήμων άνθρωπος : Πώς μπορεί να κρίνει κάποιος ένα βιβλίο πριν το τελειώσει; Βασιζόμενος από το τί διάβασε μέχρι τη μέση;
Το ίδιο λοιπόν θα υποστηρίξω και για ένα adventure που βασικά στηρίζεται στην πλοκή του και στο βίντεο και όχι στα γραφικά και τους σκοτωμούς.
Πως μιλάμε για Σενάριο, Ηθοποιία, γραφικά κλπ όταν δεν έχουμε δει τι μας επιφυλάσσει το τέλος;
Δεύτερη μεγάλη ανακρίβεια: "Πάρα πολλά σημεία του παιχνιδιού το καθιστούν απλά ένα ημιτελές προϊόν"
Πώς μπορεί κάποιο προϊόν να χαρακτηρίζεται ημιτελές όταν λειτουργεί κανονικά; Ημιτελή θεωρούνται τα προϊόντα που δεν λειτουργούν σωστά, και όχι αυτά που δεν αρέσουν σε κάποιους. Αυτό δε, θεωρούμε ότι αποτελεί και συκοφαντία για το προϊόν μας.
Τρίτη μεγάλη ανακρίβεια : "... από άποψη σχεδιασμού, προξενεί ερωτήματα και αφηγηματικές “τρύπες”. Για παράδειγμα σε ένα ασανσέρ, υπάρχουν πλήκτρα που σας μεταφέρουν στους ορόφους 11 έως 17, αλλά και στο ισόγειο (ένδειξη “0”), χωρίς να υπάρχει κάποια ένδειξη για τους ενδιάμεσους ορόφους 1-10."
Πως μπορούμε να μιλάμε για αφηγηματικές τρύπες όταν ως παράδειγμα αναφέρουμε τα πλήκτρα ενός ασανσέρ; Αν και το συγκεκριμένο είχε πριν αναφερθεί πρωτύτερα ως σεναριακή τρύπα, και απλά και πάλι μετά την δική μας προτροπή αλλάχθηκε.
Ακόμα με λίγη περισσότερη προσοχή ο reviewer θα παρατηρούσε ότι δεν βρίσκεται στο "ισόγειο" του συγκεκριμένου κτηρίου, άλλα ήδη σε κάποιο όροφο πολύ ψηλότερα, που σίγουρα δεν είναι από το 1 έως το 10 μιας και από το μπαλκόνι φαίνονται τα κατώτερα επίπεδα.
Τέλος να αναφερθώ στη φράση "Αντικρίζοντας για πρώτη φορά, έστω και ένα screenshot του παιχνιδιού, κάποιος αμέσως αντιλαμβάνεται ότι οι Συνωμοσίες έχουν δημιουργηθεί από μια μικρή ομάδα προγραμματιστών. "
Να τονίσω ότι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό των γραφικών και των χώρων δεν είναι σίγουρα οι προγραμματιστές αλλά οι γραφίστες. Μόνον ότι αφορά την "παρουσίαση" των γραφικών ή αλλιώς το "rendering" όπως είναι γνωστό σε μας, είναι υπεύθυνοι οι προγραμματιστές που ενίοτε, βάζουν και νέες τεχνικές, όπως normal mapping, bump mapping, parallax, speculars, blur maps, light maps, real lightings, post effects antialiasing κλπ., τεχνικές που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στις Συνωμοσίες ΙΙ.
Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει να αναθεωρηθεί και να ξαναγραφεί το review με πραγματική αμεροληψία.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Ανέστης Κοκκινίδης
Project /Product Manager/CEO
Anima ppd-interactive