H Sony χρεώνει την υποστήριξη του cross-play για να προστατέψει τα έσοδα του PlayStation Network
Οι εταιρείες ανάπτυξης οφείλουν να πληρώσουν προμήθεια σε περίπτωση που οι παίκτες του PlayStation ξοδεύουν τα χρήματά τους σε άλλη πλατφόρμα.
To 2018 η απαίτηση των παικτών του Fortnite για την εισαγωγή λειτουργίας
cross-play στο PS4
εισακούστηκε από την Sony. Η Ιαπωνική εταιρεία μέχρι τότε είχε επιλέξει να μην υποστηρίζει την λειτουργία cross-play για games όπως το Minecraft και το Rocket League. Κάποια έγγραφα που χρησιμοποιήθηκαν στην δίκη μεταξύ Apple και Epic Games, δείχνουν ότι η Epic Games προσπάθησε να διαπραγματευτεί την εισαγωγή της υποστήριξης του cross-play με την Sony ενώ στο τέλος κατάφερε να κλείσει την συμφωνία ενώ αμέσως μετά ξεκίνησε να χρεώνει τις εταιρείες ανάπτυξης με βάση τα χρήματα που λάμβαναν τα games της σε άλλες πλατφόρμες.
Το 2019 ένα έγγραφο της Sony με τίτλο "Cross-platform revenue share" υπογράμμιζε μία πληρωμή για τα games τα οποία λάμβαναν μεγάλο μέρος των χρημάτων σε πλατφόρμες πέραν του PS4: "Εάν η αναλογία του PSN Revenue Share για ένα παιχνίδι διαιρούμενο δια του PS4 Gameplay Share είναι λιγότερο από 0.85 σε οποιονδήποτε μήνα, ο συνεργάτης θα πληρώσει στην Sony ένα ποσό για τα πνευματικά δικαιώματα ώστε να αντισταθμιστεί η μείωση της προμήθειας."
Η συγκεκριμένη κίνηση της Sony έγινε για να εξασφαλίσει ότι οι παίκτες του PlayStation δεν ξοδεύουν τα χρήματά τους σε άλλες πλατφόρμες όσο χρησιμοποιούν τους
servers
και τις υποδομές της Sony. Τα charts που θα βρείτε παρακάτω κάνουν ακόμα πιο ξεκάθαρο τον τρόπο που λειτουργούν οι χρεώσεις της Sony για τα πνευματικά δικαιώματα. Για παράδειγμα εάν ένα video game έχει έσοδα ένα εκατομμύριο δολάρια μέσα σε ένα μήνα μεταξύ όλων των πλατφόρμων, η εταιρεία ανάπτυξης δεν χρειάζεται να πληρώσει κάποιο ποσό για τα πνευματικά δικαιώματα εάν τα 900.000 δολάρια έρχονται από το PSN όταν το 95% του συνολικού αριθμού των παικτών έπαιζε σε πλατφόρμα της Sony.
Αν για παράδειγμα το 20% των παικτών του Rocket League έπαιζε στο PS4 και οι παίκτες που παίζουν σε κονσόλα της Sony ξόδεψαν μόνο το 10% των συνολικών εσόδων η Sony θεωρεί ότι χάνει χρήματα για να υποστηρίξει όλους αυτούς τους παίκτες χωρίς να λαμβάνει τα έσοδα που θα έπρεπε για την υποστήριξη του cross-play. Για να αντισταθμιστεί η μείωση στην προμήθεια η εταιρεία ανάπτυξης θα χρωστούσε ένα ποσό για τα πνευματικά δικαιώματα το οποίο προκύπτει ανάλογα με την διαφορά μεταξύ των παικτών του PS4 και της προμήθειας στο PlayStation Network. Οι εταιρείες ανάπτυξης που θέλουν την υποστήριξη της Sony για cross-play έχουν ως υποχρέωση να μοιράζονται με την Sony αναφορές σχετικά με την κατανομή των εσόδων.
Δείτε το σχετικό Tweet.
Η Sony δεν χρεώνει αμέσως την υποστήριξη του cross-play σύμφωνα με το έγγραφο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας και οι πληροφορίες που έχουμε έρχονται από μία και μόνο σελίδα του εγγράφου σχετικά με την πολιτική της Sony για την υποστήριξη του cross-play, το οποίο πιθανότατα είναι πολύ μεγαλύτερο. Άξιο αναφοράς είναι ότι από την δημιουργία του εν λόγω εγγράφου το 2019 έως και σήμερα, ενδέχεται η Sony να έχει αλλάξει την πολιτική της σχετικά με το cross-play, όμως σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Epic Games, Tim Sweeney, η Epic Games έχει συμφωνήσει στους όρους της συμφωνίας για την υποστήριξη του cross-play του Fortnite στο PS4. O Tim Sweeney δήλωσε: "Εάν κάποιος παίζει κατά κύριο λόγο στο PlayStation, όμως πληρώνει μέσω του iPhone ενδέχεται να προκαλέσει την αποζημίωση."
O Tim Sweeney δήλωσε επίσης ότι η Sony είναι η μοναδική εταιρεία ανάπτυξης που ζητάει προμήθεια για την υποστήριξη του cross-play.