-Half Life
Half-Life.Σε ελευθερη μεταφραση Μιση-Ζωη.Λιγο βαρυς ο ορος,αλλα αν δεν εχεις παιξει το Half Life 2,ειδικα σε συνδιασμο με το πρωτο Half Life και τα λοιπα epeisodes,η ζωη σου ως gamer ειναι ολιγον λειψη-μιση,κατι που καταλαβενεις μολις τελιωσεις το ταξιδι σου στον παραξενο και περιπλοκο κοσμο του.Αν μη τι αλλο,το Half Life ειναι κοινα ομολογουμενος ενα απο τα διαμαντια του gaming,αλλα οπως ολα τα διαμαντια της gaming βιομηχανιας,δεν ειναι αψεγαδιαστο.
-Story
Κατ'ευθειαν στα βαθια.Εχετε τον ελεγχο του Gordon Freeman,ενος αποφιτου του M.I.T. ο οποιος δουλευει στο κεντρο ερευνων Black Mesa.Στο συγκεκριμενο κεντρο ερευνων,ενα μεγαλο ατυχημα προκαλεσε την ενωση του ανθρωπινου κοσμου με εναν εξωγηινο κοσμο ονοματι Xen,απο τον οποιο ανεξελεκτα μεταφερονται τερατα στην Γη.Τοτε εσεις,ως Gordon,καλειστε να πολεμησετε αυτα τα τερατα εως την "πηγη" και οταν στο τελος ξεμπερδεψετε μαζι τους,σας προσεγγιζει ενας μυστηριωδης αντρας με το ονομα G-Man ο οποιος σας κανει μια απλη προσφορα:Δουλευεις για μενα ή πεθανεις.Ο Gordon επιλεγει να δουλεψει με τον μυστηριωδη αντρα και καπου εκει τελειωνει το πρωτο Half Life.Ολα τα παραπανω προαναφερθεισα γεγονοτα αποτελουν την αναγκαια,συρικνωμενη και ελαχιστη απαραιτητη γνωση του lore ετσι ωστε να μπορειτε να ξεκινησετε το δευτερο Half Life.Και εδω υπαρχει και μια μικρη "αχιλλειος πτερνα"στο ολο lore του Half Life 2.Ειναι ιδιαιτερα πλουσιο τοσο σε προσωπα,οσο και σε καταστασεις αλλα σε περιπτωση που θες να παιξεις το δευτερο Half Life χωρις να εχεις παιξει το πρωτο,θα εχεις θεμα μιας και το παιχνιδι δεν φροντιζει να επεξηγησει εστω και σε εναν μικρο βαθμο την ιστορια του πρωτου παιχνιδιου,παροτι ειναι αρκετα περιπλεκομενη με την ιστορια του δευτερου,με αποτελεσμα αν δεν εχετε την ορεξη να παιξετε και τα 2 παιχνιδια,να πρεπει να ανατρεξετε σε wiki/youtube.Επεισης υπαρχουν τοσα ενδιαφεροντα referenses στο δευτερο παιχνιδι για το πρωτο,που αποτελουν ενα σεβαστο κομματι της συνολικης εμπειριας.
Τα γεγονοτα του Half Life 2,ξεκινανε 20 χρονια μετα το ατυχημα στο κεντρο ερευνων Black Mesa,με εσας παλι ως Gordon Freeman,να τοποθετηστε απο τον G-Man σε ενα τρενο καθοδον στην City 17.Η City 17,οπως και ολη η Γη,βρισκετε υπο τον ζυγο των Combine.Οι Combine ειναι μια διαγαλαξιακη συμμαχια διαφορων ειδων,οι οποιοι στα 20 χρονια που περασανε απο το ατυχημα,εισβαλανε στην Γη σκλαβονοντας την ανθρωποτητα,με σκοπο να κυριαρχησουνε σε ολες τις διαστασεις.Κατα την παραμονη σας στην City-17 ως σκλαβος,γρηγορα θα αντιληφθειτε την σιδερενια πυγμη με την οποια οι Combine διοικουν τους ανθρωπους.Η απολυταρχια,οι συνεχης επιδηξη ισχυος με τον στρατο,τις πολεμικες μηχανες και τα ρομποτ-κατασκοπους παντου και οι προπαγανδιστηκες ομιλιες του ηγετη τους στις ερημομενες πλεον πλατειες μετεφερουν το κλιμα τελεια.Αφου το τρενο λοιπον φτασει στην City 17 και αποβηβαστειτε,ξεκιναει και το παιχνιδι και απο εκει και περα το Half Life 2 ξεδιπλωνει με εναν ομολογουμενος υπεροχο τροπο την συνεχεια της ιστοριας της σειρας Half Life(διαρκειας 16 ωρων τερματισμενο στο normal)η οποια εχει καθηλωσει εκατομμυρια gamers ανα τον πλανητη απο την πρωτη μερα κυκλοφοριας της.
-Graphics
Οπως και ολα τα παιχνιδια της Valve,το Half Life 2 κανει χρηση της Source engine και μαλιστα αξιοποιει στο επακρο της δυνατοτητες της.Με animation,physics,περιβαλον και τοπια που θα ζηλευαν games της εποχης μας,δινει το συναισθημα και την "μυρωδια" της καταστασης της εποχης με εναν πολυ αξιολογο τροπο.Το Half Life 2 μετα απο 5 χρονια κλεισμενο υπο αναπτυξη στα "εγκατα" των developer της Valve,κυκλοφορησε στις 16/11/2004.Ειναι δηλαδη παιχνιδι δεκαετιας και πανω,αλλα παρολαυτα τα γραφικα του μπορουν να θεωρηθουν παραπανω απο αξιοπρεπεστατα ακομα και για παιχνιδι της τελευταιας πενταετιας.Απο αποψη αναλογιας εποχης-γραφικων παντως,σιγουρα ειναι πολυ ποιο μπροστα απο τα περισσοτερα παιχνιδια.
Τα animation,με ιδιαιτερη εμφαση στα facial animations ειναι,χωρις να μασαω τα λογια μου,εκθαμβωτικα.Στα τελεια απεικονισμενα προσωπα των χαρακτηρων,μπορειτε να διακρινεται με μεγαλη λεπτομερια τα συναισθηματα τους,τις ανησυχιες τους και τις φοβιες τους,πραγμα που βοηθαει πολυ στο να δεθειτε με τους χαρακτηρες και παροτι το παιχνιδι λακιζει ως αναφορα τα cinematics,μεσω των διαλογων κατα των γεγονοτων του παιχνιδιου ο πραγματικα καλοδουλεμενος αυτος τομεας αναδεικνυεται πολυ.Εδω βοηθαει πολυ και το καλοσχεδιασμενο artwork που δινει στον καθε χαρακτηρα,ως εναν βαθμο,δικα του χαρακτηριστικα.
Τα physics του παιχνιδιου κινουνται με την σειρα τους σε πολυ υψηλα επιπεδα,μιας και περα απο την υψηλη ακριβεια τους,το παιχνιδι σας δινει την ικανοτητα να αλληλεπιδρασετε με κυριολεκτικα ο,τι αντικειμενο βρισκετε γυρω σας,ειτε ειναι μια τηλεοραση που παιζει μονη της στο background,ειτε ειναι ενα παλιο ξεχασμενο μπουκαλι πεταμενο κατω,πραγμα που προσδειδει μια αισθηση ρεαλισμου παντου,οχι μονο γιατι εχετε την δυνατοτητα να πειραματηστειτε με το περιβαλον αλλα και γιατι σε συνδιασμο με το Gravity gun(για το οποιο θα μιλησουμε ποιο κατω) μπορειτε να χρησιμοποιησετε ως οπλα εναντια στους εχθρους σας οτιδηποτε υπαρχει γυρω σας.
Στο περιβαλον,μεταφραζετε πληρως η κατασταση της περιοδου,αφου μεσα στην φυσιολογικη πολη των ανθρωπων βλεπουμε πλεον,μετα την εισβολη των Combined,τις δικες τους "πινελιες" στην αρχιτεκτονικη της πολης με οδοφραγματα και φυλακια παντου αλλα και την μεγαλοπρεπη Citadel,που ειναι το τεραστιο αρχηγιο την Combine μεσα στην καρδια της πολης και δηλωνει εμμεσως την δυναμη και την ισχυ τους εναντι των ανθρωπων.
-Gameplay
Το γενικοτερο gameplay ειναι ελαφρως επαλαμβανομενο,με τον Gordon να καταδιωκετε απο διαφορους εχθρους και με κυριο στοχο να πηγαινει απο το σημειο Α στο σημειο Β.Αν δεν ηταν το καλογραμμενο σεναριο,το ατμοσφαιρικο περιβαλον και τα εκαστοτε,μετρια σε δυσκολια,puzzles να σπανε την μονοτονια της γενικοτερης ροης του παιχνιδιου τοτε σιγουρα θα κουραζε και η επαναληψη θα ηταν ποιο εντονη.Οπως και να χει,το παιχνιδι προσφερει τοση δραση που θα ικανοποιησει τους ποιο πολεμοχαρεις gamers.Πολυ ξυλο και πιστολιδι,με μονο αγκαθι να ειναι το μετριο A.I. των αντιπαλων που ακομα και στα μεγαλυτερα επιπεδα δυσκολιας δεν ειναι τοσο challenging οσο θα επρεπε -χωρις να ειναι ουτε ιδιαιτερα ευκολο βεβαια-.Εδω να πουμε οτι το Half Life 2 ειναι παιχνιδι "μιας χρησης".Παροτι εχει πολλα να προσφερει,απο την στιγμη που θα το τερματισετε και θα παρετε ολο το πακετο,δεν θα μπορεσετε ποτε ξαναπαιζοντας το παιχνιδι να αποκομησετε την ιδια εμπειρια,με αποτελεσμα το replayability να μην ειναι και το καλυτερο και να απευθυνεται κυριως στους trophy hunters.Το συστημα μαχης ειναι αρκετα απλο,με ενα ξεκουραστο U.I. και με εξαιρετικη ακριβεια στην μεθοδο στοχευσης των οπλων και το backfire των οπλων σχεδον ανυπαρκτο.
Στα των οπλων τωρα,βλεπουμε μια ευρεια γκαμα οπλων,πολλα απο τα οποια θυμομαστε απο το πρωτο Half Life,οπως τα κλασσικα one-hand pistols,το crossbow,το shotgun και assault rifle.Φυσικα ομως υπαρχουν και τα 2 οπλα-σημα κατατεθεν της σειρας Half Life,Gravity gun και Crowbar.Παροτι το Crowbar ειναι αυτο ακριβως που λεει και το ονομα του,δηλαδη ενα λοσταρι με το οποιο σπας κεφαλια,το Gravity gun ειναι ενα ποιο εφανταστο οπλο,καθως εχεις την δυνατοτητα να παιζεις με την βαρυτητα και να πετας/τραβας διαφορα αντικειμενα της επιλογης σου απο το περιβαλον γυρω σου και να τα χρεισιμοποιεις ως οπλα.Περα απο τα προφανεις αντικειμενα οπως τα βαρελια με βενζινη που σκανε μολις τα πεταξεις πανω στους αντιπαλους ή σε εναν τοιχο,πολλα αλλα πραγματα γυρω σας μπορουν πολλες φορες να αποτελεσουν σανιδα σωτηριας,ειδικα αν οι σφαιρες εχουν τελιωσει.Με λιγη φαντασια το πρωτοτυπο Gravity gun μπορει να αποβει πολυ ποιο χρησιμο απο οτι φενεται.
Αξιο αναφορας ειναι και το γεγονος οτι σε αντιθεση με το πρωτο Half Life,τωρα υπαρχει και η δυνατοτητα να επιβιβαστειτε σε οχηματα,για τα οποια αν και δεν εχετε επιλογη ως προς το ποιο θα επιλεγετε την καθε φορα,ειναι πολυ βολικα τοσο στον χειρισμο οσο και στην χρησιμοτητα,μιας και θα ειστε σε θεση να καλυπτετε σαφως πολυ μεγαλυτερη εκταση σε μικροτερο διαστημα απ'οτι με τα ποδια.
-Music/Sounds
Αν και ο μουσικος τομεας του Half Life 2 δεν ειναι κατι το ιδιαιτερο,ο ηχητικος του τομεας ειναι αξιοπρεπεστατος,αφου στο δυσκολο εργο του να μπορει ο παιχτης να πειραζει τα παντα γυρω του υπαρχει ο καταληλος ηχος για καθε κινηση,για καθε αντικειμενο.Το voiceacting ειναι αρκετα καλο αλλα λιγακι περιορισμενο μιας και ο Gordon,οπως στο πρωτο Half Life ετσι τωρα και στο δευτερο,δεν μιλαει ποτε αφηνοντας στους λοιπους NPC's την "ευθυνη" να αναδειξουν αυτην την πτηχη του παιχνιδιου,μια ευθυνη που την φερνουν σε περας με επιτυχια και εχουμε χαρακτηρες οχι μονο με ενδιαφερον προσωπικοτητες αλλα ο παιχτης,σε συνδιασμο με τα υπεροχα facial animation,το ωραιο voiceacting και τον ωραιο σχεδιασμο του καθε πρωταγωνιστη ξεχωριστα,αρχιζει να νοιαζεται και να συμπαθει πραγματικα τον καθε χαρακτηρα.
-Summing up
Το Half Life 2 προκειτε να χαρισει σε οποιον το παιξει,περα απο το αξιοπρεπεστατο γεματο δραση gameplay του,δυνατες ανατροπες με την ακρως ενδιαφερουσα πλοκη του και το ατμοσφαιρικο περιβαλον του.Αν και το να παιξει καποιος το Half Life 2 ειναι μια δυνατη εμπειρια απο μονη της,δεν συγκρινεται με τιποτα με την εμπειρια του να παιξει καποιος ολα τα Half Life μαζι,ενοωντας τα πρωτα 2 Half Life και τα 2 stand-alone DLC's του Half Life 2: Half Life epeisode 1&2,τουλαχιστον,τα οποια ερχονται να γεμισουν τις τοσες πολλες αναξιοποιητες πτυχες που αφηνουν με το τελος τους τα 2 πρωτα παιχνιδια.Αν και ειναι μικρα σε διαρκεια προσφερουν πολλα τοσο σε δραση οσο και σε πλοκη.Ευτυχως,αν και η τιμη δεν ειναι πολυ προσυτη αφου κυμενεται στα 28 ευρω στο steam για ολα τα παιχνιδια half life μαζι,συχνα πυκνα υπραχουν sales που ριχνουν την τιμη του πακετου στα ταρταρα.
-Θετικα:
-Πολυ ενδιαφερον σεναριο με βαθυ lore
-Πλουσιο σε δραση gameplay με ξεχωριστες "Half-Life" πινελιες
-Υπεροχα γραφικα και ρεαλιστικα physics
-Αξιοπρεπεστατο voiceacting
-Αρνητικα:
-Μετριο A.I.
-Αποδυναμομενη αντοχη
-Βασιζεται πολυ στον προκατοχο του
-Ο τροπος με τον οποιο "κυλαει" το παιχνιδι ενδεχετε να κουρασει λιγο
-Βαθμολογια:
-Γραφικα:10
-Ηχος:8.5
-Gameplay:9
-Αντοχη:8.5
-Γενικα: 9.0
''Stand fast. Stand Strong. Stand together. Hackett out."